🌸 #پرسش_و_پاسخ
🌸استاداصغرطاهرزاده
💠سوال شماره۳۳۵۱۳
⁉️خوف آندارم که محدود کردن خود از فهم و اندازه در مناسبات اجتماعی که خداوند برای هدایت و رشد بشر رقم میزنند باعث شود عمرمانکفاف ندهد انچه را که استعدادش را داشتیم و ندیده گرفتیم ، زیان کنیم. مثلا حاج قاسم سلیمانی که چه اندازه هنوز هستند و مردم گوششان به دهان سخنورانیست که بزرگی مردم را نمی شناسند و خود و دیگران را محدود می کنند .اصلا همین اتفاقاتی که این روزها برای آزادی دارد می افتد! انقدر عظیم است و خدا در کار است که باید به خود گفت : (کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش/کی روی؟ ره ز که پرسی؟ چه کنی چون باشی...). باید گفت مردم ما همه جایگاه والایی داریم به اسم نفس واحد توحیدی چرا از آن غافلیم؟ جایگاهی که حتی از اسرائیل مردمی بهما می پیوندد و از منافقان داخلی به دشمن! جایگاهی که به درستی دشمنش هویداست و ذلیل شده و نابود شده... . همه اینها به کنار که رنج عظیمیست ؛به من بگو چرا با مسلمانان و با خانواده و دوستان خود بدیم چرا آنقدر باید بشر اخرالزمان را غریب گیر بیاوری... بیا تا قدر یکدیگر بدانیم که تا ناگه ز یکدیگر نمانیم/ چو مؤمن آینه مؤمن یقین شد چرا با آینه ما روگرانیم/ کریمان جان فدای دوست کردند سگی بگذار ما هم مردمانیم/ فسون قل اعوذ و قل هو الله چرا در عشق همدیگر نخوانیم/ غرضها تیره دارد دوستی را غرضها را چرا از دل نرانیم/ گهی خوشدل شوی از من که میرم چرا مردهپرست و خصم جانیم/ چو بعد از مرگ خواهی آشتی کرد همه عمر از غمت در امتحانیم/ کنون پندار مُردم آشتی کن که در تسلیم ما چون مردگانیم/ چو بر گورم بخواهی بوسه دادن رخم را بوسه ده کاکنون همانیم/ خمش کن مردهوار ای دل ازیرا به هستی متهم ما زین زبانیم...
✅باسمه تعالی: سلام علیکم: چه اندازه خوب متوجه شدهاید که ظرفیت مردم این زمانه را بایستی بزرگ داشت. در همین راستا بستری فراهم میشود که هرکس «جهانی است بنشسته در گوشهای». در این فضا است که انسانهای کوتوله، کوتولهبودنشان معلوم میشود و انسانهای با ظرفیتهای بزرگ هرجا هستند با بزرگی خود ظهور میکنند. این یعنی همان حضور در جهان یکدیگر، وقتی تاریخی شروع شود که همه را در بر گرفته باشد. موفق باشید
🌐http://lobolmizan.ir/quest/33513
🔻کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
🔻کانال صدای لب المیزان
📱 @sound_lobolmizan
🌸 #یادداشت_ویژه
🌸تقابل آزادی وحجاب!چرا؟
🔮استادطاهرزاده
🌐https://lobolmizan.ir/special-post/1050
کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
کانال صدای لب المیزان
📱 @sound_lobolmizan
پیام رسان سروش
📱sapp.ir/lobolmizan
پیام رسان ایتا
📱eitaa.com/lobolmizan
آدرس اینستاگرام
🌐
https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
آدرس آپارات
🌐https://www.aparat.com/asghar_taherzadeh
🌸 #یادداشت_ویژه
🌸تقابل آزادی وحجاب!چرا؟
🔮استادطاهرزاده
✅باسمه تعالی
1- اگر آزادی به معنای آزادی در انتخاب است و اگر انتخاب وقتی معنا میدهد که انسان اسیر امیال و هوسهای خود نباشد، مسلّماً حجاب رابطهای تنگاتنگ با آزادی انسان دارد، از آن جهت که امری است ماورای امیال و هوسهای انسان و آن کس که حجاب را انتخاب کرد نشان داد که انسان آزادهای است و چنین فردی نهتنها گرفتار امیال و هوسهای خود نشده، بلکه گرفتار سویههای سیاسی که جهان استکباری در رابطه با حجاب پیش آورده است نیز نگشته، سویه تقابل بین حجاب با آزادی که مسلّماً فریب بزرگی است.
2- از آنجایی که بشرِ جدید معنای خود را در آزادی جستجو میکند و در بستر آزادی است که حجاب حقیقی معنا مییابد و همانطور که انسانِ آزاده نمیتواند در پاسداشت حجاب بیتفاوت باشد، نظام اسلامی و دولت اسلامی هم نمیتواند نسبت به حجاب بیتفاوت گردد و آن را به عرف انسانهای عادی واگذار کند. در حالیکه حجاب، علاوه بر سویه شرعی، امری است مربوط به خیر عمومی و نظم اجتماعی و کوتاهآمدن از مسئله حجابِ شرعی موجب لطمهزدن به نظام اجتماعی و نظام خانواده خواهد بود و از این جهت و بدین لحاظ باید قانونیبودن حجاب را تقویت کرد و اجرای آن را نباید صرفاً به پلیس بسپاریم بلکه وظیفه خبرگان جامعه است تا در تبیین جایگاه این حکم الهی تلاش کنند تا از جایگاه قدسی و عقلانی آن غفلت نشود و افراد جامعه متوجه باشند این حکمِ شرعی رابطهای تنگاتنگ با وجود قدسی خانمها دارد و ابعاد معنوی آنان را گشوده مینماید.
3- این مسلّم است که فطرت هر خانمی در شرایط طبیعی، حجاب را به خوبی برای خود میپذیرد و حضور حجاب زنان در اقوام مختلف حکایت از این دارد که حجاب برای خانمها امری فطری است.آنچه موجب شده که بحث حجابِ اجباری در میان آید، دستکاریهای ذهنی است که غرب سکولار و پیرو آن غربزدگان، به آن دامن زدهاند. در حالیکه حضور در تکالیف قدسی هرگز امری اجباری نخواهد بود، بلکه طلب بنیادین و اصیل انسانها و از جمله خانمها است و وظیفه حکومت دینی در این راستا آن است که زمینهسازی کند. همانطور که روزهداری را که امری است جهت حضور بیشتر در عالم معنویت اجبار نمیکند، ولی روزهخواری را منع مینماید تا حیات معنوی جامعه مختل نشود و اینجا است که نخبگان جامعه وظیفه دارند در گفتمانی جدید موضوع حجاب را با مفاهیمی جدید بازتولید کنند و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید مسائل را با ادبیات جدید و با زبان امروز مطرح کرد. با نوآوری ولی در همان راستا باید سعی شود مفاهیم عالی اسلامی تبیین شود. (به بیانات رهبر معظم انقلاب با ائمه جمعه در تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ رجوع شود.)
4- تبدیل یک امر دینی به امر سیاسی یکی از حیلههای دشمن است و هوشیاری خانمها نسبت به این امر بسیار مهم است و اگر متوجه باشیم اسلام از سیاست جدا نیست و دیانت ما عین سیاست ما است؛ باید متوجه باشیم در موضوع حجاب و رعایت آن، مقابله و ایستادگی در مقابل سیاستی است که سراسر ضد انسانی و استکباری است، دقت در این امر کمک میکند تا موضوعِ حجاب به یک خواست عمیق سیاسی که عین دیانت است تبدیل شود تا به همان اندازه که زنان ما ضد استکبار هستند، ضد بیحجابی باشند، امری که مسلّماً بر خلاف میل نظام استکباری است و اتفاقاً از این جهت هم رجوع به حجاب در حال شکلگیری است، زیرا زنان ما در امر حجاب نمیخواهند متعلّق به جبههای باشند که استکبار بدان دلبسته است.
5- عنایت دارید که در صد سال اخیر روشنفکران غربزده با ملاکقراردادن عقل غربی، اسلام را به عنوان اندیشهای که مربوط به گذشته است به حاشیه بردند. خودآگاهی ما نسبت به این امر موجب میشود تا متوجه شویم چرا باید خود را در میدان بومی و اصیل خودمان حاضر کنیم تا معنای بیحجابی را که به حاشیهبردنِ فکر و فرهنگ قدسی است؛ درست درک کنیم و جایگاه تاریخی بیحجابی را که به مردم ما تحمیل شده است درست بشناسیم و بفهمیم، اینکه حجاب را به عنوان امری که مربوط به گذشته است تبلیغ میکنند، امر سادهای نیست، بلکه نوعی انقطاع از میراث معنوی ما است و گرفتارکردن ما در نوعی بیریشهشدن میباشد.
6- با توجه به نکته فوق روشن است که انسانِ اصیل، انسانی است که در سنت و در میراث تاریخی خود قرار دارد، میراثی که در عقل انسانهای دورانهای مختلف، با نظر به ابعاد روحانی و انسانی خود شکل گرفتهو در این زمان هم انتخابهای اصیل در مواجهه با هر مسئلهای که پیش آید تنها با نظر به سنت و میراث تاریخیِ آن قوم انجام میگیرد که نوعی ارتباط با «حقیقت» دارد، به جهت گستردگیِ «حقیقت» که گذشته و حال و آینده را شامل میشود. از این جهت این نوع حضور یعنی حضور در سنت و میراث تاریخی، با قداست همراه است که وجه پنهان میراث و سنت آن قوم میباشد و در فرهنگ آن قوم ظاهر شده و ارزش پایدارماندن
دارد، تا انسان بر اساس آن مبانی عمل کند و وجود خود را مطابق نظام منسجم و اَحسن عالم بسط دهد و اجزاء گسستهشده فرهنگی خود را که توسط فرهنگ مدرنیته پیش آمده است، سامان بخشد، در این رابطه ملت ایران سعی میکند همه امور خود را که در سنت خود پایدار مانده به حقیقت پیوند بزند تا سرمست حقیقت شده و غرق تجلیات الهی گردد و با زبانی سخن بگوید که بازگوکننده اراده الهی است، زبانی که حافظِ همه نسبتهایی است که انسان با «وجود» و انوار الهی برقرار میکند.
انسان با توجه به نکات فوق ندای سروش الهی را با گوش جان میشنود و نهتنها خطر آینده را مییابد بلکه راههای عبور از آن خطرات را نیز درک میکند و این است راز پاسداری ملت ایران از حجاب، به عنوان روحی که در ملت ما از دیرباز جاری بوده و اسلام موجب عمق بخشیدن به آن شده و در نتیجه افق روشنتری را مقابل ما گشوده است.
7- چیزی که ما واقعاً نیاز داریم، تعلّقی عمیقاً ریشهدار به جایگاه خاصی است که عبارت است از نوعی از تعلّق که در آن تعلّق، چیزهایی که با آنها درگیر هستیم واقعاً مهم باشند. آیا این همان حضور قدسی ما نسبت به عفاف و حجاب نیست با آن همه صفایی که در آن نهفته است تا عالیترین احساس از خود را که بالاتر از آن ممکن نخواهد بود در خود بیابیم؟ امری که فرهنگ مدرنیته و با مرگ خدایی که نیچه متوجه آن شد، ما از دست دادیم و حال باید با نوعی دیگر از زندگی و با نظر به فیض الهی آن را دوباره بهدست آوریم. آیا در این رابطه به موهبتی که میتواند مجدداً شورمندی در ایمان را به ما برگرداند، فکر کردهاید؟ به حجاب و عفافی باید فکر کرد که با انتخاب آن در این تاریخ درهای آسمانِ غیب به عالیترین شکل مقابل زنان ما گشوده میشود تا از ظلمات آخرالزمانی به خوبی بتوانند عبور کنند.
8- همه چیز حکایت از آن دارد که در مسیر دینداری، آغازی دیگر، به عنوان دگرگونی بزرگ با «حضور در انقلاب اسلامی» در امروزِ ما پنهان است و چون امر مهمی است به راحتی به ظهور نمیآید زیرا هر قدر رویداد بزرگتر باشد، پنهانتر است و تنها در روشنایی صاعقهای مانند رویداد شهادت حاج قاسم سلیمانی، کمی آشکار میشود و دوباره پنهان میگردد و این یعنی وقتی انسان در مقابل دگرگونی عظیمی قرار گیرد، یا با نادیدهگرفتن و انکار آن، همه چیزِ خود را میبازد و یا به خود میآید و همه چیز را به دست میآورد و بشر این دوران در چنین شرایطی است و اگر به خود آید و خود را درست اندیشه کند از آنِ خدا میشود و خدا نیز از آنِ او میگردد و یا مانند جریانهای تحریک بیحجابی به اوج پوچی و بیثمری گرفتار میشود. اینجا است که باید به حجاب و عفاف با نگاهی عمیقتر نظر کرد و به گفته مقام معظم رهبری«حفظهاللهتعالی» این جریان غربگرا است که «باید جواب بدهند چرا زن را تبدیل به کالا کردند. ما در قضیّهزن مدّعی هستیم.» زیرا همچنانکه رهبر معظم انقلاب میفرمایند: «حقیقت مسئله این است که زنِ با شرف و با استعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربهها را به تمدّن غرب زده... - با حضور در صحنههای اجتماعی در عین رعایت حجاب و عفاف- «این باطلکنندهزحمت و تلاش دویست، سیصد سالهغرب است؛ نمیتوانند تحمّل کنند، عصبانی میشوند، خودشان را به در و دیوار میزنند تا بتوانند یک کاری بکنند.» (به بیانات رهبر معظم انقلاب با ائمه جمعه در تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ رجوع شود)
9- باز باید از خود بپرسیم آیا میتوان در عین تأکید بر آموزههایی که رسول خدا و ائمهh مطرح فرمودهاند، در جهان جدید که در آن، مدنیّت و آزادی برجسته است، حاضر شد؟ آیا آموزههای دینی مانع ارتباط با دیگران است و یا به نوعی زمینههایی هستند تا با بشر جدید رابطهای متعالی و انسانی برقرار کرد؟ چه رابطهای میتوان بین نظم جهان جدید و آموزههای دینی برقرار نمود؟
اگر به گفته میشل فوکو انقلاب اسلامی «روحی برای یک جهان بیروح است» این حکایت از آن دارد که میتوان با انسان جدید رابطهای قدسی برقرار کرد و از این زاویه در رابطه با حجاب و عفاف گفتگو نمود و آنها را متوجه هویت انسانیشان کرد و با تأکید بر آموزههای دینی که بهخصوص در تشیّع بر آن تأکید میشود، متوجه حکمت معنوی حجاب و عفاف نمود و در دل آن بر فقه تأکید کرد.
و این یعنی ما میتوانیم با رابطهای متعالی و انسانی با بشر جدید، از آینده مبهمی که جهان غرب برای خود و دیگران مدّ نظر دارد، عبور کنیم. آینده مبهمی که با برنامههای غیر توحیدی، موجب دست زدن به انتحاری است بعد از انتحاری.
- تجربه تاریخی ما در پنجاه سال اخیر نشان داد زنان ما در عین حضور در انقلاب اسلامی متوجه حضوری در تاریخ شدند که بیحجابی و بدحجابی مانع آن حضور گشت و بر عکس، حجاب عامل شدیّتبخشیدن به آن حضور شد و در این بستر در واقع آنان وجود اصیل خود را احساس کردند و متوجه شدند این نوع حضور و آن حجاب و عفاف، راهی است که حضرت امام خمینی«رضواناللهتعالی
علیه» مقابل آنان قرار دادند، مقابل زنانی که تا دیروز از آن نوع حضور بیگانه بودند و خود را در پوچیهای جهان غرب جستجو میکردند و اینجا است که زنان ما با بازخوانی آنچه بر آنها گذشته است، امروز نیز میتوانند شعف حضور در این تاریخ را با حجاب و عفاف خود در خود احیاء کنند و از این طریق از نیستانگاریِ دوران عبور نمایند با رسالتی که نسبت به انکار بیحجابی و بدحجابی به میان میآورند. در نقشآفرینی زنان با هویت حجاب و عفاف در به ظهورآوردن انقلاب اسلامی همین بس که حضرت روح الله«رضواناللهتعالیعلیه» در وصیتنامه سیاسی- الهی خود فرمودند: «ما مفتخريم كه بانوان و زنانِ پير و جوان و خرد و كلان در صحنههاى فرهنگى و اقتصادى و نظامى حاضر و همدوش مردان يا بهتر از آنان در راه تعالى اسلام و مقاصد قرآن كريم فعاليت دارند».
11- علت آنکه عدهای از زنان ما به حجاب اسلامی برگشتند آن بود که متوجه شدند گرفتار ظاهر شدهاند و باطن خود را که مأواگزیدن در عالم قدس بود از دست دادهاند و لذا با حضور در انقلاب اسلامی به آن مأوای قدسی برگشتند، امری که ما نیز آن را در این تاریخ در آن زنان تجربه کردیم که چگونه آنها متوجه وجدانی شدند که معنای اصیل خود آنان بود. و امروز نیز میتوان آن را با زنان و دختران خود در میان گذارد تا بتوانند بیحجابی و بدحجابی را به عنوان یک ارزش دروغین انکار کنند، در عین حضور در جهان.
باز باید متوجه شویم که آن حضورِ انقلابی برای ما و از جمله برای زنان و دختران ما نیازی روحی و فکری است و در این راستا دوباره این بیحجابی و بدحجابی است که به حاشیه میرود تا احساس پوچی و نیستانگاری که جوانان گرفتارِ غربزدگی ما را فرا گرفته، بازخوانی و ریشهیابی گردد. آیا ریشه این پوچیها که آن قشر را فرا گرفته، غفلت از حضوری نیست که با انقلاب اسلامی پیش میآید؟ در حالیکه با حضور در تاریخی که با انقلاب اسلامی شروع شد، آن پوچیها برطرف میشود و هر اندازه خانمها رشد یافتهتر و کمالیافتهتر گردند و به قابلیتهای درونی خود بیشتر توجه کنند، بیشتر متوجه رسالتی میشوند که مطابق آن رسالت ظاهر خود را مطابق باطن معنوی و روحانی خود کنند ، به همان صورتی که ملاحظه کردیم خانمهایی که الزاماً محجبه نبودند ولی به جهت زیبایی باطنی که به نور شهدا برایشان پیش آمد، حجاب را برگزیدند و این به جهت رشد «وجدان تاریخی» بود که به نور شهدا در زنان ما شکل گرفت، زیرا وقتی رشد کردند و آگاه شدند در چه تاریخی زندگی میکنند، دیگر درگیر لذتهای روزمرّه نخواهند بود و به نجات خود و نجات دیگران فکر میکنند و در نتیجه با این رویکرد حجاب را انتخاب مینمایند تا در کنار وظیفه شرعی کرامت انسانی را پاس داشته باشند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
🌐https://lobolmizan.ir/special-post/1050
کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
کانال صدای لب المیزان
📱 @sound_lobolmizan
May 11
🌸 #یادداشت_ویژه
🌸حضرت محمد(ص)آخرین پیامبر،نماد آخرین انسان
🔮استادطاهرزاده
🌐https://lobolmizan.ir/special-post/1051
🔻 #صوت
https://lobolmizan.ir/special-post/1051#sound-row-4335
کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
کانال صدای لب المیزان
📱 @sound_lobolmizan
پیام رسان سروش
📱sapp.ir/lobolmizan
پیام رسان ایتا
📱eitaa.com/lobolmizan
آدرس اینستاگرام
🌐
https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
آدرس آپارات
🌐https://www.aparat.com/asghar_taherzadeh
🏴 شهادت امام رضا علیه السلام تسلیت باد
🔮استادطاهرزاده
🌐https://lobolmizan.ir/category/17?&tab=posts&inner_tab=leaflet
کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
کانال صدای لب المیزان
📱 @sound_lobolmizan
پیام رسان سروش
📱sapp.ir/lobolmizan
پیام رسان ایتا
📱eitaa.com/lobolmizan
آدرس اینستاگرام
🌐
https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
آدرس آپارات
🌐https://www.aparat.com/asghar_taherzadeh
🌸 #پرسش_و_پاسخ
🌸استاداصغرطاهرزاده
💠سوال شماره۳۳۵۱۵
💠هوشیاریهای بزرگ برای کاری بزرگ
⁉️با سلام و احترام: با این اوضاعی که این چند روزه مشاهده شد از اعتراضات و... واقعا جای بسی تاسف است که اگر تجاوزی صورت گیرد و در پی آن قتل متجاوز هم صورت گیرد اصلا مورد توجه عده ای نیست! ولی اگر برای جلوگیری و پیشگیری از آن نوع تجاوزها الان، امر به معروف شود و سهوا اتفاقی بیفتد خون به پا میکنند که نگو! واقعا حادثه پیش آمده ای چون حادثه مهسا امینی میتواند تاریخ یک کشور را عوض کند و حتما بهانه ی مردم باشد برای دوره ی بعدی که نماینده ی بی حجابها رای هم بیاورد! پس باید محتاط بود ولی، متعجبم، از این مردم به تجاوزها که میشود، به پا نمیخیزند و دم بر نمی آورند و روشنفکری حساب است، و احتمالا خوشایندشان، ولی برای اتفاقی که آمران به معروف سهوا مرتکب شده اند میخواهند کشور را به خاک و خون بکشند!؟ در صورتیکه موضوع روز شلیر رسولی در کنار موضوع مهسا امینی، که در همان کردستان قصد تجاوز به او را داشته اند و او خود را از پنجره ی خانه، به بیرون پرتاب کرده است که به او تجاوز نشود و فوت کرده است. به راحتی نادیده گرفته شده وفراموش میشود!!!!!! برایم سوال است آیا واقعا این جماعت انسانند؟ یا نقاب انسانیت بر چهره دارند!؟ و واقعا به دنبال چه هستند؟ اگر نگوییم دنبال نابودی اسلام، پس به دنبال نابودی و تخریب ایران و انسانیت و اخلاقند. چون این جماعت، نه تنها به اسلام، حتی ذره ای به اخلاق نیز نمیخواهند پایبند باشند. کمبود کجاست؟ ایا واقعا فهم جامعه کم است با این همه حوزه و دانشگاه و... یا چیزی به اسم انسانیت در وجودشان مرده است!
✅باسمه تعالی: سلام علیکم: ریشه قضیه را باید در جای دیگری دنبال کرد و آن، حضورِ کار بزرگی مثل انقلاب اسلامی در این تاریخ است که موجودیت جهان استکباری را با آنهمه آرزوهایی که برای آینده خود داشت، بیمعنا کرد و از این جهت، انقلاب اسلامی دشمنان بزرگی دارد با امپراطوریِ رسانهای که بدان مجهز است و اینجا است که باید با دقتی فراوان و با حکمت و خُلق محمدی «صلواتاللهعلیهوآله» کار را جلو بود زیرا کوچکترین سهلانگاری منجر میشود تا دشمنان انقلاب آن سهلانگاری را برجسته کنند تا از یک طرف به گمان خود، آبروی از دسترفتهشان را باز یابند و از طرف دیگر از انقلاب اسلامی انتقام بگیرند.
باید برای حفظ کار بزرگی مثل انقلاب اسلامی، شدیداً در رفع نقائص خود بیش از پیش کوشا باشیم زیرا در این تاریخ، حضور در انقلاب اسلامی حضور در صراطی است که هر افراط و تفریطی منجر به سقوط ما خواهد شد. ما در امور فکری و فرهنگی و معرفتی و تربیتی بیش از پیش باید مجهز شویم تا مردمانمان متوجه ابعاد قدسی و متعالی خود باشند و جهان خود را منحصر به جهان بشر مدرن نپندارند. و در امور اقتصادی نیز بسیار باید انقلابیتر از این حرفها عمل کرد تا آنجایی که جوانان ما نگران این موضوع نباشند که تهیه خانه و سرپناه امری محال شده است. حتماً باید با روحیه انقلابی بهکلّی به زیر میز شرایطی زد که جریان شبهمدرن برای ما بهوجود آورده که با امکانات تاریخی ما تطبیق نمیکند. مسلّم آینده از آن انقلاب اسلامی است از آن جهت که بحمدلله توان بازخوانی خود را همواره داشته و دارد. موفق باشید
🌐http://lobolmizan.ir/quest/33515
🔻کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
🔻کانال صدای لب المیزان
📱 @sound_lobolmizan
🌸 #پرسش_و_پاسخ
🌸استاداصغرطاهرزاده
💠سوال شماره۳۳۵۱۶
⁉️با سلام و دعای فراوان خدمت استاد: ۱. استاد رنگین کمان کدام حقیقت است که تنزل یافته و به صورت رنگین کمان نمایان شده است؟ ۲. استاد عزیزم که قلبا شما رو دوست دارم؛ شما فرمودید وقتی بدون هیچ نسبتی وعاری از خود به حضور یک حقیقت میرویم به میزانی که توجه مان از خودمان دور شده باشد به محضر آن حقیقت شرف یاب میشویم. مثلا در مصباح الهدایه در توضیح فیض اقدس فرمودید «ببینید چقدر به محضرش میروید». استاد من باورم نمیشه که واقعا به محضر این حقایق بروم. لب اللباب، ده نکته در معرفت نفس، برهان صدیقین، معاد، مصباح الهدایه ،عرفان نظری فص آدمی و شیثی رو هم بارها گوش دادم. الان باب توبه منازل هستم. خداحفظ تون کنه
✅باسمه تعالی: سلام علیکم: مگر جز این است که جنس حقیقت همواره به گفته جناب حافظ اینچنین است که: شیدا از آن شدم که نگارم چو ماه نو ابرو نمود و جلوهگری کرد و رو ببست
تا همواره در افق جان خود به سوی او باشیم و در عین حال در اکنون خود با او زندگی کنیم و او را بیرون از خود ندانیم؟ موفق باشید
🌐http://lobolmizan.ir/quest/33516
🔻کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
🔻کانال صدای لب المیزان
📱 @sound_lobolmizan
🌸 #پرسش_و_پاسخ
🌸استاداصغرطاهرزاده
💠سوال شماره۳۳۵۱۷
⁉️با سلام: شما یک جا الله را مظهر می دانید در حالیکه در جای دیگر می فرمایید: الله به اضافه صفت خاص میشود اسم. این تناقض نیست که یکجا الله مظهر و جای دیگر ذات است!
✅باسمه تعالی: سلام علیکم: همیشه حرف آن است که ذات، به صفت خاص میشود اسم. از جمله اسم «الله» که ذات است با جامعیتِ صفات. به همین جهت عرض میشود نمیتوان این نوع معارف را به صِرف سؤال و جواب آموخت. پیشنهاد بنده آن است که اگر استعداد ادامه معارف حِکمی و عرفانی را در خود مییابید، مباحث مربوط به «اسفار» جناب صدرا و فصوص «ابن عربی» را دنبال بفرمایید. موفق باشید
🌐http://lobolmizan.ir/quest/33517
🔻کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
🔻کانال صدای لب المیزان
📱 @sound_lobolmizan
🌸 #پرسش_و_پاسخ
🌸استاداصغرطاهرزاده
💠سوال شماره۳۳۵۱۸
⁉️سلام علیکم و رحمه الله: بنده از طلاب غیر ایرانی حوزه علمیه قم هستم و آرزوی این را دارم که بتوانم خدمتی به دین خدا و مکتب آل رسول و انقلاب اسلامی که به نظرم قرائتی جامع و ناب از اسلام رسول خدا ارائه میکند، هست. احساس میکنم که چنین کاری امروز، که در سیطره تمدن غرب هستیم، بدون اشراف به فلسفه و علوم انسانی به سختی بتوان انجام داد. سوال بنده این است برای کسانی مثل من که میخواهند علوم انسانی جدید - از جمله علوم سیاسی و اجتماعی و ادبی و روانشناسی، و فلسفه جدید یاد بگیرند، توصیه میکنید از کجا شروع کنند چه سیری را طی کنند؟ اگر کتاب هایی هم مد نظر دارید بفرمایید.
✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به نظر میآید بعد از حکمت صدرایی و چشیدنِ آن حکمت، فلسفه غرب را با اسلوب هایدگری ادامه دهید. جهت شروع حکمت صدرایی ورود در «برهان صدیقین» و شرح آن که روی سایت هست، إنشاءالله کمک میکند. موفق باشید https://lobolmizan.ir/search?search=%D8%A8%D8%B1%D9%87%D8%A7%D9%86%20%D8%B5%D8%AF%DB%8C%D9%82%DB%8C%D9%86&tab=sounds
https://lobolmizan.ir/book/240?mark=%D8%A7%D8%B2%20%D8%A8%D8%B1%D9%87%D8%A7%D9%86%20%D8%AA%D8%A7%20%D8%B9%D8%B1%D9%81%D8%A7%D9%86
🌐http://lobolmizan.ir/quest/33518
🔻کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
🔻کانال صدای لب المیزان
📱 @sound_lobolmizan