استاد جریانشناسی: جوانان ایرانی باید مانند زینب(س) جنایت صهیونیستها را افشا کنند
استاد جریانشناسی گفت: انتقال پیام مظلومیت و جنایت صهیونیستها، مسألهای است که باید مورد نظر باشد و همچون حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع)، ایرانیانی که توفیق مبارزه نظامی با اسرائیل را ندارند باید منتقلکننده پیام حقیقت باشند.
حجتالاسلام محمدعلی لیالی استاد جریانشناسی درباره اهمیت جهاد تبیین و جهاد لسانی در قبال موضوع فلسطین توسط جوانان ایرانی به خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس گفت: در دوران بسیار سختی به سر میبریم که تمام حق و تمام اسلام در برابر تمام کفر و باطل قرار گرفته است. در این شرایط که مظلومین فلسطینی در دردآورترین شرایط به سر میبرند، آنانی که قدری حمیّت و غیرت دینی و انسانی در وجودشان است، باید دست به کار شده و در وسع خود تلاش کنند. مقابله با ظلم و کفر که امروزه آمریکا و رژیم صهیونیستی سرشاخههای آن هستند اشکال مختلفی دارد. گاهی مقابله و جهاد در برابر کفر جنبه نظامی دارد و باید در میدان نبرد علیه آن حاضر شد. امروزه محور مقاومت در منطقه در خط مقدم مبارزه با صهیونیسم حاضر هستند و با آن مبارزه میکنند.
راه جهاد برای ما ایرانیان باز است
وی افزود: اما این همه جهاد نیست و جنگ در میدان نبرد، مستلزم یک جهاد فکری و معرفتی است. اگر ما یک میدان نبرد داریم، در عرصههای دیگر نیز میتوان میدانهای مختلفی برای نبرد با دشمن خلق کرد. فرهنگ، سیاست و دیپلماسی، اندیشه و... همگی میدانهایی هستند که میتوان در آن دست به جهاد زد. امروزه ما ایرانیان تا اینجای کار توفیق جهاد مستقیم و نظامی با رژیم صهیونیستی را پیدا نکردهایم. اما راه و مسیر برای جهاد و تقابل با رژیم صهیونیستی به اشکال دیگر باز است. آنچه که درحال حاضر باید مورد توجه نسل جوان ایرانی قرار بگیرد، این است که او دارای رسانه است و میتواند از این طریق دست به بازنمایی و بازگویی حقایقی کند تا سایر مردم از آنها مطلع شوند. تولید محتوا، برگزاری تجمع، اعلامیه، پاسخ به شبهات و... همگی کارهایی است که اتفاقاً میتواند مورد استفاده جوان ایرانی قرار گیرد.
حجتالاسلام محمدعلی لیالی
ایرانیان همچون حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) که توفیق مبارزه نظامی با اسرائیل را ندارند باید منتقلکننده پیام حقیقت باشند
این استاد جریانشناسی ادامه داد: انتقال پیام مظلومیت و جنایت صهیونیستها، مسألهای است که باید مورد نظر باشد و همچون حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع)، ایرانیانی که توفیق مبارزه نظامی با اسرائیل را ندارند باید منتقلکننده پیام حقیقت باشند. پیامرسانی ابزاری است که باید در خدمت جبهه مقاومت اسلامی قرار گیرد تا به کمک آن فضای ضداسلامی را علیه اسرائیل تغییر دهد. قلم ما باید در کنار قدم مجاهدان در حمایت از مظلومین و مستضعفین عالم قرار گیرد. شبهات امروزه درباره موضوع فلسطین بسیار بالاست و باید به آنها پاسخ گفت. امروزه جهاد تبیین مهمترین وظیفه ایرانیان است.
پایان پیام/
سالروز ولادت با سعادت
اباالمهدی (عج)، حضرت امام حسن عسکری علیه السلام مبارک
ایام ارتحال حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را به همه مومنان عالم تسلیت عرض میکنم و برای همه آرزوی شفاعت آن بانوی کریمه از نسل کریمان را داریم
امام جعفر صادق(ع):
أَنَّهُ قَالَ: إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ أَلاَ إِنَّ لِرَسُولِ اَللَّهِ حَرَماً وَ هُوَ اَلْمَدِينَةُ أَلاَ وَ إِنَّ لِأَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ حَرَماً وَ هُوَ اَلْكُوفَةُ أَلاَ وَ إِنَّ قُمَّ اَلْكُوفَةُ اَلصَّغِيرَةُ أَلاَ إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِيَةَ أَبْوَابٍ ثَلاَثَةٌ مِنْهَا إِلَى قُمَّ تُقْبَضُ فِيهَا اِمْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِي اِسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَى وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِيعَتِي اَلْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ.
🔹برای خدا حرمی است و آن مکه و برای رسول الله ص حرمی است و آن مدینه است و برای امیرالمومنین علیه السلام حرمی است و آن کوفه است و قم کوفۀ کوچک ماست. برای بهشت هشت در است که سه در آن به سوی قم است. بانوی در قم وفات می کند که از اولاد من و نامش فاطمه است. در روز قیامت با شفاعت او تمام شیعیان من وارد بهشت می شوند.»
بحار الانوار، ج ۵۷، ص ۲۲۸
سفری سیاسی با چاشنیِ "جهاد تبیین"
بسیاری از خطبا و مورخان مسافرت حضرت معصومه سلام الله علیها از مدينه به ايران را با نگاهی عاطفی برجسته کردهاند چرا که فراق برادری چون امام رضا علیهالسلام برای حضرت معصومه سلام الله علیها بسیار سنگین بود.
اگر چه این سفر با عنصر عاطفه عجین بود اما محصور کردن سفر کریمۀ اهل بیت علیها السلام، در این نگاه عاطفی و عدم تبیین لایههای عمیق این سفر، ظلمی است که برخی افراد در حق آن حضرت روا میدارند.
کاوش در این مسافرت با تدبّر در مسائلی چون طولانی بودن مسير، تحمل سختيهای آن، اقدامات حضرت معصومه سلاماللهعلیها در طول مسیر و خطراتی که از ناحيۀ حكومت مأمون آن حضرت را تهديد میكرد، حاكی از شخصیت سیاسی و حرکت سیاسی حضرت معصومه سلام الله علیها است.
حضرت معصومه(س) در این سفر عملاً به "جهاد تبیین" میپرداخت و در فرصتهای مناسب ضمن افشاگری علیه دستگاه عباسی به تبیین حقایق نیز میپرداخت.
در واقع این مسافرت قطعهای از پازل مبارزات سیاسی، عقیدتی و اجتماعی اهل بیت علیهم السلام محسوب میشود که رهبر انقلاب در کتاب انسان 250 ساله آن را مطرح نمودهاند.
حجت الاسلام لیالی در گفتوگو با رسا:
حمله زمینی، غزه را به قتلگاه اسرائیلیها تبدیل خواهد کرد/ طوفان الاقصی سبب بیداری ملتها شد
استاد حوزه و دانشگاه عملیات طوفان الاقصی را نقطه آغازی برای فروپاشی رژیم صهیونیستی برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهمترین نتایج این عملیات نه تنها بیداری برای امت اسلامی و مسلمانان بلکه برای مردم تمام جهان بوده است.
حجت الاسلام محمدعلی لیالی استاد حوزه علمیه در گفتوگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تحلیل و بررسی تحولات اخیر حمله وحشیانه رژیم صیهونیستی به نوارغزه و دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی پرداخت و گفت: نبرد طوفان الاقصی به روزهای سرنوشت سازی نزدیک میشود، بعد از سفر بایدن رئیس جمهور آمریکا، وزیر دفاع آمریکا، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلستان به سرزمینهای اشغالی قدس، انتظار هماهنگی میان نیروهای شیطانی و استکباری در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی وجود داشت
حمله زمینی، غزه را به قتلگاه اسرائیلیها تبدیل خواهد کرد/ طوفان الاقصی سبب بیداری ملتها شد
https://rasanews.ir/fa/news/744682/%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-
https://eitaa.com/layali_taamolat
حمله زمینی، غزه را به قتلگاه اسرائیلیها تبدیل خواهد کرد/ طوفان الاقصی سبب بیداری ملتها شد
https://rasanews.ir/fa/news/744682/%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-
هدایت شده از فکرت
🔘#ویراستی ا #فلسطین
✅ یهود هر گاه قصد بازگشت و احیای قدرت ملک سلیمان، در اورشلیم و کنعان و بیت المقدس را داشت شکست خورد.
📢 دکتر محمدعلی لیالی
🔻ویراستی فکرت را دنبال کنید
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📜وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
طوفان الاقصی آغازی بر یک پایان
محمد علی لیالی - هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی
أذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ
به كسانی كه جنگ بر آنان تحمیل گردیده، اجازه جهاد داده شده است؛ چرا كه مورد ستم قرار گرفتهاند؛ و خدا بر یاری آنها تواناست . حج 39
قصه یهود و بنی اسراییل یکی از مهم ترین گزاره ها و گزارش های خداوند در قرآن کریم است
در قرآن، ماجرای بنی اسراییل و یهود در بیش از 40 بار گزارش شده است .
بنی اسراییل ( فرزندان اسراییل ) ، به حضرت یعقوب و فرزندان حضرت یعقوب اشاره دارد ( به غیر از یوسف و بنیامین ) . برخی هم معتقدند بنی اسراییل فرزندان لاوی از فرزندان یعقوب نبی هستند .
در قرآن از ویژگی های بنی اسراییل زیاد سخن گفته شده است و خداوند نعمت های بسیار و دستورات بسیاری به بنی اسراییل داده بود . مائده ، آیه۲۰ ، بقره ، آیه۴۰. و دیگر آیات .
بنی اسراییل چه کردند که مورد مذمت خداوند قرار گرفتند ؟ . قرآن از بنی اسراییل به نافرمانی پیامبران و اسراف و شرک و فساد بر روی زمین و.....یاد می کند . ( مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، ج۱، ص۲۷۶- ۲۷۷. ).
از موسی پیامبر تا عیسی پیامبر در حدود 600 پیامبر از بنی اسراییل برخواستند که قوم بنی اسراییل با آنان به مخالفت پرداختند . معروف ترین پیامبران بنی اسراییل که قرآن از آنان نام برده است ، عبارتند از : یعقوب ، یوسف ، یوشع ، هارون ، داود ، سلیمان ، یونس ، الیاس ، عزیر ، زکریا .
بین یهود و بنی اسراییل تفاوت وجود دارد . یهود پیروان حضرت موسی و بنی اسراییل ،پیروان یعقوب ( اسراییل ) پیامبر بودند .
ماجرای موسی و قوم موسی و بنی اسراییل و فرعون و فرعونیان و نجات بنی اسراییل و بازگشت به مصر و کنعان، از قصص قر آنی است . اعراف ، آیات ۱۰۳ تا ۱۲۱ .
ماجران کنعان ( سرزمین مبارک ) و بازگشت بنی اسراییل به کنعان ( اورشلیم و قدس و بیت المقدس ) از قصص تاریخی قرآن است . انبیاء ، آیه۷۱.
فلسطین ، همان و یا بخشی از کنعان و اورشلیم است که قرآن سرزمین قدس ( کنعان ، اورشلیم ) را مبارک می داند. اسراء 1. اما چرا در این سرزمین که در ساحل دریا است ، قحطی و خشکسالی ( قحطی کنعان ) اتفاق افتاد محل بحث و گفتگو است .
ماجرای قدرت و اقتدار بنی اسراییل ، و زوال قدرت و اقتدار بنی اسراییل و تبعید و بازگشت یهود و بنی اسراییل هم در قرآن مورد توجه قرار گرفت . قرآن کریم ، سوره اسرا .
اوج قدرت یهود و بنی اسراییل به قدرت و اقتدار سلیمان نبی بر می گردد . ماجرای حضرت سلیمان بارها در قرآن اشاره شده است . نام آن حضرت هفده بار در قرآن در سوره های: بقره، نساء، انعام، انبیاء، نمل، سبا و ص آمده است.
یهود به دنبال احیای قدرت بنی اسراییل و ملک سلیمان است . بازگشت به ملک سلیمان هم اورشلیم و کنعان و بیت المقدس می خواهد و هم احیای معبد سلیمان دراورشلیم ( قدس و بیت المقدس ) .
یهود هر گاه قصد بازگشت و احیای قدرت ملک سلیمان، در اورشلیم و کنعان و بیت المقدس را داشت شکست خورد .
از سال های پایانی قرن 19 ( 1880 ) و اولین موج مهاجرت یهودیان به فلسطین تحت فرمانروایی عثمانی، در سال ۱۸۸۱ و بیانیه تئودور هرتزل، روزنامهنگار اتریشی- مجارستانی به عنوان بنیانگذار صهیونیسم سیاسی و دولت یهود در سال 1896 و زمینه های تشکیل دولت یهود در تل آویو از سال 1900 و تا سال ۱۹۱۷، در خلال جنگ جهانی اول، و بیانیه آرتور بالفور، وزیر امور خارجه بریتانیا، و بیانیه بالفور برای لرد روچیلد، رهبر جامعه یهودیان بریتانیا و اعلام قصد بریتانیا ( انگلستان ) برای تاسیس یک " خانه ملی " یهودی ، در فلسطین و بحث تشکیل دولت یهود و سیر مهاجرت یهودیان از سراسر جهان ( بخصوص اروپای شرقی ) به فلسطین موافقت ها و مخالفت ها و مباحث بسیاری مطرح شد .
در دوران جنگ جهانی اول و تسلط انگلستان بر حکومت عثمانی ( فلسطین ) زمزمه های بازگشت یهود و تشکیل دولت یهود در کنعان و اورشلیم ( بیت المقدس و فلسطین ) شدت گرفت از اعلامیه بالفور تا تاسیس کشور اسراییل ( فرزندان یعقوب و بنی اسراییل ) سالها طول کشید .
در سال 1948 و پس از پایان جنگ جهانی دوم کشور اسراییل تاسیس شد و سازمان ملل این کشور را به رسمیت شناخت .
از سال 1948 تا 1979 ( پیروزی انقلاب اسلامی ایران ) جنگهای بسیاری بین اعراب ( ساکن فلسطین و کشور های عربی مصر ، سوریه ، اردن و.. ) و دولت یهود و اسراییل در فلسطین اشغالی ، اتفاق افتاد که در تمام این جنگها کشورهای عربی و دنیای عرب شکست سختی را متحمل شدند .
پس از 1979 ( 1357 ) و پیروزی انقلاب اسلامی ، اندیشه آزادی قدس و نابودی غده سرطانی اسراییل و راهپیمایی روز قدس ، سبب بیداری جهان اسلام گردید .
تفکر آزادی قدس و حمایت از مردم فلسطین سبب پیدایش جریان های انتفاضه در درون سرزمین های اشغالی و جریان های جهادی گردید .
از سال 1990 ، دو جریان مقاومت و پایداری برای آزادی فلسطین و قدس و جریان عربی صلح و قراردادهای صلح ( از کمپ دیوید تا اسلو و تا طرح معامله قرن و... ) در موازی هم حرکت کردند اما روز به روز، اندیشه صلح با اسراییل به حاشیه رفت و شکست خورد اما اندیشه جریان مقاومت و انتفاضه قوت گرفت .
اندیشه مقاومت از سال 2000 و با جنگ های 33 روزه حزب الله لبنان ، جنگ های شش روزه در غزه و حماس و.... با رژیم صهیونیستی ، شدت گرفت و جریان مقاومت از انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک رسید .
امروز جریان مقاومت محدود به جنبش حماس و جنبش جهاد اسلامی و... در فلسطین نیست. حزب الله ( در لبنان ) و جریان های مقاومت در سوریه ، عراق ، انصارالله ( در یمن ) و جمهوری اسلامی ایران ، و در نهایت مردم و ملت های جهان اسلام ، پشتیبان جریانهای مقاومت و انتفاضه فلسطین در غزه و فلسطین و جریان انتفاضه در درون سرزمین های اشغالی در کرانه باختری هستند .
در هیچ دورانی جریان مقاومت همانند امروز، از قدرت و پشتیبانی و حمایت مردمی در جهان اسلام و کشورهای غیر اسلامی برخوردار نبود چنانکه در هیچ دورانی هم رژیم صهیونیستی همانند امروز احساس ،ضعف و شکست و تحقیر و تنهایی نداشت .
سال ۱۳۹۴ ، رهبرمعظم انقلاب اسلامی ، با جمله «اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» پیشبینی فروپاشی رژیم اسرائیل را مطرح کردند .
«بعد از اتمام این مذاکراتِ هستهای، شنیدم صهیونیستها گفتند فعلاً با این مذاکراتی که شد، تا ۲۵ سال از دغدغهی ایران آسودهایم؛ بعد از ۲۵ سال فکرش را می کنیم. بنده در جواب عرض میکنم اوّلاً شما ۲۵ سال آینده را نخواهید دید. انشاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت؛ ثانیاً در همین مدّت هم روحیّهی اسلامیِ مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیستها را راحت نخواهد گذاشت؛ این را بدانند» ۹۴/۶/۱۸
با توجه به تحولات اخیر و جنگ سیف القدس و طوفان الاقصی ، سرعت و روند تحولات در سرزمینهای اشغالی، آنقدر شتاب گرفته که شاید بتوان حدس زد، این فروپاشی، خیلی زودتر از اینها رخ خواهد داد. البته مشکلات داخلی و بحران های داخلی رژیم صهیونیستی به این پایان شدت خواهد بخشید .
امروز برای رژیم صهیونیستی آغاز یک پایان و آغاز فروپاشی از درون و از بیرون است .
أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَى نَصْرُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ
آیا گمان کردهاید که به بهشت داخل شوید بدون امتحاناتی که پیش از شما بر گذشتگان آمد؟ که بر آنان رنج و سختیها رسید و همواره پریشان خاطر و هراسان بودند تا آن گاه که رسول و گروندگان با او (از خدا مدد خواستند و) گفتند: بار خدایا، کی ما را یاری کنی؟ (در آن حال خطاب شد: بشارت دهد که) هان! همانا یاری خدا نزدیک است. بقره 214 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیسج لندن
بسیج پاریس