eitaa logo
محسن قنبریان
17.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
866 ویدیو
108 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
تناظر دوگانه های اسرائیل و ایران 2⃣ ایران در دوگانه امت گرایی اسلامی_منافع ملی در چارچوب دولت-ملت مدرن: - ایران نیز از حیث "انقلاب اسلامی"، "امت گرا" بوده است. امام خمینی از "جمهوری های اسلامی مستقل و متحد" در جهان اسلام می گفت. در فصل اول قانون اساسی -که بمثابه اصولِ اصول است- هم آمد: "تنظیم سیاست خارجی کشور براساس معیارهای اسلام، تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمایت بی دریغ از مستضعفان جهان"(بند۱۶اصل۳) در اصول بعد(اصل۱۵۰) درباره سپاه پاسداران آمد "برای ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن پابرجا می ماند". از همین جا "سپاه قدس" در آمد. - اما از حیث "نظام جمهوری اسلامی ایران"، "ملت گرا" و عضوی از اعضای سازمان ملل با قواعد و کنوانسیون های آن است! مثلا نمی تواند در امور داخلی کشورها دخالت کند! از اینرو در بحرین، دخالتی نمی کند و در سوریه و عراق پس از دعوت دولتهای قانونی، علیه داعش ورود می کند. • طیف بندی جمعیتی ایران: به حسب برخی پیمایش ها (کامل منتشر نشده) حدود ۲۲٪ از مردم ایران -که عمدتا از طبقه متوسط به بالا و در کلان شهرها زندگی می کنند- گرچه مذهبی هستند لکن "اسلام سیاسی" را قبول ندارند و خواهان ارتباط با آمریکا و به رسمیت شناختن اسرائیل اند! اینها دولت-ملت کنونی ایران را سلب نکرده و جزء براندازان هم نیستند. از همین جا، جهاد تبیین و همراهی عمومی و اکثریت قاطع لزوم می یابد. • دولتهای غربگرا در ایران نیز از انقلابی ها متفاوت اند. در ۴۰سال گذشته رجال سیاسی و اردوگاهی پدید آمده که دولت-ملت و صرفا منافع ملی را بر امت گرایی و انقلابی گری ترجیح می دهد. برخی از این رجال در مجاری تصمیم سازی نظام بوده و هستند. دبیر شورای امنیت وقت در سال۸۳ صراحتا گفت: "یکی از مباحث مهم و زیربنایی در این زمینه همان بحثی است که کم و بیش هنوز در گوشه و کنار فضای ذهن نخبگان ما خلجان می کند و آن اینکه آیا می خواهیم "جمهوری اسلامی ایران" باشیم یا می خواهیم "انقلاب اسلامی" باشیم؟ اگر بناست انقلاب اسلامی باشیم، رسالت بسیار بزرگی بردوش داریم یعنی ما انقلاب اسلامی هستیم و می خواهیم این فرهنگ را در سطح منطقه و جهان اسلام نشر بدهیم و قاعدتاً قدرت و ثروت خودمان را هم در سایه آن می بینیم و بر این مبنا هر مقدار انقلاب اسلامی بسط و گسترش پیدا کند به طور طبیعی بر قدرت و حتی ثروت ما افزوده خواهد شد. اما اگر می خواهیم جمهوری اسلامی ایران باشیم، رسالت اولیه و اولویت ما جمهوری اسلامی ایران است پس باید مسیر دیگری را بپیماییم و با اقتدار ج.ا.ا و تامین قدرت و ثروت است که به استحکام آن خواهیم رسید و هدف محوری ما حفظ این نظام خواهد بود". (ماهنامه راهبرد ش۳۹) ⬅️ در بین این دوگانه است که: - مقامات در سخنرانی ها و آرمان خوانی ها بیشتر امت گرا بروز کرده اما در اقدامات و روال تصمیم سازی بیشتر دولت-ملت و منافع ملی را لحاظ می کنند. - در آزمایش موشک، رویش مرگ بر اسرائیل نوشته و ماکت دیمونا را هدف فرضی قرار می دهیم اما در دشمنی واقعی اسرائیل با مسلمانان غزه و کشتن بچه ها، تا مرزمان تهدید نشده یا از سوی دولت قانونی آنجا دعوت نشده ایم، صبر می کنیم و یا پنهانی و غیر مستقیم به گروه های مقاومت کمک می کنیم. ⬅️ نقطه تعادل در این دوگانه، ابتکاراتی برای جمع بین آندوست. بطور واضح: ۱. شکستن محاصره غزه و رساندن کمک های ضروری(آب و غذا و دارو) وظیفه انسانی و امتی ماست که هیچ پروتکل بین المللی هم آنرا دخالت در امور دیگر کشورها نمی داند. چون احتمال ممانعت اسرائیل هست، جمهوری اسلامی می تواند امنیت این محموله ها را در دریا و خشکی تا رسیدن به دست مردم غزه تامین کند. کشتی های نظامی اش، کشتی امداد رسانی را اسکورت و تهدید آنرا، تهدید مرزهایش بخواند. به سازمانهای بین المللی اجازه بازرسی کشتی امدادی را بدهد و کمک های کشورهای اسلامی را به دست مردم غزه برساند. از این پس در صورت تعرض، حق دفاع از خود دارد و اگر بدون تعرض به مسلمانان غزه برساند پیروزی خود را تثبیت و شکست دادن مردم غزه با گرسنگی و تشنگی را می شکند. ۲. گروه های مقاومت آسان تر از دولت ج.ا.ا می توانند بهانه مداخله نظامی و کمک به برادران خود را بیابند. ۳. خط قرمزی (مثل اشغال زمینی غزه)، می تواند امت اسلامی شود و کشورها -از جمله ایران اسلامی- و گروه های مقاومت را متعهد بدان کند. اینجور فضای جهانی هم ایران یا حزب الله را شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نمی داند. ⬅️ پرداختن به ابتکاراتی که فریاد رسی مظلومان را با کمترین هزینه بین المللی تامین کند، باید کار نخبگان سیاست و مورد مطالبه مردم انقلابی باشد. امام سجاد(ع) در دعای۸ صحیفه سجادیه فرمود: "اللهم اعوذ بک من... ان نَعضُدَ ظالماً اَو نَخذُلَ ملهوفاً خدایا پناه می برم به تو از اینکه یاریگر ظالمی یا خوار کننده داغدیده و ستمدیده ای باشم. ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ جرأت طوفان؛ جان گرفتن گفتمان دینی «جهادگرایی در فلسطین» 👤 نویسنده: حامد دهقانی شیخ محمد الحسن ولد الددو، عالم شناخته‌شده و اسلام‌گرای اهل موریتانیا، در سخنرانی چند روز پیش خود، در حمایت از جهاد مسلمانان در غزه و فضیلت بسیار آن، به حدیث «إن أفضل رباطکم عسقلان» استناد می‌کند. شگفت آنکه تطبیق حدیث «أفضل رباطکم عسقلان» بر «جهاد در غزه» فهمی بدیع و تازه در فضای گفتمانی حمایت از فلسطین است و موج مطالبی که به یکباره در این روزها در این راستا شکل گرفته، تقریبا بی‌سابقه بوده است. چنین می‌نماید که موفقیت علمیات طوفان الأقصی نقش مهمی در فراگیر شدن بازخوانی این‌زمانی - و چه بسا آخرالزمانی – از این حدیث داشته است. پیروزی مجاهدان فلسطینی، اگر خدا بخواهد، گرایش و اقبالی تازه در میان توده‌ها به جریان اسلام سیاسی، چه در اهل سنت و چه در شیعه، ایجاد می‌کند و روحی تازه به گفتمان جهادگرایی در فلسطین می‌دمد. اما شاید این برای نخستین بار در تاریخ معاصر باشد که مقاصد جهادی مسلمانان، چنین یکسو و هم‌جبهه شده است. 🔗ادامه مطلب: syaaq.com/29590 🏷 @dolatedin
محسن قنبریان
تناظر دوگانه های اسرائیل و ایران چکیده سخنرانی حجت الاسلام #قنبریان/ هیات آرمان انقلاب(جامعه پزشکی)/
تناظر دوگانه های اسرائیل و ایران.mp3
25.23M
تناظر دوگانه های اسرائیل و ایران 🎙حجت الاسلام قنبریان/ هیات آرمان انقلاب(جامعه پزشکی)/ ۲۷مهر۱۴۰۲ ❓آیا اسرائیل را متحد کرد ؟! ❓چرا در آزمایش روی موشکها می نویسیم مرگ بر اسرائیل و در مانور، دیمونا را هدف فرضی می کنیم و الان با دشمن واقعی درگیر نمی شویم؟! ❗️ادعا: ایران و اسرائیل هریک در دوگانه ای مهم قراردارند که بدون درک درست آن نمی توان "تحلیل" درست صحنه و هم "توصیه" و راهبرد درست داد! - اسرائیل در دوگانه دولت اسرائیل_سرزمین اسرائیل - ایران در دوگانه امت گرایی اسلامی_منافع ملی در چارچوب دولت-ملت مدرن ⬅️ با عین حال، برای غزه چه می توان کرد؟! 🗒 چکیده را اینجا بخوانید! ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امکان سنجی آزادی فلسطین به وسیله توده های مردمی! • در این ویدئو به این سناریو پرداخته می شود: از طریق نهادهای اجتماعی و بسیج توده های مردم از درون و مرزهای فلسطین، مردم برای آزادی فلسطین سرازیر شوند. ۷میلیون از داخل و بقیه از مرزهای اردن و لبنان و ... طوفان الاقصی این جرات را داده اما آیا چنین بسیج توده واری شدنی است؟! آیا به پیروزی می انجامد؟! • مقابل این سناریو، ۴سناریوی دیگر طرح می شود: ۱. ادامه سیاست تشکیل دو دولت با برگشت به مرزهای۱۹۶۷ و اجازه سکنای نیم میلیون فلسطینی دیگر!... با مرور سابقه این توافق، این سناریو چقدر شدنی است؟ ۲. خروج یکطرفه اسرائیل از کرانه باختری با حمایت جامعه جهانی (تامین۷۵٪ هزینه)... ۳. خروج اسرائیل بدون هماهنگی و همکاری با فلسطین و جامعه جهانی! خروج از بخشی از کرانه باختری که ۳۰هزار شهرک نشین دارد با هزینه خود!... ۴. مقاومت مسالمت آمیز فلسطینی ها از طریق سازمانهای بین المللی و با اشکال قانونی! با سرعت شهرک سازی ها این چقدر شدنی است؟! ❓ آیا راه حل تشکیل دو دولت باقی خواهد ماند یا با حوادث اخیر، آزاد سازی فلسطین با بسیج توده های مردمی کلید خواهد خورد؟! ............................... ✍ پ.ن: - ایده ها برای فکر کردن است. بخصوص ایده بسیج توده ها در وضعیت سازشکاری دولت های عربی و اسلامی حائز اهمیت است. - در این سناریو ها سخنی از همکاری جبهه مقاومت نیست! فقط به مقاومت درونی گروهی فلسطینی پرداخته و بیان کرده موشک آنها جرات داده اما تمام کننده نیست. آیا توده های مردمی و اقدامات نظامی جبهه مقاومت نمی تواند سناریوی مکملی بسازد؟! ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜ دادگاه راسل؛ دادگاه مردمی دانشمندان و نویسندگان جهان علیه اسرائیل! • راسل و سارتر دو فیلسوف اروپایی با دعوت از دانشمندان و نویسندگان و... در سال۱۹۶۶ مبتکر دادگاهی مردمی برای بررسی جنایات جنگی آمریکا در ویتنام شدند و علیه آمریکا اعلان جنایت جنگی کردند! بعدا برای جنایات پینوشه هم تکرار شد! • با مرگ راسل و سارتر این دادگاه توسط دیگران و اینبار علیه اسرائیل در سالهای۲۰۰۹ به بعد تشکیل شد! جنایات اسرائیل شمارش و علیه او حکم کرده اند. • دانشمندان و حقوق دانان و نویسندگان مطرح کشور غیر از بیانیه میتوانند با کمک سایر دانشمندان آزاده دنیا دوباره همان دادگاه را برپا یا مشابه آنرا علیه جنایات اخیر رژیم صهیونیستی دایر کنند... ▫️ پ.ن: • مبارزه با ظلم نیابت بردار نیست. هم دولتها و حکومتها موظف اند با ظلم داخلی و جهانی مخالفت و مبارزه کنند و هم ملتها و نخبگان با نهادهای اجتماعی شان چنین حق و وظیفه ای دارند. • هم افزاییِ نهادهای اجتماعی با نهادهای سیاسی_حاکمیتی در مبارزه با ظلم و تباهی الگوی کاملی برای تحقق آرمانهای انسانی است. • بودن نهاد های اجتماعی در اینباره هم "عیبِ" نهادهای حاکمیتی را میگیرد هم "نقص" آنها: - عیب: وقتی آن دولتها خود آلوده به ظلم یا تبانی با ظالمان جهانی میشوند! - نقص: وقتی مناسبات جهانی اجازه های دخالتِ دولتی در امور کشور ظالم را نمی دهد! *ویدئو: برشی از برنامه حسینیه ایران شبکه یک بمناسبت شهادت امام باقر(ع) با / درباره مسئولیت دانشمندان/ کامل را اینجا ببینید ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
عدالت و رفع ظلم؛ آستانه بسیج جهانی! • تجمعات و راهپیمایی های عظیم اروپا و آمریکا در حمایت از مظلومین غزه و علیه ظلم های اسرائیل، بی شک با تجمعات بغداد و تهران و... رقابت و بعضاً جلو هم زده است! معلوم است آنچه همه جهان را از هر دین و مذهب میتواند جمع کند، کماکان عدالت و تنفر از ظلم است. عدالت، امری فطری و وجدانی است که حتی راهزن ها هم پس از دزدی از کاروانها، وقت تقسیم غنائم می گویند: به عدالت تقسیم شود! یعنی ظالم های کوچک هم خواهان آنند! • یکی از اسرار شعارشدن عدالت برای منجی آخر الزمان(عج) هم همین است. رهبر انقلاب اسلامی بدان توجه می دهد: "شما که آرزومند و مشتاق ظهور خورشید مهدویّت در آخرالزّمان هستید و الان حدود هزار و دویست سال است که ملت اسلام و شیعه در انتظار ظهور مهدی موعود عجل‌اللَّه‌تعالی فرجه‌الشریف و جعلنااللَّه فداه است، چه خصوصیتی برای آن بزرگوار ذکر می‌کنید؟ «الذّی یملأ اللَّه به الارض قسطاً و عدلاً». نمی‌گویید که «یملأ اللَّه به‌الارض دیناً». این، نکته‌ی خیلی مهمّی است. چرا به این نکته توجّه نمی‌کنیم؟ اگر چه قسط و عدل متعلّق به دین است، اما هزار سال است که امّت اسلامی برای قسط و عدل دعا می‌کند!"(۲۵تیر۷۶) • شاید حالا برایتان این روایت عجیب نباشد که: امام علی(ع) فرمود: پیامبر(ص) فرمود: «المهدی منّا اهل البیت یصلح اللّه له امره فی لیلة»؛ «مهدی از ما اهل بیت است که خداوند سبحانه و تعالی امر (فرج) او را در یک شب اصلاح می‌فرماید» (کمال الدین ج۱ص۱۵۲) انباشت ظلمِ قرن ها، نقطه جوشش یک آن است! محسن قنبریان ۲آبان۱۴۰۲ ☑️ @m_ghanbarian
بهبهانی های شهید غزه! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، جنگنده‌های صهیونیستی امروز منزل را بمباران و این خانواده را نیز قتل عام کردند. بهبهانی‌های غزه اصالتاً از خوزستان ایران هستند که در گذشته به کویت و مناطق عربی دیگر از جمله غزه مهاجرت کرده‌اند. • پ.ن: فلسطین مساله انسانی و اسلامی ما بود، حالا و شهادت همشهری هم شد! محسن قنبریان ۲ آبان ۱۴۰۲ ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌چرا شبه جزیره عربستان در صدر اسلام دولت مرکزی نداشت!؟ 🎙استاد قنبریان 🆔@sarcheshmeh_nour
محسن قنبریان
⭕️ جرأت طوفان؛ جان گرفتن گفتمان دینی «جهادگرایی در فلسطین» 👤 نویسنده: حامد دهقانی شیخ محمد الحسن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثر طوفان الاقصی بر گروه های سلفی و جهادی جهان اسلام: ۱. اضمحلال گفتمان حدیثیِ پشتوانه داعش! ۲. نقطه یابی جدید حدیثی سرمرز اسرائیل! یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید ☑️ @m_ghanbarian
اثر طوفان الاقصی بر گروه های سلفی و جهادی جهان اسلام: ۱. اضمحلال گفتمان حدیثیِ پشتوانه داعش! ۲. نقطه یابی جدید حدیثی سرمرز اسرائیل! ............................... • پیدایش خلافت اسلامی عراق و شام، گرچه دستهای پنهان آمریکایی، صهیونیستی با انگیزه های سیاسی(خاورمیانه جدید) و اقتصادی (تسلط بر انرژی) داشت؛ لکن بدنه بزرگی از سلفی ها و جهادی های جهان اسلام (از مصر و آفریقا تا مسلمانان مکتب های سلفی در اروپا و تا شبه قاره) را مخاطب می کرد. جذب اینها، توجیهی دینی می خواست که مبلغان داعش آنرا از منهاج السنة ابن تیمیه تدارک کردند: در جلد۴ از پیامبر(ص) دو حدیث می آورد که: "طایفه ای از امت من همیشه بر حق و پیروزند..." و "دائماً اهل غرب پیروزند تا قیامت". این طایفه و اهل غرب در آنجا به شام و لشکر معاویه(!) تفسیر می شود! تئوریسین های داعش همین خوانش ابن تیمیه را تئوری داعش قرار دادند! لذا "احیای سلطانی خدا در شام"، مقصود داعش و النصره شد. • نقطه حائز اهمیت این جریان این بود که مرز مبارزه را از کافران حربی و اشغالگر(آمریکا و اسرائیل) با مرز گروه ها و کشورهای اسلامی عوض کرد. داعش در چند نوبت حتی حماس (صف اول مبارزه با دشمن اسلام) را تکفیر کرد! بخاطر ارتباط با کشورهای مصر و ایران و حزب الله، حماس را مرتد و رسما علیه او اعلام جهاد کرد! • موتور جنگی داعش توسط مقاومت، نابود شد و از عمده سرزمینی که خلافت اسلامی می خواندند اخراج شدند لکن این بود که تئوری دینی و خوانش حدیثی آنها را به چالش کشید! جنایت های بی سابقه اسرائیل در غزه و حماسه های حماس در عسقلان و... یکباره نگاه برخی اسلام گرایان و چهره های سلفی را از حدیث منهاج السنة به حدیثِ: "برشما باد به جهاد! و بهترین جهاد مرزداری و بهترین مرزداری، عسقلان است!" متوجه کرد. اینبار "افضل رباطکم عسقلان" بر جهاد در غزه و همراهی با حماس در طوفان الاقصی معناشد! از د. نصر فحجان(فلسطینی) تا شیخ محمد الحسن ولد الددو(موریتانی) تا شیخ عبد الفتاح حمداش(الجزایری) و... امواجی در توییتر و فیس بوک حاصل این خوانش بود. ⬅️ استفاده از ادله موجه (نه استفاده ابزاری) توسط علمای اصیل جهان اسلام در فرصت طوفان الاقصی می تواند مبارزه نیروهای اسلام را جای درست خود بنشاند. می تواند دوره صف آرایی گروه های جهادی و سلفی و حتی تکفیری، مقابل اسرائیل باشد. به جای داعش و بوکوحرام و جیش العدل و... گروه های مبارز با صهیونیزم سامان گیرد. 📝 محسن قنبریان ۴آبان۱۴۰۲ ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
تناظر دوگانه های اسرائیل و ایران 🎙حجت الاسلام قنبریان/ هیات آرمان انقلاب(جامعه پزشکی)/ ۲۷مهر۱۴۰۲ ❓
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رسالت و تکلیف جامعه علوم پزشکی در ارسال کمک های فوری درمانی به غزه امروز ما ارسال کمک های درمانی و پزشکی به نوار غزه است. هیچ کنوانسیونی نمی تواند جلوی ارسال کمک های درمانی را بگیرد. با بازکردن مسیر ارسال کمک های و می توان محاصره غزه را شکست و جلوی صهیونیست ها را گرفت. 📎 برای قضاوت بهتر صوت و چکیده سخنرانی را مشاهده کنید حجت الاسلام قنبریان هیات آرمان انقلاب اسلامی جامعه علوم پزشکی ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔄 رابطه دوسویه: اقتصاد مجانی با خدمات عمومی • امنیت و بهداشت و آموزش مثل خوراک و پوشاک نیست؛ خدمت عمومی و حق است نه کالا. • سرمایه داری دست دراز کرده حق و خدمات عمومی را هم کالا کند... • اگر اینها بخواهد عمومی و حق بماند، اقتصاد مجانی باید بزرگ باشد از وقف و هبه تا فیئ و انفال و بیت المال. اگر اینها کالا شد، اقتصاد مجانی هم کوچک می شود! دیگر کسی وقف و نذر و... نمی کند! ➕ به این رابطه ها بیشتر بیاندیشیم 🎵 صوت کامل سخنرانی را اینجا بشنوید حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از روزنامه وطن امروز
گفت‌وگوبا حجت‌الاسلام محسن قنبریان درباره بازنمایی رسانه‌ای توفان الاقصی قرآن می‌گوید اگر در حق شما ستم شد، شما می‌توانید به همان میزان ستم، مقابله به مثل کنید. آیا می‌شود به خانه کسی حمله کنند، زن و بچه او را بکشند او هیچ دفاعی از خود نکند؟ این انظلام است، پذیرفتن ظلم است، پذیرفتن ظلم حرام است. باید در برابر ستمگر ایستاد و عقل اجازه می‌دهد به میزان همان ستم، ستم را پاسخ بدهیم. اگر دشمن یک نیروی ما را کشت، ما هم می‌توانیم یک نیروی او را بکشیم، تا اینجا قاعده عقلی است اما از اینجا به بعد قرآن یک قاعده اخلاقی به آن قاعده عقلی اضافه می‌کند و اینکه در مقابله به مثل تقوا را رعایت کنید و تعدی نکنید، اگر کشتن یک نیرو از دشمن قاعده عقلی است اما قاعده اخلاقی ایجاب می‌کند که دیگر او را مثله نکنیم، زجرکش نکنیم یا مثلا به خانواده او تعدی نکنیم، اینها قواعد اخلاقی قرآن است. قواعدی که استراتژی کلی حماس مبنی بر رعایت آنها بود و تاحد زیادی به آن عمل کرد و این را نباید نادیده بگیریم. http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/3888/1/270351/0 🇮🇷 @Vatanemrooz
مرکز پژوهش ها از فلسطین یاد هم بگیرد! • اسرائیل قطعاً رفتنی است. پسا صهیونیزم نخبگان فلسطینی به همراه اراده عمومی و ملی شان برای نوشتن برنامه های بازسازی و پیشرفت شان کافی هستند. • در این شرایط نسل کشیِ تمام عیار در غزه، نخبگان جهان اسلام اگر میتوانند برای طرحی، شدنی ارائه و اجرا کنند. • هرچه هم خیرات انقلاب اسلامی برای جنبش های رهایی بخش زیاد بوده باشد؛ نباید مانع یادگیری شود! غزه در همین وضع برای ج.ا.ا و دولت (با گفتمان مردمی) و نظام تعلیم و تربیت و تبلیغ ایران درس دارد! • در این قریب یک ماه همه به وفور صحنه های تربیتی ای دیده ایم که پر از ایستادگی، شکر به خدا، امید و خلاقیت و... بوده است. حتی اگر این صحنه آفرینی ها به بچه ها تلقین شده بود هم زیر بمباران به خاطر نمی ماند. • چنین انسجام و یکپارچگی ای، نحوه ای تربیت و بستره آموزش دارد که بخصوص از انتفاضه الاقصی به اینسو رونق گرفته است. نظریه پرداز فلسطینیِ حوزه تعلیم وتربیت در کتابهای خود برای این نظام خاص، ادبیات علمی ساخته است: - بردن فرهنگ به "اجتماع مردم" جای دولت و سازمان های غیر دولتی - گذر از مفاهیم و ساختارهای مدرن با احیای سنت های کهن - معانی بخشی به آموزه ها در بستر و شکل عمل و درون ها - و... "حرکت در هماهنگی با نیروی زندگی(=امید)" را بوجود آورده است. ⬅️ خوب است مرکز پژوهشها، برای تحقق شعار ، این زیسته مردمی و ادبیات علمی آن را، کاوش کند و پیشنهادهای شدنی به دستگاه های عریض اما کم اثر فرهنگی و نظام تعلیم و تربیت ایران ارائه نماید. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
استاد قنبریان.m4a
48.71M
💠 کلاس درسِ غزه 🔸 در روزهایی که می‌گذرد، شاهد و هستیم. 🔹 بعضی از دستاوردها قهری و بعضی لازم است که نسبت به آن‌ها تکالیفی داریم. ❇️ برای ما یک درس دارد و به‌نحوی می‌تواند باشد. ✅ دستاوردهای جنگ غزه: 🔻 شکست هیمنه‌ی و نظام استکبار، به لحاظ نظامی و سیاسی. 🔻 موج بی‌نظیر جهانی علیه اسرائیل. 🔻 جابه‌جایی مرزهای جهاد. 🔸 این‌ها دستاورد خونِ مظلوم است. چنین دستاوردهایی تکلیف‌آور است که: 🔺 از سیلی که جاری شده است دستگاه تدبیری چه می‌خواهد انجام دهد؟ 🔺 در این زمان در چه جایگاهی قرار دارد؟ امروز در قضیه‌ی روایت جنگِ غزه نبود به شدت حِس می‌شود‌. و نهاد اجتماعی در کنار یکدیگر می‌توانند صحنه را مدیریت کنند. 🔹 بایستی از موج جهانی استفاده کنیم و را به نابودی بکشانیم. . سخنرانی استاد قنبریان ۵آبان۱۴۰۲ هیئت اباصالح عج قم @heyatabasalehqom
📋 گزارش یک نشست؛ نسبت عدالت و آزادی نقد ارزیابی کتاب نسبت عدالت و آزادی در منظومه فکری مقام معظم رهبری • چکیده بیانات حجت الاسلام محسن قنبریان را اینجا بخوانید • گزارشی از نشست را اینجا بخوانید • صوت ارائه را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
32.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اسلام مقاومت در روش، مبدا و مقصد با اسلام داعش متفاوت است! حجت الاسلام 🎙 صوت کامل را اینجا بشنوید! ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
📋 گزارش یک نشست؛ نسبت عدالت و آزادی نقد ارزیابی کتاب نسبت عدالت و آزادی در منظومه فکری مقام معظم رهب
نسبت عدالت و آزادی.mp3
23.75M
🔘 نسبت عدالت و آزادی ارائه حجت الاسلام قنبریان در نشست نقد و ارزیابی کتاب نسبت عدالت و آزادی در منظومه فکری رهبر انقلاب اسلامی/ مرکز اسناد انقلاب اسلامی/ ۸آبان۱۴۰۲ • عدالت در اندیشه امام و رهبری متکی به یک حقیقت است - عدالت اجتماعی، مظهر عدالت تکوینی الهی - اولین عدالتخواه، خداوند و عدالتخواهی بسط صفات حضرت حق است • آزادی در تفکر عدلیه، انعطاف اراده ها به حقیقت است - هر آزادی یک تمرد دارد یک انقیاد - اینها قید هستی آن اند نه ارزشی - اختلاف مکاتب در تعیین موضع تمرد و انقیاد است نه در قید داشتن یا نداشتن! • عدالت و آزادی در لیبرالیسم هردو "برساخت" است. • عدالت قید ثبوتی برای آزادی و در اثبات آزادی محقق عدالت - مدیریت آزادی در کلمات رهبری توسط خود آزاد اندیشان است نه دولت وسازمانها * چکیده ای از این ارائه را اینجا بخوانید ☑️ @m_ghanbarian