eitaa logo
کانال مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مازندران
1.1هزار دنبال‌کننده
19.8هزار عکس
1.9هزار ویدیو
330 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️خطاب پدران غزه به سید حسن نصرالله: 🔸سید مقاومت و آزادی، شام بی ستاره غزه را روشن کردی 🔸منم پدری که تا همین چند ساعت پیش، چهار فرزندم را زیر آوار‌های بمب‌های سفّاک‌ترین رژیم تاریخ، صهیونیستِ خونخوار از دست داده‌ام، ابتدا خواستم فقط از درد فریاد بزنم اما اینک که صحبت‌های علی‌وار و حیدری‌تان را دیدم و شنیدم، ندای قلبم را تغییر می‌دهم 🔹در روز‌هایی که تاریکیِ ستم، روح زمین را در بر گرفت و ندای آزادی حبس شد، از ضاحیه بیروت سخنان آتشینی به دنیا مخابره شد تا مرهمی شود بر ناله‌های حزین مادران و پدران فرزندمُرده و کاشانه کرکسان کثیف را تخریب کند 🔹آری فرزندانمان را از دست دادیم و بر بدن های تکه تکه و گورهای نداشته شان اشک ریختیم اما خرسند شدیم که گفتی: امام خامنه‌ای به ما در جنگ ۳۳روزه گفت ما پیروز می‌شویم و ما پیروز شدیم، چند روز پیش هم فرمودند: " غزه و مقاومت قطعا پیروز خواهد شد" ما نیز به حول و قوه‌ی الهی در انتظار روزی هستیم که به زودی پیروزی غزه را جشن بگیریم ♦️ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید 👉 iribnews.ir/00GxNX 🆔 @mazandaran_iribnews
حضور حجت الاسلام والمسلمین سالخورده وحجت الاسلام ابراهیمی، رئیس و معاون مرکز خدمات استان در مدرسه علمیه صدیقه طاهره و ارائه توضیحات تکمیلی در رابطه با پرونده سخا و پاسخ به سوالات طلاب @Mazandaran_hozeh
برگزاری جلسه بهداشت روان با موضوع عوامل آرامش خانواده در سبک زندگی حضرت زهرا(س) با حضور آقای حسین زاده در جمع طلاب واساتید وی یکی از عوامل آرامش افراد و جوامع را ایثار و از خود گذشتگی برشمرد و گفت : این مفهوم در اصطلاح به معناى مقدم شمردن دیگرى بر خود در کسب سود و منفعتى یا پرهیز از ضرر و زیانى است که نهایت برادرى و دوستى بین دو نفر را نشان مى‏دهد. وی در ادامه افزود:خانواده‌ حضرت زهرا«س» بهترین مصادیق قرآنی ایثار هستند. در سوره‌ انسان؛ آیات ۷ و ۸ به این الگوی عملى ایثار خالصانه اشاره شده است: « و غذای(خود) را با اینکه به آن علاقه (و نیاز) دارند، به «مسکین» و «یتیم» و «اسیر» می‌دهندو (و می‌گویند:) ما شما را به‌خاطر خدا اطعام می‌کنیم، و هیچ پاداش و تشکری از شما نمی‌خواهیم.». بنابر روایات متعدد شیعه‏ و سنى‏ شأن نزول آن مربوط به از خودگذشتگى امیرمؤمنان، على«ع» و همسرشان فاطمه«س» و دو فرزندشان حسن و حسین«ع» در انفاق تنها خوراک شب خود به نیازمندان در سه شب متوالى است. @mazandaran_hozeh @farhanghi_mazandaran_hozeh @mazandaran_hozeh
به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، احسان عبادی، مدرس حوزه و دانشگاه، روز گذشته در سلسله نشست‌های علمی مقاله‌نویسی، در جمع طلاب سطح۳ مدرسه علمیه تخصصی الزهراء (سلام الله علیها) ساری گفت: برای نوشتن یک مقاله علمی ابتدا باید یک موضوع را انتخاب و در مورد آن شروع به تحقیق کرد، انتخاب بهترین موضوع برای یک تحقیق علمی یکی از مهمترین گام‌های پژوهش و مقاله‌نویسی است. وی در ادامه بیان کرد: علاقمندی محقق در انتخاب موضوع مقاله، اثر زیادی دارد. هر محققی در ابتدا باید مشخص کند که دوست دارد در چه حوزه‌هایی فعالیت داشته و در مورد چه مطالبی مطالعه و تحقیق کند. عبادی اذعان داشت:مطالعه اجمالی موضوعی که برای مقاله یا تحقیق در نظر گرفته می‌شود مهم بوده و بهتر است مورد پسند محقق باشد؛ علاقه نقش بسیار مهمی در پیشرفت کار و دست یابی به نتایج مطلوب دارد. وی در ادامه گفت: بهترین راه قوی شدن در مقاله نویسی، مطالعه و خواندن چندین مقاله مرتبط با موضوع انتخابی است. مدرس حوزه در ادامه مراحل نوشتن مقدمه و چکیده را بیان کردند. @mazandaran_hozeh
به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حامد فاضلی، مدیرکل کانون فکری کودکان و نوجوانان مازندران، روز گذشته، در نشست هم‌اندیشی با مدیریت و معاون فرهنگی مدرسه علمی تخصصی الزهراء (سلام الله علیها)، ساری به معرفی ظرفیت‌های تربیتی، آموزشی، فرهنگی، ادبی، هنری و فعالیت‌های کانون زبان این مرکز پرداخت. وی در ادامه هدف اصلی کانون را تربیت کودکان و نوجوانان انقلابی و آماده‌سازی زمینه‌های رشد همه جانبه آنها برای زندگی آینده و همچنین ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعدادهای آنان در اوقات فراغت برشمرد. فاضلی افزود: همکاری با موسسه‌ها و مراکزی مانند حوزه علمیه که هدف مشترک برای توسعه ظرفیت‌های دینی و انقلابی دارند از برنامه‌های این مرکز می‌باشد. وی تصریح کرد: تعامل و همکاری با حوزه‌علمیه می‌تواند راهگشای مسائل تربیتی و فرهنگی در شرایط موجود باشد. همچنین عزیزی، مدیر مدرسه علمی تخصصی الزهراء (سلام الله علیها) ساری در ادامه بر بسط و گسترش تعاملات و همکاری‌های مشترک این دو مجموعه تاکید کرد. عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: در همین راستا می‌توان با تشکیل کارگروه هم‌اندیشی با تبادل‌نظر در تعیین سرفصل‌های آموزشی و افزودن پیوست‌های قرآنی بر فعالیت‌های کانون برای توسعه این اهداف اقدام کرد. @mazandaran_hozeh
برگزاری جلسه هم‌اندیشی کانون طلاب جامعه الزهراء (سلام الله علیها) استان مازندران، با واحد فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء (سلام الله علیها) ساری. در این جلسه به تشریح موارد زیر پرداخته شد: ۱- تعامل و همکاری دو مرکز در جهت توانمندسازی طلاب در زمینه‌های مختلف اعم از احکام، مشاوره، تربیت مربی کودک و ...؛ ۲- شناسایی نقاط قوت و ضعف جهت برنامه‌ریزی‌های پیش‌رو؛ ۳- همکاری کانون جامعه‌الزهرا (سلام الله علیها) در جهت برگزاری دوره‌ها؛ ونشست‌ها با استفاده از ظرفیت وجود اساتید خبره و به‌نام جهت آماده‌سازی طلاب برای آموزش طرح‌های میدانی در جامعه در موضوعات مختلف؛ ۴- استفاده از مبلغین بین‌المللی برای در اختیار قراردادن تجربه‌های خود در مسیر طلبگی و افزایش انگیزه طلاب. @mazandaran_hozeh
محفل انس با قرآن به همراه تلاوت و ترجمه آیات شریفه ۱۳۸_۱۲۴ سوره مبارکه بقره و گزیده ای از تفسیر در برنامه صبحگاه توسط طلاب و کادر مدرسه علمیه عصمتیه امیرکلا ✨ 🔖 گزیده‌ای از تفسیر : ۱- كار مهم نيست، قبول شدن آن اهميّت دارد. حتّى اگر كعبه بسازيم، ولى مورد قبول خدا قرار نگيرد، ارزش ندارد. «رَبَّنا تَقَبَّلْ» ۲- كارهاى خود را در برابر عظمت خداوند، قابل ذكر ندانيم. حضرت ابراهيم نامى از كار و بنايى خود نبرد و فقط گفت: «رَبَّنا تَقَبَّلْ مِنَّا» ۳_ كيست كه از آئين ابراهيم روى بگرداند، مگر كسى كه خود را (فريب داده و) بى‌خردى كند؟ و همانا ما او را در اين جهان برگزيديم و قطعاً او در جهان ديگر (نيز) از صالحان است. مقامات و الطاف الهى، بدون دليل به كسى واگذار نمى‌شود. اگر خداوند ابراهيم را برمى‌گزيند، به خاطر روحيّه‌ى تسليم پذيرى او در برابر خداست. ۴_ در فكر سلامت عقيده و ايمان نسل و فرزندان خود باشيم و در وصاياى خود تنها به جنبه‌هاى مادّى اكتفاء نكنيم.«وَصَّى» «فَلا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ» ۵_ حسن عاقبت و مسلمان مردن مهم است. «فَلا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ» 🗓 آبان ۱۴۰۲ https://eitaa.com/esmatiehamirkola
💫 قرائت دعای ۱۲ بند اول تا ششم صحیفه سجادیه همراه با طلاب و کادر مدرسه💫 🔖 نکاتی از دعا : عوامل سلب توفيق و عدم كاميابى دعا امام زين‌العابدين عليه‌السلام در اين فراز به اين نكته اشاره مى‌فرمايد كه از جمله عوامل سلب توفيق و عدم كاميابى به دعا، سه چيز است : ۱. ناديده گرفتن فرمان‌هاى الهى و غفلت از الزام‌هاى شرعى و تساهل و تسامح در واجباتى كه كوتاهى در آنها سرنوشت انسان را دگرگون مى‌سازد. ۲. مبادرت ورزيدن به منهيات الهى كفران نعمت و تقصير در اداى وظيفه‌ى بندگى : بنده بايد در برابر عطاياى حضرت حق شاكر باشد . ۳. حقيقت عصيان و پيامدهاى آن : عصيان ، خروج از حد بندگى و آزادى از قيد طاعت حضرت حق است كه خود از نوعى دگرگونى روحى و انحراف از فطرت نخستين انسانى سرچشمه گرفته است ، زيرا نافرمانى خدا ، از قبيل تخلفات ادارى يا خروج از دستور كارفرما نيست ، بلكه تخلف از مقتضاى فطرت و تمام حقيقت انسانى است و خداوند متعال هرگز به خاطر خود ، بر كسى تكليف نفرموده است ، چون او : (غنى عن العالمين) است ، بلكه اگر تكليفى را تعيين فرمود به خاطر مصالح و رشد فردى و اجتماعى انسان است. نافرمانى خداوند متعال نيز روان انسانى را از فطرت نخستين خود خارج ساخته و به پست‌ترين مرحله‌ى حيوانى مى‌كشاند و در قعر دركات فساد قرار مى‌دهد . 🗓 آبان ۱۴۰۲ https://eitaa.com/esmatiehamirkola
قرائت خطبه چهارم نهج‌البلاغه بند اول و دوم با حضور طلاب و کادر مدرسه علمیه عصمتیه امیرکلا✨ اين خطبه از فصيح ترين سخنان على (ع) است و در آن مردم را اندرز مى دهد و از گمراهى به سوى هدايت مى برد و گفته مى شود: «اين خطبه را بعد از (جنگ جمل و) كشته شدن طلحه و زبير ايراد فرموده است». 🔖محورهاى اصلى خطبه را در سه قسمت مى توان خلاصه كرد : ۱. تصريح به اين واقعيّت كه مردم در ظلمات و تاريكيها به وسيله اهل بيت پيامبر (ص) هدايت شدند و به مقامات عالى و اوج ترقّى رسيدند و به همين دليل بايد آماده باشند تا نصايح و اندرزهاى آنها را به گوش جان بشنوند. ۲. اشاره به اين كه من پيش بينى پيمان شكنى ها را مى كردم، ولى نمى خواستم پرده ها را كنار بزنم. ۳. در بخش آخر خطبه اشاره به اين نكته مى كند كه امروز جاى پرده پوشى نيست، واقعيّتها را بايد گفت و گرنه بيم اين مى رود كه توده مردم گمراه شوند و اگر من ترسى داشته باشم از همين جهت است نه از ناحيه خودم. 🗓 آبان ۱۴۰۲ https://eitaa.com/esmatiehamirkola
به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، روز گذشته، فاطمه عزیزی مدیر مدرسه علمی تخصصی الزهراء (سلام الله علیها) ساری، به همراه معاون فرهنگی مدرسه، با حجت‌الاسلام والمسلمین ملازاده، جانشین نمایندگی ولی‌فقیه سپاه کربلا مازندران، دیدار و گفت‌و‌گو کرد. جانشین نماینده ولی فقیه سپاه کربلا، با اشاره به نقش خواهران طلبه در بصیرت‌افزایی و تربیت، تصریح کرد: در دنیای امروز که جامعه در برابر حمله‌های فتنه‌انگیر دشمن قرار دارد، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیاز به جهاد تبیین است، در این خصوص خواهران طلبه به عنوان هادیان سیاسی، مبلغین در مدارس و سفر راهیان نور می‌توانند نقش‌آفرین باشند. وی در ادامه گفت: حوزه علمیه، جزء نهادهای تاثیرگذار در جامعه اسلامی ایران است؛ بنابراین، انتظار می‌رود نقشی تمدن ساز داشته باشد که با توجه به افزایش فعالیت‌های حوزه علمیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، باید به عنوان نهاد انقلابی و ولایی وارد کار شده، و نقش تعلمی و علم‌گرایی داشته باشد. در ادامه عزیزی، مدیر مدرسه علمی تخصصی الزهراء( سلام الله علیها)، ضمن ارائه گزارشات از فعالیت‌های طلاب گفت؛ با هم‌افزایی و فعالیت‌های مشترک می‌توان به نتایج مطلوب رسید. عزیزی در پایان اظهار داشت: با توجه به اهداف مشترک و همسو، ان‌شاءالله این مدرسه علمی تخصصی بازوی شما خواهد بود و آماده همکاری همه جانبه با این نهاد در عرصه‌های مختلف هست تا موفقیت‌های بیشتری در بسیج طلاب حاصل شود. لازم به ذکر است، حجت‌الاسلام و المسلمین میثم نبوی، مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه کربلای مازندران، لیلا گلزاری، مسئول بسیج طلاب خواهران سپاه کربلای مازندران نیز در این نشست حضور داشتند. @mazandaran_hozeh
11.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇵🇸 بسم الله الرحمن الرحیم🇵🇸 نقش پرچم ملعونین‌جلوی درب مدرسه علمیه فاطمیه توسط طلبه های مدرسه علمیه فاطمیه بندپی .... (از این به بعد با حس بهتری وارد کلاس میشیم) ..👊✌️.. _بسیج _ طلاب _ بنت الهدی صدر _ فاطمیه بندپی @farhanghi_mazandaran_hozeh