فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️ روی آبادی نبینند، آنانی که تو را ویران میخواهند ...
▪️۸ شوال سالروز تخریب بارگاه مقدس ائمه بقیع علیهمالسلام به دست وهابیت خبیث ...
@m_eshgh_sarallah
🔴قاب عكسی كه سردار دلها در آن نبود
🔹دلنوشته امیرعبداللهیان به بهانه دیدار بشار اسد با رهبر انقلاب: مسافر شام! خوش آمدی! در همه جای ایران، تصویر اقتدارآمیز و زیبای سردار رشید اسلام، قهرمان بزرگ مبارزه با تروریسم، حاج قاسم سلیمانی نقش بسته است.
🔹امروز دمشق در امنیت و ثبات است. حلب میخندد، دیرالزور آرام است، کودکان سوریه سرگرم بازی و شادیاند و کوچههای نبل و الزهرا، فوعه و کفریا و …از صدای خمپارهها، دیگر نمیلرزد.
🔹امروز دیگر از کابوس داعش در دیار شام، اثری باقی نمانده و این همان وعدهای بود که حاج قاسم، مژده آن را داده بود.
@m_eshgh_sarallah
⭕ *گوش دادن، پیش نیاز ارتباط کلامی مؤثر*است و باید زوجین مهارت خوب گوش دادن را بدانند
. 💝بیشترِ مشکلات بین زوجین با تمرینِ فنونِ گوش دادنِ موثر، می تواند حل شوند.
👂🏻 زوجین باید مهارتهای خوب گوش دادن را آگاهانه یاد بگیرند و تمرین کنند، در واقع برای داشتن روابطِ خوب، نیاز داریم که آنها را بیاموزیم. در زیر تعدادی از این مهارت ها آمده است:
۱) صاف و راست بنشینید...
۲) تماس چشمی برقرار کنید و آن را حفظ کنید...
۳) پرسش های روشن کننده بپرسید...
۴) سرتان را به نشانه تایید تکان دهید یا با صدای مثل "آهان یا آره" نشان دهید که در حال تایید کردنِ گفته های او هستید...
۵) صحبت طرف مقابل را قطع نکنید...
۶) گفتوگو را با گفتنِ "چیز دیگه ای نمی خوای بگی" به پایان برسانید ...
@m_eshgh_sarallah
👂 گاه زوجین صحبت های طرف مقابل را می شنوند اما گوش نمی کنند، به این معنی که فقط صدای طرف را شنیده اما به حرف های او دقت نمی کنند یعنی "مهارت گوش دادن" ندارند واین امر موجب می شود بسیاری سوءتفاهم ها پیش آمده و روابط دچار مشکل شود.
🗣 همچنین زوجین باید نحوه گفت و گوی صحیح را یاد بگیرند و بتوانند با یکدیگر گفت و گو کرده و مشکلات را با حرف زدن با هم حل کنند.
@m_eshgh_sarallah
🍃✨🍃✨🍃✨
⁉️⁉️می دونید بخشیدن و فراموش کردن یکی نیست؟ .
✴️ممکنه همسرمون را ببخشیم اما ناراحتی ها رو فراموش نکنیم، اونوقته که روی هم جمع میشن،
✴️که در آخر شروع به ویران کردن زندگیمون می کنه
✅ببخشید و دیگه فراموش کنید، گفتن اتفاقات چندسال قبل زندگیمونو بهتر نمی کنه،
@m_eshgh_sarallah
✨ باید زوجین یاد بگیرند که طرف مقابل هم یک انسان است و می تواند خطاهایی داشته باشد و هیچ انسانی بی خطا نیست.
🌀 در ضمن باید توجه کرد زن و مرد با هم تفاوت دارند و باید این تفاوت ها را زوجین بدانند ، دو طرف باید ویژگی های یکدیگر را بشناسند و باید بدانند که زن و مرد با یکدیگر متفاوت هستند و شاید ویژگی که آن را تحقیر می کنند جزو ذات وجودی زن یا مرد باشد.
@m_eshgh_sarallah
🍃✨🍃✨🍃✨
✅✅گاه بهتره برای بهبود شرایط زن و شوهر موقتا از یکدیگر فاصله بگیرند.
🍃 همه ما انسان ها نیاز به فضا و تنهایی داریم. پس یکی از زوجین می تونه به مسافرت بره و دیگری در منزل بماند. تنهایی به ما کمک می کند. که بهتر فکر کنیم. و خودمونو بازسازی کنیم.
🤔 در تنهایی عمیق تر به مشکلات فکر می کنیم. گاه زمان در بسیاری از موارد حلال مشکلات به خصوص درمان طلاق عاطفی است.
@m_eshgh_sarallah
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
🌳🌲چرا خواص جامعه دینی «بقیه الله ها» جهاد تبیین نمیکنند؟
[سوره هود (11): آيه 116]
فَلَوْ لا كانَ مِنَ الْقُرُونِ مِنْ قَبْلِكُمْ أُولُوا بَقِيَّةٍ يَنْهَوْنَ عَنِ الْفَسادِ فِي الْأَرْضِ إِلاَّ قَلِيلاً مِمَّنْ أَنْجَيْنا مِنْهُمْ وَ اتَّبَعَ الَّذِينَ ظَلَمُوا ما أُتْرِفُوا فِيهِ وَ كانُوا مُجْرِمِينَ (116)
پس چرا در قرون قبل از شما، صاحبان علم و قدرتى نبودند تا مردم را از فساد در زمين باز دارند، مگر گروه كمى از كسانى كه از ميان آنان نجاتشان داديم، و ستمگران دنبالهرو و دلبستهى مال و مقامى شدند كه در آن مست و سركش شده بودند و آنان مردمى مجرم و گناهكار بودند.
🌳🌲آیه الله جوادی آملی تفسير سوره ذاريات جلسه 20 (1395/11/06)
﴿اتَّقُوا فِتْنَةً﴾ که اين فتنه فقط شامل ستمکاران نميشود، بلکه همه را ميگيرد، حالا بايد ديد که آن چه فتنهاي است که عدهاي که بايد امر به معروف و نهي از منکر کنند نکردند، وظيفه خود را انجام ندادند دامنگير آنها شده است. در بخشهايي از قرآن کريم که بحثهاي آن قبل از گذشت، فرمود اينها که ﴿أُولُوا بَقِيَّةٍ﴾ هستند ﴿فَلَوْ لا كانَ مِنَ الْقُرُونِ مِنْ قَبْلِكُمْ أُولُوا بَقِيَّةٍ يَنْهَوْنَ عَنِ الْفَساد﴾ ذيل آيه اين مطلب ثابت شد که اين لقب «بقيّة الله» در نظام خلقت بالاصاله برای اهل بيت مخصوصاً وجود مبارک وليّ عصر است؛ اما بالتّبعِ وليّ عصر شاگردان آنها هم «بقيّة الله» هستند. ، فرمود اينها ﴿أُولُوا بَقِيَّةٍ﴾ هستند، در اديان سابق، شرايع سابق علما را ميگفتند: ﴿أُولُوا بَقِيَّةٍ﴾ چون اينها هستند که ميمانند، فرمود چرا «اولوا بقيّه»اي نبودند در برابر اينها که جلوي فضاي مجازي يا حقيقي را بگيرند ﴿فَلَوْ لا كانَ مِنَ الْقُرُونِ مِنْ قَبْلِكُمْ أُولُوا بَقِيَّةٍ يَنْهَوْنَ عَنِ الْفَساد﴾ فرمود آنها که «بقيّة الله» هستند ؛اينها بايد جلوي فضاي مجازي را بگيرند، به نظر ما جلوي فضاي حقيقي را بگيرند اين فضا فضاي حقيقي است که دامنگير خيلي از جوانها شده است. فرمود چرا «بقيّة الله»هاي جامعه جلوي اين فضاي مجازي را نميگيرند ، اين گونه از فِتن ﴿لا تُصيبَنَّ الَّذينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً﴾ اگر «اولوا بقيّة»؛ يعني «بقيّة الله»ها يعني شاگردان «بقية الله» يعني مصاديق «الْعُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِيَ الدَّهْر»، اينها اگر قيام کردند و چنين فتنهاي بيايد يقيناً ذات اقدس الهی اينها را حفظ ميکند و گرنه اگر ـ خداي ناکرده ـ اينها هم به وظيفه خود عمل نکنند، اين طور ميشود.
✍#جبعلی_بازیاد
@m_eshgh_sarallah
🌻🇮🇷🌻 ﷽ 🌻🇮🇷🌻
🌻 بصائر علوی
🌹 قال علی علیه السلام :
لَمْ يَذْهَبْ مِنْ مَالِكَ مَا وَعَظَكَ.
« آنچه از مال تو از دست مى رود و مايه پند و عبرتت مى گردد در حقيقت از دست نرفته است. »
📒 #نهج_البلاغه ،حکمت۱۹۶
#سرمایه_باعث_رشد
#کار_اقتصادی
#آموختن_علم
🌺 سال "تولید؛ دانشبنیان، اشتغالآفرین"🌺
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فَبَلِّغْهُ مِنّاٰ تَحِیَّةً وَ سَلاٰماً...
«أَللّٰهُمَعَجِّلْلِوَلیِکَٱلْفَرَج»
✅ تدوین: مرتضوی نژاد
@m_eshgh_sarallah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مکالمه شنیدنی بین رهبر انقلاب و سید حسن نصرالله!
🔹تو که هنوز جوانی، و محاسنت سیاه من از خستگیها چه بگویم با این محاسن سفید...
@m_eshgh_sarallah
#یک_آیه، یک پند
وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ
ﻭ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺭﺍ ﺑﺎﺯﮔﻮ ﻛﻦ.
(ضحی/١١)
🔹🔸🔹
وقتي يك چای تلخ مقابلتان میگذارند، چه ميكنيد؟ با يكي دو حبه قند آن را شيرين ميكنيد تا نوشيدنش برایتان گوارا شود.
سختيهای زندگی مثل همان چای تلخ است و نعمتهای الهی درست شبيه همان حبههای قند،
و از آنجا كه زندگي انسان بدون رنج و مرارت نمیتواند باشد، خداوند توصيه میکند نعمتهای مرا به خود یادآوری کنید. 😊
💠زندگیتان شیرین و گوارا باد! 😊
@m_eshgh_sarallah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | صمیمانه از کار مضاعف معلمین در دوران کرونا تشکر میکنیم
🔺 گزیده بیانات امروز رهبر انقلاب در #دیدار_معلمان
@m_eshgh_sarallah
🔷 بسط محتوایی برخی کلیدواژه های ذکر شده در بیانات امروز رهبر معظم انقلاب
1⃣ #هویت
✅ ص ۶۳
تشکيل هويت نسل جديد به دست معلم است؛ يعني حتّي نقشي پررنگتر از نقش خانواده و پدر و مادر. خود شما هم فرزندان مدرسهای داريد و میبینید که گاهي اوقات فرمايش آقا معلم يا خانم معلم براي بچه وحي مُنزل است؛ به خانه میآید، کاري را انجام میدهد يا کاري را انجام نمیدهد، يا ساعتي میخوابد يا ساعتي ورزش میکند، يا کار ديگري میکند؛ چون اینها را معلم گفته. پدر و مادر که بارها اين حرفها را میگویند، تأثير ندارد؛ اما حرف معلم تأثير دارد. در اکثر موارد حرف معلم بر حرف پدر و مادر در ذهن کودک و نوجوان ترجيح پيدا میکند. اين است نقش معلم. اگر ما میخواهیم اين هويت، خوب شکل بگيرد؛ اگر میخواهیم نسلي به وجود بيايد که اعتمادبهنفس و انضباط اجتماعي داشته باشد؛ يک نسل مسؤوليت پذير و باعرضه و باکفايت براي کارهاي بزرگ، يک نسل داراي ابتکار، يک نسل مهربان و بدون احساس انتقامگیری در درون خانوادهی بزرگ جامعه، يک نسل فداکار، يک نسل پُرکار، يک نسل کم اسراف و دور از اسراف؛ اگر میخواهیم فرهنگ عمومي جامعه به اين سمت حرکت کند، راه و کليدش آموزشوپرورش است. براي تربيت چنين نسلي، آموزشوپرورش بايد مهيا و مناسب باشد. (۱۳۸۴٫۲٫۱۲)
✅ ص ۱۶۱
اوّلچیزی که لازم است برای دانشآموز خودمان در نظر بگیریم، این است که در او هویت مستقل ملّی و دینی به وجود بیاوریم؛ این اولین چیز؛ هویت مستقل و با عزت. جوانمان را جوری بار بیاوریم که دنبال سیاست مستقل باشد، دنبال اقتصاد مستقل باشد، دنبال فرهنگ مستقل باشد؛ وابستگی، رُکون به دیگران، اعتماد به دیگران و تکیهی به دیگران در وجود او بهعنوان یک روحیه رشد نکند. ما ازاینجهت دچار آسیبیم؛ این را به شما عرض بکنم! شما میبینید یک کلمهی فرنگی که وارد کشور میشود، فوراً بزرگ و کوچک و عمامهای و غیر عمامهای و مانند اینها، همه این کلمه را به کار میبرند. خب چرا آقاجان؟ چرا ما اینقدر مشتاقیم و تشنهایم که تعبیرات فرنگی به کار ببریم؟ چرا؟ این همان حالتی است که به ارث برای ما گذاشتهاند. این همان حالت دوران طاغوت است که دوران جوانی خود ما است. (۱۳۹۵٫۲٫۱۳)
@m_eshgh_sarallah
🔷 بسط محتوایی برخی کلیدواژه های ذکر شده در بیانات امروز رهبر معظم انقلاب
2⃣ #علم_نافع
✅ ص ۱۷۶
دنبال علمی باشیم که برای کشور لازم و نافع است؛ نه فقط برای حال کشور، بلکه برای ده سال بعد و بیست سال بعد کشور. ممکن است ما در بیست سال بعد، یک نیازی داشته باشیم که از امروز باید تحقیقاتِ آن نیاز شروع بشود. اگر امروز تحقیق نکردیم، اگر امروز خودمان را آماده نکردیم، آنوقتی که لازم داریم دستمان خالی خواهد بود. باید این نیازسنجی انجام بگیرد و نیازهای امروز هم مورد ملاحظه قرار بگیرد. دانشجویی و دانشآموزی و فراگیری علم و تعلیم علم، بر مبنای نفع آن و نیاز آن باشد. الان به من گزارش میدهند که بسیاری از همین مقالاتی که گفته شد -که خب تعداد مقالات زیاد است- به درد کشور نمیخورد؛ یعنی کار تحقیقیای مقالهنویس انجام داده امّا مفیدِ برای کشور نیست؛ یا مفیدِ برای هیچکس نیست، یا مفیدِ برای آن شرکت خارجیای است که بهنحوی سفارشدهندهی این مقاله است؛ شاید خود صاحبمقاله هم نداند که سفارشدهندهی این مقاله کیست! به نفع او است. این فایده ندارد. حتّی پایاننامههای دکتری -اینجور که به من گزارش کردهاند؛ من نمیخواهم تکیه کنم و حتماً بگویم اینجور است- به من اینجور گزارش کردهاند که با نگاه خوشبینانه، ده درصد پایاننامههای دکتری به درد مسائل کشور میخورد. خب پایاننامهی دکتری یک ذخیره است، یک گنج است؛ پایاننامههای دانشجویان واقعاً یک گنجینه و یک ذخیره است برای کشور. موضوع این پایاننامه چه باشد که برای کشور مفید باشد؟ این مسئلهی اوّل. در روایات ما هم راجع به علم نافع تکیه شده. خود اساتید هم در این جلسات ماه رمضان -که معمولاً هر سال یک جلسه با آقایان و خانمهای اساتید دانشگاه داریم، اینجا میآیند سخنرانی میکنند- چندین نفر از آنها تا حالا، من یادم است که راجع به این نافع نبودن بعضی از کارهای تحقیقی در کشور هشدار میدادند؛ بنده هم بارها این را گفتهام. پس اولین مطلب این است که علم باید، هم نیاز امروز را تأمین کند، هم نیاز آینده را؛ این آینده را حدس بزنید، محاسبه کنید ببینید چه چیزی لازم داریم. (۱۳۹۴٫۸٫۲۰)
@m_eshgh_sarallah
🔷 بسط محتوایی برخی کلیدواژه های ذکر شده در بیانات امروز رهبر معظم انقلاب
3⃣ #اعتماد_به_نفس_ملی
✅ ص ۱۶۱
ما باید کودک را از آغاز دارای اعتمادبهنفس و باور به هویت خود بار بیاوریم. البته این مخصوص کودکان دبستانی نیست؛ در دبیرستان هم همین هست، در دانشگاه هم همین هست. (۱۳۹۱٫۷٫۲۰)
✅ ص ۱۶۲
اگر ما میخواهیم اين هويت، خوب شکل بگيرد؛ اگر میخواهیم نسلي به وجود بيايد که اعتمادبهنفس و انضباط اجتماعي داشته باشد؛ يک نسل مسئوليت پذير و باعرضه و باکفايت براي کارهاي بزرگ، يک نسل داراي ابتکار، يک نسل مهربان و بدون احساس انتقامگیری در درون خانوادهی بزرگ جامعه، يک نسل فداکار، يک نسل پُرکار، يک نسل کم اسراف و دور از اسراف؛ اگر میخواهیم فرهنگ عمومي جامعه به اين سمت حرکت کند، راه و کليدش آموزشوپرورش است. براي تربيت چنين نسلي، آموزشوپرورش بايد مهيا و مناسب باشد. (۱۳۹۷٫۲٫۱۹)
@m_eshgh_sarallah
👆آن آقا که بود؟
💥در دیدار ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ رهبر عزیز انقلاب با فرهنگیان، از اینکه نام کاظمی آشتیانی برای نوجوانان و دانش آموزان این مرزوبوم کمتر از کریستین رونالدو شناخته شده است اظهار ناراحتی کردند.
🌸آیا میدانید در پیام کوتاه تسلیت رهبر انقلاب برای درگذشت او، حضرت آقا با ابراز تاسف، تلخکامی و افسوس درگذشت وی را ضایعه ای دردناک خوانده و با ۱۳ صفت ویژه و ممتاز از شخصیت او تجلیل کردند. از جمله:
🍃دانشمند مومن
🍃شخصیت ارزشمند
🍃جهادگر جوان
🍃کانون امید و ابتکار و نوآوری
🍃فرزند صالح انقلاب
🍃عنصر خدوم و باارزش
🍃دانشمند بلند همت
🍃رویش مبارک
💥اما براستی کاظمی آشتیانی که بود و چه کرد؟ آیا ما او را میشناسیم؟ علت علاقه آقا به وی چیست؟
@m_eshgh_sarallah
💥 #نامدار_گمنام‼️
🔴 دکتر #سعید_کاظمی_آشتیانی که بود که کمتر از رونالدو شناخته شده است؟‼️
💥در دیدار ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ رهبر عزیز انقلاب با فرهنگیان، از اینکه نام کاظمی آشتیانی برای نوجوانان و دانش آموزان این مرزوبوم کمتر از کریستین رونالدو شناخته شده است اظهار ناراحتی کردند.
💥اما براستی کاظمی آشتیانی که بود و چه کرد؟ آیا ما او را میشناسیم؟ علت علاقه آقا به وی چیست؟
🔻بیش از ۱۶ سال پیش، غروب۱۴ دیماه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از دانشمندان ایران به نام سعید #کاظمی_آشتیانی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفته است. نام این دانشمند، چندان برای مردم آشنا نبود. همانطور که نام بسیاری از دانشمندان، تازه بعد از مرگشان بر سر زبانها میافتد یا شاید حتی بعد از مرگشان هم هیچوقت شناخته نشوند.
🔸تا زمان درگذشت کاظمی آشتیانی، جز جامعه پزشکی و علمی ایران، واقعا افراد زیادی او را نمیشناختند، اما پیام رهبر انقلاب در ۱۵ دی، اهمیت این چهره علمی را برجسته کرد و نام او بر سر زبانها افتاد.
🔹حضرت آیتالله خامنهای در پیام خود، ضمن ابراز «تأسف، تلخکامی و افسوس»، سعید کاظمی آشتیانی را «دانشمند مؤمن و جهادگر»، «شخصیت ارزشمند»، «کانون امید و ابتکار و نوآوری»، «یکی از فرزندان صالح انقلاب» و «از رویشهای مبارکی که آیندهی درخشان علمی در کشور را نوید میدهند»، توصیف کردند و «فقدان این عنصر خدوم و باارزش» را «ضایعهای دردناک» خواندند.
🔻اما کاظمی آشتیانی چرا دانشمند مهمی به شمار میآمد؟
🔸اگر نام «پژوهشکده رویان»، «سلولهای بنیادین»، «درمان ناباروری»، «بانک بند ناف» و اینجور چیزها را جستوجو کنید، در نتایجی که به دست میآید، قطعا جایی نام سعید کاظمی آشتیانی را خواهید دید.
🔹وی از سال ۶۱ با همکاری دو نفر از همکارانش، جهاد گروه پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران تأسیس کرد. این گروه، هسته اولیه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران بود که ۴ سال بعد شکل و سامان گرفت و سعید کاظمی تا سال ۷۰ مسئول بخش طرحها و تحقیقات آن بود.
🔸از سال ۷۱ با تغییرات ساختار مدیریتی جهاد دانشگاهی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران شد و تا آخر عمرش، در این مسئولیت باقی بود. او در همه این سالها مراکز درمانی متعددی تأسیس و گروههای مختلف پژوهشی را راهاندازی کرد، اما مهمترین جایی که راه انداخت، «پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی» در خرداد سال ۷۰ بود؛ جایی که در طول حدود ۳۰ سال گذشته، هزاران زوج نابارور را خوشحال و صاحب فرزند کرده است.
🔹او تا ۱۴ دی سال ۸۴ که در سن ۴۴ سالگی قلب و نفسش از حرکت ایستاد، در دو حوزه مدیریتی توانست گامهای اساسی و مهمی در گسترش روشهای پیشرفته درمان ناباروری، تولید و تکثیر و انجماد سلولهای بنیادی جنینی و همانندسازی (کلونینیگ) حیوانات رقم بزند. همه اینها، منهای تدریس در دانشگاه، برگزاری جشنوارههای بینالمللی، کارهای تئوریک، مقالهنویسی و ... است.
🔸پس از درگذشت او، هر از گاهی مقام معظم رهبری در نشستهای مختلف از او یاد میکردند. مثلا ۲۵ تیر سال ۸۶ در بازدید از پژوهشکدهی رویان از علت علاقه خود به او گفتند: «علت اینکه من به مرحوم سعید کاظمی اینقدر علاقه داشتم و الان هم در دلم و در ذهنم برای آن جوان عزیز، ارزش و جایگاه قائلم، حرکت او، نحوهی کار او، مدیریت او و پیگیری اوست که یک مجموعهی کاملی بود از آن چیزی که آدم دوست میدارد و آرزو دارد.»
🔹یا مثلا ۱۳ مهر ۸۵ در دیدار اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاهها، خود را مقید به نامآوردن از او دانستند و گفتند: «ما شخصیتهایی داریم از قبیل مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی که حالا من مقیدم از این جوان پاکباختهی مؤمنِ فاضلِ کارآمد و مدیر حقیقتاً انقلابی و مؤمن اسم بیاورم.».
🔸اما برخی رسانهها به نقل از بعضی منابع اعلام کردند که در سال ۸۳ یعنی یک سال قبل از درگذشت سعید کاظمی، نام او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین دانشمندان غرب آسیا که با توسعه دانش سلولهای بنیادی دست برتر علمی را برای ایران ایجاد کرده بود، در فهرست ترور موساد قرار گرفته است.
🔹این گمانهزنی، فرضیهها درباره ترور بیولوژیک این دانشمند را تقویت کرد و چنین تصوری باز هم رو به فراموشی بود تا اینکه حضرت آیتالله خامنهای در سخنرانی نوروزی خود در فروردین سال ۹۵ و در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی، برای سعید کاظمی از لفظ «شهید» استفاده کردند و با آوردن نام او در کنار نام دانشمندانی مانند شهید طهرانیمقدم گفتند: «کاری که شهدای هستهای ما در زمینههای هستهای که بسیار هم حسّاس است پیشاهنگش بودند، کاری که شهید طهرانیمقدّم پیشاهنگش بود، کاری که شهید کاظمی در زمینهی سلّولهای بنیادی پیشاهنگش بود، کارهای بسیار بزرگی است.»
@m_eshgh_sarallah