eitaa logo
محسن قنبریان
17.6هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
901 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از راز
🔸برنامه تلویزیونی راز🔸 ⌛ قسمت چهاردهم | 🔎 موضوع: «چالش خلوص و وحدت» 🔹 گفتگوی دکتر وحید یامین‌پور و حجت‌الاسلام قنبریان 🗓 سه‌شنبه‌، ۲۳ مردادماه، ساعت ۲۲، شبکه افق سیما 🔖@raz_ofoghtv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 «ولایت بر احکام» ➕ حضرت امام در تبیین معنای ولایت اصرار دارند بر این نکته که ولایت تنها فقط اجرای احکام نیست بلکه ولایت بر احکام است... 🔻بخشی از گفتگو با حجت‌الاسلام ▫️«برنامه تلویزیونی راز» 🎵 صوت کامل برنامه را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
💠 الگوی حل مسئله در نظام فقهی؛ روایتی از منطق اسلامی حل مسئله 🎙️حجت الاسلام و المسلمین قنبریان 🔸بخش مهمی از حل مسائل با استفاده از منابع فقهی به صورت‌بندی مسئله بر می‌گردد. در صورت‌بندی مسئله باید به دو موضوع توجه داشت، یکی روند تاریخی مسئله و دیگری مبنا و الهیات و منظومه فکری که بنیان مسئله است. نظریه مبنا برای مسائل در ابتدا به‌صورت اجمالی مشخص می‌شود اما در رفت‌وبرگشت با مسائل تفصیل می‌یابد. 🔹 در حل مسئله با استفاده از نظام فقهی، باید توجه داشت که چطور می‌توان این راه‌حل فقهی را در شرایط کنونی با در نظر گرفتن همه عوامل اثرگذار، محقق کرد. در این خصوص نیاز به طراحی الگوی اجرایی- عملیاتی داریم که نزدیک‌ترین راهکارهای اجرایی به راه‌حل را ارائه کند و در مقام اجرا از راه‌حل فاصله نگیریم. 🔰 رویداد مأموریت محور راعون | مرداد ۱۴۰۳ 📄 برای مطالعه‌ی ادامه مطلب می‌توانید به این نشانی مراجعه نمایید. (ع) ➖➖➖➖➖ ✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 🌐 Rushd.ir 🆔 @rushdisu
4_5900034365932442932.mp3
14.84M
🎧 صوت کامل قسمت چهاردهم برنامه تلویزیونی راز گفتگو با حجت‌الاسلام قنبریان ▫️اسلامی که انقلاب کرد (۲) (چالش خلوص و وحدت) • فرق تحفظ و تحجر در کرامت انسان، در فتوای ابویوسف و سید جمال اسدآبادی • نسبت حکومت دین و مردم؛ سکولارها و برخی متدینینی که افراطی ترش میشود داعش! ▫️سه بزنگاه مهم در چالش خلوص و وحدت: 1⃣ تخصص بعد از نگاه جامع به دین است؛ قبل از آن، تجزیه است و زمینه تحجر! • فرق سید شرف الدین با برخی معاصرین ما؟ • قبل از فقیه و متکلم بودن باید اسلام شناس بود! 2⃣ فرآیند ظهور دین حق: غلبه حجت + قبول امت • فرق این راه با حذف نظرهای دیگر با روش امنیتی و قضایی و صرفاً نظارتی! • مناظره و بحث نه سبّ و تکفیر! • نظر شهیدان صدر و بهشتی درباره قانون شدن فتاوای هم عرض! 3⃣ بودن جناح دیگر برای تعدیل + خط کشی با فتنه گران • گناه غیر از خطاست! عالم فاسق، حبس می شود اما نظر دیگر در اداره کردن ولو بنظرمان خطا باشد... • رهبری گفت اگر جناح چپ نبود خودم به وجود می آوردم؛ تا برآیند معتدل شود!(۸۸/۴/۳۰) ➕ یک پیوست ☑️ @m_ghanbarian
27.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 کمرنگ تر از داعش! رهبر انقلاب اسلامی (۱۴ خرداد ۱۴۰۰):  "...مخالفان حاکمیّت مردمی، یعنی مردم‌سالاری هم باز دو جبهه بودند: یک جبهه لیبرال‌های سکولار بودند که معتقد به مردم‌سالاری بودند، منتها میگفتند مردم‌سالاری به دین اصلاً ربطی ندارد، اصلاً در عرصه‌ی جمهوریّت و مردم‌سالاری باید لیبرال‌ها، مردان فن‌سالار و به تعبیر خودشان تکنوکرات، بیایند وارد بشوند؛ بنابراین مردم‌سالاری دینی، و جمهوری اسلامی، بی‌معنی است؛ پس با بخش جمهوری اینها مخالف بودند. یک عدّه هم کسانی بودند که باز معتقد به دین بودند، [منتها] میگفتند آقا حاکمیّت دین به مردم ربطی ندارد، مردم چه‌کاره هستند، باید دین حکومت بکند، حاکمیّت بکند؛ اینها هم یک عدّه‌ای بودند که حالا نمونه‌های این نظر دوّم را این اواخر به شکل افراطی‌اش در این حضرات داعش ملاحظه کردید که اینها به‌اصطلاح به خیال خودشان معتقد به حاکمیّت دین بودند، منتها مردم را هیچ‌کاره میدانستند." 🎧 فایل صوتی کامل این برنامه را اینجا بشنوید! حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
15.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 فرق بین تحفظ و تحجر؟! با قاشق غذا بخوریم یا دست؟! فرق بین ابویوسف متحجر با سید جمال الدین اسدآبادی را ببینید! ❗️دچار فریب کلیشه ها در تحجر خواندن چیزی نشویم! • پ.ن: امام خمینی در منشور روحانیت: "مخالفت روحانیون با بعضی از مظاهر تمدن در گذشته صرفاً به جهت ترس از نفوذ اجانب بوده است. احساس خطر از گسترش فرهنگ اجنبی، خصوصا فرهنگ مبتذل غربی موجب شده بود که آنان با اختراعات و پدیده ها برخورد آمیز کنند." 🎵فایل صوتی کامل برنامه را اینجا بشنوید حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📎 پیوست سخنان حجت الاسلام در برنامه هر دو کلمه‌ی «جمهوری» و «اسلامی» وابسته‌ی به انتخابات است. «جمهوری» یعنی مردم‌سالاری، یعنی حاکمیّت کشور به دست مردم. خب مردم چه جوری در حاکمیّت دخالت کنند؟ هیچ راهی بجز انتخابات وجود ندارد. بعضی‌ها در مورد لزوم انتخابات اشکال‌تراشی میکنند، [مردم را] دلسرد میکنند، توجّه نمیکنند که اگر انتخابات در کشور نباشد، یا دیکتاتوری است یا هرج‌ومرج و ناامنی است. آن چیزی که جلوی بُروز دیکتاتوری را در کشور میگیرد انتخابات است؛ آن چیزی که جلوی هرج‌ومرج و اغتشاش و ناامنی را میگیرد انتخابات است. انتخابات آن مسیر صحیحی است که مردم میتوانند به وسیله‌ی آن و از آن مسیر، حاکمیّت ملّی را، مردم‌سالاری را، جمهوریّت را در کشور تأمین کنند. این، مسئله‌ی جمهوریّت. انتخابات میتواند ولیّ‌فقیه در کشور انتخاب بکند و به وجود بیاورد، یعنی اسلامیّت را تأمین کند. انتخابات میتواند نمایندگانی را در مجلس شورای اسلامی مستقر کند که طبق مقرّرات اسلامی و معارف اسلامی، برای مدیریّت کشور قوانین تدوین کنند. پس بنابراین، هم جمهوریّت و هم اسلامیّت، متّکی به انتخابات است. بنابراین، در نظام جمهوری اسلامی، انتخابات ضروری است. در این انتخابات، قهراً آن چهار نقطه‌ای که گفتیم مهم است. اوّل، مشارکت؛ مشارکت یعنی حضور پُرشور مردم در انتخابات. اگر حضور پُرشور مردم در انتخابات باشد، این وحدت ملّی را نشان میدهد، این انگیزه‌ی ملّت ایران را برای حضور در صحنه نشان میدهد؛ انگیزه‌ی ملّت ایران و وحدت ملّی، قدرت ملّی به وجود می‌آورد؛ قدرت ملّی موجب امنیّت کشور میشود؛ وقتی کشور امنیّت پیدا کرد، آن‌وقت علم در آن کشور پیشرفت میکند، اقتصاد در آن کشور به شکوفایی میرسد، مشکلات گوناگون فرهنگی و اقتصادی و سیاسی در کشور قابل حل میشود؛ مشارکت یک چنین معجزه‌ای میکند. انتخابات در کشور تحوّل ایجاد میکند. بعضی‌ها اسم تحوّل را می‌آورند، اظهار طرف‌داری از تحوّل میکنند، امّا عملاً آن چیزی که مقدّمه‌ی حتمی تحوّل است، مورد بی‌اعتنائی‌شان قرار میگیرد؛ یعنی انتخابات. با انتخابات میشود در کشور تحوّل ایجاد کرد. صاحبان دیدگاه‌های گوناگون سیاسی و اقتصادی و فرهنگی میخواهند تحوّل ایجاد کنند به نفع دیدگاه سیاسی یا فرهنگی یا اقتصادی خودشان؛ خیلی خب، راهش چیست؟ راهش این است که با انتخابات ــ حالا چه انتخابات مجلس، چه انتخابات مجلس خبرگان، چه انتخابات ریاست جمهوری، چه انتخابات شوراها ــ کسانی را که با آن فکر سیاسی آنها و جهت‌گیری سیاسی یا اقتصادی یا فرهنگی آنها همراهند، سر کار بیاورند؛ این میشود تحوّل. بنابراین، پایه‌ی تحوّل انتخابات است. ۲دی ۱۴۰۲ رهبر انقلاب https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=54696 🎵فایل صوتی کامل برنامه راز را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
8.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خط انقلاب را از متحجرین جدا کنید! ــــــــــــــــــــــــ حجت‌الاسلام والمسلمین قنبریان: انقلاب_اسلامی از ابتدای شکل‌گیری، با دو رقیب گفتمانی روبرو بوده: جریان تحجر و جریان غرب‌گرایی. در مقابل آنها انقلاب اسلامی با یک حرف نو روی کار آمد. این حرف نو جمع بین ارزش‌های الهی و اراده مردم بود. یعنی هم اسلام، هم مردم. یعنی جمهوری اسلامی؛ اما ملاحظه‌کاری با جریان تحجر در این چند دهه، باعث شده حرف متحجرین به عنوان حرف انقلاب اسلامی قالب شود! یعنی ما الان نمی‌توانیم دقیقاً بگوییم درباره زن و حجاب، دیدگاه انقلاب اسلامی کدام است و حرف متحجرین کدام؟! نخواستیم حرف انقلاب را از هم لباسی‌های خودمان متمایز کنیم، بگوییم مطهری و بهشتی و طالقانی و خمینی اینجوری می‌اندیشیدند اما فلانی‌ها الان دارند جور دیگه‌ای می‌اندیشند. پای هم نوشته شدیم! وقتی اینجا قفل شد واضح است که درِ غرب‌گرایی باز می‌شود؛ و هر کسی فکر می‌کند همین راه درست است؛ چیزی که الان با آن مواجه هستیم. @ShabakeTabligh ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔘 کمرنگ تر از داعش! رهبر انقلاب اسلامی (۱۴ خرداد ۱۴۰۰):  "...مخالفان حاکمیّت مردمی، یعنی مردم‌سالار
حجت الاسلام قنبریان در برنامه راز چه گفت؟! ۱. ایشان چندبار دعوت برنامه برای گفتگو درباره را رد کرده و گفته بود حالا که با هم مواجه ایم نباید به تحجر تنها پرداخت! بعد حاضر شدند ۱۲ضلعی ای از طرح کلی جمهوری اسلامی از دو مجموعه فیش "حرف نوی جمهوری اسلامی" و "مکتب امام" در سایت رهبری را بیان و برای هر ضلع، دو دیگری اش از جریان تحجر و تجدد را بیان کنند! ۲. همه آن اضلاع به تصریح رهبر انقلاب اسلامی در کلمه مردمسالاری دینی و جمهوری اسلامی جمع است لذا دو دیگری آن از جریان سکولار و جریان متدین از رو در کلمات رهبر انقلاب در ۱۴خرداد۱۴۰۰ خوانده شد. ۳. "معتقدین به دین" در جملات رهبر انقلاب(تصویر بالا) توسط آقای قنبریان چنین تطبیق شد: 《یعنی ببینید آن چیزی که ما الان در حجره هایمان یا در محافل سیاسی مان یا گروه های مجازی مان هر وقت بخصوص انتخاباتها را رای نمی آوریم، می شنویم از حزب اللهی ها، یه خورده می شود همان حرف داعش! در بهترین وضعش داعش خشن نیستیم، "مردم داری دینی" را قبول داریم، "مردم سالاری دینی" را قبول نداریم! اینکه واقعا "درچارچوبه دین" اما "کارها به دست مردم سپرده شود"؛ این "حرف نامیرا"ی جمهوری اسلامی است》. حزب اللهی ها را داعش نخواند! ۴. قبل و بعد این یک دقیقه در برنامه راز زیر میز زدن اصلاحطلبان در ۸۸ یا بیشتر از حرف های حجره و مجازی، درخواست وزیر اطلاعات وقت برای ۷۶ هم بعنوان نمونه های عدم قبول مردمسالاری دینی مرور شد. ۵. کانال اصلاحات نیوز از جانب خود جمله ای را تیتر کرد که اصلا در بیانات نیست؛ که در بالا می بینید! ☑️ @m_ghanbarian
✔️ خبر: ابوعبیده: یکی از نیروهای قسام که وظیفۀ محافظت از اسیران صهیونیست را بر عهده داشت پس از شنیدن خبر شهادت دو کودکش در بمباران صهیونیست ها یکی از اسرای صهیونیستی را کشت. او تصریح کرد این کار خلاف دستورالعمل ها بوده است: تاکید می کنیم که این حادثه نشان دهنده اخلاق و آموزه های دینی ما در برخورد با زندانیان نیست. ابوعبیده از دستور العمل سخت گیرانه تر از این به بعد خبر داد! ✔️ تحلیل: وقتی اسرائیل ۴۰هزار نفر از مردم بی دفاع غزه را کشته که یک سوم آن کودکان هستند، چنین کاری توسط نگهبان چه اشکالی دارد؟! وقتی نگهبانان صهیونیست به اسیران فلسطینی تجاوز و به راحتی هم آزاد می شوند؛ اصلا چرا همه اسراء تهدید به کشتن نشوند؟! فرق در دو رویکرد دینی است! فرق یهود با اسلام و فرق صهیونیزم با مقاومت است! قبلا گفته ام صهیونیزم و اوانجلیس ها بسیار خشن تر از داعشِ دست ساز غرب در جهان اسلام، تکفیری و خشن هستند. هیچ حریم و حرمتی نگه نمیدارند نه کودکان و زنان نه اسیران و زخمیان! فایل صوتی سخنرانی حماسه حماس که ابتدای طوفان الاقصی و اتهام کشتن یک زن به حماس بود را اینجا بشنوید! محسن قنبریان ۱۴۰۳/۵/۲۶ ☑️ @m_ghanbarian