💢۴۰سالهها درنقش ۲۰سالهها؛فرصتی فرهنگی!
✨به بهانهی یادداشت «بحران جوانی بازیگران در سینمای ایران»
📌برش اول
🔻تارنمای عصرایران طی یادداشتی به وجود بحران جوانی در سینمای ایران اشاره کرده و مینویسد:
«بزرگترین مشکل سینمای ایران که در آیندهای نزدیک بحرانی بزرگ خواهد بود نبودن بازیگران جوان است؛
🔻عصر ایران در ادامه آورده است: «سالهاست که نقش جوان اولیهای سینمای ایران را مردان و زنانی بر عهده گرفتهاند که الان دیگر حتی جوان هم محسوب نمیشوند. در این نوشتار برای جلوگیری از هر گونه شائبهای اشاره به اسم خاصی نمیکنیم ولی با یک جستجوی ساده در اینترنت میتوان صحت این گزاره را به با چشمان خودتان ببینید.»؛
🔺به نظر میرسد منظور نویسنده بازیگرانی مثل ساعد سهیلی، الناز حبیبی، نازنین بیاتی، مهرداد صدیقیان و حتی کسانی مثل سحر دولتشاهی، محمدرضا فروتن، آزاده صمدی و... باشد؛
🔺 ظاهراً برخی حواشی درون آموزشگاه های بازیگری به همراه مواردی مثل جنبش me too و مافیایی عمل کردن نقش اول فیلمها روی این موضوع بی تاثیر نبوده است
🔺برخی اتفاقات ناخوشایند هم درباره همین موسسات و آموزشگاهها شنیده شده و یا رخ داده است که این نکته اتفاقا نشان دهنده وجود درخواست و عطش جوانان برای ورود به رشته بازیگری است که متاسفانه برخی اوقات به انحراف کشیده شده و یا حتی آسیبهایی هم به افراد وارد شده است؛
🔺اما این پدیده، فرصت است یا تهدید؟ در ادامه با برش پایانی با ما همراه باشید...
ادامه دارد...
📌یادداشت مرتبط:
«فرهنگ ما و کالچر آنها»
🪴 @Lantern313
الهی که فقط از خدا حاجاتتون رو بخواهید؛
الهی که بسیار دعا کنید و خسته نشید؛
الهی که پردرخواستترینِ از خدا باشید؛
الهی که منم فراموش نکنید؛
آمین یا رب العالمین.
🪴 @Lantern313
84.5K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻یواش یواش...
🔺تهدید سید حسن نصرالله خطاب به صهیونیستها به زبان فارسی
🪴 @Lantern313
✨سلبریتیسازیِ صداوسیما؛ چرا باید، چرا نباید!؟
📌برش سوم: سلبریتیسازی، رازِ بقا!
🔻در دو برش پیشین در باب چیستی سلبریتی و کارکردش در فرهنگ، سیاست و نقش او در تولید و توزیع قدرت نکاتی ارائه شد؛
📌برای مطالعه برش اول اینجا را ببینید؛
📌برای مطالعه برش دوم اینجا را ببینید؛
🔻رمزِ بقای رسانه، بقای مخاطبش است و رسانه، خصوصاً رسانهی سرد مانند تلویزیون برای بقا، ناچار است به هر وسیلهای مخاطب را به مصرفِ خود اقناع کند و کم دغدغهترین مسیر برای او ساختِ سلبریتی است؛
🔻چرا که برنامههای مختلفی که باید آنتن را پُر کنند و یا در صفحات نمایش داده شود، بدون حضور بازیگران، مجریان، بلاگرها و اینفلوئنسرها دست یافتنی نیست؛ وجه مشترک همهی این افراد حضور در پشت صفحه شیشهای رسانه و افسون آنها برای جذب مخاطب اوست و هرچه فرد برای مخاطب مهمتر باشد، پایداری مخاطب بیشتر است؛
🔻اینجاست که پای سلبریتی به میان میآید؛ سلبریتی که توسط خودِ رسانه ساخته شده، میتواند مخاطب را تا پاسی از شب و حتی با خمیازه، پای رسانه نگه دارد و با نبودش مخاطب مصرف رسانهی مذکور را متوقف کند، به همین سادگی؛
🔻پس رسانه ناچار است تا از سلبریتی استفاده کند و تلویزیون به دلیل اینکه جایگاه خود را توسط شبکههای اجتماعی نیز در خطر میبیند، اشتهای بیشتری برای این امر دارد؛
🔺اما استفاده از سلبریتیها هزینه هنگفتی را می طلبد، به همین علت رسانهها سعی میکنند تا خود سلبریتیسازی کنند و این باعث میشود تا هرچقدر سلبریتیاش بیشتر بدرخشد، رسانهی مذکور هم بیشتر مطرح شود؛
برش پایانی؛ بزودی..
✍️علیرضا بشیری
#سلبریتی
🌱 @LANTERN313
🔻«صَلَّی اللهُ عَلَیْک یا اباعبداللهِ».
🔺امام صادق علیه السلام فرمود: اگر نتوانستید به زیارت جدم اباعبدالله بروید، به طرف قبله رو کنید و سه مرتبه بگویید: «صَلَّی اللهُ عَلَیْک یا اباعبداللهِ».
🩸 @Lantern313
3.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻دو دوتا همیشه چهارتا نیست!
🔺یکمی حس خوب بگیریم....
🪴 @Lantern313
💢 سرِ پایین؛ سرِ بالا؛
🔻اول؛ صباح شریعتی کشتی گیر ایرانی که با پرچم آذربایجان کشتی میگرفت، بعد از شکست از امین میرزازاده از کشتی خداحافظی کرد و کادر فنی آذربایجان موقع خداحافظی رهایش کردند و رفتند... ولی اعضای کادر فنی ایرانی جای خالی رو اینجوری پر کردن؛ و تصویری ساختند که نمادِ فرهنگِ «اصیلِ» ایرانی است؛ اما همین «اصالت» در فرهنگ ما، به ماندن است، نه کَنده شدن و رفتن!
🔺دوم؛ با این تصویر، آدم یادِ خیلیها میافته که وطن رو فروختن و رفتن اما به هیچی نرسیدن که هیچ، همه چیزشون رو هم از دست دادن؛ به سرِ پایین صباح دقت کنید... پر است از حرف؛
🪴 @Lantern313
✨امیرالمومنین علی علیهالسلام:
🔻بیتابی نکن که امیدت را قطع کرده، عملت را ضعیف میکند و نتیجهاش اندوه است؛
🔺راه نجات تو در دو چیز است: مشکلى که چاره دارد و باید چارهاندیشى کرد؛ و یا چاره ندارد و در آن صورت باید صبر کرد.
🪴@Lantern313
💢 فریادِ سکوت؛
🔻یادم هست چند هفتهی ابتدایی اغتشاشات، بخشی از مردم از جمله خانم ناهید کیانی فریبِ ابهامِ سنگینِ رسانههای معاند و بیرسانگی انقلاب را خورده بودند اما زود بازگشتند؛
🔻نمیدانم آینده چه میشود اما هم او و هم آن بخش از مردم کمکم متوجه شدند که امنیت، پیشرفت و از همه مهمتر سعادت ایرانِ ما، تنها زیر همین سایه اسلام و جمهوری اسلامی است؛
🔻بله هم راه و هم پیشرفت مطلوب نیست و در مسیرِ شدن است؛ اما چاره همینجاست؛ باید بمانی و تلاش کنی؛
برای وطن؛
برای وطن ناسزاها بشنوی؛
برای وطن عرقها بریزی؛
برای وطن سختیها بکشی؛
برای وطن هزینهها بدهی؛
و وقتی موفق شدی:
برای وطن، سکوتت را فریاد بکشی؛
🪴 @Lantern313
🪴 تکنیک ابهام؛ شمشیر دولبه.
📌 به بهانهی دو توییتِ اخیر سید جواد نصر الله؛
🔻رسانه، ابزاریست که رویهها و ابداعات علمیِ علوم مختلف را میتوان به عنوان تکنیک یا تاکتیک در آن بکار برد و یکی از تکنیکهای کاربردی و هوشمندانهی رسانه، که اخیراً چندباری توسط محور مقاومت بکار رفته، «ابهام» است؛
🔻تکنیک ابهام، از نظریه ابهام و تاب آوری روانشناسی به رسانه آمده و برای شناخت، کاربرد و ارزیابی موفقیتش باید به منشأ آن رجوع کرد؛
🔻در روانشناسی، ابهام موقعیت یا اطلاعاتی است که فاقد معنای واحد بوده و به معانی متعددی اشاره دارد و از زبان و هنر گرفته تا تصمیم گیری و تعاملات اجتماعی وجود دارد.
🔻ابهام یک شمشیر دولبه است. ابهام مثبت درک شناختی را افزایش داده و انگیزهای برای خلاقیت است. باعث میشود تا خارج از چارچوب فکر کرده و به راهحل جدید برسید؛
🔻نکته اصلی ابهام تحریک قوه تخیل است و افراد را ترغیب میکند که معنا بسازند و در نتیجه تفکر خلاق را پرورش دهند؛
🔻به عکس ابهام منفی، حائز هر سه نوع ترس فطری، ذهنی و عقلی است؛ به عبارتی این نوع از ابهام، بسته به موضوع آن، قدرت ایجاد حسی نزدیک به مرگ و یا نابودی را در انسان دارد و حتی میتواند باعث رفتارهای انتحاری و یا خودکشی شود؛
🔺سخن در موردِ توییت اخیر جناب سیدجواد نصرالله نیز بر همین اصول استوار است و کاربرد تکنیکال تکنیک ابهام، فضا را خصوصا برای قوم فاسد، غریبکُش و ترسوی صهیون بسیار غبارآلود کرده است؛
🔺چنانچه هفته گذشته نیز شاهد بکارگیری موفقِ همین تکنیک، از سوی برادران یمنی، جهت مجبور نمودنِ شیوخِ عرب، در عمل به تعهداتشان بودیم.
🪴 @Lantern313