واکنش انجیدنی، مدیرعامل پیامرسان گپ به مقایسه تجربه رشد مسیریاب با پیامرسان توسط معاون وزیر ارتباطات:
🔹این جدول ساختگی با دادههای غیرواقعی گوشهای از نگاه دولت به پیامرسان بومی و مهمترین دلیل آسیب به مسیر رشد پیام رسان است
🔹تلاش میکنند به دروغ پیام رسان را دولتی، شکست خورده و رانتی نشان دهند
🔹جالبه که هیچ صحبتی از فیلتر بودن waze و از فیلتر سوری تلگرام نمیکنند
پ.ن:
⭕️ ناظمی در رشته توییتی با انتشار این جدول و نمودار نوشته است:
🔹مقایسه سیاستهای توسعه پلتفرم در ۲نمونه مسیریاب/نقشه با پیامرسان نشان میدهد حمایت دولتی مالی، مستقیم، متکی بر فیلتر رقیب خارجی تا چه حد شکستپذیر و اشتباه است.
🔹وظیفه دولت خلق بازار است برای آنان که میخواهند رقابت کنند؛ نه شرکتسازی و سهمگیری!
🔹بررسی در بازه دی۹۷ تا بهمن۹۸ است، زمانی که ویز فیلتر نبود.
🔹کاش اصراری بر فیلتر ویز نبود؛ تا امروز نتایج حمایت بر پایه رقابت و دادههای عمومی (محتوا) مشخصتر بود و الگوی توسعه پلتفرم هم آشکارتر.
🔹کسی مخالف پلتفرم ایرانی نیست، مخالفت با راهبردهای اشتباه است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦 نحوه فیلم برداری سکانسهایی که بدون قطع شدن انجام میشوند.
تقویت امنیت سایبری وزارت دفاع آمریکا: وزارت دفاع آمریکا تأکید کرد با توجه به افزایش تهدیدات از سوی دشمنان در تلاش است امنیت سایبری خود را تقویت کند.
مدلین مورتلمنز (Madeline Mortelmans)، مدیر اصلی سیاست سایبری وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد:
فرماندهی سایبری آمریکا برای دفاع از زیرساختهای خود و مقابله با تهدیدات سایبری و سایر تهدیدات دشمنان، رویکرد جامعی را در پیشگرفته است. این فرماندهی برای انجام عملیات سایبری دفاعی و تهاجمی مجهز است.
آمریکاییها مدعی هستند چین، روسیه، ایران و کره شمالی برای مقابله با این کشور بهطور فزایندهای به اقدامات سایبری متوسل میشوند.
خانم مورتلمنز در ادامه مدعی شد، چین برای دستیابی به منافع نظامی و اقتصادی از فناوری سایبری در فعالیتهای جاسوسی استفاده میکند، همانطور که دریکی از بیانیههای وزارت دفاع آمریکا آمده:
طبق برآوردهای وزارت دادگستری آمریکا در سال 2018، بیش از 90 درصد موارد جاسوسی اقتصادی و بیش از دوسوم پروندههای مربوط به سرقت اسرار تجاری، مربوط به چین بوده که این مخالف تعهد سال 2015 این کشور مبنی بر عدم استفاده از جاسوسی برای منافع اقتصادی است.
وی در انتها مدعی شد، روسیه هم درگیر جاسوسیهای سایبری مشابهی بوده و از طرف دیگر کره شمالی هم در هک کردن شبکههای مالی برای تأمین هزینه برنامههای تسلیحاتی خود سابقه دارد.
چگونه تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنیم؟ استفاده از رمزهای طولانی که شامل حروف و اعداد باشند یکی از مهمترین موارد در حفظ امنیت یک صفحه اینستاگرامی است، اما هکرهای ماهر میتوانند به راحتی و با ترفندهای مختلف به اطلاعات حساب و کلمه عبور کاربر دسترسی پیدا کنند. در همین راستا شبکه اینستاگرام قابلیت تایید دو مرحلهای را اضافه کرده است که کاربران با فعال سازی آن باید پس از وارد کردن رمز عبور خود یک رمز دیگر که به شماره موبایل آنها پیامک میشود را وارد کنند و به این ترتیب دسترسی غریبه ها به حساب کاربران عملا مسدود خواهد شد.
نحوه فعال سازی تایید دو مرحلهای حساب در اینستاگرام
برای فعال سازی این قابلیت کاربر باید به بخش تنظیمات حساب خود وارد شود. برای این کار باید روی پروفایل خود ضربه زده و سپس وارد منوی سه خط بالای صفحه شود. پس از آن وارد منوی تنظیمات شده و بخش Security را انتخاب کند. در مرحله بعد عبارت Two-Factor Authentication را مشاهده خواهد کرد که همان تایید دو مرحلهای حساب است.
با ورود به این بخش دو گزینه در مقابل کاربر قرار میگیرد که گزینه اول مربوط به تایید دو مرحلهای از طریق ارسال رمز یک بار مصرف به موبایل کاربر و دومین روش استفاده از نرم افزار Microsoft Authenticator برای دریافت رمز یکبار مصرف است. برای فعال سازی روش اول کاربر باید روی Text Message ضربه زند، در مرحله بعد کاربر شماره همراه خود را وارد خواهد کرد، کد ایران نیز در میان کدهای کشورها دیده میشود، کاربر به محض وارد کردن شماره تلفن پیامکی دریافت خواهد کرد که حاوی کد فعال سازی تایید دو مرحلهای است و با وارد کردن آن در اینستاگرام، تایید دو مرحلهای پیامکی فعال خواهد شد.
برای فعال سازی کد یکبار مصرف به وسیله نرم افزار، کاربر ابتدا باید نرم افزار Microsoft Authenticator را نصب کند، سپس وارد بخش Two-Factor Authenticatio شده و روی گزینه دوم یعنی همان برنامه یکبار مصرف کد ضربه بزند. آنگاه یک کد نمایش داده میشود و کاربر باید آن را وارد نرم افزار Microsoft Authenticator کند. کاربر پس از ورود به نرم افزار Microsoft Authenticator باید وارد بخش Add Account شده و سپس روی گزینه Other account کلیک کند.
پس از ورود به این بخش کاربر باید وارد تنظیمات دو مرحلهای اینستاگرام شده و سپس گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب کند. در این مرحله کاربر دو راه دارد که یکی وارد کردن کد به صورت دستی و دیگری اسکن کد به وسیله QR Code است. برای کپی کردن کد باید کاربر روی عبارت Copy Key ضربه زند و با کپی کردن این کد و وارد کردن آن در بخش Other account نرم افزار Microsoft Authenticator، تایید دو مرحلهای حساب فعال خود را فعال کند.
برای فعال سازی کد به وسیله QR Code کافی است کاربران پس از نصب نرم افزار کد یکبار مصرف روی عبارت Next ضربه زند تا نرم افزار به طور خودکار عملیات فعال سازی را انجام دهد.
پس از فعال سازی یکی از دو روش پیامکی یا کد یکبار مصرف از طریق نرم افزار، کاربر برای ورود به حساب کاربری خود از هر نوع دستگاهی، نیاز به وارد کردن کد دوم خواهد داشت و بدون ورود کد هرگز امکان دسترسی به حساب خود را ندارد. گفتنی است؛ فعال سازی هر دو روش احتیاج به دسترسی به گوشی دارد و توصیه میشود افرادی که صرفا از نسخه وب اینستاگرام استفاده میکنند و به گوشی موبایل دسترسی ندارند، تایید دو مرحلهای را فعال نکنند.
برای غیر فعال کردن تایید دو مرحلهای نیز کافی است وارد بخش تنظیمات دو مرحلهای شده و گزینهای که فعال کردهاند را غیر فعال سازی کنند، گفتنی است برای غیر فعال سازی کاربر احتیاج به احراز هویت و وارد کردن کد یکبار مصرف خواهد داشت.
انیمیشن های مناسب سن کودکان را از کجا می شود پیدا کرد؟
چگونه از پیام های مثبت و منفی این محصولات آگاهی پیدا کنیم؟
برای حفظ امنیت فرزندان در فضای مجازی چه نکاتی را باید به آنها آموزش داد؟
پاسخ این سوالات را در بخش "روزامد" برنامه "صواحی" سیمای مازندران دنبال کنید
پخش:ساعت 8 صبح دوشنبه 31 شهریور
بازپخش:سه شنبه اول مهر
این برنامه از طریق لینک زیر در «تلوبیون» هم بصورت آنلاین قابل مشاهده است:
https://www.telewebion.com/live/tabarestan
آمریکا در پی سلطه دیجیتالی در جهان: کارشناسان آمریکایی مدعی هستند تحت نظارت قرار دادن تیکتاک به این کشور کمک میکند در کوتاهمدت به یک پیروزی مهم در مقابل چین دست یابد؛ اما این اقدام کافی نبوده و برای دستیابی به یک پیروزی پایدار در جنگ سرد سایبری و یک سلطه دیجیتالی در دهههای آینده، آمریکا باید قانون ملی حریم خصوصی دادهها را تصویب کند؛ اما چرا؟
این کارشناسان معتقدند، اگر شرکت آمریکایی اوراکل (Oracle) به ارائهدهنده خدمات تیکتاک تبدیل شود، این امر موجب میشود دولت چین نتواند از اطلاعات آمریکاییها سوءاستفاده کند. بااینحال؛ حتی در این سناریو هم کارگزاران شخص ثالث میتوانند بهطور قانونی اطلاعات کاربران آمریکایی را خریداری کرده و آنها را به دولت چین بفروشند. به همین دلیل ما به یک استاندارد حریم خصوصی ملی نیاز داریم که برای همه شرکتهای فعال در آمریکا اعم از داخلی و خارجی، اعمال شود. برای ایمن نگهداشتن دادهها، نمیتوانیم از شرکتهای آمریکایی انتظار داشته باشیم هر برنامه خارجی معروفی را خریداری کنند همچنین هر پلت فرمی که میخواهد در آمریکا کار کند باید استانداردهای حریم خصوصی آمریکا را رعایت کند.
کارشناسان آمریکایی با اشاره به توافق آمریکا و اتحادیه اروپا در زمینه حریم خصوصی مصون به پرایویسی شیلد (Privacy Shield) گفتند، شرکای اروپایی ما سالها بود ما را تحتفشار قرار داده بودند تا یک استاندارد حریم خصوصی یکپارچه اتخاذ کنیم و عدم توانایی ما در این زمینه منجر به لغو توافق پرایویسی شیلد شد؛ درنتیجه شرکت های کوچک و متوسط آمریکایی برای تعامل با بازار اروپا که کوچکترین تخلف حریم خصوصی در آنجا منجر به شکایت میشود، با مشکلات بیشتری روبرو خواهند شد. اصلیترین نگرانی رگلاتورهای اتحادیه اروپا در لغو این توافق، نظارت سازمان امنیت ملی آمریکا بود هرچند نبود یک حریم خصوصی ملی نیز بیتأثیر نبود. اگر آمریکاییها یک قانون جامع برای محافظت از شرکتهای خود ندارند، چگونه میتوانند از اطلاعات شرکتهای اروپایی محافظت کنند؟
کارشناسان یادشده مدعی هستند به همین دلیل است که تصویب قانون ملی حریم خصوصی بسیار اهمیت دارد؛ زیرا هم میتوان جریان دادههای فرا آتلانتیکی را بازگشایی کرد و هم میتوان موقعیت خود را در برابر چین تقویت کرد. آمریکا با پیشتازی در حریم خصوصی دادهها میتواند از جاسوسی چینیها در مرکز فناوری اطلاعات جهان در سیلیکون والی (Silicon Valley) خلاص شده و اطمینان شرکای تجاری خود را جلب کرده و نفوذ فناوری خود در خارج از مرزهای آمریکا را افزایش دهد. کلید حل این مشکل توافقی است که بهطور یکنواخت از مشتریان محافظت کند، بدون اینکه بار مضاعفی بر شرکتها تحمیل کند؛ گرچه کار آسانی نیست اما کنگره مسئول این کار خواهد بود.
در انتها هم کارشناسان آمریکایی مدعی شدند، جمهوری خواهان و دموکراتها مدتهاست که نیاز به یک چارچوب حریم خصوصی ملی را درک کردهاند و این نیاز امروز بیش از هر زمان دیگری حس میشود. کنگره با تصویب قانون ملی حریم خصوصی دادهها علاوه بر ایجاد برتری آمریکا نسبت به چینیها، میتواند به سلطه دیجیتالی آمریکا در قرن 21 کمک کند.
بهبود سرعت اینترنت ایران بر اساس جدیدترین گزارش speedtest: اسپیدتست در جدیدترین گزارش خود به مقوله سرعت اینترنت موبایل و اینترنت ثابت در کشورهای مختلف در ماه آگوست پرداخته است که برای چندمین ماه متوالی شاهد افزایش میانگین سرعت اینترنت ثابت در جهان هستیم؛ سرعتی که در جهان در ماه آگوست به ۸۴.۳۳ مگابیت بر ثانیه رسیده است.
آخرین گزارشهای رسیده خبر از افزایش سرعت اینترنت در ایران میدهد، بهطوریکه میانگین سرعت اینترنت ثابت در ایران در ماه آگوست به ۲۰.۵۸ مگابیت بر ثانیه رسیده که افزایش بالایی را نسبت به ماه ژوئیه، ۱۸.۱۴ مگابیت بر ثانیه از خود نشان میدهد. در این ماه سرعت آپلود برابر ۱۳.۱۸ مگابیت بر ثانیه بوده و ایران با ۵ رتبه صعود، در رتبه ۱۱۹ فهرست به چشم میخورد.
سرعت اینترنت موبایل ایران نیز در ماه گذشته میلادی به میانگین ۲۷.۹۱ مگابیت بر ثانیه رسیده که با دو رتبه صعود، آن را در رتبه ۷۱ جدول قرار میدهد. میانگین سرعت آپلود در این بازه زمانی برابر ۱۱.۸۵ مگابیت بر ثانیه بوده است.
اسپیدتست بهصورت ماهانه گزارشی برای سرعت اینترنت در جهان منتشر میکند که در آن سرعت اینترنت ثابت و موبایل کشورهای مختلف به چشم میخورد.
گوگل درایو فایلهای Trash را بعد از 30 روز پاک خواهد کرد: از تاریخ ۲۲ مهر ماه سیاستهای گوگل درایو تغییر میکند و فایلهای Trash کاربران بعد از ۳۰ روز بهصورت خودکار حذف میشود.
از تاریخ ۱۳ اکتبر یا همان ۲۲ مهر ماه، فایلهایی که در سطل آشغال گوگل درایو شما ذخیره شدهاند پاک خواهند شد. تاکنون میتوانستید فایلهای حذفشده خود را تا مدت نامحدودی از قسمت Trash یا سطل آشغال گوگل درایو نگهداری کنید و در صورت نیاز آنها را بازیابی کنید.
اما از تاریخ ۲۲ مهرماه گوگل درایو سیاستهای مربوط به این بخش خود را تغییر میدهد و تمام فایلهای Trash شما بعد از ۳۰ روز به صورت خودکار حذف خواهند شد. شاید عجیب باشد اما برخی از افراد از این قابلیت برای نگهداری فایلهای خود استفاده میکردند و باید روش خود را تغییر دهند. لازم به ذکر است که ادمینها در گوگل درایو میتوانند فایلهای حدف شده توسط کاربران را تا ۲۵ روز بازیابی کنند.
بر اساس یادداشتی که در رسانه ورج منتشر شده است، دیگر محصولات گوگل مانند جیمیل، فایل های پاک شده کاربران را بعد از ۳۰ روز به صورت خودکار از سطل آشغال حذف میکردند. اضافه شدن این ویژگی به گوگل درایو باعث یکپارچهتر شدن محصولات گوگل شده است.
برای اینکه همه کاربران از این تغییر مطلع شوند، نوتیفیکیشنی در درایو، داکس و فرم هر کاربر نوتفیکیشن فرستاده میشود و یک بنر برای اطلاعرسانی و ذکر تمام جزئیات نمایش داده میشود.
💢پاسخ به یک شبهه رسانه ای درباره آغازگر جنگ
⬅️یکی از روشهای دشمنی رسانههای فارسی انگلیسی همچون بیبیسی، منوتو و ایران اینترنشنال با نظام جمهوری اسلامی، تحریف واقعیت و روایت جعلی تاریخ معاصر است و از آنجا که یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران، مقاومت ۸ ساله در مقابل تجاوز ارتش بعث صدام به خاک وطن است؛ پس این رسانهها سعی وافری برای خدشه وارد کردن به تاریخ این مقطع غرورآفرین دارند. از جمله اینکه تلاش میکنند امام خمینی(ره) و رزمندگان اسلام را جنگطلب، قدرتطلب و شروعکننده جنگ نشان بدهند.
⬅️اما آیا ایران شروعکننده جنگ بود؟ استناد رسانههای ملکه انگلیس برای جنگ طلب بودن نظام جمهوری اسلامی چیست؟ و چه پاسخی برای شبهاتی که در این زمینه مطرح میکنند، وجود دارد؟ شبهه از کجا آغاز شد؟ ماجرای اسارت شهید لشگری ۴ روز قبل از شروع جنگ چه بود؟ پاسخ این سوالات را به شکل مختصر در مطلب زیر بخوانید:
https://www.isna.ir/news/99063123826/
📌مشکل واتساپ جهانی است، از پیامرسانهای ایرانی استفاده کنید
🔹محمدجواد آذری جهرمی ، وزیر ارتباطات در واکنش به سوال یکی از کاربران اینستاگرام در خصوص مشکلات چندروز اخیر واتس اپ با انتشار یک استوری نوشت:
🔸مشکل نسخه وب و دسکتاپ این نرم افزار، از سمت سرورهای آنهاست و ارتباطی به شبکه ایران
ندارد. به طور مشخص ترافیک این نرم افزار که از سمت شرکت آمازون ارائه می شود، دچار اشکال است.
🔸همکارانم در حال پیگیری هستند اما هنوز از سوی آنها زمانی برای رفع مشکل اعلام
نشده است.
🔸ما برای آموزش مجازی استفاده از پیام رسانهای ایرانی را توصیه می کنیم. با سرورهای پرقدرت جدید که در مرکز داده شهید سلیمانی در اختیار آنها قرار گرفته، خدمت رسانی بهتری دارند و از تعرفه نیم بها هم برخوردارند.