eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
734 ویدیو
76 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوستدار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #اقتصاد_مردمی سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am 🔻اینستاگرام instagram.com/M_amin_rezai1 🔻تویتر/x.com/m_amin_rezai1 🔻 virasty.com/m_amin_rezai تلگرام t.me/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️حزب اللهی استاندارد! ✍ @m_amin_rezai
✅۶۰ گیگ اینترنت هدیه در انتظار دانشجویان 🔹وزیر ارتباطات: به دلیل حجم زیاد شکایت دانشجویان برای رایگان نبودن استفاده اینترنت ِسایت‎های آموزش مجازی، با دستور رئیس‎جمهور بسته اینترنت ۶۰ گیگی به دانشجویان داده می‎شود. 🔹دانشجویان و طلاب ۲ هفته وقت دارند برای دریافت این بسته در سامانه ictgifts.ir ثبت‎نام کنند و ظرف ۲ هفته بسته برای آن‎ها فعال می‎شود. @m_amin_rezai
2.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
« تنم در وسعت دنیای پهناور نمی‌گنجد روان سرکشم در قالب پیکر نمی‌گنجد مرا اسرار از این گفته‌ها بالاتر است ، امّا به گوش خلق ، از این حرف بالاتر نمی‌گنجد به سینه دست نادانی مزن ارباب دانش را اگر علمی تو را در مخزن باور نمی‌گنجد عجب نبوَد که این خوابیدگان را نیست بیداری اذان صبح اندر گوشهای کر نمی‌گنجد مرا خواب آن زمان آید ، که در زیر لَحَد باشم سر پُرشور اندر نرمی بستر نمی‌گنجد ز بس راه وفاداری سریع و آتشین رفتم سخنهای وفایم در دل دلبر نمی‌گنجد توانگر را مخوان در گوش دل اسرار ِ درویشی که در خشخاش ، خورشید بلندْاختر نمی‌گنجد دل سرگشته‌ام هر لحظه آهنگ عَدَم دارد که رسوایی چو من در عالم ِ دیگر نمی‌گنجد نشان قبر مگذارید بعد از مرگ یغما را شهاب طارم ِ اسرار ، در مقبر نمی‌گنجد 🔘شاعر خشتمال نیشابوری، وفات ۲ اسفند۶۶ @m_amin_rezai
41.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢برنامه ثریا ۲۶بهمن۹۹/برش دوم ✔️عدالت اجتماعی و اقتصاد مردمی ▫️بین "مردمی کردن اقتصاد" و "تبعیض در توزیع منابع عمومی" در بیانیه گام دوم، نسبت هست ▫️باید سه دهک پایین و بیکاران در ۲۵درصد اقتصاد کشور شاغل-مالک می شدند! و ۳۰درصد سود فروش دشت مغانها و... برای تشکیل تعاونی های آنان هزینه می شد! ▫️با لیبرالها کاری ندارم چرا کاندیدهای ولایی و حزب اللهی در این ۱۵سال این ابلاغ را شعار خود نکردند؟! ▫️تعاونی های فراگیر، شدنی است؛ نمونه های مدرن و کهن ایرانی! *در یادداشتها و مصاحبه های این ایام مدارک و منابع این ادعاها خوانده شده است: - بازگشت انقلابی به مردم ۱ و ۲ - ایده انقلاب برای اقتصاد مردمی - میشود؛ توانسته بودیم ☑️ @m_ghanbarian
🔴تحجر، موضوع مرکزی منشور روحانیت 🔹انقلاب ها زمانی به انحراف مبتلا و به مرگ تدریجی دچار میشوند که "شخص ها" جای "شاخص ها" را بگیرند. شاخص هایی که توسط رهبران صدر انقلاب صادر شده است. آن زمان که "شاخص ها" در پیچ و خم تاریخ بخاطر مبتلا شدن انقلابیون به محافظه کاری و منفعت طلبی و آن زمانی که بخش هایی از انقلاب به ناکارآمدی گرفتار شود این آغاز یک تراژدی بزرگ است. منشور روحانیت که امام ره در سال آخر عمرش به یادگار گذاشت جز معدود متن هایی است که امام ره اینقدر به صراحت از سخن به میان آورده است. دال مرکزی این منشور را میتوان "تحجر" نامید. 🔸تحجر همان مفهومی است که در همه این سالها در برابر مفاهمی مثل لیبرالیسم و سکولاریسم مغفول ماند و حال آنکه به تعبیر یادگار امام مرحوم حاج سیداحمد خمینی ره "پیروزی سیاسی انقلاب در ۲۲ بهمن مترتب بر پیروزی‌هایی بوده است که در میدان‌های سخت مبارزه طولانی امام با متحجرین و مقدس‌نماهای احمق و دین به دنیافروشان به دست آمده بود. انقلابی به مراتب دشوارتر از انقلاب سیاسی لازم بود تا طلسم‌های تحجر شکسته شود." مرحوم احمدآقا در جایی آنچه موجب شدن امام ره میشود را اینطور توصیف میکند: "ما فقیه و فیلسوف و عارف بسیاری داشتیم؛ اما این‌ها هیچ‌کدام امام نبودند. هنر امام تنها در مبارزه با آمریکا نیست؛چراکه سیاسیون بسیاری در داخل و خارج با آمریکا جنگیدند؛اما آن‌ها هم امام نیستند. من معتقدم آن‌چه امام را امام کرده و باعث اوج‌گیری نهضت تاریخی واسلامی امام شده است، مبارزه پیگیر حضرت ایشان با متحجرین و مقدس‌مآبان و واپس‌گرایان احمق بوده است." 🔹ابتلای به تجدد وخصوصا تحجر بزرگترین آسیبی است که حوزه علمیه به عنوان مادر انقلاب در خطر آن هستند.امام ره در منشور به خوبی به آن اشاره کرده اند و میتوان ادعا کرد این روزها بیش از آن روزها حوزه در معرض خطر این بزرگ هست چنانکه رهبر انقلاب صراحتا از مساله انقلاب زدایی در حوزه سخن میگویند! تحجر یک معنای واحد ثابت و صرفا به معنای قدیمی بودن و سنت گرایی نیست، هر عصری نوع تحجرش متفاوت است. گویا متحجرین شبیه متجددین در هر عصر خودشان را بازآفرینی میکنند! تحجر دهه ۶۰ با تحجر دهه ۹۰ تفاوت ماهوی دارد. مخالفت با تمام مظاهر تمدن غرب، نفی مطلق طب مدرن و انکار کامل علم و تجربه پزشکی جدید، دهه سازی های متعدد برای عزاداری،مخالفت مطلق با فضای مجازی، اعتقاد به کاربرد فقه فردی در این روزگار و عدم فهم فقه سیستمی و نظامند و...را میتوان جز مصادیق تحجر در روزگار امروز ما دانست 🔸اگر مهم ترین شاخص،دال مرکزی منشور روحانیت را تحجر بنامیم، بزرگترین مصداق مفهوم تحجر رویکرد است. اسلامی که تمام ظرفیت و رسالت فقه ش مطهرات و عبادیات فردی است و هیچ ارتباطی با تمدن سازی ندارد. اسلامی که در قبل و اوایل انقلاب انجمن حجتیه ای ها وبعضی گروه های دیگر علمش را بالای دست گرفتند چنانکه امام ره در منشور مینویسند:"دیروز، مقدس‌نماهاى بی‌شعور میگفتند: دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است،امروز میگویند مسؤولان نظام کمونیست شده‏ اند..دیروز <حجتیه‏ اى ها> مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات، تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانى نیمه‌شعبان را به نفع شاه بشکنند،امروز انقلابی‌تر از انقلابیون شده‏ اند!" 🔹متحجرین در ارائه اسلام در این روزها اسلام فردی راطوری دیگر معنی میکنند. اسلامی که نه نظام اقتصادی دارد،نه از آن نظام سیاسی در می آید پیامبرش صرفا یک است که میخواهد اخلاق را ترویج کندهمین! تقلیل دین در این حد را نمیتوان چیزی نامید جز خروجی نگاه متحجرانه به ظاهر متجددان. این روزها که به دلایل مختلف نظام دچار نقاط ضعف جدی در اقتصاد و فرهنگ است انگار روز شادی متحجرین است.بی تکلیفی و پاسخگو نبودن، تلاش نکردن برای تغییر شرایط موجود به مطلوب چیزی است که این روزها خیلی از متحجرین به دنبال آن هستند.وقتی مذهب در نگاهشان در حد اخلاق و مناسک صرف که امام ره آن را مناسک میان تهمی معنی میکند این خروجی ها از آن طبیعی است.مساله اصلی ما با متحجرین بحث "اسلام اجتماعی" است 🔸اسلامی که درمتن جامعه نفس میکشد،نظام و نهاد میسازد و ما را به سمت تمدن میبرد. متاسفانه جریان تحجر امروز در بین حوزه تلاش میکند این نگاه را حذف یا کمرنگ کند تا حوزه برگردد به روزهایی که تمام دغدغه اش مساله های فردی و خرد بود نه آنچه امام ره با انقلاب پیش روی ما گذاشت،نگاهی که در آن حوزه باید نرم افزار ساخت یک در تمام ساحت ها و عرصه های مختلف را بسازد، این کجا و آن کجا.ترویج این نوع نگاه تمدنی یک اقدام ضد تحجر است شاخصی که امام خطر در دام افتادن آن را به حوزه وانقلابیون گوشزد میکرد وامروز همچنان مساله و چالش ماست ✍ http://www.vatanemrooz.ir/?nid=3153& @m_amin_rezai
♦️مبارزه با تحجر، موضوع مرکزی منشور روحانیت 🔹یادداشتی به مناسبت ۳ اسفند سالروز صدور منشور روحانیت 🗓 روزنامه وطن امروز http://www.vatanemrooz.ir/?nid=3153&pid=5&type=0 🔺متن کامل در لینک و کانال بازگشت موجود است ✍ @m_amin_rezai
681103-manshoor-rohaniat.pdf
حجم: 169.9K
✅نمودار | منشور روحانیت امام خمینی(ره) @m_amin_rezai
منشور روحانیت.pdf
حجم: 646.1K
♦️متن کامل کتاب منشور روحانیت امام خمینی(ره) @m_amin_rezai
🔰🔰قال المهدی (عج): « وفي ابنة رسول الله صلى الله عليه وآله لي أسوةٌ حسنةٌ » 🌺🌺 افتتاحیه و اولین جلسه هیئت هفتگی «راه فاطمه» (سلام الله علیها) در شب ولادت مولود کعبه امیرالمؤمنین علی (علیه السّلام) 🌺🌺 🔰🔰سلسله درس‌های نهج‌البلاغه 🔹سخنران: استاد قنبریان 🔸 مولودی خوانی: امیرحسین علیزاده 📆زمان: چهارشنبه 99/12/6 ⏰ ساعت: 19 ✅مکان: میدان روح الله، جنب دبیرستان ماندگار امام صادق، حسینیه هنر 🔴 لینک پخش زنده: https://instagram.com/rahe_fatemeh 💥 ان شاءالله شام مهمان سفره امیرالمؤمنین (ع) هستیم. 🌐 @rahe_fatemeh
📖سلسله درسهای نهج البلاغه /جلسه اول/ شب ولادت امیرالمومنین(ع)۹۹/قم المقدسه 💢درسی که دو ۱۸ذی الحجه می دهد!:۱۸ذی‌الحجه ۱۰هجری(غدیر) و ۱۸ذی‌الحجه ۳۵هجری(بیعت پس از عثمان)! ❓فرق این دو بیعت چه بود؟! ❓بیعتی که فاطمه(س) دنبالش بود با بیعتی که مالک اشتر و بقیه اصحاب منعقد کردند چه تفاوتی داشت؟! 🔅بیعت اول و آنچه فاطمه(س) دنبالش بود، بیعت با علی(ع) بود بعنوان یک "امام"، "ولیّ قدسی" که سند از خداوند خورده است. مرکز عدالت است. با او عدل سیاسی شروع و بقیه اجزاء عدالت اجتماعی جمع میشود. ⬅️این بیعتِ غدیر نقض شد و فراخوان فاطمه(س) اجابت نشد. لذا جامعه شیعی و حکومت امامت در فرهنگ شیعه به بار ننشست! 🔅بیعت دوم(ذی حجه۳۵هجری)، بیعت با همان علی(ع) است اما به عنوان یک "ولیّ عرفی"، "حاکمی مثل خلفای قبل" که برای "عدالت اجتماعی" و "وحدت" برگزیده اند! 🔸امیر(ع) در نامه۶ به معاویه می نویسد:"همان مردمی که با ابوبکر و عمر و عثمان بیعت کردند، با همان شرایط("علی ما بایعوهم علیه") دست بیعت به من دادند". واضح است مردم با آن سه بعنوان امام برحق و ولیّ قدسی بیعت نکرده بودند! امام(ع) بیعت خود را مشروط به قبول امامتش نکرد و با حضور مردم به حاکم شدن برآنها در حد یک رهبر سیاسی-اجتماعی موافقت کرد. 🔸برای عدالت اجتماعی: شروع نهضت علیه نظام تبعیضی اموی توسط ۹نفر از اصحاب امیرالمومنین در عراق کلید خورد. به شام و دوباره کوفه و حمص تبعید شدند. با سعید بن عاص(والی کوفه) و معاویه(در شام) بحث کردند و از حمص به مصر و بصره و کوفه رفتند و مخالفان را شوراندند. از کوفه۲۰۰نفر، از بصره۱۰۰نفر و از مصر۳۰۰نفر، به مدینه آمدند و ۴ماه عثمان را محاصره کردند که به قتل او انجامید! بعد همه به همراه اهل مدینه به امیر(ع) هجوم آوردند و با او بیعت کردند(خ۵۴و۹۲و۱۳۶و۲۲۹). امام وقت بیعت به مردم وعده داد:"ای مردم مرا در کار اصلاح خودتان یاری دهید. به خدا سوگند که داد مظلوم را از ظالم می گیرم و افسار ستمکار را می کشم تا او را به آبشخور حق در آورم هرچند آن را خوش ندارد"(خ۱۳۶) عدالت گستری را علت پذیرش چنین حاکمیتی معرفی کرد:"اگر نبود حضور مردم و تمام بودن حجت برمن به جهت وجود یاور، و پیمانی که خداوند از عالمان گرفته که در برابر پُرخوری ستمکاران و گرسنگی ستمدیدگان ساکت ننشینند، بی تردید دهنه شترحکومت را بر کوهانش می افکندم..."(خ۳) 🔸برای وحدت مسلمین: ابتدا نمی پذیرفت، وقتی گفتند خبر قتل عثمان و معلوم نشدن خلیفه، تفرقه درست می کند راضی شد(الامامه و السیاسه/ ابن قتیبه/ الجزء الاول ص۴۶و۴۷) ⬅️یعنی امام قدسی، منتظر شیعه شدن همه نشد و بخاطر عدالت و وحدت به همان حاکمیت عرفی راضی شد. علی(ع) رهبر عامه و سنی ها شد! در سپاهش به فقه شیخین نماز می خواندند! 🔺تشیع سیاسی متولد شد. کسانی که به علی(ع) اعتقاد دینی نداشتند و ولایت او را شرعی و جعل الهی نمی دانستند؛ اما با وحدت، علیه قاسطین (ضد عدالتها/ حزب اموی) شدند. امیر(ع) همه را علیه قاسطین بسیج کرد و باز حین بیعت گفت:"من خوب زیر و روی این امر را بررسی کردم تا آنجا که خواب را از چشمم ربود. تنها دو راه پیش روی خود یافتم: یا با آنها(قاسطین) بجنگم یا آنچه را که محمد(ص) آورده، انکار کنم!"(خ۵۴) 🔅امام خمینی و این درس: ولایت فقیه برتر از ولایت معصوم نیست. به تعبیر سردار سلیمانی در وصیتنامه اش برخی آنرا بعنوان "اعتقاد دینی" قبول دارند و برخی(سنّی ها) به عنوان "اعتقاد عقلی". عده کمی در ایران و اکثری در جهان اسلام، رهبری امام را از جانب خدا و معصوم قبول نکردند بلکه آنرا برای وحدت مسلمین و برای عدالت و مقابله با مستبدین و مستکبرین خواستند. امام هم روی دو چیز تاکید داشت: ۱.تشکیل حزب بزرگ مستضعفین ۲.وحدت مسلمین ❗️عجب اینکه نه پیروان شیرازی، بلکه برخی محافل و حتی علمای انقلابی این ضرورت را خوب پاس نداشتند! ❓آیا کمیل و مالک و صعصعه و... در زمان ولایت عام و عرفی علی(ع) سنّی شدند؟!! چگونه شیعه گری کردند که راهبرد امیر(ع) برای وحدت علیه استکبار اموی ضربه نخورد؟! ❓چگونه از آن ولایت عام، ولایت خاص نتیجه گرفته شود؟! چگونه جامعه مسلمین ازعدالت، به عدل سیاسی(امامت) راهبری شود؟! اینها درسهایی است که باید از امام تشیع و ولیّ مستضعفین در نهج البلاغه یاد بگیریم... ادامه دارد... محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
سلسله درس های نهج البلاغه۱.mp3
زمان: حجم: 8.92M
📖سلسله درسهای نهج البلاغه جلسه اول ۹۹/۱۲/۶ هیأت راه فاطمه(س) قم محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
بازگشت || محمدامین رضایی
📖سلسله درسهای نهج البلاغه جلسه اول ۹۹/۱۲/۶ هیأت راه فاطمه(س) قم محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
7.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مدت ها بود دلم لک زده بود برای محفلی که ترکیب شور و شعور باشد، جایی که جان را بشورد، فکر را پرواز بدهد و عقل را بزرگ کند، از اسلامی سخن گفته شود که به گفته حضرت روح الله محرومان را عزیز و ظالمان را حقیر بدارد، از عدالت این آرمان بزرگ انسانی از زبان علی ع بشنویم و سیراب شویم و برای تحقق آرمان های ۵۷حرکت کنیم. ان شاءالله در "راه فاطمه" س چنین قدمی را بر خواهیم داشت. @rahe_fatemeh @m_amin_rezai