📢📢📢📢
عرض سلام و احترام
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه بابرکت به استحضار میرساند
بسیجیان بزرگوار حتما سریعا بعد از نصب پیام رسان روبیکا لینک های زیر وارد شوید .
https://rubika.ir/baseerat_tehran
کانال بصیرت استان تهران و انتخاب ناحیه اسلامشهر
https://rubika.ir/baseerat_islamshahr
کانال بصیرت اسلامشهر عضو شوید و نام حوزه تحیت را انتخاب کنید .
پاسخهای انتخاباتی توسط قرآن کریم:
۱- چرا رای بدهیم؟
- جواب: "ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم"(رعد -11)
خدا سرنوشت قومی را تغییر نمیدهد مگر زمانی که خودشان تصمیم بگیرند که سرنوشتشان را تغییر دهند
۲- من وقتی نمیدانم به چه کسی رای بدهم باید چکار کنم؟
جواب: "فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون" (نحل - 43)
از اهلش بپرسید
۳- اگر پرسیدم و دیدم هر کسی از پیش خودش اخباری میدهد و تحلیلی میکند آن وقت چه کنم؟
جواب: نگاه کن به شخصی که خبر میدهد که آیا عادل است یا فاسق
قرآن میفرماید:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ (حجرات -6)
ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ! ﺍﮔﺮ ﻓﺎﺳﻘﻲ ﺧﺒﺮﻱ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩ ، ﺧﺒﺮﺵ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻭ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻛﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﻣﺒﺎﺩﺍ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﻧﺎﺁﮔﺎﻫﻲ ، ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺭﺍ ﺁﺳﻴﺐ ﻭ ﮔﺰﻧﺪ ﺭﺳﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﺑﺮ ﻛﺮﺩﻩ ﺧﻮﺩ ﭘﺸﻴﻤﺎﻥ ﺷﻮﻳﺪ .
۴- اگر در جامعه موقع تبلیغات موجی ایجاد شد چه کنم؟
جواب: "و لا تتبعان سبیل الذین لا یعلمون" (یونس - 8)
راه کسانی را که علم ندارند پیروی نکن
۵- چگونه افراد را تشخیص دهیم؟
جواب: به دنبال کسانی که از چاپلوسی و تعریف و تمجید لذت میبرند نروید.
قرآن میفرماید : "یحبون ان یحمدوا بما لم یفعلوا"(آل عمران - 188)
دوست دارند به خاطر کارهایی که در حیطه وظایف آنها بوده و انجام ندادهاند مورد ستایش قرار گیرند
۶- به چه کسی رای بدهیم؟
"أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرِينَ يُجاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ "(مائده - 54)
جواب: به کسی رای بدهیم که آنان نسبت به مؤمنان نرم و فروتن و در برابر كافران سرسخت و قاطعند، در راه خدا جهاد مىكنند و از ملامت هيچ ملامتكنندهاى نمىهراسند
#ما_منتظر_انتخاباتیم
#ایران_قوی
@m_eshgh_sarallah
روزمان رابا #قرآن آغاز کنیم
🔰👇تحقیر امریکا درطبس ثمره مقاومت ملتی مومن به خدا
یا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ جَاءتْكُمْ جُنُودٌ فَأَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ رِيحاً وَجُنُوداً لَّمْ تَرَوْهَا وَكَانَ اللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيراً (احزاب/9)
اى كسانى كه ايمان آورده ايد! نعمت خدا را بر خود به ياد آوريد، آن گاه كه (دشمنان شما در قالب) لشكريانى به[قصد نابودی شما] سراغتان آمدند، ولى ما (براى دفاع از شما) تند بادى (سخت) و لشكريانى كه آنها را نمى ديديد بر آنان فرستاديم، (و بدين وسيله دشمنان را قلع و قمع كرديم)، و خداوند به آنچه انجام مى دهيد بيناست
🌼👇 شرط دريافت امدادهاى الهى، ايمان و تلاش است. «يا ايها الّذين آمنوا اذكروا نعمة اللّه» (مسلمانان آماده ى دفاع شدند، خندق كندند و سپس يارى شدند.)
- ياد نعمت ها، مورد سفارش خداوند است. «اذكروا نعمة اللّه» ياد امدادهاى الهى، روحيّه ى رزمندگان را بالا مى برد.
- انسان در معرض فراموشى نعمت است و به تذكّر نياز دارد. «اذكروا نعمة اللّه»
- پاسخ جنود را بايد با جنود داد. «جاءتكم جنودٌ - فارسلنا ... جنوداً»
- پيروزى ها را از خدا بدانيم.«فارسلنا عليهم»
- با اراده خداوند بادها هم سرباز مى شوند. «فارسلنا عليهم ريحاً»
- فرشتگان، هم به مؤمنان دعا مى كنند و هم آنان را بشارت و امداد مى دهند. «فارسلنا - جنودا»
- اگر خداوند ببيند كه ما به وظيفه ى خود عمل مى كنيم، امدادهاى خود را بر ما نازل مى كند. «كان اللّه بما تعملون بصيراً
@m_eshgh_sarallah
توحید ایمانیست، آگاهانه، همراه با تعهد، تعهدش از تعهد همهی مبانی اعتقادیِ مذهبی و غیرمذهبی، سنگین تر است و قاطع تر و جامع تر و شامل تر است.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_سیزدهم
@m_eshgh_sarallah
📖🍃
🍃
•[ #سیر_مطالعاتے 📚 ]•
🔹یک عامل دیگر از عوامل هضم
جبههی خودی و سایش آن، کشیده
شدن پای عناصر این جبهه به دعواهای
خطی است که در برههای از زمان، در
این کشور واقعاً فاجعه آفرید. ناگهان
بین سیاسیون، نماینگان مجلس و برخی
دیگر از مسئولین، دعواهایی بروز کرد
که اصل آن دعواها موجّه نبود.
🔹هر دو خط، بلاشک، در حدی جرم
داشتند. هر دو خط، هم آدمهای بسیار
خوب داشتند، هم آدمهای ناباب داشتند،
هم آدمهای متوسط داشتند.
#استاد_سید_علی_خامنه_ای
#کتاب_دغدغههای_فرهنگی /منبع
#کتاب_سوم #فصل_ششم
#تهدیدات_درونی
@m_eshgh_sarallah
برگی از تاریخ اسلام
امام علی(ع) و تساوی نژادها🔻
🔸من یک مسلمان ایرانی بودم در کنار حضرت علی(ع) با جمعی دیگر نشسته ، به سخن ایشان گوش می دادیم، یا سؤال می کردیم .
🌀یک آقایی که آدم مرفهی بود و هیکل چاقی داشت، وارد جمع ما شد، خواست بنشیند اما نزدیک امام جای خالی نبود، بخاطر غرورش ناراحت شد ، به امام گفت: چرا این همه سرخپوست اطراف تو را گرفته و بین ما و تو فاصله انداخته اند.(1)
🔸او بر خلاف دیدگاه اسلام، هنوزهم به نژاد خود می بالید، و ناراحت بود که چرا امام علی(ع) با غیر عرب ها اینقدر خودمانی می شود.
🔹انتظار داشت چون در میان قبیله اش صاحب نفوذ است، همه جا برایش جا باز کنند و بگویند بفرمایید آقای محترم!
🔸آنروز امام به حرف او بهایی ندادند و با کنایه فرمودند: چه كسى مرا بر اين آدم هاى چاق و فربه يارى مى دهد؟
💥اما چند سال بیشتر نگذشت ، ما دیدیم بعد از ترور امام، معاویه که تعصب نژادی داشت با نیرنگ بر سر کار آمد و این افراد ثروتمند و قدرتمند، اطرافش را گرفتند و ما را از حکومت و قدرت کاملا دور کرده و تا توانستند منزوی کردند.
1- کتاب نقش ائمّه در احياء دين ج 14 علاّمه عسگرى
🔹💠🔹💠🔹
تدوین: س.م.ح.مرکبی
@m_eshgh_sarallah
📿🍃
🍃
•[ #در_محضر_علما 🔆 ]•
🌀/ علامه حسنزاده آملی:
🔹دلی را نشکن که اگر شکسته شد
قابل التیام نیست؛
چنانچه اگر ظرف سنگینی شکست،
با لحیم اصلاح نمیشود..
🔰| #بهار_قرآن
🌙| #رمضان
🍃| #شایداندکیتلنگر
📝| #درس_اخلاق_مجازے
@m_eshgh_sarallah
🍃🌷🍃 ﷽ 🍃🌷🍃
🍃 بصائر علوی
🍃حق و باطل در کلام امیرمومنان
#قسمت_شانزدهم
🔰ب)حق وباطل از جنبه ی مادی
🔰 5⃣ _موانع شناخت حق
🎀 ۸_ اکتفا به شنیده ها و عدم برخورد مستقیم با واقعیات
🌹 #امیرمومنان فرمودند:
🍃 آگاه باشید که میان حق و باطل فاصله ای نیست مگر به قدر چهار انگشت. وقتی معنای این سخن را از امام (ع) پرسیدند، حضرت انگشتهای خود را به هم چسباند و بین گوش و چشمش قرار داد و فرمود باطل آن است که بگویی شنیدم و حق آن است که بگویی دیدم. #خطبه125
🍃 همچنین امام (ع) به مالک اشتر تأکید می کند مبادا خویشتن را از رعیت پنهان کنی، زیرا رو نشان ندادن حکمرانان به رعیت اطلاع بر آنچه را که از آن غایب بوده اند میسر نمی کند و در نتیجه حق به باطل آمیخته می گردد.( #نامه53)
🎀 ۹_ شخصیت پرستی
یکی از علل حیرت انسان در تشخیص حق از باطل این است که به جای محک زدن افراد با حق، حق را با افراد محک می زند و این امر مانع بزرگی بر سر راه شناخت حق است.
🍃چنانکه امام (ع) خطاب به حارث بن حوط او را متوجه سرگردانی و حیرتش که نتیجه شخصیت پرستی او بود نمود #حکمت262
📒 #نهج_البلاغه
↩️ ادامه دارد
@m_eshgh_sarallah