بازگشت || محمدامین رضایی
🖼 در عید نوروز هدیه ای خدمت امیرالمؤمنین(علیه السلام) آوردند. حضرت پرسید: این چیست؟ عرض کردند: ای ام
سلام وقتتون بخیر
✅الحمدالله در ۲ هفته گذشته پویشی از سوی عزیزان گمنام در شهرهای مختلف راه افتاد برای کمک به مردم غزه و موسسات و خیریه های گوناگونی پای کارآمدند برای جمع آوری پول
⁉️اما سوال پر تکرار؟ مگر محاصره نیست؟ مگه محاصره فرقی کرده؟
اصلا چجور پول و غذا میرسوننند؟
1⃣اولا اینکه در ایران کمی دیر به فکر کارهای مردمی افتادیم، بحث دیگری است. مگرنه در همان ماه نخست فلان خیریه مالزی چند کاروان به غزه برده بود. جدا از اهمیت کار، دخیل کردن جامعه در این مسئله و احساس کنش گری در وهله اول "همان اجتماعی سازی" قضیه فلسطین است. از کسی که پیام می دهد و برای کمک ۵۰ تومانی شرمنده است، تا مادر شهید مشهدی که نزدیک ۲۰ میلیون طلاهایش را میفروشد یا فلان خانواده کرمانی که پول جلسه هرسال افطار نیمه رمضان را به فلسطینی ها میبخشند...
2⃣اما اصلا چگونه ؟
ببینید بحث نخست آن است که کالا هست، اما کم است و گران. با پول در وضعیت جنگی خیلی کارها میشود کرد. قاچاق از مرز رفح و حتی مرز اسرائیل به داخل غزه امری است که ممکن است و بوده. اما مسئله اینجاست که پولی نیست که با آن بشود قاچاق کرد یا خرید. تقریبا از ماه سوم برای برخی تجار اسرائیلی ها و مصری این به یک تجارت تبدیل شد
اما در ۳ هفته اخیر ورود کامیون های روزانه به درون غزه حدود ۲۵۰، ۳۰۰ کامیون میرسد. ( قبل طوفان الاقصی متوسط ۵۰۰ کامیون وارد میشد) کامیون هایی که آخرش قاچاق هم درون آنها هست. یکی از دلایلی که اسرائیل مخالف کمک رسانی زمینی و به دنبال جایگزینی هوایی( بی ثمر) است، این کنترل کردنشان است.
مثلا چند روز پیش یک فیلم وایرال شد که به یک خانواده خیار رسیده بود، خیاری که از سوی آشنایان در اردن جاسازی شده بود
3⃣خلاصه کنم: کالا هست، اما کم و گران است و البته پول هم نیست.
خانواده ای که ۵ ماه است در اردوگاه زندگی میکند، اما حاضر به ترک شمال نشده، نه پولی دارد، نه زیرساختی برای پخت غذا و...
دوستان خیریه ای در ایران که برخی چند سال هست ارتباطاتی دارند، افراد معتمد آن سوی مرزها را میشناسند و.... پول را به ارز تبدیل میکنند( فلسطین پول ملی ندارد و در غزه بیشتر از پول مصر استفاده میشود)
کار ایرانی ها چنان صدا کرد که حتی در رسانه های اسرائیلی مثل کانال ۱۴ هم بازتاب داشت. یا مثلا الجزیره گزارشی کار کرد که برای اهالی بیمارستان شفا، آش افطار پخش میشود و دکتر بیمارستان این را اولین پس از ماه ها میدانست
اکنون با گذشت نزدیک ۲ ماه از خروج اسرائیل از شمال( بعد آتش بس اول) حماس دوباره داره سعی میکنه کنترل شمال رو بدست بگیره. برخی عملیات های حماس و البته واکنش اسرائیل مثل حمله به بیمارستان شفا در همین راستاست. ترور پلیس غزه که با بهتر شدن وضعیت شمال و کنترل بیشتر توانسته بود کامیون آرد به شمال برساند، مصداقی از مهم بودن اطعام در شمال است
5⃣سیاست تعمدی اسرائیل اجرای راهبرد " گرسنگی" برای عقب نشینی مقاومت و کوچ اجباری مردم است.
دوستانی که ارتباط دارند گواهی می دهند که فعالان غزه فقط یک جمله درخواست دارند "اطعام"
غذایی باشد تا بمانیم و مقاومت کنیم
6⃣یک نکته حاشیه ای هم اضافه کنم: برخی میگویند چرا مسجدالاقصی آرام است برخلاف سالهای پیش؟
اولا فلسطینی ها و مقاومت، خواستار حضور مردم بدون محدودیت و حفظ ارزش و شان مسجد و رمضان اند. در سالهای پیش پروگاندای صهیونیستی دنبال این بود که بگوید مقاومت و برخی افراد قدس آرامش رمضان را بهم می زنند.
خب حالا چرا امسال آرام است؟
اگه یادتون باشه سال های گذشته بواسطه تلاش برای حضور یهودیهای تندرو در ایام عید پسح، پلیس رژیم وارد میشد و درگیری و....
تاریخ عبری به گونه ای است اکه اگر چه مثل میلادی و شمسی ( در مجوع چند سال) تعداد روز ثابت دارد، اما تقویم بواسطه سیالیت تعداد روز ماه ها و سالها و برخی قوانین عجیب مثلا عید پسح از دوشنبه شروع نشد و... بین یک بازه ۲۰ روزه عقب جلو میشود. قمری هم که دیگه میدونید!
۳ سال آخر رمضان با اعیاد پسح هم زمان میشد و اون داستانها پیش میآمد.
امسال عید پسح افتاده بعد رمضان و فعلا خبری از تنش نیست. و البته رسانه های فلسطینی این آرامش در رمضان را نتیجه ۷ اکتبر و تضعیف دشمن در ایجاد محدودیت و برهم زدن حق روزه داران میدانند.
البته امثال بن گویر هم خواستار این اند که ده روزپایانی باید به مسجدالاقصی رفت
✳️ و کلام اخر، اطعام در نوارغزه، باید یک پویش ملی شود، پویشی حاصل جمع دو مولفه:
نخست نیت های پاک
و دوم : رقم های درشت کار راه بنداز.
برای اولی که مثال هایی زدم بالاتر و بنظرم دلیل موثر و دیده شدن کارها تا اینجا همین بوده
اما مورد دوم، رخ نمیدهد مگر به ورود سلبریتی های هیاتی، منبری، تلویزیون و.... فلان منبری باید برایش تفهیم شود که داستان جدی است، به ۲ توییت در هفته اول ۷ اکتبر اکتفا نکند...
طولانی شد؛ شب تان بخیر
@Thirdintifada
🔸گفتگویی با حاج آقای نعمتی از صاحب نظران در حوزه اقتصاد در باب تسعیر( قیمت گذاری) و سایر مسائل مثل تثبیت نرخ ارز، تعیین حقوق کارگر و... در فقه، نظر امام خمینی ره و...
🔹البته این بحث زمینه گفتگوی تخصصی می طلبد و بابد اساتید ورود کنند، خیلی تویتر جایش نیست(البته ادامه خواهد داشت) اما خوانش سنتی از فقه که در دهه ۶۰ غلیظ تکرار میشد که امضا کننده و جاده صاف کن بازار آزاد است( رجوع کنید به نامه های امام خمینی ره، آیت الله گلپایگانی و آیت الله صافی) و امروز هم وجود دارد را حتما باید نقد کرد. همین الان بخشی از مشکلات جدی ما در ساحت حکمرانی به تعبیر شهید مطهری فقه ورزی و قانون گذاری بدون در نظر نگرفتن پدیده سرمایه داری در عصرماست.
🔻یادداشت مرتبط
eitaa.com/m_amin_rezai/3750
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکاتی کوتاه از کتاب رشحات المعارف (مرحوم شاه آبادی)
🔻جلسه چهارم
📆فرودین۱۴۰۳، مسجد امام رضا ع، شهرستان قاین
-جایگاه و ظرفیت انسان در خلقت
-نقش انبیا در تربیت انسان
-توضیحی درباره خلافت انسان در زمین
-انسان جانشین خدا نه جایگزین خدا!
-توضیح انسان جهان کبیر و جهان انسان صغیر!
-جهانی است بنشسته در گوشه ای...
🎙 #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
هدایت شده از روحالله ایزدخواه 🇮🇷
گفتگوی جوانان پیرامون نقش مردم در اقتصاد با محوریت شعار سال
▫️مراسم مناجات خوانی شب های ماه مبارک رمضان
🔻 سخنران:
دکتر روح الله ایزدخواه
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی
🔺 مداح:
کربلایی مهدی اکبرزاده
🗓 جمعه ۳ فروردین مـاه سـاعـت ۲۲:۳۰
ییرجند؛ میدان جماران؛
مسجد امام هادی علیه السلام
@asemaniha168 | هیئت انصارالشهداء
@nojaba_khj | مسجد امام هادی (ع)
هدایت شده از برنامه تلویزیونی محفل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 تلاوت حاج محمود کریمی
✨ سوره مبارکه اسراء آیه ۴ تا ۷
وَقَضَيْنَا إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا ﴿۴﴾ فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا ﴿۵﴾ ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَأَمْدَدْنَاكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَجَعَلْنَاكُمْ أَكْثَرَ نَفِيرًا ﴿۶﴾ إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا ﴿۷﴾
@mahfeltv3
هدایت شده از برنامه تلویزیونی محفل
🌙 وعده ما استادیوم آزادی
✨ دعوتید به بزرگ ترین اجتماع قرآنی ، همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) بزرگ ترین اجتماع قرآنی در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد.
🔰 جهت حضور در این جشن بزرگ عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۷۷۵۷ ارسال کنید.
🔹 دعوتید به بزرگ ترین اجتماع قرآنی
@mahfeltv3
بازگشت || محمدامین رضایی
🌙 وعده ما استادیوم آزادی ✨ دعوتید به بزرگ ترین اجتماع قرآنی ، همزمان با میلاد امام حسن مجتبی
تهرانی های عزیز حتما شرکت کنند، باید یک اتفاق جهان اسلامی رقم بخورد. جای ما خالی...
#زندگی_با_آیه_ها
♦️این نامه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون مسائل مرتبط با حوزه ازگل حاج آقای صدیقی متن بسیار خوبی است. سوالات صریح و دقیقی طرح شده، امیدوارم مراجع ذی ربط بدون در نظر گرفتن سوابق و شهرت افراد شفاف به مردم پاسخ بدهند
@m_amin_rezai
هدایت شده از عقلنوشتههای انقلابی
💢چرا برای غزه کم تحرکــیم؟💢
🔹تصمیم گرفتم اولین و دومین یادداشت امسال رو برای غزّه بنویسم و نه حتی برای شعار سال!
🔹بعد از یادداشت «غزه؛ و البته هزاران مناسبت تقویمی و موسمی جور و واجور!!» که در آن به نقد رفتار فرهنگی دوستان حزباللهیمان پرداخته بودم، برخی از دوستان گفتند که مردم ایران حاضر به همراهی با مردم غزه نیستند و افکار عمومی ما کشش طرح مسئله کمک به غزه را ندارد!
🔹بگذارید همین ابتدا نظر خودم را عرض کنم. این تحلیل از مردم ایران از اساس یک تحلیل غلط، انحرافی و تقلیل گرایانه است. مردم ایران همواره در طول قرنها جزو عدالتطلبترین ملتها بودهاند و برای رسیدن به آن، هزینههای هنگفت دادهاند. چطور میشود که چنین ملتی که حتی مخالفین حکومتش هم برای همراه کردن مردم ناچارند که بر روی عدالتطلبی دست بگذارند و حجاب قانونی را مصداق ظلم نشان دهند تا بتوانند جوانان و نوجوانان را برای مقابله با حکومت به خیابانها بکشانند، به یکباره چنان تحولی پیدا میکند که نسبت به یکی از بزرگترین جنایتها و نسلکشیهای آشکار تاریخ معاصر کرخت و سرد شوند؟! این تحلیل غلط اندر غلط است ...
🔹ریشه عدم تحرک کنونی مردم ایران را باید در جایی دیگر دنبال کرد؛ اولین ریشهی این بی تحرکی در فراگیر شدن این تلقی است که «الان کمک به غزه یک کار تخصصی و نظامی است که مردم عادی نمیتوانند نقشی در آن داشته باشند»؛ دومین ریشه این بی عملی را باید در این تلقی دنبال کرد که «راهپیماییهای کلیشهای دردی از مردم غزه دوا نمیکند و اقتضائات بیرونی و میدانی به حدی قدرتمند است که این راهپیماییهای داخلی، تأثیری بر روی تصمیم گیری مسئولین سیاسی و نظامی کشور در مواجهه با مسئله غزه نمیگذارد.»
🔹حاصل جمع این دو تلقی این است که مردم ایران علیرغم تأسف و تأثری که از جنایتهای بی حد و مرز اسرائیل دارند و احیانا اشکی که شبها پای اخبار کودککشیها و زجرکشیدنهای مردم غزه میریزند، راهی را برای کمک در جلوی خود باز نمیبینند و ناگزیر برای فرار از فشار روحی آن، خود را به بیخیالی میزنند. خیلی فرق است که کسی بیخیال مسئلهای باشد و کسی از روی ناچاری و بن بست عملی و قاعدتاً برای فرار از فشار شکنندهی روحی مسئلهای، خود را به بیخیالی بزند؛ حال اکثر مردم ایران، حال دومی است.
🔹از اینرو، راه برافروخته نگه داشتن ابر مسئلهای به نام فلسطین در جان و فکر و رفتار مردم ایران، پخش عکسهای جنایتهای شنیع اسرائیل و نسلکشیها و کودککشیها و رنجها و زجرهای فلسطینیان نیست، بلکه راه اصلی «بازآفرینی فناوریهای اجتماعی استحصال اراده جمعی مردم ایران در راستای حضور واقعی در واقعه فلسطین» میباشد.
🔹خلاصه اینکه:
➖ امروز مشکل مردم ایران «نبود تحریک» نیست، بلکه مشکل، «فقدان بستر تحرک» است.
➖ امروز مشکل مردم ایران «ندانستن ظلم اسرائیلیان» نیست، بلکه مشکل، «نداشتن راهی برای حضور و تأثیر واقعی» است.
➖امروز مشکل مردم ایران «نخواستن کمک به غزه» نیست، بلکه مشکل، «تصور ناتوانی از کمک کردن» است.
🔹گسست زبانی با منطقه و جهان، بیرون بودن از مناسبات عربی و ترکی، بیگانگی با اقتضائات جامعه اهل تسنن، فشل بودن سامانه خبر در کشور و البته انسداد ذهنی خواص شتابدهنده، همه و همه دست به هم دادهاند تا فناوریهایی زندهی چند دههی گذشتهی جامعهی انقلابی ایران یعنی #راهپیمایی به امری صرفا داخلی و کلیشهای تنزل یابد و تخلیه معنایی شود ...
اگر راهی برای تحرک مردم ایران هست که حتما هست، آن را باید در بسترسازی کنش عمومی، از طریق احیاء فناوریهای اجتماعی با سابقه و یا خلق فناوریهای اجتماعی جدید جستجو کرد ...
🔹در یادداشت بعدی توضیح خواهم داد که در ماجرای کم نظیر غزه چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم؛ ان شاء الله ....
#عقلانیت_انقلابی
#غزه
#عدالتطلبی
#راهپیمایی
#فناوریهای_اجتماعی
https://eitaa.com/alimohammadi1389/1671
رشحات المعارف ج5.mp3
4.98M
نکاتی کوتاه از کتاب رشحات المعارف (مرحوم شاه آبادی)
🔻جلسه پنجم
📆فرودین۱۴۰۳، مسجد امام رضا ع، شهرستان قاین
-توضیح (انسان کبیر و جهان صغیر)
-شعر مولوی" پس به صورت عالَمِ اصغر تویی"
-برهان عشق در عالم
-برهان افقتار( الانسان فقیر یعنی الانسان وجود)
-تصویری از فقر انسان در نسبت خدا( الهی اعوذ بک منک)
🎙 #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازگشت || محمدامین رضایی
دوستان به من گفته بودند توی قاین جاهای دیدنی بهمون معرفی کنید؛ این فیلم کوتاه معرفی مسجد جامع قاین که یکی از آثار تاریخی این شهر و محور شهر هست. حقیقتا بازدید و نماز خواندن اینجا حال و هوای خاصی داره....
@m_amin_rezai
هدایت شده از KHAMENEI.IR
▪️ویژه؛ رسانه KHAMENEI.IR برگزار میکند
🔹فراخوان ایدههای مردم برای تحقق مشارکت در جهش تولید
▫️رهبر انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند و برهمین اساس رسانه KHAMENEI.IR از مخاطبین خود دعوت میکند تا پیشنهادها، نظرات و ایدههای خود را برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید از طریق صفحه ویژهی فراخوان به آدرس https://farsi.khamenei.ir/tolid-mardom/ ارسال نمایند.
➕پیشنهادهای دریافت شده پس از دستهبندی به مرور منتشر میشود و نظرات و راهکارهای مطرح شده برای عملیاتی شدن مشارکت مردمی در عرصه تولید، به دستگاههای مربوطه ارجاع داده خواهد شد.
♻️مخاطبان محترم میتوانند برای ارسال ایدهها به صفحه زیر مراجعه کنند👇
https://farsi.khamenei.ir/tolid-mardom/
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازگشت || محمدامین رضایی
#سفر_تبلیغی
♦️مقبره تاریخی بوذرجمهر قاین، بنای تاریخی قرن ۴.۵ از جاهای خیلی دیدنی
fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D9%85%D9%87%D8%B1_%D9%82%D8%A7%D8%A6%D9%86%DB%8C
@m_amin_rezai
درباره #غزه سوال جدی این است دستگاه دیپلماسی ما چه اقداماتی انجام میدهد؟ چرا ما هیچ اقدام متفاوت و تحرک جدی را در میدان نمیبینیم؟ایده ها و تذکرات دلسوزان که عمری روی مسائل جهان اسلام وفلسطین متمرکز بودند هم که شنیده نمیشود! آقای امیرعبدللهیان دقیقا چکار میکنید؟
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
▪️از غم #غزه روزی چند بار آرزوی مرگ میکنیم...
رویی نداریم که چیزی بنویسیم
چه رنج بزرگی است این زنده بودنمان...
یا بقیه الله عج ادرکنی...
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
انسان اسلام.mp3
10.65M
انسان اسلام/انسان بازار( سرمایه داری)
[ شام وفات حضرت خدیجه س]
📆فروردین۱۴۰۳، هیئت محبان شهیدعلقمه
-آیا حضرت خدیجه س انسان سرمایه داری است؟
-نحوه شکل گیری عصر سرمایه داری بعد از رنسانس
- توضیحی درباره جامعه بازار-جامعه دارای بازار
-انسان در اسلام جانشین خدا در لیبرالیسم جایگزین خدا!
-شرایط بیع، مبیع، بایع ومشتری در تعاملات اقتصادی انسان مسلمان
-اسباب منع تصرف مالی انسان در فقه( حجر)
-توضیح سفیه در فقه و جامعه اسلامی دیروز
-زندگی لاکچری، لباس های برند گران قیمت مصداق سَفَه در فقه شیعه!( ارشادالاذهان ج۱ص۳۹۵/مسالک الافهام ج۴ص۱۵۲)
-سه ویژگی انسان بازار:مصرف گرایی، اصالت لذت و سود، محاسبه گری
-ایثار، انفاق، اخوت، خلق جامعه اربعین ویژگی انسان اسلام
🎙 #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
رشحات المعارف ج6.mp3
4.01M
نکاتی کوتاه از کتاب رشحات المعارف (مرحوم شاه آبادی)
🔻جلسه ششم
📆فرودین۱۴۰۳، مسجد امام رضا ع، شهرستان قاین
-جمع بندی فصل اول
-توضیح عشق در عالم و متضایف بودن( دو طرفه بودن)
-چهار برهان فطری( فصل دوم)
۱: برهان حضور منعم
۲:برهان حضور مقتدر
🎙 #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
☑️درباره #غزه اگر برای این بغضهای مکرر، این خشم در حال انفجار، این اقرار به عجزهای مداوم مردم و احساس تحقیر خودی ترین نیروهای انقلاب فکری برداشته نشود یک دلسردی و ریزش و ناامیدی در جبهه انقلاب رقم خواهد خورد! فلسطین از آخرین سنگرهایی است که نیروی انقلابی را همراه نگه داشته است.
☑️ادامه این وضعیت علاوه بر از دست دادن بخشی از دوستان ما در جبهه مقاومت و مسلمانان در خارج از کشور موجب خواهد شد بخش جدی از هسته سخت نیروهای داخلی در بزنگاه ها دیگر برای امنیت نظام سیاسی نیز هزینه ندهند! این انفعال در دستگاه دیپلماسی، این حس عدم انجام اقدام میدانی محسوس ولو غیر مستقیم خیلی توی ذوق میزند.
☑️ از ارسال کشتی تا به خط کردن کشورها تا...میشود انجام شود ولی تحرکی در بدنه ساختار رسمی یافت نمیشود! ما مفتخریم ۴۵ سال عَلَم مبارزه با اسرائیل را بالا نگه داشتیم و چون دُول خائن عرب به سمت سازش نرفتیم اما نمیشود با کربلا گفتن نسلهایی را تربیت کرد، هر سال از فتح قدس گفت حالا ته کنش را این بگذاری برایشان استوری بگذار، نهایتا تجمع و کمک مالی!
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca