6.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چه خوب است که یک رزمایش گسترده ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مومنانه...
✅کرامت امام حسن مجتبی(ع) مقتضی است این سفره همیشه پهن باشد.
کانون غدیر تا ظهور حوزه علمیه خواهران حضرت نرجس(س)ساری
#مدرسه_علمیه_خواهران_حضرت_نرجس_س_ساری
@mazandaran_hozeh
مدرسه علمیه الزهرا (بابل)
مشاهدهی کارت پستال دیجیتال 👇
https://digipostal.ir/cqhhw6l
تجهیز اموات کرونایی با حضور مدیر محترم و طلاب جهادی #مدرسه-علمیه-خواهران-شهید-مطهری-ره- #تنکابن @mazandaran_hozeh
حوزه علمیه فاطمه الزهرا س شیرود برای سال تحصیلی جدید ثبت نام می نماید....شماره تماس : 01154372445/5406- 09119941567
#مدرسه علمیه #فاطمه الزهراس #شیرود
@mazandaran_hozeh
هدایت شده از پایگاه خبری تحلیلی بانوان آنلاین
قابل توجه خواهران طلبه داوطلب تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشکده صداوسیما
شرکت در آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد سال 1399 در رشته های تولید سیما، ادبیات نمایشی و علوم ارتباطات اجتماعی ویزه فارغ التحصیلان سطح دو حوزه تا 25 اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.
علاقه مندان جهت کسب اطلاع بیشتر میتوانند به نشانی qomirib.ac.ir مراجعه کرده و یا با شماره تماس 02532904450 تماس حاصل نمایند.
هدایت شده از حوزه های علمیه خواهران کشور
🔻حوزه های علمیه مولّد اصلی فرهنگ در جامعه هستند
🔸خانم زهرا بحر کاظمی در گفت و گو با خبرگزاری کوثر از مازندران گفت: رسالت عظيم حوزههای علميه، حفظ دين و مقابله با انحرافات است كه مهمترین برنامه در امور فرهنگسازی محسوب می شود، زيرا حفظ ارزشهای ديني از هرگونه انحراف و ارائه درست آن، خود يك نوع فرهنگسازی است.
🔸مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کلاردشت با بیان اینکه حوزه در تاريخ كشور ما، همواره متولي اصلي هدايت ديني در جامعه بوده است، اظهار کرد: در طول تاریخ مرجع رسمي تبيين ارزشها، تثبيت باورهاي ديني، استنباط و افتاي احكام عملي، روحانيت بوده است و در حال حاضر نیز این قشر در پرتو همان محوريت ديني خويش توانست، انبوه مردم دین خواه را به همراه خود کرده و هدايت و اجراي يك انقلاب مبتني بر دين را بر عهده بگيرد.
➕متن کامل خبر
🌸 @kowsarnews | کانال رسمی حوزههای علمیه خواهران
چرا به امام حسن(ع) «کریم اهل بیت» می گویند
رزمایش کمک مومنانه و دستگیری از مستمندان و فقرا عمل به سیره امام مجتبی(ع) است.
«کریم» یعنی اهل کرم و بخشندگی بدون هیچ چشم داشتی و فقط برای خدا فقرا و ایتام را اکرام می کند و برای او فرقی نمی کند که نیازمندان در کدام مسلک و جریان قرار دارند.
چون امام حسن مجتبی(ع) در میان ائمه معصومین(علیهم السلام) و اولیای الهی در طول زندگی شان، عملا اهل جود، کرم و توجه به فقرا و محرومان بودند به «کریم» موصوف شد و صفت کرامت و کریم در ایشان ویژه گشت. البته این به معنای آن نیست که امامان دیگر کریم نبودند؛ همه ائمه معصومین(علیهم السلام) کریم بودند، اما چنانچه امام ششم به صادق یا امام هفتم به کاظم یا امام هشتم به صفت رضا شهره شده اند، امام حسن مجتبی(ع) هم صفت کریم شدن او، صفات دیگر وجودش را تحت الشعاع قرار داده شده و به آن موسوم و موصوف گشت.
اولین کرامت حضرت، در مقابل دشمنان است. شواهد فراوانی در زندگی امام حسن مجتبی(ع) وجود دارد که علاوه بر دوستان، نسبت به دشمنانشان که بیشتر نادان و جاهل بودند؛ رفتار کریمانه اش باعث تغییر و منقلب شدن آنها می گشت.
انفاق اموال در راه خدا از دیگر کرامات حضرت مجتبی(ع) است و ایشان دوبار همه دارایی خویش و سه بار نصف مال خود را در راه خدا انفاق و احسان کردند. علمای شیعه و اهل سنت آن را در کتابهای خود نقل کرده اند.
یکی از کرامات حضرت آزاد کردن برده در برابر یک شاخه گل بود و انس بن مالک می گوید: روزی کنیزی شاخه گلی برای امام حسن محتبی(علیه السلام) هدیه آورده است امام هم در مقابل او را آزاد کرد. به امام گفتم شما به خاطر یک شاخه گل آن کنیز را آزاد کردی؟ امام فرمود: وَإِذَا حُیِّیتُمْ بِتَحِیَّةٍ فَحَیُّوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا ۗإِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلَیٰ کُلِّ شَیْءٍ حَسِیبًا/ هرگاه به شما تحیّت گویند، پاسخ آن را بهتر از آن بدهید؛ یا (لااقل) به همان گونه پاسخ گویید! خداوند حساب همه چیز را دارد. یعنی خداوند ما را چنین تربیت کرده است که هرگاه به شما سلام و درود و هدیه ای عنایت شد پاسخ آن را بهتر از آن بدهید و نیکوترازهدیه آزادی برای او در راه خدا نیافتم.
در کتاب ینابیع المودة نقل شده است که امام حسن مجتبی(علیه السلام) لقمه نانی را درجای خلوتی دید، آن را برداشت و با چوبی آن را پاک کرد و به برده اش داد، و چون بیرون آمد آن را از آن برده طلب کرد و برده گفت: ای آقای من، من آن را خوردم! امام (ع) به او فرمود تو در راه خدا آزادی! و ادامه دادند از جدم رسول خدا (ص) شنیدم که می فرمود: کسی که لقمه ای را افتاده ببیند و آن را پاک کرده یا بشوید و بخورد، خدای تعالی او را از آتش دوزخ آزاد کند، و من چنان نیستم که مردی را که خداوند از آتش دوزخ آزاد کرده به بردگی خود گیرم.
از دیگر کرامت حضرت، دعوت به مهمانی و پوشاندن لباس است. روزی امام مجتبی(ع) به جمعی از فقرا رسید که بر زمین نشسته و ذرات گوشت را در استخوانهایی که در دست داشتند، پیدا می کردند و میخوردند. هنگامی که امام را دیدند، از وی خواهش کردند که با آنها هم غذا شود. اما نیز درخواست آنها را پذیرفت و مشغول به غذا خوردن با آنها شد و فرمود: «خداوند افراد متکبر را دوست ندارد». سپس آنان را به خانه اش دعوت و خوراک و پوشاک هدیه کرد.
عدم رد نیازمندان از دیگر کرامت حضرت است و روایت است که فردی از امام حسن (علیه السلام) پرسید؟ چرا به هیچ نیازمندی جواب رد نمی دهی؟ وامام هم در پاسخ فرمود: من گدای خداوند و چشم به او دوخته ام، شرم دارم که خود سائل باشم و سائلی را رد کنم، خداوند همواره نعمت هایش را بر من فرو می ریزد و من هم عادت دارم که نعمت هایش را بر مردم فرو ریزم، می ترسم اگر این عادت و برنامه را ترک کنم، او نیز فضل و برنامه اش را وا گذارد.
کلام اخر:
امروز جامعه اسلامی همه تلاشش این است به سیره عملی علوی، حسنی و حسینی عمل کند و در این راستا رزمایش کمک مومنانه و دستگیری از مستمندان و فقرا در حال برگزاری است و مقام معظم رهبری با آگاهی درست و به موقع توصیه به راه اندازی این رزمایش کردند و موجب شادی قلب بسیاری از مردم شدند.
منبع:
خبرگزاری حوزه
@mazandaran_hozeh
#دعای_روز_شانزدهم #ماه_رمضان
🔸 بسم الله الرحمن الرحیم
🔹 اللَّهُمَّ وَفِّقْنِي فِيهِ لِمُوَافَقَةِ الْأَبْرَارِ، وَ جَنِّبْنِي فِيهِ مُرَافَقَةَ الْأَشْرَارِ، وَ آوِنِي فِيهِ بِرَحْمَتِكَ إِلَى [فِي ] دَارِ الْقَرَارِ، بِإِلَهِيَّتِكَ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ.
🔹 خدایا مرا در این ماه به همراهی و همسویی با نیکان توفیق ده، و از همنشینی با بدان دور بدار، و به حق رحمتت به خانه آرامش جایم ده، به پرستیدگی ات ای پرستیده جهانیان.
@mazandaran_hozeh
شرح دعای روز شانزدهم رمضان
اللهم وفقنی فیه لموافقه الابرار و جنبّنی فیه مرافقه الاشرار و اونی برحمتک الی دارالقرار بالهیتک یا اله العالمین
**************
اللهم وفقنی فیه لموافقه الابرار
خداوند (عزوجل) در قرآن کریم در مورد ابرار و نیکوکاران پانزده صفت به کار برده است که به آن اشاره مینماییم:
1- ایمان به خداوند یگانه 2- ایمان به روز قیامت 3- ایمان به فرشتگان 4- ایمان به قرآن
5- ایمان به پیامبران 6- نیت خالص برای رضای خداوند 7- بخشیدن بخشی از اموال به خویشان 8- کمک به یتیمان 9- کمک به فقیران 10- کمک به رهگذران 11- آزاد نمودن بنده 12- اقامه و برپاداری نماز 13- زکات به مستحقان دادن 14- وفای به عهد 15- صبر در برابر شدائد و سختیها
اگر بخواهیم هر یک از این صفات را شرح دهیم، آنگاه است که رابطه متقابل هر یک از این صفات را نسبت به یکدیگر در مییابیم که به نوعی هر یک از این صفات مکمل یکدیگرند، به طور مثال، کسی که به خداوند عزوجل ایمان آورده است، نمیتواند بگوید که من به قرآن ایمان ندارم؛ چرا که قرآن است که انسانها را به سوی ایمان به خدا و تعبد و بندگی ذات اقدس هدایت مینماید و کسی که به قرآن ایمان آورده است، نمیتواند منکر نماز و زکات گردد؛ چرا که اگر چنین کند دستورات صریح قرآن را در این باره زیر پا گذاشته است و...
این شیطان است که به شما دستور بدکاری و زشتی میدهد و طوری عمل مینماید که سخنانی از روی جهل و نادانی(مانند شرک و ظلم و افترا) به خداوند نسبت دهید که شیطان دشمنی آشکارا برای انسان است
***************
و جنّبنی فیه مرافقه الاشرار
شیطان سر دسته اشرار
هر انسانی اگر در انجام عملی از شیطان پیروی نماید به یقین شر آن عمل گریبان گیر او خواهد شد، چرا که شیطان انسانها را امر به کارهای زشت و ناپسند مینماید ”إِنَّمَا یَأْمُرُكُمْ بِالسُّوءِ وَالْفَحْشَاء وَأَن تَقُولُواْ عَلَى اللّهِ مَا لاَ تَعْلَمُونَ ”(بقره ،169) یعنی ”این شیطان است که به شما دستور بدکاری و زشتی میدهد و طوری عمل مینماید که سخنانی از روی جهل و نادانی (مانند شرک و ظلم و افترا) به خداوند نسبت دهید” که شیطان دشمنی آشکارا برای انسان است ”إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ ”(بقره ،168) یعنی ”محققا شیطان از برای شما دشمنی واضح و آشکار است” و میخواهد انسان را به ضلالت و گمراهی بکشاند و به همین دلیل است که خداوند بلندمرتبه میفرماید: ”وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ ” ( بقره ،168) یعنی ”وسوسههای شیطان را پیروی نکنید” که شیطان عامل هر شری است، پس کسانی که از شیطان و وسوسههای او که همه نافرمانی از دستورات ذات اقدس پروردگار میباشد پیروی کنند جزو اشرار میگردند زیرا آنان هر عملی را که انجام میدهند به دستور شیطان است و شیطان جز شر و فساد انسان را به چه چیز دیگری دعوت نمینماید که ما نیز در این روز از خداوند میخواهیم که ما را از دوستی و رفاقت با شیطان و پیروان و یارانش که عامل هر شر و فتنهای میباشند دور سازد .
و اونی برحمتک الی دارالقرار بالهیتک یا اله العالمین
نوید جانبخش الهی
برای آنکه انسان بتواند به دارالقرار (محل آرامش) یعنی بهشت برین دست یابد لازمه آن این است که صفاتی را که برای ابرار ذکر گردید را دارا باشد و خود را از صفات و حرکات و رذیله اشرار که همه آنها نشأت گرفته از شیطان رجیم و رانده شده از درگاه حق میباشد دور سازد و به قول خداوند تعالی ”وَتَعَاوَنُواْ عَلَى الْبرِّ وَالتَّقْوَى وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَى الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ ”(مائده ،(2 یعنی ”و یکدیگر را در نیکوکاری و تقوا یاری نمایید نه بر گناه و دشمنی و ستمکاری” که آن هنگام است که خداوند به نیکوکاران و تقواپیشگان اینگونه بشارت میدهد ”
قُلْ أَؤُنَبِّئُكُم بِخَیْرٍ مِّن ذَلِكُمْ لِلَّذِینَ اتَّقَوْا عِندَ رَبِّهِمْ جَنَّاتٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا وَأَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللّهِ وَاللّهُ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ ”(آل عمران ، 15) یعنی ”(ای پیامبر) به امت بگو: میخواهید شما را آگاه گردانم به بهتر از اینها، که بر آنان تقوا پیشه کنند نزد خداوند باغهای بهشتی است که از زیر درختان آن نهرها جاری است و در آن جاوید هستند و زنان پاکیزه و آراستهای و (بهتر از همه آنها خشنودی خداوند است) و خداوند به حال بندگان بینا است” که ما نیز در این روز از خداوند به حق خداوندیش درخواست مینماییم که ما را در دارالقرار یعنی بهشت برینش جای دهد و ما را از عذاب و آتش دوزخ در امان بدارد.