20131209102003-9894-3.pdf
325.3K
روش های تدریس نوین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
در تدریس حداقل سه ویژگی برشمرده میشود:
1. وجود تعامل بین مدرس و یادگیرنده (نه یک جریان یک طرفه که مدرس مثل ضبط صویت مباحث را تکرار کند)
2. وجود اهداف از قبل تعیین شده (که مدرس بداند به چه هدفی این فعالیتها را انجام دهد)
3. ایجاد فرصت مناسب و آسان برای یادگیری. (تا یادگیرنده بتواند به آسانترین روش ممکن موضوع را فرا بگیرد)
به صورت کلی روشها و فنون تدریس را به چهار بخش کلی تقسیم میکنند:
1. روشهای تدریس بر اساس انتقال مستقیم اطلاعات و آموزشها
2. روشهای تدریس و آموزش بر اساس تعامل
3. روشهای تدریس مسأله محور
4. روشهای تدریس و آموزش انفرادی
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
آموزش فاصلهدار !
یادگیری فاصلهدار روش یادگیری است که در آن محتوای آموزش فشردهشده در سه زمان تکرار میشود که با دوتا استراحت کوتاه دهدقیقهای همراه است. دانشآموزان در این استراحتهای کوتاه به فعالیتهایی همچون فعالیتهای جسمی میپردازند.
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
چهارشنبههای جذاب (انعطافپذیر)
#یک_روز_شاد !
در دروس چهارشنبههای جذاب، معلم تلاش میکند و هر دانشآموز را کمک میکند تا دروسی که برایشان بهشخصه بسیار مشکل است را بخوانند و یاد بگیرند.
این باعث میشود تا کار دانشآموزان بسیار آسان شده و درزمانی که در مدرسه هستند بتوانند بهراحتی روی موضوعی تمرکز کنند و مشکلشان را برطرف کنند.
معلمان نیز این را متوجه شدهاند این کار خیلی ساده است و علاوه بر اینکه میتواند برنامهی درسی آنها را حفظ کند بلکه میتواند بهراحتی باکمی تدریس خصوصی دروس را مرور کنند.
دانشآموزان در دروس چهارشنبههای جذاب بیشتر از زمانهای دیگر با دروس درگیر میشوند و آنها را در یک شرایط مطالعه متمرکز قرار میدهد که به آنها کمک میکند تا مسائل دشوار را درک کنند.
معلمان نیز قادر خواهند بود تا به دانشآموزان کمک کنند و بهراحتی یک هفتهی سریع و پیشرفت زیادی داشته باشند.
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
تعامل با دنیای واقعی
در یک روش تدریس که آن را تعامل مینامند، دانشآموزان میخواهند با دنیای واقعی همکاری داشته باشند و هر آنچه را که در حوزههای مختلف زندگیشان اتفاق افتاده است را تجزیهوتحلیل کنند (نهتنها نوعی کارآموزی است بلکه مقرونبهصرفه نیز هست و در شغل و حوزههای مختلف جامعه و… نیز مفید است.)
دانشآموزان به بازدید کسبوکارهای محلی میروند تا ببینند که چگونه دانشی را که یاد میگیرند در دنیای واقعی بکار میرود.
چند روزی برای این تمرین کنار گذاشتهشده و تمام دانشآموزان لباسهای موردنیاز مشاغل را میپوشند. این ایده برای این است که دانشآموزان را درگیر کند و بتوانند دانششان را به دنیای واقعی متصل کنند. (شبیه سال گذار ایرلندی ها)
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
19.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کار و کسب های فناوری اطلاعات
امروزه جزو رتبه اول اقتصاد جهانی اند.
و با پیش بینی, در آینده نیز شدت می گیرد.
دنیا از چه زمانی و چگونه , به تربیت متخصص فناوری اطلاعات می پردازد؟!
➕ آموزش برنامه نویسی از کودکی
🌀 آنچه یک والد یا مربی بروز باید بداند ‼️
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
18.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رویکردهای نوین آموزش
در جهان چیست؟
🌀 آنچه یک والد یا مربی بروز باید بداند ‼
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
هدایت شده از آکادمی لوحه
﷽ روند آینده محیط های یادگیری چگونه است؟
"""از جهت انسانی""" : یادگیری الکترونیکی #Self_Paced یا #خودگامی جایگزین خواهد شد.
"""از جهت فناوری""" : یادگیری با استفاده از #عامل_هوشمند مصنوعی #Smart_Agent تسریع خواهد شد.
توضیح اینکه:
1️⃣ #خودگامی به نوعی از آموزش الکترونیک گفته میشود که آموزش به همراه سطح بالایی از *انعطافپذیری ارائه میشود. در این نوع آموزش شما میتوانید *سرعت آموزش را *مطابق خود تنظیم کنید و جلسههای درسی خود را در زمان مورد نظر خود آغاز کنید. این دورهها معمولا با یک آزمون نهایی و ارائه مدرک همراه است.
نرخ رشد یادگیری الکترونیکی #Self_Paced در کشورها به شرح زیر است:
۱. هند: ۵۵%
۲. چین: ۵۲%
۳. مالزی: ۴۱%
۴. رومانی: ۳۸%
۵. لهستان: ۲۸%
۶. جمهوری چک: ۲۷%
۷. برزیل: ۲۶٪
۸. اندونزی: ۲۵%
۹. کلمبیا: ۲۰%
۱۰. اوکراین: ۲۰%
در فرآیند #خودگامی ابتدا دانش آموز ، رویاپردازی می کند. سپس نقشه شخصی سازی شده یادگیری و شغلی خود را ترسیم می کند. با منابع آشنا می شود. و مسیر رشد را آغاز می کند.
قالب ها :
سیستم مدیریت یادگیری (LMS)
یادگیری موبایل
موکها (MOOCs)
و ... .
2️⃣ #عامل_هوشمند مصنوعی به عنوان دستیار شخصی به کمک افراد در آموزش خواهد آمد و متناسب با نیاز و بافت شخصیتی افراد به آن ها کمک خواهد کرد.
🌀 گفتگوی لوحه با آقای مهندس اشکان کاظمی در موضوع آینده سیستم آموزش
#توجه_به_تفاوتها_و_استعدادهای_فردی
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
مقایسه #مراحل_رشد
در دیدگاه اربکسون و فروید
🌀 آنچه یک والد یا مربی بروز باید بداند ‼
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy