امام حسین
(علیه السلام) فرمودند:
پنج خصلت است
که در هر کس نباشد،
بهره ی چندانی در او نیست:
" خرد، دین، ادب، حیا و اخلاق نیکو "
#بصیرت_حضرت_عباس_ع🌷
💠امام صادق علیہ السلام
درباره مقام حضرت أبوالفضـل علیہالسلام فرمودند:
🌴ڪان عمّنا العبّاس نافذ البصيرة، صلب الايمان؛
جاهد مع أبـے عبد اللَّہ، و ابلے بلاء حسناً، و مضے شـهيداً.
🌴عموے گرانقدرم عباس، انسانے هوشمند و ژرفنگر و آراستہ بہ ايمانے آگاهانہ و استوار و عميق بود؛
بہ همراه #حسيݧ_علیہالسلام، دليرانہ مبارزه ڪرد و در #آزموݧ سخٺ زندگے با بہ جان خريدݧ رنجها و گرفتارےهاے بسيار در #راه_خدا_سرفراز و سربلند سر بر آورد و پس از #جـهادے سترگ و شجاعانہ، #جاݧ را در راه خدا هديہ ڪرد.
📗﴿شرح الاخبار فے فضائل الائمہ الأطـهار/ جلد ۳/ صفحہ ۱۸۴
✨﷽✨
🌷امام صادق (علیه السلام):
💠بنده ای نیست که آب بنوشد و حسین علیه السلام را یاد نماید و قاتلش را لعنت کند، مگر آنکه خداوند منان
✅ صد هزار حسنه برای او منظور میکند
✅ و صدهزار گناه از او محو کرده
✅ و صد هزار درجه مقامش را بالا برده
✅ و گویا صد هزار بنده آزاد کرده
✅ و روز قیامت حق تعالی او را با قلبی آرام و مطمئن محشورش میکند.
📚ترجمه کامل الزیارات ،ص۳۴۷
【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
بازیاد:
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
🌹یک بار دیگر زینب را از دریچه قرآن بشناسیم
سوره إبراهيم: آيه 5
إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ (5)
همانا در اين (يادآورى) براى كسانى كه صبر و مقاومت و سپاس فراوان داشته باشند نشانههايى از قدرت الهى است.
برخی مؤمنین «صابر»ند و برخی دیگر «صبور»؛ امّا خواص از مؤمنین اند که «صبّار»ند؛ یعنی در نهایت صبر. صبر در مصیبت ها و امتحانات الهی، صبر در عبودیت و اطاعت از دستورات الهی و صبر در ترک معصیت و گناه.
همچنین برخی از مؤمنین «شاکر»ند و برخی دیگر «شکور».
🌳انسان مؤمنی که در تحمل مصیبت و انجام طاعت و ترک معصیت، صبّار باشد و صبرش نیز فقط برای کسب رضای خدا باشد و از همه بالاتر اینکه، نه تنها از دچار شدن به انواع سختی ها حتی اندکی هم در دلش احساس نارضایتی نمی کند، بلکه از خداوند بسیار هم شاکر باشد، آنگاه چشم دلش باز و فهمش از دین و منابع دینی، فهمش از زندگی، فهمش از موضوعات مختلف اجتماعی - سیاسی و فهمش از بسیاری مسائل دیگر، فهمی حکیمانه می شود. خداوند بندگان خاص خود را پس از طی کردن سختی هایی طاقت فرسا در زندگی، به فهمی حکیمانه نائل می سازد. و هرچه «صبر» و «شکر» انسان بیشتر باشد، فهمش نیز حکیمانه تر خواهد بود.
و این همان معنای این کریمه قرآن است که می فرماید تنها کسانی به فهم عمیق و حکیمانه از آیات الهی دست می یابند که هم «صبّار» باشند و هم «شکور»:
«إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ» (ابراهیم: 5، لقمان: 31، سبأ: 19، شوری: 33)
زینب (سلام الله علیها) یکی از بارزترین مصادیق عینی این آیه شریفه است. زن مؤمنی که پس از تحمّل سختی ها و مصائب فوق العاده سنگین، همه آنان را زیبا می بیند، یعنی هم «صبّار» است و هم «شکور». و در نتیجه طبق فرمایش این آیه کریمه، علم و فهم او نیز علم و فهمی خدادای خواهد بود.
#نعل_اسب
#نماد_خوش_شانسی
#نماد_جنایت
✍استادرائفی پور:
یه سوال
مگه امام حسین (ع) در گودال به شهادت نرسیدن،پس باید محل دفن حضرت هم همون گودال باشه.اونایی که رفتن کربلا میدونن بین محل گودال و ضریح مطهرفاصله هست.چرا؟
تو کربلا یه عده اومدن گفتند نه،براین پیکر باید اسب تاخته شه.
این "باید"رو کی تعیین کرده بود؟(نقش یهود در حادثه کربلا)
تو گودال نمیشد اسب تاخت.پیکر مطهر رو از گودال بیرون کشیدند بردند یه محل صاف و هموار و ده اسب که بهشون نعل زده بودندبراین پیکر تاختند...
واین چهل نعل اسب به عنوان تبرک از پای اسبهاجدا میشه.
بعدها که در دوره قاعونی بغدادمیشه مرکز یهودیان، نواده های همین اشقیا این نعل اسبها رو با افتخار درخونه هاشون میزدند که ما از هموناییم
اینا بعدها کوچ کردند به شبه جزیره ایبری در اسپانیا و همین سنت رو هم باخودشون بردندو نعل اسب رو کردند نمادخوش شانسی...
حالا یه عده از مردم خودمونم نا اگاهانه نعل اسب رو به عنوان نماد خوش شانسی استفاده میکنن!!!
ایت الله جوادی آملی:
تبرک جستن به نعل اسب از موهومات بعد از حادثه کربلاست.به این جهت که این اسبها نعوذ بالله بر آدمهای خارج از دین تاختند پس با ارزش میباشند.چنانچه برخی فرق اسلامی دهه اول ماه محرم را جشن میگیرند و متاسفانه فرهنگ ناشایست نعل اسب به میان مردم ما هم رواج یافته.
ابو ریحان بیرونی:
ستم هایی که بر حسین بن علی کردنددر هیچ ملتی با بدترین افراد نکردند.
او را با شمشیر ونیزه و سنگ باران از پای در اوردند سپس اسب بر بدنش تاختند...
بعضی از این اسبها به مصر رسید.بعضی مردم این نعل اسبها را کندند و برای تبرک بر در خانه های خود نصب کردندواین عمل در میان مردم مصر سنتی شد که بعد از ان هر کسی بالای در خانه خود نعل اسب نصب میکرد...
در تاریخ آمده : یزید (علیه لعنه) در عصر عاشورا بعد از به شهادت رساندن امام حسین (ع)و یارانش دستور داد اسب ها ( که نعل تازه شده بودند) را بر بدن شهدای کربلا تازاندند .
یزیدیان این روز را روز برکت و پیروزی نام نهادند که در زیارت عاشورا هم به آن اشاره می شود (...یوم تبرکت بهی بن امیه و ....)و برای افتخار بر این پیروزی (قتل خاندان مطهر پیامبر )و رواج تفکر شیطانی خودنعل اسبهای خود را کندند و در سراسر شهر ها و کشورها گرداندند...شهر به شهر و کشور به کشور به نشانه ی پیروزی .
در شامات در عراق در قسطنطنیه در روم در ایران و در سراسر جهان مدرن 1400 سال قبل...
و این شد سبب آنکه در سرتاسر جهان از 1400 سال پیش تاکنون نعل اسب را نشانه ی برکت و شانس و پیروزی می دانند
اين خرافه به اروپا هم رسيد شايد این اعتقاد از اسپانیا به اروپا رسیده (اندلس قدیم)به اندلسی ها هم از امویان این اعتقادرسیدهامویان به عنوان تبرک نعل اسب نگه میداشتن اما اروپایی ها چون معنی تبرک رونمی دونستن میگفتن شانس میاره
حالا امویان این اعتقادو از کجا آورده بودن ؟
تو عاشورا بعداین که 10 تا اسب روی پیکر امام حسین (ع) تاختتند 40 تا نعل اسب ها رو به عنوان تبرک در آوردن و بین خودشون تقسیم کردناین نعل ها رو از خونه هاشون آویزون می کردنو بعد از مدتی به عنوان یک شی با ارزش به هم می فروختند ، تا اینکه تقلبی این نعلها هم اومد و کم کم آویزون بودن یه نعل تو خونه ها یهو رسم شد.
👈 پخش این پیام ....
👈 شلیک یک فشنگ است ...
👈 به سوی جبهه دشمن در فضای مجازی.
🏴 در پی حادثه تروریستی صبح امروز در اهواز، حضرت آیتالله خامنهای پیامی صادر کردند.
📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است.
◾ بسمهتعالی
▫️ حادثهی تلخ و تأسُفبار شهادت جمعی از مردم عزیزمان در اهواز به دست تروریستهای مزدور، یک بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران را آشکار ساخت.
◾ این مزدوران قسیالقلب که به روی زن و کودک و مردم بیگناه آتش میگشایند وابسته به همان مدعیان دروغگو و ریاکارند که پیوسته دم از حقوق بشر میزنند.
▫️ دلهای پرکینهی آنان نمیتواند تجلّی اقتدار ملی در نمایش نیروهای مسلح را تحمل کند.
◾ جنایت اینها ادامهی توطئهی دولتهای دستنشاندهی آمریکا در منطقه است که هدف خود را ایجاد ناامنی در کشور عزیز ما قرار دادهاند.
▫️ به کوری چشم آنان ملت ایران راه شرافتمندانه و افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد و مانند گذشته بر همهی دشمنیها فائق خواهد آمد.
اینجانب تسلّا و همدردی خود را به خانوادههای این شهیدان عزیز عرض میکنم و صبر و سکینهی الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهیدان مسألت مینمایم.
👈 دستگاههای مسئول اطلاعاتی موظفند #با_سرعت و #دقت دنبالههای این جنایتکاران را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجهی مقتدر قضائی کشور بسپارند.
◾ سیّدعلی خامنهای
۳۱ شهریور ۱۳۹۷
بازیاد:
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم ( شهادت شهداء عملیات تروریستی اهواز را تسلیت می گوییم)
✳️✳️✳️کسانی كه امنيّت جامعه را بر هم مىزنند؛ باید از روی زمین برداشته شوند.
[سوره المائدة (5): آيه 33]
إِنَّما جَزاءُ الَّذِينَ يُحارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَساداً أَنْ يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيا وَ لَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظِيمٌ (33)
همانا كيفر آنان كه با خداوند و پيامبرش به محاربه برمىخيزند و (با سلاح و تهديد و غارت) در زمين به فساد مىكوشند، آن است كه كشته شوند، يا به دار آويخته شوند، يا دست و پايشان بطور مخالف بريده شود يا آنكه از سرزمين (خودشان) تبعيد شوند. اين كيفر ذلت بار دنيوى آنان است و در آخرت برايشان عذابى عظيم است.
✳️نكته ها:
1- براى اصلاح جامعه، هم موعظه و ارشاد لازم است، هم شمشير و برخورد قاطع و انقلابى.
2- اجراى احكام و حدود الهى، در سايهى برپايى نظام و حكومت اسلامى ميسّر است.
3- آنان كه بر امام و رهبر مسلمين يا حكومت اسلامى خروج كنند، مشمول «يُحارِبُونَ اللَّهَ» مىشوند.
✳️پيامها:
1- نافرمانى از دستورات پيامبر و مبارزه با آنها، جنگ با خداوند است. «يُحارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ»
2- براى آنان كه امنيّت جامعه را بر هم مىزنند، چند نوع كيفر مقرر شده است.اعدام، تبعيد، قطع دست و پا، به دار آويختن. «يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا ...»
3- عقوبت سخت براى ستمپيشگان است، نه آنان كه به ندرت مرتكب مىشوند.«يُحارِبُونَ»، «يَسْعَوْنَ» (فعل مضارع، نشان استمرار كار است)
4- مخالفان حکومت اسلامی كه قصد براندازى دارند و با نظام اسلامی در جنگند، بايد به سختترين كيفر مجازات شوند. «يُحارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ») ... ( «أَنْ يُقَتَّلُوا»
بازیاد:
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم ( #هفته #دفاع مقدس گرامی باد)
🌹جهاد بیپایان
سوره 47. محمد آيه 4
فَإِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُواْ فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إذَآ أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّواْ الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنّاً بَعْدُ وَإِمَّا فِدَآءً حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا
پس هرگاه با كسانى كه كافر شدند روبرو شدید، گردنهایشان را بزنید تا آن كه آنان را از پا درآورید (و چون در دست شما اسیر شوند) پس آنان را سخت ببندید (تا فرار نكنند) سپس، یا بر آنان منّت نهید (و آزادشان كنید) و یا با گرفتن فدیه و عوض، رهایشان كنید تا جنگ بار سنگین خود را بر زمین نهد.
🌳جنگ کی تمام می شود؟👇
در ارتباط با این آیه ، از پیغمبر (ص) سؤال میکنند که چه زمانی جنگ، سنگینی خودش را زمین میگذارد؟ انتظار داشته که پیغمبر یک جواب سطحی به او بدهد. حضرت میگویند: *«این #جهاد همواره هست، از آن زمانی که من مبعوث شدم این جهاد هست، تا زمانی که آخرین از امت من، مهدی امت، با #دجّال روبرو شود.»*
تا آن موقع، جنگ بار خودش را بر زمین نمیگذارد. این دیگر چه جهادی است؟! یک جهادهایی داریم، جهاد مقطعی که میشود ۸ سال دفاع مقدس. یک جهاد داریم که #جهاد_بیپایان است و ته ندارد. اگر کسی خودش را در حالت صلح و آرامش فرض کند، این معلوم است که نفهمیده این جهاد بیپایانی است. که از موقع بعثت پیامبر شروع شده تا اینکه مهدی (عج) با دجال روبرو شود.
جهاد همواره هست ...*
بازیاد:
🍀برگی از #نهج_البلاغه
🍀 نامه 15
🍀راز و منیاز با #خدا نیایش در جنگ
💞امیرمومنان:
💞خدايا 💞
🍀دشمني هاي پنهان آشكار، و ديگهاي كينه در جوش است،
💞 خدايا 💞
🍀به تو شكايت مي كنيم از اينكه 💞پيامبر (ص) در ميان ما نيست، و دشمنان ما فراوان، و خواسته هاي ما پراكنده است.
بازیاد:
روزمان را با قرآن آغاز کنیم
بزرگترین مسئولیت یک مومن درگیر شدن با ستمگران و طواغیت زمان است
[سوره المائدة (5): آيه 105]
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ لا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ (105)
اى كسانى كه ايمان آوردهايد! بر شما باد (حفظ) خودتان. چون شما هدايت يافتيد، آن كه گمراه شد زيانى به شما نمىرساند.
نکته
از رسول خدا سوال شد منظور از « عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ »چیست؟ فرمود: "آمر بالمعروف و انه عن المنکر و اصبر علی ما أصابک حتی اذا رأیت شحا مطاعا و هوی متبعا و اعجاب کل ذی رأی برأیه، فعلیک بنفسک و دع عنک أمر العامة "(تفسیر عیاشی ج1 ص 348)
در این آیه حضرت رسول صلی الله علیه و آله تأکید بر امر به معروف و نهی از منکر می کنند تا سوء استفاده از آیه نشود و تا آنجا بر آن امر تأکید دارد که از سوال کننده می خواهد که در این راستا پیش برو با ظلمه و طاغوتها و ستمگران در بیافت و هر چه بر سرت آمد برای خدا تحمل کن و در صورتی که زورت نرسید و دیدی مردم هم دنبال هوی پرستی هستند و دیگر قابل اصلاح نیستند و نظر تو را نمی پذیرند، و به کار زشت خویش شادمانند، و بخل و هوای نفس بر آنان حکومت می کند، آنها را رها کن و به خودت برس
پس اول باید وارد یک کارزار و پیکار با زورگویان بشوی در صورتی که کار به جائی نرسد خود را دریاب و مواظب باش « عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ» و مطمئن باش که در روز رستاخیز، آنگاه که همه شما به سوی خدای خود بازگشتید ، هر کس به جزای کار خویش می رسد و در محکمه عدل الهی، ظالمان و فاسدان کیفر خواهند شد و شما مؤمنان هدایت یافته پاداش خوبی خواهید داشت.
بازیاد:
🌹آمریکا با جنایت تروریستی اهواز به راهبرد خود شلیک کرد
ارتکاب تحرکات تروریستی کور نشان میدهد پروژه آشوب جواب نداده و دشمن مرتکب رفتارهایی میشود که ناقض راهبرد اختلافافکنی است.
روزنامه فرهیختگان با اشاره به جنایت تروریستی در اهواز نوشت: پیام آشکار حمله تروریستی در اهواز آن هم توسط گروهکی جداییطلب که آشکارا از ارتباطش با دولتهای مرتجع منطقه میگوید، در وهله اول تغییر راهبرد محور ضدایرانی از آشوب داخلی به حمله تروریستی است.
تصمیمسازان و تصمیمگیران هیئت حاکمه ایالات متحده در مواجهه 40 ساله با جمهوری اسلامی احتمالا به تجربه مهمی رسیدهاند، اینکه مواجهه سخت و فیزیکال اعم از جنگ یا اقدام تروریستی با جمهوری اسلامی عموما منجر به ایجاد وحدت داخلی، انسجام در ادبیات مسئولان و کم شدن فاصله مردم و مسئولان میشود. آثار پسینی تجربه انباشته جنگ تحمیلی و اقدامات مسلحانه سازمان منافقین در دهه 60 در همین پارادایم بازخوانی میشود.
اما چه شد که محور ضدایرانی به چنین نقطهای رسید؟ تحولات داخلی ایالات متحده و چالشهای آن در سیاست خارجه با چین،
کره شمالی و حتی اروپا و البته چالشهای درون حاکمیتی عربستان سعودی و البته اوضاع دراماتیک سعودیها در یمن نوعی شتابزدگی را در رفتار آنها با ایران پدید آورده که ممکن است اشتباهات محاسباتی اینچنینی را پدید آورد. البته دلیل مهمتر برای این خطای محاسباتی بزرگ محور غیرایرانی عدم نتیجهگیری مطلوب آنها از راهبرد ایجاد آشوب از دی ماه 96 تا شهریور 97 است.
امروز برای بخشهای زیادی از مردم روشن شد آنچه رباتها و لشکر اجیر شده سایبری در توئیتر و ... از مبارزه طرح میکنند دقیقا چیست؟ جسد شهید چهارساله اهوازی تابلوی دقیقی از خروجی مطلوب این تروریستهای سایبری است. اثر دیگر این اقدام ایجاد سوالات جدی درخصوص برخی معیارهای دوگانه نظام بینالملل است، حالا که بحث کارگروه FATF داغ است یک سوال مهم این است که نسبت این کارگروه با تروریستهایی مانند الاحوازیه چیست؟ آیا کارگروه FATF که ادعای شفافسازی منابع مالی گروههای تروریستی را دارد از منابع این گروه تروریستی خبر دارد؟ اگر خبر ندارد که نشان میدهد این مجموعه کارایی ندارد و کار کردن با آن اقدامی عبث است و اگر خبر دارد حالا که دولت ایران داوطلبانه بخشهای عمدهای از درخواستهای این کارگروه را اجرا میکند. FATF حاضر است منشأ و مبدأ منابع این گروه وگروههای مشابه تروریستی را که در غرب و جنوب شرق ایران علیه مردم اقدام تروریستی میکنند دراختیار افکار عمومی ایران و دنیا قرار دهد؟
بازیاد:
روزمان را با قرآن آغاز کنیم ( تقدیم به شهداء دفاع مقدس)
شهادت در راه حمايت از رهبر الهی
[سوره يس (36): آيات 26 تا 27]
قِيلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ قالَ يا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ (26)
بِما غَفَرَ لِي رَبِّي وَ جَعَلَنِي مِنَ الْمُكْرَمِينَ (27)
(سرانجام او را شهيد كردند) به او گفته شد: به بهشت وارد شو. گفت: اى كاش قوم من مىدانستند.
كه پروردگارم مرا بخشيد و از گرامى داشتگان قرارم داد.
پيامها:
1- شهادت در راه حمايت از رهبر الهی سابقهاى بس طولانى دارد. «قِيلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ»
2- مردان خدا حتّى بعد از مرگ و شهادت نيز در فكر زندهها هستند. «يا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ»
3- شهادت سبب مغفرت است. «بِما غَفَرَ لِي»
بیان آیه الله جوادی آملی:
تبيين سخن شهدا با خدا و همفکران خود
شهدا دو سخن دارند يكي اينكه مستقيماً با خدا سخن ميگويند كه ﴿وَ يَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِم﴾؛ يكي هم به بازماندگان و راهيان و همخطهاي خود ميگويند: ﴿يَا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ ٭ بِمَا غَفَرَ لِي رَبِّي وَ جَعَلَنِي مِنَ الْمُكْرَمِينَ﴾.
چون شهيد جزء گروههاي استثنايي است كه زنده وارد برزخ ميشود، زنده نه يعني زندهٴ دنيايي، او به حيات دنيايي مُرده است، اما ميداند كجا دارد ميرود؛ خيليها هستند نميدانند و بعد از مدتها ميفهمند كه مُردند میبينند يک وضعيه و اوضاع عوض شده، اما کجا آمدند و اينجا چيه، برای خيلیها روشن نيست که مُردند، بعد از مدتها ميفهمند كه مُردند، اما اين شهيد, زنده وارد برزخ ميشود؛ يعني كاملاً فهميد که مرده است و چه كسي به سراغ او آمده است, گروهي از مؤمنين هم البته همينطور هستند، اما اينها به صورت شفاف از كلّ اين صحنه باخبر میباشند كه الآن كجا هستند, مُردند, وارد صحنه برزخ شدند, چه كسي راهيِ راه آنهاست, چه كسي راهيِ راه آنها نيست و اينها; لذا حرفشان اين است كه اي كاش راهيان راه ما ميفهميدند اينجا چه خبر است ﴿يَا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ ٭ بِمَا غَفَرَ لِي رَبِّي وَجَعَلَنِي مِنَ الْمُكْرَمِينَ﴾.