هدایت شده از محسن قنبریان
💠 نگهبان حیثیت مردمسالاری دینی و اسلام هم باشید!
• گفتن ندارد که امام خمینی بر سر رعایت نصابها در انتخاباتها هم حساس بود؛ اما آنجا که "احتیاط ها خلاف احتیاطِ لازم تر" و "وسواس بر سر نصابها، حیثیت مردم سالاری دینی و جمهوری اسلامی را مخدوش می کرد"، جانب دیگری را می گرفت.
• یک نمونه تاریخی اش انتخابات مجلس سوم بود. شورای نگهبان انتخابات تهران را تایید نمی کرد و بیش از صندوق های مورد شکایت، صندوق های گزارش شده را هم می خواست بازشماری کند...
دست آخر امام به شورای نگهبان نامه زد:
《با توجه به گزارشات مختلف و نیز رسیدگی و گزارش نماینده این جانب در امر انتخابات، صحت آن محرز و آن را اعلام نمایید [...] کسانی که احتیاط یا وسوسه در امر انتخابات می کنند، بهتر است کمال احتیاط را برای حفظ حیثیت جمهوری اسلامی و اسلام نمایند. 》
❓ به نظر شورای محترم نگهبان انتخابات اینبار خبرگان رهبری نیاز به نگهبانی حیثیتِ جمهوریت و اسلامیت ندارد؟
برخی استانها (مثل فارس) به تعداد نمایندگانش، تایید شده ندارد!
برخی استانها (مثل خراسان جنوبی) فقط یک نفر تایید شده و رقیب ندارد!
کل تایید شدگان هم به ازاء هر کرسی اقلا دونفر نیست؛ که جابجایی ها مشکل را اساسی حل کند!
برخی از فضلای رد شده بخاطر امتحان اجتهاد سواد حوزوی شان از برخی موجودین خبرگان کمتر نیست!
❓"جانب احتیاط و حیثیت اجتهاد گرفتن" برای ارجاع یک ضمیر و توضیح یک متن فقهی مهمتر است یا "انتخابات قوی و رقابتی" و "کمال احتیاط برای حفظ حیثیت جمهوری اسلامی و اسلام"؟!
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
🔰 خلاصهای از جلسه ششم از تدریس کتاب «تنبیه الامه و تنزیه المله»
🔺در عصر مشروطه استبداد بلیّه بزرگی که جهان اسلام را به خود گرفتار کرده بود. تدوین قانون اساسی و تشکیل مجلس تبلور آزادی جمعی و دخالت جمهور در سرنوشت خود بود که البته بر سر مصادیق آن اختلافاتی سر گرفت. در نگاه میرزای نائینی قانون و مجلس متضمن تحقق جمهوریت هست؛ امروز نیز مساله همین است به هرمیزان که قانون و مجلس تضعیف شود به همان میزان از جمهوریت فاصله گرفته و به استبداد_در ابعادی گسترده تر و پیچیده تر از دیروز_نزدیک خواهیم شد.
💠 آزادی و بردگی
در دوره نهضت مشروطه سه قرائت از
مسئله آزادی وجود داشت:
1⃣_یک دسته که اصلا به آزادی سیاسی_اجتماعی توجه ای نداشت و برایش مسئله نبود.
2⃣_دسته دوم جریان روشنفکران بودند که آزادی را در دوگانه آزادی و دین طرح می کردند و به شدت قرائتی غربی و ضد ارزشهای دینی داشتند:
○ طال بوف: سه نوع آزادی داریم: آزادی هویت/آزادی عقاید و آزادی قول. از این سه چندین منابع فرعی مشتق شده اند من جمله آزادی انتخابات،آزادی مطبوعات، آزادی اجتماع و..
طال بوف بعد از طرح آزادی و مباحث پیرامون آن، انگلیس را کشوری می خواند که روح آزادی و قانون در آن دمیده شده است.
○ آخوندزاده: هر آدمی که قدم بر عالم هستی نهاد باید به حکم عقل سلیم از حریّت کامله برخوردار باشد.
حریّت کامله دو قسم است:
۱_حریت جسمانیه
۲_حریت روحانیه
آخوندزاده معتقد بود که: " این حریت روحانیه را اولیای دین اسلام از ما گرفتند."
⬅️بعرا افراد نامدار دیگری چون تقی زاده،ملکم خان و.. همه از جریانی بودند که آزادی را کاملا در ضدیت با شریعت دیده و مسیر آزادی را در پیروی از اصول اجنبی و فرنگ می دیدند. این نگاه نیز همچنان در بین چهره های شناخته شده کشور نیز طرفدار دارد.
3⃣_گروهی از علما نیز دین را منشا و منبع آزادی بخشی به انسان می دانستند که میرزا از این دسته است.
میرزا آیات و روایات فراوان می آورد تا اثبات کند که برخلاف جریان روشنفکر، آزادی از متن دین و لازمه ایمان یک مسلمان است.
💠 آیات و روایات
میرزا در این بخش آیات مختلفی را بیان می کند که خدا روی استبداد فرعون بشدت حساس بوده است:
🔸وَتِلْكَ نِعْمَةٌ تَمُنُّهَا عَلَيَّ أَنْ عَبَّدْتَ بَنِي إِسْرَائِيلَ
تازه، این چه منّتی است که سرِ من میگذاری که کودککشی بهراه انداختی و مرا از پدر و مادرم جدا کردی؟!»
🔹در روایتی از رسول الله نقل شده مه فرمودند: "هرگاه بنی امیه به سی تا برسند بندگان خدا را برده خود می سازند و اموال خدا را میان خودشان دست به دست و دین خدا را بازیچه خود قرار می دهند."
🔸مسلم بن عقیل در احتجاج خود با ابن زیاد روی همین نکته دست می گذارد و می فرماید: "شما بر مردم حکومت می کنید بدون اینکه رضایتی داشته باشند."
🔹امام حسین علیه السلام نیز علی رغم همه مشکلات بسیاری در که دیانت جامعه بوجود آمده بود بر بدعتی کربلا بپا کرد که می خواست "ولایت" را تبدیل به "سلطنت" کند.
در خطبه منا نیز که مانیفست انتقادی شدیدی به بزرگان اسلام بود، قعود و ساخت و پاخت علما با سلاطین جور دلیل بقای استبداد سیاسی شمرده شد که ریشه آن استبداد دینی آنان بود.
🔸آزادگی!
ظلم به همراه تحقیر= ضیم، افرادی که روح بزرگی دارند ظلم را ضیم می بینند و مقابلش می ایستند (ابات الضیم)
ابن ابی الحدید عالم سنی درباره امامحسین ع میگوید:
سید أهل الاباء الذی علّم النّاس الحمیة و الموت تحتَ ظِلال السّیوف اختیاراً له علی الدنیة أبوعبدالحسین علیه السلام بن علی علیه السلام الّذی عُرض علیه الأمان و أصحابه فانف من الذّل»
آقای کسانی که زیر بار ذلت نرفت، آن کسی که حمیت و جوانمردی و شهادت در زیر سایه های شمشیرها را بر زندگی با پستی برگزید، حسین بن علی علیه السلام است. به او و اصحابش پیشنهاد امان و تسلیم دادند و او از پذیرفتن ذلت خودداری کرد(۱)
💠 علل حرمت استبداد
🔸ظلم به نفس و محروم شدن از حقوق و نعمات خویشتن
🔹شرک و عبودیت نسبت به مستبد( سه ضلعی حاکمیت مایرید/فعالیت مایشاء و عدم مسئولیت مایفعل)
🔸سلب ولایت ائمه معصومین و نائبان ایشان
🌐 معرفی کتاب " آزادی یعنی آزادی" رهبرانقلاب و سرفصل های مختلفی از بحث آزادی؛ آزادی فلسفی، آزادی سیاسی، آزادی اقتصادی و....
۱:شرح نهجالبلاغه، ج 1، ص 202
🔗 محمدامین رضایی
📚||مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت||
@fekrat_sch
@m_amin_rezai
هدایت شده از مهدی عسگری 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اخطار در صحن مجلس:
فشار بر مردم برای جبران کسری بودجه تا کجــــــا⁉️
🎬 روایت تصویب جبران 50هزار میلیارد تومان کسری بودجه از طریق کاهش قدرت خرید مردم
▪️متاسفانه کمیسیون اقتصادی میزان تخصیص ارز برای تأمین کالاهای اساسی و دارو برای سال بعد را از 15 میلیارد (برآورد دولت) به حداکثر ۱۰ میلیارد یورو رساند که این میزان، تامین کننده نیاز کشور نبوده و در نتیجه این مصوبه، پیامدهای تورمی سنگینی در پی خواهد داشت.
▫️این درحالی بود که رئیس سازمان برنامه نیز از طرف دولت با این پیشنهاد مخالفت کرد و تاکید کرد نیاز امسال (۱۴۰۲) ۱۸ونیم میلیارد دلار بوده است و این کاهش اثرات تورمی خواهد داشت.
⚠️ امیدواریم با ورود هیأت عالی نظارت بر سیاستهای کلی، این مصوبه به مجلس بازگردد.
این پیشنهاد کمیسیون اقتصادی باوجود مخالفت دولت و اخطار قانون اساسی داده شده (اگرچه فرصت نشد این اخطار بطور کامل توضیح داده شود ولی منجر به مخالفت جمع قابل توجهی از نمایندگان شد) در نهایت با 55درصد آرا، به تصویب رسید!
زحمت انتشار و روشنگری با شما 🙏🏻
🔍 لینک این مصوبه در سامانه شفافیت آرای داوطلبانه:
🖥 https://trvotes.parliran.ir/Home/FDetailes/2799
مهدی عسگری🇮🇷
#نماینده_مردم کرج، اشتهارد و فردیس
🆔 @MahdiAsgari133
🔴 ستاد همکاری حوزهعلمیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری نهادهای حوزوی و دانشگاهی برگزار میکند.
❄️ مدرسه زمستانه سیاستگذاری اقتصاد اسلامی: *ویژه طلاب*
📚 محورهای عمومی:
• آشنایی با روش گزارش نویسی (گزارش سیاستی، گزارش پژوهشی)
• آشنایی با روشهای جستجوی آماری
📚 محورهای تخصصی:
» بررسی چالشهای فقهی و اجرایی در:
• بانکداری و سیاستگذاری پولی و ارزی
• گمرک و تجارت خارجی • بیمه • بازار سرمایه • خصوصی سازی • مالیات
⏳ زمان برگزاری: ۲۴ بهمن الی۳ اسفند ماه (ساعت ۱۴:۳٠ الی ۱۸)
📍محل برگزاری: قم - موسسه عالی فقه و علوم اسلامی
⏳ مهلت ثبتنام: ۸ الی ۱۲ بهمن
🌐 ثبت نام در وبگاه www.sahwa.ir
🔸 پیوند مستقیم: ««« ثبتنام »»»
🟢 کانال ایتا
❇️https://eitaa.com/sahwa1
#اقتصاد_اسلامی
#مدرسه_زمستانه
#سیاستگذاری_اقتصاد_اسلامی
▪️دو سال پیش خبرگزاری فارس در سال ۱۴۰۰ قیمت های ۹۲ تا ۱۴۰۰ را مقایسه و استدلال کرده بود اگر همین مسیری که دولت آقای روحانی رفته با یک دولت شبیه آن فکر ادامه دهد به این قیمت ها در گوشت، تخم مرغ، شکر و....در ۱۴۰۸خواهیم رسید، حالا در دو سال آن قیمت ها در دولت آقای رئیسی محقق شده! عکس ها را نگاه کنید
🔻دولت سیزدهم در بعضی مسائل مثل تسهیل مجوزهای کسب و کار، احیای کارخانه های تولیدی، اتمام پروژه نیمه تمام و...موفقیت های خوبی داشته اما در کنترل تورم، بحث خودرو و...نه! مساله اینجاست اگر سیاست های اقتصادی عوض نشود فرقی نمیکند یک دولت با چه گرایش سیاسی باشد، نتیجه این است زندگی مردم هر روز گران تر خواهد شد!
🔻یکی مهم ترین علل این وضعیت این است که رئیس دولت که بیش از ۷۰٪ تصمیم هایش اقتصادی است در اکثریت مسائل یک جمع بندی ندارد! نه در سطح کارشناسی یا حتي مدیران میانی که دولت در عرصه اقتصاد حتی بین وزرا و معاونین در موضوعات مختلف با آرا متناقض روبروست؛ در این موقعیت رئیس جمهور باید بتواند بواسطه قدرتی که حاصل از تخصص، تجربه و احاطه به موضوعات دارد تصمیم های بزرگ و به موقع بگیرد؛ یکی از بزرگترین علل وضعیت فعلی فقدان چنین امری است.
🔻متاسفانه بعد از دوسال نیم هنوز رئیس جمهور در مساله های حیاتی و کلان به یک جمع بندی درستی نرسیده تا تمام کننده باشد. این وضعیت نشان میدهد بر خلاف تبلیغاتی که شد ایده "کارنامه"جواب نداده، البته پیش بینی هایی در مورد کاهش تورم در سال پیش رو هست اما این عدم احاطه موجب مشکلات جدی در ساحت عدالت اجتماعی میشود.
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
#سوال_بنیادین
🔻اگر کالا،شغل،سرگرمی، سیاست گذاری حتی آموزش،درمان، امنیت و...همه چیز به"بازار" واگذار و توسط یک اقلیت تامین شد اساسا فایده دولت و پارلمان چیست؟ وقتی "بازار"همه چیز را تامین کند چرا باید در"نهاد سیاست"نماینده انتخاب کرد؟
نئولیبرالیسم اینگونه موجب سلب اراده ورزی جمهور(انتخابات و...)در کشورها میشود
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
فوتبالی نیستم، اما در عصر ما فوتبال جز معدود اتفاقاتی است که ظرفیت خلق شادی ملی دارد! مثل همه ایرانی ها دوست داشتم ایران امشب میبرد و در فینال هم قهرمان میشد تا یک شادی ملی رقم میخورد. جامعه فعلی ایران این را لازم داشت؛ حتما در افزایش مشارکت هم که دغدغه دوستان جبهه انقلاب است اثر داشت، اما نشد. البته باید دانست این شادی های ملیِ وحدت ساز موقت است، آنچه موجب شادی مستمر، وحدت ملی،همگنی و مشارکت میشود تحقق عدالت است، العدل...تنسیقا للقلوب باید برای این آرمان تلاش کرد، این شادی های موقت راهکار نیست، راه کار کم کردن فاصله طبقانی، توزیع عادلانه منابع و درآمدها و تحقق عدالت است، دوستان جبهه انقلاب باید تمام همتشان را برای رفع و دفع این عقب ماندگی از عدالت خرج کنند. راه رقم خوردن یک شادی عمیق و مستمر ملی تنها تحقق عدالت در سطوح مختلف است...
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻انقلاب خمینی ره در روستاهای مرزی این آب و خاک زنده است، مردم منتقد و گله مند هستند از همه هم کم توقع تر و هم مستحکم تر پای اصل انقلاب هستند.
🔸خراسان جنوبی، روستای شیرخند
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
📚حلقه مطالعاتی افق اندیشه جوان مسلمان
[با همکاری اندیشکده قصد و خانه تمدن]
❇️جمع خوانی کتب اقتصاد اسلامی-اقتصاد سیاسی( ویژه طلاب و دانشجویان)
📘 #کتاب_دوم: مغالطه آداماسمیت/ جزوه-صوتهای تاریخ عقاید اقتصادی دکتر درخشان
🔸با حضور:حجت الاسلام محمدامین رضایی
⏰زمان:پنج شنبه ۳ اسفند، بعد از نمازظهر و عصر
جمع خوانی به صورت حضوری در قم برگزار میشود. داوطلبین از سایر شهرستان ها میتوانند به صورت مجازی ثبت نام و شرکت کنند.
🔻جهت ثبت نام به آیدی @Abuzeinabirm در ایتا و بله پیام دهید یا به شماره ۰۹۰۵۶۸۷۳۴۷۷ تماس بگیرید
@m_amin_rezai
🔻در سخنرانی م در یکی از روستاهای خراسان جنوبی گفتم:همیشه ی تاریخ در ایران ما مدل حاکمیت سلطنتی بوده؛ امام ره به اراده مردم رسمیت داد بگونه ای که امروز #رای یک #پیرمرد_کشاورز در خراسان جنوبی با یک #مرجع_تقلید در قم و #رهبری به یک اندازه اعتبار دارد!با همه گلایه ها و نقدها این فرصت را نباید از دست داد.
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
☑️فارغ از اینکه مصوبه "غیرقانونی بودن استفاده از فیلترشکن توسط شورای عالی فضای مجازی" در این موقعیت مقابل سیاست نظام برای #افزایش_مشارکت است و مصداق بارز دلسرد کردن مردم در انتخابات است؛ به ویژه قانونی که هیچ اقبالی ندارد و اکثریت مردم را مجرم میکند! یکی از مصادیق بارز تضعیف جمهوریت تکثیر این شوراهای موازی در کنار مجلس است که بدون جوابگو بودن با اختیارات گسترده و شفاف نبودن در مسائل مختلف سیاست گذاری کرده و قانون تصویب میکنند!
🔻یکی از مطالبه های جدی از نمایندگان مجلس آینده باید این باشد بسیاری از این شوراها یا منحل یا اختیارات آنها کاهش یابد و مجلس به معنای واقعی کلمه در راس امور قرار بگیرد؛ امروز این شورها موجب کاهش اختیارات مجلس شده و مردم می بینند بخشی از تصمیم های مهم اثر گذاری در زندگی شان از دست نمایندگان ملت خارج شده و به دست این شوراها افتاده، یکی از علل کاهش مشارکت مردم در #انتخابات همین امر است. راه حل تقویت مجلس به عنوان مهم ترین نهاد جمهوریت نظام است.
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
40.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبریان:
🔹 شورای نگهبان برای مجلس شرط فوق لیسانس گذاشته اما خودش که این مدرک را اعطا نمی کند، شورا بررسی می کند و اگر فوق لیسانس اصل بود آن را قبول می کند. سوال اینجاست که چرا شورای نگهبان در خصوص مجلس خبرگان رهبری به حوزه علمیه که هزار سال است سابقه معرفی مجتهدین را دارد کار را واگذار نمی کند؟ تا بار رد صلاحت ۹۵ درصد رد صلاحیت ها گردن این شورا نیافتد؟!
🔹 ۶۱درصد رای دهندگانی که بعضا رای می دهند و ۷۷درصد رای ندهندگان ، شورای نگهبان را بی طرف نمی دانند! درست یا غلط بودن این قضاوت به کنار ، آن بار رد صلاحیت بزرگ بخاطر شرایط علمی چرا گردن شورا باشد ؟!
بی اعتمادی نسبت به برگزار کننده در کاهش مشارکت موثر است!
🔹 مثلا حضرت آیت الله شبیری به کسی اجازه اجتهاد دهد، اندازه ممتحن شورای نگهبان نیست؟!
مجوز اجتهاد به حوزه برگردد ، باز دست همین آقایان شورای عالی است که در خبرگان اند ؛ پس نگرانی چیست؟!
🔹 امام برای شورای نگهبان، احتیاط در جانب حیثیت جمهوری اسلامی را از این وسواس ها و احتیاط ها مهمتر دانست؛ با مشارکت ۳۵درصدی ، مجلس خبرگان رهبر انتخاب کند مهمتر است یا این وسواس ها سر مرکزاعطای مجوز اجتهاد کاندیدها؟!
📺 برنامه جهان آرا - ۳۰بهمن۱۴۰۲
🎧 صوت کامل برنامه را اینجا بشنوید
#جهان_آرا #شبکه_افق #انتخابات
#برش_کامل
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
پخش مجازی همایش طرحی نو برای اقتصاد ایران از آپارات
https://www.aparat.com/Fvtt_ir/live
♦️درباره ثبت نام نکردن برای نمایندگی مجلس!
🔹در این مدت بعضی دوستان گفتند کاش برای انتخابات ثبت نام میکردی، خصوصا که در شهرستان قاین و زیرکوه خیلی چهره های جدی نیامده یا تایید نشدند! هم نماینده فعلی میداند هم بعض از نامزدهای محترم که(گفته بودند فلانی اگر حمایت نمیکند لااقل چیزی در نقد ما نگوید😉 ) اگر ثبت نام میکردم حتما بلد بودم بازی را بهم بزنم ولو رای آوردن در کنار بعضی ها که با پول و لابی و نه تخصص و ایده رقیب هستند کار سختی است
🔸اما مساله اینجاست هدف ما از گرفتن یک پُست و مسئولیت چیست؟ تحول به نفع مردم یا صرفا کسب یک موقعیت، علاوه بر عدم صلاح دید اساتیدم و علاقه خودم به ادامه تحصیل من حقیقتا حجت شرعی نداشتم و گمان نمیکردم در این موقعیت میتوانم آن تحولی که باید به نفع رقم بزنم، انجام تحول در فضای حکمرانی نیاز به سه امر دارد
۱:تخصص و اطلاعات گسترده در عرصه سیاست گذاری و گفتمانی
۲: ایده های پخته قائل اجرا در سطح خرد و ملی
۳: داشتن تیم منسجم
بسیاری از جوان های دغدغه مند در این دولت با هدف تحول مسئولیت گرفتند اما به علت فقدان این سه عملا به یک نیروی ساده و به مهره نیمه سوخته مبدل شدند!
🔹اگر کسی میخواهد از نهاد علم یا مسئولیت های خرد وارد عرصه سیاست گذاری و مسئولیت های کلان شود باید این نکات را در نظر بگیرد، میدانم وضعیت سطحی تر از این حرفهاست، برای خودم مسجل است همین حالا که گمان میکنم هنوز پختگی و آگاهی بیشتر لازم دارم( بخشی از این ادراک برمیگردد به روحیه م که آرمان گراست) قطعا از خیلی مدعيان فعلی اگر بهتر نبودم بدتر هم نبودم؛ این را خیلی ها هم گفتند اما ما باید خودمان را با شاخص ها بسنجیم، دچار قدرت خواهی، هول و هراس در مسئولیت گرفتن و...هم نشویم، به تعبیر ابی عبدالله ع:《اللهم انک تعلم انه لم یکن ما کان منّا منافساً فى سلطان و لا التماساً من فضول الطعام》کنش های اجتماعی ما نباید له له زدن برای کسب قدرت و شهرت باشد.
🔸 واقعیت تلخ این است برای بعضی ها نمایندگی تازه شروع دوره کارآموزی شان برای سیاست گذاری است! این مصداق بارز روایات ما پیرامون عطش مسئولیت گرفتن در اموری است که بهتر از او یافت میشود که در حقیقت نوعی غصب و درآمد حاصل از آن حرمت دارد. این آب خاک خیلی نیاز به #جوان_مستقل صاحب اندیشه و ایده دارد، کندن میوه قبل از رسیده شدن اسراف است و کم فایده، اگر تقدیر بود به وقتش در جاهای اثر گذارتر خدا امکان خدمت را میدهد، ضمن اینکه با همه تضعیف شدن جایگاه مجلس و نمایندگی، همچنان تاثیر آن را کم نیست، خصوصا اگر یک تیم منسجم فکری در مجلس از افراد مستقل شکل بگیرد.
🔸 خلاصه با اینکه بعضی از دلسوزان پیشنهاد کردند منم تنی به آب بزنم و ثبتدنام کنم اما جمع بندی من عدم ثبت نام در انتخابات مجلس شد، علی رغم خواست بعضی دوستان و کاندیدهای محترم در شهرستان قاین و زیرکوه در این دوره از انتخابات حمایت و دخالتی له و علیه کسی نخواهم داشت، فعلا مشغول درس و بحثم خصوصا مطالعات اقتصادی هستم، بعضی از کاندیدای جوان تر از این برادر کوچک ترشان مشورت خواستند انجام وظیفه کردم و گفتم: قبل یا بعد از دیدید حرفی برای گفتن دارم از گفتگو و مشورت دریغ نمیکنم، این کمترین وظیفه من برای شهرستانم است؛ امیدوارم بهترین ها برای مردم رقم بخورد.همه چیز به دست اوست و لاغیر.
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
🎙صوت سخنرانی های همایش #طرحی_نو_برای_اقتصاد_ایران، نقشه راه اقتصاد اسلامی برای مجلس دوازدهم
1⃣ مبانی پیشرفت اقتصادی در ایران، حجه الاسلام حسن آقا نظری
https://eitaa.com/eqmoq2/2283
2⃣ اصلاح قانون بانکداری و مهار بانک های خصوصی ، حجه الاسلام سید حسین میرمعزی
https://eitaa.com/eqmoq2/2284
3⃣ چرخه باطل در اقتصاد ایران، حجه الاسلام احمدعلی یوسفی
https://eitaa.com/eqmoq2/2285
4⃣ انحطاط قهری با اقتصاد تقلیدی، حجه الاسلام فلاح
https://eitaa.com/eqmoq2/2286
5⃣ جنبش حذف ربا، دکتر رسول بخشی
https://eitaa.com/eqmoq2/2287
6⃣ مهار تورم و سیاست های اشتباه ارزی، دکتر حسین صمصامی
https://eitaa.com/eqmoq2/2288
7⃣ الگوی مهار تورم و رشد تولید از منظر اقتصاد اسلامی، حجه الاسلام سیدمحمد کاظم رجایی
https://eitaa.com/eqmoq2/2289
8⃣ مردمی سازی ثروتهای عمومی-انفال، دکتر سیدمهدی زریباف
https://eitaa.com/eqmoq2/2290
9⃣ مردمی سازی مسکن، محمدجواد توکلی
https://eitaa.com/eqmoq2/2291
🔟 اولویتهای اقتصادی مجلس دوازدهم از منظر اقتصاد اسلامی، دکتر رجایی، زریباف، بخشی، توکلی
https://eitaa.com/eqmoq2/2292
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
bb.pdf
1M
انتخابات؛ پایه تحول و راه حل مشکلات است.
(مقام معظم رهبری | ۱۴۰۲/۱۰/۲)
🔸️ سوالات عرصه عمومی برای جلسه ای جدی با نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی
▪︎معاونت سیاست ورزی مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان
▫️بعثنا؛ صدایی از و برای دانشجومعلّم
@boesna_news
♦️استدلالی متفاوت، درباره چرا باید رای داد؟
☑️درباره انتخابات مجلس باید واقع نگر بود، بخاطر تکثیر شوراهای موازی و انباشت و چندلایه بودن مشکلات کشور، مجلس در همه مسائل تمام کننده نهایی نیست بلکه یکی از بازیگرهاست، هرچند همچنان قدرت اثرگذاری مجلس بالاست. علاوه بر این در میان ثبت نام کنندگان تعداد کاندیدهای تراز بویژه در بخش اقتصاد که درد امروز ماست زیاد نیست.
☑️حرفهای فانتزی و نگفتن نقطه ضعفها در کنار دستاوردهای مجلس یازدهم روش خوبی براي ازدیاد مشارکت نیست بلکه تکیه بیش از حد روی این در آینده موجب ازدیاد نامیدی هم میشود. نباید انتخابات را کنار گذاشت در عین حال نباید توقع افزایی غیر واقعی کنیم؛ جوری تصویر سازی نکنیم که گویا مجلس بعدی(دوازدهم) قرار است معجزه رقم بزند! مردم خود سهم و قدرت تغییر در نهادها را میدانند
☑️بخشی از استدلال من برای شرکت در انتخابات بجای آمار و حرفهای بعضا فانتزی این است تاریخ ما با سلطنت و استبداد عجین بوده ما در #مشروطه توانستیم با خون دل فراوان به نهاد مجلس و انتخابات برسیم، مردم کم و زیاد در حکمرانی سهیم شدند، بعد از انقلاب این سهیم شدن در حکمرانی بواسطه انتخابات های متعدد افزایش يافت؛ امروز مشکلات اقتصادی، ناکارآمدی ها و اشکال حتی به خود این فرایند انتخابات مثل بعضی رد صلاحیتها نباید موجب شود کلا این امکان را کنار بگذاریم و به قبل از مشروطه بازگردیم!
☑️نفس بودن امری به نام #انتخابات موضوعیت دارد و متضمن یک #جمهوریت ولو نسبی است. این ما را از سعودی و... در منطقه جدا میکند؛ نباید این فرصت که نتیجه یک مبارزه تاریخی است را بخاطر یک سری مشکلات از این سرزمین به کلی حذف کرد. تبعات کنار گذاشتن این فرصت بیش از مشکلات موجود است.
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
هدایت شده از قصه قهرمان ها
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
پدرهای دغدغه مند👨🏻
مامان خانم ها🧕🏻
دختر خانم ها👧🏻
آقا پسر ها👦🏻
💚عاشقان حضرت مهدی(عج) 💚
🔰همگی میتونین در برپایی #موکب_بزرگ
《قصه قهرمان ها》
سهیم بشوید.
📌جهت واریز نذورات نقدی 👇
(ویژه کارهای موکب+فرهنگی)
6037997750008154(روی شماره کارت بزنید کپی میشود) به نام: هیئت عبدالله بن حسن(ع) 🔹قصه قهرمان ها🔸 @ghese_ghahremanha
هدایت شده از محسن قنبریان
✨ مردم سالاری دینیِ امام زمان(عج)!
حکومت آینده حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمىِ به تمام معناست.
مردمی یعنی چه؟
یعنی متّکی به ایمانها و ارادهها و بازوان مردم است.
امام زمان، "تنها" دنیا را پُر از عدل و داد نمیکند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و "با تکیه به آنهاست" که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار میبخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل میدهد؛
اما این حکومت مردمی با حکومتهای مدّعی مردمی بودن و دموکراسی در دنیای امروز از زمین تا آسمان تفاوت دارد. آنچه امروز در دنیا اسم دموکراسی و مردمسالاری را روی آن گذاشتهاند، همان دیکتاتوریهای قدیمی است که لباس جدید بر تن کرده است؛ یعنی دیکتاتوری گروهها. اگر رقابت هم وجود دارد، رقابت بین گروههاست و مردم در این میان هیچکارهاند...
#مردم_سالاری_امام_زمان -یعنی مردمسالاری دینی- با این روش، بهکلّی متفاوت است.
(رهبر انقلاب اسلامی۸۱/۷/۳۰)
☑️ @m_ghanbarian