eitaa logo
نشریه بصیرتی سیاسی لسان
1هزار دنبال‌کننده
191 عکس
138 ویدیو
22 فایل
💡جهاد تبیین، فریضه قطعی و فوری است... 💠 لسان ✍🏼 نشریه تخصصی بصیرت و سیاست 📄صاحب امتیاز: بسیج مدرسه علمیه بقیة‌الله (عج) 👈🏼 سردبیر: @salman_ir 👈🏼 روابط عمومی: @ad_lesan
مشاهده در ایتا
دانلود
نشریه بصیرتی سیاسی لسان
بیانات امام المسلمین پیرامون #حوزه_و_روحانیت ۵ 🔹حوادث‌ گوناگونی‌ براي‌ انقلاب‌ هست‌؛ طلّاب‌ بايد ح
بیانات امام المسلمین پیرامون ۶ امام خامنه‌ای (روحی فداه) 🔹حوزه های علمیّه و علمای دین نمی‌توانند نسبت به دستگاه و امور کشور و آنچه که می‌گذرد بی‌تفاوت باشند و بگویند: حالا خودشان می‌دانند دیگر، ماچه کار کنیم؟! خیلی هم مثلا لطف کند، بگوید: چیزی علیه شان نمی‌گوییم! یعنی نه لَه و نه علیه نظام موضع بگیرند! چنین چیزی نمی‌شود. این[حمایت از نظام] از آن قبیل چیزهایی نیست که بشود گفت نه لَه و نه علیه. نه؛ چاره‌ای ندارید. متعلّق به خودتان، متعلّق به روحانیّت و متعلّق به دین است. نظام، جمهوری اسلامی است. 🔹اگر شما کنار کشیدید، جمهوری غیراسلامی خواهد شد. امروز که چهار نفر عناصر خودی زنده هستند، البتّه غیر اسلامی نمی‌شود؛ امّا اگر علما کنار کشیدند، به تدریج جمهوری غیر اسلامی خواهد شد! ۱۳۷۰/۱۱/۳۰ | بیانات در دیدار مردم قم 🔸@basij_mebq
نشریه بصیرتی سیاسی لسان
بیانات امام المسلمین پیرامون #حوزه_و_روحانیت ۶ امام خامنه‌ای (روحی فداه) 🔹حوزه های علمیّه و علمای
بیانات امام المسلمین پیرامون ۶ امام خامنه‌ای (روحی فداه) : 🔹از پیشنهادهائی که بنده در طول این سالها درباره‌ی حوزه‌ی علمیّه کردم، چه در مجامع عام که با طلّاب و فضلا و مدرّسین جلسه داشتیم؛ چه در جلسات کوچک و خصوصی‌تر که با بعضی از یا یا یا فضلا داشتیم و پیشنهادهائی دائم مطرح شده و گفته شده، تا حالا تحقّق پیدا نکرده، یا به صورت نیمه‌کاره و نیمه‌راهه تحقّق پیدا کرده است! ۱۳۸۶/۹/۸ | بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و مبلغان و پژوهشگران حوزه علمیه کشور 🔸@basij_mebq
10.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام خامنه ای(مدظله العالی): من میخواهم به شما عرض کنم: عزیزان من! جوانان! انقلابىِ مثبت باشید. از اوّلِ انقلاب دوگونه انقلابی داشتیم و انقلابیّون ما دو گونه نقش ایفا کردند. بعضی از انقلابیّون، بودند؛ بعضی از انقلابیّون هم بودند. 📌در اوایل انقلاب، انقلابىِ منفی به آن انقلابی ای میگفتیم که از میدان کار و تلاش و حرکت، آن‌جایی که دردسری داشت، عقب میکشید. انقلابی بود، اما انقلابىِ وجاهت‌طلب و راحت‌خواه؛ انقلابیای که میگفت من مبارزه‌ام را قبل از انقلاب کرده‌ام، اکنون دیگر میخواهم احترام شوم. بنابراین، چنین کسانی به میدان خطر و دردسر و آن‌جایی که چهار نفر آدم از انسان گله‌مند میشوند، وارد نمیشدند. 📌یک عدّه هم انقلابىِ مثبت بودند. حاضر بودند آبرویشان را هم خرج کنند. آن‌جایی که فکر میکردند وجودشان میتواند کمکی بکند، با همه وجود حاضر بودند. اگر جبهه بود، یکطور؛ اگر دانشگاه بود، یکطور؛ اگر میدان فرهنگی یا سیاسی بود، وارد میدان میشدند. انقلابىِ منفی، خودش را از کار کنار میگیرد؛ اما اگر یک وقت کاری هم به دستش افتاد، مثل آدمهایی که هیچ کاری در دستشان نیست، حالت منفیبافی و شکل اپوزیسیون به خودش میگیرد؛ کأنّه در هیچ کاری مسؤولیت ندارد! انقلابىِ مثبت حتّی اگر هیچکاره هم باشد، خودش را مسؤولترین افراد میداند و وارد میدان میشود. من میخواهم به شما عرض کنم: عزیزان من! جوانان! انقلابىِ مثبت باشید. ۱۳۷۹/۱۲/۰۹ | دیدار با دانشجویان دانشگاه امیرکبیر 🔸@basij_mebq
13.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴نماز جمعه با جنابت 🔻 بدون نهی از منکر مثل نماز شب با جنابت است 🔻 جای لالایی خواندن و تکرار کلیات بی اثر نیست 🔻اینجا تریبون پاسخگو کردن روسای سه قوه و معاونینشون و دولتی ها و غیر دولتی هاست 🔻محل شفاف سازی بیت المال است 🔻مدیریت های حوزه علمیه مدرِّس ها، دانشگاه ها همه باید پاسخگو باشند. 🔻تشریفات در حرام است 🔻صف اول نشستن جلوی دوربین نشستن فضیلت نیست 🔸@basij_mebq
نشریه بصیرتی سیاسی لسان
بیانات امام المسلمین پیرامون #حوزه_و_روحانیت ۶ امام خامنه‌ای (روحی فداه) : 🔹از پیشنهادهائی که بنده
بیانات امام المسلمین پیرامون ۷ 🔹طلبه‌ها بايد در صفوف‌ مقدم‌ باشند. اگر جنگ‌ پيش‌ می‌آيد، طلبه‌ بايد در صفوف‌ مقدم‌ جنگ‌ باشد و اين‌ را قرار بدهد. اين‌، حقيقتا يك‌ ارزش‌ است‌. 🔹آن‌ كسی‌ كه‌ در حوزه‌ی‌ علميّه‌ مشغول‌ درس‌ خواندن‌ است‌، به‌ مجرد اين‌ كه‌ "اذان‌ حرب‌ و جهاد" بلند شد، به‌ سمت‌ جهاد فی سبيل‌اللّه‌ می‌شتابد، اصلا قيمتی‌ برايش‌ متصوّر نيست‌. 🔹بهترين‌ عناصر طلبه‌، آن‌ كسی‌ است‌ كه‌ را در خود داشته‌ باشد و بپروراند، تا مشمول‌ آن‌ حديث‌ "من‌ لم‌ يغز و لم‌يحدث‌ نفسه‌ بغزو مات‌ علی شعبه‌ من‌ النفاق‌" نشود! اگر هم‌ مانعی پيش‌ آمده‌ و نمی‌تواند عملا وارد ميدان‌ جنگ‌ شود، دلش‌ برای ميدان‌ جنگ‌ بجوشد و روحش‌ در آن‌جا باشد؛ يعني‌ "حدث‌ نفسه‌ بغزو" باشد. اين‌، ارزش‌ بسيار والايی است‌. اين‌ روحيه‌ زنده‌ بماند. ۱۳۶۹/۱۱/۴ | بیانات در دیدار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ___________ فقط تفنگ به دست گرفتن نیست؛ جهاد این است که انسان خود را همیشه در میدان حرکت و مبارزه با مانعها و مانع‌تراشها ببیند، احساس تکلیف کند، احساس تعهد کند؛ این میشود ؛ اسلامی این است. گاهی با جان است، گاهی با مال است، گاهی با فکر است، گاهی با دادن شعار است، گاهی با حضور در خیابان است، گاهی با حضور در پای صندوق رأی است؛ این میشود فی‌سبیل‌اللَّه؛ و این است که یک ملت را رشد میدهد، طراوت میدهد، تازگی میدهد، امید میدهد و یک ملت پیش میرود. ۱۳۸۹/۰۸/۲۶ | بیانات در دیدار مردم اصفهان در روز عید قربان 🔸@basij_mebq
بیست‌وچهارم ذی‌الحجه روز مباهله در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» نیز هست، خداوند بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت(ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تأییدی دیگر زد. روایات فراوانی در منابع معروف و دست اول اهل سنّت و منابع اهل بیت(ع) آمده است، که با صراحت می‌گوید: آیه درباره حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نازل شده است. رویداد  از رویدادهای صدر اسلام است. هنگامی که پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت (ع) در یک سو و مسیحیان نجران در دیگر سو آمادهٔ مباهله یا نفرین طرف دروغگو شدند. مسیحیان نجران که به مدینه آمده بودند تا در مورد درستی دعوت پیامبر(ص)  پژوهش کنند با او به محاجه (دلیل آوردن) پرداخته، سرانجام بحث شان به جایی کشید که حضرت محمد(ص) خواست تا با آن‌ها کند.  هر یک از دو طرف با افراد خود به محل مباهله رفتند. مسیحیان وقتی دیدند که پیامبر اکرم(ص) با عزیزترین کسانش یعنی (حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)،  امام حسن(ع) و امام حسین(ع))  می‌خواهد آن‌ها را به چالش بکشد مطمئن شدند که حضرت محمد(ص) اگر به خودش مطمئن نبود، جان خانواده اش را به خطر نمی‌انداخت. پس از مباهله کناره گرفتند. 🔸@basij_mebq
نشریه بصیرتی سیاسی لسان
بیست‌وچهارم ذی‌الحجه روز مباهله در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» نیز هست، خداوند بر ارزش‌ها و ف
8.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸امام خامنه ای(حفظه الله): 📌روز ، روزی است که پیامبر مکرم اسلام، عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه میآورد. نکته‌ی مهم در باب این است: «و انفسنا و انفسکم» در آن هست؛ «و نسانا و نساکم»در آن هست؛ عزیزترین انسانها را پیغمبر اکرم انتخاب میکند و به صحنه میآورد برای محاجه‌ای که در آن باید تمایز بین حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض دید همه قرار بگیرد. هیچ سابقه نداشته است که در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت، پیغمبر دست عزیزان خود، فرزندان خود و دختر خود و امیرالمومنین را - که برادر و جانشین خود هست - بگیرد و بیاورد وسط میدان؛ استثنائی بودن روز به این شکل است. یعنی نشان دهنده‌ی این است که بیان حقیقت، ابلاغ حقیقت، چقدر مهم است؛ میآورد به میدان با این داعیه که میگوید بیائیم کنیم؛ هر کدام بر حق بودیم، بماند، هر کدام بر خلاف حق بودیم، ریشه‌کن بشود با عذاب الهی. 🗓۲۴ ذی الحجه روز 🔸@basij_mebq
29.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆🏻این کلیـپ را تا آخـر ببینید👆🏻 💢| سلام فرمانده قطره ای از دریای ارادتمندان و سربازان امام زمان (ارواحنا فداه) و نائب الامام حضرت سید علی (مدظله العالی) 🎙️| روایت بین المللی اقوام و ملل مسلمان و آزادی خواه از سلام فرمانده ، روایتی که از طرف شبکه اختاپوسی رسانه های یهود ، وارونه روایت می شد. 🌀| پشتوانه ای که برای درهم شکستن اردوگاه جبهه باطل و استکبار جهانی کافیست و شاید تنها مانع حرکت امت اسلامی ، نسل نوین مدیران محافظه کاری است که مانیفست و مرامنامه های حزبی، بر نظام ارزشهای انقلاب برایشان مقدم است. 🔸@basij_mebq @Jahadetabyin_ir
🔰۲۰ عبارت از امام خامنه‌ای(روحی فداه) در رابطه با پیامبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وسلم) ۱ 👈 پیامبر اعظم یک وجود کهکشان‌وار است و در او هزاران نقطه‌ی درخشنده‌ی فضیلت وجود دارد. ۱۳۸۵/۱/۱ ۲ 👈 پیامبر نمونه‌ی کاملی است که خداوند در عالم وجود، موجودی کامل‌تر از او نیافریده است. فراخواننده‌ی همه‌ی بشریت به سوی خدا و چراغ نورافشان راه انسانهاست. ۱۳۸۵/۱/۱ ۳ 👈 پیغمبر اسلام معلم همه‌ی نیکی‌ها و معلم عدالت، انسانیت، معرفت، برادری و رشد و تکامل و پیشرفت دائمی بشر تا انتهای تاریخ بود. ۱۳۸۳/۲/۱۸ ۴ 👈 در پیغمبر عبادت خدا همراه با خدمت به خلق هست. ۱۳۸۵/۱/۱ ۵ 👈 پیغمبر پاکدامن بود؛ در آن محیط فاسد اخلاقی عربستانِ قبل از اسلام، در دوره جوانی، آن بزرگوار، معروف به عفت و حیا بود. ۱۳۷۹/۲/۲۳ ۶ 👈 پیغمبر اکرم هرگز خُلق و خوی مردمی و محبت و رفق به مردم و سعی در استقرار عدالت در میان مردم را فراموش نکرد؛ مانند خود مردم و متن مردم زندگی کرد. ۱۳۷۰/۷/۵ ۷ 👈 پیامبر در جمع مردم، همیشه بَشّاش بود. تنها که می‌شد، آن وقت غم‌ها و حزنها و هُمومی که داشت، آن‌جا ظاهر می‌شد. ۱۳۷۹/۲/۲۳ ۸ 👈 سیره‌ی پیغمبر این است که با فقرا و با ضعفا و مانند اینها کنار می‌آمد. به شئون ظاهری و آن چیزهایی که به حسب ظاهر موجب جلال و شوکت و این چیزها است، اهمّیّتی نمی‌داد. ۱۳۹۸/۱۰/۳ ۹ 👈 باید مسلمانان در جامعه‌ی اسلامی، از حالت بی‌تفاوتی نسبت به یکدیگر خارج بشوند. یکی از فصول زندگی رسول اکرم این بود که فضای بی‌تفاوتی را، به فضای محبت و همکاری و برادری و ایجاد یک مجموعه‌ی همکار با یکدیگر تبدیل کند. ۱۳۶۸/۷/۲۸ ۱۰👈 پیامبر اسلام شجاع بود و هیچ جبهه عظیمی از دشمن، او را متزلزل و ترسان نمی‌کرد. ۱۳۷۹/۲/۲۳ ۱۱ 👈 پیامبر در صحنه‌ی دعوت و جهاد، یک لحظه دچار سستی نشد و با قدرت، جامعه‌ی اسلامی را پیش برد، تا به اوج عزت و قدرت رساند. ۱۳۷۰/۷/۵ ۱۲ 👈 در روز عزت، در روز ذلت، در روز سختی، در روز راحتی، در همه‌ی حالات خدا را به یاد داشتن، به خدا تکیه کردن، از خدا خواستن؛ این، آن درس بزرگ پیامبر به ماست. ۱۳۷۰/۷/۵ ۱۳ 👈 اخلاق حکومتی پیامبر چنین است: در مقابل وسوسه‌های دشمن، هوشیار؛ در مقابل مؤمنین، خاکسار. ۱۳۷۹/۲/۲۳ ۱۴ 👈 با استقامت پیامبر، در آن‌جایی که هیچ ذهنی گمان نمی‌برد، خیمه مدنیّت ماندگار بشری در وسط صحراهای بی‌آب و علف عربستان برافراشته شد؛ «فلذلک فادع و استقم کما امرت». ۱۳۷۹/۲/۲۳ ۱۵ 👈 پیامبر همه تاریخ را مسخّرِ فکر خود کرد و روی آن اثر گذاشت. ۱۳۸۰/۲/۲۸ ۱۶ 👈 در آیین و فرهنگ پیامبر اعظم توقف، وامانده شدن، تحجر و نومیدی وجود ندارد؛ پیامبر ما با نومیدی جنگید. ۱۳۸۵/۱/۱ ۱۷ 👈 نام، یاد، زندگی، سیره و تعالیم پیغمبر می‌تواند امت اسلامی را از رخوت خارج کند، به او نشاط بدهد. ۱۳۸۶/۱۲/۲۲ ۱۸ 👈 ما مسلمان‌ها بر روی شخصیت پیغمبر اکرم اگر تمرکز و دقت کنیم، بخواهیم درس بگیریم، برای دین و دنیای ما کافی است. ۱۳۹۰/۱۱/۲۱ ۱۹ 👈 زندگی پیغمبر را میلی متری باید مطالعه کرد. هر لحظه‌ی این زندگی یک حادثه، درس و جلوه‌ی عظیم انسانی است. ۱۳۸۷/۵/۹ ۲۰ 👈 جامعه‌ی اسلامی ما آن وقتی به معنای واقعی کلمه جامعه‌ی اسلامیِ کامل است، که خود را بر رفتار پیامبر منطبق کند. ۱۳۷۰/۷/۵ 📌اخلاق نبوی را در استعمال عطر توسط پیامبر اسلام خلاصه نکنیم! 🔸https://eitaa.com/joinchat/3422486711C254c37ed5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌐 ۱ °معرفی مبانی انقلاب° 🔸نکته این است که ما بصورت مدون، و طبق نیازهای امروز، از حقّ خود و تشیّع و اعتقاد و انقلاب و اسلام و حتّی اماممان دفاع نکردیم! 🔸این انقلاب با این عظمت و ابعاد و آثار علمی، از لحاظ ارائه خودش، یکی از ضعیف ترین و کم کارترین انقلابها و بلکه تحوّلات دنیاست ! ما چکار کردیم؟! کاری که ما در این زمینه کردیم، واقعا خیلی کم است. گاهی انسان دلش نمی آید که بگوید در حد صفر، چون واقعا کسانی بااخلاص کارهایی کرده اند؛ اما اگر نخواهیم ملاحظه این جهات عاطفی را بکنیم، باید بگوییم یک ذرّه بیشتر از صفر و خیلی کم، کار شده است!! 🗓 ۱۳۶۸/۹/۷ 📍میقات؛ تبیین اندیشه های ولایت👇👇 🔸https://eitaa.com/joinchat/3422486711C254c37ed5f
نشریه بصیرتی سیاسی لسان
🌐 #انقلاب_اسلامی ۱ °معرفی مبانی انقلاب° 🔸نکته این است که ما بصورت مدون، و طبق نیازهای امروز، از حقّ
🌐 ۲ 🔸انسان وقتی داخل یک قضیّه است، و ابعاد آن را به درستی احساس نمی کند. 🔸از بیرون، از دور، از فرازِ موانع تاریخ، و حتّی از مرزهای دور جغرافیایی، بهتر می شود عظمت این حادثه ای [انقلاب] را که در این ایّام اتّفاق افتاد، فهمید! 🗓 ۱۳۷۲/۱۱/۱۷ 📍میقات؛ تبیین اندیشه های ولایت 👇👇 🔸https://eitaa.com/joinchat/3422486711C254c37ed5f