eitaa logo
🇮🇷سنگر وحدت🇮🇷
365 دنبال‌کننده
27.9هزار عکس
19.5هزار ویدیو
1.2هزار فایل
🇮🇷 جوانان ایرانِ اسلامی، تاریخ‌سازند. در این کانال با همراهی شما، آرمانهای انقلابِ اسلامی را پی‌ می‌گیریم. با ما همراه باشید. ‏‏🌸🇮🇷🌸‏
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضه‌خوانی شهید آیت الله رئیسی در کربلای معلی 🌴🥀🏴🥀🌴 💔 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠«وَ لا تَحْسَبَنَّ الّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللهِ امْواتاً بَلْ احْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون»؛ اگر نبود برای در راه خداوند مگر این آیه کریمه، در معرفی مقام بلند پایه شهدا، کافی بود که عزیزانی در راه حفظ اسلام و کشور اسلامی بزرگترین سرمایه خود را از دست داده‌اند. شهدایی که در حفظ شرف اسلام و دفاع از جمهوری اسلامی همه چیز خود را در طبق اخلاص، تقدیم خداوند متعال کردند.... 🔹این حیات و این روزی غیر از زندگی در بهشت و روزی در آن است. این لقاء الله و ضیافة الله می‌باشد. آیا این همان نیست که برای صاحبان نفس مطمئنه وارد است «فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی» که فرد بارز آن سید شهیدان - سلام الله علیه - است. 🔸اگر آن است چه مژده‌ای برای شهیدان در راه مرام حسین - علیه السلام الله - که همان سبیل الله است، از این بالاتر که در جنتی که آن بزرگوار شهید فی سبیل الله وارد می‌شود و در ضیافتی که آن حضرت حاضرند، به این اجازه دخول دهند که آن غیر از ضیافت های بهشتی است و آنچه در وهم من و تو و شما نیاید، آن بُوَد. 🔹بحمدالله ما که پیرو شهید عظیم الشأن اسلام - علیه السلام - هستند جمهوری اسلامی را بیمه کردند و پیروزی بر دشمنان اسلام و ایران و ملت بزرگوار ایران و سایر ملتهای مسلمان بلکه مستضعفان جهان را تحفه آوردند. ۱۳۶۲/۱۲/۱۹ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر میخوای برای کسی گریه کنی برای حسین علیه السلام گریه کن روضه‌خوانی آیت‌الله رئیسی 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 کار (علیه‌الصّلاة‌والسّلام) در کربلا، با کار جدّ مطهرش حضرت محمدبن‌عبدالله (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) در بعثت، قابل تشبیه و مقایسه است. قضیه این است. 🔸همان‌طور که پیغمبر در آن‌جا، یک تنه با یک دنیا مواجه شد، امام حسین هم در ماجرای کربلا، یک تنه با یک دنیا مواجه بود. آن بزرگوار هم نترسید؛ ایستاد و جلو آمد. امام حسین هم نترسید؛ ایستاد و جلو آمد. 🔹حرکت نبوی و حرکت حسینی، مثل دایره‌ی متحدالمرکز هستند. به یک جهت متوجّهند. لذا این‌جا «حسین منی و انا من حسین» معنا پیدا می‌کند. این عظمت کار امام حسین است. ۱۳۷۵/۰۹/۲۴ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تنها راه نجات از بیان روضه‌خوانی آیت‌الله رئیسی (علیه‌السلام) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 کار (علیه‌الصّلاة‌والسّلام) در کربلا، با کار جدّ مطهرش حضرت محمدبن‌عبدالله (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) در بعثت، قابل تشبیه و مقایسه است. قضیه این است. 🔸همان‌طور که پیغمبر در آن‌جا، یک تنه با یک دنیا مواجه شد، امام حسین هم در ماجرای کربلا، یک تنه با یک دنیا مواجه بود. آن بزرگوار هم نترسید؛ ایستاد و جلو آمد. امام حسین هم نترسید؛ ایستاد و جلو آمد. 🔹حرکت نبوی و حرکت حسینی، مثل دایره‌ی متحدالمرکز هستند. به یک جهت متوجّهند. لذا این‌جا «حسین منی و انا من حسین» معنا پیدا می‌کند. این عظمت کار امام حسین است. ۱۳۷۵/۰۹/۲۴ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ▪️چرا تاسوعا به اسم حضرت ابوالفضل علیه‌السلام گره زده شده؟ روضه‌خوانی آیت‌الله رئیسی (علیه‌السلام) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠در زیارات و کلماتی که از ائمه علیهم‌السّلام راجع به اباالفضل العبّاس رسیده است، روی دو جمله تأکید شده است: یکی بصیرت، یکی وفا. 🔸 العبّاس کجاست؟ 🔹همه یاران حسینی، صاحبان بصیرت بودند؛ اما او بصیرت را بیشتر نشان داد. 🔸در روز تاسوعا، وقتی که فرصتی پیدا شد که او خود را از این بلا نجات دهد؛ یعنی آمدند به او پیشنهاد تسلیم و امان‌نامه کردند و گفتند ما تو را امان می‌دهیم؛ چنان برخورد جوانمردانه‌ای کرد که را پشیمان نمود. گفت: من از جدا شوم؟ وای بر شما! اف بر شما و امان‌نامه شما. ۷۹/۰۱/۲۶ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فروغ شهادت، جلسه نهم، استادرجالی، ۲۵_۰۴_۱۴۰۳.mp3
3.33M
🔹استاد حاج‌آقا زیدعزه ▫️ جلسه نهم، ۱۴۰۳/۰۴/۲۵ ▪️مصادف با نهم محرم ۱۴۴۶ 🔸تفسیر آیه ۱۵۷ از سوره مبارکه آل‌عمران سایر جلسات —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠[در تبلیغ] باید درس بگویید، درس اخلاق هم بگویید، درس اخلاق و هم بگویید، تحلیل سیاسی هم بدهید، دشمن درونی را هم - که نفس امّاره یا شیطان رجیم است - معرفی کنید، دشمن اجتماعی را هم - که شیطان بزرگ یا شیطانهای گوناگونند - معرفی کنید، ایادی و اذناب را هم معرفی کنید. 🍃وقتی معنای عبودیّت الهی این شد که انسان از «انداد اللَّه» اجتناب کند و تبرّی جوید، باید از همه‌ی اَشکال آن جوید. 🍃 «انداد اللَّه»، یک وقت: 1️⃣ نفس پلید انسانی است که درون اوست؛ «نفسک التی بین جنبیک». 2️⃣ یک وقت شیطان است که در دعای صحیفه سجّادیه می‌گویید که «او را در وجود من مستقر کردی و به چیزی که مرا از آن متمکّن نکردی، تمکّن بخشیدی.» 3️⃣یک وقت هم شیطانهای قدرتمند عرصه‌ی سیاسی‌اند که برای اغوا و راهزنی و تسلّط و ضربه زدن و به جهنّم کشاندن ملتها و شعوب بشری منتظر نشسته‌اند. 🍃«انداد اللَّه» اینهایند. دعوت به عبودیّت، اینها را می‌طلبد؛ چاره‌ای ندارید. 🍃ما توصیه نمی‌کنیم که منبرها و سخنرانیها را به جنبه‌های منحصر کنید؛ نه. ممکن است یک سخنرانی، یک منبر، یک سلسله منبر، منحصر به این معانی باشد - مانعی ندارد - اما در کنار آن بایستی صحنه‌ی زندگی انسان هم میدان عبودیت الهی باشد. آن‌جا هم بایستی ازاله و زدوده شوند و افشا گردند. ۱۳۷۶/۱۰/۰۳ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️نقد و بررسی دیدگاه فلاسفه غرب در اخلاق نوین جنسی(13) 🔸ارزيابى اصول سيستم نوين جنسى (4) 🔹اصل آزادى‏(3) ⏺ نقد دیدگاه امثال راسل که می گویند : آزادى را جز آزادى ديگران و لزوم رعايت آنها نمى ‏تواند محدود كند؛ 🔻آقاى راسل در اخلاق ، مقدساتى را به رسميت نمى ‏شناسد، معانى و مفاهيمى كه انسان آنها را برتر از منافع مادى شخص خود بداند و به خاطر آنها ميل و خواست و اراده خود را محدود كند سراغ ندارد، اخلاقى را كه مبتنى بر چنين معانى و مفاهيم باشد اخلاق «تابو» مى ‏خواند، 🔻- راسل - يگانه چيزى را كه مقدس مى ‏شمارد آزادى خواست و اراده و ميل است، آزادى اراده و ميل را فقط با مواجه شدن با ميل و اراده ديگران در جهت مقابل قابل تحديد مى ‏داند، آنگاه گرفتار اين بن بست مى ‏شود كه : در اين صورت چه قدرتى مى ‏تواند آزادى شخص را محدود كند و او را در مقابل آزادي هاى ديگران وادار به تسليم و احترام نمايد؟ مى ‏گويد: قدرت منع و جلوگيرى ديگران؛ مى‏گويد: من كه به خاطر منافع خودم مى ‏خواهم منافع ديگران را به خطر اندازم، آنها به خاطر منافع خودشان با يكديگر اتفاق خواهند كرد و جلوى مرا خواهند گرفت و من ناچار تسليم‏ خواهم شد و اجباراً منافع خصوصى خود را با منافع عمومى هماهنگ خواهم كرد. 🔻آقاى راسل مى ‏خواهد با اين بيان، منافع خصوصى را حافظ و نگهدار حقوق عمومى معرفى كند. همين جاست كه عقيم بودن فلسفه اخلاقى او روشن مى ‏گردد : بديهى است اگر فرض كنيم هميشه افراد اجتماع يا گروههاى اجتماعى، داراى قدرت و هميشه افراد و گروه‏ها آماده اتفاق و اتحاد عليه متجاوز مى ‏باشند و هميشه يك فرد كه داراى قدرت كمترى است تصميم مى ‏گيرد عليه منافع اكثريت گام بردارد، البته در اين صورت فرضيه آقاى راسل درست از آب در خواهد آمد. 🔻اما آيا هميشه افراد و گروه‏ها داراى قدرت مساوى هستند؟ آيا هميشه كسانى كه مورد تجاوز قرار مى ‏گيرند آماده اتفاق و اتحادند؟ آيا هميشه فرد عليه منافع اكثريت تصميم مى ‏گيرد؟ متجاوز تا به زور و قدرت خود اعتماد نداشته باشد دست به تجاوز نمى ‏زند. 🔻اخلاقى كه آقاى راسل پيشنهاد مى ‏كند قادر است تنها به ضعيفان توصيه كند كه از زور نيرومندان بترسند و به حقوق آنها تجاوز نكنند، اما قادر نيست زورمندانى را كه عليه ناتوانان اتفاق مى ‏كنند و اطمينان دارند كه مى ‏توانند اعتراض آنان را با قوه قهريه پاسخ دهند به ترك تجاوز توصيه كند، چون طبق اين فلسفه ، عمل آنها ضد اخلاقى نيست، زيرا آنها ضرورتى نمى ‏بينند كه منافع خصوصى خود را با منافع عمومى هماهنگ كنند. اين فلسفه اخلاقى ، بهترين توجيه كننده حق زورگويى و ديكتاتورى است. 🔻عجب اين است كه آقاى راسل شعار خود را در همه عمر آزادى‏خواهى و حمايت از حقوق ناتوانان قرار داده است. اما فلسفه ‏اى كه براى اخلاق ساخته است پايه ‏هاى ديكتاتورى را استحكام مى ‏بخشد. در فلاسفه غرب از اين نمونه ‏ها باز هم هست كه فيلسوفى ، فلسفه ‏اش يك جور حكم مى ‏كند و شعار زندگى ‏اش طور ديگر. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (اخلاق جنسى)، ج‏19، ص: 647- 646- با ویرایش- —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸حکم استفاده از علم در دسته‌های عزاداری ⁉️ علامتی که در هیئت‌های عزاداری از آن استفاده می‌شود، برخی بر این باورند چون شبیه صلیب مسیحیان است استفاده از آن اشکال دارد، حال سوال این است که آیا واقعاً استفاده از آن در هیئت‌های عزاداری اشکال دارد؟ ✅ حمل کردن عَلَم و علامت فی نفسه اشکال ندارد ولی نباید این کارها را جزء دین حساب کرد. ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸حکم مالیدن گل به سر و صورت در عزاداری اهل بیت علیهم السلام ⁉️ آیا مالیدن گِل به سر و صورت در عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) جایز است؟ ✅ اشکال ندارد، اما نباید به گونه‌ای عمل شود که انگشت نما و موجب وهن شود. ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀🏴🥀🏴 🥀🏴🥀 🥀🏴 🥀 پای درس📖 🌹امام حسین (علیه السلام)🌹 📖درس اول : انس با خدا 🌷بنا بر روایتی امام حسين (ع) فرمودند : «پروردگارا! آن كه تو را نيافت، چه يافت و آن كه تو را يافت، چه از دست داد؟» 🌷 📚بحار الانوار، ج ۹۵ ص ۲۲۶ ح۳ 📃 متن روایت 👇 🍀روی ان قَال الامام الحسین (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) : «مَاذَا وَجَدَ مَنْ فَقَدَكَ وَ مَا الّذِى فَقَدَ مَنْ وَجَدَكَ؟»🍀 📖 درس دوم : حق عبادت خدا 🌱بنا بر روایتی امام حسين (ع) فرمودند : «هركس حق عبادت خدا را به‏ جا آورد، خداوند بيش از حد آرزو و كفايتش به او عطا مى‏ كند»🌱 📚بحار الانوار، ج ۶۸ ص ۱۸۴ ح۴۴ 📃 متن روایت 👇 🔸روی ان قَال الامام الحسین (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) : «مَنْ عَبَدَ اللّهَ حَقّ عِبَادَتِهِ آتاهُ اللّهُ فَوْقَ اَمَانِيهِ وَ كِفَايَتِهِ»🔸 📖درس سوم: محبت به اهل بیت(ع) 🌿بنا بر روایتی امام حسين (ع) فرمودند : «محبّت ما اهل بيت سبب ريزش گناهان است، چنان‏كه باد، برگ درختان را می ريزد»🌿 📚حياة الامام الحسين، ج ۱ ص۱۵۶ 📃 متن روایت 👇 🍃روی ان قَال الامام الحسین (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) : «إِنّ حُبّنَا لَتُسَاقِطُ الذّنُوبَ كَمَا تُسَاقِطُ الرّيحُ الْوَرَقَ» 🍃 📖درس چهارم: پاداش محبت 🌷بنا بر روایتی امام حسين (ع) فرمودند : «كسى كه ما را دوست بدارد، از ما اهل بيت است»🌷 📚نزهة النّاظر و تنبيه الخاطر،ص ۸۵ 📃 متن روایت👇 🌱روی ان قَال الامام الحسین (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) : «مَنْ اَحَبّنَا كَانَ مِنّا اَهْلَ الْبَيتِ»🌱 📖درس پنجم : اوصاف شیعه 🍀بنا بر روایتی امام حسين (ع) فرمودند : «شيعه ما كسى است كه دلش از هرگونه خيانت و نيرنگ و مكرى پاك است»🍀 📚بحار الانوار، ج ۶۵ ص ۱۵۶ ح۱۰ 📃 متن روایت👇 روی ان قَال الامام الحسین (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) : « إِنّ شِيعَتَنَا مَنْ سَلِمَتْ قُلُوبُهمْ مِنْ كُلّ غِشّ وَغَلّ وَدَغَلٍ» —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠[در تبلیغ] باید درس بگویید، درس اخلاق هم بگویید، درس اخلاق و هم بگویید، تحلیل سیاسی هم بدهید، دشمن درونی را هم - که نفس امّاره یا شیطان رجیم است - معرفی کنید، دشمن اجتماعی را هم - که شیطان بزرگ یا شیطانهای گوناگونند - معرفی کنید، ایادی و اذناب را هم معرفی کنید. 🍃وقتی معنای عبودیّت الهی این شد که انسان از «انداد اللَّه» اجتناب کند و تبرّی جوید، باید از همه‌ی اَشکال آن جوید. 🍃 «انداد اللَّه»، یک وقت: 1️⃣ نفس پلید انسانی است که درون اوست؛ «نفسک التی بین جنبیک». 2️⃣ یک وقت شیطان است که در دعای صحیفه سجّادیه می‌گویید که «او را در وجود من مستقر کردی و به چیزی که مرا از آن متمکّن نکردی، تمکّن بخشیدی.» 3️⃣یک وقت هم شیطانهای قدرتمند عرصه‌ی سیاسی‌اند که برای اغوا و راهزنی و تسلّط و ضربه زدن و به جهنّم کشاندن ملتها و شعوب بشری منتظر نشسته‌اند. 🍃«انداد اللَّه» اینهایند. دعوت به عبودیّت، اینها را می‌طلبد؛ چاره‌ای ندارید. 🍃ما توصیه نمی‌کنیم که منبرها و سخنرانیها را به جنبه‌های منحصر کنید؛ نه. ممکن است یک سخنرانی، یک منبر، یک سلسله منبر، منحصر به این معانی باشد - مانعی ندارد - اما در کنار آن بایستی صحنه‌ی زندگی انسان هم میدان عبودیت الهی باشد. آن‌جا هم بایستی ازاله و زدوده شوند و افشا گردند. ۱۳۷۶/۱۰/۰۳ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔲 امام صادق علیه السلام: ▪️ «کانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِیٍّ نافِذَالبَصیرَةِ صُلبَ الإیمانِ جاهَدَ مَعَ أبی عَبدِاللّه ِو أبلى بَلاءً حَسَنا و مَضى شَهیداً؛ ◼️ عموی ما عباس بن علی دارای بصیرتی نافذ و بینشی عظیم و ایمانی استوار و راسخ بود، در محضر امام حسین جهاد کرد و نیک آزمایش داد و به شهادت رسید». 📚 اعیان الشیعه، ج 7، ص 430. —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 "السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَبْدُ الصَّالِحُ الْمُطِيعُ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِمْ؛ سلام بر تو اى بنده شايسته فرمانبر خدا و رسول خدا، و امير مؤمنان و حسن و حسين". آب اگه به خیمه نرسید، فدای سرت ... —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 حضرت ابوالفضل العبّاس علیه السلام: ✨ "وَ الله اِن قَطعتموا یَمینی انی احامی ابداً عَن دینی". 📚 بحار الأنوار، ج‏ ۴۵، ص ۶۱ ◼️ ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران ایشان تسلیت باد. —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 حضرت زین العابدین امام سجّاد علیه‌السلام: "خدا رحمت كند عبّاس را! او ايثار كرد و جانانه جنگيد و جان خويش را فداى برادرش كرد". 📚 الخصال، صفحه68 —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷