eitaa logo
لغزشگاه
21.3هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
313 فایل
مهارت های مواجهه هوشمندانه با فضای مجازی ارتباط با ادمین: @h_etesami1979
مشاهده در ایتا
دانلود
کوچ کاربران از «ایکس» 🔹با گذشت بیش از یک سال از خریداری شبکه «ایکس» (توییتر سابق) توسط ایلان ماسک، آمارها از کاهش استفاده از این پلتفرم حکایت دارد. 🔹در آمریکا، استفاده از شبکه اجتماعی «ایکس» در ابزارهای هوشمند ۱۷/۸ درصد کاهش یافته است. 🔹ترافیک سایت توییتر دات کام از طریق مرورگر وب نیز در آمریکا ۱۱.۶ درصد و در سطح جهانی، هفت درصد کاهش را تجربه کرده است.
فعال کردن نوار عملکرد در ویندوز 11؛ قابلیتی مخصوص گیمرها B2n.ir/a64644
معرفی یک ابزار هوش مصنوعی برای طراحان و معماران با استفاده از Vizcom.ai میتوانید اسکچ‌ها و طرح‌های دوبعدی خود را به نمونه‌های سه‌بعدی تبدیل کرده یا با نوشتن یک توضیح ساده، رندر نهایی از طراحی دلخواه خود دریافت کنید
پدرخوانده هوش مصنوعی درباره کنترل این بازار توسط غول‌های فناوری هشدار داد «یان لکان»، مدیر بخش هوش مصنوعی متا و یکی از پدرخوانده‌های این فناوری، می‌گوید خطر اصلی درزمینه هوش مصنوعی درحال‌حاضر به شرکت‌های بزرگ و قدرتمند این صنعت مربوط می‌شود که درحال کنترل آینده AI و استفاده از آن برای افزایش ثروت و نفوذ خود هستند. یان لکان در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد که همان‌طور که پیداست، تعداد شرکت‌هایی که در این زمینه به موفقیت‌های تجاری دست پیدا می‌کنند، درحال کاهش است و این اتفاق به غول‌های فناوری کمک خواهد کرد تا سهم بزرگ‌تری از این بازار داشته باشند. در یادداشت لکان آمده است: «آلتمن [مدیرعامل OpenAI]، هاسابیس [مدیر دیپ‌مایند گوگل] و آمودی [مدیرعامل انتروپیک] کسانی هستند که درحال‌حاضر لابی‌های بزرگ شرکتی انجام می‌دهند. آن‌ها افرادی هستند که سعی دارند صنعت هوش مصنوعی را در مسیر رگولاتوری بیندازند.» او معتقد است به‌جای نگرانی پیرامون خطرات هوش مصنوعی در آغاز همه‌گیری بعدی یا جنگ هسته‌ای، باید نگران شرکت‌هایی بود که می‌خواهند مسیر رگولاتوری را مشخص کنند و این حوزه را تحت کنترل خود درآورند.
افزایش ۴۰ درصدی بهای بیت‌کوین و پیش‌بینی رکوردی تازه برای این رمزارز قیمت بیت کوین در دو هفته گذشته نزدیک به ۱۰ هزار دلار افزایش یافته و به بالاترین سطح خود در بیش از ۱۸ ماه گذشته رسید. https://www.citna.ir/node/287010
4_5922261959855575518.pdf
641.3K
روش‌ها و ترفندهای مقابله با اخبار جعلی اخبار جعلی و گسترش شایعه در رسانه‌های اجتماعی، امروزه معضل بزرگی در همه کشورها شده است. ضرورت این موضوع دولت‌ها را بر آن داشته است تا تکنیک‌های موثر تشخیص راستی‌آزمایی را بررسی کنند. سامانه‌ها و تکنیک‌هایی که برای مقابله با اخبار جعلی تاکنون شناسایی و مورد استقبال واقع شده‌اند و همچنین نحوه سیاستگذاری دولت‌ها برای مقابله با اخبار جعلی مسئله‌ای است که در این پژوهش به آن پاسخ داده شده است... 
متاورس چیست؟ متاورس به یک محیط دیجیتال غوطه‌ورساز اشاره دارد که مردم در آنجا می توانند اجتماعی‌ شوند، بازی کنند و با عنوان آواتارها کار کنند. در واقع توضیح متاورس دشوار است زیرا حداقل در حال حاضر یک پدیده واقعی نیست. https://irna.ir/xjNRFT
اولین اجلاس بین‌المللی هوش مصنوعی در لندن برگزار شد: سران 28 کشور درباره خطرات این فناوری صحبت کردند https://digiato.com/artificial-intelligence/ai-safety-summit
خشم کاربران از نتیجه جستجوی فلسطین در واتس‌اپ آمریکایی نحوه «ساخت استیکر با استفاده از هوش مصنوعی» در اپلیکیشن آمریکایی واتس‌اپ، خشم کاربران را در فضای مجازی برانگیخته است. اگر در این پلتفرم یک کودک فلسطینی پسر را جستجو کنید، او را اسلحه به‌دست نشان می‌دهد. از سوی دیگر، زمانی که درخواست طراحی استیکر پسربچه اسرائیلی را می‌دهید، تصاویری از کودکانی که فوتبال بازی می‌کنند یا کتاب می‌خوانند، ظاهر می‌شوند.
جنگ سایبری اسرائیل و فلسطین؛ هکر‌های دنیا کدام سمت ایستادند؟ محقق اوسینت با نام کاربری Cyberknow لیستی منتشر کرده است که در آن گروه‌های سایبری و هکری دنیا که در جنگ رژیم صهیونیستی با مردم مظلوم فلسطین دخالت کرده‌اند، ردیابی شده‌اند. در این لیست ۱۳۷ گروه هکری قرار گرفته‌اند. این میزان از فعالیت گروه‌های هکری اصلی دنیا در زمینه جنگ سایبری، اتفاقی بی‌مانند است. در جنگ روسیه و اوکراین که در دومین سال آن هستیم، در مجموع ۱۲۸ گروه هکری فعالیت کردند. از بین ۱۳۷ گروه هکری فهرست شده، ۱۹ گروه طرفدار رژیم صهیونیستی و ۱۱۸ گروه مدافع فلسطین هستند. حدود ۲۲ گروه هکری وجود دارند که فعالیت‌های آن‌ها پس از ۱۵ مهر (آغاز عملیات طوفان‌الاقصی) شروع شده است. اکثر این گروه‌های هکری در آسیا فعالیت می‌کنند و مدت زیادی است که رژیم صهیونیستی جزء اهداف حملات سایبری آنهاست. بسیاری از آن‌ها نسخه سوم عملیات هکری علیه رژیم صهیونیستی با هشتگ را اجرا می‌کنند. حملات ممانعت از اجرای سرویس (DDoS) و تخریب شبکه رایج‌ترین شیوه‌ای است که در این درگیری سایبری اجرا شده است. این شیوه هرچند تاثیرگذار است، اما معمولاً پیامد‌های بلندمدت چندانی ندارد. برطبق این گزارش، بنگلادش، اندونزی و مالزی مرکز نخست فعالیت‌های هکر‌های مخالف اسرائیل است. گروه‌های هکری طرفدار اسرائیل در درجه نخست در خود فلسطین اشغالی، سپس ایالات متحده و در نهایت در هند فعالیت می‌کنند.
جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران توسط بازی‌های آنلاین پژوهشی جدید مشخص کرد که برخی بازی‌های آنلاین با استفاده از «طراحی تاریک»، بدون آگاهی کاربران اطلاعات شخصی آن‌ها را گردآوری می‌کنند؛ چنین بازی‌هایی به کاربران نمی‌گویند که با اطلاعاتی که از آن‌ها جمع می‌کنند چه می‌کنند. طراحی تاریک می‌تواند جمع‌آوری داده‌های کاربران را تسهیل کرده و آن‌ها را ترغیب کند تا حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را با حساب بازی آنلاین ادغام کنند، یا اجازه اشتراک‌گذاری داده‌های‌شان با اشخاص ثالث را بدهند. بر اساس یافته‌های این پژوهش، کاربران زن از طراحی تاریک بازی‌های آنلاین بیشترین آسیب را می‌پذیرند. به همین دلیل است که آن‌ها تلاش می‌کنند با ایجاد آواتار‌های مختلف یا خودداری از مکالمه صوتی با دیگر بازی‌کنندگان، جنسیت خود را در هنگام بازی پنهان کنند. پژوهشگران در پایان راهکار‌هایی برای مقابله با طراحی تاریک بازی‌های آنلاین ارائه دادند. این شامل اتخاذ رویکرد‌های شفاف‌تر توسط توسعه‌دهندگان بازی‌ها برای جمع آوری داده‌های کاربران است. یکی از راه‌های پشتیبانی از استقلال کاربر می‌تواند این باشد که به او اجازه دهد تا از جمع‌آوری تهاجمی داده‌های شخصی‌اش خودداری کند. شیوه‌های استفاده از داده‌ها اغلب پشت توضیحات طولانی و اصطلاحات دشوار آیین‌نامه‌های حفظ حریم خصوصی که بازی‌های آنلاین ارائه می‌دهند پنهان می‌شوند. هنگامی که داده‌های کاربران جمع‌آوری می‌شود، توسعه‌دهندگان باید اطمینان حاصل کنند که کاربران از جمع‌آوری داده‌های خود درک و رضایت دارند. جامعه جهانی بازی به دلیل آزار و اذیت آنلاین و مشکلات دیگری که برای تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان پیش آمده است، طی یک دهه اخیر زیر ذره‌بین نهاد‌های علمی و قانونی قرار داشته است. در حالی که این مسائل همچنان ادامه دارد، نهاد‌های قانونی در اتحادیه اروپا و آمریکا فشار برای افزایش تنظیمات فنی در پلتفرم‌های بازی‌های آنلاین به منظور حفظ حریم خصوصی بازی‌کنندگان را شدت بخشیده‌اند.
یک چالش اوسینتی: بررسی فایل ویدئویی با موضوع تخریب یک کلیسا توسط حماس! https://osint.ir/5937/