✅معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد
سهم ۴۰ تا ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۳ سال آینده
🔰معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در کنکور سال آینده صرفا ۴۰ درصد سابقه تحصیلی فقط در پایه دوازدهم لحاظ می شود، در سال ۱۴۰۳ سهم سوابق تحصیلی ۵۰ درصد از پایه دوازدهم و یازدهم خواهد بود و از کنکور ۱۴۰۴ میزان ۶۰ درصد سابقه تحصیلی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم لحاظ و سهم کنکور ۴۰ درصد می شود.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، دکتر محمد مهدی کاظمی شامگاه ۲۴ بهمن ماه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه کرمان اظهار کرد: دوره متوسطه اول دوره بسیار مهمی است زیرا تثبیت شخصیت و هویت دانش آموزان قراراست شکل بگیرد و استعداد و علاقه دانش آموزان شناسائی و برای انتخاب رشته برنامه ریزی شود لذا توجه ویژه ای به این موضوع داریم.
وی افزود: هدایت تحصیلی از این منظر که به آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان ارتباط دارد و در توسعه و پیشرفت صنعتی، علمی و اقتصادی کشور موثر است، باید سعی کنیم این استعدادها را به درستی شناسایی و از نقش معلمان در این زمینه استفاده کنیم و باتوجه به مهارت آموزی را دنبال می کنیم تا دانش آموزان انتخاب مناسبتر داشته باشند.
کاظمی بیان کرد: براساس سند تحول بنیادین، دانش آموزان در پایان هر دوره تحصیلی باید مهارتی کسب کنند تا زمینه معاش حلال را برای خود فراهم نمایند و دنبال هستیم دانش آموزان آگاهانه انتخاب کنند و توجه به آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای ویژه است و بیش از دو درصد سهم رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای در سال گذشته در کشور افزایش یافت و در شاخه نظری نیز توسعه متوازن را داشتیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نگاه ما در آموزش های فنی و حرفه ای نگاه تمدنی است، گفت: جنبه تربیت نیروی کار در دین ما نیز کار مورد تاکید قرار گرفته و باید به فرهنگ کار بیشتر توجه کنیم و این نیاز کشور است و باید در رسانه و تولیدات هنری و فیلم ها به فرهنگ کار پرداخته شود.
وی با اشاره به ایجاد هنرستان های جوار کارخانه عنوان کرد: در این برنامه، کارخانه نیروی انسانی موردنیاز خود را تربیت می کند و اشتغال پذیری بیشتر می شود و در رشته کشاورزی به عنوان یک نیاز ضروری در راستای امنیت غذایی، طرح شهید باقری را با هدف اینکه بتوانیم در هر شهرستان یک هنرستان کشاورزی داشته باشیم، دنبال می کنیم.
کاظمی در ادامه درباره کنکور اظهار کرد: طی این سال ها کنکور لطمه زیادی به دانش آموزان و نظام تعلیم و تربیت کشور وارد کردهاست. کنکور یک سیستم ارزشیابی است و در کل نظام آموزشی تاثیر می گذارد و انحراف در ماموریت آموزشی ایجاد کرده و ما را به سمت حافظه محوری برد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: براساس تصمیماتی که در کشور و با تصویب مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، قرار شد سهم کنکور در پذیرش کمتر و توجه به امتحانات و کلاس و محتوای درسی اتفاق بیفتد و سابقه تحصیلی مد نظر قرار بگیرد.
وی افزود: در کنکور سال آینده صرفا ۴۰ درصد سابقه تحصیلی فقط در پایه دوازدهم لحاظ می شود، در سال ۱۴۰۳ سهم سوابق تحصیلی ۵۰ درصد از پایه دوازدهم و یازدهم و از کنکور ۱۴۰۴ میزان ۶۰ درصد سابقه تحصیلی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم لحاظ و سهم کنکور ۴۰ درصد می شود؛ آن وقت این موضوع به عدالت آموزشی نزدیک تر شده و باید توجه دانش آموزان به کتاب درسی باشد و می تواند به کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت و عدالت آموزشی بیشتر کمک کند.
کاظمی در ادامه درباره مطالبات طرح تثبیت یادگیری بیان کرد: با پیگیری های وزیر، تا پایان سال تخصیص منابع صورت می گیرد و امیدواریم بتوانیم مطالبات همکاران را در این بخش پرداخت کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود نیرو در رشته کار و فناوری اظهار کرد: باید برای جبران کمبود نیرو در این بخش اقدام می شد و از طریق ماده ۲۸ نسبت به جذب نیرو اقدام شد اما محدود بود؛ امسال برای رشته کار و فناوری در دانشگاه فرهنگیان سرفصل مصوب شد و یک رشته جدید برای اولین بار در کنکور ۱۴۰۱ پذیرش دانشجو داشتیم که نسبت به جذب این نیروها اقدام خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش درباره فعالیت پژوهش سراهای دانش آموزی گفت: این مکان ها در جهت تقویت روحیه پژوهشی و زمینه بروز خلاقیت دانش آموزان است و در این راستا امسال جشنواره علمی پژوهشی کشور را داشتیم و یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در آن شرکت کردند و نهایتا ۷۰۰ دانش آموز برتر انتخاب شدند و با این نگاه به علم، پژوهش و نوآوری نگاه می کنیم و برخی از آثار خلق شده دانش آموزان، توسط بعضی از شرکت های دانش بنیان در مسیر تولید قرار گرفته است.
کاظمی تصریح کرد: باید نظام آموزشی و پژهوش سراها را به سمت کارآفرینی ببریم تا دانش آموزان بتوانند پژوهش را به محصول تبدیل و ارزش آفرینی نموده و برای رفع نیازهای کشور و پ
یشرفت اقتصادی خودشان و کشور تلاش کنند و در این راستا تولیدات بسیاری در هنرستان های کشور داریم و طرح آموزش همراه با تولید را داریم و در قالب آن دنبال این هستیم دانش آموزان را از اکنون با کسب و کار آشنا کنیم.
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
✅مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:
هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش برمبنای سند تحول بنیادین ضروری است
🔰مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز کرمان گفت: هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش برمبنای سند تحول بنیادین ضروری است.
🔶به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی شامگاه ۲۴ بهمن ماه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه کرمان با اشاره به اهمیت کار آموزش و پرورش و نقش نهاد تعلیم و تربیت در انتقال فرهنگ به نسل آینده، در ادامه اظهار کرد: در زمینه هدایت تحصیلی بر مبنای سند تحول بنیادین، باید دانش آموزان را به سمت مهارت آموزی ببریم و از این طریق می توانیم مشکلات کشور را حل کنیم.
🔷وی افزود: در استان کرمان ۲۱ هنرستان فنی و حرفه ای تخصصی کارآفرین فعال است که آموزش همراه با تولید راهبرد اصلی ما در این هنرستان ها است.
🔶رضایی درباره برگزاری کلاس های آموزشی کنکور در جنوب استان کرمان تصریح کرد: تاکید ما بر اصل بومی گرایی و استفاده از همکاران داخل استان در تدریس کنکور در جنوب کرمان است تا اگر کاستی هایی در این زمینه وجود دارد را جبران کنیم.
🔷مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال های اخیر یکی از اقدامات آموزش و پرورش توجه به پژوهش سراها بود که محل فعالیت پژوهشی دانش آموزی بود و دانش آموزان استان کرمان امسال ۳۰ درصد از طرح های جشنواره جوان خوارزمی را داشته و رتبه نخست کشور را به دست آوردند. همچنین در المپیادها نظری و فنی و حرفه ای افتخار آفریدند و در المپیاد فرش دو نفر از هنرجویان استان کرمان مدال های طلا و نقره را کسب کردند.
🔶وی درباره مطالبات حق التدریس ها نیز بیان کرد: وزارتخانه پیگیر این موضوع است و ما ابتدا باید ساعت موظفی همکاران را در سیستم ثبت کنیم و بنای وزارتخانه این است قبل از سال حق التدریس را پرداخت کنیم.
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
ده موضوع مهم سال 2023 میلادی!
👈 اکونومیست 10 موضوع مهم سال 2023 را اعلام کرد
1️⃣ همه نگاهها به اوکراین:
قیمت انرژی، تورم، نرخ بهره، رشد اقتصادی، کمبود مواد غذایی، همه به این بستگی دارد که جنگ اوکراین در ماههای آینده چگونه انجام شود. پیشرفت سریع اوکراین میتواند ولادیمیر پوتین را تهدید کند، اما به نظر میرسد که یک بنبست نظامی سخت محتملترین نتیجه باشد. روسیه تلاش خواهد کرد تا درگیری را خنثی کند به این امید که کمبود انرژی و تغییرات سیاسی در آمریکا، حمایت غرب از اوکراین را تضعیف کند.
2️⃣ رکود در راه است:
اقتصادهای بزرگ وارد رکود خواهند شد، زیرا بانکهای مرکزی نرخهای بهره را برای مهار تورم افزایش میدهند. این یک اثر پس از همهگیری کرونا است که به دنبال قیمتهای بالای انرژی وخیمتر شده است. رکود اقتصادی آمریکا باید نسبتا ملایم باشد اما در اروپا شدیدتر خواهد بود.
3️⃣ توفیق اجباری آب و هوایی:
از آنجایی که کشورها برای تامین منابع انرژی خود شتاب کردهاند، آنها به سوی سوختهای فسیلی آلاینده روی میآورند. اما در میان مدت جنگ این گذار به انرژیهای تجدیدپذیر را به عنوان جایگزین ایمنتر برای هیدروکربنهای عرضه شده توسط خودکامگان تسریع خواهد کرد. علاوه بر انرژی بادی و خورشیدی، انرژی هسته ای و هیدروژن نیز سود خواهند برد.
4️⃣ افول چین؟
در ماه آوریل جمعیت هند با حدود 1.43 میلیارد نفر از چین پیشی خواهد گرفت. در شرایطی که جمعیت چین رو به کاهش است و اقتصاد آن با بادهای مخالف مواجه است، انتظار میرود بحثهای زیادی در مورد افول چین مطرح شود. رشد آهستهتر به این معنی است که اقتصاد آن هرگز از نظر اندازه از آمریکا پیشی نخواهد گرفت.
5️⃣ آمریکای از همگسسته:
اگرچه جمهوریخواهان در انتخابات میاندورهای عملکردی ضعیفتر از حد انتظار داشتند، شکافهای اجتماعی و فرهنگی در مورد سقط جنین، اسلحه و سایر مسائل داغ پس از یک رشته احکام جنجالی دیوان عالی همچنان افزایش مییابد. ورود رسمی دونالد ترامپ به رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری 2024، هیزم بر این آتش خواهد بود.
6️⃣ مناطق احتمالی برای شروع جنگ دیگر:
تمرکز شدید بر جنگ در اوکراین خطر درگیری در مناطق دیگر را افزایش می دهد. با حواس پرتی روسیه، درگیریها در حیاط خلوت آن در حال وقوع است. چین ممکن است تصمیم بگیرد که هرگز زمان بهتری برای یورش به تایوان وجود نخواهد داشت. تنش های هند و چین ممکن است در هیمالیا شعلهور شود. و آیا ممکن است ترکیه سعی کند یک جزیره یونانی در دریای اژه را تصرف نماید؟
7️⃣ تغییر اتحادها:
در بحبوحه تغییرات ژئوپلیتیکی، اتحادها پاسخ میدهند. ناتو که با جنگ در اوکراین احیا شده است، پذیرای دو عضو جدید خواهد بود. آیا عربستان سعودی به توافق ابراهیم خواهد پیوست؟ دیگر اتحادهایی که اهمیت فزایندهای دارند عبارتند از کواد و اکوس (دو گروه تحت رهبری آمریکا که قصد مقابله با ظهور چین را دارند) و I2U2 ، یک هیئت پایداری آب و هوا که هند، اسرائیل، امارات متحده عربی و ایالات متحده را به هم پیوند میدهد.
8️⃣ گردشگری تلافیجویانه پس از کووید:
از آنجایی که مسافران در گردشگری «انتقامجویانه» پس از قرنطینه شرکت میکنند، هزینههای مسافران تقریبا سطح 1.4 تریلیون دلاری خود در سال 2019 را به دست خواهد آورد، اما تنها به این دلیل که تورم قیمتها را افزایش داده است. تعداد واقعی سفرهای توریستی بینالمللی، با 1.6 میلیارد، همچنان کمتر از سطح قبل از همهگیری 1.8 میلیارد در سال 2019 خواهد بود. سفرهای تجاری با کاهش هزینهها توسط شرکتها، ضعیف باقی خواهند ماند.
9️⃣ بررسی واقعیت متاورس:
آیا ایده کار و بازی در دنیای مجازی فراتر از بازیهای رایانهای مطرح خواهد شد؟ در حالی که اپل اولین هدست خود را عرضه میکند و متا تصمیم میگیرد تا با کاهش قیمت سهامش، استراتژی خود را تغییر دهد، سال 2023 پاسخهایی را ارائه خواهد داد. در همین حال، یک تغییر سادهتر و مفیدتر ممکن است ظهور «کلیدهای عبور» برای جایگزینی رمزهای عبور باشد.
🔟 سال نو و اصطلاحات تخصصی جدید:
هرگز در مورد کلید عبور چیزی نشنیدهاید؟ نترسید زیرا در سال 2023 آنها مورد استفاده گسترده قرار خواهند گرفت. دیگر ارزهای دیجیتال جالب به نظر نمیرسند رمزنگاری کوانتومی داغ خواهد بود.
🔸در نگاهی به گذشته، همهگیری کروناویروس پایان دوره ثبات نسبی و قابل پیشبینی در ژئوپلیتیک و اقتصاد را نشان داد. دنیای امروز بسیار ناپایدارتر است و در اثر فراز و نشیب رقابت قدرت های بزرگ، تحولات اقتصادی، تغییرات شدید آب و هوا، و تغییرات سریع اجتماعی و فناوری، دچار تشنج شده است. غیرقابل پیشبینی بودن یک روال جدید خواهد بود و هیچ راه گریز از آن وجود ندارد.
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
سومین همایش یادگیری سیار در نظام آموزش رسمی به اهتمام هسته پژوهشی یادگیری سیار، گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در دهم و یازدهم اسفند ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می گردد. هدف از همایش بررسی آخرین یافتهها در خصوص کاربرد یادگیری سیار در نظامهای مختلف آموزشی با اولویت آموزش عالی و آموزش و پرورش و با تاکید بر محورهایی همچون سیاستگذاری، ملاحظات فرهنگی و اخلاقی، فرصت ها و محدودیتهای یادگیری سیار و نحوه کاربرد آن در فرایند آموزش رسمی می باشد. از صاحبنظران حوزه تعلیم و تربیت، اساتید و معلمین گرامی تقاضا میشود با ارسال آثار ارزشمند خویش، در برگزاری همایش ما را یاری نمایند. مهلت ارسال مقالات تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری میباشد.
دبیر علمی همایش: دکتر محمدرضا نیلی
آدرس سایت همایش:
http://mlearning3.atu.ac.ir
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
🔹قانون 15 دقیقه موفقیت ژاپنی ها :
•اگر روزی ۱۵ دقیقه مطالعه کنید و سلول های خاکستری مغزتون رو درگیر کنید، به پیشرفت بزرگی در یادگیری دست پیدا می کنید.
•اگر روزی ۱۵ دقیقه از کارهای بی اهمیتتون کم کنید، ظرف مدت چند سال موفقیت چشمگیری نصیبتون میشه
•اگر روزی ۱۵ دقیقه رو صرف خودسازی کنید در پایان سال تغییر ایجاد شده رو به خوبی حس میکنید
زیبایی قانون ۱۵ دقیقه به اینه که : انقدر به زمان کمی نیاز داره که هیچ وقت به بهونه وقت نداشتن اون رو به تاخیر نمی اندازید
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
✅معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد
سهم ۴۰ تا ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۳ سال آینده
🔰معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در کنکور سال آینده صرفا ۴۰ درصد سابقه تحصیلی فقط در پایه دوازدهم لحاظ می شود، در سال ۱۴۰۳ سهم سوابق تحصیلی ۵۰ درصد از پایه دوازدهم و یازدهم خواهد بود و از کنکور ۱۴۰۴ میزان ۶۰ درصد سابقه تحصیلی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم لحاظ و سهم کنکور ۴۰ درصد می شود.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، دکتر محمد مهدی کاظمی شامگاه ۲۴ بهمن ماه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه کرمان اظهار کرد: دوره متوسطه اول دوره بسیار مهمی است زیرا تثبیت شخصیت و هویت دانش آموزان قراراست شکل بگیرد و استعداد و علاقه دانش آموزان شناسائی و برای انتخاب رشته برنامه ریزی شود لذا توجه ویژه ای به این موضوع داریم.
وی افزود: هدایت تحصیلی از این منظر که به آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان ارتباط دارد و در توسعه و پیشرفت صنعتی، علمی و اقتصادی کشور موثر است، باید سعی کنیم این استعدادها را به درستی شناسایی و از نقش معلمان در این زمینه استفاده کنیم و باتوجه به مهارت آموزی را دنبال می کنیم تا دانش آموزان انتخاب مناسبتر داشته باشند.
کاظمی بیان کرد: براساس سند تحول بنیادین، دانش آموزان در پایان هر دوره تحصیلی باید مهارتی کسب کنند تا زمینه معاش حلال را برای خود فراهم نمایند و دنبال هستیم دانش آموزان آگاهانه انتخاب کنند و توجه به آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای ویژه است و بیش از دو درصد سهم رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای در سال گذشته در کشور افزایش یافت و در شاخه نظری نیز توسعه متوازن را داشتیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نگاه ما در آموزش های فنی و حرفه ای نگاه تمدنی است، گفت: جنبه تربیت نیروی کار در دین ما نیز کار مورد تاکید قرار گرفته و باید به فرهنگ کار بیشتر توجه کنیم و این نیاز کشور است و باید در رسانه و تولیدات هنری و فیلم ها به فرهنگ کار پرداخته شود.
وی با اشاره به ایجاد هنرستان های جوار کارخانه عنوان کرد: در این برنامه، کارخانه نیروی انسانی موردنیاز خود را تربیت می کند و اشتغال پذیری بیشتر می شود و در رشته کشاورزی به عنوان یک نیاز ضروری در راستای امنیت غذایی، طرح شهید باقری را با هدف اینکه بتوانیم در هر شهرستان یک هنرستان کشاورزی داشته باشیم، دنبال می کنیم.
کاظمی در ادامه درباره کنکور اظهار کرد: طی این سال ها کنکور لطمه زیادی به دانش آموزان و نظام تعلیم و تربیت کشور وارد کردهاست. کنکور یک سیستم ارزشیابی است و در کل نظام آموزشی تاثیر می گذارد و انحراف در ماموریت آموزشی ایجاد کرده و ما را به سمت حافظه محوری برد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: براساس تصمیماتی که در کشور و با تصویب مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، قرار شد سهم کنکور در پذیرش کمتر و توجه به امتحانات و کلاس و محتوای درسی اتفاق بیفتد و سابقه تحصیلی مد نظر قرار بگیرد.
وی افزود: در کنکور سال آینده صرفا ۴۰ درصد سابقه تحصیلی فقط در پایه دوازدهم لحاظ می شود، در سال ۱۴۰۳ سهم سوابق تحصیلی ۵۰ درصد از پایه دوازدهم و یازدهم و از کنکور ۱۴۰۴ میزان ۶۰ درصد سابقه تحصیلی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم لحاظ و سهم کنکور ۴۰ درصد می شود؛ آن وقت این موضوع به عدالت آموزشی نزدیک تر شده و باید توجه دانش آموزان به کتاب درسی باشد و می تواند به کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت و عدالت آموزشی بیشتر کمک کند.
کاظمی در ادامه درباره مطالبات طرح تثبیت یادگیری بیان کرد: با پیگیری های وزیر، تا پایان سال تخصیص منابع صورت می گیرد و امیدواریم بتوانیم مطالبات همکاران را در این بخش پرداخت کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود نیرو در رشته کار و فناوری اظهار کرد: باید برای جبران کمبود نیرو در این بخش اقدام می شد و از طریق ماده ۲۸ نسبت به جذب نیرو اقدام شد اما محدود بود؛ امسال برای رشته کار و فناوری در دانشگاه فرهنگیان سرفصل مصوب شد و یک رشته جدید برای اولین بار در کنکور ۱۴۰۱ پذیرش دانشجو داشتیم که نسبت به جذب این نیروها اقدام خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش درباره فعالیت پژوهش سراهای دانش آموزی گفت: این مکان ها در جهت تقویت روحیه پژوهشی و زمینه بروز خلاقیت دانش آموزان است و در این راستا امسال جشنواره علمی پژوهشی کشور را داشتیم و یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در آن شرکت کردند و نهایتا ۷۰۰ دانش آموز برتر انتخاب شدند و با این نگاه به علم، پژوهش و نوآوری نگاه می کنیم و برخی از آثار خلق شده دانش آموزان، توسط بعضی از شرکت های دانش بنیان در مسیر تولید قرار گرفته است.
کاظمی تصریح کرد: باید نظام آموزشی و پژهوش سراها را به سمت کارآفرینی ببریم تا دانش آموزان بتوانند پژوهش را به محصول تبدیل و ارزش آفرینی نموده و برای رفع نیازهای کشور و پ
یشرفت اقتصادی خودشان و کشور تلاش کنند و در این راستا تولیدات بسیاری در هنرستان های کشور داریم و طرح آموزش همراه با تولید را داریم و در قالب آن دنبال این هستیم دانش آموزان را از اکنون با کسب و کار آشنا کنیم.
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
❇️برخی از مهارتهای فردی در مدارس فنلاند
👇
به منظور پرورش جامعهای پیشرفته و سرآمد، در آموزش برای كودكان ١٥-٩ سال فنلاند، موارد زیر در نظر گرفته میشوند:
١- مهارت درست لباس پوشيدن
٢- مهارت درست راه رفتن
٣- مهارت خوب حرف زدن
٤- مهارت حرف خوب زدن
٥- مهارت منظم بودن
٦- مهارت شعر خواندن
٧- مهارت نقاشی كردن
٨- مهارت نوشتن
٩- مهارت ترانه و دكلمه خواندن
١٠- مهارت بهداشت
١١- مهارت کار تيمی
١٢- مهارت انتقاد كردن
١٣- مهارت جرات ورزی و تمرین شجاعت
١٤- مهارت تشخيص درست از نادرست
١٥- مهارت درست غذا خوردن
١٦- مهارت گره زدن
١٧- مهارت كار با قيچی و برش زدن
١٨- مهارت سعی در خوش خط بودن
١٩- مهارت شستن اشيا
٢٠- مهارت مطالعه
٢١- مهارت مدیریت زمان
٢٢- مهارت كنترل خشم
٢٣- مهارت انتقاد پذیری و تحمل حرف مخالف
٢٤- مهارت پژوهش و تحقيق
٢٥- مهارت تشخيص دوست خوب
٢٦- مهارت بازی كردن
٢٧- مهارت غذا پختن
٢٨- مهارت كار با سوزن
٢٩- مهارت تشكر و سپاسگزاری كردن
٣٠- مهارت خوب توجه كردن
٣١-مهارت تفكر كردن
٣٢- مهارت تفكر خوب داشتن
٣٣- مهارت دوست خوب پيدا كردن
٣٤- مهارت نگهداری دوست خوب
٣٥- مهارت نگهداری لوازم
٣٦- مهارت انتقاد پذیری و نقد شدن
٣٧- مهارت رازدار بودن
٣٨- مهارت برنامه ريزی كردن
٣٩- مهارت گذشت
٤٠- مهارت صبور بودن
فراگیری و ارتقای این مهارت_های فردی میتواند آینده بهتری را برای خودمان و فرزندانمان فراهم آورد و سرآمدی فردی ما را تسهیل نماید.
"از کتاب تحول نظام آموزش فنلاند/ مرتضی روغنی"
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
❇️گزارش وبینار «آشنایی با ترجمه قرآن کریم، چالشها و راهکارها»
💹دبیرخانۀ راهبری کشوری درس عربی مستقر در استان فارس روز چهارشنبه ۱۲/۱۱/۱۴۰۱ همزمان با گرامیداشت آغاز دهۀ فجر پیروزی انقلاب اسلامی از ساعت 18 – 20 وبینار «آشنایی با ترجمه قرآن کریم، چالشها و راهکارها» را در بستر ادوبیکانکت برگزار کرد. مدرس این وبینار دکتر محمد حسن تقیه، عضو هیات علمی دانشگاه، پژوهشگر و مترجم در حضور دبیران و اساتید عربی و سایر علاقمندان به تبین ترجمه قرآن کریم، اهمیت و چالشها و راهکارهای مناسب با موضوع پرداختند.
♻️پس از شروع وبینار با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تبریک ایام الله دهۀ فجر توسط دبیر دبیرخانه، دکتر تقیه با طرح موضوع، چالشهای موجود در ترجمۀ قرآن را به این ترتیب برشمردند: خلأ واژگانی، فقدان مهارت واژهسازی، نبود مراکز تخصصی – علمی برای آموزش مترجمان قرآن، عدم بهرهگیری از متخصصان علم ترجمه، عدم ترجمههای ارتباطی، کمبود پژوهشها در حوزۀ ترجمه، نبود ویراستان کارکشته و آموزش دیده، منتقدان و مترجمان مستقل و کاربلد، عدم آشنایی مترجمان با تاریخ و فرهنگ اعراب، عدم تناسب ترجمهها با زبان و امکانات روز، عدم تسلط مترجمان بر زبان و ادبیات فارسی به عنوان متخصص این زبان، عدم آشنایی و بهرهگیری مترجمان از حوزههای تخصصی سایر دانشها مثل فیزیک، اخترشناسی، جغرافی ... ، و عدم طبقهبندی مخاطبان.
♻️این پژوهشگر برجسته با ضروری دانستن تحولی ساختاری و بنیادین در ترجمه قرآن و به منظور توجه به رویکردهای نوین و مفید فایده بودن حداکثری ترجمههای قرآن راهکارهایی ارائه دادند. از جمله این راهکارها عبارت است از: مشارکت همه جانبۀ دستاندرکاران، منتقدان، مترجمان، پژوهشگران و دانشمندان علوم دینی حوزه و دانشگاه و زبانشناسان، روشمند و علمی کردن امر ترجمۀ قرآن با نگاه تخصصی از دید جوامع تخصصی پزشکی، فیزیک، جغرافی و ...، آموختن کاربردی علوم عربی مثل صرف و نحو، بلاغت، فقه اللغة و ...، آموزش مهارتهای ترجمه، آشنا کردن مترجمان با ترجمهشناسی، ویرایش ترجمه توسط ویراستاران زبردست، آموختن روانشناسی زبان، جامعهشناسی و موارد مشابه آن.
♻️در ادامۀ وبینار دکتر تقیه با نقد برخی ترجمههای آیاتی از قرآن کریم به ترجمهای نوین از آیات انتخابی دست زدند.
📚 دبیرخانه راهبری کشوری درس عربی مستقر در استان فارس
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
📽️🎞️📽️ #فیلم دومین وبینار دبیرخانه راهبری کشوری زیست شناسی با موضوع «آشنایی با نرم افزار موزابوک و کاربرد آن در بهبود تدریس زیست شناسی » را در اکانت آپارات اداره کل شهرستان های استان تهران مشاهده نمایید.
https://aparat.com/v/x9Hpo
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
⭕️ کاظمی در نشست همکاران ستادی به مناسبت دهه فجر؛
💠 رشد ۳۰۸ درصدی پوشش تحصیلی مدارس روستایی در دوره متوسطه پس از انقلاب اسلامی
🔺به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه؛ محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشستی که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در جمع همکاران ستادی برگزار شد، حضور یافت.
🔺️عدالت تربیتی زمینه تعلیم نیروی انسانی را فراهم آورده و شاخص منابع انسانی را در کشور ارتقاء می دهد، در همین راستا مسئولیت و ماموریت معاونت آموزش متوسطه در نظام تعلیم و تربیت امری پیچیده و راهبردی است و مسئولیت بیش از ۶ میلیون و هفتصد هزار دانش آموز وابسته به تصمیمات و سیاست های این معاونت است.
🔺در ایام دهه فجر فرصتی فراهم می شود که بخشی از افتخارات ۴۴ ساله انقلاب اسلامی بیان گردد که از جمله رشد ۱۲۷ درصدی در تعداد دانش آموزان دوره متوسطه و افزایش ۳۴۶ درصدی تعداد مدارس این دوره تنها بخش کوچکی از تحقق عدالت آموزشی و دسترسی همگانی به آموزش در سراسر کشور می باشد.
🖇 مشروح خبر :
🌐 http://yun.ir/eu9uw8
#خبر
#دهه_فجر
#جهاد_تبیین
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme