6.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✘ بعد از ظهور امام «رحمت واسعه» همه به یک میزان از این منبع رحمت بهرهمند نمیشوند!
سهم بعضیها فوقالعاده است!
منبع : جلسه ۱۸ از مبحث شرح زیارت ال یاسین
#استاد_شجاعی
بامن همراه باش👇
https://eitaa.com/kulbeye_aramesh
سرطان بیدردی.mp3
10.72M
✔️ چرا خیلیها احساس نیاز به امام زمان علیهالسلام
و دعا و استغاثهی جدی برای ظهور امام، نمیکنند، حتی بسیاری از علمای دینی !
#پادکست_روز
#استاد_شجاعی
#رهبری
منبع : جلسه ۸ از مبحث استغاثه
بامن همراه باش👇
https://eitaa.com/kulbeye_aramesh
🏴📚💐🌺🌹 *{زیارت عاشورا}و توضیح واژه هایی آن{16}* 🌹🌺💐
دوستان عزیز و بزرگوار سلام عليكم صبح شما بخیر طاعات و عبادات تان قبول باشد ان شاءالله،
🏴 *ضمن عرض تسلیت و تعزیت ایام سوگواری سالاری شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السّلام و یاران با وفایی آن حضرت علیهم السّلام خدمت تان* 🏴
ادامه میدهیم بخش دیگری از توضیح جملات زیارت عاشورا را
👈 *سومین جمله و فراز زیارت عاشورا{دوستي و دشمني}* 👇
👈 *نتيجه دوستي با منحرفان* 👇
روزي امام هادي عليه السلام به شخصي از نزديكان خود به نام جعفري كه با امام رفت و آمد داشت فرمود👇
چرا تو را نزد فلاني (عبدالرحمن) مي بينم و با او رابطه دوستي داري؟
جعفري پاسخ داد:
او دايي من است،
امام فرمودند👇
او انسان منحرفي است و درباره پروردگار حرفهاي نادرستي مي زند و به جسم بودن خدا قائل است.
جعفري گفت:
او هر چه مي خواهد بگويد، من فقط با او دوست هستم. وقتي كه به گفته هاي او معتقد نباشم, دوستي ما چه اشكالي دارد؟
امام عليه السلام فرمودند👇
بنابراين يا با او دوست باش و ما را رها كن و يا ما را دوست داشته باش و او را ترك كن،
زيرا ممكن نيست كه هم ما را دوست داشته باشي و هم او را، آيا نمي ترسي كه بر او عذابي نازل شود و هر دو به يك باره گرفتار شويد.سپس حضرت امام هادي عليه السلام داستان جواني را تعريف كرد كه خودش از پيروان موسي عليه السلام بود و پدرش از ياران فرعون،و فرمودند👇
آنگاه كه سپاه فرعون در كنار رود نيل به موسي و پيروان او رسيد، جوان از گروه موسي عليه السلام جدا شد تا پدرش را نصيحت كند و به موسي عليه السلام ملحق نمايد، اما پدرش گوش شنوا نداشت و اندرز جوان در او اثري نبخشيد و سرسختانه به پيروي از فرعون ادامه داد. در اين هنگام ياران موسي عليه السلام به ساحل رسيدند و جوان كه مانده بود به همراه پدرش و قوم فرعون غرق شدند، جريان را به موسي عليه السلام خبر دادند، اصحاب از حال جوان پرسيدند كه آيا او اهل رحمت است يا عذاب؟
موسي عليه السلام فرمودند👇
جوان مشمول رحمت الهي است چون در عقيده پدر نبود, ولي هنگامي كه عذاب نازل گرديد, نزديكان گناهكاران نيز گرفتار عذاب مي شوند و آتش بدي بدكاران, خوبان را نيز به كام خود فرو مي برد. 53
👆بحث ادامه دارد 👈👈👈👈👈
_______________________
53) بحارالانوار, ج 74, ص 95.
👈 *التماس دعا دارم از شما بزرگواران* 🤲
PTT-20240725-WA0000.opus
325.1K
🌲⚘️🌱 *احکام{نقش زمان و مکان}*
*بیان احکام👆توسط 👈حجة الاسلام والمسلمین حاج معصومی*
👈 *التماس دعا دارم از شما بزرگواران* 🤲
دومین حدیث از احادیث باب «عقل و جهل» در کتاب اصول کافی؛ روایتی است که در سؤال بدان اشاره شده است. در این روایت که اصبغ بن نباته از امام على(عليهالسلام) روایت میکند چنین آمده است:
«جبرئیل بر آدم نازل شد و گفت: اى آدم! من مأمور شدهام که تو را در انتخاب یکى از سه چیز مخیّر سازم؛ پس یکى را برگزین و دوتا را واگذار. آدم گفت: آن سه چیز چیست؟ گفت: عقل، حیاء و دین. آدم گفت: عقل را برگزیدم، جبرئیل به حیاء و دین گفت: شما بازگردید و او را واگذارید، آن دو گفتند: اى جبرئیل! ما مأموریم هرجا که عقل باشد با او باشیم. جبرئیل گفت: خود دانید و بالا رفت».
کلبه ی آرامش خدایی ♥️
دومین حدیث از احادیث باب «عقل و جهل» در کتاب اصول کافی؛ روایتی است که در سؤال بدان اشاره شده است. در
این انتخاب ب ای تک تک انسان های صاحب عقل و اختیار هست.
کدام یک
دین
یا عقل
یا حیا⁉️
کلبه ی آرامش خدایی ♥️
دومین حدیث از احادیث باب «عقل و جهل» در کتاب اصول کافی؛ روایتی است که در سؤال بدان اشاره شده است. در
بله
حضرت آدم به حضرت جبرئیل گفت:
من عقل را برگزیدم.
جبرئیل به حیاء و دین گفت: شما بازگردید و او را واگذارید
دین و حیا گفتند: اى جبرئیل! ما مأموریم هرجا که عقل باشد با او باشیم.
حضرت آدم صاحب عقل و دین و حیا با هم شد.
اما در زمان ما و بین ما که ذريۀ حضرت آدم هستیم، درصد کمی هستند که با انتخاب عقل هر سه را داشته باشند.
بعضی انسانها حیای تنها را انتخاب کردند حیا و ادب جذابیت خاصی را برای این افراد در دنیا ایجاد می کند و مورد احترام دیگران هستند، چون احترام دیگران را حفظ می کنند. اما در آخرت می بینند که به هدف خلقت نرسیدند و ضرر کردند.
بعضی انسانها دین تنها را انتخاب کردند دین هم جذابیت خاصی را برای این افراد در دنیا ایجاد می کند و مورد احترام دیگران هستند، چون سعی می کنند عبادت خدا را انجام دهند. اما در آخرت می بینند که به هدف خلقت نرسیدند و ضرر کردند.
آنچه که انسانها با استفاده از آن به هدف خلقت می رسند عقل است و عقل انسان را پیروی از ولی خدا و معصومین علیهمالسلام الزام می کند.
کلبه ی آرامش خدایی ♥️
بله حضرت آدم به حضرت جبرئیل گفت: من عقل را برگزیدم. جبرئیل به حیاء و دین گفت: شما بازگردید و او را
عقل در لغت به معنای امساک و نگاهداری، بند کردن، باز ایستادن و منع چیزی است. واژه عقل از «عقال» گرفته شده است؛ و «عقال» به معنای طنابی است که به وسیله آن زانوی شتر سرکش را میبندند و به این دلیل به عقل، عقل میگویند که این نیروی باطنی، شهوات و هواها و خواستههای شیطانی درون انسان را به بند میکشد. همچنین واژه عقل و مشتقات آن در لغت به معنای فهمیدن و دریافت کردن است.
در قرآن کریم نیز، عقل به معنای فهم و ادراک آمده است. عقل به معنی اسمی در قرآن نیامده و فقط به صورت فعل؛ مانند: عَقَلُوهُ، یَعْقِلُونَ، تَعْقِلُونَ و نَعْقِلُ به کار رفته است که مراد از آن، ظاهراً همان نیروی فهم و درک انسانی است؛ (قرشی، قاموس قرآن، تهران، ۱۳۷۸، ۵، ۲۹). در کتاب التحقیق درباره «عقل» آمده شده است: «عقل نیرویی است که با آن خیر و صلاح مادی و معنوی تشخیص داده میشود… و عقل قویترین وسیلهای است برای تحصیل سعادت و رسیدن به کمال؛ به گونهای که با نبود آن هیچ عبادت و ریاضت و زهدی فایده و منفعت نخواهد داشت»؛ (مصطفوی، التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، تهران، ۱۳۶۸، ۸، ۱۹۷).