eitaa logo
کانال مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مازندران
1.1هزار دنبال‌کننده
20.3هزار عکس
1.9هزار ویدیو
334 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
12.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑🎥 انتشار نخستین بار/ ندای الله اکبر شهید حاج قاسم سلیمانی در شب ۲۲ بهمن سال۱۳۹۴ 🌸کانال رسمی حوزه‌های علمیه خواهران 🆔 @kowsarnews
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران: جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: مسئله تبیین و تحکیم شعور انقلابی در سطح جامعه سیاسی از امور مهم امروز است، لذا در این مسیر نخبگان باید در چهار حوزه‌ی توجه و بررسی زمینه های انحراف، انحرافات انقلاب، شناخت جبهه و محیط کار و محور فعالیت در جهان تبیین کار کنند. به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قائمی در جمع مجازی طلاب و اساتید مدارس علمیه خواهران مازندران، به مناسبت ایام الله دهه فجر که با همکاری مرکز تخصصی نورالزهرا(سلام الله علیها) و مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیه) ساری در مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مقام معظم رهبری در طول سالیان هدایت و رهبری جامعه سیاسی ایران، آن بود که همیشه خطرات را پیش بینی و زودتر از وقت حوادث به آن توجه دهند که شاهد این مدعا، اقدام ایشان در طرح شبیخون و ناتوی فرهنگی در اوج دوران توسعه و بازسازی تکنوکرات ها در بستر نگاه های لیبرالی در ایران، توجه به تولید و ارائه سبک زندگی در اوج تحولات نظامی بین المللی و القائات ارزشی در مسیر جهانی سازی غرب بخصوص در بستر فضای مجازی، تاکید بر اقتصاد مقاومتی در شروع تحریم های همه جانبه که شاهرگ حیاتی اقتصاد که براساس نگرش مزیت نسبی شکل گرفته بود و اکنون تاکید بر جهاد تبیین، متاثر از تطهیرسازی معاندین نظام، جابجایی افراد خائن و خادم و تحولات منطقه ای است. وی ادامه داد: هر حرکت و پدیده سیاسی و اجتماعی از بدو تولد با کسب قدرت اجتماعی برای اعمال اقتدار ناچارا 3 مرحله را باید پشت سر بگذارد که هر یک سختی خود را دارد، اول طراحی و تولید اندیشه بازسازی وضع موجود بعد از نارضایتی عمومی از وضعیت به وجود آمده بعنوان ایدئولوژی جایگزین، دوم بسیج توده‌ها و اقدام برای کسب قدرت اجرایی و جابجایی ساختارهای سیاسی و اجتماعی و سوم مرحله تثبیت سازی نظام و نگاه داشت آن است. حجت الاسلام والمسلمین قائمی تاکید کرد: هرچند که هر سه مرحله از حیث آسیب پذیری از جهت نفوذ و انحرافات مشترک هستند، ولی در دو مرحله نخست به جهت وجود رهبران اولیه و نسل اولیه، از شدت آسیب پذیری کمتری نسبت به مرحله سوم برخوردارند، لذا در مرحله سوم به دلیل فقدان رهبران و انقلابیون اولیه، ظهور و بروز نواقص، کاهش شور انقلابی، بروز رقابت‌های درون گروهی و تسویه حساب‌های سیاسی، بروز نسل‌های جدید و پدیده شکاف بین نسلی، تغییرات طبیعی محیطی و ارزشی متاثر از گذر زمان و بروز توقعات جدید، نفوذ جریان‌های انحرافی، بروز یاس در افراد متاثر از شور، تغییر در نیات انقلابیون، خطر انحراف و ضرورت تقابل با آن محسوس تر و خطرناک تر است تا جایی که موجودیت نظام و جامعه سیاسی و به خطر خواهد افتاد. وظایف مهم امرو، مسئله تبیین و تحکیم شعور انقلابی در سطح جامعه سیاسی از سوی نخبگان و تحلیلگران است وی خاطرنشان کرد: توجه به حوادث صدر اسلام و بروز حادثه عظیم کربلا، حوادث انقلاب کبیر فرانسه که 6 انقلاب رخ داده است، حوادث انقلاب اکتبر روسیه، حوادث انقلاب مشروطه ایران و حوادث جریان ملی شدن نفت، همگی گویای خطر در مرحله تثبیت بعد از کسب قدرت اولیه است، از این رو یکی از وظایف مهمی که ریشه‌های آن در بیانیه گام دوم انقلاب نیز موجود است، مسئله تبیین و تحکیم شعور انقلابی در سطح جامعه سیاسی از سوی نخبگان و تحلیلگران است، لذا در این مسیر نخبگان باید در چهار حوزه ی توجه و بررسی زمینه های انحراف، انحرافات انقلاب، شناخت جبهه و محیط کار و محور فعالیت در جهان تبیین کار کنند.@mazandaran_hozeh
مدیرحوزه های علیمه خواهران مازندران؛ ظرفیت شناسی سازمانی و فردی بهترین فرصت برای ترویج امربه معروف و نهی از منکر است حجت الاسلام قائمی گفت: ظرفیت شناسی در ابعاد سازمانی و فردی و ایجاد فضای لازم برای نوآوری افراد در جهت بروز استعدادها و در عین مراقبت ها می تواند بهترین فرصت را برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در ابعاد مختلف آن ایجاد می کند . خبرگزاری شبستان-مازندران؛ با توجه به فرارسیدن ایام نورانی دهه مبارک فجر و بهار انقلاب اسلامی و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص احیای اصل فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و اینکه ایجاد نظام اسلامی و حفظ آن را از بزرگترین معروفات حال حاضر عنوان نمودند، بدین جهت در گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام والمسلمین«محمد جواد قائمی» مدیر حوزه ی علمیه خواهران استان مازندران پرداختيم که متن گفت‌وگو از نظرتان می‌گذرد؛ * لطفاً بفرمایید چگونه می توان از ظرفیت دستگاه ها در جهت گسترش معروفات و نهی از منکرات استفاده نمود. از جمله مشکلات در مسیر کارهای فرهنگی در جامعه ما و از جمله مساله ترویج و اقامه فرضیه امر به معروف و نهی از منکر تعدد مراکز عهده دار مسئولیت در عین عدم تعیین خط تمایز در حریم کاری است و همین سبب هدر رفت ثروت اعم از مادی و معنوی و فرصت سوزی خواهد شد. از این روی باید گفت بهترین روش برای ظرفیت شناسی دستگاه ها تعیین محدوده فعالیت متناسب با حوزه فعالیتی و نوع هدفگذاری در فعالیت اداری است . *جنابعالی موانع گسترش فرهنگ اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه را در چه مواردی می دانید؟ از جمله لوازم هر کاری ، ایجاد شناخت در جامعه مخاطب از طریق تصویر سازی ذهنی است که متاسفانه در حوزه فعالیت های فرهنگی نسبت به آن به شدت دارای مشکل هستیم . چرا که از یک طرف دشمنان به دنبال تخریب چهره ذهنی مخاطبین از مولفه های فرهنگی هستند و در عین حال ما ها هم بعنوان دغدغه مندان و مروجان امور فرهنگی تلاش چندانی متناسب با تحولات زیستی و زمانی نکرده ایم و این باعث شد که با توجه به تنوع نسلی ، همچنان بر اساس ذائقه نسل های پیشین عمل کنیم . در امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین چالشها ، چالش فرهنگی مبتنی بر عدم ارائه چهره ای جامع و مطلوب از واقعیت فرضیه امر به معروف است . شما در گفتمان رفتاری و عملی از سطح فردی و اجتماعی تا حتی عرصه هنر و رسانه اگر سوال کنید از اولین تصویر از این فرضیه ، برخورد قضایی و چکشی به ذهن مخاطب خطور میکند و تا زمانی که متولیان امر نسبت به بازسازی از این مقوله نداشته باشند ، وضعیت همین منوال خواهد بود و حال آنکه اگر همین عنوان را در قالب جامعه پذیری مطرح کنید ، خواهدید دید که واکنش بسیار متفاوت خواهد بود. چالش و مانع بعدی ، تغییر ذائقه رفتاری مردم از فعال محیطی و کنشگر اجتماعی به یک تماشاچی اجتماعی است که همین باعث می شود که کارویژه خود را تماشاچی بودن حوادث و بالتبع ثبت احوالات اجتماعی و اطلاع رسانی تعریف کنید و شاهد این مدعا واقعیت های تلخ اجتماعی و طبیعی از حوادث قهریه زمین تا تصادفات و از نزاعات دسته جمعی تا قتل ناموسی به تصویر کشیده شده از سوی تماشاچیان اجتماعی است که اگر درصد کمی از این تماشاچیان ، کنشگران اجتماعی بوده اند ، یقینا بخشی از این حوادث زخ نمی داده و بخش دیگر هم در این حد فجیع نمی شده است که فعالین فرهنگی و رسانه در این حوزه باید احساس خطر و وظیفه بیش از قبل داشته باشند . *به نظر شما اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر به چه میزان در جلوگیری از نفوذ و گسترش فرهنگ مهاجم غربی مؤثر است؟ نکته مهمی که در اینجا باید معطوف به رفتارهایی که به اصطلاح شما متاثر از فرهنگ مهاجم غرب است ، مد نظر و مبنای تحلیل قرار بگیرد دقیقا همان نکته ای است که از سالیان قبل مقام معظم رهبری (دام ظله) تحت عنوان تولید و ارائه سبک زندگی اسلامی بدان تاکید داشته اند . در کنار این نکته باید دید که رفتارهای جوانان و برخی خانواده ها در تقلید از الگوهای غربی در ابعاد مختلف از آرایش و پیرایش تا ساخت خانه و چیدمان دکور داخلی خانه از باب صرف مدگرایی است یا هنجارهای پذیرفته شده اجتماعی .
لذا مقام معظم رهبری بعنوان سکاندار جریان انقلاب که وظیفه ناوبری در دریای پر تلاطم جهان سیاست و نظام بین المللی را عهده دار است که مقتضای این وظیفه ، پیش بینی حوادث دور دست است چنانچه تجربه پیش بینی در ادوار مختلف از تهاجم و شبیخون فرهنگی تا تذکرات قبل از انتخاباتی ایشان گویای این حُسن مدیریتی ایشان است ، که از جمله مهمترین خطر انقلاب ، مساله بروز انحراف متاثر از جابجایی بازیگران اصلی انقلاب و آرمانها و هنجارهای انقلاب در فرایند تبدیل نسلها و شکاف بین نسلی است که وظیفه نخبگان اجتماع در ضمن فهم دقیق آرمانهای انقلاب و مخالفین و معاندین انقلاب ، انتقال به نسل های بعدی از طریق ارائه چهره حقیقی و واقعی از انقلاب است در عین اینکه باید به جامعه مخاطب این الگوی سنجشی را داد که میان ساختار انقلاب و کاربران انقلاب برای ارزیابی از کارآمدی انقلاب تفکیک قائل شده . اگر ما نتوانستیم بدور از تعصبات قومی و قبیله ای یا گرایشات سیاسی ، منتخب خوبی داشته باشیم ، تقصیر را بر عهده انقلابی که این فرصت را برایمان ایجاد کرده است نگذاریم بلکه آسیب و شکست را معطوف کم کاری و عدم بصیرت لازم بدانیم . * به عنوان یک مسئول/نخبه/و... ظرفیت های استان مازندران در جهت عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب را چگونه ارزیابی می کنید؟ بیانیه گام دوم در نگاه کلی و برش منطقه ای آن یک نسخه بروز شده در مسیر تعالی بخشی جامعه هدف است و چنانچه در متون آمده مهمترین سرمایه و پیشران توسعه و تعالی ، مساله توجه به جوانان و سرمایه های فرهنگی – اجتماعی است که الحمدلله استان مازندران با فرهنگ کهن دینی خود و در عین حال بهره مندی از جوانان با استعداد خود در مراکز مختلف علمی – پژوهشی اعم از حوزوی و دانشگاهی در یک موقعیت ممتاز کشوری وجود دارد که اگر به این سرمایه های در کنار موهبت طبیعی در برنامه ریزی شهرستانی تا استانی و ملی توجه خاص گردد ، مردم و جوانان مازندران در تاریخ باردیگر ثبت خواهند کرد که چنانچه در تشکیل دولت علوی پیش قراولان مسیر بوده و چنانچه در انقلاب و عرصه های دفاع مقدس با شهدای همچون هاشمی نژاد و بصیر خط شکن بوده اند ، در تحقق بیانیه گام دوم هم خط شکن تعالی جامعه ایران در چله دوم انقلاب خواهند بود. * با توجه به اهمیت موضوع امید بخشی به جامعه، به نظر جنابعالی چگونه می توان به این مهم پرداخت؟ چنانچه رهبری بیان داشته اند از جمله نقش های دشمن برای ضربه زدن به انقلاب ، مساله ایجاد و گسترش ناامیدی در مسیر تبادل نسلی است و دشمن در این مسیر از نقاط ضعف و ضربه پذیر جامعه و انقلاب ورود خواهد کرد که مساله کارآمدی نظام در مدیریت منابع و ثروتهای مادی و معنوی ، یکی از مهمترین جولانگاه آنان خواهد بود که با فهم و تبیین همه جانبه انقلاب از « وجود ظرفیت تا موانع و مدت زمان فعالیت » چهره حقیقی انقلاب را با وجود ظرفیتهای فرهنگی تا اقتصادی از دسترسی به منابع تا بازار ها از مقدار نیازمندی تکنولوژیکی ایران به غرب تا نیازمندی ژئوپلتیکی غرب به ما برای دسترسی به منابع انرژی و بازار مصرف، در ضمن با جهاد تبیینی می توان شعله های امید به آینده را در جامعه زنده و برافروخته نگه داشت . * طرح ها و پیشنهادات موفق مجموعه تحت مدیریت جنابعالی در گسترش معروفات و اکرام مراجعین و ارتقاء کارآمدی در بخش های مختلف را برشمارید . ظرفیت شناسی در ابعاد سازمانی و فردی و ایجاد فضای لازم برای نوآوری افراد در بروز استعدادها و در عین مراقبت ها می تواند بهترین فرصت را برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در ابعاد مختلف آن ایجاد می کند .
نچه برداشت بنده است از روی مطالعات و رفتارهای افراد در مناسبت های مذهبی و ملی از جمله ایام عاشورا ، تشیع شهدای گمنام و مدافعین حرم و جریان سوگ و ماتم یک ساله افکار عمومی جامعه که ناخواسته هر کسی با نام ایشان بغص می کرده است ، گویای این واقعیت است که صرفا مدل گرایی است و این بخاطر آن است که انسان متاثر از موقعیت های مختلف سنی و طبقاتی نیازمند به یک الگو است و هرگز در خلاء کار نخواهد کرد و وقتی از این سوی کار نشود و الگوی ارائه و به پذیرش نرسیده باشد ، یقینا الگو پذیری از غرب امر طبیعی است . لذا هر چقدر در تصویر سازی فرهنگی در قالب امر به معروف و نهی از منکر صحیح و جامعه موفقیت داشته باشیم و نیازمندی الگویی آنان از این طریق در ابعاد مختلف زیست فردی و اجتماعی برآورده شود ، گرایش به غرب کمتر خواهد شد . چون هر کس در بدو امر به راحتی حاضر به تن دادن این مولفه ها نخواهد که شاهد آن هم این است که در طول این سالیان و علی رغم همه اقدامات ضد فرهنگی از طریق بکارگیری ابزارهای مختلف دیداری و شنیداری تا متون و منابع مطالعاتی ، همچنان این رفتارهای بعنوان یک مد از سوی جامعه مخاطب ما مورد مطالبه و توجیه قرار می گیرد و نه یک ارزش انسانی. *با توجه به گلایه مندی مردم در خصوص وضع موجود و تذکر رهبری در خصوص کیفیت لوازم تولید داخل و صنعت خودرو، مهمترین مسائل و مشکلات استان مازندران چه موضوعاتی است و راهکار مقابله با آن چیست ؟ اگر بخواهیم منشاء و در عین حال مهمترین مساله و مشکل استان مازندران را در یک عبارت جمله خلاصه کنم باید سر سبزی آن را مهمترین مشکل ذکر کنم که متاسفانه فقر مادی و معنوی این دیار علوی هم در پشت همین پوشش پنهان مانده که از ابعاد مختلفی قابلیت تحلیلی دارد . به جهت سر سبزی بخصوص در منطقه غرب با سیل مسافر و جمعیت شناور که اگر قبلا فصلی و در نهایت مناسبتی بوده ، الان پای ثابت هر روز شهرهای مازندران و بخصوص شهرهای ساحلی است که به تناسب آن در کل استان و شهرهای مقصد نه زیرساخت های شهری و رفاهی دیده شده است و نه زیرساخت های درمانی و امنیتی و همین محدودیت به جهت عدم تعادل عرضه و تقاضا باعث گرانی افسارگسیخته در حوزه مالی و بازار شده ؛ در حوزه محیط زیست باعث آلودگی و تخریب آن متاثر از انباشت زباله و برداشت از منابع آبی ؛ در حوزه فرهنگی باعث شکل گیری حیاط خلوت مهاجمان فرهنگی و تغییر الگوی زیست بومی به غیر در حوزه تراز سنجی رفتاری و بالتبع تغییر الگوی زیست تولید به مصرف گرایانه خواهد شد و در نهایت به بهانه البرز مرکزی از ساخت صنایع سنگین به بهانه محیط زیست که منبع و مولد اصلی اشتغال است ممانعت شده و باعث بروز بیکاری می شود . اما باید محیط زیست که نعمت خدادای برای همگان و نه فقط نسل فعلی است را با برنامه ریزی جامع به یک ابزار تعالی اجتماعی در ابعاد مختلف آن تبدیل نمود . از دیگر مشکلاتی که شاید ریشه در رفتار برخی مدیران داشته و باعث تحریک خرده فرهنگ های استان شود و در نهایت منجرب به تحریک پذیری اجتماعی برای تفکیک جغرافیای سیاسی استان است که مدیران استانی باید با جامع انگاری و عدالت رفتاری و تسهیل مناطق مختلف در دسترسی آسان به امکانات آموزشی و درمان و بودجه ای، جلوی این آسیب که آثار و پیامدهای آن همه استان را درگیر خواهد کرد ، بگیرند و پیشگیری کنند . مهمترین راهکار توجه به فرهنگ اصیل مازندران که معجون از آموزه های دینی در کنار نوع دوستی و تلاش برای زیست بهتر بوده است ، می باشد که از این طریق در ضمن با تقویت خانوده و سلوک زیستی می توانیم از همه ظرفیتها و فرصت های مادی و معنوی استفاده کنیم . *در خصوص جهاد تبیین که موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری طی دیدارهای اخیر ایشان با اقشار مختلف در مناسبت های گوناگون بوده است، به نظر جنابعالی رسالت ستاد، نخبگان و دستگاههای حاکمیتی در این خصوص چیست؟ مرور تاریخ و تحولات جوامعه انسانی گویای این نکته خواهند بود که همه انقلابات و پدیده ها دارای سه مرحله سخت هستند از تولید اندیشه و ارائه ایدئولوژی به سطح افکار عمومی برای تحریک پذیری اجتماعی تا بسیج توده ها و کسب قدرت اجرایی و در نهایت زعامت سیاسی و نگهداشت پدیده شکل گرفته شده . اما نکته و درس مهم دومی که از این مرور تاریخی می توان گرفت ، سختی و در عین حال ضربه پذیری پدیده های اجتماعی در مرحله سوم متاثر از عوامل مختلف همچون « ظهور و بروز نواقص و کاستی ها ، تسویه ها و رقابتی های منفی درون گروهی در میان انقلابیون ، تحریف و عدم انتقال هویت اصلی در انتقال بین نسلی ، تخریب فرسایشی جریان رقیب و در نهایت نفوذ منحرفین به سیستم های تصمیم ساز » و لذا انحراف اسلام اصیل و وقوع حوادث کربلا در این مرحله بوده و یا شکست انقلابات پیاپی فرانسه در این مرحله بوده است و حتی شکست انقلاب اکتبر روسیه . @mazandaran_hozeh
نماینده ولی فقیه در استان مازندران: فراهم شدن زمینه فعالیت اجتماعی بانوان از دستاوردهای انقلاب است حوزه/نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: امکان تحصیل بانوان پیش از انقلاب بسیار اندک بود و از برکات انقلاب همین است که فرصت‌های اجتماعی بسیار فراوانی برای آنان به وجود آمده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی به مناسبت افتتاح ساختمان مدرسه علمیه حضرت آمنه (سلام الله علیها) فریدونکنار با تبریک ایام الله دهه فجر و ماه رجب، اظهار کرد: مدرسه علمیه حضرت آمنه (علیها سلام) فریدونکنار، سال‌ها است تأسیس شده و اولین خروجی‌های آن وارد تبلیغ و کار فرهنگی شده‌اند. وی ادامه داد: خداوند در آیه ۱۳ حجرات اشاره می‌کند که نقش مرد و زن در خلقت جسمانی آنها خلاصه نمی‌شود، بلکه در شخصیت، روحیات، علم، و همه ابعاد وجودی انسان دخیل است، بنابراین، عقل و انصاف این را می‌طلبد که ما در فعالیت‌های اجتماعی میدان و سهمی را برای خواهران در نقش آفرینی و سازندگی علمی، فرهنگی، اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی جامعه به وجود آوریم تا از یک فرصت برابر برای کسب علم و ترویج و تبلیغ استفاده شود. امام جمعه ساری اظهار کرد: در حوزه علمیه خواهران، بالای ۱۰۰ هزار طلبه مشغول تحصیل هستند، اما این شرایط پیش از انقلاب بسیار اندک بود و از برکات انقلاب همین است که هم در تحصیلات دانش آموزی و دانشگاهی و هم در تحصیلات حوزوی، فرصت‌های بسیار فراوانی برای قشر بانوان به وجود آمده است. وی خاطر نشان کرد: یکی از آسیب‌های مهم و نگران کننده جامعه امروز، مسائل بانوان و خانواده است و ما می‌توانیم برای حل این مسئله از بانوانی که در همین زمینه متخصص شده‌اند استفاده کنیم؛ آنها می‌توانند به عنوان کارشناس در مجالس و محافل بانوان که به مناسبت‌های مذهبی و سیاسی برگزار می‌شود حضور پیدا کنند و به هدایتگری بپردازند. @mazandaran_hozeh
🔹مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران: جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است news.whc.ir/news/view/119676 🔸مدیر مرکز تخصصی نورالزهرا(س) ساری: حفظ پيروزي از اصل پيروزي انقلاب اسلامی مشكل تر است news.whc.ir/news/view/119675 🔹اولین دوره مسابقات جام فجر طلاب خواهر آذربایجان غربی برگزار شد news.whc.ir/news/view/119617 🔸مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) خلخال: نقش‌آفرینی مبلغان خواهر در جامعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است news.whc.ir/news/view/119674 🔹مدیر مدرسه علمیه معصومیه نهاوند: برای استفاده از ظرفیت عظیم طلاب و نقش آفرینی آنان در جهاد تبیین، به برنامه ریزی دقیق‌تری نیاز است news.whc.ir/news/view/119641 🔸مسئول شجره طیبه صالحین سپاه ناحیه مهدی شهر: وظیفه مهم امروز امیدآفرینی و ایفای نقش تبیین است news.whc.ir/news/view/119550 🔹نماینده ولی فقیه در ناحیه سپاه آق‌قلا: مسئولان‌ كشور از لحاظ زهد سرمشق‌ ديگران‌ باشند news.whc.ir/news/view/119695 🔸استاد مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم: تشکیل تمدن اسلامی نیازمند ایجاد سبک زندگی اسلامی در جامعه است news.whc.ir/news/view/119701 🌸کانال رسمی حوزه‌های علمیه خواهران  🆔 @kowsarnews ┈┉┅━❀💠❀━┅┉┈
مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری: انقلاب از دل ظلمت و تاریکی به نور و پیروزی رسید حوزه/مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری گفت: انقلاب اسلامی بعد از سال ها حکومت ستمگر شاهنشاهی از دل ظلم و تاریکی‌ها، به نور و پیروزی رسید. خانم فاطمه طالب زاده به مناسبت ایام الله دهه فجر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار کرد: انقلاب اسلامی انفجار نور بود، یعنی بعد از سال‌ها حکومت ستمگر شاهنشاهی از دل ظلم و تاریکی‌ها، انقلابی که مصداق نور و رهایی از بندگی و بردگی بود، به وقوع پیوست. وی خاطر نشان کرد: با پیروزی انقلاب، کشور در همه زمینه‌ها و ابعاد جهانی و داخلی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرد؛ در حوزه جهانی، شکستن ابهت پوشالی ابرقدرت‌ها یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران است که در برابر بزرگترین مدعیان قدرت ایستاده و مبارزه کرده است. طالب زاده خاطر نشان کرد: یکی از تحولات بزرگ، تحول معنوی و اخلاقی ملت ایران است به گونه‌ای که در مقابل جنگ تحمیلی عراق نوجوانان و جوانان ما با سلاح ایمان و تقوا جنگیدند و به شهادت رسیدند. مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) ساری اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در این ایام به صورت مجازی و حضوری برگزار شد، فضای مدرسه آذین بندی شده و زنگ انقلاب به صدا در آمد، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و کتاب انقلاب اسلامی بر پا شد، نشست سیاسی با موضوع جهاد تبیین و دستاوردهای انقلاب اسلامی انجام گرفت، کلاس نهج‌البلاغه و مهارت‌های زندگی قرآنی تشکیل شد، کادر و اساتید و طلاب مزار شهدای گمنام را غبارروبی کردند، روز شمار فعالیت‌های سیاسی شهید سیدعبدالکریم هاشمی نژاد، مسابقه کتابخوانی (روزی که عمه خورشید مرد)، سیر مطالعاتی کتاب مادر شمشادها، برپایی غرفه فروش و امانت کتاب در حاشیه مراسم یادواره شهدای روحانی شمال کشور، به عنوان فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی مدرسه انجام گرفت. @mazandaran_hozeh