eitaa logo
قرارگاه امام مهدی بیا (عج).🤲🌷🤲
155 دنبال‌کننده
32هزار عکس
38.6هزار ویدیو
142 فایل
با سلام و درود محضر مولانا صاحب العصر و الزمان (علیه السلام) و سلام بر نائب برحقشان امام خامنه ای و سلام بر شهیدان راه خدا بخصوص بر روح مطهر حاج قاسم سلیمانی و شهید رئیسی و شهدای مقاومت و ان شاءالله نابودی آمریکا و اسرائیل جنایتکار را شاهد خواهیم بود.
مشاهده در ایتا
دانلود
✅🙏 درخواست «نور موالات و برائت» از خداوند متعال در زیارت ندبه (منقول از مولایمان امام زمان علیه السلام) زیارت ندبه، یکی از زیارات مولایمان حضرت صاحب الزمان علیه السلام می باشد. این زیارتِ بسیار شریف با «دعای ندبه» مشهور ، فقط اشتراک لفظی دارد. هرچند «زیارت ندبه»، در بعضی از فقرات با زیارتی که به «زیارت آل یس» مشهور است، شباهت دارد، امّا تفاوت های آن به میزانی است که می توان آن را زیارتی مستقلّ به شمار آورد، چنانچه مرحوم علاّمه مجلسی در بحارالانوار چنین عمل فرموده است. به فرموده مرحوم سید بن طاووس در «مصباح الزّائر»، این زیارت از ناحیه مقدّسه امام عصر علیه السلام (و از طریق جناب محمّد بن عثمان عمروی، نائب خاص آن حضرت) برای ابوجعفر محمّد بن عبدالله حمیری فرستاده شده است.(بحار الأنوار، ج‏102، ص92 به نقل از مصباح الزّائر) مرحوم شیخ محمد مشهدی(ت610 هجری) نیز در «المزارالکبیر»، این زیارت شریف را نقل می کند.(المزار الكبير، ص568-573) در فقره ای از دعای پس از زیارت ندبه، چنین آمده است: «اللَّهُمَّ ... وَ امْلَأْ قَلْبِي مَوَدَّتِي نُورَ الْمُوَالاةِ لِمُحَمَّدِ وَ آلِهِ عَلَيْهِمُ السَّلامُ، وَ نَفْسِي‏ نُورَ قُوَّةِ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَاءِ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّى أَلْقَاكَ‏.»(المزار الكبير، ص572-573) بارالها! تا آن هنگام که تو را ملاقات کنم، قلب مرا با نور دوستی محمّد و آلش علیهم السلام، و نفس مرا با نور توانایی برائت از دشمنان آل محمّد پر کن. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅🗣💎 مقایسه ثواب لعن و صلوات 1)مرحوم شیخ ابوالحسن مرندی(م 1309 قمری) در کتاب «مجمع النّورَین»، در فصل: «في بَيانِ أنَّ ثَوابَ اللَّعْنِ اَزْيَدُ مِنْ ثَوابِ الصَّلَواتِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ مِِنْ ثَوابِ السَّلامِ» می نویسد: نُقِلَ مِنْ خَطِّ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ الْحُرِّ العامِلِيِّ الْمُجاوِرِ بِالْمَشْهَدِ الْمُقَدَّسِ الرَّضَوِيِّ اَنَّ أميرَ المُؤْمِنينَ كانَ يَطُوفُ بِالْكَعْبَةِ فَرَآى رَجُلاً مُتَعَلِّقاً بِأسْتارِ الْكَعبَةِ وَ هُوَ يُصَلِّي عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ يُسَلِّمُ عَلَيْهِ. وَ مَرَّ بِهِ ثانِياً وَ لَمْ يُسَلِّمْ عَلَيْهِ فَقالَ: يا أميرَ المُؤمِنينَ! لِمَ لَمْ تُسَلِّمْ عَلَيَّ هذِهِ الْمَرَّةَ؟ فَقالَ: خِفْتُ أنْ اَشْغَلَكَ عَنِ اللَّعنِ، وَ هُوَ اَفضَلُ مِنَ السَّلامِ. (مجمع النورین، ص208) از دست خط مرحوم شیخ محمّد حرّ عاملی، مجاور مشهد مقدّس رضوی، نقل شده است که: روزی امیرالمؤمنین علیه السلام در حال طواف کعبه بود، پس مردی را دید که پرده خانه کعبه را گرفته و بر محمّد و آلش، صلوات می فرستاد، پس حضرت به او سلام کردند. بار دوم حضرت او را دیدند، ولی بر او سلام نکردند. آن مرد سؤال کرد: ای امیرالمؤمنین! چرا بار دوم بر من سلام نکردید؟ فرمودند: ترسیدم تو را از لعن کردن باز دارم، زیرا فضیلت لعن از سلام دادن، بیشتر است. 2)مرحوم آیت الله محمّدباقر زند کرمانی(م 1389 قمری) در «امارة الولایة» می نویسد: جاءَ رَجُلٌُ خَیّاطٌ بِقَمیصَیْنِ اِلَى الإمامِ الصَّادِقِ علیْهِ السَّلامُ قالَ: عِنْدَما كُنْتُ أخِیطُ أحَدَ القَمِیصَیْنِ كُنْتُ اُصَلِّی عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ عِنْدَما أخِیطُ الْقَمِیصَ الآخَرَ كُنْتُ ألْعَنُ أعْداءَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، فَأیُّ الْقَمیصَیْنِ تَخْتارُهُ؟ فَاخْتارَ الامامُ الصّادُقُ عَلَیهِ السَّلامُ القَمیصَ الَّذِی كانَ الْخَیّاطُ عِنْدَ خِیاطَتِهِ یَلْعَنُ أعْدائَهُم. فَقالَ: إنِّی أُحِبُّ هذَا الْقَمیصَ أكْثَرَ. (إمارة الولایة، ص51) مرد خیاطی دو پیراهن نزد حضرت صادق علیه السلام آورد و عرض کرد: من هنگام دوختن یکی از این دو پیراهن، صلوات برمحمّد و آل محمّد می فرستادم، و هنگام دوختن دیگری لعن بردشمنان محمّد و آل محمّد. شما کدامیک را می خواهید؟ حضرت پیراهنی را که با ذکر لعن دوخته شده بود، انتخاب نمود و فرمود: من این پیراهن را بیشتر دوست دارم. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅ حبّ اهل بیت علیهم السلام با حبّ دشمنان ایشان جمع نمی شود 1)رُوِيَ‏ أَنَّ رَجُلًا قَدِمَ عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام فَقَالَ لَهُ: يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ! أَنَا أُحِبُّكَ وَ أُحِبُّ فُلَاناً، وَ سَمَّى بَعْضَ أَعْدَائِهِ. فَقَالَ علیه السلام: أَمَّا الْآنَ فَأَنْت‏ أَعْوَرُ، فَإِمَّا أَنْ تَعْمَى وَ إِمَّا أَنْ تُبْصِرَ.(السرائر، ج‏3، ص639-640) مردی نزد امیرالمؤمنین علیه السلام آمد و عرض کرد: ای امیرالمؤمنین! من شما را دوست دارم و فلانی را نیز دوست دارم و نام بعضی از دشمنان ایشان را برد. پس حضرت فرمود: تو هم اکنون یک چشم داری (و فایده ندارد)؛ یا باید کور باشی، یا بینا. 2)عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام:  لَنْ يَجْتَمِعَ حُبُّنَا وَ حُبُّ عَدُوِّنَا فِي قَلْبٍ وَاحِدٍ، «ما جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ‏» يُحِبُّ بِهَذَا قَوْماً وَ يُحِبُّ بِالْآخَرِ أَعْدَاءَهُم‏.(امالی مفید، ص233) امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: هرگز دوستی ما (اهل بیت) و دوستی دشمنان ما در یک قلب جمع نمی شود، (فرموده خداوند متعال است که:) «خداوند در درون هیچ مردی، دو قلب قرار نداده است» که به یک قلب، قومی را و با قلب دیگر، قومی دیگر از دشمنان قوم اوّل را دوست داشته باشد. 3)عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام‏ فِي قَوْلِهِ: «ما جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ‏» قَالَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام: لَا يَجْتَمِعُ حُبُّنَا وَ حُبُّ عَدُوِّنَا فِي جَوْفِ إِنْسَانٍ، إِنَّ اللَّهَ لَمْ يَجْعَلْ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ فَيُحِبُّ هَذَا وَ يُبْغِضُ هَذَا، فَأَمَّا مُحِبُّنَا فَيُخْلِصُ الْحُبَّ لَنَا كَمَا يُخْلَصُ الذَّهَبُ بِالنَّارِ لَا كَدَرَ فِيهِ. فَمَنْ أَرَادَ أَنْ يَعْلَمَ‏ حُبَّنَا فَلْيَمْتَحِنْ قَلْبَهُ، فَإِنْ شَارَكَهُ فِي حُبِّنَا حُبُّ عَدُوِّنَا فَلَيْسَ مِنَّا وَ لَسْنَا مِنْهُ‏، وَ اللَّهُ‏ عَدُوُّهُمْ وَ جَبْرَئِيلُ وَ مِيكَائِيلُ وَ اللَّهُ‏ عَدُوٌّ لِلْكافِرِينَ‏.(تفسير القمي، ج‏2، ص171-172) حضرت باقر علیه السلام در ذیل این آیه کریمه که: «خداوند در درون هیچ مردی، دو قلب قرار نداده است» فرمود که امیرالمؤمنین علیه السلام فرموده است: دوستی ما (اهل بیت) با دوستی دشمنان ما در درون یک انسان جمع نمی شود. خداوند در درون یک مرد، دو قلب قرار نداده است که با یک قلب، فردی را دوست داشته باشد و با قلب دیگر به همان کس بغض ورزد. دوستدار ما باید محبّتش را برای ما خالص کند، همان گونه که طلا با آتش خالص می شود و کمترین تیرگی در آن نخواهد بود. پس هر کس می خواهد محبّت ما را (در خود) بداند، قلبش را بیازماید. اگر در کنار محبّت ما، محبّت دشمنان ما قرار داشت، چنین فردی از ما نیست و ما نیز از او نیستیم؛ و خداوند، جبرئیل و میکائیل دشمنان او خواهند بود، و خداوند دشمن کافرین است. 4)عَنْ سَالِمِ بْنِ أَبِي حَفْصَةَ، قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ، فَقُلْتُ: أَئِمَّتَنَا وَ سَادَتَنَا! نُوَالِي‏ مَنْ‏ وَالَيْتُمْ‏، وَ نُعَادِي‏ مَنْ‏ عَادَيْتُمْ، وَ نَبْرَأُ مِنْ عَدُوِّكُمْ. فَقَالَ: بَخْ بَخْ يَا شَيْخُ! إِنْ كَانَ لِقَوْلِكَ حَقِيقَةٌ. قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، إِنَّ لَهُ حَقِيقَةً. قَالَ: مَا تَقُولُ [فِيهِمَا]؟. قَالَ: إِمَامَا عَدْلٍ رَحِمَهُمَا اللَّهُ. قَالَ:يَا شَيْخُ! وَ اللَّهِ لَقَدْ أَشْرَكْتَ فِي هَذَا الْأَمْرِ مَنْ لَمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ فِيهِ نَصِيباً.(تقریب المعارف، ص247/ بحار الأنوار، ج‏30، ص383 به نقل از تقریب المعارف) سالم گفت: نزد حضرت باقر علیه السلام رفتم و عرض کردم: ای امامان ما و ای سروران ما! هرکس شما را دوست داشته باشد، دوست داریم و هرکس با شما دشمنی کند، با او دشمنی می کنیم. حضرت باقر علیه السلام فرمود: ای شیخ! آفرین به تو اگر سخنت حقیقت داشته باشد. عرض کردم: فدایت شوم، سخن من حقیقت داشت. فرمود: در مورد آن دو نفر چه می گویی؟ عرض کردم: دو امام عادل بودند و خداوند آن دو را رحمت کند. پس امام فرمود: ای شیخ! به خدا قسم! تو در این امر کسی را شریک کردی که خداوند برای او بهره ای در آن قرار نداده است. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅ حبّ اهل بیت علیهم السلام با عدم تبرّی از دشمنان ایشان جمع نمی شود قِيلَ لِلصَّادِقِ علیه السلام: إِنَّ فُلَاناً يُوَالِيكُمْ إِلاّ أَنَّهُ يَضْعُفُ‏ عَنِ الْبَرَاءَةِ مِنْ عَدُوِّكُمْ. قَالَ: هَيْهَاتَ! كَذَبَ‏ مَنِ‏ ادَّعَى‏ مَحَبَّتَنَا وَ لَمْ يَتَبَرَّأْ مِنْ عَدُوِّنَا.(السرائر، ج‏3، ص640) به حضرت صادق علیه السلام عرض شد: فلانی شما را دوست دارد، امّا برائت او از دشمن شما ضعیف است. آن حضرت فرمود: هرگز این گونه نیست! دروغ می گوید کسی که ادّعای محبّت ما را دارد، ولی از دشمنان ما تبرّی نمی جوید. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅ دوستی امیرالمؤمنین علیه السلام جز به برائت از دشمنان او و برائت از دشمنان ائمّه بعد از او پذیرفته نمی شود عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ قَالَ: حَدَّثَنِي أَبِي قَالَ: حَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ عَنْ أَبِيهِ قَالَ أَبِي أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيٌّ علیه السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله:‏ يَا عَلِيُّ! إنَّ وَلَايَتَكَ‏ لَا تُقْبَلُ‏ إِلَّا بِالْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِكَ وَ أَعْدَاءِ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِك‏.(كنز الفوائد، ج‏2، ص12) حضرت صادق علیه السلام از پدران گرامیش علیهم السلام از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل می کنند که رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: ای علی! همانا ولایت و دوستی با تو، جز با برائت از دشمنانت و برائت از دشمنان امامان از فرزندانت، پذیرفته نمی شود. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👊🏼💎 دعای تبرّی از دشمنان اهل بیت علیهم السلام بعد از زیارت حضرت سیّدالشّهدا علیه السلام حضرت صادق علیه السلام فرمود: (بعد از زیارت قبر حسین بن علی علیه السلام) بگو: «اللَّهُمَّ الْعَنِ الَّذَيْنِ بَدَّلا نِعْمَتَكَ، وَ خَالَفَا كِتَابَكَ، وَ جَحَدَا آيَاتِكَ، وَ اتَّهَمَا رَسُولَكَ، احْشُ‏ قُبُورَهُمَا وَ أَجْوَافَهُمَا نَاراً، وَ أَعِدَّ لَهُمَا عَذَاباً أَلِيماً، وَ احْشُرْهُمَا وَ أَشْيَاعَهُمَا وَ أَتْبَاعَهُمَا إِلَى جَهَنَّمَ زُرْقاً، وَ احْشُرْهُمَا وَ أَشْيَاعَهُمَا وَ أَتْبَاعَهُمَا يَوْمَ الْقِيامَةِ عَلى‏ وُجُوهِهِمْ عُمْياً وَ بُكْماً وَ صُمًّا مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ كُلَّما خَبَتْ زِدْناهُمْ سَعِيراً. (كامل الزيارات، ص317-318) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🍀امام صادق عليه السلام: ☘️إذا أحْسَنَ المُؤمنُ عمَلَهُ ، ضاعَفَ اللّه ُ عَمَلَهُ لكُلِّ حَسَنةٍ سَبعَمائةٍ ، و ذلكَ قولُ اللّه ِ تباركَ و تعالى : و اللّه ُ يُضاعِفُ لِمَنْ يَشاءُ 🌱هرگاه مؤمن كار خوبى انجام دهد، خداوند هر كار خوب او را هفتصد برابر كند و اين سخن خداوند تبارك و تعالى است كه فرموده است: «و خداوند براى هر كس كه بخواهد، دو یا چند برابر می‌کند». 📚 بحار الأنوار، ج٧١، ص٢۴٧، ح٧
♨️امام زمان در همه حال به یادِ ما... 🔸چیزی از احوال و اخبار ما بر امام زمان علیه‌السلام پوشیده نیست و ایشان یک‌لحظه هم ما را به حال خود رها نمی‌کنند. در جمله بلند زیارت جامعه کبیره آمده است که هر جا کمال، خوبی و خیر هست سرچشمه آن محمد و آل محمد علیهم‌السلام هستند؛ امروز هم سرچشمه و منشأ تمام خیرات و برکات امام زمان عجل الله تعالی فرجه هستند. 🔸 یک نگاه و دعای امام زمان (علیه‌السلام) تمام بلاها را دور کرده و ناهمواری‌ها را از بین می‌برد، غیبت حضرت به این معنا نیست که ارتباط ما با ایشان و ارتباط ایشان با ما کاملاً قطع باشد. غیبت نسبی است؛یعنی اینکه ما امام زمان علیه‌السلام را ببینیم و بشناسیم این در از طرف ما بسته‌شده، ولی امام زمان علیه‌السلام با علم امامتش در همه‌جا بر ما احاطه دارد. 🖋حجت‌الاسلام فرحزاد آغاز امامت عج .
🔴 عجایب دنیای ظهور ⭕️ بدن شگفت انگیز 🌕 پیامبر صلی‌ الله علیه وآله فرمودند: -در دوران ظهور امام مهدی علیه السلام- مؤمن از کوتاه کردن مو و ناخن و شستن لباس‌هایش و حمام رفتن بی‌نیاز می‌شود..!   وَ يَسْتَغْنِي الْمُؤْمِنُ عَنْ قَصِّ شَعْرِهِ وَ تَقْلِيمِ أَظَافِرِهِ وَ غَسْلِ أَثْوَابِهِ وَ عَنْ حَمَّامٍ… 📗الهداية الكبرى، ج۱، ص۴۳٠ ✅ ما الان در(عصر غیبت) اوج تیرگی و ظلمت هستیم؛ اما با ظهور امام مهدی عجل الله فرجه و استقرار حکومت صالحان، یک مرتبه مردم دورانی را می‌بینند که همه چیز آن تغییر کرده؛ حتی انسان در آن زمان، به وضوح تغییرات قابل مشاهده‌ای را در درون و برون خود مشاهده می‌کند... گویی اصلا انسان عصر ظهور، غیر از انسانهایی هستند که در عصر غیبت زندگی می‌کرده‌اند... --------------------------------------------------- با ارسال این پست به دیگران در ثوابش شریک باشید.
✅ بگوئید ظهـور نزدیک است، تا فرج نزدیک شود ☀️امام کاظم (علیه‌السلام) فرمودند : اگر به ما بگویند این امر (ظهور) تحقق نمی‌پذیرد، مگر بعد از دویست یا سیصد سال و آن را دیر ببینیم دلــهـا دچار سختی و قساوت گردد. بگوئید چه زود است چه نزديک است و بدينگونه دل‌های مردم اُنس مي‏گيرد و آرامش می‌يابد و فرج نزديک می‌‏شود». «فَلَوْ قِيلَ لَنَا إِنَّ هَذَا اَلْأَمْرَ لاَ يَكُونُ إِلاَّ إِلَى مِائَتَيْ سَنَةٍ أَوْ ثَلاَثِمِائَةِ سَنَةٍ لَقَسَتِ اَلْقُلُوبُ وَ لَرَجَعَ عَامَّةُ اَلنَّاسِ عَنِ اَلْإِسْلاَمِ وَ لَكِنْ قَالُوا مَا أَسْرَعَهُ وَ مَا أَقْرَبَهُ تَأَلُّفاً لِقُلُوبِ اَلنَّاسِ وَ تَقْرِيباً لِلْفَرَجِ» ----------------------------------- 📗الکافی: ج ۱، ص ۳۶۹ 📗الوافی: ج ۲، ص ۴۲۸ 📗بحارالأنوار: ج۵۲، ص۱۰۲ 📗الغيبة طوسی:ج۱، ص۳۴۱ --------------------------------------------------- با ارسال این پست به دیگران در ثوابش شریک باشید.
✍️مــــهـدے جـــــان غیبت شـما بہ معنـای نبـودن نیستـ! بلڪہ بہ معنای نـدیدن هم نیستـ... چرا ڪہ تـو روی فـرش مجالـس ما قـدم مے گـذاری در بین مائـے ما را می بینے و می شناسے ما هم تـو را می بینیـم ولے نمی شناسیم مگـر نہ این است ڪہ شما را تشبیہ ڪرده اند بہ یوسف، ڪہ برادران را دیـد و شناختـ ولے برادران با اینڪہ او را دیدنـد، نشناختـند... مگر نہ این است ڪہ در دعـای ندبہ می خوانیـم، ای غایبـے ڪہ غایب از ما نیستـے؛ فدایت شوم، ای دور از مایـی ڪہ از ما دور نیستـے 🔹مگر نه این است ڪہ وقتے می آیـے، خلایق انگشتـ بہ دهان می مانند ڪه ما این آقا را دیـده ایـم! 🔹پس تو در اینجا در بین ما، ولے غایبـے، یعنی ناشناختہ ای! نشناختن هم گناه ماستـ، تو برای من غایبـے ڪه نمیشناسمت. 🔹ای ڪاش با شناخت تو، غیبت حداقل برای خودم تمام شدنے باشـد. 🔹ای ڪاش بودنتـ را هر لحظه با تمام وجودم حس میڪردم. --------------------------------------------------- با ارسال این پست به دیگران در ثوابش شریک باشید.