eitaa logo
محسن قنبریان
17.6هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
893 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
18.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔖«ولی» اصلاً آمده که «شاه» نباشد! 💠حجت‌الاسلام استاد محسن : ⁉️چرا قرآن اصرار داره «ائـــــمه» شما رو «ولـــــــی» بنامه.. 🆔 @elalhabib_irhttps://eitaa.com/mashar_khz
12.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ چرایی اتهام وهابیگری به حضرت امام (ره) و شاگردان ایشان؟ 📌 حجت الاسلام و المسلمین قنبریان 🔸 قرآن به پیامبر می‌گوید:« به اهل کتاب بگو یکی شویم سر یک کلمه سواء، آن کلمه چیزی نیست جز اینکه شرک به خدا نورزیم و با اربابان دون الله بجنگیم.» 🔹 اهل کتاب، رسالت پیغمبر را قبول نداشتند، اسلام نداشتند،‌ به مناسک اسلام هم عمل نمی‌کردند. اما پیغمبر همه را در یک جبهه قرار می‌دهد. 🔸 با دقت به امیرالمومنین متوجه می‌شویم که حضرت هم همین کار را کردند. پس از شروع جنگ حضرت با معاویه، شاهد آن هستیم که در جبهه علی(ع) همه شیعه عقیدتی نیستند، خیلی ها شیعه سیاسی هستند. در جنگ جمل به روش خلیفه دوم نماز نافله را به جماعت می‌خواندن. 🔹 امام خمینی هم در مبارزه با استکبار و استعمار جهانی یکی چنین جبهه ای را آماده کرده است. این عمل برای برخی شیعیان عقیدتی و مناسکی اتهام وهابیت را به همراه دارد. چون در نزد برخی ها فقط ریسه های نیمه شعبان تشیع هست. ‌‌💠 @okhowahmag ☑️ @m_ghanbarian
10.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰شیعه سیاسی 🔸برشی از سخنرانی حجت‌الاسلام در چهارمین همایش ملی جمعی از ستایشگران جوان هیأت‌های کشور | ۴ 🆔 @elalhabib_irhttps://eitaa.com/mashar_khz
🏴مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) و شهید آیت الله رئیسی(ره) 🎙سخنران حجت الاسلام محسن قنبریان 🕰 زمان :یکشنبه ۱۳ خرداد ماه ساعت ۲۰ 📍مکان: زنجان. پیاده راه سبز میدان ⚫️همراه با مراسم احسان حلیم 🕌 حسینیه معارف انقلاب اسلامی @hoseiniehmaaref
محسن قنبریان
❓ وحدت یا خلوص؟! (برای آنها که میخواهند مساله مشکل حل کنند؛ نه ساده انگاران!)  《یک سؤال دیگر این اس
💢 نامسأله گی کاندیدای مجتهد! (مجتهدِ نظری یا جامعِ عملی خلوص و وحدت؟!) ❓آیا میدان ریاست جمهوری۱۴۰۳، مجتهدِ فقه نظام بودن یا نبودن است؟! یا خلأ کسی که بتواند نیروهای درون نظام در راستای جمع بین دوگانه سخت: وحدت و خلوص۱ باشد؟! که نه دولت را سهامی و چندپاره کند و به نام وحدت، راهبری در مسیر انقلاب و آرمانهایش را گم کند و نه صرفا با خلوص گرایی توان و مقبولیت کار با بخشی از نیروهای انقلاب -به زعمش خالص تر- را داشته و به ضربه بزند! اینها (مجتهدِ فقه نظام / جامع ظرفیت ها و فعلیت های نظام) دو حد وسط متفاوتند و هریک به سمتی می برند. حتی اگر "از قضا" بر یک معمم بنشینند اما "لزوما" شرط دومی، معمم بودن نیست. می توانم درک کنم که طرح کنندگان این پیشنهاد، حتی رئیس جمهور شهید را دیده اند که جمع کننده بوده اما نسخه های دیگری هم به او در اقتصاد و... تحمیل شده است لذا در اینباره از او بیشتر را خواسته اند. ❗️ بنظر حقیر -اقلا در مقطع کنونی- دومی مساله ماست و نباید با صورت اولی صورت بندی شود! حتی اگر منصب ریاست جمهوری -به تعبیر رهبر انقلاب- جای مطهری ها باشد، اقلا در مقطع کنونی آیین نامه شورای نگهبان نه او را، که حتی رجایی و خامنه ایِ سال۶۰ را هم طبق ضوابطش تایید صلاحیت نمی کند! فعلا -درست یا غلط- قرار است بروکراسی از خود ارتزاق کند و نصاب های اجرایی و بروکرات بودن بر مطهری بودن چربیده است. از آنسو، مجتهدان فقه نظام -که حتی کارنامه اجرایی هم داشته باشند- فقط اگر جامع آن ظرفیت ها و فعلیت ها شوند، مفیدند نه صرفا مجتهد فقه نظام بودن!(پس از حد وسط اصلی سخن بگوییم نه عوارض دیگر) ای بسا صاحب نظر شدن در عرصه ای از نظامات -بخصوص وقتی به کلمه هم تیک بخورد- راه بر نظرات دیگر که بسا در همان مسیر انقلاب و آرمان هایش، صائب تر یا کارآمدترند ببندد و مخل به جهت جامع بودن گردد! وای اگر یافته های اجتهادی فقه نظامشان مثلا "جمهوریت" اش کمتر از استاندارد امام و قانون اساسی باشد! یا مثلا در مساله اساسی کشور -یعنی "اقتصاد"- فقه نظامش به بار ننشسته باشد! آنوقت قاتق نان، قاتل جان میشود! اینکه الان چند مجتهد فقه نظام داریم که در "همه مسائل اساسی کشور" مطابق با استانداردهای قانون اساسی به نظام رسیده و شخصیت اجرایی مورد تایید شورای نگهبان هم داشته باشد را بیشتر از قبیل "قصد و عدم وقوع" می بینم! بهشتی در این مقیاس -به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی- تکرار نشده است! ۲ نمی دانم چرا بجای خواستن رئیس جمهوری که قانون اساسی را اجرا کند دائم دنبال اختراع چرخی هستیم که در فرآیند حکمرانی از مجامع تصمیم سازی متعددی باید بگذرد و به یک فرد منحصر نیست؟! اما آن نگرانی که برخی، جامع کامل بین وحدت و خلوص نبوده یا نیستند؛ هم دغدغه درست و بجایی است که البته حلش منحصر به مجتهد فقه نظام نیست. جمع کننده ای مثل به شرط اطلاع کامل از مکتب و رویکردهای اساسی انقلاب و قانون اساسی به اقتصاد و فرهنگ و سیاست، هم می تواند "خلوص انقلابی" را حفاظت و هم به سمت وحدت و "ملی ماندن امر ملی" راهبری کند. بگردیم همچین کسی را بیابیم یا با تغییر رویه ها -ولو به شکل نسبی- بسازیم! هنوز به حسب نظر سنجی ها میزان مشارکت زیر۵۰٪ است!۳ "امر ملی" با حماسه ملی رقم می خورد؛ "حماسه ملی" ، "رقابتِ" جمع کننده های نیروها و ظرفیت های کشور را می خواهد. ........................... ۱. ر.ک: رهبر انقلاب اسلامی۸۹/۵/۳۱ ۲. https://eitaa.com/m_ghanbarian/4170 ۳. https://eitaa.com/rushdisu/1797 * این یادداشت له یا علیه هیچ کاندید معلوم یا احتمالی نوشته نشده است. 📝 محسن قنبریان ۱۲خرداد۱۴۰۳ ☑️ @m_ghanbarian
40.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حرف نوی انقلاب، توحید و کرامت انسان حضرت امام: در دوران پهلوی می‌گفتند ،عالمان در سیاست دخالت نکنند. پس از پیروزی انقلاب آمده اند می‌گویند کسی در سیاست دخالت نکند ، مگر مجتهدین... مردم رها کنند بروند خانه هایشان . این یکی اگر خطرش از اولی بیشتر نباشد ، کمتر نیست .... 💠حجت الاسلام محسن قنبریان مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ هیأت محبان فاطمه الزهرا(س)اهواز 🏴اجتماع هیأتهای مذهبی استان خوزستان @mashar_khz https://eitaa.com/mashar_khz 📲 ارتباط با خادمان @H_asakereh
هدایت شده از مجموعه گرا
16.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | عدالت در اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) 🔺 از نظام امت و امامت تا امامتِ امت! 👤 حجت‌الاسلام محسن قنبریان: ▪️ بدون مردم، خمینی یک نائینی و یک شیخ انصاری است؛ مردم بدون خمینی هم به جایی نمی‌رسند! ▪️ این دو به هم رسید و نظام امت و امامت تشکیل شد. منتهی آن را امام امامتِ امت می‌خواند همه مردم رهبر می‌شوند! 🔗 مشاهده‌ی این گفتگو از صفحه رسمی گرا در آپارات https://www.aparat.com/v/VJfsy 🎥 🌐 🆔 @geraa_ir
030314 - این مسئولیت با گروه کوچک سر پا نمی‌شود.mp3
4.72M
💠 مقاومت فئه، مقاومت همه گزینشی خیلی فشرده از بحث مهم: مسئولیت اجتماعی فاطمیه اول۱۴۰۲ حجت الاسلام محسن قنبریان 📒 جزوه را اینجا ملاحظه کنید 🔈 فایلهای صوتی جلسات را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
🔰 رمی برئ!کدامیک بیشتر دل می سوزاند؟: • بی گناهی را "آیت الله اعدام" و "قصاب تهران" بخوانند و علیرغم دکتری، به "۶کلاسه" متهم کنند و...؟! یا • ممتد نیروهای اصیل انقلابی ای که رانده شدگان دائمی طراحی و اجرای نقشه توسعه کشور بوده اند، را مقصر پیامدهای بد برنامه های توسعه بخوانند؟! فقر و نابرابری و رکود اقتصادی و... را گردن آنها بیاندازند در حالیکه "برئ" و برکنارند! 🔅 برای پاسخ، اول رجوعی به قرآن کنید! "خط ترانزیت بهتان" در قرآن دو درجه و مرتبه دارد: 1⃣ به بی گناهی نسبت ناروا داده و اذیت و آزارش دهند در حالیکه تقصیری ندارد (بغیر ما اکتسبوا)! آیه۵۸ احزاب: "كسانى كه مردان مؤمن و زنان مؤمن را بى‌هيچ گناهى كه كرده باشند مى‌آزارند، تهمت و گناه آشكارى را بر دوش مى‌كشند." 2⃣ از آن بدتر، خطا و گناه خود را گردن بی گناه انداختن (یرم به بریئاً) است! آیه ۱۱۲نساء: "هر كس خطا يا گناهى مرتكب شود؛ سپس آن را به بى‌گناهى نسبت دهد، قطعاً بهتان و گناه آشكارى بر دوش كشيده است". این "حمل بهتان" (فقد احتمل بهتاناً) از اولی بدتر است! ❗️آقای جهانگیری مرداد۱۴۰۰ جوانمردی کرد و در جلسه اعتراض عشایر اهواز اعتراف کرد: "من به عنوان آدمی که عمرم در توسعه گذشته است باید اعتراف کنم توسعه ای که اجرا کردیم متاسفانه عوارضش اینچنین نشان داده می شود! توسعه ای که رضایت مردم درش نباشد توسعه نیست؛ امروز توسعه وقتی معنا پیدا می کند که مردم از آن تبعیض و بی عدالتی و نابرابری متوجه نشوند...!"۱ دهها رسانه و کاندید انتخابات در سالیان متمادی نتایج همین برنامه های معیوب (با اجرای ناقص) -که وضع موجود اقتصاد است- را گردن جریان انقلابی نظام انداخته اند! درحالیکه همیشه الگوهای توسعه غربی شعار آنها بوده و مجاری برنامه ریزی و اجرای آن هم (حتی وقتی به حسب ظاهر، دولت دست آنها نبوده) دست کارشناسان آنها بوده است. این مصداق واضح "من یکسب خطیئه او اثماً ثم یرم به بریئاً فقد احتمل بهتاناً و اثماً مبیناً" است. جریان انقلابی (مثل بهشتی و جهاد سازندگی اش) وقتی شعار "همه با هم جهاد سازندگی" را محقق و در مجامع جهانی مورد توجه کرد؛ تمجید امپراطور ژاپن را در پی داشت طوری که از آقای رفسنجانی پرسید: "چطور این نهاد توانسته در مدت کوتاهی مردم مناطق محروم را با خود همراه کند و بسیاری از مناطق را توسعه [بخوانید: پیشرفت] دهد؟!"۲ در تجارب و ادوار دیگر برای حل مشکل مسکن و اشتغال و... از مثل این الگوها پیروی شد. توسعه غربی، هر نوع پیشرفت اقتصادی نیست؛ صورت و تعیّنی خاص بر فرآیند اقتصاد و سیاست و فرهنگ است. امروز اگر اعتراف آقای جهانگیری -بعنوان یک مدیر باسابقه در توسعه- به رخ جریان توسعه غربی کشیده شود، عذر بدتر می آورند که: عوارض نامطلوب، بخاطر اجرای ناقص برنامه های توسعه است! اجرای کامل آن شامل عرصه فرهنگ و توسعه انسانی هم می شود که تئوری پردازی از آنها گفت: جامعه ای که سالی ۳میلیون زائر جمکران دارد، به مدرنیته [و توسعه] نمی رسد! منتظر باشید ببینید بهتان پیامدهای این برنامه های معیوب و اجراهای غلط را اینبار بعد از رئیس جمهور شهید گردن کدام نیروی متعهد انقلابی می اندازند! ........................... ۱. اینجا ببینید: yun.ir/9obfba ۲. کتاب رسم جهاد ص۱۳ * این یادداشت را هم ببینید 📝 محسن قنبریان ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ ☑️ @m_ghanbarian
مکتب امام در مدرسه اراده.mp3
22.31M
💠 مکتب امام در مدرسه اراده سخنرانی در تجمیع هیاتهای دانشجویی دانشگاه های تهران/ مسجد دانشگاه تهران حجت الاسلام /۱۴خرداد۱۴۰۳ ❓با بودن مکتب اسلام و پیامبر(ص)، چرا مکتب امام؟! ❗️وقتی تشیع انگلیسی و تشیع تاجگذار پهلوی هست، شیعه-سنی آدرس غلط است! ▫️مکتب امام، کلیات ابوالبقاء نیست؛ دوگانه های ممتاز برای جداکردن دیگری هاست: • جمع بین دین و دنیا (جوهر اصلی مکتب امام) • توحید - کرامت انسان (جداکننده از اسلام داعش و لیبرالیسم) • مشیت الهی - همت مردم • معیارهای اسلامی - گزینش مردمی و... • اجرای احکام الهی در کنار رعایت اقتضائات و مصلحت های عمومی - مصلحت پابرهنگان/ نه عقلانیت مدرن • رعایت حال ضعفا و اصرار بر عدالت اقتصادی - در کنار تولید ثروت • انسجام و وحدت ملی - رسمیت شناختن تنوع آراء و گرایش های سیاسی - جمع بین وحدت و خلوص • طهارت اقتصادی مسئولان - کارآمدی و کار بلدی (دو رکن مشروعیت کارگزاری) ▫️امام: زندگی در دنیای امروز، زندگی در مدرسه اراده است. مکتب امام با اراده های جوانان، محقق و جهانی میشود 📎منابع: https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1710 https://farsi.khamenei.ir/keyword-content?id=2601 ☑️ @m_ghanbarian
17.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺مردم ایران دهه هاست در موضع مقاومت هستند. 🔺مقاومت، ریاضت نیست. 🔺خودآگاه نمودن مردم نسبت به این هویت، یکی از وظایف اصلی دستگاه تبلیغی است. 🔺کشف حجاب نکردن قاطبه زنان ایران، مرحله ای از مقاومت فرهنگی است. حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian