༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄
🌸 #پرسش_و_پاسخ
🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده
💠سوال شماره ۳۵۲۵۳
⁉️سلام استاد سوالی داشتم محضرتون چرا در سوره ال عمران کلمه بکه بکار رفته و نامهای دیکر مکه گفته نشده ایا کلمه بکه ربطی به اعجاز قران و مضرب ۱۹ داره ؟ واینکه تفسیری برای مضرب ۱۹ در قرآن وچراییش هست ممنون از شما
✅باسمه تعالی: سلام علیکم: همین اندازه میدانم اینکه فرمود: «إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبَارَكًا وَهُدًى لِلْعَالَمِينَ » خواست، ما را متوجه بنیان مبارکی بکند که محل رجوع انسانهای فراوانی است به اعتبار آنکه مطلوب جان خود را در بیت اللّه مییابند و از این جهت: بك در لغت به معنى ازدحام است، زمين كعبه و اطراف آن بواسطه ازدحام مردم بكه ناميده شده. حال آیا رابطهای با مضرب 19 دارد یا نه؟ امری است که باید تحقیق شود. موفق باشید
🌐http://lobolmizan.ir/quest/35253
🔻کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
🔻کانال صدای لب المیزان
📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄
🌸 #پرسش_و_پاسخ
🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده
💠سوال شماره ۳۵۲۵۴
⁉️سلام آقای استاد طاهرزاده عزیز خدا هم خدای قدیم!!!! نمیدونم این عرشش چرا از این آه های مظلوم دیگه نمیلرزه؟؟؟
✅باسمه تعالی: سلام علیکم: خدا، همان خداست و عرش او هم همان عرشی است که با آه مظلوم میلرزد و با لرزش آن عرش، نسبت تدبیر الهی در امور مردمان که نگران آه مظلوم نیستند؛ تغییر میکند. آیا افسردگیهای اهل دنیا و رانتخواران را نمییابید که چگونه خداوند به جای تدبیر عرشیاش آنها را به خود واگذاشته؟!! «فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَارِ». موفق باشید
🌐http://lobolmizan.ir/quest/35254
🔻کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
🔻کانال صدای لب المیزان
📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄
🌸 #پرسش_و_پاسخ
🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده
💠سوال شماره ۳۵۲۵۵
💠وبازازحقیقت گمشده
⁉️سلام خدمت استادعزیزمرا در فضای مرسوم علوم انسانیِ این فرهنگ،سخن گفتن دشواراست؛زیرا منِ نوعی آنچنان بدون آنکه دیدگاهی ازپیش تعیینشده داشته باشم،به دنبال حقیقت هستم که در هیچ سنتی آرام و قرار ندارم.چونان کودکی بدون ترس ازچرایی مسائل سوال می پرسم،بدون آنکه وابستگی های دیگر برایم اهمیت داشته باشد.درفضای علوم انسانی و نخبگانی ما، هر کس حقیقت مطلقی را پذیرفته و این پذیرش واسطه ای شده است میان او و طالب حقیقی علم بودن؛ بنابراین به نحوی می شود که نگاهش به علوم انسانی هیچ تفاوتی با نگاه یک مهندس عملگرا به طبیعت ندارد؛ اکنون که دانشجو هستم و در یکی از بهترین دانشگاه های این کشور درس میخوانم، هیچکس را نیافتم که رابطه ای بی واسطه با علم برقرار کند، چه آنکه دنبال علم هستند برای هدفی دیگر و مشخص،بدین معنا پرسشی حقیقی هم ندارند، که آن پرسش، روح و روانشان را ویران کرده باشد، و این چنین پرسشی آنها را سرگردان وادی علم و حقیقت کند؛ زیرا از قبل به پرسش ها پاسخ گفته اند. "در علوم انسانی، به مفاهیمی چون خداوند، ایمان، عشق و... می اندیشند؛ اما به راستی چرا نمیگویند خداوند را میخواهند، ایمان را می خواهند، و عشق را... و چرا چون من که از همهی این حرف های این چنین مرده بیزار است، و هیچ یک از آنها را در وجودش به طور کامل احساس نمیکند، نگران و پریشان نیستند و لااقل نمیتوانند سکوت کنند؟" هر چند که از قبل در وادی هدف های پیشینی شان، برای ورود به این عرصه به این سوالها پاسخ داده اند، اما طالب حقیقت بودنشان از سر آن است که دستشان برای مواجهه با سنت ها و فرهنگ های دیگر، خالی نباشد؛ سنت ها و فرهنگ ها نمایندگان حقیقت بر روی زمین اند که به ما انسان ها به ارث رسیده اند، من نیز این مفاهیم را قبول دارم، اما چه می شود که این همه که باید ما را به حقیقت برساند، پیش از هر چیز ما را از انسانیت دور می کند، بهتر از من فردریش هولدرلین در کتاب گوشه نشین یونان می گوید: "حرفی است تند، اما با این حال می گویمش، چرا که حقیقت دارد: ملتی از هم پاشیده تر از ملت آلمان به تصور من درنمی آید. تو پیشه ور می بینی، ولی انسان نه، اندیشمند، اما انسان نه، آقا و بنده می بینی. و پیر و جوان هم، اما انسان هیچ- آیا این همه شباهتی به آن میدان جنگ ندارد که در آن دست و پا و همه ی اندام ها تکهتکه از هم جدا افتاده اند و در همان حال خونِ ریختهی جان در خاک فرو میرود؟ خواهی گفت در این جا هرکس سرش به کار خودش بند است.
من هم همین را میگویم. ولی کار را که باید با دل و جان انجام داد. و لازم نیست هر نیرویی را در وجودمان خفه کنیم حالا اگر که این نیرو، قضا را، با عنوان و مقام شریف ما هماهنگی نداشت. هیچ لازم نیست. هیچ لازم نیست با این ترس حقیرانه، از سر ریایی خردهبین، فقط همانی باشیم که عنوان ماست. بلکه جا دارد سختگیرانه و عاشقانه آن چیزی باشیم که هستیم، به این شکل در کار و کنش ما روحی خواهد بود. و اگر که به راه پیشه و رشتهای رانده شدهایم که دم و بازدم را از روحمان میگیرد، چنین پیشه ای را بیکمترین اعتنا دور بیندازیم و شخم زدن یاد بگیریم! ولی آلمانی های تو خوشتر دارند به آن ضروریترین کار بسنده کنند، برای همین هم در کارهاشان سرهمبندیِ بسیار زیاد می بینی و به جایش کار بیغش و به راستی شوقانگیز کم. طبیعی است، میشد این ضعف ها را نادیده گرفت اگر که این آدمها بیهیچ چاره و تدبیری در قبال هر آنچه زندگی زیباست، بیاحساس نبودند و نفرین ناطبیعتِ متروکِ خدا همهجا بر سر چنین ملتی سنگینی نمیکرد. " این چنین است که در فضای علوم انسانی ما که بی شباهت به پادگانی نطامی نیست، هیچ آفرینشی عرصه ی وجود ندارد، و غالبا به تکرار اندیشه های دیگران می پردازند، به نظرم یکی از دلایل اینچنین نگاهی بر میگردد به جایی که مفهوم تاریخ در فلسفه اوج گرفت، هرچند به لحاظ نظری بسیار با این مفهوم در فلسفه همراهم، اما گمان میکنم، تفسیری که از آن در جامعه ما وجود دارد، یا آنکه اشتباه است و یا آنکه بی تاریخ. زیرا با همه ی واسطه ی تاریخی همه ی این افرادی که تا کنون به نقد آنها پرداختم این چنین است که تاریخ به شکلی افراطی مقدم بر خود قرار داده اند و این چنین مطیع مفاهیم هستی شناسی شدن، نتیجه ای جز دوری از انسانیت و آفرینش ندارد. " من در مواجهه با جامعه ی نخبگانی، چونان نیازمندی که دست طلب دراز می کند اما امیدی به یاری ندارد، فریاد کمک سر می دهم: ای اندیشمندان مسلمان و ای پدران معنوی من! به داد من برسید و مرا یاری دهید، اما همهنگام نگذارید که این فرزند، خود را فریب دهد! من مرد میدانی در علوم انسانی ندیده بودم که اگر دکارت خواند و حرف او را تصدیق کرد و گواه داد که گویی حق با اوست، چونان کودکی سر به هوا فارغ از دیگر تعلقات پا در
میدان بگذارد و خود هم به مانند دکارت به همه چیز شک کند... چه باک، اگر دکارت با این کار در آن فرهنگ به آن نتایج رسید، و تو با این فرهنگ (که اگر قدرتمند باشد دوام خواهد آورد، و با این کار از پای در نخواهد آمد) طلوعی دوباره خواهی کرد، طلوعی با شکوه تر."
✅باسمه تعالی: سلام علیکم: چه خوب از حقیقت گمشده گفتی!! زیرا به نام حقیقت، به دنبال چیزی میباشند که خود ساختهاند و از دیروزشان معلوم بود که فردایشان فردایِ سرگردانی است. و این فریادی است که سخت بدان محتاجیم. سالها پیش از آنگاهی عرض شد که فعالیتهای فرهنگی پوچ میشود. گمان کردند سخنِ نابهنگام گفته شده. امروز نیز عرض میشود که باید از رازِ نیستانگاریِ این دوران سخن گفته شود، هرچند گویا گمان میکنند سخنی است زودهنگام. به خوبی متوجه شدهاید باید در آینه سنتهای جاری در ملتها متوجه روحی شد که راز قوام آنها بوده است و زندگی را در امروزمان گوشزد میکند، برعکسِ جهان مرده دنیای مدرن که چه اندازه بیروح است و آدمیان در آن همانند رُباطها ادای احترام و عاطفه نسبت به همدیگر در میآورند ولی بوسههایشان به یکدیگر مانند بوسههای رُباطی است که دیواری را میبوسد و نمیدانند این به جهت آن است که حقیقتی را که در دلِ انسانیت انسانها نهفته است، گم کردهاند. حرف در این مورد بسی بسیار است و هرچه از آن بگویی، تکهای از آنچه چهلتکه است را گفتهای. پیشنهاد میشود چند تکهای از تکههای «گفتگو از حقیقت» را در دو جلسه اخیر «انقلاب اسلامی، انتظار، وارستگی» https://eitaa.com/soha_sima/2410 و https://eitaa.com/soha_sima/ دنبال کنید. و باز در این سرگردانی با عزمی راسخ باید کار را دنبال کرد زیرا افق، روشن است. موفق باشید.
🌐http://lobolmizan.ir/quest/35255
🔻کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
🔻کانال صدای لب المیزان
📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄
🌸 #پرسش_و_پاسخ
🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده
💠سوال شماره ۳۵۲۵۶
⁉️به نام خدا با عرض سلام و احترام بنده معلم سوم دبستان هستم و دانش آموزی بسیار توانمند، مودب و باهوش دارم در حدی که از هر لحاظ، رتبه ی اول کلاس را کسب می کند، اما ویژگی ای دارد که موجب نگرانی بنده و به ویژه خانواده ی ایشان شده است؛ او به شدت کمال طلب است، تا جایی که تحمل شکست ندارد و اگر در امری شکست بخورد آن را به طور کامل کنار می گذارد و از طرفی می خواهد در هر چیز بهترین باشد و بهترین را داشته باشد، به طور مثال تنها یک دوست انتخاب کرده، دوستی که فردی بسیار مودب و مومن و به ظاهر کامل است و تمایل دوستی با دیگران را ندارد با اینکه دیگران او را دوست دارند. به گفته ی پدر ایشان، فردی در دوستانشان چنین شرایطی را داشته و طبق شکستی که در دوستی خورده، به دلیل اینکه دوستش فردی بسیار مذهبی بوده، دین و متعلقات آن را به طور کامل کنار گذاشته است. در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که مبادا این کمال طلبی و ریسک ناپذیری خطری برای رشد او و دین او داشته باشد. علم بنده یارای تحلیل این موضوع و ارائه ی راهکار در این باب را نداشته لذا از شما خواهشمندیم ما را در این باره راهنمایی نمایید تا انشاءالله وظیفه ی خود را در قبال این کودک انجام دهیم. با تشکر و التماس دعا
✅باسمه تعالی: سلام علیکم: خوب است با این نوع دانشآموزان از معارف بلند معرفت نفسی سخن گفت تا در دل آن معارف، تواضع نیز پیش آید. پیشنهاد میشود کتاب «جوان و انتخاب بزرگ» که روی سایت هست با ایشان در میان گذاشته شود. موفق باشید
🌐http://lobolmizan.ir/quest/35256
🔻کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
🔻کانال صدای لب المیزان
📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄
🌸 #پرسش_و_پاسخ
🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده
💠سوال شماره ۳۵۲۵۷
💠حجاب در کدام بستر «آری»، و در کدام بستر «نه»؟
⁉️موضوع :ذات انقلاب در تعارض قرار دادن اَدلــــه است شهید حاج قاسم سلیمانی:همان دختر کم حجاب دختر من است رهبر انقلاب:مسئله حجاب محدودیت شرعی و قانونی است و کشف حجاب حرام شرعی است اکنون تاریخ اسلام و هاکذا تاریخ انقلاب اسلامی ایران اقتضا دارد که در این برهه توسط مدعیان و علما و فیلسوفان.... اش. تا به عرصه نظر آمده و در تبین این تعارض ظاهری که توسط دو چهره بزرگوار و موثرش که در جایی فرمودند من و حاج قاسم در دنیا رفیق بودیم و خدا کند که در آخرت نیز رفیق باشیم...... بیان کنند! !! شاید نظر معاندان این باشد که این دو چهره برای گذر از بحران مماشات میکنند و سیاست خرج میکنند. اما برای من و شما صداقت نورانی این چهره ها چنان جایگاهی دارد که مانع قبول این نظر است. این بزرگان در جایگاه استیصال حقایق نیستند تا مجبور به سیاست بازی از این قسم بشوند پس راز این تعارضها کجاست؟ بد نیست اشاره به اولین دیدار ابن رشد پیر فلسفه با ابن عربی جوان و عارف که در فتوحات توسط ابن عربی بیان شده توجه کنیم «پدرم که از دوستان ابن رشد بود مرا به بهانه ای به دیدار او فرستاد هنگامی که به او رسیدم بسیار شاد شد و دست در گردنم انداخت و گفت {آری}؟؟ جواب دادم { بلی!} او از جوابم شادتر شد و و چون دلیل شادی اش را دیدم گفتم{ نه} از این نه من سخت آشفته شد و چهره اش به انقباض گرایید!، بعد به من گفت «امر را در کشف و فیض الهی چگونه یافته ایی؟» آیا امر حق همان است که تفکر و نظر به ما عطا کرده است؟ در پاسخ گفتم (بلی _نه) در میان این بلی و نه روح از بدن پرواز میکند. در این حال ابن رشد لرزه به اندامش افتاد و گفت لاحول و لا قوة الا بالله. دلیل اش این بود که او چیزی که من بدان اشاره داشتم را دریافت!!! حال چه حکمتی میان بلی و نه نهفته است؟ چه حکمتی در تعارض سخن رهبر و حاج قاسم نهفته است.؟ آیااین رفتارهای حکیمانه ما را به توجه در عمق این بلی و نه دعوت نمیکند؟ آیا دغدغه سالک رفع حجاب نورانی و ظلمانی نیست؟ چرا نباید عرصه بلی و نه به حجاب برای دختر دست پروده انقلاب که تحت تاثیر و بمب باران فضای مجازی است فراهم نشود؟ بناست این دختر در این بستر انقلاب به عرصه لایتناهی میان بلی _نه فرصت انتخاب یابد و الا که جهان غرب برای این بیچاره فضای انتخاب ندارد، دیکتاتوری پنهان! است آیا وقت آن نیست که به «نه به حجاب» این دختر پرورده انقلاب توجه شود؟ تا بلی و لزوم اش آشکارش شود؟ آیا این موضع گیری جوانان نمایانگر پیروزی تئوری آزادی حقیقی انقلاب نیست؟ البته که است در میان این نه ها و بلی ها! آیا دختر جهان غرب اکنون از چنین آزادی برخوردار است؟ نه! او حق انتخاب ندارد و ولی دختر من حق انتخاب دارد به صدقه سری شهدا و رهبراش ممنون
✅باسمه تعالی: سلام علیکم: دقیقاً همینطور است. نکاتی را مطرح میفرمایید که آنانی که بنای اندیشیدن دارند نمیتوانند خود را نسبت به این امور در رابطه با حجاب بیتفاوت بدانند. نکاتی که هرکدام در جای خود، جایِ گفتگو دارد. همین اندازه میتوان عرض کرد که بخواهیم و نخواهیم بشر جدید همه وجود خود را در درکِ آزادیاش معنا کرده و اتفاقاً آماده است در دل همین حضورِ آزادانه، فاخرترین انتخابها را داشته باشد تا مانند دختران اسیر در سکولاریته غرب، گرفتار سطحیترین انتخاب که موجب نیستانگاری میگردد؛ نشوند. در مباحث «رابطه مردمیبودن نظام اسلامی و آزادی» تا حدّی این امر به میان آمد تا همچنانکه میفرمایید بدانیم ما نیز در میان «آری و نه» قرار داریم. اگر باید دغدغه تعالی و تربیت دخترانمان را داشته باشیم تا گرفتار فضای ظلمانی که غرب برای خود ایجاد کرده، نشویم؛ ولی «نه». به این معنا که باید به انتخاب انسانیِ آنها که تنها میتوانند در درون خود، خود را بیابند، احترام گذارد و اتفاقاً ذات انقلاب اسلامی دقیقاً همین است. امری که حضرت امام«رضواناللهتعالیعلیه» در راستای هرچه مردمی بودن نظام اسلامی ، در جلسهای که سال 58 با اعضای مجلس خبرگان داشتندبیان فرمودند. در ضمن در معنای آزادی در بشر چدید خوب است به بحث نظر به ظرفیتهای بشرِ جدید و راه معنابخشی به آن در افق تمدن اسلامی رجوع شود https://eitaa.com/matalebevijeh/13876
نظر به ظرفیتهای بشرِ جدید و راه معنابخشی به آن در افق تمدن اسلامی
موفق باشید.
- حضرت امام«رضواناللهتعالیعلیه» میفرمایند: من سفارش می کنم به آنهایی که خدای نخواسته یک آرایی دارند بر خلاف مسیر ملت، من سفارش میکنم به آنها، که طرحشان را و آرایشان را بگذارند برای یک وقت دیگری و یک وقتهای دیگری این کارها را بکنند، حالا وقت این نیست که آرائی که خلاف مسیر ملت است اظهار بکنند و حیثیت خودشان را در بین ملت از بین ببرند. من میل ندارم حیثیت آقایان از بین برود در بین ملت. اگر در این مجلس یک چیزهایی و یک حرفهایی زده بشود که برخلاف مسیر ملت است، اینها وجاهت خودشان را از بین ملت می برند و خدای نخواسته بعدها برایشان خیلی نفع ندارد.
همان مسیری که ملت داشتند، همین چیزی که اگر می خواهید مطابق با میل خودتان دمکراسی عمل بکنید، دمکراسی این است که آراء اکثریت، و آن هم این طور اکثریت، معتبر است؛ اکثریت هر چه گفتند آرای ایشان معتبر است ولو به خلاف، به ضرر خودشان باشد. شما ولیّ آنها نیستید که بگویید که این به ضرر شماست ما نمی خواهیم بکنیم. شما وکیل آنها هستید؛ ولیّ آنها نیستید. بر طبق آن طوری که خود ملت مسیرش هست. شما هم خواهش می کنم از اشخاصی که ممکن است یک وقتی یک چیزی را طرح بکنند که این طرح برخلاف مسیر ملت است، طرحش نکنند از اوّل، لازم نیست، طرح هر مطلبی لازم نیست. لازم نیست هر مطلب صحیحی را اینجا گفتن. شما آن مسائلی که مربوط به وکالتتان هست و آن مسیری که ملت ما دارد، روی آن مسیر راه را بروید، ولو عقیده تان این است که این مسیری که ملت رفته خلاف صلاحش است. خوب، باشد. ملت می خواهد این طور بکند، به ما و شما چه کار دارد؟ خلاف صلاحش را می خواهد. ملت رأی داده؛ رأیی که داده متَّبع است.
در همۀ دنیا رأی اکثریت، آن هم یک همچو اکثریتی، آن هم یک فریاد چند ماهه و چند سالۀ ملت، آن هم این مصیبتهایی که ملت ما در راه این مقصد کشیده اند، انصاف نیست که حالا شما بیایید یک مطلبی بگویید که برخلاف مسیر است. یعنی انصاف نیست، که نمی شود هم، پیش نمی رود. اگر چنانچه یک چیزی هم گفته بشود، پیش نمی رود؛ برای اینکه اولاً مخالف با وضع وکالت شما هست و شما وکیل نیستید از طرف ملت برای هر چیزی. و ثانیاً بر خلاف مصلحت مملکت است، برخلاف مصلحت ملت است؛ برخلاف مصلحت خود آقایان است.(صحيفه امام، ج9، ص: 304)
🌐http://lobolmizan.ir/quest/35257
🔻کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
🔻کانال صدای لب المیزان
📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄
🌸 #پرسش_و_پاسخ
🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده
💠سوال شماره ۳۵۲۵۸
⁉️با سلام من همانند بعضی از کاربران این سایت نیستم که همچون گوسفند هرچه بگویید ،اطاعت کنم. این وحدت وجودی که شما از آن دفاع میکنید ، آخرش نفی مخلوقات است.اخرش این مظاهر هستند یانه.اگربگویید مظاهر وجود دارند که نتیجتا باید بساط وحدت تان را جمع کنید.اگر مظاهر وجود ندارند پس همه چیز میشود خدا. شما چند گونه پاسخ خواهید داد. یا پرسش را پخش نمی کنید یا توجیه میکنید یا جواب بیربط میدهید. نتیجتا کاربرانی هستند که گوسفند وار شما را تایید میکنند و دسته دیگر که به حقیقت حرفهای من میرسند. باتشکر
✅باسمه تعالی: سلام علیکم: در این مورد پیشنهاد میشود کتاب «مبانی و اصول عرفان نظری» از استاد یزدانپناه را مطالعه فرمایید. امید است برایتان روشن شود که منظور از «وحدت وجود» چیست؟ و یا حدّاقل از بهکاربردن چنین تعبیراتی برای افراد در همین دنیا پشیمان شوید!!! موفق باشید
🌐http://lobolmizan.ir/quest/35258
🔻کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
🔻کانال صدای لب المیزان
📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄
🌸 #پرسش_و_پاسخ
🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده
💠سوال شماره ۳۵۲۶۰
⁉️سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم، کار کردن در شرکتی که در حوزهی فیلترینگ اینترنت ایران فعالیت دارد، چه میزان از لحاظ شرعی و اخلاقی صحیح هست؟ در نظر داشته باشید، که بحث فیلترینگ برخی مزایا را از جمله، تقویت امنیت ملی، کاهش استفادهی مردم از رسانههای و فضاهای مجازی بیگانه ، سوق دادن ملت به شبکهی ملی اطلاعات و... به دنبال دارد. اما برخی معایب از جمله: مشکلات متعدد افراد متخصص برای انجام کارهای روزمره، نارضایتی بسیار بالای فکری و ذهنی طیف وسیعی از مردم در جریان استفاده از اینترنت و در نهایت گسترش استفاده از فیلترشکنها را به دنبال داشته است. برداشت شخصی بنده شبههناک بودن این عمل میباشد چه مثبت چه منفی، و گویی درگیر نشدن در چنین فضایی ارجح تر از ورود به این حوزه میباشد. با این حال ممنون میشوم نظر تخصصی خود را مطابق با نظر دین مبین اسلام در این مورد بفرمایید، که ایا ورود به چنین فضایی درست است، یا ایراد دارد و یا بهتر است به خاطر شبهاتی که وجود دارد، عطای چنین کاری را به لقایش بخشید. با تشکر از شما
✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به نظر میآید وقتی دشمنان ما امیدوارند از طریق فضای مجازی افکار فاسد خود را القاء فرمایند ما چارهای نداریم در چنین فضایی مواظب روح جوانانمان باشیم و نهتنها اشکال ندارد، بلکه در چنین فضایی لازم است تا آنجا که ممکن است فضای مجازی را سالم نگه داشت. موفق باشید
🌐http://lobolmizan.ir/quest/35260
🔻کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
🔻کانال صدای لب المیزان
📱 @sound_lobolmizan
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄
📚#معرفی_کتاب
⬅️#انقلاب_اسلامی
🔹کتاب: در انتظار زبانی در وصف انقلاب اسلامی
📄۱۰۰ صفحه
🔸تازه ترین اثر استادطاهرزاده
🔻دانلود کتاب
https://lobolmizan.ir/book/572
🔻کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
🔻کانال صدای لب المیزان
📱 @sound_lobolmizan
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄
📚#معرفی_کتاب
⬅️#انقلاب_اسلامی
🔹کتاب: در انتظار زبانی در وصف انقلاب اسلامی
📄۱۰۰ صفحه
🔸تازه ترین اثر استادطاهرزاده
⭕فهرست مطالب
🔅اُنس با روح تاريخ
🔅همزباني در اشاره به انقلاب اسلامي
🔅آمادگي براي شنيدن
🔅وقتي راه، گشوده شود
🔅بصيرت تاريخي
🔅گنج حيرت
🔅سرآغاز تفکر
🔅فطرت تاريخي
🔅ادراکِ بسيط تقدير تاريخي
🔅تاريخِ فهم همديگر
🔅تعين «وجود» در اين تاريخ
🔅نگهباني از حقيقتي رازگونه
تا ما به خود آييم
🔅حضور در ضيافت الهي
🔅رنج راحت شد چو شد مطلب بزرگ
🔅انقلاب اسلامي، مونس دلهاي رميده
🔅انقلاب اسلامي، يعني خدا در عالَم حاضر است
🔅رازي که شهدا گشودند
🔅تا انسانها تصميم تاريخي خود را بگيرند
🔅آيندهاي که اکنون هست
🔅آيندهاي فراسوي مرگ
🔅اين است سلوک حقيقي در اين تاريخ
🔅و ظهور مأوايي دوباره
🔅معناي زمانشناسي واقعي
🔅اساسيترين وظيفهي متفکران در اين تاريخ
🔅انتخابهاي اصيل
🔅عبور از «عيناليقين» تا «حقاليقين»
🔅نخستين قانون تفکر در اين دوران
🔅توانايي زبان اشارت و ظهور 🔅انقلاب اسلامي با آن
ما و زبان هستي
🔅خطري در ميان است!
🔅اکنوني اصيل و رو به سوي آينده
🔅سفري به سوي باطن اين تاريخ
🔅قاصدک از چه خبر آوردي؟
🔅طريقت فکري اين دوران
🔅شأن تاريخي تفکر
در اُنس با آغاز
🔅در پناه حقيقت و تحول دائمي تفکر
🔅تا انقلاب اسلامي، خود به سخن آيد
🔅اصيلترين نوع همسخني
انقلاب اسلامي در ميان زمين و آسمان
🔅مقدس چيست و نامقدس کدام است؟
🔅برافراشتن عالَم تاريخي ما
انقلاب اسلامي، روشنترين آينه
🔅ايثار، آينهي شفاف حقيقت
تجربهي ملکوت در ناسوت
جدّيترين واقعيت
🔅تاريخ؛ موجودي که «وجود» را مينماياند
🔅آشکارگي يقين نسبت به انقلاب اسلامي
🔅«وجود»؛ حقيقتِ مظاهرِ به ميانآمده
🔅گفتنِ ناگفتنيها
🔅تا آيندهي حقيقي بشر به ظهور آيد
🔅پناهجستن در تقدير الهي و حوالت قدسي
🔅به صحنهآمدن واقعيترين واقعيات
🔅انقلاب اسلامي سنت تاريخي ما
🔅انديشهانگيزترين واقعيت
🔅آغاز عصر ولايت انقلاب اسلامي
🔅صداي اميدواري
🔅در انتظار آنچه هنوز از انقلاب مکتوم است
🔅انقلاب اسلامي و پيغامي دروني
🔅راهيابي به سرچشمهي تفکر
🔅ماوراء خودِ فرورفته در تنهايي
🔅قراردادن آن در ميدان ديد
🔅طلوع هستي و حضور آينده در حال
🔅قانون نخست تفکر
🔅معناي يافت پيشيني «وجود»
🔅پيراموننگري
🔅راز پيراموننگري
🔅آزادي در حوالت تاريخي
🔅امکانهاي غير اصيل
دانش سکوت
🔅شهدا؛ صورت باطن انقلاب اسلامي
🔅امکان سخنگفتن با انسان امروز
🔅هستي، خود را در انقلاب اسلامي نشان ميدهد
🔅موضع انتظار در اين تاريخ
🔅مثل پرتابشدن در جهانِ بيکران
🔅راهي براي فهم انقلاب اسلامي
🔅چگونگي فهم تاريخي
با رجوعي که به جانان پيدا ميشود
🔅بيتفاوتي نسبت به غايات کلّي نظام هستي!
🔅انقلاب اسلامي و رهايي از بحرانهاي زندگي غربي
🔅اميدواري عاقلانه
🔅طلوع تقرّر حضوري انسان
🔅چه کسي ميتواند گزارشگرِ انقلاب اسلامي باشد؟
🔅اسلام؛ دينِ شهرها يا دين قبيلهها؟
🔅انقلاب اسلامي و باطن آن
🔅رسيدن به ارادهي آزاد
🔅نحوهي بروز رخداد فهم
نزديکي حقيقت و تاريخ
🔅نظر به حقيقت در آينهي تاريخ
🔅دوري از انقلاب اسلامي و بيعالَمي
🔅انسان اصيل
🔅معناي زمانمندي انسان
🔅انقلاب اسلامي و نجات انسان دوران مدرن از «بيجهاني»
🔅شهدا و نجات از بيجهانيبودن
🔅انقلاب اسلامي و شيوهي زيستن با يکديگر
🔅انقلاب اسلامي و مأواگزيدن در زمين
🔅پايان اروپامحوري
🔅آني هستيم که هنوز نيستيم
🔅فرداهاي ديروزها
🔅انقلاب اسلامي در جستجوي جهان گمشده
🔅عاقبت غفلت از تفکر معنوي اين دوران
🔻دانلود کتاب
https://lobolmizan.ir/book/572
🔻کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
🔻کانال صدای لب المیزان
📱 @sound_lobolmizan
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅
📚#معرفی_کتاب
⬅️#انقلاب_اسلامی
🔹کتاب: در انتظار زبانی در وصف انقلاب اسلامی
📄۱۰۰ صفحه
🔸تازه ترین اثر استادطاهرزاده
🔅مقدمه🔅
باسمه تعالي
حضرت علی(ع) میفرمایند: «فِي أَزْمَانِ الْفَتَرَاتِ عِبَادٌ نَاجَاهُمْ فِي فِكْرِهِمْ وَ كَلَّمَهُمْ فِي ذَاتِ عُقُولِهِم.»
در زمانهایی که پیامبرانی در میان مردم نبوده تا سخن خدا را به گوش آنها برسانند، خداوند بندگانی داشته که با آنها در فکرشان نجوا میکرده و در عقلهایشان با آنها سخن میگفته است.
🌿🌷🌿
شاید بتوان گفت بحث «در انتظار زبانی در وصف انقلاب اسلامی» نجواهایی است که هرکس میتواند در درون خود از پروردگار عالم در رابطه با انقلاب اسلامی بشنود و متذکر زمانهای شود که خداوند در پیش روی بشرِ این دوران قرار داده است.
🌿🌷🌿
مسلّم مطالب مطرحشده، مطالب سادهای نیست و برای هرکس قابل استفاده نمیباشد، مگر برای عدهای که بنا دارند رخداد انقلاب اسلامی را با عقلی بنگرند که آن عقل همواره «وجود» را مدّ نظر قرار داده و به انسان با هویّت تعلّقیاش نسبت به حقیقت مینگرد، انسانی که بنا دارد «خود» را در هویّت تاریخیاش احساس کند.
هر کدام از فرازهای صدگانهی پیش رو، میتواند موضوعی برای گفتگو در محافلی باشد که رفقایِ حساس به درک حضور تاریخی انقلاب اسلامی با همدیگر دارند. به امید آنکه در بستر این متن که در معرض نگاهتان قرار میگیرد؛ در فضای آن گفتگو، حقیقتی مناسب این بحث نازل شود و به ظهور آید.
🌿🌷🌿
استاد طاهرزاده مطالب این کتاب را در 47 جلسه تحت عنوان «گوشسپردن به ندایِ بیصدای انقلاب اسلامی» با رفقا در میان گذاشتند و به شرح و تبیین آن پرداختند. 15 جلسه از این مباحث - يعنی 37 فراز آن - در کتاب مذکور چاپ شد. حال که فرصتِ به نوشته درآوردنِ همه آن جلسات نیست، جهت این که تمام 100 فراز به راحتی در دسترس عزیزان قرار گیرد این کتاب تقدیم می گردد، به امید آن که با تأمّل و تدبّر در آنها، راههایی را در وجود خود تجربه کنید تا معلوم شود انسان چه اندازه در نزد خود گسترده است.
🌷گروه فرهنگي الميزان🌷
🔻دانلود کتاب
https://lobolmizan.ir/book/572
🔻کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
🔻کانال صدای لب المیزان
📱 @sound_lobolmizan