۲۳-درسهای نهج البلاغه.mp3
11.98M
📖 درسهایی از نهج البلاغه
جلسه۲۳ام - ۱بهمن۱۴۰۰
هیات راه فاطمه(س) قم
• فرق مارق و سابق!
- مارق، خوارج و خارج شده از دین ، کسی که خود را مقدم بر امام کند، نه در فعل بر امام سبقت بگیرد!
- خوارج در فعل از امام عقب ماندند؛ نه اینکه جلو افتادند! امام قائم بود ولی آنها قعود کردند!
- درباره عبدالله بن ابی سرح پیامبر(ص) مسلمین را سرزنش کرد که چرا در سکوتش او را نکشتند! بعدا مردم مصر بر او اعتراض و ۲۰۰۰نفر به مدینه آمدند؛ حضرت امیر(ع) در حال قیام نبود اما بعدا این قیام را در #نامه۳۸ ستود!
- فاطمه(س) در قیام و امام در قعود بود، او "السابقین الی ارادته" بود اما "المتقدم لهم" نبود!
*گوش دادن این فایل را به کنشگران سیاسی-اجتماعی توصیه می کنیم
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
بازگشت || محمدامین رضایی
📖 درسهایی از نهج البلاغه جلسه۲۳ام - ۱بهمن۱۴۰۰ هیات راه فاطمه(س) قم • فرق مارق و سابق! - مارق، خوار
پیشنهاد میکنم این سخنرانی انقلابی و عمیق را گوش کنید
#استوری
دیشب در یک برنامه آشپزی در تلویزیون به طرز غلیظی فرزند آوردی را تبلیغ میکرد! دیروز در اخبار آمد ۸۲ نفر از ۸۶ مدال آور المپیادی از ایران مهاجرت کردند! بنظرم بجای تبلیغ های متعدد و بی ربط برای تکثیر نسل، بهتر است فکری برای ماندن افراد در ایران کنید. مهاجرت از وطن و ترک عزیزان به سختی جان دادن است خیلی ها اگر جان به لبشان نرسد به مهاجرت تن نمیدهند. کشور تهی شده از نخبگان و جوانان خیلی زود ضعیف میشود و به راحتی از پا در می آید. هشدار، خیلی وقت ندارید، خیلی وقت نداریم
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
⚫️ دادگاه ویژه ی...
🔻به روش و بعضی ورودهای آقای صدرالساداتی انتقاد دارم در لایویی که سال پیش داشتیم به صراحت گفتم و با هم بحث کردیم صدایمان هم بالا رفت اما خلع لباس کردن او توسط دادگاه ویژه روحانیت حقیقتا موجب تاسف است. کامنت های مردم ذیل پست صفحه اینستاگرام آقای صدرالساداتی که گفته داداگاه ویژه او را خلع لباس کرده را بخوانید آقایان در حوزه ظاهرا خوابند و حواسشان نیست چطور دادگاه ویژه دارد با این اقدامات آبروی حوزه و روحانیت را می برد. دارند ذهنیتی را در جامعه ایجاد میکنند که گویا هر کس از مردم دفاع میکند خلع لباس میشود و هرکس این لباس را می پوشد سمت مردم نیست! دقیقا مقابل آنچه در زمان پهلوی و قاچار بود. این عمیق ترین ضربه ای است که به حوزه میشود زد
🔻ظاهرا بعضی ها تصمیم گرفته اند از ظرفیت دادگاه ویژه استفاده کرده و ته دل طلاب جوانی که عدالت و مبارزه با فساد برایشان دغدغه و مساله هست را خالی کنند و حلقوم شان را ببرند! باز زبان بی زبانی میگویند این عاقبت هر کسی است که متفاوت تر سخن بگوید و پاپیچ افراد و نهادهای فاسد بشود. به صراحت میگویم ما از امام ره و بزرگانی چون شهید بهشتی آموختیم برای مردم و آرمان ها #خون باید داد این هزینه های کوچک که چیزی نیست.
🔻با اینگونه برخوردهای سلیقه ای دادگاه ویژه روحانیت لازم است در سطح مراجع و ریاست مرکز مدیریت ورود کنند و از آقای اژه ای بخواهند جلوی این افتضاحی که در مقابله با طلبه ها در دادگاه ویژه راه افتاده است گرفته شود. البته اگر خود رئیس قوه و مرکز معتقد به این روش برخورد نیستند. روحانیت یک عقبه هزار ساله دارد در نهضتی بودن، حالا تعدادی معدود با نگاه های امنیتی چشم بستند به این تاریخ هزار ساله و تصمیم گرفتند طلاب را تبدیل کنند به یک عده آدم محافظه کار حرف گوش کن که هیچ جایی ورود نکنند و در گوشه ای آرام درسشان را بخوانند!
🔻 این انقلاب توسط جوانان و طلابی که شجاعت و حرّیت داشتند و حاضر به هزینه شدند و مردم را همراه خود کردند به پیروزی رسید. حیات این انقلاب نیز به همین طلاب مستقل است که در کنار مردم و آرمان ها هستند.
🔻"شان روحانیت" تا ابد برای ما این جمله تاریخی امام ره است "روحانیت متعهد، به خون سرمایهداران زالوصفت تشنه است و هرگز با آنان سر آشتی نداشته و نخواهد داشت." ظاهرا بعضی ها در دادگاه ویژه و...مدعی هستند در باب وظیفه طلاب از امام ره هم بیشتر می فهمند و اگر طلبه ای در مواجهه با اشرافیت و فساد بایستد شان روحانیت را از نظر آنها زیر سوال برده و این کلمه بستری شده برای اینکه سلایقشان را اعمال کنند! دستشان نمیرسد و الا امام ره را هم بخاطر گفتن این جمله که طلبه را از فردی آرام به یک عنصر تشنج آفرین و انقلابی تبدیل میکند دستگیر میکردند. انقلاب زدایی در حوزه اینگونه رخ میدهد، کاش متوجه این خطر بشوند.
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
🔻در اوایل انقلاب وقتی مشخص شد بازرگان لیبرال میخواهد انقلاب را به حاشیه ببرد کنار زده شد. حالا ما با آقای آقامحمدی نئولیبرال طرفیم که در بیت رهبری است.در مسائل مختلف ورود میکند و به هیچ کس هم پاسخگو نیست! انقلابی بودن امروز حقیقتا صدها برابر سخت تر و پیچیده تر است.
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
#استوری
🔻"شان روحانیت" تا ابد برای ما این جمله تاریخی امام ره است:
"روحانیت متعهد، به خون سرمایهداران زالوصفت تشنه است و هرگز با آنان سر آشتی نداشته و نخواهد داشت."
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
دوره توامند سازی فعالان فرهنگی
🔸موضوعات:
♦️نقش جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی
♦️سبک زندگی (جمعیت)
♦️چرا در عدالت عقبیم ؟
♦️تبیین ریشه های فتنه در گام دوم انقلاب اسلامی
♦️عزت ملی، در ابعاد اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،نظامی و امنیتی
:::::::::::::::::::::::::::::::::
🔻مورخ ۱۳الی۱۷بهمن
🔺هر کلاس از ساعت۱۸/۳۰آغاز میشود
.................................................
🔹سطح محتوا: کاربردی
🔹رده: هادیان و فعالان فرهنگی
🔹صنف: طلاب،دانشجویان
🔹کارگروه: عمومی
🔸جهت ثبت نام، نام و نام خانوادگی خود را از طریق پیامک یا پیامرسان ها به شماره ۰۹۳۷۰۵۹۱۷۶۰ ارسال کنید.
@bonyad_hadi
eitaa.com/bonyad_hadi
#دهه_فجر
#گام_دوم_انقلاب
فعالان عرصه هنر.jpg
#استوری
🔻رهبر انقلاب: وظیفه دیگر در رابطه با وظایف معنوی در جامعه، همین وظیفه #تامین_آزادی است...این یکی از تلاش های لازم و واجب برای دولت اسلامی است که یقینا نمیشود جمهوری اسلامی باشد و این تلاش نباشد.
۱۴/۹/۶۵
@m_amin_rezai1
⚫️سربازی اجباری، نئوالیبرالیسم و چند سوال
🔻۱:سوال جدی این است بر اساس کدام دلایل شرعی این امر (سربازی اجباری ) برای افراد تبدیل به تکلیف (تکلیف اجتماعی) شده که یک جوان باید دو سال از وقتش را صرف آن کند؟
🔻۲: بر اساس کدام ادله میتوان این تکلیف اجتماعی را(بر فرض پذیرش) به یک حق شهروندی و سپس یک کالای بازاری [ خرید سربازی] تبدیل کرد؟
🔻۳: چه کسی اجازه داده کمیسیون تلفیق (نهاد حکمرانی) بساط خرید و فروش سربازی به عنوان تکلیف و حق را ایجاد و از آن کسب در آمد کند؟ چه کسی مشروع بودن این درآمدها را تایید میکند؟
🔻۴: وقتی این تکلیف ساختگی را اینگونه در معادلات بازار قرار دادیم و عملا ارزش را به سرمایه و طبقه سرمایه دار دادیم با آثار روانی و اجتماعی [تبعیض روانی و ساختاری] که خلاف وظیفه ذاتی حکومت اسلامی است چه میتوانیم بکنیم؟ مسئول این تبعات چه کسی است؟
🔻۵: اگر این رویه که موجب عقده های روانی-طبقاتی میشود و شورش های خرد و کلان، شورش علیه خود(خودکشی) و شورش اجتماعی خلق کرد چه کسی جواب گوی آثار سو آن را میدهد؟
🔸مایکل سندل در مقدمه کتاب (آنچه با پول نمیتوان خرید)۱ میگوید: ما در روزگاری به سر میبریم که تقریبا هرچیزی خرید و فروش میشود. در سه دهه گذشته بازارها و ارزش های بازاری به طور بی سابقه ای بر زندگی ما حاکم شدند. ما با انتخاب خودمان به این نقطه نرسیدیم. تقریبا بر سرما آوار شده است. امروز منطق خرید و فروش نه فقط بر کالاهای مادی بلکه بر کل زندگی ما حاکم شده است. وقت آن رسیده از خودمان بپرسیم آیا اینجور زندگی را میخواهیم یا نه؟
🔹نئولیبرالیسم(۲) این گونه است وقتی آن را پذیرفتیم باید تا آخر بازی را برویم؟ سربازی که هیچ، قدسی ترین امور را هم به کالا تبدیل خواهیم کرد و اصلا حواسمان نیست چگونه به اسم دین داریم جامعه را عمیقا سرمایه داری می کنیم و بساط غرق شدن جمعی خود را فراهم میکنیم!
▪️۱: کتاب چه چیز را با پول نمیتوان خرید ( مرزهای اخلاقی بازار)
▪️۲: مقاله همه ما نئولیبرال هستیم (مجله ترجمان)
tarjomaan.com/vdcc.mq4a2bqxela82.html
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
♦️سربازی اجباری، نئولیبرالیسم و چند سوال
✍ #محمدامین_رضایی
instagram.com/M_amin_rezae1
@m_amin_rezai
#استوری
🔻 امروز #سربازی_اجباری یک امر مقدس نیست. بلکه تلاش برای اصلاح و حذف آن یک #مبارزه_مقدس است.
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
🔴 شکستِ قطعی یک سیاست اقتصادی و راهحل جبران فوری
🔹یکی از سیاستهای اقتصادی کشور در حمایت از تولید داخل، #ممنوعیت_واردات و #تعرفهگذاری_سنگین بود. این سیاست در موضوع #صنعت_خودرو با حمایت ویژه رهبر انقلاب، دولتها و مجالس گذشته پیگیری و اجرا شد. امروز نوبت بررسی نتایج این سیاست است.
🔸طبق این سیاست، واردات هرگونه خودرو ممنوع شد؛ آن دست از خودروهایی هم که وارد کشور میشدند با تعرفههای ۹۰ تا ۱۰۰ درصد مواجه بودند. یعنی قیمت هر خودرو در بدو ورود به کشور، دوبرابر میشد در بازار داخلی هم ۳۰ تا ۴۰ درصد دست به دست میشده تا به مردم برسند. تقریباً ۲.۵ برابر قیمت واقعی!
🔹هدف طراحان این سیاست، این بود تا مردم به سمت تولید داخل هدایت شوند و بازار خودروساز داخلی گرم شود در نتیجه منجر به افزایش کیفیت جنس ایرانی، اشتغال کارگر ایرانی و جلوگیری از خروج ارز شده و در ادامه صادرات خودرو به سایر کشورها صورت گیرد.
🔸منتقدین این سیاست اما میگفتند سیاست انحصارگرایی نه فقط منجر به افزایش کیفیت نخواهد شد، بلکه خیال خودروساز داخلی را از نبودِ رقیب راحت میکند و تلاشی برای افزایش کیفیت و بدست آوردن رضایت مشتری نمیکند.
🔹عدهای از نمایندگان مجلس هشتم در سالهای۸۸،۸۹ جزو منتقدین بودند اما نظر مسئولین و مقامات دولت وقت(احمدینژاد) و مشاورین اقتصادی رهبری، حمایت ویژه از خودروساز داخلی بود.
🔸در کشاکش دولت و مجلس، رهبر انقلاب بعد از یک بازدید از نمایشگاه صنعت خودروسازی ، صراحتاً از طرح مجلس باعنوان "سياست واردات خودرو" انتقاد و ابراز نارضایتی کرد.
🔹در ادامه افزودند: "فراوانی و ارزانی خوب است اما از آن مهم تر رشد صنعت داخلی است و نباید به استناد دلایل عمدتاً واهی دروازه را به روی واردات باز کرد... عموماً فلسفه و منطقی که برای افزایش واردات مطرح می شود، بالا بردن کیفیت محصولات داخلی است اما برای این هدف #گزینههای_بهتری هم وجود دارد که یکی از آنها اعمال سیاستها و ضوابطی برای بالا بردن کیفیت محصولات داخلی است."
🔸واقعیت این است که در مقام عمل، نه دولت و نه مجلس هیچ قانونگذاری و نظارتی(گزینههای بهتر) در این زمینه نداشتند. انحصارطلبی روز بروز افزایش یافت! نه تنها کیفیت خودرو افزایش پیدا نکرد بلکه ارّابههای مرگ #ایران_خودرو و #سایپا با ۱۰،۲۰ برابر و حتی ۳۰ برابر قیمت واقعی به مردم غالب شد! دولتمردان و مجلسیان هم عملاً نمکگیر این مافیا شدند!
🔹اگر کسی هم علیه این سیاست حرف میزد، اگر مسئولی یا رسانهای به این سیاست نقد میکرد انواع برچسب را حواله او میکردند و به او انگِ ضدرهبری هم میزدند! حتی برخی نمایندگان که علیه خودروسازان فعالیت میکردند با پروندهسازی و لابی مافیای خودرو داخلی، در دوره بعد ردصلاحیت میشدند!
🔸اخیراً همین سیاست حمایت و انحصار برای تولیدکنندههای #لوازم_خانگی هم اجرا شد. بعد از #ممنوعیت_واردات_لوازم_خانگی کرهای توسط دولت در دوسال گذشته، زمزمه آزادسازی واردات مطرح بود که تولیدکنندهها به رهبر انقلاب نامه نوشتند که جهت رشد تولید داخل، واردات ممنوع شود.
🔹رهبری هم با تایید این درخواست، بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی تاکید کردند.
حالا کمتر از ۴،۵ ماه از آن حمایت میگذرد که ایشان اینگونه میفرماید: "من گلایه میکنم از دوستانی که مسئولان کالاهای خانگی و لوازم خانگی هستند؛ ما از اینها حمایت کردیم و اسم آوردیم؛ شنیدم بعضی از اقلام دو برابر ارتقای قیمت پیدا کرده؛ چرا؟ این جور نبایستی با حمایتها برخورد بشود."
🔸همین چندماه قبل که در کنار خیلی از فعالان رسانهای نوشتیم مجلس شورای اسلامی این ممنوعیت را مدتدار و مشروط کند چقدر برچسب خوردیم!
🔹رهبری به مسئله صنعت خودرو هم اشاره کرد: "با وجود حمایت زیاد از صنعت خودرو در کشور، کیفیت خودرو خوب نیست مردم ناراضیاند و درست میگویند و حق با مردم است."
🔸این حرف صادقانه رهبری، انتقاد ۱۰ ساله خیلی از دلسوزان است که میگفتند حمایت بیچونوچرا و انحصار، نتیجه عکس میدهد.
🔹بعداز شکست قطعی این سیاست، راه و چاره مشخص است. انحصار، منجر به افزایش کیفیت نمیشود. سودهای نجومی نصیب سرمایهسالاران و مافیا میشود و نظام و انقلاب در منظر عموم بیاعتبار! تقاضای خودرو و لوازم خانگی امروز بالاست و تولیدکننده داخلی نه میتواند عَرضه را بالا ببرد نه کیفیت را!
🔸لذا واردات هدفمند و با قیمت متوسط و مناسب، تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی، نظارت مستمر، مجوز تولید به رقبای دیگر داخلی، قانونگذاری و مدیریت تعارض منافع میتواند کشور را از بحران اقتصادی خودرو و ارابه مرگ نجات دهد. تولیدکننده داخلی قدردان این حمایتها نبوده و نخواهد بود!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
#گفتگوی_زنده_اینستاگرامی
💠سربازی خدمت مستضعفین به مرفهین
قانون خرید سربازی؛ خدمت اجتماعی یا تبغیض لیبرالستی؟
با حضور:
🔸حجتالاسلام محمدامین رضایی؛ عدالت پژوه
🔸مجری؛ عرفان خلیلیفر
⏰دوشنبه یازدهم بهمن ماه؛ساعت 22
📌پخش از صفحه اینستاگرام فکرت
www.instagram.com/M_amin_rezai1
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
🔻خرید سربازی منتفی شد آموزش چی؟ بهداشت وسلامت چی؟خرید این ها هم منتفی شد یا همچنان می فروشند؟ سالهاست خلاف قانون اساسی این #خدمات_عمومی که جز حقوق مردم است و بر حاکمیت واجب، تبدیل به #کالا شده و حراج، حالا یک جا کوتاه آمدند همه خوشحالند!
حزب اللهی ها، نئولیبرال شدن یعنی همین!
✍ #محمدامین_رضایی
🔻اینجا بخوانید
سربازی اجباری، نئولیبرالیسم و چند سوال
eitaa.com/m_amin_rezai/2362
@m_amin_rezai
💢آیتاللهالعظمی صافی گلپایگانی ره، مثال نقضی بر «مسئلهی تعارض منافع»!💢
🔹خداوند روح بلند آیتالله العظمی صافی گلپایگانی را غریق رحمت و قرین ارواح اولیاء معصومینش علیهمالسلام قرار دهد.🤲
🔹امسال در یک حلقه مباحثاتی با چند نفر از دوستان، به مناسبت بررسی #عنصر_مصلحت به عنوان یکی از عناصر مهم اصول فقه احکام حکومتی، مروری داشتیم به ماجراهای اختلاف شورای نگهبان به ریاست مرحوم آیتالله صافی گلپایگانی و مجلس شورای اسلامی؛ به ریاست جناب آقای هاشمی رفسنجانی و همچنین حضرت امام ره بر سر «قانون اراضی شهری» در سال 1360 و همچنین بر سر «قانون کار» در سال 1366.
🔹در مورد اول ایشان با اینکه تطبیق عناوین ثانویه بر مصادیق به مجلس شورای اسلامی واگذار شود مخالف بود و در مورد دوم نیز، حق شرط گذاری دولت، در عقود فی مابین کارفرما و کارگر را به بهانهی استفاده کارفرما از امکانات عمومی کشور، نادرست میدانست و این گونه شروط را که در شرایط اضطراری یا شبه اضطراری بر کارفرما تحمیل میشود، موجب از دست رفتن نظامات اصلیه و مستقیم اقتصاد اسلامی میدانست.
🔹این درحالی است که در هر دو مورد، حضرت امام ره، موافقت خود را اعلام کرده بود و با این حال، حرف ایشان این بود که اگر فرمایش حضرت امام ره، از باب حکم حکومتی است، شورای نگهبان آن را به دیده منت میگذارد و تبعیت میکند، ولی اگر این دیدگاههای ایشان صرفاً نگاه اجتهادی حضرت امام ره است، برای ایشان حجت نیست و ایشان و برخی دیگر از فقهای شورای نگهبان و حتی برخی از اعضای جامعه مدرسین قم با آن مخالفند و اجتهادی دیگر دارند.
🔹همین اختلافات و برخی حادثه های دیگر مانند انشعاب جامعه روحانیون مبارز و ماجراهای تقلبهای صورت گرفته در مجلس سوم شورای ملی، در نهایت در تیرماه 67 منجر به استعفای ایشان از دبیری شورای نگهبان و پذیرش استعفای ایشان توسط حضرت امام ره شد.
🔹اختلاف آیتالله صافی گلپایگانی رحمتاللهعلیه با برخی دیدگاههای حضرت امام ره، نماد یک #نوعِ_مبارک از اختلاف در نظامات اسلامی است که میتوان از آن به #اختلافات_اجتهادی نام برد. اختلافاتی که ریشهی آن به هیچ وجه به #تعارض_منافع برنمی گردد، بلکه اتفاقاً اگر آیت الله صافی رحمت الله علیه می خواست منافع خود را تأمین کند، در آن بحبوحهی انقلاب و اتوریته معنوی حضرت امام ره، موافقت با امام خمینی ره و دست برداشتن از اختلاف نظر، خیلی معقولتر و موجهتر به نظر میرسید. ولی ایشان با ایستادگی معقول و منطقی بر موضع علمی خود و همچنین قرار دادن باب حکم حکومتی به منظور همراهی عملی با ولیأمر جامعه مسلمین، نوعی اصیل و الگوسازانه از اختلافات فکری جامعه دینی و همچنین امکان همکاریها و تعاونها در عین همان اختلافات، را به نمایش گذاشتند که حقاً و انصافاً نیازمند مقیاسی رفیع از استقرار علمی، صلابت روحی و روحیهی حریت، تواضع و حقطلبی است .
🔹عدم توجه به این سنخ از اختلاف بزرگان و اعاظم حوزههای علمیه با رهبران انقلاب اسلامی و سیاست رسمی جمهوری اسلامی، امکان فهم درست منطقِ رفتاریِ بسیاری از بزرگان حوزههای علمیه را از قشر جوانتر و پرشورتر انقلابی و به خصوص حوزوی سلب کرده است و عملاً منجر به شکل گیری کلیشههای غلط صفر و صدی در برچسب گذاری «انقلابیگری» و منتهی به قرارگیری برخی از علما و بزرگانی که دارای اختلاف اجتهادی هستند، در دسته ضد انقلابیون و یا ساکتین و فارغ دلان نسبت به نظام اسلامی گردیده است، در حالیکه بسیاری از سکوتها و همراهیهای عملی این بزرگواران اگر درست #روایت و #تبیین میشد، آنگاه عظمت روحی و عیار بالای تقوایی و حزماندیشی آنها در پرهیز از تضعیف نظام اسلامی در عین اختلاف اجتهادی، برهمگان روشن می گردید.
🔹اگر کسی میخواهد این سنخ از اختلافات را که مختص جامعه دینی است و در جامعهی مبتنی بر ایده بازار، خبری از آن نیست را بیشتر بفهمد، حتماً و حتماً نامه بینظیر حضرت امام ره موسوم به #منشور_برادری را که حوالی همان حوادث سال 67 صادر شده است، با دقت بخواند ...
🔹نکته آخر اینکه این نوع از اختلاف، راهش تأمین منافع همه ذینفعان و بازیگران در یک طرح به اصطلاح بُرد ـ بُرد نیست، بلکه تنها چارهاش #توسعه_تفاهم_اجتماعی است...
#آیتالله_صافیگلپایگانی
#عقلانیت_انقلابی
#اختلاف_جامعه_دینی
#علمای_انقلابی
#تعارض_منافع
#توسعه_تفاهم_اجتماعی
#جهاد_تبیین
#نهضت_روایت
✳️تاریخ نگارش: 1400/11/12
https://eitaa.com/alimohammadi1389/564
https://t.me/alimohammady1389/68
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️همه ما نئولیبرال هستیم!
🔸حتی بخشی از فقه و حوزه علمیه ما در زمین نئولیبرالیسم بازی میکند! من اگر امکانی داشتم برای بچه های حزب اللهی و انقلابی، برای طلبه ها و برای همه آنهایی که ایران برایشان مهم است برنامه ریزی کنم بجای خیلی از همایش ها و دوره ها و حتی کتابها میگفتم این مقاله را بخوانند و پیرامونش بحث کنند. مصادیق و دلالت هایش را در ایران امروز ما کشف کنند و فکر کنند چه باید کرد. آقای جرج مانبیو در مقاله "همه ما نئولیبرال هستیم" تاریخ نئوالیبرالیسم، راهکارها و تبعات این مکتب در تحقق سرمایه داری افسار گسیخته را به طور فشرده و خوبی نشان داده است.
🔹امروز انقلابی بودن یکی از مصادیق اصلیش ایستادن پای "خدمات عمومی" مثل آموزش، بهداشت و... هست تا تبدیل به کالا نشود. نئولیبرالیسم تمام تلاشش را میکند تمام این "حقوق عمومی" که ما به خاطر این ها انقلاب کردیم و در قانون اساسی اصل ۲۹، اصل ۳۰ و.. جز حقوق مردم قرار دادیم را تبدیل به "کالا" کند. خیلی ها خواسته و ناخواسته جاده صاف کن این امر ضد عدالت هستند.
✍ #محمدامین_رضایی
🔻مقاله "همه ما نئولیبرال هستیم" مجله ترجمان
tarjomaan.com/vdcc.mq4a2bqxela82.html
@m_amin_rezai