فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #مصاحبه_اختصاصی | سازمان ملل چگونه به خانواده ضربه میزند؟ با زدن "اذن" در نهاد خانواده!
🔸 چون سلول اولیه جامعه در تمدن غرب، شرکتهای اقتصادی است؛ "اذن" را به سخت ترین شکل ممکن در آنجا پیاده میکنند.
میتوانید یک کارگر را تصور کنید که بدون انگشت زدن، ورود و خروج به شرکتهایشان را انجام دهد؟ هرگز نمیتوانید!
▫️تحلیل و بررسی آیه ۱۸۹ سوره اعراف
👤 حجت الاسلام محمد سعادتمند
📺 #ببینید
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
@mTatbiqy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #مصاحبه_اختصاصی | معماری احمقانه!
🔸 فقط آن خانههایی محل آرامش و راحتی خانواده است که وسیع باشد. خانههای آپارتمانی، انعطاف پذیری انسان را کم میکند و آمار نزاع را در جامعه بالا میبرد.
معاونتهای عمرانی استانداریها که این استدلالها را قبول نمیکنند به این روایت امام صادق علیه السلام خوب توجه کنند...
▫️تحلیل و بررسی آیه ۸۰ سوره نحل
👤 حجت الاسلام محمد سعادتمند
📺 #ببینید
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
@mTatbiqy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #مصاحبه_اختصاصی | جهش تولید با این روش اعطای تسهیلات بانکها مردمی نمیشود! قرآنی هم نمیشود!
🔸 یک حکومت قرآنی در تصمیمات کلان، مستضعفینی که پای آرمانهای دین ایستادهاند را طرد نمیکند. اقتصادی مردمی تر است که رضایت تودههای مردم و معیشت مستضعفین را اولویت بدهد.
به عنوان نمونه: در اعطای تسهیلات بانکها برای تولید، مستضعفین باید در اولویت باشند؛ نه دیگران!
#بند_۲_اصل_۴۳
▫️تحلیل و بررسی آیه ۵۲ سوره انعام
👤 حجت الاسلام محمد سعادتمند
📺 #ببینید
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
@mTatbiqy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #مصاحبه_اختصاصی | روایت ملموس از پیشرفت جمهوری اسلامی را از قرآن یاد بگیریم!
🔸 تا قبل از اینکه حضرت زهرا در خطبه فدکیه از این آیه استفاده کند ما فکر نمیکردیم که خدا هم در قرآن "روایت پیشرفت از حکومت مؤمنان" را از وظایف تکتک ما دانسته است.
▫️تحلیل و بررسی آیه ۲۶ سوره انفال
👤 حجت الاسلام محمد سعادتمند
📺 #ببینید
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
@mTatbiqy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برای مادرها ارسال کنید...
إِذَا حَمَلَتِ اَلْمَرْأَةُ كَانَتْ بِمَنْزِلَةِ اَلصَّائِمِ اَلْقَائِمِ اَلْمُجَاهِدِ بِنَفْسِهِ وَ مَالِهِ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ فَإِذَا وَضَعَتْ كَانَ لَهَا مِنَ اَلْأَجْرِ مَا لاَ تَدْرِي مَا هُوَ لِعِظَمِهِ فَإِذَا أَرْضَعَتْ كَانَ لَهَا بِكُلِّ مَصَّةٍ كَعِدْلِ عِتْقِ مُحَرَّرٍ مِنْ وُلْدِ إِسْمَاعِيلَ فَإِذَا فَرَغَتْ مِنْ رَضَاعِهِ ضَرَبَ مَلَكٌ عَلَى جَنْبِهَا [جَنْبَيْهَا] وَ قَالَ استأنف [اِسْتَأْنِفِي] اَلْعَمَلَ فَقَدْ غُفِرَ لَكِ.
امام صادق علیه السلام فرمود: وقتی زنى باردار میشود مقام روزهدار و شب زندهدار و مجاهد با جان و مالش در راه خدا را دارد و چون زایمان کند اجرى دارد كه كسی عظمت آن را نمیداند و زمانی که طفلش را شير میدهد با هر جرعهای، ثواب آزاد كردن يك بنده از فرزندان حضرت اسماعيل را به دست میآورد و وقتی از شير دادن فارغ میشود فرشتهاى بر پهلوي او با پَر خود میزند و به او میگوید اعمال خود را از اول شروع کن كه همه گناهانت بخشیده شد.
[امالی صدوق، ج۱، ص۴۱۱]
#جمعیت #جهاد_تبیین
برنامه یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ (خانم معصومه فیضیان)
@mTatbiqy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #مصاحبه_اختصاصی | آقای مسئول! نظام تصمیمسازی ات را از نو بساز!
🔸 تصمیمسازی در حکومت طاغوت ها با تصمیمسازی در حکومت مؤمنان یک تفاوت اساسی دارد: در آنجا مردم تصمیمی نمیسازند و در اینجا چرا.
▫️تحلیل و بررسی آیه ۴۳ سوره یوسف
👤 حجت الاسلام محمد سعادتمند
📺 #ببینید
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
@mTatbiqy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #مصاحبه_اختصاصی | از معرفی کردن قهرمانان زنده در بین مسئولین کشور میترسیم؟
🔸 وقتی در بین مسئولین فعلی افرادی را به عنوان قهرمان معرفی کنیم و به آنها و ویژگی برجسته شان به خوبی بپردازیم قلب مسئولان دیگر را برای حرکت به سمت آن ویژگی مثبت محکمتر کرده و آنان را زودتر به حرکت در میآوریم.
ابدا نباید بترسیم از اینکه نکند آن قهرمانان زنده عاقبت به شر شوند!
▫️تحلیل و بررسی آیه ۱۲۰ سوره هود
👤 حجت الاسلام محمد سعادتمند
📺 #ببینید
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
@mTatbiqy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #مصاحبه_اختصاصی | محلهها! محلهها را احیا کنیم!
🔸 دقت کردید آن مناطقی بیشترین مشارکت را در انتخابات و دیگر صحنههای اجتماعی سیاسی کشور دارند که هنوز محلهها در آنجا سرزندهاند؟ مثل کهگیلویه و خراسان جنوبی. و در آن شهرهایی مشارکت کمرنگتر است که ما محلههایش را خراب کردهایم و فردگرایی را با همین کار گسترش دادهايم؟ مثل ... .
▫️تحلیل و بررسی آیه ۱۳ سوره حجرات
👤 حجت الاسلام محمد سعادتمند
📺 #ببینید
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
@mTatbiqy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #مصاحبه_اختصاصی | به مؤمنینی که میخواهند به ایران بیایند تابعیت ایران بدهیم!
🔸 نیروهای امنیتی کشورمان که دلسوزانه با اعطای گسترده تابعیت به مؤمنان غیرایرانی مخالفت میکنند به آیه ۷۳ بیشتر دقت کنند؛ چه کسی پاسخگوی خونهای به ناحق ریختهشده مؤمنان در کشورهای مستکبر خواهد بود؟
▫️تحلیل و بررسی آیات ۷۲ و ۷۳ سوره انفال
👤 حجت الاسلام محمد سعادتمند
📺 #ببینید
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
@mTatbiqy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #نماگرا | مبارزان ذلیل شده
🔸 حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه میخواهد این تفکر را که ما محدود به کشور یا محله خود نیستیم و نسبت به آبادی همه امتها و جهانیان مسئول هستیم را در مسلمانان نهادینه کند.
👤 در مصاحبه با حجت الاسلام محمد سعادتمند؛ استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس مطالعات تطبیقی قرآن و حدیث
📺 #ببینید
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
@mTatbiqy
مطالعات تطبیقی قرآن و حدیث
🖥 مجموعه کلیپ های ۳، ۴ دقیقهای "تفسیر قرآن برای مسئولین کشور" 1⃣ پدر باید معلم خانواده باشد ➕برای
لطفا برای مسئولین فعلی و آینده کشور ارسال کنید...
هدایت شده از امور فرهنگی مسجد صاحب الزمان عج
s.mp3
1.34M
🎙 جلسه دوازدهم- 1402.11.11
سخنرانی حجه الاسلام #سعادتمند
موضوع: محتوای بروز تبلیغی بر اساس آیات و روایات
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🎙جلسه اول - 16 مهر 1402
🎙جلسه دوم - 23 مهر 1402
🎙جلسه سوم - 30 مهر 1402
🎙جلسه چهارم - 7 آبان 1402
🎙جلسه پنجم - 14 آبان 1402
🎙جلسه ششم - 21 آبان 1402
🎙جلسه هفتم - 3 آذر 1402
🎙 جلسه هشتم - 12 آذر 1402
🎙 جلسه نهم - 10 دی 1402
🎙 جلسه دهم - 17 دی 1402
🎙 جلسه یازدهم - 11 بهمن 1402
امور فرهنگی مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
https://eitaa.com/masjedmarkaz
مطالعات تطبیقی قرآن و حدیث
🎙 جلسه دوازدهم- 1402.11.11 سخنرانی حجه الاسلام #سعادتمند موضوع: محتوای بروز تبلیغی بر اساس آیات و رو
این سخنرانیهای کوتاه در جمع فضلای مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور ایراد شده و مناسب همه عاشقان مکتب قرآن و عترت است که میخواهند از مطالعات تطبیقی در سخنان خود در جمعهای مختلف استفاده کنند.
برگزیدهای از مطالعات بین المللی منتشرشده را از اینجا و منتخبی از مطالعات فرامتنی منتشرشده را از اینجا ببینید.
هدایت شده از مطالعات تطبیقی قرآن و حدیث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 راوی جراحت های دشمن باشیم!
🔸 اگر میخواهیم متدینین سرخورده نشوند باید به آنان نشان دهیم که:
جنگ اُحُد، واکنشی است از سوی دشمن به آن زخمهایی که در جنگ بَدر به او زدهایم؛ کودک کُشی در کرمان واکنشی است به زخم هولناکی که از طوفانالاقصی خوردهاند!
🔗 حتما فیلم کامل ۲۲ دقیقهای مصاحبه را مشاهده فرمایید:
https://www.aparat.com/v/Mt4k6
@mTatbiqy
مطالعات تطبیقی قرآن و حدیث
🎥 راوی جراحت های دشمن باشیم! 🔸 اگر میخواهیم متدینین سرخورده نشوند باید به آنان نشان دهیم که: جنگ
حتما فیلم ۲۲ دقیقه ای که لینکش در همین پست موجود است را کامل ببینید.
ادله دیگری هم ارائه شده است.
💠 نقش ثروتهای حیفا در حماسه ۲۶ فروردین!
#یادداشت ۱ - بیست و هشتم فروردین ۱۴۰۳
✍ محمد سعادتمند
هر کسی در ساعات پایانی ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ مشغول بالا و پایینکردن شبکههای اجتماعی بود و خبرهای پاسخ ایران به اسرائیل را دنبال میکرد متوجه نوعی تغییر موضع از سوی مقامات آمریکایی میشد. چه شد که یکباره حامیان همیشگی اسرائیل پشت طُفیلیشان را خالی کردند و به نتانیاهو گفتند ما نیستیم؟!
برای پیدا کردن جوابش بد نیست سری به آیه ۲۰ سوره فتح بزنیم. همان آیهای که خدای حکیم به اتفاقات جنگ با یهودیان خیبر پرداخته: "قبلا به شما وعده غنیمتهای بزرگی را داده بودم؛ الان، در جنگ با این یهودیانِ کافر [۱]، یکی از مهمترین آن هدیهها را به شما میدهم."
کدام هدیه؟ معلوم است! شکستنِ شاخِ کینهایترین دشمنانتان. [۲] با حمله شما به قلعه مستحکم خیبر، ثابت شد که اهل یاریکردن دین من هستید، حالا وقت یاریکردن شماست: "كَفَّ أَيْدِيَ النَّاسِ عَنْكُمْ" خبر دارید مشرکین میخواستند به کمک یهودیان خیبر بیایند و کار شما را یکسره کنند؟
قبيله اسد و قبیله غطفان حتی راه افتاده بودند و یک منزل هم طی کرده بودند. اما ما در میانه راه خبری به گوششان رساندیم: اموالتان در حیفا در معرض نابودی است! اگر به یاری یهودیان خیبر رفتید دیگر باید منافعتان را نابودشده بدانید! [۳] در دل مشرکان ترس انداختیم. [۴] آنها هم از کمک به یهودیها منصرف شدند. به همین راحتی!
احتمالا از این به بعد هر موقع "كَفَّ أَيْدِيَ النَّاسِ عَنْكُمْ" را در این آیه خواندیم باید یاد ۲۶ فروردین بیافتیم! و یاد اینکه در آن شب چه شد که مهمترین حامیان اسرائیل، سریع پشتش را خالی کردند!
و یاد اینکه خدا کارش را بلد است.
#آبکش_آهنین
#ارسل_علیهم_طیرا_ابابیل
[۱] اگر میپرسی چرا میگوییم یهودیهای کافر، اینجا را ببین!
[۲] این، تعبیرِ قرآن از یهودیهای کافرست؛ به آیه ۸۲ سوره مائده نگاه کن.
[۳] المغازی (واقدی)، ج۲، ص۶۵۰
[۴] این کار را خدای ما به خوبی بلد است. این آیات را ببین: سوره آل عمران، آیه ۱۵۱ و سوره انفال، آیه ۱۲
@mTatbiqy
💠 ایرانیان در ۲۶ فروردین چه زیبا نشان دادند اهلسنتند!
#یادداشت ۲ - بیست و هشتم فروردین ۱۴۰۳
✍ محمد سعادتمند
بیشتر از شش ماه ببینی کثیفترین موجوداتِ انساننما چگونه کودکان مظلوم را دارند زیر رگباری از بمبها به شهادت میرسانند و تو مجبور باشی که فقط تماشا کنی و خون خونت را بخورد! و هِی پای تلویزیون و فضای مجازی تصاویر معصومشان را نگاه کنی و زیر لب بگویی: "بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ"[۱]
هرچه غیرتیتر باشی سختتر است! اینکه بشنوی حالا که دستشان به حماس نمیرسد چگونه زنان را زیر آوار ساختمانها گیر میاندازند و مستأصل میکنند.
اما الان وقت تصمیمگرفتن است. جامعه جهانی هر جوری بزنیم احتمالا به ما حق میدهند. کجا را زیر ضربه بگذاریم که دلمان بیشتر خنک شود؟ یک لحظه سکانس را به عقب ببریم...
آیه ۲۰ سوره فتح، وقتی دارد در مورد جنگ مسلمانان با یهودیهای خیبر صحبت میکند، میگوید ای پیامبر! "لِتَكُونَ آيَةً لِلْمُؤْمِنينَ" داستان خیبر باعث شد تو برای مؤمنین یک معیار شوی! معیار چه؟ اینکه میشود با خدا بود و بر یهودیهای کافر [۲] و نامَرد پیروز شد. میشود دین خدا را رعایت کرد و در عوضش خدا هم همهجوره برایت مایه میگذارد و قهرمانت میکند.
مگر پیامبر در جنگ خیبر چه کرد که خدا اینگونه از او قهرمان میسازد؟ تصور کنید! یهودیان بنی نضیر انواع گرفتاریها را برای حکومت پیامبر ایجاد کردهاند، از خونهای بسیاری که در فتنههای مختلف بر زمين ریخته شد مسببش اینها هستند تا تنور برخی از جنگهای بزرگ که با فتنهانگیزیِ این بیدینها گرم شده.
حالا وقتش رسیده پیامبر، خشم انقلابی خود را بر سرشان خالی کند. همه هم حق میدهند. بالاخره صدتا ضربه خورده و الان قرار است نه یک انتقام جدی بلکه یک سیلی به گوش یهودیهای خیبر بزند.
اما اصحابش میگویند یکی از دغدغههای جدی او این بود: "حواستان باشد زنان و کودکان یهودی کُشته نشوند" [۳]
در عملیات وعده صادق، بار دیگر دنیا به چشم خود دید که روش و سنت رسول خدا در جنگ با یهودیانِ خیبر توسط آیت الله سید علی خامنهای زنده شد. او با اینکه قدرت داشت، نشان داد که بیش از بسیاری، اهل رعایت سنت است.
درود بر خامنهای قدرتمند که در اوج جنگ هم مهربانی فراموشش نمیشود.
[۱] آیه ۹ سوره تکویر
[۲] اگر میپرسی چرا میگوییم یهودیهای کافر، اینجا را ببین!
[۳] فَنَهَاهُمْ عَنْ قَتْلِ النِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ.
مصنف (ابن ابی شیبه)، ج۶، ص۴۸۲ و ج۷، ص۳۹۶
@mTatbiqy
💠 روایت دفاع فاتحانه!
#یادداشت ۳ - بیست و نهم فروردین ۱۴۰۳
✍ محمد سعادتمند
حالا که عملیات "وعده صادق" پیروزمندانه اجرا شده، باید برای مردم روایت کنیم. [۱] روایت چه؟ روایتکردن از اینکه درست است ما پیروز شدیم ولی مردم عزیز! یادتان باشد که ما تجاوزگر و جنگطلب نیستیم و جنگ را طرف مقابل شروع کرده.
مومنین معمولا وقتی در جنگ پیروز میشوند اولویتشان این است که مارش پیروزی بنوازند و بر طبل شادانه بکوبند اما خدا و اهلبیت علیهم السلام تازه شروع به روایت میکنند.
غزوه ذیأمر با پیروزی تمام شده اما خدا در آیه ۱۱ سوره مائده میفرماید "مردم! پیامبر جنگ را راه نیانداخته بود... اول آنها شروع کردند" (يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اذْكُرُوا ... إِذْ هَمَّ قَوْمٌ أَنْ يَبْسُطُوا إِلَيْكُمْ أَيْدِيَهُمْ) و بعد خدا کمک کرد و شما پیروز شدید (فَكَفَّ أَيْدِيَهُمْ عَنْكُمْ).
جنگ احزاب با آنهمه سختیاش با پیروزی تمام شده اما خدا در آیه ۹ سوره احزاب، وقتی شروع میکند به روایتکردن میگوید: " مردم! یادتان میآید اول آنها حمله کردند" (يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اذْكُرُوا ... إِذْ جاءَتْكُمْ جُنُودٌ) بعد خدا شما را یاری کرد و ... (فَأَرْسَلْنا عَلَيْهِمْ ريحاً).
جنگ جمل با فتح و ظفر به اتمام رسیده اما مولای متقیان به شیعیانش نامه نوشته و مفصل از جنایات جملیها گفته! اینکه اینها چه افراد پاکی را به قتل رساندند که من مجبور شدم وارد جنگ شوم: "حکیم بن جبله را به همراه ۷۰ تن از بهترین مؤمنین در بصره کشتند. استاندار من، عثمان بن حُنَیف را با فریب دستگیر کرده، تمام موهای سر و صورتش را کَندند و تکهتکهاش کردند." [۲] و از این دست تبیینها...
در گعدههایی که در مسجد با مردم داشته همین روایت را ادامه داده: "من اول و آخر باید با جملیها میجنگیدم ولی اگر دیرتر از این اقدام میکردم دست به جنایتهایی میزدند که دیگر نمیشد جبرانش کرد" [۳] یا اصرار بر این مطلب که "من جنگ را شروع نکردم؛ تازه خیلی هم حوصله به خرج دادم که دست بردارند ولی دیدم آدم نمیشوند" [۴].
چرا خدا و اهلبیت علیهم السلام اینقدر اصرار دارند برای عموم مردم توضیح بدهند که حکومت مؤمنان جنگطلب نیست؟ واضح است! چون مردم اگر چنین حس منفی و مضرّی به حکومت پیدا کنند دیگر با حکومت همراهی نمیکنند!
و اما روضه مولا:
وقتی علی علیه السلام در این روایت دفاع فاتحانه دستتنها ماند پس از مدت کوتاهی همین تصویر جنگطلبانه از حکومت مبارکش در ذهن مردم جا گرفت. و کار به جایی رسید که به مردم میگفت: "اسم جنگ که میآید از کنار علی بن ابیطالب فرار میکنید" و مردم در جوابش میگفتند چرا تو مثل عثمان، ضربات دشمن را نادیده نمیگیری که اینقدر کشور وارد جنگ نشود؟ [۵] صبورانه پاسخ میداد: "به خدا قسم آن کسی که به دشمن اجازه بدهد گوشت تنش را ببرد و استخوانش را بشکند حاکم بیدین و ضعیفی است. من هیچوقت به خودم اجازهی پذیرفتن چنین ذلتی را نمیدهم" [۶]
نگذاریم تصویر حکومت مؤمنین در ذهن مردم خراب شود.
نگذاریم فرصتِ روایت دفاع فاتحانه از دست برود. از همین الان دست بهکار شویم...
[۱] قبلا در دو موقعیت دیگر، دو الگوی روایت از نگاه قرآن گفته شده. روایت پیشرفت ما و روایت جراحتهای دشمن.
[۲] فَمَثَّلُوا بِهِ كُلَّ اَلْمُثْلَةِ، وَ نَتَفُوا كُلَّ شَعْرَةٍ فِي رَأْسِهِ وَ وَجْهِهِ
کشف المحجة (سید بن طاووس)، ص۱۸۳
[۳] فَأَصِيرُ إِلَى مَا كَرِهْتُ أَوَّلًا وَ آخِراً وَ قَدْ أَهْمَلْتُ الْمَرْأَةَ وَ جُنْدَهَا يَفْعَلُونَ مَا وَصَفْتُ بَيْنَ الْفَرِيقَيْنِ مِنَ النَّاسِ
[۴] لَمْ أَهْجِمْ عَلَى الْأَمْرِ إِلَّا بَعْدَ مَا قَدَّمْتُ وَ أَخَّرْتُ وَ تَأَنَّيْتُ وَ رَاجَعْتُ وَ أَرْسَلْتُ وَ سَافَرْتُ ...
الخصال (شیخ صدوق)، ج۲، ص۳۷۸
[۵] يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ فَهَلَّا فَعَلْتَ كَمَا فَعَلَ ابْنُ عَفَّانَ؟!
[۶] وَيْلَكَ إِنَّ فِعْلَ ابْنِ عَفَّانَ لَمَخْزَاةٌ عَلَى مَنْ لَا دِينَ لَهُ ... وَ اللَّهِ إِنَّ امْرَأً يُمَكِّنُ عَدُوَّهُ مِنْ نَفْسِهِ يَخْذَعُ لَحْمَهُ وَ يَهْشِمُ عَظْمَهُ ... لَضَعِيفٌ
امالی (شیخ مفید)، ص۱۴۸
@mTatbiqy
مطالعات تطبیقی قرآن و حدیث
🎥 #مصاحبه_اختصاصی | از معرفی کردن قهرمانان زنده در بین مسئولین کشور میترسیم؟ 🔸 وقتی در بین مسئولین
📸 از معرفی کردن قهرمانان زنده در بین مسئولین کشور میترسیم؟
🔸 وقتی در بین مسئولین فعلی افرادی را به عنوان قهرمان معرفی کنیم و به آنها و ویژگی برجسته شان به خوبی بپردازیم قلب مسئولان دیگر را برای حرکت به سمت آن ویژگی مثبت محکمتر کرده و آنان را زودتر به حرکت در میآوریم.
#ایستادگی_پای_حق
#لایخافون_لومة_لائم
▫️تحلیل و بررسی آیه ۱۲۰ سوره هود را ببینید
مطالعات تطبیقی قرآن و حدیث
💠 گزارش شفاهی از چندین مطالعه تطبیقی با موضوع روایات طبی 🎙 سخنرانی حجت الاسلام سعادتمند 🔸 با موضوع
♨️درس تحقیقات جدید در عرصه روایات طبی با تدریس حجتالاسلام سعادتمند به صورت آنلاین روزهای شنبه و سهشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار میشود.
سهشنبه، ۴ اردیبهشتماه اولین جلسه از این درس خواهد بود.
لینک شرکت در کلاس:
https://event.alocom.co/class/mohammad.dareini/shafiye1
لازم به ذکر است قبل از شرکت در کلاس، به مطالعه جزوه مربوط بپردازید.
برای دسترسی به جزوهی این درس، به لینک زیر در سایت دانشگاه شافیه مراجعه کنید.
https://lms.shafiye.ir/course/view.php?id=151
👋 برای آموزش رایگان و آسان طب اسلامی به شافیه بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/3241869397C786926af21
مطالعات تطبیقی قرآن و حدیث
🎥 #مصاحبه_اختصاصی | با یهودیهای جهان ارتباط بگیریم! 🔸 آینده پژوهی قرآن به ما میفهماند که یهودیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاخام یهودی در دفاع از خیزش دانشجویان آمریکایی؛ بیایید همه فریاد بزنیم: اسرائیل، تو نماینده مردم یهود نیستی!
@mTatbiqy
💠 پشهای را حکم فرمودم که خیز/خاکش اندر دیدۀ خودبین بریز!
#یادداشت ۴ - دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳
✍️ محمد سعادتمند
من از اینکه در قرآنم از پشه مثال بزنم خجالت نمیکشم! [۱] خودم میدانم که مثالهایم بعدا به انسانهای شریفی تطبیق میشود ولی برای اینکه قدرت خود را نشان دهم باید از موجودی کمتوان و کوچک مثال بزنم!
قدرتی مثل نمرود که در مقابل من طغیان کرده و میخواهد به جنگ من بیاید را -اگر بخواهم- میتوانم بهراحتی با یک پشه از بین ببرم. [۲]
وقتی ابراهیم بتشکنی کرد، نمرود دستور داد برای او گودالی درست کنند و ابراهیم را در آن آتش بزنند. ابراهیم را در آن آتش مهیب انداختند [۳] ولی دوست خودمان، ابراهیم را با سلامتی از آن مهلکه بیرون آوردیم؛ در عوضش نمرود را به ضعیفترین نیروهایمان واگذار کردیم. [۴] نمرود برای ابراهیم نقشه کشیده بود که او را از بین ببرد، ولی ما بازی را عوض کردیم: نمرود را به خودش و گرفتاریهای خودش مشغول کردیم. [۵]
امروز هم روزگاری است که نمرود زمانهتان[۶]، پیروان ابراهیم را در گودالی پر از آتش به نام غزه گیر انداخته و هولوکاست واقعی را با خیال راحت رقم میزند؛ به بهانه بتشکنی بزرگ آنان در طوفانالاقصی. اما من از جایی که فکرش را هم نمیکند: از دانشگاههای آمریکا، از اوهایو و هاروارد و استنفورد؛ به سراغش میآیم. کار را به جوانانی که هیچ سلاحی در دست ندارند سپردهام.
من اینگونهام! آنهایی که خیال میکنند جایشان مستحکم است و از سر شکمسیری شورِ ظلمکردن به دیگران را درمیآورند، خودم به سراغشان میروم، از جایی که فکر نمیکنند. [۷]
خواست تا لاف خداوندی زند/برج و باروی خدا را بشکند
پشهای را حکم فرمودم که خیز/خاکش اندر دیده خودبین بریز
[۱] إِنَّ أللهَ لا يَسْتَحْيي أَنْ يَضْرِبَ مَثَلاً ما بَعُوضَةً
سوره بقره، آیه ۲۶
[۲] امام صادق علیه السلام: و أهان بها جبارا تمرّد على الله و تجبر... فدخلت في منخره حتى وصلت إلى دماغه فقتلته
احتجاج (طبرسی)، ج۲، ص۸۶
[۳] امام صادق علیه السلام: لَمَّا کَسَرَ أَصْنَامَ نُمْرُودَ أَمَرَ بِهِ نُمْرُودُ فَأُوثِقَ وَ عَمِلَ لَهُ حَیْراً وَ جَمَعَ لَهُ فِیهِ الْحَطَبَ وَ أَلْهَبَ فِیهِ النَّارَ ثُمَّ قَذَفَ إِبْرَاهِیمَ ع فِی النَّارِ لِتُحْرِقَهُ
الکافی، ج۸، ص۳۷۱
[۴] فَسَلَّطَ اَللَّهُ عَلَيْهِ أَضْعَفَ خَلْقِهِ لِيُرِيَهُ قُدْرَتَهُ وَ عَظَمَتَهُ وَ هِيَ اَلْبَعُوضُ
احتجاج (طبرسی)، ج۲، ص۸۶
[۵] قالُوا حَرِّقُوهُ... أَرادُوا بِهِ كَيْداً فَجَعَلْناهُمُ الْأَخْسَرينَ
سوره انبیاء، آیه ۶۸ و ۷۰
[۶] برای آشنایی با نوعی از مبارزه با نمرود زمانه اینجا و اینجا را ببینید.
[۷] ظَنُّوا أَنَّهُمْ مانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللهِ فَأَتاهُمُ اللهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا
سوره حشر، آیه ۲
@mTatbiqy
💠 مطالعه تطبیقی با موضوع «تاثیر دعاکردن بر افزایش سلامت»
📝 پروفسور نیل کراوز - استاد جامعهشناسی و محقق سرشناس بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان آمریکا و یکی از ۲۵۰ دانشمند پراستناد علوم اجتماعی- در مقالهای با عنوان
«Praying for Others, Financial Strain, and Physical Health Status in Late Life»
تعداد ۱۲۵۸ نفر از ساکنین آمریکا را مورد بررسی قرار میدهد.
نتایج تحقیقات ایشان نشان داده که اثرات مخرب مشکلات مالی سخت، بر سلامت جسمانی افراد مسن که اغلب برای دیگران دعا می کنند، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
📚 در روایات معتبر شیعی: دعاکردن، درمان تمام بیماریها و موجب افزایش رزق و روزی عنوان شده است.
@mTatbiqy
🤲 دعاکردن، درمان تمامی بیماریهاست.
مرحوم شیخ کلینی در کتاب الدعاء کافی، یک باب به همین عنوان نامگذاری کرده است:
بَابُ أنَّ الدُّعَاءَ شِفَاءٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ
1️⃣ موثقه اسباط از امام صادق علیه السلام
عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ قَالَ أَخْبَرَنِي أَبِي قَالَ: عَلَيْكَ بِالدُّعَاءِ فَإِنَّهُ شِفَاءٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ.
از دعا غافل مشو؛ چون دعاکردن موجب شفا یافتن از هر بيمارى است.
الکافی، ج6، ص413
2️⃣ روایت علاء بن كامل از امام صادق علیه السلام
عَنْ عَلاَءِ بْنِ كَامِلٍ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: عَلَيْكَ بِالدُّعَاءِ فَإِنَّهُ شِفَاءٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ .
از دعا غافل مشو؛ چون دعاکردن موجب شفا یافتن از هر بيمارى است.
الکافی، ج2، ص470
3️⃣ روایت محمد بن مسلم از امام باقر علیه السلام:
عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فِي هَذِهِ اَلْحَبَّةِ اَلسَّوْدَاءِ مِنْهَا شِفَاءٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ إِلاَّ اَلسَّامَ فَقَالَ نَعَمْ ثُمَّ قَالَ أَ لاَ أُخْبِرُكَ بِمَا فِيهِ شِفَاءٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ حَتَّى اَلسَّامِ قُلْتُ بَلَى قَالَ اَلدُّعَاءُ.
محمد بن مسلم میگوید از امام باقر علیه السلام پرسیدم آیا رسول خدا در مورد همین سیاهدانه [که ما میشناسیم] فرمودهاند که شفای همه بیماریهاست جز مرگ؟ امام علیه السلام پاسخ داد: بله. در ادامه فرمود: حالا میخواهی من تو را به چیزی راهنمایی کنم که شفای همه بیماریهاست حتی مرگ؟ عرض کردم: بله. فرمود: دعاکردن.
فلاح السائل (سید بن طاووس)، ص28
4️⃣ روایت قطب الدین راوندی از امام صادق علیه السلام:
قَالَ ع عَلَيْكُمْ بِالدُّعَاءِ فَإِنَّهُ شِفَاءٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ [وَ] إِذَا دَعَوْتَ فَظُنَّ أَنَّ حَاجَتَكَ بِالْبَاب.
از دعا غافل نشوید که شفای همه بیماریهاست و وقتی دعا میکنید [انقدر حسن ظن به خدا داشته باشید که] تصور کنید حاجتتان درب خانهتان رسیده است.
الدعوات، ص18
@mTatbiqy