eitaa logo
فانوس🇵🇸
286 دنبال‌کننده
665 عکس
160 ویدیو
8 فایل
بهبود مسائل در جامعه، نیازمند نقشه‌راه است؛ و برای به دست آوردن نقشه‌ی راهِ بهبود هر مسئله، به نظریه فرهنگی نیاز داریم؛ بر همین اساس، فرآیند بهبود مسائل اجتماعی، با نگاه فرهنگی میسور است. --------- سیاه‌مشق‌های علیرضا بشیری ارتباط با بنده: @A_Bashiri
مشاهده در ایتا
دانلود
💢زوال «عقلانیت هابرماسی» در نقد «توحش صهیونیستی» 📌برش اول 🔻یورگن هابرماس، فیلسوف و نظریه‌پرداز اجتماعی آلمانی و لیدر فکری نسل دوم مکتب فرانکفورت، هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای به همراه دو تن از همکاران خود، ضمن تروریستی خواندن اقدام حماس در ۷ اکتبر، از تولد دوباره «یهودستیزی» در اروپا اظهار نگرانی کرد. 🔻در این بیانیه آمده است: «قتل عام حماس در روز ۷ اکتبر، با نیت محو زندگی یهودیان انجام شد و عملیات ارتش اسرائیل علیه این اقدامات تروریستی! به لحاظ اصولی موجه است.» 🔻هابرماس مانند همه‌ی آنها که علاقه دارند چشم بر توحش صهیونیسم، آنهم در «عصر غلبه معنا بر تکنولوژی» ببندند، این واقعیت مسلم را که صهیونیسم و یهودیت دو موضوع «متفاوت» هستند، کنار گذاشته و با طناب کهنه یهودستیزی، مشغول وصله نمودن توحش صهیونیست‌ها به «حق دفاع مشروع» است! 🔻اما از آنجا که یگانه هدفی که از منظر فرهنگی، سیاسی و رسانه‌ای می توان برای نگارش چنین بیانیه‌ای تصور نمود، تغییر مسیر افکار عمومی اقشار تحصیلکرده، شهروندان اروپا و سپس مردم جهان است؛ این سوال مطرح می‌شود که این بیانیه چه تاثیری در روند محکومیت توحش رژیم صهیونیستی در میان «افکار عمومی جهان» می‌گذارد؟ 🔺 پاسخ در برش پایانی.... ✍ بشیری 🇮🇷 «فانوس»؛ فرهنگ، تحلیل و بیشتر از آن 👌 👇 🔷️🔸️💠🔸️🔷️ https://eitaa.com/joinchat/940966022C6c6f65a317
💢زوالِ«عقلانیت‌ِهابرماسی»درنقدِ«توحش‌ِّصهیونیستی» 📌برش پایانی 🔻در بخش ابتدایی یادداشت، ضمن طرح نکاتی، این سوال مطرح شد که بیانیه‌ی مذکور، چه تاثیری در روند «محکومیت توحش رژیم صهیونیستی» در میان «افکارعمومی جهان» دارد؟ اما بعد؛ 🔻انسان قرن 21، در «مصرف» رسانه «فعال» شده، مبهوت تکنولوژی نیست و «مظلومیت فلسطین» را از پس غبارِ «ساخت واقعیت» در رسانه مشاهده نموده و دوران «تزریق پیام» بسر آمده است؛ 🔻پیش‌بینی هابرماس در نظریه «کنش ارتباطی» یعنی «عقلانیت ارتباطی هابرماسی»، در کنشگری نسل جدید ظهور پیدا کرده است؛ نکته‌ای که وی در بیانیه خود آن را نادیده گرفته است. 🔻تحلیل‌گران رسانه و همچنین نگارنده، در انتظار فعال شدن مرحله ششم «برجسته‌سازی» رسانه‌ها درحمایت از رژیم صهیونیستی یعنی «شنیدن آنچه ارباب رسانه می‌خواهد از زبان چهره‌های شاخص» بودیم و این بیانیه باعث شگفتی نشد اما اینکه این فیلسوف 94 ساله، اعتبار علمی و اجتماعی خود را در میانه‌ی اعتراضات عمومی به پای چنین دژخیمی بریزد، مشخصاً نشان از اهمیت امر دارد. 🔺نکته پایانی اینکه روی آوردن «صهیونیسم جهانی» به بازی با کارت‌های روز مبادایی مانند تنها بازمانده مکتب فرانکفورت و خالق مفاهیم و نظریاتی چون «حوزه عمومی» و «کنش ارتباطی» یعنی هابرماس، خبر از عمق فاجعه می‌دهد؛ 🔺فاجعه‌ای که «افکار عمومی» جهان را بر سر رژیم صهیونیستی آوار کرده و به خواست خداوند، «ساعت پایان» تنفس این «موجود نامشروع» نزدیکتر شده است. ان شاء الله. 🔺همین ✍ع.ر.بشیری 🇮🇷 «فانوس»؛ فرهنگ، تحلیل و بیشتر از آن 👌 👇 🔷️🔸️💠🔸️🔷️ https://eitaa.com/joinchat/940966022C6c6f65a317
﷽ 📌موضوع کنفرانس : نسل جدید، نسل قدیم و ارتباط مطلوب 🎙با روشنگری استاد ارجمند: جناب آقای دکتر علیرضا بشیری 🔹 کارشناس مذهبی_ روانشناسی 🔸محقق و نویسنده 🔹دکترای‌فرهنگ و ارتباطات 🔸کارشناس‌ارشدعلوم‌ارتباطات‌اجتماعی‌و روانشناسی 🕙 زمان : شنبه شب 1402/9/4 ساعت 21:30 ↩️برای گفتگوی‌ و مناظره با میهمان برنامه دوستان خود رابه این کنفرانس دعوت نمایید. 🌐ابرگروه‌دانشگاه‌انقلابیون‌اصیل 🆔آرشیو کنفرانس‌ها: @cartulary کانال‌ مورد معرف استاد بزرگوار @lantern313
🌿 تار و پود مصطفی یک لاله بود آنهم بسوخت بیرون مدینه ام یازده سال از زمانی که محمد با قدوم خود این شهر را متبرک کرد ، می گذرد. دستی به گندم ها می کشم . دیگر حوصله بازی با باد را ندارند. به شهر خیره می شوم . شهر هم گرفته است .می توان از همین فاصله حال و هوای مردمانش را دریافت .وارد مدینه که می شوم نیرویی مرا به سمت یک خانه می کشاند.خانه علی و فاطمه . دو نور دیده محمد اینک دو کبوتر زخم خورده اند. علی زخمی از جای طناب بر دست دارد و فاطمه زخمی از میخ بر پ....... اما آنچه این دو را می آزارد نه زخم جسم که زخم دل است و اینکه می بینند نمایندگان شیطان چگونه سالیان سال خیل عظیمی را به خطا رهنمون می شوند. وارد خانه می شوم. فاطمه را می بینم . سلامی می کنم ، پایش را می بوسم و گوشه ای از اتاق کز می کنم . یاس باغچه محمد به سختی حرکت می کند.او اکنون محرمی جز علی ومزار پدرش ندارد. بچه ها به سمت در خانه می دوند !پدر آمده. علی بر بالین فاطمه می رود . دخت نبی کلماتی را به همسرش می گوید.سخن از غسل و کفن است. آسمان کبود است فاطمه آب می طلبد،غسل می کند ،جامه ای نو می پوشدو پارچه ای سفید بر روی خود می کشد؛با آنهمه درد چه لبخندی می زنی؟نکند به دیدار پدر می شتابی؟ اللهم عجل لولیک الفرج ........................... مردم پشت در خانه علی جمع شده اند .به آنها می گویند تشییع به تاخیر افتاده است. شب هنگام علی به دور از چشم دژخیم ،همسرش راغسل می کند .نمی دانم وقتی کبودی ها را دید چه کرد اما غسل داد و کفن کرد. او،فرزندانش و چند صحابه راستین رسول خدا ،در میان اشک های فرزندان، فاطمه را دفن نمودند. بعد از مراسم به دنبال علی گشتم تا به او عرض تسلیت کنم .اما نیافتمش! نمی دانم ،شاید چاه های مدینه هم همراز حجت خدا بوده اند. همین یا حق ✍️ علیرضا بشیری 🩸 @Lantern313
🇮🇷 «فانوس»؛ فرهنگ، تحلیل و بیشتر از آن 👌 👇 🔷️🔸️💠🔸️🔷️ https://eitaa.com/joinchat/940966022C6c6f65a317
💢طغیان فلسفه و اخلاق علیه هابرماس؛ اخلاق دیگر نسبی نیست... 🔻جودیت باتلر فیلسوف یهودی پساساختارگرا و منتقد فمنیست آمریکایی است و در زمینه‌های فمینیسم، نظریه فراهنجار، فلسفه سیاسی و علم اخلاق صاحب نظر و تالیف است. 🔻باتلر به همراه جمعی از فلاسفه قاره آمریکا و اروپا با صدور بیانیه‌ای از همکاران خود دعوت کردند در همبستگی با فلسطین و تلاش علیه آپارتاید و پشتیبانی از پویش بایکوت دانشگاهی و فرهنگی مؤسسات اسرائیلی متحد شوند. در از این بیانیه آمده است: 🔻«ما گروهی از اساتید فلسفه در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اروپا هستیم هم‌بستگی علنی و بی‌تردید خود را با مردم فلسطینی ابراز می‌کنیم و کشتار پیش‌رونده و به‌سرعت‌فزاینده‌ای که توسط اسرائیل و با پشتیبانی کامل مالی، مادی و عقیدتی دولت‌های خودمان در غزه صورت می‌پذیرد را محکوم کنیم. 🔻ما آگاهیم که کشورهایی که در آن زندگی و کار می‌کنیم و مالیات می‌پردازیم مشغول تأمین بودجه و پشتیبانی از یک طرف، و فقط یک طرف، در این منازعه عمیقاً نامتقارن هستند، آن طرف هم مظلوم نیست بلکه ظالم است 🔺 تا اکنون بیش از 400 فیلسوف این متن را امضاء نموده و این عدد در حال افزایش است؛ به نظر می رسد دو قطبی صورت گرفته در مورد اسرائیل در حال افزایش و صف تاریکی و نور در حال شکل‌گیری است. 🔺 همین ✍ ع.ر.ب 🇮🇷 «فانوس»؛ فرهنگ، تحلیل و بیشتر از آن 👌 👇 🔷🔸💠🔸🔷 https://eitaa.com/joinchat/940966022C6c6f65a317
💠📣 سومین نشست علمی از سلسله نشست های علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث ویژه چهارمین همایش علوم انسانی- اسلامی، پژوهش و فناوری برگزار می شود. 🔹موضوع: "چالش های کاربردی سازی اخلاق اسلامی: بررسی موردی اخلاق فناوری اطلاعات" 🔸ارائه کننده: 🎤 حجت الاسلام دکتر حسینعلی رحمتی (عضو هیات علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث) 🔸ناقد: 🎤 حجت الاسلام دکتر حجت اله بیات (عضو هیات علمی دانشگاه قرآن و حدیث) 🔸دبیر جلسه: 🎙دکتر علیرضا بشیری (مدرس حوزه و دانشگاه) 🗓 زمان: یکشنبه 19 آذر ماه 1402 ⏰ ساعت: 13 تا 15 📌 نشانی: قم، بلوار ۱۵ خرداد، بلوار شهید صادقی، انتهای خیابان شهید حسین نژاد، پژوهشگاه قرآن و حدیث، طبقه دوم، سالن جلسات 🌐 لینک ورود به جلسه: https://vc1.qhu.ac.ir/p-neshast ◀️ ادامه خبر👇👇 http://www.riqh.ac.ir/post/76519 @quran_hadith
2.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 یا همه یا هیچ، مسئله این است... 🔻عزیزی در باب ویدئوکلیپ بالا نوشته بود: « آیا با نسل جدیدی از مبلغان دینی روبرو هستیم؟ اینها برای تبلیغ دین و برای افراد و نهادهای سنتی تبلیغ دین مثل حوزه های علمیه، فرصت هستند یا تهدید؟ با آنها چه تعاملی باید داشته باشیم؟» 🔻اما آیا اینها مبلغ دینی محسوب می‌شوند: 🔺اول از منظر شرع مبین اسلام ما نمی توانیم بخشی از دین را بپذیریم و بخش دیگر را رد کنیم و یا از کنار آن رد شویم! اسلام نسخه واحدی برای سعادت بشر است و عمل به تنها بخشی از اسلام، نسخه سعادتمندی بشر نخواهد بود؛ 🔺دوم از منظر رسانه، به نظر این گونه‌ی رپورتاژ در باب اسلام که باکس مطلوب شبکه های اجتماعی انسان محور و اینباکس مطلوب شرع مبین اسلام دارد (هرچند که مصرف، بازنشر و تولیدات دیگر رسانه محور ایشان هم می‌بایست در نظر گرفته شود) اما بر اساس همین تولید رسانه‌ای، برای ایجاد مزیت رقابتی در شبکه اجتماعی و همان عبارت معروف جمع آوری فالور است.‌‌.. 🔻 و آیا این رویدادها فرصت هستند یا تهدید؟ 🔺پاسخ: برای حوزه‌ی علمیه‌ای که به فرموده مقام معظم رهبری اگر خود را متحول نکند و در گوشه و کنار، نظاره‌گر کنش و واکنش‌ها بماند، حتی صدای گربه هم تهدید است، چه رسد به بازتولید محتوای تبلیغ دینی با روکش غیردینی؛ 🔺و به‌عکس اگر حوزه‌ی علمیه، کنشگرِ فاعل و نخبه‌ی این عرصه باشد، همین تهدیدها دقیقا بر ریل مطلوب و کاتالیزور حرکت حوزه در مسیر مطلوبش خواهد بود... ان شاء الله 🔺 همین ✍ ع.ر.بشیری 🇮🇷 «فانوس»؛ فرهنگ، تحلیل و بیشتر از آن 👌 👇 🔷️🔸️💠🔸️🔷️ https://eitaa.com/joinchat/940966022C6c6f65a317
﷽ 📌موضوع کنفرانس : نسل جدید، نسل قدیم و ارتباط مطلوب 🎙با روشنگری استاد ارجمند: حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر علیرضا بشیری 🔹 کارشناس مذهبی_ روانشناسی 🔸محقق و نویسنده 🔹دکترای‌فرهنگ و ارتباطات 🔸کارشناس‌ارشدعلوم‌ارتباطات‌اجتماعی‌و روانشناسی 🕙 زمان : شنبه شب 1402/9/18 ساعت 21:30 ↩️برای گفتگوی‌ و مناظره با میهمان برنامه دوستان خود رابه این کنفرانس دعوت نمایید. 🌐ابرگروه‌دانشگاه‌انقلابیون‌اصیل 🆔آرشیو کنفرانس‌ها: @cartulary کانال‌ مورد معرف استاد بزرگوار @lantern313
💢 پوکا یوکه؛ حلقه مفقوده مدیریت ایرانی؟ شاید .. 🔻پوکایوکه، تضمین موفقیت برای یک برنامه‌ریزی است، زمانی که از ابتدا اجازه اشتباه یا عملکرد نادرست داده نشود؛ 🔻پوکایوکه، اولین بار در سیستم تولید تویوتا در ژاپن مطرح شد. معنای این کلمه در لغت «ضداشتباه» است. 🔻 در طراحی محصول و فرآیند بر مبنای پوکا یوکه، نهایت ساده سازی برای به صفر رساندن خطای انسانی و مکانیکی انجام می‌شود؛ 🔻اما طراحی آن بر مبنای روش‌ DMAIC است که برگرفته از حروف اول فعالیت‌های Define ،Measure ،Analyze- ،Improve ،Control است که به معنی «تعریف، اندازه‌گیری، تجزیه و تحلیل، بهبود و کنترل» است. 🔻پوکا یوکه، از منظر فرهنگی، برخاسته از فرهنگ ژاپنی است که در آن خطا قابل بخشش نیست؛ در گذشته نه چندان دور در کشور ژاپن، سامورایی‌ها پس از انجام خطاهای بعضا کوچک به شیوه «هاراگیری» خودکشی می‌کردند و اینچنین خطا را با خون خود جبران می‌نمودند؛ 🔺 اما در فرهنگ ایرانی که انسان «جایز الخطا» است، اشتباه به میزانِ اهمیت آن جدی گرفته نمی‌شود و اینجاست که پوکایوکه‌ی ژاپنی می‌تواند حلقه‌ی مفقوده‌ای باشد که مدیریت به سبک ایرانی را به موفقیتی که انتظار می‌رود، نزدیک و نزدیک‌تر کند؛ 🔺و شاید اولین بخش از پوکایوکه مدیر متخصصِ متدینی است که شاید داماد و فرزند و فامیل نباشد.فقط شاید.. 🔺به اسلام و سربلندی ایران هم بیندیشیم؛ ان شاء الله. 🔺 همین ✍️ بشیری ✨ @LANTERN313
2.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻دو توصیه آیت الله دستغیب ره برای آسودگی در دنیا و آخرت. 🔺گرامیداشت۲۰ آذر سالروز شهادت آیت الله دستغیب 🇮🇷 «فانوس»؛ فرهنگ، تحلیل و بیشتر از آن 👌 👇 🔷️🔸️💠🔸️🔷️ https://eitaa.com/joinchat/940966022C6c6f65a317