سازنده گرایان
1. تاکید به استفاده از فعالیت های اصیل یادگیری دارند. (یادگیری مبتنی بر مسئله و مرتبط با زندگی)
2. مربوط و معنی دار ساختن محتواها و مهارتها برای یادگیرنده و تجربه کردن.
3. یادگیرندگان در ساختن دانش و معنی فعال اند و باید به آنها کمک کرد که خودسامانگر درآیند.
4. درگیری با تکالیف و مسائل واقعی و اصیل توام با همکاری با افراد دارای مهارت , یادگیری را تقویت می کند. (شاگردی شناختی)
5. از تکالیف پیچیده و آموزش از بالا به پایین استفاده کنید.
6. سنجش تکوینی و مستمر , مفید است.
🌀 آنچه یک والد یا مربی بروز باید بداند ‼
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
الگوهای طراحی آموزشی
دو دسته کلی :
1. طراحی آموزشی معلم محور
پیش فرض:
رفتارگراها و شناختگراها قائلند که رفتارها , دانش ها و باورهای مشخصی وجود دارند که باید آموخته شوند;; که هریک از راهبردها و شرایط آموزشی برای پوشش دادن بخشی از آن مناسب اند.
2. طراحی آموزش یادگیرنده محور
پیش فرض:
سازنده گرایان, معتقدند برنامه ریزی وظیفه مشترک معلم و دانش آموز است.
🌀 آنچه یک والد یا مربی بروز باید بداند ‼
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
آموزش یادگیرنده محور (برخلاف معلم محور : سخنرانی و مستقیم)
نوعا حول محور رویکردهای سازنده گرایانه شکل می گیرند.
1. آموزش به کمک بحث گروهی
2. یادگیری اکتشافی (پژوهشگری) محض
_ واداشتن به اندیشیدن/ کشف دانش/ توسعه مهارت تفکر
با تسهیلگری معلم از طریق:
_ ابتدا تعیین هدف , سپس انتخاب موقعیت چالش برانگیز
_ آموزش روش اکتشاف, ارائه چالش, جمع آوری اطلاعات, فرضیه سازی, تحلیل فرآیند
_ ارزشیابی و بازخورد
3. یادگیری اکتشافی هدایت شده (نظریه سانتروک)
4. یادگیری مشارکتی یا باهم (همنوردی ها)
🌀 آنچه یک والد یا مربی بروز باید بداند ‼
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
✅کارگاه الگوی فعالیت مدارس نوین
14 ساعت کارگاه آموزشی معکوس !!
همفکری تیمی و گفتگو پیرامون ویژگی ها و بایدها_نبایدهای مربی در مدارس نوین
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy