#نوموفوبیا (Nomophobia)، اصطلاحی است که برای نخستین بار توسط محققان انگلیسی و از سال ۲۰۱۰ رواج پیدا کرده است و به عنوان مخفف عبارت No Mobile Phobia به کار میرود. نوموفوبیا نوعی از بیماری فوبیا است که فرد مبتلا به آن، در صورت دور بودن از گوشی موبایل، اضطراب و نگرانی شدید را تجربه میکند.
در بین روانشناسان، در مورد اینکه آیا واقعاً باید این اضطراب شدید را فوبیا دانست یا خیر، اختلاف نظر وجود دارد. اما به نظر میرسد که لااقل با تعریفی که در استاندارد DSM-IV در مورد فوبیا ارائه شده، اضطراب ناشی از دور بودن از موبایل را بتوان به عنوان نوعی از فوبیاهای خاص (Specific Phobia = SP) دانست که ترس و اضطراب غیرطبیعی ناشی از قرار گرفتن در شرایط و موقعیتهای خاص را شامل میشود.
شما چقدر درگیر #نوموفوبیا هستید⁉️
#سواد_رسانه
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
#اطلاعیه_مهم
با سلام
جلسه نهم کارگاه تمرکز و توجه
طبق زمان بندی اعلام شده
فردا 5شنبه در #مدرسه_پسرانه_هدهد
برگزار می گردد.
️"زمانی برای #کثیف_کاری"
وقتی بچه هایی را می بینیم که خیلی تمیز و مرتب هستند و طاقت هیچگونه کثیفی را ندارند، نباید خیلی خوشحال شویم ‼️
بازی هایی که حواس مختلف کودک از جمله لامسه را درگیر می کنند، تحت عنوان بازی های حسی (sensorial activities) شناخته می شوند.
این بازی ها که معمولا خیلی تمیز و مرتب نیستند، باعث تقویت حواس اصلی کودک می شوند و به ایجاد یکپارچگی حسی کودک کمک می کنند.
اختلال در سیستم پردازش حسی بچه ها معمولا با اختلالات خلقی و تمرکزی در کودکان همراه هست.
پس توصیه می شود حتما در طول هفته زمانی را برای انجام این بازی ها در شرایط کنترل شده، در نظر بگیرید.
فواید #مسی_پلی
کمک جهت رفع وسواس
تحریک حواس
دست ورزی: تقویت مهارت های ریز و ظریف حسی
رشد خلاقیت
messy play
Dirty Activities for Kids
kids playing in the dirt
kids dirty play
dirtiest kids
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
✅ مربى بايد در كودك سه خصوصيت را بارور كند و اين گونه او را واكسينه نمايد:
1⃣ شخصيت و استقلال
2⃣ حرّيّت و آزاد منشى
3⃣ تفكّر و تحليل
تربيت كودک ص 46
بیستمین سالگرد عروج ملکوتی مرحوم علی صفایی حائری (ع_ص) 🌱
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
[ #عبودیت غایت است]
عبادتی که "مهمترین کارِ در لحظه" نباشد , #عبودیت نیست و
#عبودیت یعنی این که محرک ها و حرکت های تو کنترل شده باشد و محرکی جز الله نباشد
و از این گذشته با این که محرک الله است , در حرکت هایی که به خاطر اوست , حرکت ها بدون سنجش و از دم دست نباشد. که او حرکتی را می خواهد که مهمترین است و ضروری ترین.
تربيت كودک ص 19
بیستمین سالگرد عروج ملکوتی مرحوم علی صفایی حائری (ع_ص) 🌱
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
👌 ثبت نام آغاز شد ...
💡 #مهارت و #کارآفرینی را
با بهره گیری از اساتید مجرب و برجسته
در دانشکده های فنی و حرفه ای
دخترانه و پسرانه
#سما تجربه کنید .
مقطع #کاردانی بدون آزمون
☑️ امکان ادامه تحصیل در مقطع #کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی بدون آزمون ✔️
🎓 با ارائه #دانشنامه از معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (سما)
📨 رشته های جدید و اخبار ما را در تلگرام, ایتا و وب سایت دنبال کنید :
👜 @samaisfgirl
💼 @samaisfboy
👜 http://college1.sama-isf.ac.ir/
💼 http://college2.sama-isf.ac.ir/
هدایت شده از نوجهان
🍀رفتار منجر به #حسادت
#احادیث_تربیتی
✨✨✨
🔶 #هاتف پیام آور #تربیت_اسلامی
🔹 @hatef_app
🔷 hamrahmorabi.ir
5.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انیمیشن کوتاه piper
#good_life
#life_skill
#خوداتکایی #مهارت #عزت_نفس #استقلال_شخصیت و ...
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انیمیشن کوتاه zebra
#good_life
#life_skill
#پذیرش_خود / اتفاقات #مهارت #عزت_نفس #استقلال_شخصیت و ...
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
مقیاس هوش #وکسلر برای کودکان - ویرایش پنجم
( #WISC_V )
مقیاس هوش وکسلر، ابزار بالینی جامعی است برای ارزیابی هوش کودکان 6 تا 16 سال و 11 ماه، که به طور انفرادی اجرا می شود؛
در این ویرایش نسبت به نسخه قبلی (مقیاس هوش وکسلر برای کودکان ویرایش چهارم (Wechsler 2003 Wisc-IV
تعدادی خرده آزمون جدید برای سنجش دقیق تر هوش، شیوه کاربری متفاوت و نمره های شاخص برای استفاده بالینی بیشتر به آن اضافه شده است؛ همچنین تغییرات عمده جدیدی از جمله هنجارها، خرده آزمون های فراوان، نمره های شاخص، اصطلاح های علمی و فنی، شیوه نمره گذاری در آن اعمال شده است؛ و نیز تحلیل نرم افزاری داده ها برای توسعه کاربرد مقیاس، سهولت استفاده و تضمین صحت نتایج داده شده است. نسخه پنجم وکسلر کودک، با ادغام پژوهش های جدید راجع به هوش، رشد شناختی، رشد عصبی، علوم عصب شناختی و فرایندهای مهم یادگیری بر ویرایش قبلی خود ممتاز است.
خرده آزمون های این نسخه را میتوان به سه طبقه کلی گروه بندی کرد:
اصلی: ده خرده آزمون اصلی برای توصیف جامع و ارزیابی توانائی هوشی پیشنهاد میشود که هفت خرده آن برای بدست آوردن مقیاس کلی هوشبهر کافی است.
ثانوی: شش خرده آزمون ثانوی را میتوان علاوه بر خرده آزمون های اصلی برای تدارک نمونهگیری وسیعتر از عملکرد هوشی اجرا کرد تا اطلاعات بیشتری برای تصمیمگیری بالینی حاصل شود.
مکمّل: پنج خرده آزمون مکمّل را میتوان برای تدارک اطلاعات بیشتر راجع به توانائی های شناختی دیگر اجرا کرد که در صورت نیاز بالینی به کار می رود.
در تست هوش وکسلر نگارش پنجم ، پنج حوزه توانایی شناختی اصلی ( شاخص ها ) مورد بررسی قرار می گیرد که به صورت تیتر وار عبارتند از :
1- شاخص درک مطلب کلامی که به اختصار به آن VCI نیز می گویند.
2- شاخص بصری - فضایی که به اختصار به آن VSI نیز می گویند.
3- شاخص استدلال سیال که به اختصار به آن FRI نیز می گویند.
4- شاخص حافظه فعال که به اختصار به آن WMI نیز می گویند.
5- شاخص سرعت پردازش که به اختصار به آن PSI نیز می گویند.
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy