🔰محمد لسانی کارشناس رسانه نوشت:
علاقه شخصی رهبر انقلاب به حضور در مکان های پرخطر برای قوت قلب مردم است اما علت نیامدن از زبان خود ایشان به خوبی بیان شده که نشان میدهد ایشان حتی پا بر روی شوق و خواست شخصی خود میگذارد.
🔸لینک توییت
✅ بپیوندید:
https://eitaa.com/lesani
✅آیدی کانال:
@lesani
📲 این کانال را به دوستان پژوهنده معرفی کنید.
هدایت شده از رسانه تصویری آن
19.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥خدمات شرکتهای هوش مصنوعی به براندازان ضدایرانی
محمد لسانی، کارشناسرسانه در گفتوگو با رسانه تصویری "آن":
🔹در سال ۱۴۰۱، شاهد یک عملیات رسانهای بیسابقه علیه جمهوری اسلامی ایران بودیم که از ابزارهای نوین هوش مصنوعی بهره میبرد.
🔹در جریان این جنگ شناختی، گروههای برانداز با استفاده از تولیدات گرافیکی، و تصاویر دستکاریشده، تلاش کردند انقلاب اجتماعی و اغتشاشات سازمانیافتهای را رقم بزنند.
🔹برخی از این تولیدات، مانند تصویر جعلی میدان آزادی با جمعیت میلیونی، نشان از دسترسی زودهنگام این جریانها به فناوریهای پیشرفته هوش مصنوعی داشت؛ فناوریهایی که بهطور عمومی تا اردیبهشت ۱۴۰۲ در دسترس قرار نگرفته بودند.
🔹این موضوع این فرضیه را تقویت میکند که برخی شرکتها یا پلتفرمهای هوش مصنوعی، آگاهانه یا ناآگاهانه، خدمات خود را در اختیار جریانهای برانداز قرار دادهاند.
@ONnewsmedia
هدایت شده از رسانه تصویری آن
7.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تاثیر فیلترینگ بر روایت جنگ ۱۲ روزه
محمد لسانی، کارشناسرسانه در گفتوگو با رسانه تصویری "آن":
محدودیتهای اینترنتی و فیلترینگ، توان کنشگران رسانهای در روایتسازی بینالمللی را کاهش داده است.
تغییرات ساختاری در رسانهها نیز موجب اختلال در عملکرد بسیاری از خبرنگاران، بهویژه میدانیها، شده است.
پیشنهاد میشود با به رسمیت شناختن این فعالان و تأمین تجهیزات و دسترسی لازم، امکان روایتسازی مؤثر برای آنها فراهم شود.
@onnewsmedia
هدایت شده از رسانه تصویری آن
15.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تفاوت ۱۴۰۱ با ۱۴۰۴
محمد لسانی، کارشناسرسانه در گفتوگو با رسانه تصویری "آن":
🔹در جریان جنگ ۱۲ روزه، ایران با نوع جدیدی از عملیات شناختی و روانی مواجه شد که هدف آن، تضعیف اعتماد عمومی به توانمندی نظامی کشور بود.
🔹مقامات آمریکایی و صهیونیستی سعی در بیاثر جلوه دادن توان موشکی ایران از طریق رسانههای خارجی و برخی صداهای همسو در داخل کشور را داشتند.
در این میان، تفاوت عمدهای میان فضای روانی و اجتماعی سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۴ دیده میشود؛
🔹در سال ۱۴۰۱، بخشهایی از طبقه متوسط و لایههای روشنفکری با روایتهای براندازانه همراهی داشتند؛ اما در سال ۱۴۰۴، حمله نظامی مستقیم موجب تقویت انسجام ملی و همگرایی اجتماعی شد.
🔹دشمن در این مرحله با نمایش قدرت و انتشار تصاویر تهدیدآمیز، سعی در ایجاد رعب داشت، اما نتیجهای معکوس حاصل شد.
🔹تجربه ۱۴۰۴ نشان داد که تهدید خارجی و نظامی، برخلاف عملیات نرم و شناختی، موجب افزایش اتحاد داخلی شده و تلاشهای دشمن برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی را خنثی کرده است.
@ONnewsmedia
هدایت شده از رسانه تصویری آن
6.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چرخش ۱۸۰ درجهای ترامپ در جنگ!
محمد لسانی، کارشناسرسانه در گفتوگو با رسانه تصویری "آن":
🔹کنشگران رسانه باید فعال و هدفمند عمل کنند، نه صرفاً واکنشی و منفعل.
🔹نمونه بارز چرخش مواضع در سخنان ترامپ دیده شد؛ وی دو روز پیش از آتشبس اعلام کرد که قصد مداخله ندارد و رژیم صهیونیستی دست برتر را دارد.
🔹اما دو روز پس از آن، با اذعان به خسارات سنگین ناشی از موشکهاب بالستیک ایرانی، مواضع خود را بهطور کامل تغییر داد و وارد میدان شد.
@ONnewsmedia
هدایت شده از رسانه تصویری آن
18.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥انهدام جایپای آمریکا در منطقه
محمد لسانی، کارشناسرسانه در گفتوگو با رسانه تصویری "آن":
🔸کنش رسانهای موفق تنها به مصاحبهها محدود نمیشود بلکه نخستین و بزرگترین موج امید، ۱۸ ساعت پس از عملیات ترور، توسط نیروهای مسلح ایران شکل گرفت. این واکنش سریع، موجب تقویت غرور، آرامش و اعتماد عمومی شد.
🔸عملیات بشارت فتح نیز که هدف قرار دادن بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه بود، پیام واضحی مبنی بر ایستادگی و مقابله با زورگویی صادر کرد.
🔸این پایگاه که مرکز عملیات هوایی و ترکیبی از شمال آفریقا تا غرب آسیا بود، ضربهای جدی به نفوذ نظامی آمریکا وارد کرد.
🔸گزارشهای دقیق و مستند از اصابت موفق شش موشک در این پایگاه، موجب افزایش روحیه و اعتماد عمومی گردید.
🔸این عملیات، به ویژه با گزارشهای دقیق و تأثیرگذار مصاحبه آقای لاریجانی، نقش مهمی در تقویت افکار عمومی داشت.
@ONnewsmedia
هدایت شده از رسانه تصویری آن
8.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چرا میگوییم در جنگ ۱۲ روزه پیروز شدیم؟
محمد لسانی، کارشناسرسانه در گفتوگو با رسانه تصویری "آن":
🔹با وجود تردیدهایی که حتی در داخل کشور نسبت به ابعاد پیروزی ایران در جنگ ۱۲ روزه مطرح شد، شواهد میدانی و تحلیلهای رسانهای بینالمللی مؤید برتری عملیاتی ایران هستند.
🔹نخست، سرمایهگذاری چند میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی برای خرید سامانه پدافندی «تاد» در حالی صورت گرفت که در روزهای پایانی جنگ، موشکهای ایران با نرخ شلیک پایین و دقت اصابت بالا عمل کردند؛ مسئلهای که از فروپاشی زنجیره پدافندی دشمن حکایت دارد.
🔹دوم، رسانههای انگلیسی و عربی نمایش شبانه توان موشکی ایران را بزرگترین عملیات روانی جنگ ارزیابی کردند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی خود، با تماس مستقیم با مقامات جمهوری اسلامی، تلاش داشت از طریق تهدید و فشار، جنگ روانی به راه بیندازد.
🔹این دو عامل—شکست سامانه پدافندی و تأثیرگذاری روانی—از مهمترین شاخصهای پیروزی ایران در این نبرد به شمار میآیند.
@ONnewsmedia
هدایت شده از همشهری
13.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 #همشهریTV|کارشناس رسانه: دشمن در حمله اخیر به دنبال ایجاد ترس و وحشت میان مردم بود
محمد لسانی، کارشناس رسانه در تلویزیون اینترنتی همشهری:
⚪️در موج اول حمله اخیر، هدف اصلی غافلگیری بود، نه جلب نظر مردم.
⚪️همین شوک اولیه موجب بیداری ملی و تقویت حس وطندوستی و انسجام عمومی در جامعه شد.
⚪️در سال ۱۴۰۱ دشمن با طراحی رسانهای بلندمدت، بهدنبال ساختن یک جنبش شبهاجتماعی علیه حاکمیت بود.
@Hamshahri_TV
10.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ادعا
#فکت_چک در پست بعدی
یا خدا، یعنی این فیلم واقعیت دارد؟
مصیبتی بالاتر از این در نظام جمهوری اسلامی ایران مگر هست؟
🔻بله نا دیده گرفتن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی گویای این حقیقت تلخ بوده و هست.!!!
✅ بپیوندید:
👇👇👇👇
https://eitaa.com/lesani
✅ لینک آیدی کانال:
👇👇👇👇
@lesani
📲 این کانال را به دوستان پژوهنده معرفی کنید.
محمد لسانی
#ادعا #فکت_چک در پست بعدی یا خدا، یعنی این فیلم واقعیت دارد؟ مصیبتی بالاتر از این در نظام جمهوری اس
7.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یادش بخیر سه سال پیش این فیلم رو از این سایت فرستادند و درخواست فکت چک داشتند
https://www.hoorsa.com/p/MjI1MTg5MDg=
اونجا تازه منتشر شده بود
فیکها، اگر با مداخله پلتفرمها و موتور سرچها حذف نشن ، دوباره زنده میشن
🔰 اما واقعیت چیه؟
دوازده سال پیش چاک هیگل در اولین سخنرانی در مقام وزیر دفاع برای کمک به کهنه سربازان و سیاست های خودش در دور جدید وزارت صحبت میکند و هیچ صحبتی راجع به ایران نمیشه و صداگذاری این فیلم برای سالها پیش به دروغ ، ترجمه شده است
سخنرانی کامل را از اینجا بخوانید و ببینید:
https://www.americanrhetoric.com/speeches/chuckhagelsecdeffirstspeech.htm
یا در رسانه خبری یو اس ای تودی مشاهده کنید:
www.usatoday.com/videos/news/politics/2013/02/27/1952377/
🔰آبشار اصلی فیکسازی و بازنشر فیک در ایران!
بیش از ۲۰۰ کانال ایتا این فیک را منتشر کردند. البته فقط با یک کپشن جستجو کردیم و اگر نوشته های دیگر برای این فیلم رو جستجو میکردیم به چند صد مورد میرسید. علاوه بر چند هزار کانالی که این فیک نیوز رو منتشر کرده اند.
اولین کانالی که عشقش کشیده تا فیک سه سال پیش رو دوباره، زنده کنه کانال "روستای دره مراد" از توابع شهرستان بروجرد در استان لرستان هست!
از کانالهای تیک رسمی هم روابط عمومی پلیس بعلاوه پلیس های استانی و شهری این فیک رو منتشر کردن
✅ بپیوندید:
👇👇👇👇
https://eitaa.com/lesani
✅ لینک آیدی کانال:
👇👇👇👇
@lesani
📲 این کانال را به دوستان پژوهنده معرفی کنید.
🔰 هراس افکنی در دل کاربران مجازی: امروز ۷ جولای چه اتفاقی برای ایران می افتد؟
🔸همه چیز از یک پیام شروع شد!
مجله تایم چند هفته پیش این عکس رو منتشر کرد با تیتر «خاورمیانه جدید» ؛
چیزی که نظر مردم رو تو فضای مجازی بهخودش جلب کرده، اینجاست که بالا سمت چپ تصویر تاریخش رو زده بود 7 جولای 2025، یعنی دقیقاً امروز!
امروز هم نتانیاهو رفت آمریکا ترامپ رو ببینه
حالا قراره بعد از دیدار ترامپ و نتانیاهو چه اتفاقی بیوفته!..
🔹ماجرا چیست؟
۱. مجلات برای ترغیب مخاطبان خود، عکس جلد را زودتر منتشر میکنند تا گیشه داغی داشته باشند.
۲. شماره آخر مجله تایم که روانه بازار شد، ۲۳ ژوئن یعنی دو هفته پیش بود و امروز ۷ جولای دقیقا سررسید انتشار شماره جدید است.
۳. از سال ۲۰۲۰، مجله تایم دوهفته نامه شده و معمولا بصورت منظم در اولین روز هفته تقویم غربی و بعد از تعطیلات یکشنبه منتشر میشود.
۴. هیچ توطئه یا طرح مخفی نیست و کاربرانی که از این طریق، مطالب هراس انگیز و معمایی! منتشر میکنند دنبال ممبر و عضوگیری هستند.
✅ بپیوندید:
👇👇👇👇
https://eitaa.com/lesani
✅ لینک آیدی کانال:
👇👇👇👇
@lesani
📲 این کانال را به دوستان پژوهنده معرفی کنید.