eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
591 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸گفتگویی با حاج آقای نعمتی از صاحب نظران در حوزه اقتصاد در باب تسعیر( قیمت گذاری) و سایر مسائل مثل تثبیت نرخ ارز، تعیین حقوق کارگر و... در فقه، نظر امام خمینی ره و... 🔹البته این بحث زمینه گفتگوی تخصصی می طلبد و بابد اساتید ورود کنند، خیلی تویتر جایش نیست(البته ادامه خواهد داشت) اما خوانش سنتی از فقه که در دهه ۶۰ غلیظ تکرار میشد که امضا کننده و جاده صاف کن بازار آزاد است( رجوع کنید به نامه های امام خمینی ره، آیت الله گلپایگانی و آیت الله صافی) و امروز هم وجود دارد را حتما باید نقد کرد‌. همین الان بخشی از مشکلات جدی ما در ساحت حکمرانی به تعبیر شهید مطهری فقه ورزی و قانون گذاری بدون در نظر نگرفتن پدیده سرمایه داری در عصرماست. 🔻یادداشت مرتبط eitaa.com/m_amin_rezai/3750 @m_amin_rezai
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکاتی کوتاه از کتاب رشحات المعارف (مرحوم شاه آبادی) 🔻جلسه چهارم 📆فرودین۱۴۰۳، مسجد امام رضا ع، شهرستان قاین -جایگاه و ظرفیت انسان در خلقت -نقش انبیا در تربیت انسان -توضیحی درباره خلافت انسان در زمین -انسان جانشین خدا نه جایگزین خدا! -توضیح انسان جهان کبیر و جهان انسان صغیر! -جهانی است بنشسته در گوشه ای... 🎙 @m_amin_rezai
گفتگوی جوانان پیرامون نقش مردم در اقتصاد با محوریت شعار سال ▫️مراسم مناجات خوانی شب های ماه مبارک رمضان 🔻 سخنران: دکتر روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی 🔺 مداح: کربلایی مهدی اکبرزاده 🗓 جمعه ۳ فروردین مـاه سـاعـت ۲۲:۳۰ ییرجند؛ میدان جماران؛ مسجد امام هادی علیه السلام @asemaniha168 | هیئت انصارالشهداء @nojaba_khj | مسجد امام هادی (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 تلاوت حاج محمود کریمی ✨ سوره مبارکه اسراء آیه ۴ تا ۷ وَقَضَيْنَا إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا ﴿۴﴾ فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا ﴿۵﴾ ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَأَمْدَدْنَاكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَجَعَلْنَاكُمْ أَكْثَرَ نَفِيرًا ﴿۶﴾ إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا ﴿۷﴾ @mahfeltv3
🌙 وعده ما استادیوم آزادی ✨ دعوتید به بزرگ ترین اجتماع قرآنی ، همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) بزرگ ترین اجتماع قرآنی در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد. 🔰 جهت حضور در این جشن بزرگ عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۷۷۵۷ ارسال کنید. 🔹 دعوتید به بزرگ ترین اجتماع قرآنی @mahfeltv3
♦️این نامه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون مسائل مرتبط با حوزه ازگل حاج آقای صدیقی متن بسیار خوبی است. سوالات صریح و دقیقی طرح شده، امیدوارم مراجع ذی ربط بدون در نظر گرفتن سوابق و شهرت افراد شفاف به مردم پاسخ بدهند @m_amin_rezai
💢چرا برای غزه کم تحرکــیم؟💢 🔹تصمیم گرفتم اولین و دومین یادداشت امسال رو برای غزّه بنویسم و نه حتی برای شعار سال! 🔹بعد از یادداشت «غزه؛ و البته هزاران مناسبت تقویمی و موسمی جور و واجور!!» که در آن به نقد رفتار فرهنگی دوستان حزب‌اللهی‌مان پرداخته بودم، برخی از دوستان گفتند که مردم ایران حاضر به همراهی با مردم غزه نیستند و افکار عمومی ما کشش طرح مسئله کمک به غزه را ندارد! 🔹بگذارید همین ابتدا نظر خودم را عرض کنم. این تحلیل از مردم ایران از اساس یک تحلیل غلط، انحرافی و تقلیل گرایانه است. مردم ایران همواره در طول قرنها جزو عدالت‌طلب‌ترین ملتها بوده‌اند و برای رسیدن به آن، هزینه‌های هنگفت داده‌اند. چطور می‌شود که چنین ملتی که حتی مخالفین حکومتش هم برای همراه کردن مردم ناچارند که بر روی عدالت‌طلبی دست بگذارند و حجاب قانونی را مصداق ظلم نشان دهند تا بتوانند جوانان و نوجوانان را برای مقابله با حکومت به خیابانها بکشانند، به یکباره چنان تحولی پیدا می‌کند که نسبت به یکی از بزرگترین جنایت‌ها و نسل‌کشی‌های آشکار تاریخ معاصر کرخت و سرد شوند؟! این تحلیل غلط اندر غلط است ... 🔹ریشه عدم تحرک کنونی مردم ایران را باید در جایی دیگر دنبال کرد؛ اولین ریشه‌ی این بی تحرکی در فراگیر شدن این تلقی است که «الان کمک به غزه یک کار تخصصی و نظامی است که مردم عادی نمی‌توانند نقشی در آن داشته باشند»؛ دومین ریشه این بی عملی را باید در این تلقی دنبال کرد که «راهپیمایی‌های کلیشه‌ای دردی از مردم غزه دوا نمی‌کند و اقتضائات بیرونی و میدانی به حدی قدرتمند است که این راهپیمایی‌های داخلی، تأثیری بر روی تصمیم گیری مسئولین سیاسی و نظامی کشور در مواجهه با مسئله غزه نمی‌گذارد.» 🔹حاصل جمع این دو تلقی این است که مردم ایران علیرغم تأسف و تأثری که از جنایتهای بی حد و مرز اسرائیل دارند و احیانا اشکی که شبها پای اخبار کودک‌کشی‌ها و زجرکشیدن‌های مردم غزه می‌ریزند، راهی را برای کمک در جلوی خود باز نمی‌بینند و ناگزیر برای فرار از فشار روحی آن، خود را به بی‌خیالی می‌زنند. خیلی فرق است که کسی بی‌خیال مسئله‌ای باشد و کسی از روی ناچاری و بن بست عملی و قاعدتاً برای فرار از فشار شکننده‌ی روحی مسئله‌ای، خود را به بی‌خیالی بزند؛ حال اکثر مردم ایران، حال دومی است. 🔹از اینرو، راه برافروخته نگه داشتن ابر مسئله‌ای به نام فلسطین در جان و فکر و رفتار مردم ایران، پخش عکس‌های جنایت‌های شنیع اسرائیل و نسل‌کشی‌ها و کودک‌کشی‌ها و رنج‌ها و زجرهای فلسطینیان نیست، بلکه راه اصلی «بازآفرینی فناوریهای اجتماعی استحصال اراده جمعی مردم ایران در راستای حضور واقعی در واقعه فلسطین» می‌باشد. ‌🔹خلاصه اینکه: ➖ امروز مشکل مردم ایران «نبود تحریک» نیست، بلکه مشکل، «فقدان بستر تحرک» است. ➖ امروز مشکل مردم ایران «ندانستن ظلم اسرائیلیان» نیست، بلکه مشکل، «نداشتن راهی برای حضور و تأثیر واقعی» است. ➖امروز مشکل مردم ایران «نخواستن کمک به غزه» نیست، بلکه مشکل، «تصور ناتوانی از کمک کردن» است. 🔹گسست زبانی با منطقه و جهان، بیرون بودن از مناسبات عربی و ترکی، بیگانگی با اقتضائات جامعه اهل تسنن، فشل بودن سامانه خبر در کشور و البته انسداد ذهنی خواص شتاب‌دهنده‌، همه و همه دست به هم داده‌اند تا فناوری‌هایی زنده‌ی چند دهه‌ی گذشته‌ی جامعه‌ی انقلابی ایران یعنی به امری صرفا داخلی و کلیشه‌ای تنزل یابد و تخلیه معنایی شود ... اگر راهی برای تحرک مردم ایران هست که حتما هست، آن را باید در بسترسازی کنش عمومی، از طریق احیاء فناوری‌های اجتماعی با سابقه و یا خلق فناوری‌های اجتماعی جدید جستجو کرد ... 🔹در یادداشت بعدی توضیح خواهم داد که در ماجرای کم نظیر غزه چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؛ ان شاء الله .... https://eitaa.com/alimohammadi1389/1671
رشحات المعارف ج5.mp3
4.98M
نکاتی کوتاه از کتاب رشحات المعارف (مرحوم شاه آبادی) 🔻جلسه پنجم 📆فرودین۱۴۰۳، مسجد امام رضا ع، شهرستان قاین -توضیح (انسان کبیر و جهان صغیر) -شعر مولوی" پس به صورت عالَمِ اصغر تویی" -برهان عشق در عالم -برهان افقتار( الانسان فقیر یعنی الانسان وجود) -تصویری از فقر انسان در نسبت خدا( الهی اعوذ بک منک) 🎙 @m_amin_rezai
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازگشت || محمدامین رضایی
دوستان به من گفته بودند توی قاین جاهای دیدنی بهمون معرفی کنید؛ این فیلم کوتاه معرفی مسجد جامع قاین که یکی از آثار تاریخی این شهر و محور شهر هست. حقیقتا بازدید و نماز خواندن اینجا حال و هوای خاصی داره.... @m_amin_rezai
هدایت شده از KHAMENEI.IR
▪️ویژه؛ رسانه KHAMENEI.‌IR برگزار میکند 🔹فراخوان ایده‌های مردم برای تحقق مشارکت در جهش تولید ▫️رهبر انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند و برهمین اساس رسانه KHAMENEI.IR از مخاطبین خود دعوت می‌کند تا پیشنهادها، نظرات و ایده‌های خود را برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید از طریق صفحه ویژه‌ی فراخوان به آدرس https://farsi.khamenei.ir/tolid-mardom/ ارسال نمایند. ➕پیشنهادهای دریافت شده پس از دسته‌بندی به مرور منتشر می‌شود و نظرات و راهکارهای مطرح شده برای عملیاتی شدن مشارکت مردمی در عرصه تولید، به دستگاه‌های مربوطه ارجاع داده خواهد شد. ♻️مخاطبان محترم می‌توانند برای ارسال ایده‌ها به صفحه زیر مراجعه کنند👇 https://farsi.khamenei.ir/tolid-mardom/
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازگشت || محمدامین رضایی
♦️مقبره تاریخی بوذرجمهر قاین، بنای تاریخی قرن ۴.۵ از جاهای خیلی دیدنی fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D9%85%D9%87%D8%B1_%D9%82%D8%A7%D8%A6%D9%86%DB%8C @m_amin_rezai
درباره سوال جدی این است دستگاه دیپلماسی ما چه اقداماتی انجام میدهد؟ چرا ما هیچ اقدام متفاوت و تحرک جدی را در میدان نمی‌بینیم؟ایده ها و تذکرات دلسوزان که عمری روی مسائل جهان اسلام وفلسطین متمرکز بودند هم که شنیده نمیشود! آقای امیرعبدللهیان دقیقا چکار میکنید؟ ✍ @m_amin_rezai
▪️از غم روزی چند بار آرزوی مرگ می‌کنیم... رویی نداریم که چیزی بنویسیم چه رنج بزرگی است این زنده بودنمان... یا بقیه الله عج ادرکنی... @m_amin_rezai
انسان اسلام.mp3
10.65M
انسان اسلام/انسان بازار( سرمایه داری) [ شام وفات حضرت خدیجه س] 📆فروردین۱۴۰۳، هیئت محبان شهیدعلقمه -آیا حضرت خدیجه س انسان سرمایه داری است؟ -نحوه شکل گیری عصر سرمایه داری بعد از رنسانس - توضیحی درباره جامعه بازار-جامعه دارای بازار -انسان در اسلام جانشین خدا در لیبرالیسم جایگزین خدا! -شرایط بیع، مبیع، بایع ومشتری در تعاملات اقتصادی انسان مسلمان -اسباب منع تصرف مالی انسان در فقه( حجر) -توضیح سفیه در فقه و جامعه اسلامی دیروز -زندگی لاکچری، لباس های برند گران قیمت مصداق سَفَه در فقه شیعه!( ارشادالاذهان ج۱ص۳۹۵/مسالک الافهام ج۴ص۱۵۲) -سه ویژگی انسان بازار:مصرف گرایی، اصالت لذت و سود، محاسبه گری -ایثار، انفاق، اخوت، خلق جامعه اربعین ویژگی انسان اسلام 🎙 @m_amin_rezai
رشحات المعارف ج6.mp3
4.01M
نکاتی کوتاه از کتاب رشحات المعارف (مرحوم شاه آبادی) 🔻جلسه ششم 📆فرودین۱۴۰۳، مسجد امام رضا ع، شهرستان قاین -جمع بندی فصل اول -توضیح عشق در عالم و متضایف بودن( دو طرفه بودن) -چهار برهان فطری( فصل دوم) ۱: برهان حضور منعم ۲:برهان حضور مقتدر 🎙 @m_amin_rezai
☑️درباره اگر برای این بغضهای مکرر، این خشم در حال انفجار، این اقرار به عجزهای مداوم مردم و احساس تحقیر خودی ترین نیروهای انقلاب فکری برداشته نشود یک دلسردی و ریزش و ناامیدی در جبهه انقلاب رقم خواهد خورد! فلسطین از آخرین سنگرهایی است که نیروی انقلابی را همراه نگه داشته است. ☑️ادامه این وضعیت علاوه بر از دست دادن بخشی از دوستان ما در جبهه مقاومت و مسلمانان در خارج از کشور موجب خواهد شد بخش جدی از هسته سخت نیروهای داخلی در بزنگاه ها دیگر برای امنیت نظام سیاسی نیز هزینه ندهند! این انفعال در دستگاه دیپلماسی، این حس عدم انجام اقدام میدانی محسوس ولو غیر مستقیم خیلی توی ذوق میزند. ☑️ از ارسال کشتی تا به خط کردن کشورها تا‌‌‌...میشود انجام شود ولی تحرکی در بدنه ساختار رسمی یافت نمیشود! ما مفتخریم ۴۵ سال عَلَم مبارزه با اسرائیل را بالا نگه داشتیم و چون دُول خائن عرب به سمت سازش نرفتیم اما نمیشود با کربلا گفتن نسل‌هایی را تربیت کرد، هر سال از فتح قدس گفت حالا ته کنش را این بگذاری برایشان استوری بگذار، نهایتا تجمع و کمک مالی! ✍ @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔶🔷🔶کَرَم؛ حَسَنی یا اُموی؟ ⏰مدت تقریبی مطالعه:۳دقیقه 🔶می گویند حسن ع کریم است اما چرا کسی نمی پرسد در جامعه ی پس از انقلابِ ی پیامبر ص چرا باید فقیری وجود داشته باشد تا حسن بخواهد به او ببخشد؟! و حسن ع که خود همزاد همین انقلاب است چه نسبتی با علتِ بودن(و شدن) این جامعه دارد؟ 🔷 با اِغفالی مشمئز کننده می گوید حسن آنقدر کریم بود که دو بار کل زندگیش را بخشید حتی آنقدر کریم که جامعه را هم دو دستی به معاویه بخشید! تا با اِعمال سیاست های ظالمانه، تولید فقر کند و حسن هم شب و روز بسته غدایی و معیشتی به دست فقرا برساند تا از گرسنگی نمیرند و اینگونه بود که پسر علی شد !؛همین! 🔶 اما،می پرسد اگر‌ حسن خلاصه در کرمش آنهم با این تعریف از کرم باشد؛ چرا معاویه باید آنقدر تبلیغ و تطمیع و تهدید و ترور را علیه حسن ع براه بیاندازد؟!مگر یک آدم خیریه بازِ این تیپی چه خطری می تواند برای معاویه داشته باشد؟! اسلام ناب می پرسد مگر حسن میراث دار وصیت علی ع نیست که به او و برادرش حسین ع فرمود:«کونا للظالم خصماً و للظموم عوناً»؟! آیا حسن آنقدر ناخلف! است که «للمظلوم عونا»ی وصیت پدر را از روی تنزه طلبی اجرا و نیمه ی اول و اولیٰ و دشوار وصیت «للظالم خصماً» را رها کند؟! آیا کرم حسن آنقدر سکولار و از عقلانیت فاصله دارد که کنار معلولِ ظلم(فقر) بایستد بی آنکه با علتِ ظلم، کاری داشته باشد؟ آیا این همان امام حسن ع است که یاران کربلاییِ حسین ع برای مقابله با ظلم در دامن او تربیت یافته اند؟! 🔷بیایید این ۴ سکانس سانسور شده از زندگی حسن ع را مرور کنیم: 1.شکل گیری خیریه ی حسنی به مثابه تاکتیک مبارزه، دقیقاً در تقابل با خیریه ی ریاکارانه و ستم پوش معاویه. ۲.لشکرکشی و آمادگی صددرصدی حسن ع بلافاصله بعد از شهادت علی ع به منظور حذف همیشگی معاویه. ۳.رویارویی در جنگ صفین با معاویه ای که بخشی از بلاد اسلامی را تحت استثمار خویش گروگان گرفته. ۴. مصاف رسواگرانه با بدعت های معاویه در بدرقه ی تبعید ابوذر به ربزه؛ وقتی حاکمیت، اعتراض ابوذر را در مبارزه با انحراف،اشرافی گری و کاخ سازی معاویه بر نمی تابد. 🔶 این صحنه ها همه و همه نمایانگر نیست که سالها با علت ظلم درگیر بوده؟! اینکه چرا نتوانسته از بینش ببرد و چه بسا با او به صلح رسیده را باید در نخبگان و مردم جست و جو کرد؛ همان چیزی که مبارزه را در هر مرحله سخت و سخت تر می کند تا جایی که رسماً به بدل می شود و فقر، بدیل عدل؛ آنگاه دیگر کَرَم و حسن ع هم نمی تواند چاره سازش باشد. 🔷جامعه ای را تصور کنید اهل کَرَم شده ی اسلام آمریکایی ولی در مبارزه با علل فقر، غایب؛ در آن جامعه معاویه ی اُموی و فَرَح پهلوی هم که خود بانی این وضع و فقرند موسس می شوند؛رانت خوار،سرمایه دارِ زالوصفت،تصمیم ساز و تصمیم گیر سیاست های فقرآفرین هم. خیریه که چه عرض شود؛ ای که گاهی خود ابزار پولشویی و مهم تر وسیله ی و لعاب مذهبی جهت توجیه سرمایه داری می شود تا دوباره تصاعدی فقر زائیده شود؛ و البته در این میان مبادا بساط کریمانگی اسلام آمریکایی بر هم بخورد‌! راستی امام حسن ما کدام کریم است؟! ✍ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین @paberahnegan 📌پیوند همراهی در شبکه های اجتماعی👇 Yek.link/paberahnegan
کریم کیست؟.mp3
9.12M
🔻کریم کیست؟ کرامت چیست؟ [شب ولادت امام حسن مجتبی ع] 📆فرودین۱۴۰۳، هیئت حضرت رقیه(نوجوانان)، شهرستان قاین -تعریف کریم و لئیم -منشا کرامت انسان -تفاوت انسان با سایر موجودات -عقل و مشورت دو راه برای انتخاب درست -تقوا یعنی چی؟ -آزاده بودن وشخصیت داشتن یعنی.. -نشانه های آدم های کریم -چطور یک جمع نوجوانانه میتونند خیر جمعی برسونند؟ 🎙 @m_amin_rezai