روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
✳️✳️✳️میلادبانوی دوعالم حضرت زهراء(س)وفرزندصالحش امام خمینی(ره)مبارک باد!
[سوره الأنبياء (21): آيه 91]
وَ جَعَلْناها وَ ابْنَها آيَةً لِلْعالَمِينَ (91)
و او و پسرش را (آيت و) نشانهاى براى جهانيان قرار داديم.
✅✅پيامها:
1- محور در بيان مطالب قرآنى، ارائه الگوها و كمالات انسانى است و زن و مرد در آن فرقى ندارند. «الَّتِي أَحْصَنَتْ فَرْجَها»
2- پاكدامنى از برجستهترين كمالات زن است. «أَحْصَنَتْ فَرْجَها»
3- وجود يك كمال در انسان، بركتهاى زيادى را به همراه مىآورد. «أَحْصَنَتْ فَرْجَها، فَنَفَخْنا، رُوحِنا، جَعَلْناها، آيَةً لِلْعالَمِينَ»
4- پاكدامنى مادر مىتواند او و فرزندانش را به بالاترين مقامها برساند. «وَ جَعَلْناها وَ ابْنَها آيَةً لِلْعالَمِينَ»
5- مقام زن تا بدانجا مىرسد كه خداوند، او را همچون انبيا مىستايد و نشانه و آيت خويش در ميان جهانيان قرار مىدهد. «آيَةً لِلْعالَمِينَ»
وَ الَّتي أَحْصَنَتْ فَرْجَها فَنَفَخْنا فيها مِنْ رُوحِنا وَ جَعَلْناها وَ ابْنَها آيَةً لِلْعالَمينَ (91/انبیاء)
✅✅بیانات امام خامنه ای در سومین نشست اندیشههای راهبردی
اما در زمینهی مسائل اصلی انسان - که مربوط به انسان است - زن و مرد هیچ فرقی ندارند. خب، شما ببینید در تقرب الیالله، یک زنی مثل حضرت زهرا، مثل حضرت زینب، مثل حضرت مریم هستند؛ رتبهشان، رتبههای فوق تصور امثال ماهاست. در آیهی شریفهی سورهی احزاب، زن و مرد هیچ فرقی با هم ندارند؛ شاید اصلاً این هم به خاطر همین است که خواستند آن تصورات جاهلی مربوط به زن را بکوبند: «انّ المسلمین و المسلمات و المؤمنین و المؤمنات و القانتین و القانتات و الصّادقین و الصّادقات و الصّابرین و الصّابرات و الخاشعین و الخاشعات و المتصدّقین و المتصدّقات و الصّائمین و الصّائمات و الحافظین فروجهم و الحافظات و الذّاکرین الله کثیرا و الذّاکرات». از اسلام تا ذکر، یک فاصلهای است. یک سلسله مدارک متدرّجی هم وجود دارد. آدم در این تعبیرات دقت کند، این را پیدا میکند. «اعدّالله لهم مغفرة و اجرا عظیما». همه جا مرد، زن: مردِ خاشع، زنِ خاشع؛ مردِ متصدق، زن متصدق؛ با هم هیچ فرقی ندارند.
در سورهی مبارکهی آلعمران، بعد از آن «ربّنا»ها میگوید: «فاستجاب لهم ربّهم انّی لا اضیع عمل عامل منکم من ذکر او انثی بعضکم من بعض». مرد و زن هیچ تفاوتی ندارند
🌷🌿🍃🌺🌱🔆🍃
🌿🍃🌺🍃🔆🍃
🍃🌺🍃🔆🍃برگی از #تاریخ اسلام
فاطمه (س) مدیر پایگاه انسان سازی:
🍃زهرا (س) از آن زنان بى اطلاعى نبود كه محيط خانه را كوچك شمارد، او هر پرواز بلندی را از همین خانه میسر می دانست، یقین داشت تربيت شدگان اين مدرسه، هر درسى را كه اينجا بياموزند ، فردا آن را به حماسه تبدیل خواهند کرد.
🌷 حضرت زهرا(س) از زن بودن احساس حقارت و كوچكى نمى كرد ، می دانست زن در اوج عبودیت به راحتی می تواند بلندتر از بسیاری از مردان پرواز کند. اين لياقت را در خويش مى ديد كه دستگاه آفرينش ، مسؤليت مهم پایگاه انسان سازی را بر دوشش نهاده است.
🌺بانوى اول اسلام كلاس تربيت اسلامى را که در خانه اش تأسيس شده بود. با همكارى باب علم نبوی ( على بن ابى طالب) چه زیبا اداره کرد.
🌸هنگامى كه جهادگر فداكار اسلام يعنى على (ع) با تنى خسته ، از ميدان نبرد به خانه باز مى گشت با کوهی از صبر و محبت روبرو میشد، فاطمه نه تنها از فشار و سختی ها اظهار دلتنگی نمی کرد، بلکه روح استقامت را در همسر و فرزندان تقویت می نمود و علی(ع) قدر چنین همسر صبوری را می دانست.
💐فاطمه زخم هاى شوهر را پانسمان مى کرد. لباس هاى خون آلود او را مى شست و اخبار لحظه های حساس نبرد را از او مى شنيد.
🍃فاطمه (س) خبر داشت كه خانه بمنزله سنگر و آسايشگاه مرد است ، وقتى از ميدان مبارزه خسته شد به آن جا پناه مى برد تا تجديد نيرو كند ، رياست اين پایگاه آموزش نو نهالان و جایگاه تجدید قوای شیرمردان، به عهده زن واگذار شده است.
🌺 على عليه السلام مى فرمايد: وقتى به خانه مى آمدم و به زهرا نگاه مى كردم تمام غم و غصه هايم بر طرف مى شد. [مناقب خوارزمى ص 256.]
🌿🌱🌾💐🌷
منبع: کتاب بانوى نمونه اسلام فاطمه زهرا (س)- نوشته :ابراهيم امينی
(با دخل و تصرف)
تدوین : سید محمد حسین مرکبی
6.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢موضعگیری صریح حجتالاسلام #پناهیان نسبت به #عدم_وحدت جریانهای انقلابی در انتخابات
♦️شکستن رای مردم در اثر عدم وحدت، باعث رایآوردن کاندیداهای مورد پسند #بن_سلمان خواهد شد!
♦️نمیدانیم این چه #احساس_تکلیفی است که دوستان برای منافع ملی و تحقق شعارهای عقلانیت و شفافیت و عدالت، به نفع هم کنار نمیکشند.
♦️خداوند ملت را از آسیبهای دشمنان و دوستان نادان مصون بدارد!
3.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ رهبر انقلاب: باید فردی را برای مجلس انتخاب کرد که مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه جهادی، کارآمد و به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت باشد
🔴روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
🔰✴️همنشینی با محرومان و مستضعفان از شاخصه های یک نماینده انقلابی است
[سوره الأنعام (6): آيه 52]
وَ لا تَطْرُدِ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَداةِ وَ الْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ ما عَلَيْكَ مِنْ حِسابِهِمْ مِنْ شَيْءٍ وَ ما مِنْ حِسابِكَ عَلَيْهِمْ مِنْ شَيْءٍ فَتَطْرُدَهُمْ فَتَكُونَ مِنَ الظَّالِمِينَ (52)
و كسانى را كه بامداد و شامگاه پروردگارشان را مىخوانند، در حالى كه رضاى او را مىطلبند، از خود مران. چيزى از حساب آنان بر عهدهى تو نيست، و از حساب تو نيز چيزى بر عهده آنان نيست كه طردشان كنى و در نتيجه از ستمگران شوى.
برداشتها
1- حفظ نيروهاى مخلص و فقير و مجاهد و انقلابی، مهمتر از جذب سرمايهداران كافر است. «لا تَطْرُدِ»
2- اسلام، مكتب مبارزه با تبعيض، نژاد پرستى، امتياز طلبى و باج خواهى است.
3- اغلب طرفداران انبيا، پابرهنگان بودهاند.
4- بی توجهی به پابرهنگان و محرومان مخلص وانقلابی، ظلم است. «فَتَكُونَ مِنَ الظَّالِمِينَ»
✳️تدوین : رجبعلی بازیاد
نگاه به نتیجه بخشی از تکلیف است (نکته)
سهمیه تهران از مجموع نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۳۰ نفر است ولی یک طیف سیاسی که اعضای آن در مبانی فکری با یکدیگر مشترک هستند، دو لیست
۳۰ نفره جداگانه دادهاند و هرکدام نیز اعلام کردهاند که در ارائه لیست خود احساس تکلیف کردهاند! و حتماً تکلیف شرعی مورد نظرشان است! در این باره گفتنی است؛
۱- اگر حضور نیروهای متعهد انقلابی و مردمی در خانه ملت یک تکلیف دینی و ملی است، که هست، هر اقدام و حرکتی که به این حضور لطمه بزند و مانع از انتخاب نمایندگان شایسته شود، به یقین یک اقدام غیرشرعی و ضدملی است، و از آنجا که ارائه دو لیست جداگانه از نامزدهای متعهد و مردمی بدون تردید راه ورود آنان را به مجلس دشوار میکند، با جرأت میتوان گفت که اقدام مورد اشاره، اقدامی خلاف شرع و مغایر با منافع ملی است. چگونه میتوان سنگاندازی برسر راه انتخاب نمایندگان متعهد را تکلیف شرعی دانست؟!
۲- ممکن است گفته شود -که بعضی گفتهاند- «ما مامور به انجام تکلیف هستیم و نه، نتیجه»! و برای نظر خود از بیانات حضرت امام(ره) شاهد میآورند! که باید گفت این برداشت از سخن امامراحل یک برداشت غیرواقعی و انحرافی است. منظور حضرت ایشان، آن است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید بر اساس تکلیف عمل کرد و افراد در این حالت اگر هم به هر علت نتیجه مطلوب به دست نیامد، احساس نگرانی و ناامیدی نمیکنند. چرا که همه جوانب کار را بررسی کرده و سنجیده (نگاه به نتیجه) و سپس دست به کار شدهاند. به بیان دیگر، ارزیابی موضوع و تصمیم بر اساس واقعیتهای میدانی (نتیجه) بخشی از تکلیف است و نه، جدای از آن.
۳- حضرت امام(ره) با اشاره به پیروزی انقلاب در مقابله با رژیم طاغوت، میفرمایند؛ «شما، یک قدرت بزرگی را شکست دادید، لکن نتیجه این نبوده است که فقط آن قدرت برود. اگر عوض آن قدرت یک قدرتی نظیر او بیاید، خوب همان است که بود. پس عمده این است که ما بعد از رفتن آن قدرت، نتیجهای که اسلام میخواهد، نتیجهای که صلاح مسلمین است، بگیریم».
۴- رهبر معظم انقلاب در این خصوص میفرمایند؛ «امام فرمودند: ما دنبال تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال نتیجه نبود؟ چطور میشود چنین چیزی را گفت؟ امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختیها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، میشود گفت که ایشان دنبال نتیجه نبود؟ حتماً تکلیفگرایی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به نتیجه مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند، برخلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ والّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به نتایج معینی بود، دنبال نتایج بودند. مگر میشود گفت که ما دنبال نتیجه نیستیم؟ یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟ نه. البته آن کسی که برای رسیدن به نتیجه، برطبق تکلیف عمل میکند، اگر یک وقتی هم به نتیجه مطلوب خود نرسید، احساس پشیمانی نمیکند، خاطرش جمع است که تکلیفش را انجام داده» حضرت آقا در ادامه به دفاع مقدس اشاره کرده و میفرمایند؛ «جهاد فیسبیلالله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود، ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود، آن کسانی که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامهریزی و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامی نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیفگرایی هیچ منافاتی ندارد با دنبال نتیجه بودن».
۵- اگر شرایط کنونی را خطیر بدانیم که خطیر است
(و نه خطرناک) و نقش مجلس شورای اسلامی را سرنوشتساز بدانیم، که هست، هر اقدامی که حضور نامزدهای متعهد و مردمدوست و مخصوصاً نامزدهای پا به کار برای مبارزه با فساد اقتصادی و باندهای مافیایی را با دشواری روبهرو کند، اقدام دینی و ملی نیست و در تقابل آشکار با تکلیف شرعی است.
۶- تردیدی نیست که تمامی ۵۶ نامزد هر دو لیست (با احتساب ۴ نامزد مشترک) از میان افراد فرهیخته و شایسته انتخاب شدهاند ولی سهم تهران بیش از ۳۰ نماینده نیست و چنانچه نفرات مازاد به خواست خود -که نشانه تکلیفگرایی آنهاست- و با نشست و شور دستاندرکاران هر دو لیست کنار بروند، به یقین نتیجه مطلوب به دست
خواهد آمد.
۷- موضوع یاد شده از آنجا اهمیت بسیار بیشتری پیدا میکند که یک جریان سیاسی با وجود خسارتهای فراوان و فاجعهآمیزی که بهبار آورده است و باید پاسخگوی آن باشد، این روزها برای فرار از پاسخگویی و فریب افکار عمومی، تلاش میکند صورت مسئله را تغییر داده و دوقطبی واقعی «مبارزه با فساد» و «ادامه فساد» را به دوقطبی کاذب «اصولگرایان» و «اصلاحطلبان» تغییر دهد و در این زمینساختگی بار دیگر مردم را به بازی بگیرد.
حسین شریعتمداری