eitaa logo
کانال مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مازندران
1.1هزار دنبال‌کننده
20.5هزار عکس
1.9هزار ویدیو
335 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
میزبانی از پرچم بارگاه ملکوتی آقا عبدالله الحسین ع در روز شهادت بی بی دو عالم حضرت زهراس همراه با مراسم عزاداری و نوحه خوانی و نشست معرفتی با حضور طلاب و عموم بانوان علمیه الزهرا س_تنکابن_شیرود مازندران @mazandaran_hoze
مصاحبه از طلاب دانشجو به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه علمیه الزهرا س_تنکابن_شیرود مازندران @mazandaran_hoze
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران: تربیت پژوهشگر توأم با تولید داده های پژوهشی باشد مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: باید تربیت پژوهشگر را توأم با تولید داده های پژوهشی داشته باشیم که مسائل مورد نیاز را حل کند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد قائمی، در نشست مجازی با عنوان آئین بزرگداشت هفته پژوهش، با محوریت همکاری سه استان مازندران، گلستان و سمنان، اظهار کرد: امید است با افزایش تعاملات بین استان و برگزاری برنامه هایی از این دست، شاهد ثمرات آن باشیم. وی ادامه داد: شما معاونین و متولیان پژوهش، در امر توسعه پژوهش و تربیت پژوهشگر، باید به دو نکته مهم و کلیدی توجه کنید که پژوهش را برای چه انجام می دهیم؟ متاسفانه در جامعه علمی، اعم از حوزوی و دانشگاهی، با صرف هزینه های کلان مادی و معنوی شاهد استخراج داده هایی هستیم که هیچ مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مشکل بایگانی را نیز ایجاد می‌کند و این آثار چاپ شده، فقط به درد گنجینه و کتاب خانه ها می خورد. حجت الاسلام والمسلمین قائمی تاکید کرد: ما باید آثار پژوهشی خود را جهت بدهیم؛ از مهم ترین جهت دهی ها برای ما اساسنامه تحولات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی ایرانی است. ما به عنوان متولیان تولید اندیشه در بستر آموزه‌های دینی باید به سرزمین تمدنی که همان سبک زندگی است با موضوعات پیچیده‌ای در حوزه اجتماعی و اقتصادی و حتی علوم تربیتی مواجه شویم. وی خاطر نشان کرد: اگر حوزه های علمیه به عنوان مرجعیت دینی و علمی، به پژوهش نپردازند، در بلند مدت در امور زنان دچار مشکل خواهیم شد؛ خواهش من از معاونین پژوهش استانی و مدارس علمیه این است که اگر ما برای تدوین رساله سطح ۴، پایان نامه های سطح سه و حتی در زمینه گردآوری داده ها، تحقیقات و مقالات پایانی برنامه ریزی می‌کنیم، حتماً جنبه علمی، مسئله محوری و حل مشکلات جامعه را مدنظر داشته باشیم. مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران عنوان کرد: بعد دوم که باید در برنامه‌ریزی‌ها به آن توجه شود، تربیت پژوهشگر است؛ در فرآیند یک پژوهش عملیاتی و پاسخگویی به نیازها، باید این دو مقوله را در کنار هم جمع کنیم اول تربیت پژوهشگر و دوم وجود داده های پژوهشی، باید تربیت پژوهشگر را توام با تولید داده های پژوهشی داشته باشیم که مسائل مورد نیاز را حل کند.
برگزاری نشست وحدت حوزه و دانشگاه، در سالن اهل البیت با سخنرانی نماینده ولی فقیه مازندران و اساتید حوزه و دانشگاه با حضور کادر و طلاب حوزه علمیه خواهر مازندران. آذر ۱۴۰۰
یادداشت رسیده | ضرورت تمدنی وحدت حوزه و دانشگاه مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در یادداشتی به بیان اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت. حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد قائمی در یادداشتی با عنوان« وحدت حوزه و دانشگاه از ضرورت تمدنی تا تاکتیک سیاسی» آورده است: یکی از تجارب مهم تاریخی در تحولات دوران معاصر بخصوص از دوران مشروطه خواهی و شکل‌گیری جریان روشنفکری در ایران مسئله کسب موفقیت از نزدیکی و الفت دو نیروی تربیت یافته در دو نظام آموزشی حوزوی و کلاسیک(دانشگاه) بوده است که موفقیت هایی همچون تصویب و اجرای قانون مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و تشکیل دولت ملی، پیروزی انقلاب اسلامی، شکست دشمن بعث در جنگ تحمیلی و ایستادگی در برابر تحریم‌های ظالمانه در طول دوران بازسازی و نوسازی انقلاب اسلامی بوده است و در عین حال تفکیک میان این دو نیروی اجتماعی، متأثر از عدم فهم مشترک از قضایای پیرامونی و تفکرات تکفیری نسبت به یکدیگر و در عین حال دسیسه دشمنان برای پراکنده سازی نیروهای اجتماعی، باعث شد تا مشروطه نتیجه ای همچون دوران استبداد شبهه مدرن پهلوی و دولت ملی به سرانجام کودتای ۲۸ مرداد ختم شود. از همین روی شاهد آن هستیم که پیرو مرشد انقلاب که همواره سعی داشته است برای گردنه ها و پیچ‌های سخت انقلاب، پیش بینی لازم را داشته باشد و بر اساس همین تجربه تاریخی، سالروز شهادت شهید مفتح (رحمة الله علیه) که تمام تلاش خود را در تجمیع این دو نیروی تاثیرگذار در فرایند توسعه مادی و معنوی جامعه اسلامی مصروف داشته اند را به نام «وحدت حوزه و دانشگاه»، مزین و نامگذاری کرده اند و از آن روز تا کنون، نشست ها و همایش های مختلفی به همین مناسبت از سوی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها با یاد و نام آن شهید بزرگوار و تحصیل چرایی این نامگذاری از سوی معمار و معیار انقلاب برگزار می‌شود. اما نکته مهمی که یک بار دیگر هر دو نهاد آموزشی تربیتی دخیل در این امر باید به آن بپردازند، تحلیل و آسیب‌شناسی برنامه‌ها و نشست‌های این سالیان از حیث اثربخشی و چگونگی عینی سازی این آموزه بزرگ و برجسته ساختن آثار و قوت در حیات مادی و معنوی جامعه از نخبگان تا طبقات مختلف اجتماعی بوده است، هرچند به یقین می‌توان برای این حرکت عظیم در مسیر احصاء آثار و برکات، نتایجی ولو حداقلی را ترسیم و تبیین نمود ولی یقیناً به اعتراف همه بزرگان و اندیشمندان آنچه هدف غایی امام عظیم‌الشان از این ایده بوده، هنوز محقق نشده است که مهمترین شاهد مدعی وضعیت توسعه جامعه در ابعاد مختلف تا فاصله اندیشه ای میان فهم دانش‌آموختگان این دو نهاد بزرگ و تأثیرگذاری اجتماعی نسبت به یکدیگر و موضوعات مشترک است. آنچه در همین راستا پیشنهاد می شود، طرح این سوال است که ایده وحدت حوزه و دانشگاه، صرفاً یک شعار و تاکتیک راهبری نیروهای فعال در مسیر انقلاب بوده است و یا اینکه این شعار و ایده ضرورتی ساختاری برای رسیدن به جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی ایرانی و در نهایت زمینه سازی ظهور دولت سعادت است؟ در مقام پاسخ از این سوال، باید گفت: تجارب مهم تاریخی و تمدنی مبنی بر ضرورت و وجود تناسب میان تکنولوژی زیستی بعنوان نتیجه علم و سرریز تمدنی و ارزش‌های حاکم بر محیط تولید و به کارگیری یک تکنولوژی و در عین حال انتقال ارزش ها در مسیر انتقال تکنولوژی به هر جامعه به عنوان یک ضرورت غیر قابل انکار و تفکیک، گویای آن است که این ایده یک ضرورت تمدنی برای اهداف والا و مقدس انقلاب اسلامی بوده است. چنانچه توجه به انقلاب صنعتی اروپا در تناسب با رشد فکری متناسب با آن انتقال اندیشه های فکری و حاکم بر اروپا تفکرات مبتنی بر معرفت شناسی تجربه گرایانه و انسان محورانه به همراه تکنولوژی های انتقال یافته شده از این سرزمین به دیگر مناطق که خود به خود زمینه بسط و سلطه فرهنگ و تمدن غرب در مناطق مختلف جهان و از جمله سرزمین هایی که دارای سابقه طولانی تمدنی و تکنولوژیک ولو در حد دوران خود بوده اند به خصوص تحولات فکری و اندیشه‌ای غرب در بعد از جنگ جهانی دوم و نو سازی فکری مادی غرب شاهدان خوب و غیر قابل انکار برای ضرورت نزدیکی متولیان تولید فکر و تکنولوژی در بستر فهم مشترک از جایگاه نقش آفرینی یکدیگر در مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی ایرانی است که یقینا اگر این فهم مشترک را در مسیر تحول خواهی و تعالی جویی در بستر انقلاب اسلامی باشیم، در ضمن رشد فرآیند مادی معنوی شاهد سرریز تمدنی از این سرزمین به تمامی نقاط کره خاکی خواهیم بود به خصوص آنکه جهان امروز متاثر از شکست همه تجارب بشری انسان محورانه از عدالت تا توسعه آن به شدت نیازمند مدل توسعه ای اما بدور از بردگی نوین انسان در نگرشی ابزاری به هویت معنوی انسان بعنوان خلیفة الله است.
رئیس شبکه بهداشت شهرستان بهشهر: واکسیناسیون هم جنبه فردی و هم جنبه اجتماعی دارد  حوزه/رئیس شبکه بهداشت شهرستان بهشهر گفت: واکسیناسیون هم جنبه فردی و هم جنبه اجتماعی دارد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، دکتر صالح طبری در جمع طلاب مدرسه علمیه قدسیه بهشهر، با اشاره به موضوع واکسیناسیون اظهار کرد: واکسیناسیون دو جنبه فردی و اجتماعی دارد، از جمله جنبه فردی واکسیناسیون این است که می گویند، این حق بدنم است و مربوط به خودم است. وی در مباحث اجتماعی واکسیناسیون عنوان کرد: انسان موجودی اجتماعی است و با دیگران در جامعه تعامل و ارتباط دارد، به طور مثال، ترویج و تبلیغ حجاب که یک بحث اجتماعی می باشد و اگر رعایت نشود، بر دیگران اثرگذار خواهد بود، کسانی که واکسن نمی زنند، ممکن است که خود را بیمار کنند و یک بیمار جدید به جمع بیماران اضافه می شود که این یک بحث اجتماعی است . وی بیان کرد: فردی واکسن نمی زند، که موجود اجتماعی و در ارتباط با افراد در جامعه نباشد، اما وقتی وارد جامعه شدیم و با دیگران تعامل کردیم، در برابر آنها مسئولیت داریم، مسئولیت افرادی که واکسن نزده اند و ویروس را انتشار می دهند و موجب بستری شدن و به هدر رفتن هزینه های تولید واکسن، آلوده شدن محیط و بحرانی شدن جامعه و تعطیل شدن کسب و کارها می شوند، از دیدگاه دین اسلام، حق الناس بر گردن آنها است. طبری خاطر نشان کرد: بر خلاف تصور عموم، فردی که واکسن میزند، روئین تن نمی شود، ایمنی ایجاد شده در افراد، به بدن هر فرد بستگی دارد و اثر بخشی آن صد در صد نیست، اما اگر دچار بیماری بشوند، آن را راحت تر طی خواهند کرد، فرد باید علاوه بر واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی، به هرم غذایی، و سلامت بدنی خود توجه داشته باشد. وی خطاب به افرادی که به بهانه ندانستن مواد اولیه تهیه واکسن، واکسیناسیون را انجام نداده اند، گفت: ما ائمه(ع) خود را ندیده ایم، اما به خبرها و روایات شان، اعتماد داریم و تبعیت می کنیم، در حوزه دین، مقام معظم رهبری در انظار عموم واکسن زدند که این خود فصل الخطابی برای همه ما است و تأکید کردند که در نوبت خودم واکسن ایرانی می زنم. @mazandaran_hozeh
🔰به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه برگزار می شود:👇👇 ✅نشست: "هم افزایی وحدت حوزه و دانشگاه" 🟣 با همکاری: معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان مازندران، مدرسه علمیه الزهرا(س)و مرکز تخصصی نورالزهرا(س)ساری. ⏰ زمان: دوشنبه: ۸ صبح. 🏢 مکان: مدرسه علمیه الزهرا(س) 📲آدرس لینک برای شرکت در نشست به نحو غیر حضوری:👇👇 live.whc.ir/mazandaran @mazandaran_hozeh
برگزاری نشست هم افزایی وحدت حوزه و دانشگاه، با سخنرانی حجه الاسلام والمسلمین اسلامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در مدرسه علمیه الزهرا س و مرکز تخصصی نور الزهرا س ساری