AltSchool، سن فرانسیسکو، کالیفرنیا: مدرسه سیلیکون ولی
این مجموعه به طور کامل از سیستم آموزش سنتی جداست و از اجرای مدلهای استاندارد برنامههای آموزشی برای بهبود مهارتهای فناوری و سوق دادن کودکان به سمت تفکر منعطف که بتوانند به وسیله آن دنیا را تغییر دهند، شانه خالی میکند.
کودکان اجزا مختلف را در مدارها و بردهای الکترونیکی قرار میدهند و مدل سازی سه بعدی را یاد میگیرند تا خانههای اسباب بازی بسازند و تمام اینها به این دلیل است که برای آیندهای که در انتظارشان است آمادگی پیدا کنند. مدیر کل این مجموعه میگوید:
تجربه مدرسه میتواند خیلی بیشتر از صرف کردن حقایق و ارقام باشد. ما باید بچهها را با دید کاملا کودکانه که برای حل مسایل به کار میگیرند و اولویتهای اجتماعی-عاطفی که در آموزش قائل هستند، آموزش دهیم. دانش آموزان باید بخشی از پروسه تعیین هدف باشند.
AltSchool رشد بسیار سریعی دارد. این مدرسه که دانش آموزان ۴ تا ۱۴ ساله را آموزش میدهد، در سال ۲۰۱۳ کار خود را در سن فرانسیسکو شروع کرد و حال تا بروکلین نیویورک و پالو آلتو هم گسترش یافته و تصمیم دارد تا در آینده به صورت بین المللی حضور داشته باشد.
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
AltSchool، سن فرانسیسکو، کالیفرنیا: مدرسه سیلیکون ولی
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
مدرسه شغلی Sra Pou، روستای Sra Pou، پرو: مدرسهای برای ساختن جامعه
این مدرسه با معماری فنلاندی و به وسیله اعضای جامعه و برای اعضای جامعه ساخته شده است تا یاد بگیرند چگونه علایق خود را به کسب و کارهای مناسب تبدیل کنند. یک سازمان غیر دولتی محلی معلمانی را برای این مدرسه تامین میکند که دانش آموزان را در مسیری که میخواهند وارد آن شوند راهنمایی میکند.
ساخت مدرسه به نوبه خود یک درس بوده، معماران بنا را در کنار مناطق مسکونی ساختهاند تا به دانش آموزان یاد بدهند چگونه ساختمانهای مشابه هم و با کاربری متفاوت بسازند. مدرسه به خانوادهها اجازه میدهد تا استقلال کسب کنند. به جای کارهای پر زحمت و با درآمد کم؛ مردان، زنان و بچهها میتوانند چم و خم کسب درآمد از تولیدات خانگی و فروش آن به مردم محلی را یاد بگیرند.
ساختمان این مدرسه علاوه بر این، به عنوان تالار شهر برای ملاقاتها و تصمیمگیریهای دموکراتیک و جلسات اجتماعی استفاده میشود.
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
مدرسه شغلی Sra Pou، روستای Sra Pou، پرو: مدرسهای برای ساختن جامعه
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
دبیرستان P-TECH، بروکلین، نیویورک: پلی بین دبیرستان و دانشگاه
این دبیرستان در سال ۲۰۱۱ و توسط IBM تاسیس شد تا به نوجوانان نیویورک راهی دیگر برای ورود به کالج نشان دهد، راهی به غیر از دوره چهار ساله معمولی دبیرستان.
در P-TECH دانش آموزان یک دوره شش ساله را میگذارنند. این دورهها با مربیگری و کارورزی همراه است و دانش آموزان سالهای پنجم و ششم را در کالج فناوری نیویورک سیتی صرف گرفتن مدرک میکنند و پس از آن بسیاری به سرعت به دنبال گرفتن مدرک کارشناسی میروند.
استنلی لیتو از IBM میگوید:
P-TECH یک دبیرستان تبدیل کننده است.
یک راه روشن از مدرسه به شغل آینده که به افراد جوان امکاناتی را که تصورش را نمیکردند میدهد و مستقیما به سمت اقتصاد ملی هدایتشان میکند.
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
دبیرستان P-TECH، بروکلین، نیویورک: پلی بین دبیرستان و دانشگاه
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
مدرسه استیو جابز، آمستردام، هلند: مدرسهای که متفاوت میاندیشد!
همانطور که از اسمش پیداست، مدرسه استیو جابز هوش و دانش معمولی را کاملا رد میکند و به جای وارد کردن کودکان در سیستم آموزشی یکسان، هر یک را با شیوه خودش آموزش میدهد.
موسس این مدرسه، خانم دهوند میگوید که هر یک از دانش آموزان با یک برنامه پیشرفت شخصی شروع میکنند که هر شش هفته توسط خود او، والدینش و یا مربی (مدرسه آنها را معلم خطاب نمیکند) ارزیابی و باز طراحی میشود.
بر اساس نتایج هر یک از این برنامههای پیشرفت شخصی، کودک چالشهای آموزش شخصی جدیدی و دستورالعملهایی را پیش رویش میبیند که باید از میانشان انتخاب کند.
در مدرسه استیو جابز هیچ کودکی استثنا نیست زیرا هر کس با روش و سرعت مخصوص به خودش کار میکند.
همه دانش آموزان از کلاس چهارم تا دوازدهم باید آیپدهایی با اپلیکیشنهای ویژه یادگیری شخصی خود را داشته باشند. هدف اصلی این است که دانش آموزان خود آموزش خودشان را طراحی کنند.
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
مدرسه استیو جابز، آمستردام، هلند: مدرسهای که متفاوت میاندیشد!
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
مدرسه Brightworks، سن فرانسیسکو، کالیفرنیا: مدرسهای که به طرز خطرناک آموزش میدهد
این مدرسه در سال ۲۰۱۱ کار خود را آغاز کرد. Brightworks برخی از خطرناکترین چیزها را که والدین فرزندان را از انجامشان منع میکنند به عنوان بخشیی از برنامه آموزشی گنجانده است.
کودکان خود را کثیف میکنند، با آتش بازی میکنند، لوازم خانگی را تعمیر میکنند و در تمام روز مشغول به انجام کارهای این چنینی هستند. برنامه ریزان این مدرسه معتقدند:
ما دانش آموزان را به سهیم بودن در نوشتن برنامه آموزششان دعوت میکنیم، مهارتهای منحصر به فرد و علایقی را که به آنها انگیزه میدهد را تقویت و حمایتشان میکنیم.
این مدرسه در انبار یک خانه گران قیمت واقع شده که با انواع هنر، تجهیزات و صحنههای نمایش موقت پر شده و همه اینها برای تحریک وجه خلاق کودک است.
برنامه ریزان این مدرسه میگویند:
دنیا بیشتر به مردمی نیاز دارد که با سختترین چالشها مواجه میشوند و ظرفیت خلاق، مهارتها و سرسختی را برای تغییر به کار میگیرند. کسانی که به جای مصرف کننده بودن، با لذت در فعالیتهای جهانی مشارکت میکنند و کسانی که در محدودیتهای اجتماعی و اقتصادی همدردی کردن را بلد هستند.
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
مدرسه Brightworks، سن فرانسیسکو، کالیفرنیا: مدرسهای که به طرز خطرناک آموزش میدهد
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
مدرسههای Carpe Diem، آیکِن، اوهایو: مدارسی با ظاهر دفتر کاری
این مدرسهها بیشتر از این که شبیه به کلاس و مدرسه باشند، به دفتر کار شبیه هستند. درون اتاق اصلی، که به عنوان مرکز یادگیری شناخته میشود، ۳۰۰ میزکار برای دانش آموزان وجود دارد و روی هر میز کار یک رایانه که دانش آموز را در طول آموزش از آن استفاده میکند. در مدارس Carpe Diem که در سرتاسر امریکا وجود دارند، دانش آموزان از کلاس سوم تا دوازدهم وجود دارند.
مدرسه Carpe Diem-Yuma در آریزونا با تمام مدارس دولتی در این منطقه از لحاظ ابزار استانداردهای اندازه گیری آریزونا متفاوت عمل میکند. میزان کارایی Carpe Diem برابر ۹۲ درصد است در حالی که میانگین ۶۵ درصد بوده.
در ایندیاناپولیس، بچهها به جای سه سال، در یک دوره یک ساله مهارتها و سطح خواندن خود را ارتقا میدهند. رابرت سامرز، مدیر عامل مدارس Carpe Diem میگوید:
هر دانش آموز متفاوت است، ولی ما به این نیاز داریم که همه را برای زندگی پس از دوران مدرسه آماده کنیم. سازگاری با نیازهای آنها به دانش آموزان اجازه میدهد تا موفقتر باشند. ما موفقیت خود را با موفقیت دانش آموزانمان قضاوت میکنیم.
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
مدرسههای Carpe Diem، آیکِن، اوهایو: مدارسی با ظاهر دفتر کاری
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy