eitaa logo
کانال مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مازندران
1.1هزار دنبال‌کننده
19.5هزار عکس
1.8هزار ویدیو
328 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 کارگاه عفاف و حجاب و پاسخگویی به شبهات کارکنان خانم اداره کل راه و ترابری استان و اهدای گل و تقدیر نامه به خانمها به همت مبلغ فعال زن و خانواده. . @mazandaran_hozeh
🔰 کارگاه عفاف و حجاب و پاسخگویی به شبهات کارکنان خانم اداره کل راه و ترابری استان و اهدای گل و تقدیر نامه به خانمها به همت مبلغ فعال زن و خانواده. . @mazandaran_hozeh
همچنان که جامعه مدنی، درپرتو تخصص موفقیت لازم رو کسب می نماید، مبانی دین(قران وعترت) هم استثنانبوده ونیازمند به کسب تخصص مدارج عالیه دارد... مدعی اسلام ومسلمانی ناگزیراست برای دستیابی به مبانی اصولی اسلام ازتخصص لازم بهرمند گردد و اگر بی بهره بماند خرافات وبدعت جایگزین اصول وفروع دین ومذهب شده، درآن صورت ازدین باوری جز نماد وپوسته نخواهیم داشت. چه خوب است بانوان فرهیخته فرصت را مغتنم شمرده کسبِ علمِ دین محور نمایند و مدیریت خانواده را استحکام بیشتری ببخشند. ✍️ سیده زهرا پیشنمازی ویدئو را در اینستاگرام تماشا کنید👇 https://www.instagram.com/tv/CgRRNOdKyHg/?igshid=MDJmNzVkMjY=
گزارش تصویری از کارگروه پژوهش های فرهنگے به کانال بپیوندید: eitaa.com/howzehnarjes @mazandaran_hozeh
برگزاری جشن میلاد امام موسی ابن جعفر علیه السلام باسخنرانی خانم رنجبر ومداحی خانم یوسفی @mazandaran_hozeh •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
*باسمه تعالی* *نقد و بررسی مطالب آقای عابدینی در مورد حجاب* *تنها چند نکته* *نکته اول* گفتند چون در سوره احزاب مسئله حجاب با تعبیر *قل* آمده است نشان می دهد که حکم شرعی و دینی نیست بلکه حکم حکومتی است. *پاسخ*بیش از ۳۰۰ بار در قران *قل* آمده است مانند قل هو الله احد و یا قل یا ایها الکافرون. آیا در همه این موارد می توان گفت حکم، حکم شرعی نیست حکم حکومتی است؟! آیا همین یک نکته برای درک سطح سواد ایشان کافی نیست؟ *نکته دوم* گفته است چون تعبیر نساء المومنین آمده است نشان می دهد که حجاب مختص زنانی است که شوهران آنها واقعا خود را مومن می دانند نه مسلم، یعنی وظیفه گروهی که خود را واقعا مومن می دانند. آیا این سخن را در مورد بقیه احکامی که خطاب به مومنین است تعمیم می‌دهند؟ مثلاً قران در مورد نماز و روزه و زکات خطاب یا ایها الذین آمنوا دارد. بسیاری از این احکام با خطاب به مومنین است آیا می توان گفت همه این احکام منحصراً برای کسانی است که واقعاً مومنند؟! یعنی برای عموم مسلمانان واجب نیست؟! از این گذشته اگر حکمی از احکام شرعی وظیفه خصوص مومنین واقعی باشد و دیگران از این حکم معاف باشند افراد می گویند دلیلی وجود ندارد ما خود را جزء مومنین قرار دهیم که باعث سنگین شدن وظیفه ما شود. آیا همین یک نکته برای رد سخن ایشان کافی نیست؟ *نکته سوم* درایه ۳۰ سوره نور خطاب به مومنین و مومنات آمده است که از نگاه التذاذی پرهیز کنید و دامن خویش را از آلودگی پاک سازند و به دنبال آن مسئله حجاب برای مومنات بیان شده است. اگر مسئله حجاب اختصاص به زنهای مومنه دارد لازمه اش این است که دو حکم قبلی یعنی حرمت نگاه التذاذی و وجوب پاک داشتن دامن، اختصاص به مردان و زنان مؤمنه داشته باشد یعنی برای عموم مسلمانان نگاه التذاذی به جنس مقابل حرام نباشد و پاک داشتن دامن واجب نباشد آیا می توان زیر بار چنین مطالبی رفت؟ *نکته چهارم* گفته است حجاب جنبه عرفی دارد نه شرعی یعنی چون در حجاز هوا داغ بوده است خود را می پوشاند تا گرمااذیتشان نکند. این دیگه خیلی جالب است!!! سرنا را از سر گشادش زدن است!!! در هوای داغ سر وگردن و کل بدن را می پوشانند و یا باز می کنند؟! آیا در هوای گرم آقایان وخانم ها برای اذیت نشدن از گرما انگیزه بر پوشاندن کل بدن دارند و یا باز کردن و نپوشاندن؟! از این گذشته اگر چنین بود چرا هم در سوره نور و هم در سوره احزاب دستور به پوشاندن بدن و آشکار نکردن آن آمده است؟! علاوه بر آنکه در این دو سوره دستوراتی در باب عفاف آمده است که قطعاً جنبه وظیفه شرعی دارد. بر بیان آقای عابدینی اشکالات دیگری هم وارد است که صرف نظر می شود ✍️ نیکزاد
*باسمه تعالی* *دلیلی بر واجب نبودن پوشش سر و پاسخ آن* *دلیل* برخی گفته اند اولین بانویی که تصمیم گرفت ،در اعتراضی سیاسی انسانی، روسری از سر بردارد کسی نبود جز فاطمه زهرا (س). … والله لتخرجنّ أو لأکشفنّ شعری و لأعجّنّ إلی الله یعنی بعد از این که عده ای وارد خانه حضرت زهرا شدند حضرت فرمود: به خدا قسم! یا خارج می شوید یا موهای خود را مکشوف و به خداوند شکایت می کنم.» این نشان می دهد پوشاندن موی سر واجب نیست. *پاسخ* ۱. تهدید حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها به هیچ وجه به معنی کشف حجاب نبود. چون: لسان، لسان تهدید است و در ظرف واقع تحقق نیافته است. این بیان و تهدید به خاطر شدت انزجار و نفرت و بغض از ظلم و ظالمانی بود که با آنان روبرو بودند. در حقیقت حضرت از شدت ناراحتی و استیصال در برابر متجاوزان و حریم شکنان، می فرماید اگر از تجاوز خویش دست بر ندارید به ناچار و بر خلاف میل به اهرم مظلومیت در پیشگاه خدا متوسل می شوم و به شما نفرین می کنم. آیا چنین عبارتی نشان می دهد که خانم ها می توانند آزادانه، بی حجاب ظاهر شوند؟! ۲- متن تهدید ناقص نقل شده است زیرا حضرت پس از تهدید به کشف رأس، عبارت و لأضعن قمیص أبي را فرموده‌اند. یعنی پیراهن پدرم صلی الله علیه و آله را بر سر می‌اندازم و نفرین می‌کنم. مرحوم کلینی در روضه کافی چنین نقل می‌کند: "خرجت فاطمة واضعة قمیص رسول الله علی رأسها آخذة بيد ابنيها" از هنگام خروج از منزل پیراهن رسول الله صلی الله علیه و آله را بر سر انداخته یودند. در در برخی از منابع چنین آمده است: "خلوا ابن عمي فوالذي بعث محمدا صلی الله علیه و آله بالحق لئن لم تخلوا عنه لأنشرن شعری و لأضعن قمیص أبي رسول الله صلی الله علیه و آله علی رأسي و لأصرخن إلی الله یعنی پسر عمویم، علی را رها کنید در غیر این صورت به همون خدایی که محمد را به حق مبعوث کرد سوگند میخورم که موهایم را پریشان می کنم و پیراهن پدرم را بر سر می نهم و در پیشگاه خداوند ناله سر می دهم و ضجه می کنم. ۳-عجیب این است که برای استدلال و دعای خویش به یک روایت متوسل می شود و صریح آیات سوره احزاب و سوره نور را نادیده می‌گیرد. در آیه ۳۰ سوره نور بر لزوم گذاشتن روسری و پوشاندن بناگوش و گردن و بالای سینه تاکید شده است. در آیه ۵۹ سوره احزاب نیز با تعبیر دیگری بر این موضوع تاکید شده است. ✍️ نیکزاد
حکمت ۱۹۵ نهج‌البلاغه وَ قَالَ (علیه السلام) وَ قَدْ مَرَّ بِقَذَرٍ عَلَى مَزْبَلَةٍ: هَذَا مَا بَخِلَ بِهِ الْبَاخِلُونَ؛ (وَ رُوِيَ فِي خَبَرٍ آخَرَ أَنَّهُ قَالَ): هَذَا مَا كُنْتُمْ تَتَنَافَسُونَ فِيهِ بِالْأَمْسِ. پرهيز از بخل ورزى (اخلاقى): و درود خدا بر او، فرمود: (در سر راه از كنار مزبله اى عبور مى كرد.) اين همان است كه بخيلان به آن بخل مى ورزند. (و در روايت ديگرى نقل شد كه) اين چيزى است كه ديروز بر سر آن رقابت مى كرديد. @hozeh_khaharan
حکمت ۲۸۸ نهج‌البلاغه وَ قَالَ (علیه السلام): إِذَا أَرْذَلَ اللَّهُ عَبْداً، حَظَرَ عَلَيْهِ الْعِلْمَ. جهل و خوارى (علمى): و درود خدا بر او، فرمود: هر گاه خدا بخواهد بنده اى را خوار كند، دانش را از او دور سازد. @hozeh_khaharan
⭕️ برگزاری جلسه هیئت امنا مدرسه با حضور معاونت آموزش و نماینده اساتید جهت مطرح نمودن مسائل آموزشی @Mazandaran_hozeh
برگزاری جشن به مناسبت عید غدیر برای پسر سادات ،کودکان بی سرپرست و بد سرپرست شهرمون در مرکز نگهداری کودکان @mazandaran_hozeh
لزوم توجه بیشتر رسانه ها و مجامع علمی به بزرگداشت روز مباهله 🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس تفسیر۱۳۹۵/۰۷/۴ خود در مسجد اعظم با اشاره به فرا رسیدن ایام مباهله اظهار داشتند: از غريب ترين ايام زندگي ما ايام است! جزء واجبات ركني ولایت است ، با سالروز ازدواج فرق مي ‌كند. در حالی که نه رسانه‌ ها از او نام مي ‌برند و نه حوزه‌ ها خبري هست. 🔸 خيلي از ما عالمانه حرف مي‌زنيم و عوامانه فكر مي‌كنيم در نتیجه آن را تقريباً از دست مي ‌دهيم در حالی که آن اجزاي غير ركني را خيلي محترم مي‌شمريم مانند اول ذيحجه که سالروز ازدواج وجود مبارك حضرت امير با فاطمه زهرا(سلام الله عليهما) است اينها جزء واجبات غير ركني است. 🔸 ایشان ادامه دادند: در نماز يك داريم يك واجب غير ركني، در خصوص امامت و ولایت نیز همين طور است؛ جزء واجبات ركني امامت است، جزء واجبات ركني ولایت است ، با سالروز ازدواج فرق مي‌كند. در حالی که نه رسانه ‌ها از او نام مي ‌برند و نه حوزه‌ ها خبري هست! آن وقت آن مسائل واجبات غير ركني را خيلي دامن مي‌زنيم، آنها هم واجب هست اما مثل اجزاي نماز است لکن حمد و سوره كجا، ركوع و سجود كجا؟! حمد و سوره واجب غير ركني است اما ركوع و سجود واجب ركني است. 🔸 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به روایتی از در خصوص مباهله اذعان داشتند: وقتي مأمون (علیه من الرحمن ما یستحق) ، به وجود مبارك امام رضا (سلام الله علیه) عرض مي‌ كند به چه دليل علي بن ابيطالب (سلام الله عليه) افضل است؟ ایشان ديگر نفرمود غدير، فرمود با آيه ﴿أَنْفُسَنا﴾ ، خدا وقتي وجود مبارك حضرت امير علیه السلام را مي‌ داند از اين بالاتر فضيلت فرض مي ‌شود؟! «مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ» كه گفته ی خود پيغمبر است هر چند آن هم از طرف خداست، کجا؛ و اینکه ذات اقدس اله خود فرموده علي جان پيغمبر است، کجا؟! و وجود مبارك امام رضا علیه السلام به اين استدلال كرد . 📚 سوره مبارکه حجرات جلسه 2