مدرسه شغلی Sra Pou، روستای Sra Pou، پرو: مدرسهای برای ساختن جامعه
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
دبیرستان P-TECH، بروکلین، نیویورک: پلی بین دبیرستان و دانشگاه
این دبیرستان در سال ۲۰۱۱ و توسط IBM تاسیس شد تا به نوجوانان نیویورک راهی دیگر برای ورود به کالج نشان دهد، راهی به غیر از دوره چهار ساله معمولی دبیرستان.
در P-TECH دانش آموزان یک دوره شش ساله را میگذارنند. این دورهها با مربیگری و کارورزی همراه است و دانش آموزان سالهای پنجم و ششم را در کالج فناوری نیویورک سیتی صرف گرفتن مدرک میکنند و پس از آن بسیاری به سرعت به دنبال گرفتن مدرک کارشناسی میروند.
استنلی لیتو از IBM میگوید:
P-TECH یک دبیرستان تبدیل کننده است.
یک راه روشن از مدرسه به شغل آینده که به افراد جوان امکاناتی را که تصورش را نمیکردند میدهد و مستقیما به سمت اقتصاد ملی هدایتشان میکند.
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
دبیرستان P-TECH، بروکلین، نیویورک: پلی بین دبیرستان و دانشگاه
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
مدرسه استیو جابز، آمستردام، هلند: مدرسهای که متفاوت میاندیشد!
همانطور که از اسمش پیداست، مدرسه استیو جابز هوش و دانش معمولی را کاملا رد میکند و به جای وارد کردن کودکان در سیستم آموزشی یکسان، هر یک را با شیوه خودش آموزش میدهد.
موسس این مدرسه، خانم دهوند میگوید که هر یک از دانش آموزان با یک برنامه پیشرفت شخصی شروع میکنند که هر شش هفته توسط خود او، والدینش و یا مربی (مدرسه آنها را معلم خطاب نمیکند) ارزیابی و باز طراحی میشود.
بر اساس نتایج هر یک از این برنامههای پیشرفت شخصی، کودک چالشهای آموزش شخصی جدیدی و دستورالعملهایی را پیش رویش میبیند که باید از میانشان انتخاب کند.
در مدرسه استیو جابز هیچ کودکی استثنا نیست زیرا هر کس با روش و سرعت مخصوص به خودش کار میکند.
همه دانش آموزان از کلاس چهارم تا دوازدهم باید آیپدهایی با اپلیکیشنهای ویژه یادگیری شخصی خود را داشته باشند. هدف اصلی این است که دانش آموزان خود آموزش خودشان را طراحی کنند.
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
مدرسه استیو جابز، آمستردام، هلند: مدرسهای که متفاوت میاندیشد!
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
مدرسه Brightworks، سن فرانسیسکو، کالیفرنیا: مدرسهای که به طرز خطرناک آموزش میدهد
این مدرسه در سال ۲۰۱۱ کار خود را آغاز کرد. Brightworks برخی از خطرناکترین چیزها را که والدین فرزندان را از انجامشان منع میکنند به عنوان بخشیی از برنامه آموزشی گنجانده است.
کودکان خود را کثیف میکنند، با آتش بازی میکنند، لوازم خانگی را تعمیر میکنند و در تمام روز مشغول به انجام کارهای این چنینی هستند. برنامه ریزان این مدرسه معتقدند:
ما دانش آموزان را به سهیم بودن در نوشتن برنامه آموزششان دعوت میکنیم، مهارتهای منحصر به فرد و علایقی را که به آنها انگیزه میدهد را تقویت و حمایتشان میکنیم.
این مدرسه در انبار یک خانه گران قیمت واقع شده که با انواع هنر، تجهیزات و صحنههای نمایش موقت پر شده و همه اینها برای تحریک وجه خلاق کودک است.
برنامه ریزان این مدرسه میگویند:
دنیا بیشتر به مردمی نیاز دارد که با سختترین چالشها مواجه میشوند و ظرفیت خلاق، مهارتها و سرسختی را برای تغییر به کار میگیرند. کسانی که به جای مصرف کننده بودن، با لذت در فعالیتهای جهانی مشارکت میکنند و کسانی که در محدودیتهای اجتماعی و اقتصادی همدردی کردن را بلد هستند.
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
مدرسه Brightworks، سن فرانسیسکو، کالیفرنیا: مدرسهای که به طرز خطرناک آموزش میدهد
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
مدرسههای Carpe Diem، آیکِن، اوهایو: مدارسی با ظاهر دفتر کاری
این مدرسهها بیشتر از این که شبیه به کلاس و مدرسه باشند، به دفتر کار شبیه هستند. درون اتاق اصلی، که به عنوان مرکز یادگیری شناخته میشود، ۳۰۰ میزکار برای دانش آموزان وجود دارد و روی هر میز کار یک رایانه که دانش آموز را در طول آموزش از آن استفاده میکند. در مدارس Carpe Diem که در سرتاسر امریکا وجود دارند، دانش آموزان از کلاس سوم تا دوازدهم وجود دارند.
مدرسه Carpe Diem-Yuma در آریزونا با تمام مدارس دولتی در این منطقه از لحاظ ابزار استانداردهای اندازه گیری آریزونا متفاوت عمل میکند. میزان کارایی Carpe Diem برابر ۹۲ درصد است در حالی که میانگین ۶۵ درصد بوده.
در ایندیاناپولیس، بچهها به جای سه سال، در یک دوره یک ساله مهارتها و سطح خواندن خود را ارتقا میدهند. رابرت سامرز، مدیر عامل مدارس Carpe Diem میگوید:
هر دانش آموز متفاوت است، ولی ما به این نیاز داریم که همه را برای زندگی پس از دوران مدرسه آماده کنیم. سازگاری با نیازهای آنها به دانش آموزان اجازه میدهد تا موفقتر باشند. ما موفقیت خود را با موفقیت دانش آموزانمان قضاوت میکنیم.
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
مدرسههای Carpe Diem، آیکِن، اوهایو: مدارسی با ظاهر دفتر کاری
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
مدرسه Innova، پرو: مدرسهای که توسط طراحانی با کلاس جهانی ساخته شد
Innova پاسخ پرو به شکستهایی است که در استاندارد سازی سیستم آموزشی کشور داشته، این مدرسه چندین فرم مختلف از آموزش بر اساس فناوریهای نوین یادگیری، درسهای راهنمایی شده، کار گروهی و … در مجموعهای است که طراحی شده تا ماژولار و با مکان بنا سازگار باشد.
تاجر میلیاردر، کارلوس رودریگز پاستور، در سال ۲۰۱۱ این مدرسه را با کمک شرکت طراحی IDEO ساخت. امروز ۲۹ نمونه از این مدرسه در کل پرو وجود دارد. دانش آموزان نیمی از روز را عمیقا مشغول آموزش وو هدایت آنلاین هستند و نیمه دیگر روز را صرف آموزش سنتی میکنند. بخش فناوری محور این مدرسه که از مهد کودک تا کلاس یازدهم را شامل میشود برای والدین تنها ۱۳۰ دلار در ماه هزینه دارد. تا کنون این مدرسه موفقیت بسیاری داشته، در سال ۲۰۱۳ حدود ۶۱ درصد از دانش آموزان پایه دوم در امتحانات ریاضی دولت فدرال موفق شدند، در حالی که میانگین ملی تنها ۱۷ درصد بود.
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
مدرسه Innova، پرو: مدرسهای که توسط طراحانی با کلاس جهانی ساخته شد
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
Blue School، نیویورک: مدرسهای با ادغام دلسوزی و خلاقیت!
خلاقیت رکن اصلی Blue School است که در سال ۲۰۰۶ به عنوان زمین بازی توسط گروه Blue Man بنیان گذاری شد. در طول بحثهای مرتبط با چگونگی عملکرد مدارس، گروه سعی کرد تا عادات عجیب و علاقه به پرسش و کنجکاوی خود را در امر آموزش ادغام کند.
به عنوان بخشی از برنامه آموزشی، کودکان کلاس دوم تا هشتم با بازیافت آشنا میشوند، مدلهای سه بعدی از شهر نیویورک میسازند و لوازم خانگی را تعمیر میکنند. آنها رابطه صمیمی با مشکلات دنیای واقعی پیدا میکنند که کمتر کودکی در هنگام یادگیری پشت میز آن را تجربه میکند. در سیستم آموزش دینامیک که برای کودکانی از هر سن اجرا میشود، به آنها یاد میدهد که خلق کردن و اجرای ایدههای نو و بکر یک مهارت حیاتی است.
در این مدرسه اعتقاد بر این است:
مطالعات نشان میدهد که پرورش و صراحت تدریس اجتماعی و مهارتهای فردی در مدرسه به متفکرین قابل انعطاف، افرادی که در حل مشکلات با هم همکاری میکنند، افراد نوآوری که نمیتوان نوآوری انها را محدود کرد منجر میشود که دنیای مرموز و سریع التغییر امروزی خواستار آن است.
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy