مراسم وداع با شهید گمنام
با همکاری طلاب مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) محمودآباد
#روابط عمومی
#مدرسه_علمیه_الزهرا_س_محمودآباد
@mazandaran_hozeh
مدیرمدرسه علمیه الزهراء(س) کلاردشت گفت: کوثر، هدیهاى الهى که بدون درخواست به پیامبر داده شد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران، زهرابحرکاظمی، مدیر مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) کلاردشت، در جمع بانوان شهرستان در مورد تفسیر سوره کوثرگفت: نام این سوره برگرفته از آیه اول و به معناى خیر کثیر و فراوان است.
وی افزود: بر اساس روایات متعدّد از شیعه و سنّى، عاص بن وائل، پدر عمرو عاص که از بزرگان مشرکان مکّه بود، پس از آنکه پسران پیامبر از دنیا رفتند و آن حضرت دیگر پسرى نداشت، از روى طعنه و زخم زبان، پیامبر را ابتر و بدون دنباله خواند، خداوند براى تسلّى خاطر پیامبر و پاسخ به این سخن نابجا، سوره کوثر را نازل فرمود و ناکام بودن دشمنان و دوام و بقاى نسل و فکر پیامبر را خبر داد.
بحرکاظمی اظهار کرد: خداوند یا کارى را بدون واسطه انجام مىدهد یا در مقام بیان ارتباط تنگاتنگ خالق با مخلوق است، ضمیر مفرد به کار مىرود، همانند: و أنَا الغفور الرحیم اما گاهى آیه در مقام بیان عظمت خداوند و شرافت نعمت است که در این موارد ضمیر جمع همچون اِنّا به کار مىرود، چنانکه در این آیه مىفرماید: اِنّا اعطیناک الکوثر
وی اضافه کرد: کلمه کوثر از کثرت گرفته شده و به معناى خیر کثیر و فراوان است و روشن است که این معنا میتواند مصادیق متعدّدى همچون وحى، نبوّت، قرآن، مقام شفاعت، علم کثیر و اخلاق نیکو داشته باشد، ولى آیه آخر سوره، میتواند شاهدى بر این باشد که مراد از کوثر، نسل مبارک پیامبر اکرم است.
مدیر مدرسه علمیه خواهران کلاردشت تصریح کرد: الطاف خداوند به پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) گاهى با درخواست آن حضرت صورت گرفته است، نظیر قل ربّ زدنى، امّا کوثر هدیهاى الهى بود که بدون درخواست، به پیامبر عزیز داده شد.
وی با اشاره به عبارت فصل لربک وانحر بیان کرد: بر اساس روایات، مراد از وانحر آن است که به هنگام گفتن تکبیرها در نماز، دستان تا مقابل گودى زیر گلو که محلّ نحر است، بالا آورده شود که این زینت نماز است،در قرآن به نماز یا سجده شکر سفارش شده است، تشکّر باید فورى باشد، نوع تشکّر را باید از خدا بیاموزیم، آنچه میتواند به عنوان تشکّر از کوثر قرار گیرد، نماز است.
@mazandaran_hozeh
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران، خانم میرزایی، کارشناس دینی، در حضور طلاب مدرسه علمیه تخصصی ریحانه الرسول(س) جویبار، ضمن اشاره به فضایل تابناک حضرت زهرا(سلام الله علیها) و مقام والای ایشان گفت: سخن گفتن از شخصیت گوهربار حضرت، مانند چشیدنِ قطره آبی از اقیانوس است، شخصیتی که به فرموده امام راحل اگر مرد بود، نبی بود، زبانها و قلمها در برابر فضایل چنین شخصیتی عاجز و قاصر است.
وی در ادامه با پرداختن به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(سلام الله علیها)، اظهار کرد: آن حضرت، در تمام ابعاد انسانیت و در هر جایی که ظهور و حضور داشتند کامل بودند؛ این تکامل شخصیتی که موجب برجستگی و تمایز ایشان در تاریخ شد، نشأت گرفته از عبودیت و خدامحوری آن حضرت است.
وی همچنین با اشاره به این صفت برجسته حضرت بیان کرد: عبودیت؛ جوهره وجودی تمام اعمال انسان است که مهمترین ثمره و برکت آن داشتن اخلاص است؛ در این زمینه حضرت زهرا(سلام الله علیها) چنان درخشیدند که امام زمان(عجل الله تهالی فرجه) ایشان را الگو و اسوه خود نامیدند و تمام بزرگان و عالمان اعتراف به مقام والای حضرت در دو جهان دارند.
خانم میرزایی همچنین افزود: خدامحوری در زندگی یعنی بندگی محض، یعنی انسان در تمام ابعاد زندگی خود، عبد خدا باشد که نتیجه این توحید و بندگی، خشیت الهی است که معرفت به خداوند را به همراه دارد.
@mazandaran_hozeh
مدیر مدرسه علمیه تخصصی ریحانه الرسول(س) جویبار گفت: قدردانی از دستاوردهای انقلاب و ارزشهای دینی، وظیفه ما در برابر شهدا است
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران، شهربانو مومنی، مدیر مدرسه علمیه تخصصی ریحانه الرسول(سلام الله علیها) جویبار، در محفل انس با شهدا که در برنامه صبحگاه این مدرسه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهیدان و زحماتی که این عزیزان و خانوادههای آنها در راه اعتلای پرچم اسلام و ارزشهای دینی متحمل شدند گفت: وظیفه ما در قبال فداکاریها و جانفشانیهای شهدا و رنجی که خانوادههایشان در این راه کشیدند، قدردانی از دستاوردهای انقلاب و ارزشهای دینی است، چرا که مقام معظم رهبری، در این زمینه فرمودند، خانوادههای شهدا نور چشم ما هستند.
وی در ادامه به بیان خاطراتی از شهید رادمهر که از بستگان نزدیک ایشان بودند، پرداخت و گفت : این شهید، دلداده معارف و آموزههای دینی و تقید و ایمان قلبیاش به خداوند، حاصل تربیت مادری مومن و دغدغه مند به اصول و ارزشهای الهی بود؛ این درس بزرگی از تاثیر و نقش مادر بر سرنوشت فرزند و عاقبت به خیری او است.
خانم مومنی همچنین به حُسن خلق و خوش رفتاری و احترام به بزرگان، که همواره در رفتارهای شهید به چشم میخورد اشاره و اظهار کرد: خوش اخلاقی و حُسن معاشرت این شهید برای همه الگو بود و احترام ویژهای برای بزرگان و پیشکسوتان در اقوام قائل بود.
@mazandaran_hozeh
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران، علی صدرا، مدرس حوزه و دانشگاه، در کارگاه مهارتی به عنوان"بهبود و غنیسازی روابط زوجین" که در جمع طلاب و همسران آنها در مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(سلام الله علیها) ساری برگزار شد، ضمن ارزش نهادن به کانون خانواده که در نگاه اسلام بسیار والا و مقدس است، گفت: از آنجا که خانواده، واحد بنیادی جامعه اسلامی است، همه قوانین و مقررات و برنامهریزیهای مربوط باید در جهتِ آسان کردنِ تشکیلِ خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد.
وی در ادامه با اشاره به معارف و آموزههای دینی به ویژه آیات قرآن کریم اظهار کرد: هنر زوجین در بهبود روابطشان، به کار بستنِ دانستههای معرفتی خود در نهاد خانواده و در نتیجه ایجاد تغییر و تحول در روابط است.
استاد صدرا با اشاره به طلاق رجعی و بائن، طلاق عاطفی را نفی کرده و افزود: طبقِ دستور قرآن هر یک از زوجین باید لباسِ دیگری باشد، از آنجا که یکی از نقشهای لباس، عیب پوشی است، پس زن و مرد باید در زندگی ساترِ عیوبِ هم باشند.
وی همچنین ادامه داد: اگر هر یک از زوجین نسبت به دیگری روابط سرد و بیعاطفهای در پیش بگیرد، طرف مقابل باید در نقش لباس باشد تا موجب گرمی و آرامش زندگی گردد.
وی اذعان کرد: اینکه خداوند در قرآن مرد را "قوام" بر زن میداند، به معنای ریاست و برتری نیست بلکه به معنای تکیهگاه و حامی است.
استاد حوزه و دانشگاه همچنین با تاکید بر تاثیر مهمی که زوجین در بقای نسل آینده دارند گفت: همسرِ مناسب همچون مزرعه مناسب است و شرط تولید بهتر، سلامت بذر است؛ فلذا هم زن و هم مرد نقش موثر در تولید و در نتیجه بقای نسلی سالم و صالح را دارند.
استاد صدرا در ادامه با تاکید بر نقش مادران و انتقال صفات شخصیتی مادر به فرزند اظهار کرد: بیشترِ اختلالاتِ فرزندان در وَهله اول، ناشی از عدم اعتماد به نفسشان است که همین ویژگی نشأت گرفته از روحیات و صفات مادر است.
وی در پایان به رسالتی که انسان در برابر خانوادهاش دارد اشاره کرد و گفت: سود و زیان واقعی در قیامت است و زیانکاران واقعی کسانی هستند که سعادت خود و خانوادهشان را در قیامت از دست دادهاند.
@mazandaran_hozeh
خانم بازیانی معاون پژوهشی مدرسه علمیه تخصصی ریحانه الرسول سلام الله علیها طی گفتگویی که با وی به مناسبت هفته پژوهش انجام گرفت، ضمن گرامیداشتِ ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و همچنین فرا رسیدن هفته پژوهش گفت:
یکی از مهمترین اهداف تحصیل در حوزههای علمیه رسیدن به مرجعیتِ علمی است که این محقق نمیشود مگر با تحصیل و مطالعه علوم همراه با پژوهش. البته طلاب و مبلغین زمانی میتوانند معارف ناب دینی را به بشریت برسانند که از تحقیق و تَفَقُه در چشمه سارِ زلالِ اسلام سیراب گردند و به تشنگان حقیقت نیز بچشانند.
معاون پژوهش مدرسه علمیه تخصصی ریحانه الرسول سلام الله علیها، ضمن تاکید بر مؤلفههای اخلاق مداری در تحقیق و پژوهش اظهار کرد:
شهامت و انصاف در پژوهش از جمله: پذیرشِ نظر و رای برترِ دیگر پژوهشگران بر یک مسئله و موضوع، پرهیز از موازی کاری، اخلاص، اعتماد به خداوند، ادب در پژوهش، عینیت گرایی و پرهیز از تعصب است.
#حوزه_علمیه_خواهران_مازندران
#مدرسه_علمیه_تخصصی_ریحانه_الرسول_سلام_علیها_جویبار
@Mazandaran_hozeh
نماینده موسس و عضو هیئت امنا در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س)ضمن خوش آمدگویی به مدعوین و میهمانان دانشگاهی، به معرفی بخشی از عملکردحوزه های علمیه پرداخت.
سیده زهرا پیشنمازی به وجوه مشترک حوزه و دانشگاه اشاره کردو گفت: مهمترین آن، میدان علمی و پژوهشی این دو نهاد است. وی ادامه داد: حوزه و دانشگاه دو اسم متفاوت ولی در مفهوم و موقعیت مشترک می باشند و اصالت یک مسلمان به دانش، نسبت به علوم بنیادین و اعتقادی خودش است.
ــــــــــــ࿐✿•°ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
⇜ به کانال #مدرسه_علمیه_نرجس_س_ساری
بپیوندید:
eitaa.com/howzehnarjes
@mazandaran_hozeh
زهرا شرف الدین در ادامه به الگوی ناقص رضاخانی اشاره کرد و گفت: او قصد داشت زن را به دروازه تمدن طلایی برساند و این کار را با تغییر پوشش زن آغاز کرد اما نتیجه جز عقب ماندگی و حذف اسلامیت از زندگی زن مسلمان ایرانی نداشت. به همین علت است که زن با پوشش نامناسب در کنار دیگر مردان و زنان در صفوف راهپیمایی ها و مبارزات انقلابی قرار می گیرد و خواستار انقلاب اسلامی می شود چرا که می دانست، آنچه به اسم توسعه می گویند، دروغ محض است.
ــــــــــــ࿐✿•°ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
⇜ به کانال #مدرسه_علمیه_نرجس_س_ساری
بپیوندید:
eitaa.com/howzehnarjes
@mazandaran_hozeh
خانم شرف الدین ادامه داد: زن تمدن ساز یعنی زن انسان ساز که هدفش را بی نهایت شدن می داند و از تمام ظرفیت های خود استفاده می کند برای رد خشونت زن علیه زنان.
وی افزود: چنین زنی ابتدا باید به خود بپردازد و اهل علم و معرفت باشد و اینگونه به جایی می رسد که در رده بندی جهانی بالاتر از میانگین خاورمیانه و کشورهای عربی قرار میگیرد و امروز طبق نظر سازمان جهانی، ایران، با انفجار علم، روبرو است.
خانم شرف الدین با شاره به نقش حضرت زهرا (س) در رویدادها و محافل سیاسی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س)، آنجا که لازم و ضروری بود، کنش اجتماعی، فردی و خانوادگی داشت، تا جایی که حضرت علی(ع) در مورد ایشان گفت: زهرا بهترین کسی است که مرا به خدا می رساند.
وی ادامه داد: این کنش و انسان سازی حضرت زهرای مرضیه(س)، منحصر در افراد خانواده نبود بلکه فضه را به مرتبه ای از رشد می رساند، که جز از قرآن سخن نمی گوید.
استاد حوزه و دانشگاه، در خاتمه ضمن اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر نزدیک بودن به قله، خاطرنشان کرد: اکنون، زمان نشستن نیست بلکه باید در هر جا و موقعیتی که هستیم، علم خود را افزایش دهیم و در راه تمدن سازی قدم برداریم.
ــــــــــــ࿐✿•°ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
⇜ به کانال #مدرسه_علمیه_نرجس_س_ساری
بپیوندید:
eitaa.com/howzehnarjes
@mazandaran_hozeh