eitaa logo
Ltms
6.3هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.4هزار ویدیو
5.6هزار فایل
اطلاع رسانی در مورد سوالات ضمن خدمت و انجام آزمون ضمن خدمت جهت سفارش برای آزمون @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹قانون 15 دقیقه موفقیت ژاپنی ها : •اگر روزی ۱۵ دقیقه مطالعه کنید و سلول های خاکستری مغزتون رو درگیر کنید، به پیشرفت بزرگی در یادگیری دست پیدا می کنید. •اگر روزی ۱۵ دقیقه از کارهای بی اهمیتتون کم کنید، ظرف مدت چند سال موفقیت چشمگیری نصیبتون میشه •اگر روزی ۱۵ دقیقه رو صرف خودسازی کنید در پایان سال تغییر ایجاد شده رو به خوبی حس میکنید زیبایی قانون ۱۵ دقیقه به اینه که : انقدر به زمان کمی نیاز داره که هیچ وقت به بهونه وقت نداشتن اون رو به تاخیر نمی اندازید ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
✅معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد سهم ۴۰ تا ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۳ سال آینده 🔰معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در کنکور سال آینده صرفا ۴۰ درصد سابقه تحصیلی فقط در پایه دوازدهم لحاظ می شود، در سال ۱۴۰۳ سهم سوابق تحصیلی ۵۰ درصد از پایه دوازدهم و یازدهم خواهد بود و از کنکور ۱۴۰۴ میزان ۶۰ درصد سابقه تحصیلی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم لحاظ و سهم کنکور ۴۰ درصد می شود. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، دکتر محمد مهدی کاظمی شامگاه ۲۴ بهمن ماه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه کرمان اظهار کرد: دوره متوسطه اول دوره بسیار مهمی است زیرا تثبیت شخصیت و هویت دانش آموزان قراراست شکل بگیرد و استعداد و علاقه دانش آموزان شناسائی و برای انتخاب رشته برنامه ریزی شود لذا توجه ویژه ای به این موضوع داریم. وی افزود: هدایت تحصیلی از این منظر که به آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان ارتباط دارد و در توسعه و پیشرفت صنعتی، علمی و اقتصادی کشور موثر است، باید سعی کنیم این استعدادها را به درستی شناسایی و از نقش معلمان در این زمینه استفاده کنیم و باتوجه به مهارت آموزی را دنبال می کنیم تا دانش آموزان انتخاب مناسبتر داشته باشند. کاظمی بیان کرد: براساس سند تحول بنیادین، دانش آموزان در پایان هر دوره تحصیلی باید مهارتی کسب کنند تا زمینه معاش حلال را برای خود فراهم نمایند و دنبال هستیم دانش آموزان آگاهانه انتخاب کنند و توجه به آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای ویژه است و بیش از دو درصد سهم رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای در سال گذشته در کشور افزایش یافت و در شاخه نظری نیز توسعه متوازن را داشتیم. معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نگاه ما در آموزش های فنی و حرفه ای نگاه تمدنی است، گفت: جنبه تربیت نیروی کار در دین ما نیز کار مورد تاکید قرار گرفته و باید به فرهنگ کار بیشتر توجه کنیم و این نیاز کشور است و باید در رسانه و تولیدات هنری و فیلم ها به فرهنگ کار پرداخته شود. وی با اشاره به ایجاد هنرستان های جوار کارخانه عنوان کرد: در این برنامه، کارخانه نیروی انسانی موردنیاز خود را تربیت می کند و اشتغال پذیری بیشتر می شود و در رشته کشاورزی به عنوان یک نیاز ضروری در راستای امنیت غذایی، طرح شهید باقری را با هدف اینکه بتوانیم در هر شهرستان یک هنرستان کشاورزی داشته باشیم، دنبال می کنیم. کاظمی در ادامه  درباره کنکور اظهار کرد: طی این سال ها کنکور لطمه زیادی به دانش آموزان و نظام تعلیم و تربیت کشور وارد کردهاست. کنکور یک سیستم ارزشیابی است و در کل نظام آموزشی تاثیر می گذارد و انحراف در ماموریت آموزشی ایجاد کرده و ما را به سمت حافظه محوری برد. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: براساس تصمیماتی که در کشور و با تصویب مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، قرار شد سهم کنکور در پذیرش کمتر و توجه به امتحانات و کلاس و محتوای درسی اتفاق بیفتد و سابقه تحصیلی مد نظر قرار بگیرد. وی افزود: در کنکور سال آینده صرفا ۴۰ درصد سابقه تحصیلی فقط در پایه دوازدهم لحاظ می شود، در سال ۱۴۰۳ سهم سوابق تحصیلی ۵۰ درصد از پایه دوازدهم و یازدهم و از کنکور ۱۴۰۴ میزان ۶۰ درصد سابقه تحصیلی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم لحاظ و سهم کنکور ۴۰ درصد می شود؛ آن وقت این موضوع به عدالت آموزشی نزدیک تر شده و باید توجه دانش آموزان به کتاب درسی باشد و می تواند به کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت و عدالت آموزشی بیشتر کمک کند. کاظمی در ادامه درباره مطالبات طرح تثبیت یادگیری بیان کرد: با پیگیری های وزیر، تا پایان سال تخصیص منابع صورت می گیرد و امیدواریم بتوانیم مطالبات همکاران را در این بخش پرداخت کنیم. معاون وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود نیرو در رشته کار و فناوری اظهار کرد: باید برای جبران کمبود نیرو در این بخش اقدام می شد و از طریق ماده ۲۸ نسبت به جذب نیرو اقدام شد اما محدود بود؛ امسال برای رشته کار و فناوری در دانشگاه فرهنگیان سرفصل مصوب شد و یک رشته جدید برای اولین بار در کنکور ۱۴۰۱  پذیرش دانشجو داشتیم که نسبت به جذب این نیروها اقدام خواهد شد. وی در بخش دیگری از سخنانش درباره فعالیت پژوهش سراهای دانش آموزی گفت: این مکان ها در جهت تقویت روحیه پژوهشی و زمینه بروز خلاقیت دانش آموزان است و در این راستا امسال جشنواره علمی پژوهشی کشور را داشتیم و یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در آن شرکت کردند و نهایتا ۷۰۰ دانش آموز برتر انتخاب شدند و با این نگاه به علم، پژوهش و نوآوری نگاه می کنیم و برخی از آثار خلق شده دانش آموزان، توسط بعضی از شرکت های دانش بنیان در مسیر تولید قرار گرفته است. کاظمی تصریح کرد: باید نظام آموزشی و پژهوش سراها را به سمت کارآفرینی ببریم تا دانش آموزان بتوانند پژوهش را به محصول تبدیل و ارزش آفرینی نموده و برای رفع نیازهای کشور و پ
یشرفت اقتصادی خودشان و کشور تلاش کنند و در این راستا تولیدات بسیاری در هنرستان های کشور داریم و طرح آموزش همراه با تولید را داریم و در قالب آن دنبال این هستیم دانش آموزان را از اکنون با کسب و کار آشنا کنیم. ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
❇️برخی از مهارتهای فردی در مدارس فنلاند 👇 به منظور پرورش جامعه‌ای پیشرفته و سرآمد، در آموزش‌ برای كودكان ١٥-٩ سال فنلاند، موارد زیر در نظر گرفته می‌شوند: ١- مهارت درست لباس پوشيدن ٢- مهارت درست راه رفتن ٣- مهارت خوب حرف زدن ٤- مهارت حرف خوب زدن ٥- مهارت منظم بودن ٦- مهارت شعر خواندن ٧- مهارت نقاشی كردن ٨- مهارت نوشتن ٩- مهارت ترانه و دكلمه خواندن ١٠- مهارت بهداشت ١١- مهارت کار تيمی ١٢- مهارت انتقاد كردن ١٣- مهارت جرات ورزی و تمرین شجاعت ١٤- مهارت تشخيص درست از نادرست ١٥- مهارت درست غذا خوردن ١٦- مهارت گره زدن ١٧- مهارت كار با قيچی و برش زدن ١٨- مهارت سعی در خوش خط بودن ١٩- مهارت شستن اشيا ٢٠- مهارت مطالعه ٢١- مهارت مدیریت زمان ٢٢- مهارت كنترل خشم ٢٣- مهارت انتقاد پذیری و تحمل حرف مخالف ٢٤- مهارت پژوهش و تحقيق ٢٥- مهارت تشخيص دوست خوب ٢٦- مهارت بازی كردن ٢٧- مهارت غذا پختن ٢٨- مهارت كار با سوزن ٢٩- مهارت تشكر و سپاسگزاری كردن ٣٠- مهارت خوب توجه كردن ٣١-مهارت تفكر كردن ٣٢- مهارت تفكر خوب داشتن ٣٣- مهارت دوست خوب پيدا كردن ٣٤- مهارت نگهداری دوست خوب ٣٥- مهارت نگهداری لوازم ٣٦- مهارت انتقاد پذیری و نقد شدن ٣٧- مهارت رازدار بودن ٣٨- مهارت برنامه ريزی كردن ٣٩- مهارت گذشت ٤٠- مهارت صبور بودن فراگیری و ارتقای این مهارت_های فردی می‌تواند آینده بهتری را برای خودمان و فرزندانمان فراهم آورد و سرآمدی فردی ما را تسهیل نماید. "از کتاب تحول نظام آموزش فنلاند/ مرتضی روغنی" ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
❇️گزارش وبینار «آشنایی با ترجمه قرآن کریم، چالش‌ها و راهکارها» 💹دبیرخانۀ راهبری کشوری درس عربی مستقر در استان فارس روز چهارشنبه ۱۲/۱۱/۱۴۰۱ همزمان با گرامیداشت آغاز دهۀ فجر پیروزی انقلاب اسلامی از ساعت 18 – 20 وبینار «آشنایی با ترجمه قرآن کریم، چالش‌ها و راهکارها» را در بستر ادوبی‌کانکت برگزار کرد. مدرس این وبینار دکتر محمد حسن تقیه، عضو هیات علمی دانشگاه، پژوهشگر و مترجم در حضور دبیران و اساتید عربی و سایر علاقمندان به تبین ترجمه قرآن کریم، اهمیت و چالش‌ها و راهکارهای مناسب با موضوع پرداختند.   ♻️پس از شروع وبینار با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تبریک ایام الله دهۀ فجر توسط دبیر دبیرخانه، دکتر تقیه با طرح موضوع، چالش‌های موجود در ترجمۀ قرآن را به این ترتیب برشمردند: خلأ واژگانی، فقدان مهارت واژه‌سازی، نبود مراکز تخصصی – علمی برای آموزش مترجمان قرآن، عدم بهره‌گیری از متخصصان علم ترجمه، عدم ترجمه‌های ارتباطی، کمبود پژوهش‌ها در حوزۀ ترجمه، نبود ویراستان کارکشته و آموزش دیده، منتقدان و مترجمان مستقل و کاربلد، عدم آشنایی مترجمان با تاریخ و فرهنگ اعراب، عدم تناسب ترجمه‌ها با زبان و امکانات روز، عدم تسلط مترجمان بر زبان و ادبیات فارسی به عنوان متخصص این زبان، عدم آشنایی و بهره‌گیری مترجمان از حوزه‌های تخصصی سایر دانش‌ها مثل فیزیک، اخترشناسی، جغرافی ... ، و عدم طبقه‌بندی مخاطبان. ♻️این پژوهشگر برجسته با ضروری دانستن تحولی ساختاری و بنیادین در ترجمه قرآن و به منظور توجه به رویکردهای نوین و مفید فایده بودن حداکثری ترجمه‌های قرآن راهکارهایی ارائه دادند. از جمله این راهکارها عبارت است از: مشارکت همه جانبۀ دست‌اندرکاران، منتقدان، مترجمان، پژوهشگران و دانشمندان علوم دینی حوزه و دانشگاه و زبان‌شناسان، روشمند و علمی کردن امر ترجمۀ قرآن با نگاه تخصصی از دید جوامع تخصصی پزشکی، فیزیک، جغرافی و ...، آموختن کاربردی علوم عربی مثل صرف و نحو، بلاغت، فقه اللغة و ...، آموزش مهارت‌های ترجمه، آشنا کردن مترجمان با ترجمه‌شناسی، ویرایش ترجمه توسط ویراستاران زبردست، آموختن روان‌شناسی زبان، جامعه‌شناسی و موارد مشابه آن. ♻️در ادامۀ وبینار دکتر تقیه با نقد برخی ترجمه‌های آیاتی از قرآن کریم به ترجمه‌ای نوین از آیات انتخابی دست زدند. 📚 دبیرخانه راهبری کشوری درس عربی مستقر در استان فارس ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
📽️🎞️📽️ دومین وبینار دبیرخانه راهبری کشوری زیست شناسی  با موضوع «آشنایی با نرم افزار موزابوک و کاربرد آن در بهبود تدریس زیست شناسی » را در اکانت آپارات اداره کل شهرستان های استان تهران مشاهده نمایید. https://aparat.com/v/x9Hpo ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
⭕️ کاظمی در نشست همکاران ستادی به مناسبت دهه فجر؛ 💠 رشد ۳۰۸ درصدی پوشش تحصیلی مدارس روستایی در دوره متوسطه پس از انقلاب اسلامی 🔺به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه؛ محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشستی که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در جمع همکاران ستادی برگزار شد، حضور یافت. 🔺️عدالت تربیتی زمینه تعلیم نیروی انسانی را فراهم آورده و شاخص منابع انسانی را در کشور ارتقاء می دهد، در همین راستا مسئولیت و ماموریت معاونت آموزش متوسطه در نظام تعلیم و تربیت امری پیچیده و راهبردی است و مسئولیت بیش از ۶ میلیون و هفتصد هزار دانش آموز وابسته به تصمیمات و سیاست های این معاونت است. 🔺در ایام دهه فجر فرصتی فراهم می شود که بخشی از افتخارات ۴۴ ساله انقلاب اسلامی بیان گردد که از جمله رشد ۱۲۷ درصدی در تعداد دانش آموزان دوره متوسطه و افزایش ۳۴۶ درصدی تعداد مدارس این دوره تنها بخش کوچکی از تحقق عدالت آموزشی و دسترسی همگانی به آموزش در سراسر کشور می باشد. 🖇 مشروح خبر : 🌐 http://yun.ir/eu9uw8 ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
آموزشی با سلام و احترام ⬅️گروه تاریخ استان لرستان به منظور ارتقاء کیفیت آموزش و توانمند سازی دبیران تاریخ ، وبینار آموزشی برگزار می کند. ⬅️موضوع وبینار: شیوه یادگیری معکوس و کاربرد آن در کلاس تاریخ. ⏰ زمان برگزاری کلاس: سه شنبه ۲۵ بهمن ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ ⬅️ محیط برگزاری ، برنامه اسکای روم 👤 مدرس: استاد هدایت رفیعی 📜 برای کلیه شرکت کنندگان گواهی حضور صادر خواهد شد. 👥 مخاطبین : دبیران تاریخ 📎 لینک ورود: https://www.skyroom.online/ch/lor5400/room1 ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
🛑 اطلاعیه شماره ۴۸ 🔴🔴 به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ساوه با توجه به برودت هوا فعالیت مدارس شهرستان ساوه، فردا سه شنبه مورخ ۲۵ بهمن به صورت زیر می باشد. ⬅️ مدارس شهرستان ساوه در همه دوره های تحصیلی طبق اطلاعیه شماره ۴۳ در نوبت صبح با یک ساعت تأخیر فعالیت آموزشی خود را پیگیری خواهند کرد. 🔺 اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ساوه ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
شاد با رعايت نکات ايمني در چهارشنبه سوری : 1. والدین ومسئولین واحد‌های آموزشی باید با هشدار به نوجوانان و جوانان آنها را از خطرات و عوارض وحشتناک بازی با آتش و ترقه و مواد منفجره آگاه سازند. 2. به محض مشاهده خرید و فروش مواد محترقه به هر شکل سریعا مامورین نیروی انتظامی‌ را در جریان قرار دهید. 3. کبریت و مواد آتش زا مانند نفت و امثال آن را از دسترس کودکان دور کرده و اجازه ندهید که با آتش زدن بته و هیزم و امثال اینها در محیط خانه یا پارکینگ برای جان خود و دیگران مخاطره ایجاد کنند. 4. معمولا کودکان خود زشتی آتش بازی را به دلیل خطرات آن درک می‌کنند و به همین دلیل اغلب کبریت و ترقه و مواد آتش‌زا را در نقاط غیر قابل دید مثل انباری، زیرزمین یا در داخل کمد و کیف و وسایل شخصی خود مخفی می‌کنند که این امر از عوامل اصلی بروز حریق و حادثه است، بنابراین باید کنترل بیشتری را اعمال نمایید. 5. کودکان در صورت عدم دسترسی به کبریت و مواد آتش‌زا در منزل جهت تهیه مواد محترقه به فروشگاه‌های رنگ و مواد شیمیایی و داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند لذا به فروشندگان این قبیل مواد توصیه می‌شود که اکیدا از فروش مواد آتش زا به کودکان و نوجوانان خودداری کنند. 6. در صورت بروز هرگونه حریق و حادثه خونسردی خود را حفظ کرده و در صورت گسترده بودن حریق سریعا افراد مسن و کودکان و دیگر افراد را از محل حریق به جای امن انتقال داده و سریعا با تلفن ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس گرفته و مراتب را با ذکر نشانی دقیق و نوع حادثه به ستاد فرماندهی آتش نشانی اطلاع داده و در هنگام حضور آتش‌نشانان در محل حریق نهایت همکاری را با آنان انجام دهند. 7. در صورت مواجهه با فردی که دچار سوختگی شده، ضمن حفظ خونسردی از مالیدن مواد غیر بهداشتی مثل خمیر دندان، سیب زمینی و ... بر روی محل سوختگی خودداری نموده و مصدوم را هرچه سریعتر به مرکز درمانی منتقل نمایید و در صورت شدت مصدومیت با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید. 8. مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار بوده و در صورت لزوم مراتب را به واحدهای گشتی نیروی انتظامی و یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید. 9. استفاده از مواد آتش بازی هرگز به طور کامل ایمن نیست، حتی در صورتی که مراقبت کامل صورت گیرد. حوادث نه تنها ممکن است برای کسانی که از آن استفاده می کنند به وجود آید، بلکه برای کسانی که این مواد را درست می کنند نیز ممکن است اتفاق بیفتد. پس از مکان هایی که از مواد محترقه در آن استفاده می شود دوری کنید. شما می توانید از عینک های محافظ یا حداقل عینک های طبی خود استفاده کنید ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
درختكاري ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
پوستر آتش سوزي ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese