بسم الله الرحمن الرحیم
🟠 امروز دوشنبه
۲۴ مهر ۱۴۰۲
۳۰ ربیع الاول ۱۴۴٥
۱۶ اکتبر۲۰۲۳
🔶#ذکر_روز: یا قاضِیَ الْحاجات؛ ای برآورنده حاجتها
💠 رسولُ اللّه صلى الله عليه و آله:
إذا قُمتَ في صلاتِكَ فَأقبِلْ على اللّهِ بِوَجهِكَ يُقبِلْ علَيكَ.
هر گاه به نمازت ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
📚بحار الأنوار: 84/221/4
@whc_znj
حضرت آیتالله خامنهای فرمانده کل قوا: ملت فلسطین، یک ملّت غیور، یک ملّت کهنسال است.ملّت فلسطین ملّت امروز و دیروز نیست، یک ملّت چندهزارساله است. این ملت در مقابل این همه ظلم چه واکنشی از خودش نشان بدهد؟ خب معلوم است که طوفان بهپا میکند؛ فرصت پیدا کند، طوفان بهپا میکند. ۱۴۰۲/۷/۱۸
#طوفان_الأقصی
#بیانات_رهبر
@whc_znj
☀️ قمری:
▫️درگذشت محمد هیدجی زنجانی (1339 ق)
📥 wikifeqh.ir/ملامحمد_زنجانی_هیدجی
🌙 شمسی:
▫️هفته پيوند اوليا و مربيان (24 تا 30 مهر)
📥 wikifeqh.ir/تربیت_دینی
@whc_znj
.
🔴 سخنان قابل تأمل آیت الله جوادی آملی درباره تفاوت امر به معروف و نهی از منکر با تعلیم و تبلیغ
🔻مسأله امر به معروف، غیر از مسأله تعلیم و تبلیغ و امثال ذلک است. تعلیم برای این است که ما جاهل را عالم کنیم. تبلیغ برای این است که اگر به او نرسیده، به او برسانیم. تنبیه غافل این است که اگر او غفلتی دارد، متوجهاش کنیم .
🔻اما امر به معروف برای این است که کسی عالماً عامداً دارد گناه میکند. او که جاهل نیست، او که غافل نیست، او که ساهی [سهو کننده] و ناسی [فراموش کننده] نیست ما آیه و روایت بخوانیم.
هر کدام از اینها باشد، دیگر داخل در مسأله امر به معروف و نهی از منکر نیست.
🔻امر به معروف برای جایی است که کسی عالماً عامداً دارد گناه میکند. آن وقت ما دیگر معلم نیستیم؛ ما مرشد نیستیم؛ ما مبشر نیستیم؛ ما منذر نیستیم؛ ما فرماندهایم؛ امر میکنیم. بر او واجب است که حرف ما را گوش دهد. چون ما داریم امر میکنیم.
🔻اگر ما به کسی گفتیم #عفاف را رعایت بکن، رعایت نکرد، دو تا گناه کرد؛ یکی "قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ" را عمل نکرد. یکی فرمان ما را اطاعت نکرد.
این که فرمود: "المُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ" ما ولایت داریم نسبت به یکدیگر؛ ولی یکدیگر هستیم. مولّی علیه باید حرف ولی را گوش دهد.
@whc_znj
🔺سلسله نشستهای "حجاب از نگاه علم؛ نگرشی چند رشتهای"( آکادمی اخلاقپژوهی روشمند و انجمن علمی معارف دانشگاه شهید بهشتی)
✅عنوان: سلبریتی و مسئله حجاب و عفاف
✔️ دکتر محمدحسن شاهنگی؛ دبیر گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دکتری سیاستگذاری فرهنگی
⏰زمان: دوشنبه 24 مهر؛ ساعت 10
👈آیدی ثبتنام: @Ethics_academy
🔶 https://eitaa.com/ethicssbu 🔶
#اطلاع_رسانی
#نشست_علمی
@whc_znj
🔺سلسله نشستهای "حجاب از نگاه علم؛ نگرشی چند رشتهای"( آکادمی اخلاقپژوهی روشمند و انجمن علمی معارف دانشگاه شهید بهشتی)
✅عنوان: حجاب، حکم فقهی یا اخلاقی؟
✔️ دکتر سعید داودی؛ استادیار قرآن پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
⏰زمان: دوشنبه 24 مهر؛ ساعت 16
👈آیدی ثبتنام: @Ethics_academy
🔶 https://eitaa.com/ethicssbu 🔶
#اطلاع_رسانی
#نشست_علمی
@whc_znj
🔺سلسله نشستهای "حجاب از نگاه علم؛ نگرشی چند رشتهای"( آکادمی اخلاقپژوهی روشمند و انجمن علمی معارف دانشگاه شهید بهشتی)
✅عنوان: بررسی فقهی تاریخی پوشش زنان در صدر اسلام و دوران جاهلی
✔️ دکتر محمد عشایری منفرد؛ استادیار مجتمع زبان، ادبیات و فرهنگ جامعة المصطفی العالمیة (ص)
⏰زمان: دوشنبه 24 مهر؛ ساعت 14
👈آیدی ثبتنام: @Ethics_academy
🔶 https://eitaa.com/ethicssbu 🔶
#اطلاع_رسانی
#نشست_علمی
@whc_znj
تحليل محتوا بيانات مقام معظم رهبري در دانشكده افسري نير.وهاي مسلح.pdf
1.96M
🔴جزوه علمی؛
تحليل محتوا بيانات مقام معظم رهبري در دانشكده افسري نيروهاي مسلح
#جزوه_پژوهشی
#تحلیل_محتوا
#رهبری
@whc_znj
تحليل محتوا هفته وحدت.pdf
1.49M
🔴جزوه علمی؛
تحليل محتوا بيانات مقام معظم رهبري در هفته وحدت
#جزوه_پژوهشی
#تحلیل_محتوا
#رهبری
@whc_znj
🔴برگزار شد؛
🔺اجتماع طلاب مدارس علمیه خواهران
هیدج ،ابهر،خرم دره با حضور کادر،اساتید و طلاب در حمایت از جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین
همراه با:
-سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین آقایاری، استاد حوزه، نویسنده وپژوهشگر
-قرائت بیانیه مرکز
-سر دادن شعار و تکبیر
-سوزاندن پرچم منحوس رژیم جعلی اسرائیل
و پوشش رسانهای
#اخبار_مدارس
#معاونت_فرهنگی
#بسیج_طلاب
#طوفان_الاقصی
#فلسطین
#مدرسه_علمیه_الزهرا_س_هیدج
#مدریه_علمیه_فاطمیه_س_ابهر
#مدرسه_علمیه_حضرت_معصومه_خرمدره
Zanjan.whc.ir
@whc_znj
🔴برگزار شد؛
برگزاری حلقه تربیتی و اخلاقی توسط استاد بزرگوار، سرکار خانم محمدی در کلاس درسی رشته مشاوره با موضوع:
روشهای درمان رذایل اخلاقی با توجه به کتاب چهل حدیث امام خمینی (رحمهالله)
🔹این استاد ارجمند به یکی از روشهای درمان اشاره کرد و گفت: یکی از روشهای درمان رذایل اخلاقی در انسان ریاضت و مجاهدت می باشد.
خانم محمدی در ادامه بیان داشت: مقصود از روش ریاضت و مجاهدت این است که فرد به سیر و سلوک مشغول شود و نوعاً با اذکار و عبادت و تحمل فشار مبارزه و مخالفت با نفس، بکوشد تا با محو نمودن هر یک از رذایل نفسانی، خود را به صفات الهی نزدیک نماید.
وی به《روش ضد》اشاره کرد و گفت: این روش که در کتب اخلاقی به آن اشاره شده، همین راه ریاضت است؛ یعنی ـ مثلاً اگر کسی دچار تکبّر است، ضد آن تواضع می باشد و باید به نفس سخت بگیرد و او را وادار به تواضع کند و آن قدر به این عمل بپردازد تا برای نفس، متواضع بودن ملکه شود.
#اخبار_مدارس
#فرهنگی
#حلقه_تربیتی
#موسسه_آموزش_عالی_نورالزهرا_س
@whc_znj
zanjan.whc.ir
🔴برگزار میشود:
مسابقه پیامکی زندگینامه اشرف نور به مناسبت سالروز شهادت آیتالله اشرفی اصفهانی به همت پایگاه بسیج فاطمةالزهرا(س) هیدج
فایل مسابقه و سوالات در کانال پایگاه بارگذاری میگردد.
به برندگان به قید قرعه شارژ گوشی اهدا خواهد شد.
*ویژه طلاب بسیجی این واحد*
مهلت ارسال : 8 صبح الی ۸ شب روز دوشنبه مورخ ۲۴ مهرماه
#اخبار_مدارس
#در_مکتب_علما
#پایگاه_بسیج
#حوزه_علمیه_الزهرا_س_هیدج
@whc_znj