نتانیاهو دقایقی قبل اعلام کرد با دولت های لبنان و آمریکا به توافقی سه جانبه رسیده مبنی بر اینکه ارتش رژیم حق ابقای نیروهای ارتش رژیم، آزادی عمل نظامی و اشغال جنوب لبنان را تا مدتی نامعلوم خواهد داشت و آن را یک پیروزی بزرگ توصیف کرد.
آمریکا در بند اول تفاهمنامه با ایران بر پایبندی به حفظ تمامیت ارضی لبنان تاکید می کند و سپس این نمایش مضحک را اجرا و جنوب لبنان را دو دستی تقدیم رژیم می کند. پیش از آن هم با فشار بر عمان مسیر جایگزین در تنگهی هرمز تعیین کرده بود.
به قول رئیس جمهورمان می جنگید پای لرزش هم بنشینید، اما آیا مذاکره می کنید، شما هم پای لرزش می نشینید؟ اینجوری پیش برویم با این همه شهیدی که این مرز و بوم داد و خون امامی که ریخته شد، در ازای آن هر دستاوردی هم به دست آمده بود کم کم قدم به قدم با هوس-مذاکره-رانی خود از دست خواهیم داد.
2.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در پی توافق ننگین دولت آمریکایی لبنان با اسراییل که حق اشغال جنوب را به دشمن متجاوز داد، جوانان لبنانی به خیابانها ریختند.
این توافق خطرناک، که دولت لبنان آن را بازگشت حاکمیت کشور مینامد در واقع واگذار کردن بخشی از کشور به دشمن است.
بخشی که از سال ۲۰۲۳ ده هزار شهید داده و این، دشمنی با آنها و خانواده هایشان است.
نمایندگان حزبالله در پارلمان و شخصیتهای حامی مقاومت بشدت علیه این ننگنامه اعتراض کردهاند و به رییس جمهور آمریکایی گفتند کشور مزرعه پدرت نیست که آن را به دشمن ببخشی.
دولت لبنان با این توافق، عملا دست ایران را از لبنان کوتاه کرد همانطور که سوریه سقوط کرد و دست ایران کوتاه شد.
حالا مثل سوریه هر روز اسراییل جلوتر میآید و مردم را از خانههایشان میدزدد.
دستاورد دولت لبنان فقط به نفع اسراییل است و آمریکا هم با رشوه صد میلیون دلاری، برای تجهیز ارتش، آنها را به مقابله با حزبالله میکشاند.
حکومت لبنان به ارتش کشور اجازه نداد در مقابل دشمن اسراییلی بایستد اما آن را میفرستد تا در جنگ با مقاومت نابود شود.
قطعا در صورت درگیری بین مقاومت و ارتش لبنان، سوریه تکفیری وارد عمل خواهد شد.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
توافق سه جانبه لبنان و اسراییل، چطور آمریکا با لگد زیر توافق با ایران زد؟
آمریکا و اسراییل با نمایش پلیس خوب پلیس بد، دوباره نمایش ما با هم مخالفیم را بازی کردند و در دقیقه ۹۰ توافق با ایران را پاره کردند.
در توافق صلح لبنان و اسراییل، دولتمردان وابسته لبنانی، به خواست آمریکا بطور غیر قانونی با صهیونیستها دیدار کردند و خواسته آنها را که آمریکا جلویشان گذاشت امضا کردند.
نتیجه توافق آن است که دولت لبنان رسماً دست ایران را از لبنان کوتاه کرد و گفت من میخواهم جنوب دست اسراییل باشد تا حزبالله را نابود کند.
به این ترتیب ایران نمیتواند در توافق با آمریکا خواستار آتش بس و عقب نشینی دشمن شود.
این از بند اول
در پاسخ سنگین دشمن آمریکایی به هدف قرار دادن یک کشتی متخلف در تنگه هرمز توسط سپاه، که تا دقایقی پیش ادامه داشت، ترامپ چند بند دیگر را نقض کرده و نشان داد امضای الکترونیک او هیچ ارزی ندارد.
شروط آمریکا همان است که گفته بود، نابودی کامل توان هستهای، دست کشیدن از حمایت گروههای مقاومت، دخالت نکردن در تنگه هرمز که در آبهای خودمان است!
آنهایی که از طرف دشمن تضمین دادند بیایند جواب بدهند.
آمریکا پس از آنکه به علت تجاوز و حمله امشب کتک خورد، گفت چرا میزنی؟ خب زنگ میزدید!
معاون ترامپ گفت اگر ایران درباره چگونگی اجرای تفاهم اختلافی دارد میتواند تلفنی با ما تماس بگیرد!