فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ #کلیپ
🎙 گفتارهایی از دوره اندیشهورزی طلاب جوان انقلابی «اسری»؛ جنبش علم
🔴 احیاء #مردمسالاری
🔸 بازگشت؛ مردم یا حاکمیت؟!
🔹 حجت الاسلام والمسلمین قنبریان
اسفند ۹۹
☑️ @m_ghanbarian
📌پ.ن:
فقط شهدای کودک فلسطینی از اول انتفاضه الاقصی تا کنون از ۳۰۰۰نفر و در بمباران های اخیر از ۴۰شهید گذشته است؛ اما ادارات دولتی وین پرچم اسرائیل بر پشت بامهایشان نصب کردند!آمریکا هم رسما حمایت کرد!
#سالگرد_آیت_الله_بهجت
#جنایات_اسرائیل
#کودک_کشی_در_غزه
☑️ @m_ghanbarian
📌پ.ن:
رشوه در بیان عمیق و سیاسی این عارف بالله فقط زیرمیزی گرفتن یک مدیر و قاضی نیست؛ تعامل جهت دار با بیگانگان برای ماندن در قدرت ولو به قیمت فروختن مصلحت مملکت است.
خدا کند بعد از انقلاب بساط این نحوه رشوه دهی برچیده شده باشد و آنچه این سالها دیده و شنیده ایم واقعیت نداشته باشد!!!
#سالگرد_آیت_الله_بهجت
#سیاست_عارفانه
#نفوذ
#بده_بستان_با_بیگانه
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
💠برگزارشدن راهپیمایی روز قدس امسال در کشورهای اسلامی و منع رسمی حتی خودرویی آن در ایران با شرایط برا
🌐کرونا زدگی حاکمیت، دولت زدگی انقلاب!
بعد از تعطیلی روز قدس در ایران با وجود حماسه های میلیونی در یمن و...، این روزها خیزش های بزرگ مردمی در حمایت از فلسطین را در کشورهای اروپایی و آمریکایی و منطقه اسلامی شاهدیم؛ اما کماکان کرونازدگی حاکمیت و دولت زدگی انقلاب مانع حماسه مردمی است!
ظاهرا واجب تر از منع تصدی گری دولتی در اقتصاد، منع تصدی گری در انقلاب است.
عادت چهل ساله حاکمیتی سازی و از بالا به پایین کردن راهپیمایی های انقلابی، نهادهای اجتماعی انقلاب را در ایران ضعیف تر از کشورهای دیگر با دولت غیر دینی و سکولار کرده است!
و این اصلا اتفاق خوبی نیست!
☑️ @m_ghanbarian
📝نامه مادران بهبهانی به سردار قاآنی
✅ برای خواندن نامه و پیوستن مادران به کمپین و امضاء اینجا را ببینید https://www.farsnews.ir/my/c/66899
#نامه_مادران_بهبهان
#مظلومیت_غزه
#انتقام_از_اسرائیل
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
📎پیوست ویدئو: 🔘چکیده ی ارائه: نگاه فقهی به نظام جبران خدمات/ حجت الاسلام محسن قنبریان در جمع هیات
⚜عدالت حقیقی؛ زندگی زیر یک سقف حقوقی است!
یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید👇
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⚜عدالت حقیقی؛ زندگی زیر یک سقف حقوقی است!
این روزها به تشخیص عدالتخواهِ حقیقی از لقلقه زبانی(۱) محتاج تر شده ایم.
🔅عدالت حقیقی:
آیت الله خامنه ای سال۵۳ در درس گفتارهای طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن:
"جامعه توحیدی، یک جامعه بی طبقه است، یک جامعه ای است که گروه های انسانها در آن جامعه از یکدیگر برحَسَب حقوق و مزایا جدا نشدند. همه انسانها #زیر_یک_سقفِ_حقوقی زندگی می کنند. همه در یک مسیر و با یک نوع امکانات و با یک نوع حقوق زندگی می کنند و حرکت می کنند"(ص۲۷۰ چاپ ششم مرداد۹۴)
❗️زود قضاوت نکنید: انتظار حقوق و مزایای برابر و مساوی برای همه نیست؛ انتظار یک نظم قانونی واحد و یک چتر قانونی(ولو با تفاضل های متعارف) بر سر همه حقوق بگیران از بیت المال است.
🔅یک مثال از چند سقف قانونی!
در اقتصاد کشور دو بخش داریم: خصوصی و عمومی.
برای هریک از اینها هم منطقا دو نظام پرداخت حقوق و مزایا تعریف شده است:
۱. قانون کار: حاکم در بخش خصوصی.
۲.قانون مدیریت خدمات: حاکم در بخش عمومی و دولتی(پرداختهای از بیت المال).
محل مثال ما در دومی است. توسط همین قانون(مدیریت خدمات) یا قانونهای دیگر دستگاه های حاکمیتی و دولتی متعددی از زیر چتر آن خارج شده اند و نظام پرداخت دیگری برای خود پذیرفته اند! طوری که عملا دانه درشت باقیمانده، جمعیت معلم ها و چند دستگاه دیگر است!
⭕️چند نمونه از این مستثنیات:
۱.با ماده۱۱۷ خود قانون خدمات: نهادهای زیر نظر رهبری(۲)، وزارت اطلاعات، دیوان محاسبات، مجمع تشخیص، نهادهای عمومی غیر دولتی، شورای نگهبان، مجلس خبرگان، اعضاء هیات علمی و قضات، کادر سیاسی وزارت خارجه!(۳)
۲.با آیین نامه داخلی مجلس: مجلس شورای اسلامی!(۴)
۳.باماده ۱۰قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب۹۱: وزارت نفت، شرکت ها و سازمان ها و موسسات تابعه!(۵)
۴.بقیه در عکسهای پیوست...
❗️برخی از این استثناء شدگان از قانون جامع، با قوانین عادی، برخی با آیین نامه های داخلی و برخی با مصوبات یک شورای عالی استثناء شده اند.
مثلا شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب می کند که دبیرخانه خود را از قانون خدمات استثناء کند!(۶) یا با اصلاح ماده۱۴ اساسنامه بنیاد ملی نخبگان، آنها را از زیر این سقف حقوقی بیرون می کند!(۷)
قانون احکام دائمی برنامه های توسعه هم برخی دیگر را مستثنی می کند!(۸)
❓پس از این، استثناء شدگان بر اساس چه نظم قانونی و کدام سقف متمایز، حقوق و مزایا می گیرند؟!
باز متفاوت است. برخی ذیل قانون سابق نظام هماهنگ پرداخت رفته اند(مثل قضات با افزایش امتیازات آن قانون) و برخی بشکل هیات امنائی، خود نحوه پرداخت را معین می کنند(مثل کارکنان ستادی وزارت بهداشت و علوم و...)، و...
⚠️ادعا این نیست که تک تک استثناء شدگان با سقف حقوقی جدید، حقوق و مزایای بیشتری دریافت می کنند اما علی الاغلب چنین اند و انگیزه خروج نیز عمدتا دریافت بیشتر است!
❗️جالب اینجاست که قانون مادر(قانون مدیریت و خدمات) هرگز حقوق برابر را پایه گذاری نکرده بلکه امتیازی است و تفاضل تا ۷برابری را هم پذیرفته است!
استثناء شدگی از این قانون، زمینه های تفاضل های بیشتر را فراهم می کند!
🔅پ.ن:
۱. مساله اصلی و اولی برای عادلانه کردن حقوق و مزایا، اول بردن همه زیر یک سقف حقوقی و جلوگیری از این طبقه سازی های قانونی است.
این مساله از مضمون آن قانون واحد برای جبران خدمات مهم تر است. حتی پذیرش درجاتی از تفاضل درون یک سقف حقوقی، عادلانه تر است تا اجازه دادن به سقف های حقوقی متعدد و پیدایش طبقات قانونی جبران خدمات!(دقت کنید)
علی التشبیه نظام قضایی اسلام برای حد دزد شرایط و تبصره های متعدد معلوم کرده است و هرگونه دزدی، حکمش قطع انگشتان دست نیست. اما آن حد با تبصره ها و شرایط را بر همه طبقات اجتماعی لازم الاجرا قرار داده است. نه اینکه مثلا دزدی طبقه اشراف و راه اثبات و میزان حد را متفاوت کرده باشد!(کاری که ما در نظام جبران خدمات کرده ایم!)
۲. این روزها که عدالت و عدالت خواهی شعار همه کاندیدهاست، جا دارد بردن همه زیر یک سقف حقوقی از سوی مردم مطالبه باشد.
رئیس جمهور، رئیس بسیاری از آن شوراهای عالی است. قانونهای برنامه توسعه از دولت صورت بندی میشود. دولت با لایحه می تواند بسیاری از استثناء شدگان را زیر همان چتر قانونی واحد بیاورد.
همه اما اگر عدالتخواه حقیقی و غیر لقلقه زبانی پیدا شود!
#جبران_خدمات
#عدالتخواه_حقیقی
#انتخابات۱۴۰۰
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۰/۲/۲۸
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⚜عدالت حقیقی؛ زندگی زیر یک سقف حقوقی است! این روزها به تشخیص عدالتخواهِ حقیقی از لقلقه زبانی(۱) محت
📌پی نوشت یادداشت عدالت حقیقی؛ زندگی زیر یک سقف حقوقی است! :
۱.رهبر انقلاب در دیدار دانشجویی رمضان۱۴۰۰ بر این مهم تاکید کردند:"بایستی کسانی برسرکار بیایند که معتقد به مردم باشند...حقیقتاً عدالتخواه باشند نه اینکه بهه لقلقه زبان اسم عدالت آورده بشود"(۱۴۰۰/۲/۲۱)
۲.برخی نهادهای زیر نظر ایشان مثل سازمان تبلیغات و کمیته امداد علیرغم ماده۱۱۷، ذیل همان قانون مدیریت و خدمات باقی اند.
۳.ماده۱۱۷ و تبصره۱و۵ آنرا در اینباره اینجا ببینید:
https://yun.ir/6kslne
در تبصره۱ قضات را با افزایش گروه تا۱۲ و امتیاز تا۲۰۰ مشمول ماده۱۴ قانون نظام هماهنگ پرداخت مصوب سال۷۰ کرده و پست های سیاسی وزارت خارجه را ذیل قانون مقررات تشکیلاتی وزارت خارجه مصوب سال۵۲ برده است!
۴.مواد۸۲و۶۰و۲۱و۲۳ آیین نامه داخلی مجلس را اینجا ببینید:
yun.ir/bm0wjb
به موجب تبصره ماده۸۲ مقرری و هزینه های نمایندگی، هرسال در جلسه مشترک هیات رئیسه وکمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات معلوم میشود و...
۵.ماده ۱۰ قانون وزارت نفت را اینجا ببینید:
https://rc.majlis.ir/fa/law/show/811809
تصریح به استثناء شدن از قانون مدیریت خدمات
۶.مصوبه سابق را اینجا ببینید:
https://rc.majlis.ir/fa/law/show/100631
طبق ماده۶ تصویب آیین نامه های مالی با هیات امناء است که همان اعضای شورای انقلاب فرهنگی اند. تهیه آیین نامه اش هم طبق ماده۸ با دبیرخانه است!
۷.مصوبه آنرا اینجا ببینید:
https://rc.majlis.ir/fa/law/show/803581
۸. این قانون را اینجا ببینید:
https://rc.majlis.ir/fa/law/show/1014070
با ماده یک دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و فرهنگستانها و پارکهای علم و فن آوری را استثناء و به هیات امناء می سپارد
با ماده۱۶ صندوق توسعه ملی را!
درباره بیمه مرکزی و بانک مرکزی و سازمان هواپیمایی هم در مواد بعد راملاحظه کنید
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⚜عدالت حقیقی؛ زندگی زیر یک سقف حقوقی است! این روزها به تشخیص عدالتخواهِ حقیقی از لقلقه زبانی(۱) محت
مساوات، تنبیه الامه.pdf
313.2K
پیوست یادداشت:
⚜عدالت حقیقی؛ زندگی زیر یک سقف حقوقی است!
حجت الاسلام قنبریان۱۴۰۰/۲/۲۸
🔅صفحات ۱۰۰تا۱۰۶ کتاب تنبیه الامة و تنزیه الملة/ محقق نائینی/ در بحث مساوات قانونی و رفع مغالطات در آن
#متن_تخصصی
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⚜عدالت حقیقی؛ زندگی زیر یک سقف حقوقی است! این روزها به تشخیص عدالتخواهِ حقیقی از لقلقه زبانی(۱) محت
46.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️وزرا و مدیران دولتی شرعا چقدر میتوانند حقوق بگیرند؟
🔹حجت الاسلام قنبریان: در روایات لعن شده حکمرانی که همزمان تجارت کند. حالا مسئولین همزمان چند جا کار اقتصادی میکنند.
🔸اصلا عدد ۲۰، ۳۰ میلیون برای حقوقها معنی ندارد
#حکمرانی_خوب
@ir1400tv
برای تفصیل بیشتر و دقیق تر بخوانید:
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1990
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
☘سه جمهوری در یک جمهوری❗️ #گفتمان_برگشت_به_مردم چکیده ای از دو ارائه در جمع طلبگی-دانشجویی ❓وقتی می
👥 زیرساخت های مشارکت!
۲۰هزار تاجر با حداکثر ۵۰۰منتخب در کل کشور، پارلمان بخش خصوصی را در یکی از لایه های جمهوری اسلامی می سازند. با بسته پیشنهادی به رئیس جمهورِ بعد، هم حقوق خود را مطالبه و هم نقش خود در فرآیند تعویض دولت و انتخابات را ایفاء می کنند.
بیش از ۱۱میلیون کارگر بعلاوه دهقانها و اصناف متعدد دیگر هم طبق اصل۱۰۴ قانون اساسی میشد پارلمان و شورای کارگری و دهقانی داشته و غیر از تامین حقوق خود، در اداره بهتر صنعت و کشاورزی، تولید و توزیع اقتصاد موثر باشند. اما کمتر از ۵درصد (حدود۳درصد) محقق شده اند(آنهم ناقص). لذا خبری از بسته پیشنهادی آنان و زمینه سازی برای مشارکت فعالشان در انتخابات نیست!
(بحث سه جمهوری در یک جمهوری را اگر ندیده اید ببینید بیشتر مطلب روشن میشود!)
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1926
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1958
#سه_لایه_جمهوری
#انتخابات۱۴۰۰
#مشارکت_حداکثری
☑️ @m_ghanbarian
⚜شورای محترم نگهبان را کاریکاتور نکنیم!
دکتر کدخدایی: از منظرحقوقی و قانونی مشارکت پایین، برای اِعمال و مشروعیت آزاد هیچ مشکلی برای ایجاد حق ایجاد نمی کند!
شورای نگهبان، نگهبانِ چیست؟!
مسئول مستقیم gdp و رشد اقتصادی نیست، اما آیا یکی از مسئولین رشد مشارکت هم نیست؟!
اگر کاهش مشارکت موجب میشود به تصریح امام:
"در دنیا پایه های این جمهوری را سست کند"!(صحیفه امام ج۱۵ص۲۶۱)
و به تصریح رهبر انقلاب:
"مشروعیت نظام دچار تزلزل خواهد شد"!(۸۸/۳/۲۹)
آیا شورای نگهبان نباید از مشارکت حداکثری (بخوانید: جمهوریت) هم نگهبانی کند و مساله اش فقط مشروعیت و قانونیت انتخابات (ولو با حداقل مشارکت) نباشد؟!
خیر و مصلحت مشارکتِ حداکثری از برخی مصلحت های دیگر لازم الاستیفاء تر نیست؟!
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⚜شورای محترم نگهبان را کاریکاتور نکنیم! دکتر کدخدایی: از منظرحقوقی و قانونی مشارکت پایین، برای اِعم
❗️امام خمینی:"برنامۀ ما این است که رجوع کنیم به آرای عمومی، به آرای مردم. قوای انتظامی را کنار بگذاریم؛ خود مردم را، محول کنیم تنظیم انتخابات را به دست خود جوانهای مردم.... قهراً مردم وقتی آزاد هستند یک نفر صالح را انتخاب می کنند و آرای عمومی نمی شود خطا بکند. یکوقت یکی می خواهد یک کاری بکند اشتباه می کند، یکوقت یک مملکت سی میلیونی نمی شود اشتباه بکند... و قهراً اشتباه در سی میلیون جمعیت نخواهد شد."صحیفه امام ج۵ص۳۲۲و۳۲۳.
➕برای تفصیل این مبنای نورانی دو برش کوتاه از درسگفتار مردم سالاری دینی را بخوانید، بعد قضاوت کنید:
۱)گزیده اول: مردم، زبان خداوند میشوند!
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1949
۲)گزیده دوم: انتخابات،فناوری اجتماعی برای استدلال بر صالحین!
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1951
#مشارکت_حداکثری
#نگهبان_جمهوریت
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⚜شورای محترم نگهبان را کاریکاتور نکنیم! دکتر کدخدایی: از منظرحقوقی و قانونی مشارکت پایین، برای اِعم
🔸دکتر کدخدایی در ۸مرداد۹۰ باخبرگزاری فارس:"بالاخره برای مباحث انتخابات و یا مصوبات، مصالح عالیه نظام در نظر گرفته میشود"!(۱)
🔸دکترحداد عادل در۸۴/۳/۲ در نامه به رهبر انقلاب، تجدید نظر شورای نگهبان و توسیع دایره نامزدهای واجد صلاحیت را "به مصلحت و مایه تقویت مشارکت عمومی بیشتر" خواند و از رهبری مداخله خواستند که انجام شد!(۲)
🔸بنده در یادداشت کوتاه "شورای محترم نگهبان را کاریکاتور نکنیم!" جز همین کبرا و صغرا نگفته ام:
- جلوگیری از کاهش مشارکت از مصالح عالیه نظام است.
- رعایت این مصلحت عالیه در انتخابات از سوی شورای نگهبان حتی المقدور لازم است.
🔸 اگر اذن و اجازه ای میخواهد هم مثل نامه حداد عادل(رئیس مجلس وقت) را مسئولین مربوط تری هم میشود بنویسند!
🔸 در این یادداشت ها هم منظوری به کاندیدای خاصی ندارم خود مشارکت حداکثری و تضمین مردم سالاری دینی برایم مهم است. فصل الخطاب عملی هم تصمیمات آن شورای محترم است.
......................
۱. https://www.shora-gc.ir/fa/news/2122
۲. yun.ir/g2spwe
#مشارکت_حداکثری
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔸 کالاییسازی آموزش و تبعیض بین نسلی (۱) ✍️ حجتالاسلام قنبریان 🔹 وقتی از کالاییسازی صحبت میشود
🔸کالایی سازی آموزش و تبعیض بین نسلی(۲)
✍️حجتالاسلام قنبریان
🔹استدلال نخست در بحث کالاییسازی دانش، قاعده مشهور عدالت است. وقتی موضوع بحث از طریق قاعده عدالت خوب منقح شود، مشخص میشود که کالاییسازی دانش، موجب تبعیض آموزشی و تبعیض بین نسلی میشود و ثروت را تبدیل به قدرت در نسل بعدی میکند.
🔹استدلال دوم مبتنی بر حقوقی است که برای حاکم اسلامی ثابت میشود و در فقه نیز حاکم اسلامی وظایفی دارد. برای نمونه در خطبه٣۴نهجالبلاغه امیرالمؤمنین علیهالسلام میفرمایند:«فامّا حقکم علیَّ ....تَعلیمُکُم کَیلا تَجهَلوا»
🔹استدلال سوم را شیخ انصاری در مکاسب بیان داشته که اگر چیزی از حق مخلوقین شد، یعنی ثابت شد که حق مخلوق است، در قبال پرداخت این حق نمیتوان اجرتی طلب کرد. محقق اصفهانی بر آن قیدی زده که این حق باید یک حق مصرح شرعی باشدو...
🔹چهارمین استدلال هم از طریق واجبات نظامیه است. در واجبات نظامیه جناب میرزای نائینی از استثناء قضاوت در بین واجبات نظامیه استفاده کرده و اجرت گرفتن از قضاوت را درعینحال که واجب نظامیه است، حرام دانسته است. چراکه این شغل مانند سایر حرفهها نیست که اجرت خود را از مراجعین به دادگاه بگیرد...
✅باسواد شدن را نمیتوان فروخت و مثل کالای خصوصی با آن برخورد کرد و آن را وارد رقابتها و سایر مناسبات بازار کرد.
✅بر طبق اصل٣٠ قانون اساسی دولت موظف است وسائل آموزشوپرورش رایگان برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسائل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفایی بهطور رایگان گسترش دهد.
🔰مشاهده کامل مطلب:
📌http://public.qasd.ir/articles/573#start
🆔@Qasdway
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قضای فقدان تجمعات میلیونی حمایت از قدس در ایران(بخلاف دنیا) ، بزرگداشت جشن مقاومت و پیروزی است؛ دریغ نکنید.
باتشکر از دوستان خوب امیدیه👇
📜 #خوانشخوانی نمازگزاران عیدسعید فطر
✊🏻 شرٍ اسرائیل را از
این جهان کم میکند....
⭕کاری از تیم رسانه ای
خدام الرقیه(سلام الله علیها)
🚩 هیئت محبین الرقیه سلام الله علیها
#قاسم_سلیمانی
🚩 @mohebinalroghaye
🌱امید، آفریدنی است(۱) نه روایت کردنی!
تخیل، خاطره می خواهد ولی امید، آرزو!
خاطرات تلخ و نداشته ها هم می توانند مایه آفرینش امید شوند؛ اگر آرزویی ایجاد کنند!
بعکس، خاطرات شیرین گذشته، یأس می زاید اگر آرزویی نیافریند!
شیعه از ۱۱هجری، همه ابتلاء و مصائب اندوخت؛ اما امام کاظم(ع) فرمود:۲۰۰سال است، آرزو شیعه را تربیت کرده است!(الغیبه نعمانی ص۳۰۵)
.................................
۱.امید و ترجّی را در ادبیات هم از انشائیات می دانند نه اخباریات.
#رویای_ایرانی_اسلامی
#انتشارتان_امتنان_ما
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🌱امید، آفریدنی است(۱) نه روایت کردنی! تخیل، خاطره می خواهد ولی امید، آرزو! خاطرات تلخ و نداشته ها
💭جامعه هم خواب می بیند!
مردم یک جامعه، درک و هنجارهای مشترکی می یابند؛ همانکه "افکار عمومی" می نامیم.
مثل خواب دیدن می ماند: همه اش به اختیار تو نیست اما انعکاس پیرامون در ذهن و ضمیر توست!
یک اتفاق فراگیرِ بد، مثل یک کابوس اجتماعی است؛ به جامعه، ترس و بعد یأس می دهد!
یک اتفاق فراگیر خوب، مثل یک رویای جمعی است؛ جامعه را آرزو و بعد امید می دهد.
ماجرای آبانِ بنزینی، یک کابوس از تحقیر و فریب و ضربه به مردم بود!
مُهرشدنِ صداقت و کارآمدی سردار محبوب، با شهادت، یک رویا بود از حقانیت نظام و دیدن دوباره ی مجسمه ارزشهای انقلاب۵۷!
#رویای_ایرانی_اسلامی
#انتشارتان_امتنان_ما
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
💭جامعه هم خواب می بیند! مردم یک جامعه، درک و هنجارهای مشترکی می یابند؛ همانکه "افکار عمومی" می نامی
🔮امیدهای راست و دروغ!
اگر امید، آفریدنی است؛ نباید راست و دروغ داشته باشد.
آن روایت و خبر است که راست و دروغ دارد! پس چرا روایات اسلامی از رجاء صادق و کاذب می گویند؟!
امید، مبتنی بر آرزوست. آرزویی که هم مسیر با تقدیر خداوند نباشد، دروغ است! مثلا تقدیر خداوند بر اجل داشتن همه است؛ آرزوی دراز را اجل، تکذیب می کند!
اگر خداوند برای قومی، برگزیدگی و نشان داری، تقدیر کرده؛ آرزوی جمعیِ آن قوم در آن مسیر برگزیدگی را تقدیر الهی، تصدیق می کند.
آیات الهی را بخوان شاید تو همان قوم باشی!
#رویای_ایرانی_اسلامی
#انتشارتان_امتنان_ما
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔮امیدهای راست و دروغ! اگر امید، آفریدنی است؛ نباید راست و دروغ داشته باشد. آن روایت و خبر است که را
📸 عکسهای سلفیِ مشکوک یوسف!
مهر و آبان۵۷ یک فیلسوف فرانسوی(فوکو) برای مشاهده و تحلیل انقلاب ایران بعنوان خبرنگار روزنامه ایتالیایی، ایران آمد. تهران تا آبادان را گشت. در مجموعه یادداشتهای خود برای آن روزنامه، از "رویا یی که ایرانیان در سر دارند" نوشت.
اراده عمومی مردم ایران را به روح واحدی تشبیه کرد که در خیابانهای تهران آنرا دید؛ رهبر آن مردم را هم اسطوره ای که پهلو به افسانه می زند، خواند!
این سالها که خودمان در کف همان خیابانها کابوس گرانی و نامردمی می بینیم؛ یک استراتژیست واقع گرای آمریکایی(کسینجر) باز برای سران غرب از شروع تعبیر شدن آن رویای ایرانی می گوید و البته به فهم ناقص و ادبیات استکباری خود چنین تعبیرش می کند:"ایران می تواند به یک امپراطوری تبدیل شود"!
عکس سلفیِ یوسف در چاه و بازار و زندان اگر از او رویایش را می گرفت؛ یوسف، عزیز مصر نمی شد! والله غالب علی امره!
#رویای_ایرانی_اسلامی
#انتشارتان_امتنان_ما
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔭🔬مصالح عالیه و مُر قانون!
یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید👇
☑️ @m_ghanbarian