LIBANIRAN
لبنان خواستار غرامت شد، اما نه از آمریکا و اسراییل، از ایران! تعدادی از نمایندگان مجلس لبنان به ساخ
خلیل نصرالله کارشناس لبنانی امور منطقه در واکنش به اقدام خیانتکارانه چند نماینده لبنانی نوشت:
میزان تناقض این گروه خیلی زیاد است.
جلوی پروازهای ایران به لبنان را گرفتند و همه میدانند بهانه آنها انتقال پول به لبنان بود.
ایران پس از ۲۰۲۴ مبالغی برای بازسازی لبنان پیشنهاد داد اما دولتی که اینها حمایتش میکنند همراهی نکرد.
امور زیاد دیگری رخ داد از جمله همراهی با واشنگتن که مخالف بازسازی بود و آن را به خلع سلاح مشروط کرد.
اما الان عریضه نوشتهاند و خواستار غرامت بابت خرابی هایی شدند که اسراییل ایجاد کرد!
عریضه ننوشتند که از اسراییل غرامت بخواهند!
اینها چه آدمهایی هستند؟
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
روحانی مسیحی به علت دفاع از مقاومت مجازات شد
پدر میشال روحانا پس از دفاع از مقاومت مورد غصب رهبانیت انطونی قرار گرفت و او را از حضور در برنامهها منع کردند.
وی اخیرا گفته بود وقتی دولت وجود ندارد چطور سلاح را چطور به دولت تحویل دهیم؟
ما تصمیم را به کسی که تصمیمگیر نیست نمیدهیم و حزبالله موجب شد لبنان در عرصه بین الملل دیده شود.
مقامات واتیکان و کلیسا همیشه در مقابل جنایتهای صهیونیستها سکوت کرده یا موضعی نرم اتخاذ کرده و حتی از حقوق مسیحیان در قدس بطور جدی حمایت نمیکند.
برخی کاربران مسیحی آمریکا پرست و اسراییل پسند ضد مقاومت، علیه وی زبان به یاوه گویی و فحاشی گشودند.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
هدایت شده از محمدحسین امیدی | از فرمانیه تا ضاحیه
#مستند
روایت همسر «ابوعباس» از اسارت همسر تا آوار شدن خانهاش در ضاحیه بیروت در رادیو فرهنگ
خانم دکتر «بُشری سعد» همسر لبنانی برادر عزیزم «محمدرضا نوری» (ابوعباس) مجاهد اسیر ایرانی، روز پنجشنبه ناگفتههایی تکاندهنده از اسارت همسرش توسط نیروهای آمریکایی، ماجرای موشکباران و نابودی خانهشان در ضاحیه بیروت و پیوند ناگسستنی قلبی میان ملت ایران و لبنان را روایت میکند.
خانم سعد در این مستند رادیویی طی گفتوگو با محمد حسین امیدی، تصویری واقعی از مقاومت، ایثار و ایستادگی مردم لبنان ارائه میدهد؛ زنی که به تعبیر خود «پای شاخههای زیتون قد کشیده و کوچهپسکوچههای ضاحیه را بهتر از هر کسی میشناسد» و اکنون چند سال است که در فراق همسر اسیرش به سر میبرد.
همسر ابوعباس در این برنامه به طریقه آشنایی و ازدواج خود همچنین چگونگی ربوده شدن محمدرضا نوری و ماجرای بمباران خانهشان در ضاحیه بیروت توسط رژیم صهیونیستی اشاره میکند؛ خانهای که ارتش تروریستی اسرائیل با انتشار نقشهای مدعی شده بود «انبار موشکهای حزبالله» است! دکتر بشری سعد با خندهدار خواندن این ادعا میگوید:
آنجا فقط سرپناه کوچک خانوادهای بود که مرد خانهشان مدتهاست در اسارت آمریکاییها به سر میبرد؛ خانهای باصفا که عطر قورمهسبزی ایرانی و برنج شمالی در آن میپیچید و چشمانتظار بازگشت ابوعباس رزمنده مدافع حرم بود تا دوباره همه را دور خود جمع کند.
بشری سعد روایت عجیبی از تماس تلفنی خود با همسر اسیرش پس از نابودی خانهشان دارد: وقتی تلفنی به ابوعباس خبر دادم که خانهمان در ضاحیه آوار شده و با خاک یکسان شده است، او حتی خم به ابرو نیاورد و صبوری کرد؛ اما روزی که شنید سید حسن نصرالله سید مقاومت به شهادت رسیده است، از درون زندان زنگ زد و فقط هایهای گریه کرد و از شدت داغ این مصیبت، کلمهای نتوانست بر زبان بیاورد.
عروس لبنانی ایران در بخش دیگری از این مستند، با تمجید از حضور گروههای جهادی ایرانی در کنار جهادگران لبنانی در ضاحیه بیروت، پیام تشکر و محبت عمیق مردم لبنان را به ایرانیان ابلاغ کرد.
«محمدرضا نوری» (ابوعباس) مجاهد اسیر ایرانی در ساعت ۳ بامداد سوم فروردین ماه ۱۴۰۲ در منطقه زیونه بغداد توسط نیروهای نیابتی آمریکایی ربوده میشود.
علاقهمندان به شنیدن این مستند رادیویی پرفراز و نشیب و آگاهی از آخرین وضعیت پرونده اسارت محمدرضا نوری (ابوعباس)، میتوانند روز پنجشنبه ۴ تیرماه ساعت ۱۵:۳۰، برنامه «مستند فرهنگ» را روی موج افام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ و برنامه کاربردی ایرانصدا دنبال کنند.
#دوست #ابوعباس #لبنان #رادیو #مستند #اسیر #همسر
پخش اول مستند به غصه میخندیم
┄┅┅┅❁🇮🇷◉◉🇱🇧❁┅┅┅┄
🇮🇷 از فرمانیه تا ضاحیه 🇱🇧
✍#محمد_حسین_امیدی
👉 @MH_OMIDI
بهای آمریکایی شدن
پیرمرد که سه چهار قلم مواد شوینده خریده بود پس از شنیدن قیمت چهار میلیونی، چشمهایش چهارتا شد و بلند بلند فحشی به «ملا» ها داد.
برای کارمندانی که در طول سال، پس از چهار پنج برابر شدن قیمتها، فقط یکبار افزایش حقوق چند درصدی دارند، این وضعیت دردناک و قابل درک است.
اما خیلیها درک نمیکنند این بهای آمریکایی شدن است و به ملاها ربطی ندارد.
در ایرانی که به رنگ آمریکا در بیاید، حقوق ما به اندازه سابق خواهد ماند ولی همه چیز به قیمت دلاری جهانی جهش خواهد کرد. همان کاری که دولت درحال انجام آن است و روزبهروز قیمت خدمات و کالاها را رسماً افزایش میدهد.
قبلا گفته بودم هر افزایش قیمتی بدون افزایش حقوق یعنی کودتا علیه مردم و انقلاب.
در ایرانی که یک عده میخواهند، توهم خوشبختی و پولداری، آن هم بدون کار کردن به اندازه یک آمریکایی و پرداخت مالیات سنگین مثل آنها، موج میزند. اما ایرانی که آمریکا بر آن مسلط شود، فقط یک مستعمره ثروتمند است که مردمش نباید از منافع کشور استفاده کنند، باید نفت مفت به آمریکا بدهند که مردم آمریکا بنزین ارزان داشته باشند، باید مثل بنگلادشیها و خیلی کشورهای دیگر با روزی یک دلار و ۱۲ ساعت کار طاقت فرسا زندگی کنند و هزینه آب و برق گران را بدهند، تا شهروند آمریکایی جنس ارزان به دستش برسد.
اینطور نیست که آمریکایی کار کند، و ما با پول نفت بهترین تولیدات آمریکا را بخریم.
همان یونجه آمریکا هم به آخور آمریکا پرستان نخواهد رسید.
آمریکایی شدن یعنی مثل لبنان، ارتش سلاح آمریکایی دستش باشد و در خیابان بچرخد اما اجازه نداشته باشد از مرزهای کشور دفاع کند.
یعنی بانکها با جهان در ارتباط باشند و کارت ویزا و مسترکارت بدهند اما بعد مدتی، کل پول شما را ندهند و بگویند پول نداریم!
یعنی مالیات سنگین بر درآمد، و نداشتن یک بیمه درمانی کافی، یعنی برای یک ویزیت و آزمایش و امآرآی یک ماه در نوبت بمانید.
مزیتهای آمریکایی شدن بیشتر برای مسئولین و فرزندانشان است تا مردم. حتی دورریزهای سفره هم به مردم نخواهد رسید.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
توافق یکطرفه؟
اگر آنچه آمریکا مدعی است صورت پذیرد، و ایران باز هم یکطرفه به تعهدات عمل کند و طرف مقابل بدعهدی کند، خون رهبر و مردم شهید، و زحمت مردم مبعوث شده در این صد و چند شب بطور کامل به هدر رفته است.
همانطور که گندم برجام به آل برجام نرسید، گندم مذاکره هم به بنی مذاکره نخواهد رسید.
هر انتقادی را با چماق وحدت و وفاق سرکوب کردند و با بازیهای رسانهای قرارگاههای پولی، وانمود کردند بینی آمریکا به خاک مالیده شده و ما پیروز تاریخیم و شرایط خود را به دشمن اجبار کردیم.
امروز که برخلاف نظر رهبر و نظر هر انسان ملیگرا، تنگه باز شده و با هماهنگی عمان از مسیر دیگری درحال تردد هستند، سپاه تازه صدایش درآمده که نخیر حق ندارید از راه دیگری بروید.
پایان هر جنگ توافق است، اما متن و محتوای آن مهم است. جنگ برای این است که برگ برندهای دو طرف رو شود و خط و مرزهای دو طرف برای آینده تعیین شود.
اگر اهرم فشار بر دشمن را مفت واگذار کنیم، اورانیوم غنی شده را بدهیم، نفت مفت شود ولی پول فروش نفت ما صرف خرید غذا و یونجه آنهم از آمریکا شود، قطعا مثل عراق، چند سال بعد با یورش زمینی مرگبار آمریکا روبرو خواهیم بود.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
☑️ مصر در روزهای عاشورا، حرم امام حسین (ع) را در قاهره به مدت سه روز میبندد.
این اقدام هر ساله تکرار میشود و به بهانه «ساماندهی و نظم» صورت میگیرد. با این حال، تحلیلها نشان میدهد که هدف اصلی، جلوگیری از برگزاری مراسم شیعی و پیشگیری از تنشهای طائفی در جامعه سنی مصر است.
🔘 این حرم که در مسجد تاریخی «الحسین» در منطقه خان الخلیلی قاهره قرار دارد، محل دفن سر مطهر امام حسین (ع) محسوب میشود. این مکان در طول سال پذیرای زائران زیادی از جمله صوفیان و برخی شیعیان است. اما سیاست بستن حرم در عاشورا نشاندهنده رویکرد محتاطانه دولت مصر در مدیریت هویت مذهبی و جلوگیری از هرگونه نماد یا رفتاری است که ممکن است هویت «سنی رسمی» کشور را به چالش بکشد.
این اقدام، هرچند با توجیهات اداری همراه است، اما ریشه در حساسیتهای عمیق مذهبی و سیاسی دارد
1.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دبیرکل ناتو به نقش ناتو و کشورهای اروپایی در بمباران ایران اعتراف میکند:
«۵۰۰ هواپیمای آمریکایی از پایگاههای ایالات متحده در ایتالیا برای حمایت از عملیات خشم حماسی پرواز کردند.»
آیا نباید این کشورها را تحریم کنیم؟
تحریم نمیکنید جایزه هم ندهید!
قراردادهای آتی خودرو و محصولات دیگر، نباید با این کشورهای جنگ طلب خصوصا فرانسه بسته شود.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
15.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خدای آنها دلار است و ما این را قبول کردیم!
چین حق دارد دیگر به ایران هیچ اعتمادی نداشته باشد، ایران تا هویج نشانش میدهند و در باغ سبز میبیند به سمت طویله آمریکا میرود.
بسنت، وزیر خزانهداری آمریکا میگوید: «تمام تلاش ما بر این محور است که سلطه دلار، به عنوان ارز جهانی، را برگردانیم. الان ونزوئلا بر پایه دلار کار میکند. مذاکرهکنندگان ایران هم مبنا قرار دادن دلار در معاملات را قبول کردهاند. روسیه هم، پس از پایان جنگ با اوکراین، به دلار باز خواهد گشت.»
ترجمه از
@foreverpalestinemedium
13.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تفرقه افکنی مدعیان وفاق!
درحالیکه در میانه جنگ و پس از آن، آمریکا و اسراییل میلیاردها دلار اضافه خرج حمله به ایران و کشتن هموطنان ما کردند، رییس دولت ما منت میگذارد که اندکی پول خرج کرده!
همین امروز کاتس وزیر جنگ اسراییل گفت نتانیاهو تصویب کرد بودجه امنیت ۱۲ میلیارد دلار افزایش یابد.
ترامپ در میانه جنگ در واکنش به عصبانیت مردم بابت گرانی بنزین گفت خب به مردم فشار بیاید، ما در جنگیم!
کاش کمی آمریکایی بودید
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
10.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 تصاویر هوایی از حضور گسترده مردم در پایتخت یمن در مراسم روز عاشورا
#عاشوراء
#هيهات_منا_الذلة
🔹 t.me/AMC_Midan
1.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معجزه موشک ایرانی در فلسطین
چشمه موشکی یا بقول خودشان עין טיל در منطقه یوکنئام پس از اصابت موشک ایرانی جوشیده است.
میگفتند موشک نان نمیآورد، نه تنها نان میآورد، بلکه آب هم میآورد! 😂💪🏻
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
در پی حملات صهیونیستها، اقدام دولت لبنان در مقابله با، ایران!
پس از آنکه تابلوهای تبلیغاتی جادههای منتهی به فرودگاه با بنر «ممنون ایران با وفا» پر شد، وزیر کشور لبنان دستور جمع آوری آنها را صادر کرد.
یک کاربر مسیحی نوشت تا جاییکه میدانم ما در یک کشور دموکراتیک هستیم که آزادی عقیده و رسانه و تبلیغات مورد حمایت است
این یک تبلیغ است که هزینهاش را دادهاند و قانونا کسی حق ندارد آن را پایین بکشد
چرا برای تابلوهای تشکر از ترامپ اقدام نکردند؟
دست از سر این مردم بردارید چون سرکوب موجب انفجار است و آنوقت اشک تمساح میریزید.
کاربران دیگر هم با اعتراض به اقدام غیرقانونی وزیر کشور (سنی و تابع عربستان) اعتراض کردند و گفتند تابلوی تشکر از ترامپ بچه خور بچه باز اشکال نداشت؟ به جای رسیدگی به امور و مشکلات واقعی کشور، دستاوردهای توهمی نسازید.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧