eitaa logo
محسن قنبریان
17.3هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
853 ویدیو
108 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
قسمت سوم؛ هیچ چیز تغییر نمی کند مگر با خلق اراده عمومی.mp3
3.72M
🎙 هیچ چیز تغییر نمی‌کند مگر با خلق اراده عمومی | حجت الاسلام قنبریان: 🔹هیچ چیزی در جمهوری اسلامی تغییر نمی کند، تعالی پیدا نمی کند الا به خلق اراده عمومی. آینده؛ با ایده های آسمانی و با فکرهای نخبگان مردم زمینی می شود، جزئی و روشن می شود و با اراده عمومی ملت ایران ساخته می شود. @hoseinie_hedayat ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🎙#کلیپ_صوتی هیچ چیز تغییر نمی‌کند مگر با خلق اراده عمومی #حلقه‌های_میانی | #قسمت_سوم حجت الاسلام قن
🔰 حلقه های میانی، فناوری مردمی سازی در گام دوم 🎙کلیپ صوتی هیچ چیز تغییر نمی‌کند مگر با خلق اراده عمومی 🔹 بیانیه گام دوم در مقام توصیف و توصیه، حرف اصیل انقلاب اسلامی را در هشت یا نه آموزه یادآوری کرده و کلمه محوری آن را خلق اراده عمومی قرار داده است 🔸کاش برای حل همه مشکلات فرهنگی و اقتصادی که تبدیل به بحران می شود با منظر خلق اراده عمومی به آن نگاه کنیم که خلق اراده عمومی برای آن چگونه می شود؟ در این قسمت حجت الاسلام قنبریان به تبیین مفهوم خلق اراده عمومی می پردازد 🎙جهت شنیدن کلیپ صوتی کلیک کنید | @hoseinie_hedayat ☑️ @m_ghanbarian
از دولت درباره حجاب چه بخواهیم؟! • به نظرم این سخن آیت الله علم الهدی، معقول، و اسلامی است: کشف حجاب نه؛ روش به انتخاب دولت! • رهبر انقلاب اسلامی در ۲دی۱۴۰۲ در تبیین مردم سالاری دینی و اثر انتخابات نکته اساسی فرمودند: هر دو کلمه‌ی «جمهوری» و «اسلامی» وابسته‌ی به انتخابات است!(بخوانید) • واضح است حکم ضروری اسلام(اصل وجوب حجاب و حرمت کشف حجاب) به رأی مردم نیست؛ اما روش تحقق آن در جامعه، روشی سیاستی و تقنینی است که تاکنون هم قوانین عادی، معلومش می کرده است. اینکه برای کشف حجاب مثلا تعزیر بگذارند یا جریمه؟ گشت ارشاد و طرح نور باشد یا روش دیگر، هیچکدام نص دینی نیست؛ قوانینی بشری است که فقط عدم مغایرت آنها با شرع در شورای نگهبان بررسی می شود. پس می تواند به حسب زمان و شرایط، موقعیت جامعه و نظرگاه متولیان امر متنوع شود.(دقت کنید) • رهبر انقلاب در همان سخنرانی به این نکته مهم توجه می دهد: "با انتخابات میشود در کشور ایجاد کرد. صاحبان دیدگاه‌های گوناگون سیاسی و اقتصادی و فرهنگی میخواهند تحوّل ایجاد کنند به نفع دیدگاه سیاسی یا یا اقتصادی خودشان؛ خیلی خب، راهش چیست؟ راهش این است که با انتخابات کسانی را که با آن فکر سیاسی آنها و جهت‌گیری سیاسی یا اقتصادی یا فرهنگی آنها همراهند، سرکار بیاورند؛ این میشود تحوّل" • رئیس جمهور با تذکر به گشت ارشاد یا حتی قصد تغییرات در طرح حجاب، را نباید سلب حیثیت کرد بلکه باید از طرح و اقدام او پرسید؟! او قسم خورده حافظ ارزشهای اسلامی باشد اما متعهد نیست طرح های گذشته را تغییر ندهد! محسن قنبریان ۱مهر۱۴۰۳ ☑️ @m_ghanbarian
قسمت چهارم؛ حلقه میانی، فناوری خلق اراده عمومی در گام‌دوم.mp3
4.29M
🎙 حلقه های میانی، فناوری خلق اراده عمومی در گام دوم | حجت الاسلام قنبریان: 🔹تو امروز باید خلق اراده عمومی کنی چون تو برای اقلیت زندگی نمی کنی تو می خواهی هشتاد میلیون ایرانی را به یک سرانجامی برسانی نه فقط متدینانت را از آلودگی نجات دهی این یک فناوری میخواهد یعنی خلق اراده عمومی... @hoseinie_hedayat ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🎙#کلیپ_صوتی حلقه های میانی، فناوری خلق اراده عمومی در گام دوم #حلقه‌های_میانی | #قسمت_چهارم حجت الا
🎙کلیپ صوتی حلقه های میانی، فناوری خلق اراده عمومی در گام دوم 🔹کار حلقه میانی چیست؟ حلقه میانی یک جمع به نیابت از مردم نیست، پیشران مردم است. روحانیت در دهه پنجاه ثابت کرده است که این فناوری مال او است. فناوری ای که دهه پنجاه با آن گام اول انقلاب را برداشتین یعنی خلق اراده عمومی در این قسمت حجت الاسلام قنبریان به تبیین فناوری خلق اراده عمومی می پردازد 🎙جهت شنیدن کلیپ صوتی کلیک کنید | @hoseinie_hedayat ☑️ @m_ghanbarian
🔘 تسلیت، تنبّه، تنبیه! ضایعه اسفناک کشته شدن کارگران معدن طبس را به خانواده هایشان، جامعه کارگری و مردم عزیز تسلیت عرض می کنم. حوادث کارگری تلخ و شیرین هایی دارد. تلخ هایش فقط محبوس شدن در معدن طبس و طرزه و یورت و... نیست؛ شیرینش البته برای رسانه ها، معمولا امانت داری کارگر شهرداری و پاکبان از مال مردم و... است! حوادث کارگری در کنار تسلیت، تنبّه ای برای جامعه هم دارد: - تنبه عدالت (در منزلت، درآمد، توزیع منابع و فرصت برابر و...) - تنبه در ارزش و اینکه بهرمندی ها باید از کار و کار عامل بهرمندی ها باشد؛ نه بورس بازی نه استثمار! - و... حوادث کارگری -بخصوص وقتی مکرر شود- مقتضی تنبیه هم هست: - تنبیه عاملان و مقصران حادثه - تنبیه ناظران و واسپاران و تنزیل ها از قراردادهای واگذاری - تنبیه قانون گذاران یا مجریان در کمبود امنیت و تامین های شغلی - تنبیه مسئولان (از مجمع و مجلس تا دولت و...) در عدم تحقق سهم مالکیت و انتفاع این دهک های جامعه در سیاستهای واگذاری منابع اما معمولا به تسلیت بسنده می شود! 📝 محسن قنبریان ۲مهر۱۴۰۳ ☑️ @m_ghanbarian
امام حسن عسکری (ع): یَأْتِی عُلَمَاءُ شِیعَتِنَا اَلْقَوَّامُونَ بِضُعَفَاءِ مُحِبِّینَا وَ أَهْلِ وَلاَیَتِنَا یَوْمَ اَلْقِیَامَةِ وَ اَلْأَنْوَارُ تَسْطَعُ مِنْ تِیجَانِهِمْ ...  علمای شیعه ای که محبّین و اهل ولایت ما را که ناتوان هستند، سرپرستی می کنند (و معارف را به آنها می رسانند)، در حالی وارد روز قیامت می شوند که نور از تاج سرشان می‌تابد...  (تفسیر الإمام العسکری -علیه السلام-، ص۳۴۵، ح۲۲۶) بدین وسیله ضایعه درگذشت فاضل ارجمند مبلّغ دینی حجت الاسلام پرندین را به خانواده و بازماندگان و حوزه علمیه بهبهان و جامعه مبلغان تسلیت عرض می کنم. عمامه روحانیت وقتی نورانی خواهد بود که قیام به امر ضعفای محبین اهلبیت(ع) نماید. استضعاف های فرهنگی و اقتصادی را با تبلیغ و خدمات اجتماعی و مطالبه گری های سیاسی جبران کنند. عزیز از دست رفته ما برای تبلیغ در روستا اقدام و در دل پیر و جوان کردستان بزرگ جا گرفت. راهش پر رهرو باد ؛ خدایش در رحمت و مغفرت و رضوان خویش جایش دهد. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔰 حاشیه‌ای بر اعلام تعطیلیِ درس آقامجتبی خامنه‌ای! سال‌هاست که دشمن ایشان را به اتّهام «تلاش برای جانشینیِ رهبری» تخریب می‌کند؛ حال‌آنکه غیر از شنیده‌های سابق، اخیراً نیز از پدر متّقی و حکیم‌شان نَقل و رسانه‌ای شد که مخالف جانشینیِ فرزندشان -به‌خاطر شبههٔ موروثی‌شدن یا چیز دیگری- هستند. این را به کمیتهٔ خاصّ خبرگان (کمیسیون اصل ۱۰۷ و ۱۰۹) هم گفته‌اند؛ اما می‌بینید قضیه تمام نمی‌شود! تعطیلیِ درس ایشان (به دلیلی بین خودشان و خدا) گرچه می‌شد مسئله‌ای «عادی» در حوزه تلقّی شود، باز مسئله‌ای «خاص» بین دوست و دشمن می‌شود؛ برخی دوستان به جهات اخلاقیِ ایشان استناد و استدلال کردند که «اقبال» هزاروششصد متقاضی برای شرکت در درس ایشان، آن‌هم در هنگام رکود حلقه‌های استادوشاگردی، و کم‌رونقی و تعطیلیِ برخی دروس در حوزه، عاملی برای تعطیل‌کردن درس‌شان شده است، دشمنان هم که...! بندهٔ ناچیز در مسئلهٔ جانشینی، هم‌نظر -بلکه مطیع- پدر بزرگوار ایشان هستم؛ اما در سایر مسائل از جهات علمی و عملی نباید به فرزندان ایشان -از جمله این فرزند فاضل‌شان- جفا شود؛ مثلاً ایشان حق دارند از عالمان حوزه باشند، آن‌چنان که فرزندانِ برخی زعمای گذشته بودند و هستند. البته اینجا نکته‌ای مهم می‌شود که «جریانی عادی» را «غیرمعمول» می‌کند و آن، غیر از شائبهٔ جانشینِ رهبری و اشتهار در رسانه‌هاست: «معمول» در حوزه‌ها این بوده که فرزند فاضل و درس‌خوان، درس می‌گوید و دروسش منتشر می‌شود، تألیف می‌کند و نقد می‌شود؛ مؤافق و مخالفِ علمی پیدا می‌کند و تدریجاً در صحن علنیِ حوزهٔ علمیه، در مرآی اساتید و بزرگان رشد می‌کند. فخرالمحققین در قدما، و آقامصطفی خمینی در متأخرین، نمونه‌های روشنی هستند؛ سیدمصطفی باآن‌که مستشکلِ درس امام بود، خودش درسی بعضاً شلوغ‌تر هم داشت و آثار علمیِ ایشان منتشر می‌شد (هشت‌کتاب فقهی و فلسفی، دوکتاب در تبعیدِ ترکیه، ده‌اثر در تبعیدِ نجف). این‌گونه بود که غیرشاگردانش، او را نه به شهادت شاگردان و هم‌بحث‌ها، بلکه به شهادت آثارش قضاوت می‌کردند. می‌دانیم که در حوزه، هم‌نشینیِ نام با عنوان «آیت‌الله» و پیداشدن نمودهای زعامت؛ تحفّظ یا ملاحظه‌کاری دربارهٔ پرداختن به آرای آن شخص شکل می‌دهد و معمولاً مورد نقد و ابرام جدّی قرار نمی‌گیرد. (مگر دربارهٔ کسانی که خلاف مشهورشان فزونی گیرد!) لذا دورهٔ مناسب جهت تناظرها و بحث‌ها، دقیقاً در همین دورهٔ سنّی و مرحلهٔ علمیِ مثل آقامجتبی دامت‌توفیقاته انجام می‌شود و خروجیِ آن مواجهات علمی با هم‌سطح‌ها، با «روندی طبیعی» و «روشی عادلانه» به ارتقاهای علمی رسیدن و نشستن بر پلّه‌های فضلیت است. اقتضای «ورع» این نیست که برای انتشار صوت و متنِ «سیزده‌سال تدریس» اقدامی نشود. چه‌اینکه حضور در میزگردها و همایش‌های علمی، با ارائه‌های تخصّصی برای عالمان دینی؛ ناجورتر از برخی فعالیت‌های سیاسی-انتخاباتی نیست که تقوا و خویشاوندی با رهبر انقلاب اسلامی بخواهد مانع آن و موجب احتیاط گردد، یا رانت و امتیازِ آقازادگی تلقی شود. همه شاهدیم که آقازاده‌های فاضل و درس‌خوانده - حتی اگر در زیّ شخصیِ برخی از ایشان اخلاق آقازادگی مشهود باشد - در این مسئله، نوعاً «عادی»اند؛ یعنی دروس‌شان منتشر و کتاب‌های‌شان چاپ می‌شود و در معرض نقد قرار می‌گیرد. در مجامع تخصصی، لَه یا علیه آرای علمی حاضر می‌شوند و این‌گونه به شکل عادی، دارای مؤافق و مخالف علمی، شاگرد و منتقد می‌شوند. درس‌شان هم از همین مجرای عادی؛ پُر یا خالی، شروع یا تعطیل می‌شود. بنده البته به شهادت برخی فضلا، باخبرم از سطح خوب و مقبولِ درس آقامجتبی؛ لکن اگر تعطیلیِ درس‌شان ادامه یافت، به‌نظر می‌رسد بهتر است که دروس گذشتهٔ ایشان منتشر شود و در معرض استفاده و نقد جامعهٔ علمیِ حوزه قرار گیرد. چه‌اینکه حضور علمیِ ایشان در مسئله‌های مطروحه در حوزه، علاوه‌بر استفادهٔ جامعهٔ علمی، پاسداشت رویه‌های معمول در ارتقای علمی در انظار نخبگان حوزوی نیز هست و ازقضا دقیقاً همین روش، اقتضای تقوا و ورع و ناآقازادگیِ متوقع از ایشان است. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۷/۲ ☑️ @m_ghanbarian
قسمت پنجم؛ مساجد چگونه می توانند با راه اندازی حلقه های میانی، مسائل محله را حل کنند..mp3
6.3M
🎙 مساجد چگونه می توانند با راه اندازی حلقه های میانی، مسائل محله را حل کنند | حجت الاسلام قنبریان: 🔹مسجدهای ما پر و خالی می شوند. یعنی یک عده ای ثابت همه وعده ها با ما هستند، یک کسانی هم مناسبتی می آیند. این حلقه پا به کار شما که از جوان ها، از درس خوانده ها، از بعضی متدینین، بازنشسته ها، رزمندگان و آزادگانی که آمدند یک حلقه میانی تشکیل دهید، عوامل مشکلات را رصد و شناسایی کنید و نقطه های تحول مشخص کنید... و با «وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ...»سوره مبارکه آل عمران| آیه 159 خلق اراده عمومی کنید. @hoseinie_hedayat ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🎙#کلیپ_صوتی مساجد چگونه می توانند با راه اندازی حلقه های میانی، مسائل محله را حل کنند #حلقه‌های_میان
🔰حلقه های میانی، فناوری مردمی سازی در گام دوم 🎙کلیپ صوتی مساجد چگونه می توانند با راه اندازی حلقه های میانی، مسائل محله را حل کنند 🔹مسجدی می تواند حل مسئله انقلاب اسلامی در محله خود کند که مسجدی در تراز انقلاب اسلامی باشد. مسجد تراز انقلاب اسلامی، مسجدی است مردم سالار. مسجد مردم سالار یعنی روحانی باشد فقیه باشد لکن مردم او را عادل بدانند و از او راضی باشند این سلول بنیادین مسجد است. رئیس مسجد؛ اتحاد و یک دلی یک امام با مردم آن محله است. در این قسمت حجت الاسلام قنبریان به توصیه هایی جهت راه اندازی حلقه های میانی در مساجد می پردازند 🎙جهت شنیدن کلیپ صوتی کلیک کنید | @hoseinie_hedayat ☑️ @m_ghanbarian
🔰امام خامنه ای در سخنرانی معروف یکِ سه، تشکیل حلقه‌های میانی را به عنوان فناوری پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، معرفی کردند. در مجموعه کلیپ «حل مسائل محله با حلقه‌های میانی مسجدی» که از سخنرانی حجت الاسلام محسن قنبریان تهیه شده است، خواهیم شنید:‌ قسمت اول | قسمت دوم | قسمت سوم | قسمت چهارم | قسمت پنجم این مجموعه کلیپ صوتی از نشست «حلقه‌های میانی و ویژگی‌های شش گانه» در رویداد آرمان 5 تولید شده است که شما می‌توانید صوت کامل این نشست را در لینک زیر بشنوید 🎙صوت کامل @hoseinie_hedayat 📎 بحث مرتبط: کارکرد حلقه های میانی در سیره اهل بیت ☑️ @m_ghanbarian
🔸قال المهدی عجل الله تعالی فرجه: وفي ابنة رسول الله صلى الله عليه وآله لي أسوةٌ حسنةٌ  🔹مراسم هفتگی هیئت راه فاطمه(سلام الله علیها) 🎙 باسـخـنـرانـی 💠 حجت‌الاسلام محسن قنبریان 🎤 بـانـوای 💠 حجت الاسلام علی فخری 📅 جمعه ۶ مهرماه ۱۴۰۳، سـاعـت ۱۹:۳۰ 🕌 قم، بلوار معلم شرقی(حدفاصل میدان بسیج و میدان معلم)، خیابان شهیدان عابدی، فرعی چهارم، پلاک ۱۴، بیت الکریمه(علیها السلام) 🔰لوکیشن بیت الکریمه https://nshn.ir/967bsVHOVxvQaj ✅ برادران - خواهران 💢به مکان مراسم دقت شود💢 ❇️برای پارک وسایل نقلیه، از فضای نبش کوچه استفاده بفرمایید.❇️ به کانال (سلام‌ الله علیها) بپیوندید: 👇👇👇 🆔 @rah_fatemeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 درس توازن از رهبر انقلاب اسلامی یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید ☑️ @m_ghanbarian
💢 درس توازن از رهبر انقلاب اسلامی به دو سیره متمایز ایشان توجه کنید: 1⃣ آزادی، عفو و عدم پیگرد: با معترضین سیاسی در ناآرامی ها که حتی برخی خطای امنیتی هم کرده اند یا دچار پرونده قضایی و حتی محکومیت شده اند: ▫️ در مواجهه با اصل حضور در ناآرامی های ۱۴۰۱: "کسانی که در خیابان فساد و تخریب میکنند و کردند، اینها همه یک حکم ندارند. بعضی از اینها جوانان و نوجوانانی هستند که هیجان ناشی از ملاحظه‌ی فرض کنید که فلان برنامه‌ی اینترنتی اینها را به خیابان میکشاند؛ (...)مشکل اینها را با یک تنبیهی میشود حل کرد؛ یعنی هدایتشان کرد و تفهیم کرد که اشتباه میکنند؛ لکن بعضی از اینها این جور نیستند؛ بعضی از اینها بازمانده‌های عناصرِ ضربت‌خورده‌ی چهل سالِ گذشته هستند: منافقین، تجزیه‌طلب‌ها، بقایای رژیم منحوس پهلوی، خانواده‌های ساواکی‌های مطرود و منفور که بیانیّه‌‌ی اخیر وزارت اطّلاعات تا حدود زیادی برخی از این مطالب را روشن کرد"(۱۱مهر۱۴۰۱) • در ۱۹دی۱۴۰۱ هم دو گانه باتوم و تبیین را طرح و چاره وسوسه بر ذهن جوانان (در ماجراهای۱۴۰۱) را تبیین بیان کردند نه باتوم. ▫️عفو معیاری رهبری پس از ناآرامی های ۱۴۰۱: تمام محکومان ۱۴۰۱ از ۲۵شهریور تا زمان اعلام عفو(۱۶بهمن۱۴۰۱) در هر مرحله ای که باشد به ۸شرط پرونده مختومه و مورد بخشش واقع شدند. (بخوانید!) ⬅️ رئیس جمهور سابق (شهید رئیسی) هم روز ۲۲بهمن موافقت رهبر انقلاب با امتداد این عفو قضایی به حوزه اداری را اعلام کرد. ، چهره های فرهنگی، ورزشی و رسانه ای که مشمول محدودیت شده بودند را مشمول عفو اعلام کرد. • روایت دبیرکل کمیته المپیک در اینباره را ببینید! 2⃣ مراقبت و سخت گیری در صلاحیت برای مناصب و مراکز تصمیم ساز و... ▫️ پیش از انتخابات اخیر با کاندیداها: "با خداوند عهد کنید اگر موفق شدید کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذره ای با انقلاب زاویه دارند"(۱۴۰۳/۴/۵) ▫️ هشدار دوباره درباره نفوذ: "نمی‌شود ملت ایران قبول کند که همان پرچم‌ها به وسیله افراد نفوذی، به وسیله انسان‌های فریب‌خورده در داخل کشور برافراشته بشود. این پرچم، پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن و وسوسه‌های خصمانه دشمن نباید در داخل کشور در دستگاه‌های مختلف ما برافراشته شود. باید مراقبت کرد، همه موظفند. در وزارت آموزش و پرورش باید مراقبت کرد، در صدا و سیما باید مراقبت کرد، در مطبوعات باید مراقبت کرد، در وزارت علوم و وزارت بهداشت که محل تربیت جوانهاست باید مراقبت کرد. آنجا دشمن به وسیله رزمندگان ما شکست خورد نباید گذاشت آن دشمن شکست خورده در داخل کشور با انحاء حیله‌ها و ترفندها کار خودش را دنبال کند و انجام دهد."(۱۴۰۳/۷/۴) ✔️ جمع بندی: • در اسلام برای شهروند معمولی اصل بر برائت است. (اصل۳۷قانون اساسی) • هر حضور اعتراضی الزاما جرم و بغی نیست حتی اگر همراه با خطاهایی باشد.(۱۱مهر۱۴۰۱ رهبر انقلاب) • در صورت اثبات جرم هم بخشش در هنگام پیروزی، "زکات قدرت" است. بخشش مشرکانِ جنگ افروز، پس از فتح مکه از آن قبیل بود. با این عفو، تحصیل و کار و سایر حقوق شهروندی آزاد می شود. (عفو معیاری رهبری در ۱۴۰۱ و سریانش به نظام اداری توسط شهید رئیسی) اصل میل کردن به صفر در زندانی سیاسی، رفتن به سمت سیره امیرالمومنین(ع) است. • لکن در ، اصل بر برائت نیست و "احراز صلاحیت"، شرط است. بدون این احرازها، شکل می گیرد. (پیامبر(ص) خلافت و حکمرانی را بر همان طلقاء و آزاد شدگان فتح مکه ممنوع و حرام اعلام کرد) • در این صلاحیت ها الاولی فالاولی حاکم است یعنی هرچه منصب مهمتر، صلاحیت باید بیشتر ثابت باشد. زاویه دارها با انقلاب نباید در مناصب مهم بنشینند. (رهبر انقلاب۱۴۰۳/۴/۵) • کسانی که سوء پیشینه هم ندارند، با ریب و شک در بقاء صلاحیت ها قابل تعویض اند (فائده قاعده۱۴۷ القواعد و الفوائد) در اینجا شهادت مراکز حفاظتی و اطلاعاتیِ امین کفایت می کند (عهدنامه مالک اشتر فراز مربوط به کارگزاران) و مثل قسم اول نیست که اثباتش دادگاه صالحه بخواهد. 🔸 مطالب تکمیلی: • جزوه عفو معیاری و معیار عفولوازم این نظر را آیت الله نمی پذیرد!جلسه۳۵ شرح نامه۵۳ (اعتراضات/هائشات/غارات)سبک رهبر انقلاب در جمع کردن فتنه خیابانیجلسه سوم کارکرد حلقه های میانی در سیره اهل بیت 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۷/۵ ☑️ @m_ghanbarian
✅ چگونگی حمایت مالی از هیأت راه فاطمه پیامبر اکرم(ص): ... هیچ بنده ای نیست که دِرهمی از مالش را در راه محبت پسر دختر رسول خدا، به صورت غذا یا غیر از آن انفاق کند، مگر اینکه برای او در دنیا به ازای هر دِرهم، هفتاد دِرهم برکت قرار میدهیم و بهشت را به او بخشیده و از گناهانش می گذریم. (مستدرک الوسایل، ج۱۰، ص۳۱۹) ✅باکمک های شماست که این خیمه برپاست حمایت های نقدی از استمرار فعالیت های دینی و فرهنگی👇 کارت به کارت(هیئت مذهبی راه فاطمه(س)- بانک ملی): 🔸شمارۀ کارت(رو شماره کارت بزنید کپی میشه)
۶۰۳۷۹۹۷۷۵۰۰۰۹۹۲۱
🙏 از همۀ عزیزانی که تاکنون به هر طریق مادی و معنوی از فعالیت های راه فاطمه قم حمایت کرده اند، صمیمانه . خدا به عمر، تلاش و اموالتان برکت بدهد. 💠 مدیریت مالی هیئت راه فاطمه(سلام الله علیها) ➖➖➖➖➖ 🆔 @rah_fatemeh
کاش می شد با صهیونیست ها معامله کنیم❗️ • حضرت امیر(ع) درباره یاران زمانش می فرمود: ...الْمُبْتَلَى بِهِمْ أُمَرَاؤُهُمْ. صَاحِبُكُمْ يُطِيعُ اللَّهَ وَ أَنْتُم تَعْصُونَهُ، وَ صَاحِبُ أَهْلِ الشَّام يَعْصِي اللَّهَ وَ هُمْ يُطِيعُونَهُ. لَوَدِدْتُ وَ اللَّهِ أَنَّ مُعَاوِيَة صَارَفَنِي بِكُمْ صَرْفَ الدِّينَارِ بِالدِّرْهمِ، فَأَخَذ مِنِّي عَشَرَةَ مِنْكُم وَ أَعْطَانِي رَجُلًا مِنْهُمْ. ... فرمانروايانتان گرفتار شمايند. فرمانرواى شما، خدا را اطاعت مى كند و شما نافرمانيش مى نماييد و فرمانرواى آنان خدا را نافرمانى مى كند و ايشان سر بر خط فرمانش دارند. دلم مى خواهد معاويه با من مثل صرافی به درهم و دینار معاملتى كند: ده تن از شما را از من بستاند و يك تن از مردان خود را به من دهد!(خطبه ۹۷)  • امام خمینی مردم ایران معاصر را از مردم کوفه امیرالمومنین بهتر می خواند! امت اسلامی هم از آن روز بیدارتر است! • اینبار این امت اسلامی است که مبتلا به امراء ضعیفش شده است! و این نتانیاهوست که همزمان با سخنرانی در سازمان ملل، هیچ خط قرمزی در حمله نگه نمی دارد! دارد مضمون این سخن امام علی(ع) را توئیت می کند که فرمود : كُنْتُ أَخْفَضَهُمْ صَوْتاً وَ أَعْلَاهُمْ فَوْتاً : در مقام شعار صدايم از همه آهسته تر؛ امّا در عمل برتر و پيشتاز بودم(خطبه ۳۷)[ما در عمل صحبت خواهیم کرد نه با کلمات!] و این برخی از مائیم که دیگر خوب شعار هم نمی دهیم! • کاش می شد با صهیونیست ها معامله کنیم: ده تن از امراء کشورهای اسلامی را بدهیم و یکی مثل امیر آنها را برای جبهه حق بستانیم! محسن قنبریان ۶مهر۱۴۰۳ ☑️ @m_ghanbarian
⚠️شهیدِ ارعاب! ❓چرا شهادت سیدالشهدا(ع)، میثم تمار و... به مردم جرأت سلحشوری داد ولی شهادت امیر المومنین(ع)، مالک اشتر و محمد بن ابی بکر نه؟! حتی نتیجه ارعاب داد! ❗️تعجب نکنید گرفته نشد! کوفه برای یاری محمد بن ابی بکر در مصر، تجهیز نشد؛ به زور ۲۰۰۰نفر با تاخیر راه افتادند و از نیمه راه(بخاطر شهادت محمد و سقوط مصر) برگشتند! پس ازشهادت امیرالمومنین(ع) هم کوفه به قدر توابینِ کربلا مقاومت نکرد! ❗️فرق در شهدایش نیست؛ در نحوه و مختصات شهادت است! 🔸انقلابی ای که مقابل دستگاه پرطمراق استکباری می ایستد و علیرغم کمی عِده و عُده، "نه" می گوید و مظلومانه شهید می شود؛ به طرفدارانش شخصیت و به تماشاگران جرأت طوفان می دهد. پس از سیدالشهدا هر روز قیامی است و شهیدی! 🔹 اما شهادت حاکم و کارگزاری که در قلمرویش کشته میشود و حکومت مرکزی نمی تواند از او دفاعی کند یا انتقامی بستاند؛ مردم قلمرو را می ترساند! شخصیت شان را له می کند(حتی اگر خود مقصر باشند)! بعد از مالک و محمد، هر روز در نقطه ای از سوی فرستادگان معاویه یورش و تاراج است: ضحاک در عراق/نعمان در عین التمر/سفیان در هیت و انبار/یزید بن شجره در مکه/بسربن ارطاة در حجاز و یمن... 🔅فرق شهادت حسینی و علوی همین است. چیزی از عظمت آن شهدا و تاریخ سازی شان کم نمی کند اما اثر بلافصلِ اجتماعی متفاوت دارد. کوفه ای که نتواند حاکم خویش را حفاظت کند، طبعا مرعوب میشود! ⛔️شخصیت های شهید دهه۶۰، شهدای انقلابی نو رسیده با دشمن بسیار بود و شهدای دهه۹۰، شهدای یک نظام با توان موشکی و اقتدار منطقه ای است. اگر انتقام مالک و محمدش را نگیرد، بسربن ارطاة ها طمع می کنند و عامه مردم جای سلحشوری، نگران ناامنی و غرور ملی شان میشوند. خدای نکرده یک ملت سلحشور دوباره می ترسد. مباد آنروز! یکبار دیگر وقتش رسیده معلوم شود: تهران، کوفه نیست. انتقام، فقط تشفّی نیست؛ خون سلحشوری است. خواص تصمیم ساز، روحیه اجتماعی مردم را هم لحاظ کنند. * یادداشت عاشورا نهضت مقدس۵ راحتما ببینید! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1151 📝محسن قنبریان ۹۹/۹/۸ ☑️ @m_ghanbarian
🏴 علی الدنیا بعدک العفا! همین! ☑️ @m_ghanbarian
🔰 شرایط مرگ و زندگی! 📝 «شرایط کنونی منطقه به گونه‌ای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است و هم برای جبهه حق. ورود لبنان به قضایای اخیر فلسطین و غزه تأثیر عمیقی داشت و اگر چنین کاری انجام نمی‌شد قطعا بیشترین خسارت به خود لبنان وارد می شد. (رهبر انقلاب اسلامی در دیدار «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان ۱۴۰۳/۰۳/۰۲) https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=56477توجه: مهمترین دیده بانی رهبر انقلاب اسلامی بعد از طوفان الاقصی در این جمله بروز کرد: شرایط کنونی منطقه به گونه ای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است هم برای جبهه حق! • از حرف های تکراری و کلیشه ای و شعاری که به قصد امید بخشی از اتمام کار اسرائیل و وعده های تاویلی و مبهم می دهند بگذرید؛ برای جبهه حق هم شرایط مرگ و زندگی است! از تبیین و سخن گفتن درباره اش برای مردم و بدنه انقلابی نترسیم! • با حمله به لبنان و ترورهای اخیر بخصوص سید مقاومت این موازنه به نفع اسرائیل در حال به هم خوردن است! حرفهای مخدّر را جای امید و شعارهای توخالی را جای تسلیت تحویل نگیریم! • شرایط خاص زمانی را درک کنیم و این دیده بانی فرمانده کل را پاس بداریم. مردم را برای مقابله جدی (مستقیم یا باواسطه) مهیا و از مسئولین(سیاسی و نظامی) جدی مطالبه کنیم. عدم درک شرایط ویژه زمان در لحظه مرگ و حیات، ملامت غیر جبران دارد! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۷/۷ ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔰 شرایط مرگ و زندگی! 📝 «شرایط کنونی منطقه به گونه‌ای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگ
🔰 شرایط مرگ و زندگی ۲ سالهاست با دو رویکرد غالب در عین حال متقابل مواجه ایم: ۱. برخی فکر می کنند دشمن با دکمه ای می تواند همه دارایی ما را از بین ببرد! توان تکنولوژیک اطلاعاتی-نظامی بعلاوه جسارت و حد نشناسی این روزهای رژیم موقت آنها را مسحور و کاملا می ترساند؛ بالتبع مقاومت برایشان پرهزینه و ناممکن است و همیشه راه حلشان از سازش می گذرد! ۲. برخی هم برایشان این جور ساخته و پرداخته شده که اگر فقط اراده کنیم حیفا و تلاویو با خاک یکسان است! به آسانی همان رجزخوانی های هیات می گیرند و از شهادت ها و... هم فقط وجهه عرفانی و تحقق سریعتر وعده الهی را می خوانند! اینها هم خوب "هزینه مقاومت" را برای مردمی که می خواهند واقع بین هم باشند تصویر نمی کنند؛ بالتبع کمتر بودن "هزینه مقاومت" از "هزینه سازش" از این تیپ آدم پذیرفته نمی شود! • دشمن صهیونیستی راحت با مردمش -که زن و مردش سربازی رفته و همه نظامی اند- حرف می زند که: روزهای سختی در پیش دارد؛ اما همزمان از عزمش می گوید و آنها را پشتیبان خود نگه می دارد. لذا به حسب نظر سنجی های درون رژیم (افکار سنجی مرکز میندپول و مرکز دایرکت) ۶۳ و ۷۴ درصد غاصبین صهیونیست طرفدار ادامه جنگ اند و انگیزه ای برای آتس بس نمی بینند! • سیدشهیدمقاومت نیز در ماجرای پیجرها (وموارد مشابه) صراحتا از ضربه سخت و دست برتر تکنولوژیک دشمن و... می گفت و آرمان مقاومت را با واقع بینی برای مردمش می ساخت. اما برخی از ما دوست داریم فقط مدیحه بگوییم. با ساده کردن بلکه تمام خواندن کار، اصلا گارد مقاومت را در عموم مردم شکل نداده ایم! لذا عدم تناسب اقدام واقعی با سطح شعارزدگی، برای خودمان هم چالش ساخته است! در این وضع، تماشاگری مردم در لحظه حساس و جدی شدن صحنه را راهبرد رقیب مدیریت می کند؛ یعنی دور کردن سایه جنگ و تنش زدایی و تله جنگ و...! ❓آخر چگونه حیفا را نابود و وعده عظیم تر صادق ۲ بیافرینید که یک ضربه هم در جواب نخورید؟! آن تصویرخیالی و انتزاعی از مواجهه با دشمن، موجب میشود از کمی اقدام های مستقیم ج.ا فقط توطئه بفهمیم و همه را (از نظامی و سیاسی) متهم به نفوذ کنیم! ❗️برخی از ما حتی نمی توانیم بین "شرایط مرگ و حیات برای طرفین" (رژیم و مقاومت) -که صریح بیان رهبری است- با امید به پیروزی و "فرسوده بودن و روبه زوال بودن رژیم"، جمع کنیم! حتما بی هزینه باید تصویر کنیم و پیروزی زودرس خیالی(با یک حمله) را بسرائیم تا امید داشته باشیم! این که: "جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمۀ مهمی وارد کنند" را از رهبری بگیریم و جمله دیگرشان: "شرایط کنونی منطقه به گونه‌ای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است و هم برای جبهه حق" را رها کنیم؛ حاصل آن توأم ندیدن آرمان-واقعیت (آرمان گرایِ واقع بین) است. قطعا دشمن در این یکسال و حتی با ترور سید مقاومت "به پیروزی دست نیافته است" اما شرایط مواجهه در لحظه تاریخی و مهم و سرنوشت ساز است. عدم درک شرایط سخت و جدی نزاع می تواند رژیم فرسوده را جانی دیگر دهد و مقاومت پیروز را به تأویل تاریخی بفرستد! خیالبافی را امید و حرفهای مخدّر برای گارد جدی مقاومت را تسلیت نگیریم؛ آرمان واقع بینانه مان را درست تبیین کنیم و اقدام درست در لحظه را زمینه سازی کنیم! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۷/۸ ☑️ @m_ghanbarian