حجت الاسلام قنبریان۱-از موءودة تا محرّرة.mp3
زمان:
حجم:
37.07M
⭕️ از موءودة تا محرّرة
سخنرانی فاطمیه دوم هیات صاحب العصر اراک/ دی۱۴۰۱/ حجت الاسلام قنبریان
جلسه اول
• جعل تشریعی آزادی برای انسان
• دو بردگی بر سر راه آزادی:
- رقیّت
- برده مناسبات جاهلی
• زن در مناسبات جاهلی:
یا مووده یا متبرّج
• دو آزادی:
- عتق
- تحریر
☑️ @m_ghanbarian
حجت الاسلام قنبریان۲-از موءودة تا محرّرة.mp3
زمان:
حجم:
34.16M
⭕️ از موءودة تا محرّرة
سخنرانی فاطمیه دوم هیات صاحب العصر اراک/ دی۱۴۰۱/ حجت الاسلام قنبریان
جلسه دوم
• مُعتِق و مُحَرِّر
• زن در جاهلیت کالاست:
- غارتی
- مصرفی
تعبیر جالب خطبه ۱۷۲ نهج البلاغه
• مُحَرَّر از مریم تا فاطمه(س)
- از تعهد های طبیعی
- از تعهدهای صناعی
• فاطمه(س)، مُحَرِّر زن از مناسبات جاهلی
☑️ @m_ghanbarian
حجت الاسلام قنبریان۳-از موءودة تا محرّرة.mp3
زمان:
حجم:
38.15M
⭕️ از موءودة تا محرّرة
سخنرانی فاطمیه دوم هیات صاحب العصر اراک/ دی۱۴۰۱/ حجت الاسلام قنبریان
جلسه سوم
• رسالت برای تحریر نه فقط عتق!
• تجاوز در متروی شیکاگو، مایکل کوک را با امر به معروف و نهی از منکر اسلام آشنا کرد
• فرق امر به معروف و امداد؟
- امداد فقط وقتی که قربانی هست
- نهی از منکر، دفع گناهان حتی از روی رضایت
• مایکل کوک، ریشه را ندید!
- ولایت طرفینی زن و مرد در جامعه
- این ولایت، زن را پیشران فرهنگ و فرهنگ را پیشران اقتصاد و سیاست می کند
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⭕️ از موءودة تا محرّرة سخنرانی فاطمیه دوم هیات صاحب العصر اراک/ دی۱۴۰۱/ حجت الاسلام قنبریان جلسه سوم
🔰 معرفی کتاب
• شامگاه روز پنجشنبه 22سپتامبر1988 در ایستگاه قطار شهری شیکاگو در حضور جمعی از مردم، زنی مورد تجاوز قرار گرفت. گزارش کوتاهی از این حادثه، بر اساس گفته های پلیس در روز جمعه در روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه به چاپ رسید. نکته شایان توجه در آن گزارش، این بود که هیچ کس برای کمک به قربانی از جای خود حرکت نکرد، با وجود آن که این تجاوز در ساعتهای پر رفت و آمد روز انجام شد. فریادهای زن بی پاسخ ماند. به طوری که کارآگاه دیزی مارتین بیان کرده «چندین نفر به آن صحنه می نگریستند و زن از آنها کمک خواست، اما هیچ کس پاسخی ندارد».
• #مایکل_کوک پس از آن مروری بر اخبار ارائه شده از این رویداد در برخی از نشریات آن روز کرده و از این که کسی برای دخالت در این رویداد زشت احساس «وظیفه» نکرده، و حتی خبر آن هم چندان اهمیتی نداشته، شروع به تحلیل مبانی اجتماعی و فرهنگی این بی احساسی میکند:
«فرهنگ ما تعریف خاصی برای این ادراک ندارد. درست است که حقوقدانان و فیلسوفان ما بحث هایی دارند که ما در چه مواردی وظیفه ای برای «امداد و نجات» داریم، اما این بحث مهجورتر از آن است که به عنوان فرهنگ ما به تفصیل توصیف شود.»
• این مسأله مایکل کوک را که روی فرهنگ اسلامی کار می کند، به فکر آن می اندازد که در حقوق اسلامی، چه تدارکی برای این مسأله دیده شده است. از اینجاست که به سراغ این بحث آمده و یک کتاب دوجلدی مجموعا 1100 صفحه تألیف میکند.
• وی در ادامه بحث بالا مینویسد:
«اسلام، بر عکس، نام و تعالیمی ویژه برای چنین وظیفه اخلاقی گستردهای دارد. نام آن امر به معروف و نهی از منکر است».
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از مستضعفین تیوی
7.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ وقتی حاج قاسم، فرهنگ تشریفاتی امروز را به چالش میکشد!
🔸 در روزگاری که اختلاف حقوق دهها برابری توجیه و تبدیل به قانون میشود؛ در دنیایی که مدرک و درجه و مقام، ملاک منزلت و برتریست و برخی برای رسیدن به مادیات مسابقه میدهند؛
🔹 #حاج_قاسم از روزهایی میگوید که خبری از القاب و عناوین و تشریفات نبود. روزهایی که همه برادر بودند و برابر...
🔸 او از روزهای زیبای جنگ میگوید؛ جایی که تجلی #انسان_انقلاب_اسلامی بود...
🎬 @Mostazafin_TV
ده کارویژه سیاسی-اجتماعیِ عدالت.pdf
حجم:
466.9K
🔆 ده کارویژه سیاسی-اجتماعیِ عدالت
• تقریری از سه جلسه سخنرانی حجت الاسلام محسن قنبریان/ فاطمیه ۹۹
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔆 ده کارویژه سیاسی-اجتماعیِ عدالت • تقریری از سه جلسه سخنرانی حجت الاسلام محسن قنبریان/ فاطمیه ۹۹
🎙 فاطمیه ۱۴۰۱ در هیات الزهراء دانشگاه شریف
در دو محور:
• عدالت در رابطه مردم-مردم
• عدالت در رابطه مردم-حاکم
چند کارویژه این جزوه با تقریر جدید و مثالهای تازه تبیین شد.
فایل آن ۳جلسه ۱۴۰۱ تقدیم میشود👇
محسن قنبریان
🔆 ده کارویژه سیاسی-اجتماعیِ عدالت • تقریری از سه جلسه سخنرانی حجت الاسلام محسن قنبریان/ فاطمیه ۹۹
حجت الاسلام قنبریان۱-عدالت پردازیِ فاطمه(س).mp3
زمان:
حجم:
23.25M
⭕️ عدالت پردازیِ فاطمه(س)
جلسه اول
• عدالت اجتماعی، دوبار در خطبه فدکیه:
- برای تصحیح رابطه مردم-مردم: تنسیقاً للقلوب
- برای تحکیم رابطه مردم-حاکم: ایناساً للرعیه
• عدالت اول موجب قوام و سرپایی مردم می شود
- خوانش تاریخی از این کارکرد
• بعد موجب همگنی و پیوستگی مردم می شود
حجت الاسلام قنبریان - هیات الزهرا دانشگاه شریف ۱۴۰۱/۱۰/۱
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔆 ده کارویژه سیاسی-اجتماعیِ عدالت • تقریری از سه جلسه سخنرانی حجت الاسلام محسن قنبریان/ فاطمیه ۹۹
حجت الاسلام قنبریان۲-عدالت پردازیِ فاطمه(س).mp3
زمان:
حجم:
26.63M
⭕️ عدالت پردازیِ فاطمه(س)
جلسه دوم
• بزرگترین گسل اجتماعی، شکاف فقر و غنی است
- مشکل اصلی وقتی است که حقوق اساسی (آموزش، بهداشت، امنیت و...) کالا و طبقاتی شود!
• شریف آنجاست که هوش ایرانی آنجاست! هوش سیستانی چقدر به شریف می رسد؟!
- دهه قبل منتظر صدای شریفتری از شریف برای عدالت اجتماعی بودیم!
• خوانش تاریخی از اثر مخرب این شکاف اجتماعی
• عدالت و تربیت:
۱. تنزیه از مظالم(پاکی از حق الناس):
- با تنسیق قلوب، عامل درونی ظلم رفع می شود.
- با توزیع عادلانه فرصتها و منابع، ابزار بیرونی ظلم زایل می شود.
۲. تنزیه از آثام(پاکی از گناهان):
- بسیاری از گناهان یا از سر اتراف و شادخواری است(فسق مترفین)
- یا از سر فقر و نداری است
عدالت بر هردو اثر می کند!
• مثالهای معاصر
از خلق پول تا قاچاق حجاب!
حجت الاسلام قنبریان - هیات الزهرا دانشگاه شریف ۱۴۰۱/۱۰/۲
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔆 ده کارویژه سیاسی-اجتماعیِ عدالت • تقریری از سه جلسه سخنرانی حجت الاسلام محسن قنبریان/ فاطمیه ۹۹
حجت الاسلام قنبریان۳-عدالت پردازیِ فاطمه(س).mp3
زمان:
حجم:
24.14M
⭕️ عدالت پردازیِ فاطمه(س)
جلسه سوم
• عدالت در حکمرانی موجب انس مردم با حاکم می شود
• عدالت و عمران شهرها
- خوانش تاریخی از حکومتهای صدر اسلام
- خوانش معاصر:
❓نسبت توسعه و عدالت؟:
- قرائت لیبرالیستی: راه عدالت از توسعه می گذرد!
- نقد این مشهور غلط!
- قرائت اسلامی: پیشرفت را عدالت صورت بندی نهایی می کند(صورت نوعیه اخیرِ پیشرفت)
- پیشرفت مردم پایه، ملازم با عدالت است!
• مخالف و معترض هم با عدالت مقهور می شود!
(بالسیرة العادله یُقهر المُناوی)
- ایرانِ قوی، باید ایران مُقسط هم باشد!
• اینجور عدالت: سپر دولتها / موجب ثبات آنها می شود
- عدالت، ضابطه مندی است؛ پس اقناع افکار عمومی را آسان می کند.
- شورش مظلومین و محرومین را از بین می برد!
حجت الاسلام قنبریان - هیات الزهرا دانشگاه شریف ۱۴۰۱/۱۰/۳
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🏚 فقر مسکن؛ درد و درمان! ▫️دو شاخص فقر مسکن: 1⃣ بد مسکنی: عدم دسترسی به: آب سالم، سرویس بهداشتی، فض
انتقاد از نحوۀ تقسیم اَنفالانتقاد به دولت در تقسیم ناصحیح انفال.mp3
زمان:
حجم:
5.9M
🎙 انتقاد آیتالله #میرباقری از نحوۀ تقسیم اَنفال
⚡️ انفال نباید براساس «الگوی توسعۀ سرمایهداری» توزیع شود.
🖇 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4921
#تصمیمسازی
☑️ @mirbaqeri_ir
محسن قنبریان
🎙 انتقاد آیتالله #میرباقری از نحوۀ تقسیم اَنفال ⚡️ انفال نباید براساس «الگوی توسعۀ سرمایهداری» تو
8.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ پاکسازی اشرار با توزیع عادلانه انفال!
• پس از جنگ، مناطق شرقی بخاطر اشرار و ترانزیت مواد مخدر حتی برای محلی ها نا امن بود. حاج قاسم بدان جا لشکرکشی نکرد. ائمه جمعه و جماعات و بزرگان قبایل را گردآورد و "طرح فراگیر برای برقراری امنیت پایدار در شرق ایران" را تصویب کرد.
• با استاندار و مسئولین کشاورزی و سازمان آب و مقامات محلی قرار گذاشت که اشرار را از کوه ها پایین آورد اینها هم برایشان زمین و آب کشاورزی تهیه کنند. "شما برای آنها کار مهیا کنید تا بیچاره و فقیر نمانند".
• زمین های دولتی [بایر منابع طبیعی] را تقسیم بندی کرد و همراه نیروهایش اشرار را محاصره و مهلت ۷۲ساعته داد... ۲۴ساعت نگذشته بود که شروع به پایین آمدن کردند. اسلحه تحویل دادند و امان نامه گرفتند و در زمین هایی که به آنها تعلق گرفت ساکن شدند و شروع به کشاورزی کردند!
• پاکسازی اشرار در منطقه به وسعت ۱۰۰۰کیلومتر از ایرانشهر تا بشاگرد انجام شد... برای تامین آب کشاورزی آنها کمک هزینه حفر۳۲۰۰ چاه را داد و مشکل آب حل شد.
• انواع خدمات مربوط به کشاورزی حتی برنامه آموزشی برای تولید بیشتر را سامان داد...
یکی از آن روستاها بخاطر او #قاسم_آباد نام گرفت.
(گزیده ای از ص۹۷و۹۸/۱۰۲و۱۰۳/ ۱۰۷ کتاب سرباز مکتب)
* پ.ن:
۱.نکته دوم ویدئوی تودیع بی ارتباط با این کارها نیست
۲. او نه استاندار بود نه وزیر؛ فرمانده سپاه و مسئول امنیت و پاکسازی اشرار بود اما در #مکتب_سلیمانی پاکسازی اینجور است!
#انفال
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian