فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ مغز با هر یادگیری جدید توانمندتر می شود .
فرصت #تجربه و #یادگیری_خلاق را در #زندگی کودکان فراهم کنید .
#انعطاف_پذیری_عصبی
#تفکر_تحلیلی_و_واگرا
📩 #آکادمی_لوحه
@lohe_academy
﷽ اختلال #روانتنی یا اختلال سایکوسوماتیک;
بیماری های جسمیِ ناشی از مسائل روانی اند.
#اضطراب , تسریع کننده #دیابت و حتی کشنده برای مبتلایان است.
اضطراب سبب ترشح هورمون کورتیزول و ماندگاری این هورمون در خون باعث افزایش قند میشود.
‼️ اطلاع دارید چند درصد از کودکان ما , در مدارس _بویژه ابتدایی_ دچار دیابت شده اند؟؟!!
#psychosomatic
#diabetic_psychosomatic
#Stress
#Stress_and_metabolic_control
📩 #آکادمی_لوحه
@lohe_academy
یا حَیّ
به کجا چنین شتابان ؟؟!!
#slow_education
در تزکیه و تعلیم کودکان و نوجوانان مان; کمی آرام تر حرکت کنیم ...
﷽ فبلب (fablab) یک آزمایشگاه کوچک ساخت دیجیتال است. در فبلبها فناوری ساخت دیجیتال به کمک ساخت نمونههای اولیه، تولیدات محدود و حتی تولید انبوه میآید.
فلبها نشان دادهاند که پتانسیل لازم برای توانمندسازی افراد خلاق، دانشجویان و متخصصان طراحی، مخترعین و صاحبان ایده و ... را دارند تا آنها بتوانند دستگاه و ابداعات هوشمندانه و خلافانهٔ خود را به ظهور برسانند.
حرکتی که تحت عنوان جنبش فبلبها در جریان است با موضوعاتی نظیر جریان خودت انجام بده، سختافزارهای متن باز و جنبشهای متن باز و نیز اشتراک دانش و تکنولوژی همراهی ملموس دارد.
📩 #آکادمی_لوحه
@lohe_academy
هدایت شده از شبکه طراحی راهبردی سحاب
#تبادل
﷽کارگاه تربیت مربی اقتصاد(کودک و نوجوان)
با ارایه گواهی معتبر پایان دوره
🎙مدرس: دکتر مهدی طغیانی
💰هزینه ثبت نام: ۸۰ هزار تومان
⏰مهلت ثبت نام: ۲۴ دی ماه
🔻موسسه فرهنگی هنری تربیت اقتصاد حکیم(مفتاح)
﷽ خودت انجام بده (Do it yourself or DIY) اصطلاحی است که از دهه ۱۹۵۰ میلادی در برخی کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا رواج پیدا کرد و معنای آن تعمیر، اصلاح، ساختن یا انجام برخی کارهای فنی در خانه یا بیرون از خانه بدون کمک خواستن از متخصصان و استادکاران آن رشته است.
📩 #آکادمی_لوحه
@lohe_academy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣ بساز , شارژ شی ‼️
📩 #آکادمی_لوحه
@lohe_academy
هدایت شده از گندم
#تبادل
به دلیل امکان تخفیف گروهی این دوره,
اگر تمایل به ثبت نام دارید,
جهت دریافت کد تخفیف
نام و نام خانوادگی خود را
برای شناسه زیر ارسال نمایید.
@alimohazab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽با توجه به انتظار مدارس و خانواده ها در زمینه آموزش جدی درس هایی چون ریاضی، علوم و و و، آیا زمانی برای بازی و نشاط باقی می ماند ؟!!
با توضیحی در زمینه ساختار مغزی و زیر ساخت های آموزش، خانم #دکتر_رحیمی پاسخ سوال را مطرح نمودند.
سیستم رتیکولار ; در اثر #نشاط #لذت و #آرامش ; فعال شده و منجر به افزایش #تمرکز و #توجه می شود.
#توجه_انتخابی
#انتخاب_و_اختیار
📩 #آکادمی_لوحه
@lohe_academy
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ #نوروپلاستی چیست و چه تاثیری در آموزش کودکان ایجاد خواهد کرد؟؟
خاصیت افزایندگی در مغز ...
#دکتر_رحیمی
📩 #آکادمی_لوحه
@lohe_academy
﷽ 🔲 آیا دانش آموز کلاسِ من بیش فعال است ؟ آیا نیاز به ارجاع به متخصص دارد ؟
🔲 اگرچه تاكنون نشانههاي فراواني براي شناسایی كودكان دچار بيشفعالی و نقص تمرکز برشمردهاند اما واقعيت اين است كه هيچ يك از اين نشانهها به تنهايي نمی تواند نشانه قطعی وجود اين اختلال باشد و برای رسيدن به تشخیص، بررسی های تکمیلی و تخصصی مورد نياز است .
🔲 با اين حال چهار نشانه اصلی در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی و نقص تمرکز وجود دارد :
1~ اين كودكان نميتوانند براي مدت كوتاهی، بدون حركت در يك جا بمانند. حتی در شرایطی كه آنها را مجبور به اين كار كنند، مدام در جای خود تكان می خورند و با وسيلهای (دستههای صندلی يا ريشههای فرش) بازی می كنند آرام و قرار ندارند.
2~ بهطور معمول آستانه توجه در اين كودكان پايين است. يعني زمانی که مشغول كاری هستند، هر صدا و علامتی از اطراف می تواند توجه آنها را به سوی خود جلب كند. در واقع كودكان بيشفعال هميشه گوش به زنگ وقايع جانبی هستند.
3~ تمركز در كودكان بيشفعال ضعيف است. اين نشانه كه در اصل مربوط به آستانه تحريك پايين در آنهاست، باعث می شود كودك نتواند ذهن خود را به موضوعهایی كه نياز به تمركز دارند، معطوف كند.
3~ كودكان مبتلا به بيشفعالي معمولا كودكان پرخطری هستند. اين كودكان از فعاليتهای پرخطر ترسی ندارند و معمولا آن را به راحتی انجام می دهند. مثلا بارها ديده شده كه بدون ترس از افتادن، بدن خود را تا نيمه از پنجره ساختمان بيرون ميبرند يا به راحتي و بدون ترس طبیعی كه كودكان از وسايل برنده مثل چاقو دارند، با اين وسايل كار می کنند .
📌 لطفا برچسب نزنیم
📌 در صورت مشاهده این نشانه ها ، حتما کودک را به متخصص روانشناسی بالینی کودک ارجاع دهید .
#نشانه_ها
#بیش_فعالی_نقص_تمرکز
#دکتر_رحیمی
📩 #آکادمی_لوحه
@lohe_academy
هدایت شده از کهکشان هنر
#اكران_خانوادگي #عابدان_كهنز
پر استقبال ترين اثر نهمين #جشنواره_عمار📵
📆پنج شنبه ۱۸:۱۵ الي۲۰:۳۰
خيابان بزرگمهر کوچه جنب كلانتري۱۴ دانشگاه علمي كاربردي
⭕️جهت رزرو به كانال @kahonar1 مراجعه نمایید
❌#ظرفیت_محدود🚫
#مجموعه_فرهنگي_نورباران
#کهکشان_هنر
#تبادل
⚡هر متنی به ویرایش نیاز دارد⚡
🔹مرکز مطالعات و تحقیقات #حیات_طیبه برگزار می کند:
✨کارگاه ویرایش و درست نویسی✨
🎋مدرس: استاد سید محسن ملاباشی
❌📆مهلت ثبت نام از 25 دی تا 12 بهمن
✅تخفیف ویژه برای فعالان فرهنگی و دانشجویان
برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
☎031-34491663 ☎0991-361-6633
یا به آیدی زیر در پیام رسان های سروش، بله، ایتا و تلگرام پیام بدهید:
@hayaaat97
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ عملکرد نیمکره چپ و راست مغز , طرف غالب و حافظه فعال ...
#یوگا به کمک تقویت ذهن کودکان می آید.
فیلم ارسال شده از طرف #دکتر_کمالی
📩 #آکادمی_لوحه
@lohe_academy
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ خانم #دکتر_رحیمی
در زمینه نحوه اجرا و کاربرد این تمرین در افزایش توجه، تقویت جانبی شده مغز و حافظه فعال توضیح می دهند.
#یوگا به کمک تقویت ذهن کودکان می آید.
فیلم ارسال شده از طرف #دکتر_کمالی
📩 #آکادمی_لوحه
@lohe_academy
هدایت شده از KHAMENEI.IR
رهبرانقلاب: فاطمه زهرا سلاماللهعلیها مثل یک مادر، مثل یک مشاور، مثل یک پرستار برای پیامبر بوده است. آنجا بوده که گفتند فاطمه «امّ ابیها» -مادر پدرش- است. ٧٧/٢/٧
🏴 @Khamenei_ir
#تبادل
سکانس کودکی
کودک، نمایش، مهارت
کودکان آن چه را می بینند یاد می گیرند
اموزش و ارتقاء مهارت های اجتماعی و عاطفی درکودکان از طریق نمایش خلاق.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در همایش رایگان ما شرکت کنید
تاریخ برگزاری: پنج شنبه ۴بهمن ماه
ساعت ۱۶الی ۱۸
سخنران: دکتر نوروزی
مکان برگزاری: خ آمادگاه روبروی هتل عباسی
📩 #آکادمی_لوحه
@lohe_academy
﷽ شتاب در #تربیت ⛔️
مرحوم استاد #علی_صفایی ( #ع_ص )
داستان ما، داستان چوپانى است كه از يك طرف به گوسفندش پوست خربزه مىداد و از طرف ديگر دنبه اش را وزن مىكرد تا ببيند چاق شده يا نه.
ولى داستان ابراهيم، داستان كسى است كه شتاب زده نيست، حليم است و به سمت حق باز مى گردد و با او در رابطه است تا ثباتى داشته باشد كه خداوند مى فرمايد: «انَّ ابْرَاهِيمَ لَاوَّاهٌ حَلِيمٌ».[1]
ما مى خواهيم اگر امروز برخوردى كرديم، فردا به نتيجه برسيم، در حالى كه اين شتاب، در هيچ موقعيتى بهره نمى دهد؛ حتى غذا هم بلافاصله به رگها و سلولها منتقل نمى شود، بلكه بارها و بارها كنترل مى شود.
بذرى كه تو امروز كاشتهاى، بعد از ماهها سر از خاك در مى آورد و پس از مدت درازى ريشه مى دواند تا بار دهد تا سنبله شود.
👈 شكستهاى ما از اينجا شروع مى شود كه مى خواهيم در يك برخورد و در يك روز، تمام خلق را بسازيم، در حالى كه در تاريخ مى بينيم كه انبياء سالها ناليدند و نتيجه اى نگرفتند، ولى مأيوس هم نشدند. حال چه شده كه ما مأيوس مى شويم و صدمه مى خوريم؟! اين نصيحتى است كه يعقوب به فرزندانش مى كند: «لا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ»[2]؛ از روح خدا و نيرويى كه خدا برايتان مى فرستد، مأيوس نشويد.
[1]. توبه، 114
[2]. يوسف، 87
از 📚 حركت
📩 #آکادمی_لوحه
@lohe_academy
هدایت شده از ربط عاشقی 🇵🇸
ماه افتخار.mp3
554.2K
📻بشنوید...
🌷رهبرانقلاب: ورود به آستانهی ماه بهمن را تبریک عرض میکنم.
🌙 ماه افتخار، ماه تحول عظیم تاریخ ملت ایران
#چهل_سال_اقتدار
#بانوان_فعال_جبهه_فرهنگی_انقلاب
@rabteasheghi⏪
1_45214192.pdf
1.15M
﷽ توصیف های روزانه در ارائه بازخورد به دانش آموزان دوره ابتدایی, چه جملاتی هست , یا نباید باشد؟؟
#بازخورد
#ارزشیابی_توصیفی
#آموزش_و_پرورش
#مدرسه_مربیان
📩 #آکادمی_لوحه
@lohe_academy
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽چه روشی برای داشتن کلاسی شاد و توام با آرامش پیشنهاد می کنید ؟
چه کنیم تا بچه ها در کلاس علاقمند باشند و انگیزه همکاری با آموزگار داشته باشند ؟
برای جلوگیری از اضطراب و بالا بردن آرامش کودکان چه پیشنهادی دارید ؟
سرکار خانم #دکتر_رحیمی پاسخ می دهند:
📩 #آکادمی_لوحه
@lohe_academy
﷽ در زبانشناسی کوچکترین جزء مشخص کلام #واج است و جایگزینی آن با واجی دیگر تفاوت معنایی ایجاد میکند. واجها کوچکترین واحدهایِ آوایی مستقلی هستند که به کمک آنها تکواژها ساخته میشوند (یک یا چند تکواژ تشکیلِ یک واژه میدهند).
در زبان فارسی 29 واج داریم که 23 واج صامت یا همخوان هستند و 6 واج مصوت یا واکه.
#صامت به آن گروه از آواهای گفتاری گفته می شود که در ادای آنها جریان هوا پس از گذشتن از نای گلو، در نقطه ی میان گلو و لب ناگهان براثر مانعی متوقف می شود و با فشار از تنگنایی می گذرد یا از خط میانه ی دهلیز دهان منحرف می شود و یا یکی از اعضای گفتار بالاتر از گلو را به اهتزاز در می آورد.
تعداد صامت ها در زبان فارسی لهجه ی مرکزی 23 است که عبارتند از :
ء ب پ ت ج چ خ د ر ز ژ س ش ف ق ک گ ل م ن و هـ ی
برای توضیح چگونگی ادای هرکدام از #صامت ها می بایست ابتدا #مناطق_زبان را بشناسیم .
زبان در تجوید گویش به سه قسمت تقسیم می شود :
1. قسمت اول نوک زبان است که تعدادی از حروف با تماس این ناحیه در نقاطی از دهان ساخته می شوند.
2. قسمت دوم وسط زبان است که با ایجاد سطح بیشتر برای ساختن حروف دیگری به کار برده می شود.
3. و قسمت سوم انتهای زبان است که در عمل هیچ تماسی با نواحی دهان ندارد، اما در فرایند حرکت های جمع و باز ، لوله ای کردن و سرعت تغییر حالت های زبان نقش مهمی را بر عهده دارد.
#حرف(ژ)
زبان به حالت لوله ای به سمت نقطه قبلی می رود و نوک زبان کمی متمایل به سمت دندانهای پیشین جلو خم می شود.در این حالت وسط و نوک زبان با کمی گودی در میان و فاصله با لثه ، جریان هوا را در کانال ایجاد شده هدایت می کند و با برخورد به سخت کام و تغییر مسیر به سمت جلوی دهان صد حرف (ژ) را تولید میکند.
#حرف(ج)
وسط زبان را با تماسی مختصر در محل حد وسط قوس لثه و سقف دهان قرار میدهیم و سعی میکنیم صوت را از پهنای زبان به سمت محل تماس هدایت کنیم ؛ و پس از انجام زبان را خیلی سریع به حالت عادی خود باز می گردانیم.
📩 #آکادمی_لوحه
@lohe_academy