✅کاش آقا سخنرانی کند...
چرا پنهان كنم عشق است و پيداست
درين آشفته اندوه نگاهم
تو را میخواهم ای چشم فسون بار
كه می سوزی نهان از ديرگاهم
چه می خواهی ازين خاموشی سرد
زبان بگشا كه می لرزد اميدم
نگاه بی قرارم بر لب توست
كه میبخشی به شادیها نويدم
دلم تنگ است و چشم حسرتم باز
چراغی در شب تارم برافروز
به جان آمد دل از ناز نگاهت
فرو ریز اين سكوت آشناسوز
@m_eshgh_sarallah
✅رستاخيز جامعه توسّط اميرالمؤمنين (ع)
🌀حالا چه كارتان ميكنيم؟ چه جورى با شما عمل ميكنيم؟ برنامه را چه جورى طرح ميكنيم؟ آن وقت «لَتُبَلبَلُنَّ بَلبَلَةً وَ لَتُغَربَلُنَّ غَربَلَةً وَ لَتُساطُنَّ سَوطَ القِدرِ حَتَّى يعودَ اسفَلُكُم اعلاكُم وَ اعلاكُم اسفَلَكُم» ؛ اين، نظمتان را به هم ميزند؛ در بسترِ راحت غُنودن، پريشانشان ميكند. لَتُبَلبَلُنَّ بَلبَلَة ؛ به پريشانى، به آشفتگى فكر دچارشان خواهيم كرد. صفبندى درست كردهاند در جامعه؟ طبقهبندى چيدهاند براى ما؟ در هم ميريزيم اين طبقهبندى را. وَ لَتُغَربَلُنَّ غَربَلَة ؛ غربالشان ميكنيم، به وسيلهى غربال معيارهاى اسلامى؛ با معيارهاى اسلامى، اينها را اندازه ميگيريم. هر كه را با اين معيارها جور نيامد، از ميدان خارج ميكنيم. وَ لَتُساطُنَّ سَوطَ القِدر ؛ مانند ديگ جوشانى شما را به جوش مىآوريم. حَتَّى يعودَ اسفَلُكُم اعلاكُم ؛ تا آن كسانى كه پايينترند، بالا بيايند و آن كسانى كه بالاترند، پايين بروند؛ عيناً مثل موادّى كه داخل ديگِ جوشان است.(رهبر انقلاب: شرح هفت خطبه، صفحه: ۱۷۸)
@m_eshgh_sarallah
✅برخورد جدّى اميرالمؤمنين (ع) با ويژهخواران
🌀و لَيُقَصِّرَنَّ سَبّاقونَ كانوا سَبَقوا ؛ آن سبقتجويانى كه به هدفها و آرزوهاى خودشان و به مراد دلشان هم رسيده بودند، ما كوتاهشان خواهيم آورد، كنارشان خواهيم گذاشت و حتّىالمقدور، حدّ شرعى بر آنان جارى خواهيم كرد. اين برنامهى اميرالمؤمنين است؛ اين برنامه چهار جمله بيشتر نبود امّا به جان شما يك زندگى آبرومند اجتماعى، يك زندگى لايق انسان، يك زندگى و محيط اجتماعى كه در آن نهال انسان ميتواند رشد بكند، در جامعهاى كه با اين برنامه به وجود آمده باشد، مسلّماً تأمين است؛ مسلّم، انسان در آنجا انسان ميشود و كامل ميشود. اين برنامهى اميرالمؤمنين [است] در جملاتى هرچه كوتاهتر و با مغزى و عمقى هر چه بيشتر.(رهبر انقلاب: شرح هفت خطبه)
@m_eshgh_sarallah
روزمان را با#قرآن آغاز کنیم
🌲👇غذر خواهی جناب روحانی در پیشگاه ملت به علت تقصیرات پذیرفته است؟!
النحل
ثُمَّ إِنَّ رَبَّكَ لِلَّذِينَ عَمِلُوا السُّوءَ بِجَهَالَةٍ ثُمَّ تَابُوا مِن بَعْدِ ذَٰلِكَ وَأَصْلَحُوا إِنَّ رَبَّكَ مِن بَعْدِهَا لَغَفُورٌ رَّحِيمٌ
ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺑﻪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﻧﺎﺩﺍﻧﻲ ﻛﺎﺭ ﺯﺷﺖ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﺷﺪﻧﺪ ، ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺗﻮﺑﻪ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ [ ﻣﻔﺎﺳﺪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ] ﺍﺻﻠﺎﺡ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ ، [ ﻟﻄﻒ ﻭ ﻋﻨﺎﻳﺖ ﺩﺍﺭﺩ ] ﺯﻳﺮﺍ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ [ ﺗﻮﺑﻪ ﻭ ﺍﺻﻠﺎﺡ ] ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺁﻣﺮﺯﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ .(١١٩)
🔸 امام خامنه ای
«برادران عزيز! بعضى از كارها توبه دارد، بعضى از كارها توبه هم ندارد؛ چون اصلاحش ممكن نيست. شما ببينيد در قرآن كريم بعد از «إِلَّا الَّذِينَ تابُوا»، در موارد متعدّدى دارد: «وَ أَصْلَحُوا»؛ گاهى توبه نسبت به كار شخصى ماست. در مسائل فردى، كار اشتباه و غلطى از ما سر مى زند، بعد هم به خداى متعال عرض مى كنيم: پروردگارا! اشتباه كرديم، غلط كرديم. اين تمام مى شود و مى رود. (اما) يك وقت است كه اين كار در صحنه جامعه تأثير مى گذارد؛ واقعيتى را به وجود مى آورد يا از بين مى برد؛ توبه ی اين، به اين است كه آن را اصلاحش كنيم. مگر ممكن است هميشه «اصلاح» كرد؟ مگر در همه موارد ممكن است آب رفته را به جوى بازآورد؟»(۷۹/۳/۲۹)
✍تدوین : رجبعلی بازیاد
@m_eshgh_sarallah
جامعه اسلامی آن روزی که جُند خدا باشد، پیش میرود، آن روزی که عقب میماند، جُند خدا نیست، سپاه خدا نیست، لشکر خدا نیست.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_بیست_و_یکم