هدایت شده از مستضعفین تیوی
💬 خبر خوب علیرضا #میرغفاری؛ رئیس کانون انجمنهای صنفی کارگران پارس جنوبی در گفتگو با #مستضعفینتیوی:
🔹 پیرو دستور فوری رئیس جمهور به وزیر نفت، مقرر شد دستورالعملهایی برای بهبود وضعیت رانندگان تدوین شود.
🔸همچنین با حضور گروه طبقهبندی مشاغل وزارت نفت در منطقه و گفتگو با نمایندگان کارگران، ارزیابیهای لازم جهت پیشبینی بار مالی اجرای این طرح در حال انجام است تا بر اساس آن طرح پیشنهادی به وزیر نفت ارائه شود.
🔹با بازگشت به کار کارگران تعلیق شده هم موافقت شده است.
🔸پیش از این هم با اجرای طرح دو هفته کار دو هفته استراحت تمامی کارگران موافقت شده بود.
🔺هرچند تا تحقق کامل مطالبات هنوز فاصله وجود دارد اما میتوان پیشبینی کرد وضعیت با پیگیری کارگران و همکاری خوب دولت رو به بهبود است.
🎬 @Mostazafin_TV
.
🔸مرکز مطالعات فرهنگی تیام وابسته به پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام برای فهم دقیق از وضعیت موجود بانوان بدحجاب، سراغ بانوانی در شهر تهران رفته که از منظر عرف، حجاب کامل ندارند.
این مرکز نمونه خود را از بین خانم هایی با آرایش غلیظ تا آرایش ملایم، پوشش با مانتوهای کوتاه و جلو باز، هودی، پافر، کاپشن، پالتو، شال و روسری و مانند آنکه بخش هایی از بدن و موی آنان پیدا بوده، انتخاب کرده است.
🔹 در این پیمایش با نمونه ۱۰۳۳ نفری از بانوان بالای ۱۸ سال بهصورت حضوری در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران بهصورت تصادفی-خوشهای در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ بهمن سال ۱۴۰۱ مصاحبه صورت گرفته و اعتبار محتوایی و صوری پرسشنامه و پایایی آن با دریافت نظر کارشناسان مورد تأیید قرار گرفته است.
✔️ (دربخشی از نظر سنجی آمده:)
همراهی بانوان بدحجاب با اغتشاشات و اعتراضات خیابانی:
از نتایج قابلتوجه دیگر این نظرسنجی این است که ۶۴/۵ درصد آنان با اعتراض آشوبی در خیابان، بازار و دانشگاه موافق هستند؛ بنابراین نمیتوان نتیجه گرفت که اعتراضات خیابانی ریشههای ضد حاکمیت دینی و کشف حجاب دارد؛ بلکه همین بانوان علیرغم موافقت با اغتشاش نگاه متفاوتی با برساخت های رسانه ای دارند. لذا به نظر می رسد تا زمانی که زمینه اعتراضات قانونی فراهم نباشد این گرایش برای رساندن صدای اعتراض وجود داشته باشد.
🔹 برای آگاهی از نتایج نظرسنجی کلیک کنید.
▪️بخشی از این نتایج در روزنامه فرهیختگان مورخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ به چاپ رسیده است.
مرکز مطالعات فرهنگی تیام
Tiyaam.ir
@tiyaam_cs
☑️ @m_ghanbarian
#نهی_از_بی_حجابی
#حق_اعتراض
#ولاء_طرفینی
محسن قنبریان
13_2590(2).pdf
1.25M
بخشی از نتایج منتشر شده در روزنامه فرهیختگان مورخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱؛
🔻شامل:
▪️مقدمه
▪️چگونگی نمونه گیری
▪️شاخصه های پرسشنامه
▪️کنترل خودسانسوری در پرسشنامه
▪️نتایج نظرسنجی به همراه تحلیل
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
مرکز مطالعات فرهنگی تیام
Tiyaam.ir
https://eitaa.com/tiyaam_cs
امام امت - حجت الاسلام قنبریان.mp3
36.2M
💠 امامتِ امت!
حجت الاسلام محسن قنبریان/ رویداد ملی روایت فتح/ ۲۳اسفند۱۴۰۱
▫️ امامت امت، گام سوم مردم سالاری دینی و وعده تمدنی قرآن به مستضعفین(۵/قصص) و تحقق جامعه تراز اسلامی(۱۴۳/بقره) است.
• گام اول: نقش مردم در تشکیل حکومت
امام فرمود: تشکیل حکومت بستگی دارد به رای اکثریت مردم.
• گام دوم: حکمرانی واقعی مردم در همه مسائل حکومت.
رهبر انقلاب: مردم سالاری دینی یعنی بر اساس اسلام، سالار زندگی جامعه خود مردمند.
- مثال عینی در اقتصاد و فرهنگ...
• گام سوم: امامتِ امت
امام خمینی در پیام ۱۲فروردین۵۸ از آن گفت: امامت امت و تحقق آیه ۵قصص
- امامتِ امت: "خود امامی" و بی نیازی از ولیّ نیست؛ چنانچه امیرالمومنین کوفه را سرزنش می کرد: کَاَنَّ کُلَّاً مِنهُم اِمامُ نَفسِه!
- یکی شدن با امام است؛ چنانچه امام خمینی می فرمود: همه ملت رهبرند، همه بیدار شده اند.
- جامعه گوسفندان، امام نمی شود؛ حتما باید گام دوم را بگذراند و حتی خطا و تصحیح کند تا امام شود!
- آنوقت "لتکونوا شهداء" می شود؛ الگوی ملتهای دیگر و شروع یک عصر تازه...
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🎧 مسأله زن در جمهوری اسلامی؛ از گفتمان تا میدان 🎙حجتالاسلام #قنبریان/ ارائه و پرسش و پاسخ ۲۲بهمن۱۴
🔘#گفتوگو | #اختصاصی
✅ نقشهای کاذب زنان در کارخانه جریان سرمایهداری ساخته میشود
🎙حجت الاسلام محسن قنبریان
▪️الان برای زنان نقشهایی داریم که ده سال پیش نداشتیم. این نقشها بهواسطهی رسانه ایجاد شدهاند. مثلاً خیلی از بلاگرها زن هستند. یکی از این جریانهای حامی، جریان سرمایهداری است که زن را کالا میبیند.
▪️ما حضور اجتماعی زن از نگاه غربزده را پذیرفتیم؛ اما نقشهای آنها را نمیپذیریم. در حال حاضر نقشها به سوی ابتذال و تبرج در حال جابجایی است.
▪️ستیز ما با جریان مدرن این است که نه تنها تساوی حقوق زن و مرد را میپذیرد؛ بلکه دنبال درستکردن تشابه نقش در دو جلوهی سرمایهداری و فمنیستی است.
▪️انقلاب اسلامی با تحجر ستیز داشت تا بتواند حضور اجتماعی زن را تأمین کند؛ اما جریان «فمنیست» دنبال این است که زن، نمای مردانه پیدا کند.
🖇 مطالعه یادداشت در سایت فکرت
📎مطلب مرتبط: مساله زن در جمهوری اسلامی؛ از گفتمان تا میدان
🎥 فیلم کامل نشست مساله زن در جمهوری اسلامی؛از گفتمان تا میدان
حجت الاسلام قنبریان
www.aparat.com/v/w8Vrg
☑️ @Fekrat_Net
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 "ادریس" و "م ح م د"
• غیبت، سنت در اولیاء خدا بوده؛ اولین اش -ادریس- ۲۰ سال و آخرینش، تا حالا ۱۱۸۴سال!
اگر ۲۰ساله، ادریس برگشت و ولیّ ما نه؛ فرقش در ولیّ است، در محبت و ولایت اش!
• جبّاری، زمینِ مستضعفی را تصاحب کرد و او را کشت و ادریس را تهدید کرد؛ ادریس هم اجازه بارانِ شهر را از خدا به دست گرفت تا آنها را با قحطی ادب کند. ۲۰سال کافی بود...
• "زمین" را جبّاران تصاحب کردند و اولیاء را "قُتل مَن قُتل و سُبی مَن سُبی و اُقصی مَن اُقصی" کردند؛ ولیّ آخر، "منزل نمی کند الا به نوک کوه ها یا قعر دره ها"!
اما باران را گرو برنداشت! جایش در خیمه ی تنهایی، "بِیُمنه رُزق الوَری" شد!
ایستاده تا مردم بخواهند، با محبت ادب شوند نه عقوبت...
• #فاضل_نظری این وضعیت را ندبه کرده:
کبریای توبه را بشکن! پشیمانی بس است
از جواهرخانه ی خالی نگهبانی بس است
یوسف از تعبیرخواب مصریان دلسردشد
هفتصد سال است می بارد! فراوانی بس است
بر سر خوان تو تنها کفرِ نعمت می کنیم!
سفره ات را جمع کن ای عشق! مهمانی بس است
#او
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
۱-مدل حل مسئله فقهی.mp3
16.33M
🎁 بسته عیدانه
#ویژه_فقه_پژوهان
✅ مدل حل مسأله فقهی
کارگاه و ارائه 1⃣ : بیان فشرده ای از ۴مرحله ی حل مساله فقهی
حجت الاسلام محسن قنبریان/ جلسه اول چالش سه گانه در حکمرانی مجازی
❓حل مساله فقهی چه مراحلی را طی می کند؟! تفاوتش با استنباط مصطلح کجاست؟!
○ مراحل ۴گانه حل مساله:
۱. کشف و تحدید مساله
۲. استنباط اول (همین استنباط مصطلح)
۳. استنباط دوم (برای تحقق در زمانه کنونی)
۴. برنامه
• فرقهای ظریف استنباط اول و دوم؟
• فرقهای استنباط با برنامه؟
☑️ @m_ghanbarian