هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠قم و دیگر حوزهها، از تحولات عالم نبایستی برکنار بمانند. کسانی که تدبیر امور حوزه را به دست دارند، باید فکری کنند و ترتیبی دهند که طلاب در جریان مسائل عالم قرار گیرند.
🔸چنین نباشد که از پیشرفتهای عالم، از حوادث عالم، از موضوعات علمی، از اکتشافات جدید در زمینههای مختلف - چه در زمینههای علوم طبیعی و چه بخصوص در زمینههای علوم انسانی - اینها برکنار و دور باشند...
✨چرا؟ برای اینکه یک رکن مهم برای فتوا، اطلاع از #موضوع است. اگر فقیه، موضوع را نشناسد، نخواهد توانست کما هو حقه، از دلیل شرعی، حکم الهی را استنباط کند.. ۱۱۳۷۱/۰۶/۲۹
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 اینکه بنده دربارهی علوم انسانی در دانشگاهها و خطر این دانشهای ذاتاً مسموم هشدار دادم - هم به دانشگاهها، هم به مسئولان - به خاطر همین است. این علوم انسانیای که امروز رائج است، محتواهائی دارد که ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامی و نظام اسلامی است؛ متکی بر جهانبینی دیگری است؛ حرف دیگری دارد، هدف دیگری دارد.
🔸 وقتی اینها رائج شد، مدیران بر اساس آنها تربیت میشوند؛ همین مدیران میآیند در رأس دانشگاه، در رأس اقتصاد کشور، در رأس مسائل سیاسی داخلی، خارجی، امنیت، غیره و غیره قرار میگیرند.
♦️حوزههای علمیه و علمای دین پشتوانههائی هستند که موظفند نظریات اسلامی را در این زمینه از متون الهی بیرون بکشند، مشخص کنند، آنها را در اختیار بگذارند، برای برنامهریزی، برای زمینهسازیهای گوناگون. پس نظام اسلامی پشتوانهاش علمای دین و علمای صاحبنظر و نظریات اسلامی است؛ لذا نظام موظف به حمایت از حوزههای علمیه است، چون تکیهگاه اوست. ۱۳۸۹/۰۷/۲۹
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠آنچه که به ما گزارش دادند، در بین این مجموعهی عظیم دانشجوئی کشور که حدود سه میلیون و نیم ... حدود دو میلیون اینها دانشجویان علوم انسانیاند! این به یک صورت، انسان را نگران میکند. ما در زمینهی علوم انسانی، کار بومی، تحقیقات اسلامی چقدر داریم؟
🔸کتاب آماده در زمینههای علوم انسانی مگر چقدر داریم؟ استاد مبرزی که معتقد به جهانبینی اسلامی باشد و بخواهد جامعهشناسی یا روانشناسی یا مدیریت یا غیره درس بدهد، مگر چقدر داریم، که این همه دانشجو برای این رشتهها میگیریم؟
🔹این نگرانکننده است. بسیاری از مباحث علوم انسانی، مبتنی بر فلسفههائی هستند که مبنایش مادیگری است، مبنایش #حیوان_انگاشتن انسان است،
🔸 عدم مسئولیت انسان در قبال خداوند متعال است، نداشتن نگاه معنوی به انسان و جهان است.
🔹خوب، این علوم انسانی را ترجمه کنیم، آنچه را که غربیها گفتند و نوشتند، عیناً ما همان را بیاوریم به جوان خودمان تعلیم بدهیم، در واقع شکاکیت و تردید و بیاعتقادی به مبانی الهی و اسلامی و ارزشهای خودمان را در قالبهای درسی به جوانها منتقل کنیم؛
🔸این چیز خیلی مطلوبی نیست. ۱۳۸۸/۰۶/۰۸
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠پایه و مبنای علوم انسانی یی که امروز در غرب مطرح است، از اقتصاد و جامعه شناسی و مدیریت و انواع و اقسام رشته های علوم انسانی، بر مبنای یک معرفت ضددینی و غیردینی و نامعتبر از نظر کسانی است که به معرفت والا و توحیدی اسلامی رسیده باشند.
🔸ما در این زمینه ها باید کار کنیم.
🔹در زمینهی علوم تجربی باید کار و تلاش کنیم.
🔸قدرت پیشرفت علمی و باز کردن راههای نو و گشودن افقهای جدید را باید در خودمان بهوجود بیاوریم؛
👈همت ما باید این باشد؛ توقع، این است. ۱۳۸۳/۰۹/۲۶
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠ما آغوشمان را باز کردهایم و حرفهایی که الان در زمینههای جامعهشناسی، روانشناسی، تاریخ و حتّی فلسفه و ادبیات مطرح است، از خارج برای ما دیکته میشود! ما باید در زمینهی علوم انسانی یک کار اساسی بکنیم و این حرف، حرفی نیست که امروز به ذهن کسی رسیده باشد؛ نه، این حرف، سالهاست که گفته شده و باید تحقق پیدا کند.۱۳۸۴/۱۰/۱۳
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 بسیاری از مباحث علوم انسانی، مبتنی بر فلسفههائی هستند که مبنایش مادیگری است، مبنایش #حیوان_انگاشتن انسان است،
🔸 عدم مسئولیت انسان در قبال خداوند متعال است، نداشتن نگاه معنوی به انسان و جهان است.
🔹خوب، این علوم انسانی را ترجمه کنیم، آنچه را که غربیها گفتند و نوشتند، عیناً ما همان را بیاوریم به جوان خودمان تعلیم بدهیم، در واقع شکاکیت و تردید و بیاعتقادی به مبانی الهی و اسلامی و ارزشهای خودمان را در قالبهای درسی به جوانها منتقل کنیم؛
🔸این چیز خیلی مطلوبی نیست. ۱۳۸۸/۰۶/۰۸
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
#حدیث_روز
🔸حضرت فاطمه عليها السلام :
اَللّهُمَّ أسألُكَ النَّظَرَ إلى وَجهِكَ و الشَّوقَ إلى لِقائِكَ ؛
💎خدايا! نگريستن به رويت و شوق ديدارت را از تو درخواست مى كنم .
📚 بحارالانوار، ج ۱۰۴،ص ۲۲۵ .
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠کافی نیست که مجاهدان فی سبیلالله و مبارزان راه حاکمیت اسلام، صرفا در فکر ساختن جامعه و نظام اسلامی باشند -اگرچه این یک وظیفهی اعلی و یک واجب بزرگ و شاید اصلیترین واجبات یک مؤمن و مسلم است-
🔸اما در کنار مجاهدتی که برای ایجاد نظام اسلامی و تکمیل و پیروزی آن میکنیم، مجاهدت دیگر و شاید سختتری لازم است تا در وجود و دل و جان خود هم تحول و انقلابی به وجود آوریم.
🔹برای تداوم انقلاب و پیروزیها و استقامت این خط و عدم انحراف -که این از همه مهمتر است- همهی ما احتیاج داریم که در وجود و اخلاق و روحیات خود، تغییرات بدهیم. ۱۳۶۸/۰۷/۲۶
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله:
💎لکلِّ شَیءٍ أساسٌ، وَ أساسُ الإسلامِ حُبُّنا أهلَ البَیتِ.
🔗هر چیزی را بنیادی است و بنیاد اسلام، دوستی ما اهل بیت است.
📚 الکافی، ج۲، ص۴۶#حدیث_روز
#رسول_اکرم
#حضرت_زهرا سلاماللهعلیها
#فاطمهی_زهرا
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
#حدیث_روز
🔸حضرت فاطمه عليها السلام :
اَللّهُمَّ أسألُكَ النَّظَرَ إلى وَجهِكَ و الشَّوقَ إلى لِقائِكَ ؛
💎خدايا! نگريستن به رويت و شوق ديدارت را از تو درخواست مى كنم .
📚 بحارالانوار، ج ۱۰۴،ص ۲۲۵
#حضرت_زهرا سلاماللهعلیها
#درسهای_فاطمهی_زهرا
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🔰 #حضرت_زهرا سلاماللهعلیها فرمودند:
🍀 من أصعَدَ إلى اللّهِ خالصَ عبادَتِهِ أهبَطَ اللّهُ عزّ و جلّ له أفضَلَ مَصلَحَتِهِ.
🍃 هر كه عبادت خالصانه خود را به درگاه خدا فرا برد، خداوند عزّوجلّ بهترين كارى را كه به صلاح اوست برايش فرو فرستد.
📖 ميزان الحكمه ج۴، ص۴۹
#حضرت_فاطمه_زهرا سلام الله علیها
#حضرت_زهرا
#حضرت_زهرا سلاماللهعلیها
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
•┈┈••✾❀✾••┈┈•
☀️امام علی علیهالسّلام:
🍃ای مردم، زهد یعنی کوتاه کردن آرزو، و شکرگزاری در برابر نعمتها، و پرهیز در برابر محرّمات. پس اگر نتوانستید همهی این صفات را فراهم سازید، تلاش کنید که حرام بر صبر شما غلبه نکند، و در برابر نعمتها، شکر یادتان نرود. چه اینکه خداوند با دلایل روشن و آشکار، عذرها را قطع، و با کتابهای آسمانی روشنگر، بهانهها را از بین برده است.
📚 نهج البلاغه، خطبه ۸۱
•┈┈••✾❀✾••┈┈•
#نهجالبلاغه
#خطبه_۸۱
#زهد
#پرهیز_از_محرمات
#پرهیزگاری
#شکر
#شکرگزاری
#صبر
#صبر_در_برابر_حرام
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
📹 مظلومیت حضرت زهرا علیهاالسلام
🏴 گذشت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام از حق خود، برای بقای اصل اسلام
✅ حضرت آیت الله بهجت:
▪️حضرت امیر علیهالسلام شمشیر را برداشت، خواست برود مطالبه حق فاطمه علیهاالسلام را بکند.
▪️اذان را شنید. [به فاطمه علیهاالسلام] گفت: «میخواهی این اذان پابرجا باشد یا میخواهی بروم و بکشم کسانی را که مخالفت با نورالله، با فاطمه، میکنند؟».
▪️[حضرت فاطمه علیهاالسلام] گفت: «نه! میخواهم اذان [پابرجا] باشد؛ اسلام صوری باشد».
♦️همان #اسلام_صوری را مراعاتکردن، کار را به جایی رساند که [با وجود این روایت که دارد] «إِرتَدَّ النَّاس بَعد رَسُول اللهِ إِلَّا ثَلَاثَة؛ مردم بعد از پیامبر به ورطه ارتداد (و انحراف از مسیر حق) افتادند، مگر #سه_نفر»، آن «ثلاثه»[١]، بهاندازه مثلاً #پانصد_میلیون شد.
▪️تقیّه این کارها را کرد. و الّا اگر از همان اول، به #سب_و_طعن و اینها مشغول میشدیم، کجا [تعداد شیعیان] زیاد میشد؟! همین زیادیها هم از دست میرفتند!
📚درس خارج فقه، کتاب جهاد، آبان ١٣٨٧
🔻#پی_نوشت:
1. در برخی از نقلها عبارت «یا چهار نفر، یا پنج نفر» نیز در ذیل روایت آمده است.
#نقد_شیعه_انگلیسی
#نقد_فرقه_شیرازی
#نقد_فیلم_بانوی_بهشت
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠اگر همه ما عاشورایی باشیم، حرکت دنیا به سمت صلاح، سریع، و زمینه ظهور ولی مطلقِ حق، فراهم خواهد شد.
🔸باید این مفاد برای مردم بیان شود.
🔹فراموش نکنید که هدف امام حسین بیان شود.
🔸حالا ممکن است انسان یک حدیث اخلاقی ای هم - به فرض - بخواند، یا سیاست کشور یا دنیا را تشریح کند.
🔹 اینها لازم است؛ امّا در خلال سخن، حتماً طوری صحبت شود که تصریحاً، تلویحاً، مستقّلاً و ضمناً، ماجرای عاشورا تبیین شود و مکتوم و مخفی نماند. ۱۳۷۴/۰۳/۰۳
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
•┈┈••✾❀✾••┈┈•
☀️امام علی علیهالسّلام:
🍃آیا به همین راضی شوم که مرا امیرالمؤمنین خوانند و در تلخیهای روزگار با مردم شریک نباشم و در سختیهای زندگی الگوی آنان نگردم؟ آفریده نشدهام که غذاهای لذیذ و پاکیزه مرا سرگرم سازد، چونان حیوان پرواری که تمام همّت او علف، و یا چون حیوان رها شده که شغلش چریدن و پر کردن شکم بوده، و از آینده خود بیخبر است.
📚 نهج البلاغه، نامه ۴۵
•┈┈••✾❀✾••┈┈•
#نهجالبلاغه
#نامه_۴۵
#ساده_زیستی
#ضرورت_سادهزیستی_کارگزاران
#دنیای_حرام
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠شهید سلیمانی کسی بود که با شجاعت مثالزدنی در صفوف مقدّم و در خطرناکترین جایگاهها حضور مییافت و شجاعانه میجنگید
🔸و او یکی از مؤثرترین عوامل در شکست عناصر تروریست داعش و اشباهش در سوریه و عراق بود. ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
•┈┈••✾❀✾••┈┈•
☀️امام علی علیهالسّلام:
🍃خدایا! هر کدام از بندگان تو، که سخن عادلانه دور از ستمکاری، و اصلاح کننده دور از فسادانگیزی ما را نسبت به دین و دنیا شنید و پس از شنیدن سرباز زد و از یاری کردنت بازایستاد، و در گرامی داشتن دین تو درنگ و سستی کرد، ما تو را بر ضدّ او به گواهی میطلبیم. ای خدایی که از بزرگترین گواهانی و تمام موجوداتی که در آسمانها و زمین سکونت دادی! همه را بر ضدّ او به گواهی دعوت میکنیم، با اینکه تو از یاری او بینیازی، و او را به کیفر گناهانش گرفتار خواهی کرد.
📚 نهج البلاغه، خطبه ۲۱۲
•┈┈••✾❀✾••┈┈•
#نهجالبلاغه
#خطبه_۲۱۲
#بسیج_مردم_برای_جنگ
#بسیج_مردم_برای_جنگ_با_شامیان
#بسیج_مردم
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷