eitaa logo
محسن قنبریان
17.6هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
893 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️ بازار آزاد چگونه شورش اجتماعی و سرکوب سیاسی می آورد؟! • اقتصاد آزاد مبتنی بر آزاد سازی قیمت هاست تا عرضه و تقاضا، تعادل بیافریند! رضایتِ اقتصادی فروشنده و خریدار در چنین بازاری، "طبیعی" توجیه می شود! • درحالیکه می دانید برخی کالاها با وجود تقاضای عمومی، عرضه کننده نامحدود ندارد؛ تبانیِ قیمت و انحصار به وجود می آید. رضایت مشتری در این شرایط بخاطر "اضطرارش" است نه "انتخابش"! اما بازار آزاد همین را "تجارة عن تراض" می خواند! • در اینباره لازمه بیّنی می شمارد: "در اینجا می گوییم همان "رضایتی" که می گویید طبیعی است، این "نارضایتی" و خشم و انقلاب هم طبیعی است! ...مدتها ۹۰٪ از آن من بود، ۱۰٪ از او، حالا واکنش دیگر این است که این دفعه ۱۰۰٪ از او باشد و دست من هم به کلی از کار انباشته ام کوتاه شود. این هم واکنشی طبیعی است! قانون طبیعیِ "عمل و عکس العمل". شما هرچه توپ را محکم تر به دیوار بزنید، توپ هم محکم تر بر می گردد! ... می گوید می خواهم با معیارهای طبیعی زندگی کنم: "عرضه" طبیعی، "تقاضا" طبیعی، "رضایتِ" به دنبال آن طبیعی؛ "خشمِ" به دنبال آن هم طبیعی، "انقلابِ" به دنبال آن هم طبیعی؛ این تندروی، تندروی در عکس العمل هم طبیعی! همه اش طبیعی است"! (بانکداری، ربا و قوانین مالی اسلام ص۸۲) • یک نسبت مستقیم دیگر: اقتصاد آزاد با هر مکانیسم قیمتی مخالف است، اما هم زمان "سرکوب دستمزد کارگری" را توجیه می کند! جالب اینکه اینجا هم بین اقتصاد به سیاست پل می زند: به تشکل های کارگری و اتحادیه های صنفی حمله می کند و محدودیت می سازد تا در سرکوب دستمزد موفق باشد! به تعبیر دیگر: سرکوب برای اکثریت‌ها / آزادی اقتصادی برای گروه‌های کوچک ممتاز! از اینجاست که نائومی کلاین بین شوک اقتصادی و شوک الکتریکی نسبت مستقیم می بیند! و معتقد است: بازار آزاد بدون پلیس به جایی نمی‌رسد! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۱۰/۵ ☑️ @m_ghanbarian
🔰 اجتماع هیئات دانشجوی دانشگاه‌های تهران 🇵🇸 🏴 به مناسبت سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی 🎙 سخنران: حجت الاسلام قنبریان 🎤 مادحین: حاج ابوذر بیوکافی کربلایی امین پویان‌راد 🕌 مکان: مسجد دانشگاه صنعتی امیرکبیر 📅 زمان: سه‌شنبه ۱۱ دی ماه از ساعت ۱۹ 🍲 همراه با سفره‌ی پذیرایی 🆔 @heiataut 🆔 @ashabolhossein_ir 🆔 @azzahraasharif 🆔 @atu_ashuraeei 🆔 @heyat_gomnam_iust 🆔 @alhadi_sbu 🆔 @kanoon_mohebin 🆔 @Mohebbin_TMU 🆔 @mohebban_srttu 🆔 @fatemioun_shahed
محسن قنبریان
💠 مرجعیت قم برای خلق قدرت نرم چه می تواند بکند؟! ۱. تعطیلی چند روزه دروس را نجف پیش از قم برای سید
⁉️ چرا دیگر ۱۹ دی " آفریده" نمی شود؟ • ۱۷دی۵۶ وقتی مقاله روزنامه اطلاعات در سالگرد کشف حجاب، روحانیت را کنار کمونیستها، مخالف توسعه ایران قرار داد و به امام خمینی توهین کرد، خیزشی از سر غیرت دینی نسبت به مرجعیت رخ داد که سلسله جنبانِ تکانه های بعد شد و به ۲۲بهمن رسید! ❗️ در سال جاری در کنار حوادث جانکاه غزه و لبنان، ترور سران مقاومت از جمله سید حسن نصرالله، اسرائیل رسما دو تن از مراجع شیعه (آیت الله خامنه ای و سیستانی) را تهدید به ترور کرد؛ اما اتفاقی از جنس ۱۹دی۵۶ رقم نخورد؛ نه در حوزه، نه در قم، نه بالتبع در کشور! • شاید عده ای به افول جایگاه روحانیت و مانند آن ربطش دهند! اما اقلا در مقیاسِ مقابله با اسرائیل و در درون خود حوزه چنین تحلیلی بیشتر خلاف واقع است! ❓ پس کمبود کجاست؟! ❗️"نداشتن پیوست اجتماعی مقاومت"! • همانطور که دیگر واقعه گوهرشاد تکرار نمی شود و متشرعان، مقابله با کشف حجاب را "فقط" از حاکمیت طلب می کنند؛ ۱۹ دی هم در آن خاستگاه، "تجدید" نمی شود و فقط سالگرد همان۵۶، "یادبود" می شود! با بزرگان حوزه هم که حرف بزنی این حرف ها را می شنوی: "رهبری هرچه صلاح بداند!" "درباره نوع و اندازه مواجهه با اسرائیل، نظام حکمرانی تصمیم می گیرد!"... لذا به بیانیه یا حداکثر مطالبه وعده صادق پس از نماز جمعه بسنده می شود! • هیچ یک از اینها "جنبش اجتماعی" ۱۹دی۵۶ نیست، "مراسم" و "کلیشه" است! تا مقاومت، "پیوست اجتماعی" و "عرصه خلّاق" نیابد؛ تا "نهاد اجتماعی" در کنار "سازمان حکومتی" جای درست خود -غیر از تکبیرگویی- نیابد؛ مثل آن ۱۹دی تولید نمی شود! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
منش جهادی شهید سلیمانی.mp3
20.36M
💢 منش جهادی شهید سلیمانی الگویی برای خروج از بن بست ها ١٣دی٩٩ حجت الاسلام قنبریان ▫️اصل اول: "راه" و "بن بست" در جهان اجتماعی بخلاف جهان طبیعی، نسبی و وابسته به ادراکات و امیال مشترک جامعه است... فتک و ترور در یک جهان اجتماعی، راه و در جهان اجتماعی دیگر بن بست است. استشهاد برعکس! ▫️اصل دوم: جهاد و استشهاد، جهان اجتماعی را ارتقاء می دهد مثلا از ایمان به ایقان می رساند. لذا راه جدید "انشاء و ایجاد" میشود("یجعل" له مخرجا)... ▫️اصل سوم: چون هم بازیگریم و هم تماشاگر، برخی بن بست ها از خودمان است نه از واقعیت میدان. ترس، طمع، وهم و... اشتباه محاسباتی می آورد... پس اولین جهاد، جهاد با خود و قیام در خود و در آمدن از خود است... 🔘این اصول را در ضمن حکایاتی از سیره سردار سلیمانی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
ما کجای طرح مقاومت رهبری هستیم؟.mp3
35.27M
💢 ما کجای طرح مقاومت رهبری هستیم؟! پنجمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی/ هیئات دانشجویی دانشگاه های تهران /۱۱دی۱۴۰۳/ دانشگاه امیرکبیر 🎧 سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین • زنده بودن شهید، زنده بودن یادش نیست؛ مراسم کافی نیست! • طرح معمای حدیثی: عدم زوال طاغوتی که ایامش تمام نشده با جد و جهد امیرالمومنین علیه معاویه چگونه قابل جمع است؟ • جمع بین مشیت الهی_همت مردمی - جد و جهد جزیی از مشیت تغییر - مظلومیت و صبر جزء دیگر ▫️ طرح مقاومت رهبر انقلاب 🔺 راه حل مردمسالار برای فلسطین/ وادار کردن اسرائیل بدان کار هسته های مقاومت • این ایده در ذهنیت جهان اسلام نیست! • وظیفه ۱ و ۲ ما... 🔺مقاومت مردم پایه / اجتماعی کنار حکومی • رقابت پیمایش ها در ایران و اراضی اشغالی ❗️مقاومت فقط در ایران نیابتی است؛ در خوب و بدش! • حوثی ها در طرح رهبری نه بالعکس؛ ایران عقب تر از یمن نیست! • حوثی ها وارث زید و خامنه ای وارث امام صادق(ع)... ⬅️ مقاومت و زندگی؛ نه مرگ، نه سازش! • وظیفه ۳ و ۴ ما... 🔺 امت سازی و نقش آن • وظیفه ۵ ما... • قانون اقدام متقابل علیه آمریکا، از ۸ماه قبل از شهادت سردار تاکنون باید ۱۷گزارش داده باشد!!! • وظیفه ۶ ما... ❗️ تقلیل گرایی به فقط مطالبه وعده صادق، مثل تقلیل حجاب به نیروی انتظامی و تقلیل حکمرانی مجازی به فیلترینگ است! ☑️ @m_ghanbarian
📋 برشی از سخنرانی حجت الاسلام و الملسمین در هیئات دانشجویی تهران/ دانشگاه امیرکبیر ۱۱دی۱۴۰۳ ما کجای طرح مقاومت رهبری هستیم؟! 🔅 راه حل فلسطین در دیدگاه رهبرانقلاب، یک راه حل مردم سالار است: رفراندوم بین همه فلسطینیان (حاضر و آواره، مسلمان و یهودی) ؛ هسته های مقاومت(یمن، لبنان، عراق و ایران)، به الگوی داعش نیستند بلکه کارشان وادار کردن رژیم به این راه حل است. 🔸 مظلومیت و صبر عجیب مردم غزه در بیش از یکسال، جنایت کاری اسرائیل را برملا و به خیابانهای دنیا کشید. این یک نقطه عطف و استثنایی در سابقه مواجهه با رژیم است؛ لکن آن اعتراضات عمومی دنیا، راه حل پیشنهادی اش نوعاً دو دولتی است و پیشنهاد ما نیست! ⬅️ وظیفه اول دانشجویی: "مساله غزه نباید از اولویت کنار برود"(۱۴۰۳/۱/۱۵). خودشان هم ۱۴۰۳/۳/۱۰ به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه های آمریکا نامه می نویسند. 🔸 پیشنهاد ما جزء گزینه های اول جهان عرب و اسلام هم نیست. در جهان اسلام گزینه دودولتی در ۲۰۲۲، ۵۰٪ و در ۲۰۲۴، ۵۴٪ بوده است ! یک دولتی(رژیم + خودگردان) و تشکیل کنفدراسیون هم گزینه های بعدی بوده است. حتی خود فلسطینی ها تا۲۰۱۲، ۶۰٪ راه حل را دو دولتی می دانستند اما جنایات اخیر رژیم باعث شده بیش از ۷۰٪ مخالف دو دولتی شوند! ⬅️ وظیفه دوم: قبولاندن راه حل مردمسالار ایران به معترضین جهانی و استفاده از فضای موجود برای گزینه اصلی کردن آن در جهان اسلام از طریق (نخبگان و نویسندگان و...) . 🔅 آنچه از طرح خاورمیانه جدید با آی مک و استراتژی گالیوریسم و... شنیده می شود؛ نتیجه اش این است که رژیم "دروازه واردات و صادرات منطقه شده" و سیادت او به همراه تجزیه کشورهای بزرگ منطقه خواهد بود. مقاومت رهبری از اساس ملی-امتی است. در خطبه بعد از شهادت حاج قاسم و هم خطبه جمعه نصر از امت سازی، هم سرنوشتی، ائتلاف سازی و کمربند امنیتی و سیاسی... علیه اسراییل گفتند. غیر از دستگاه های رسمی ،نهادهای عمومی ای را هم موظف کردند: • "علمای دین" و حوزه ها را برای وحدت و راه حل های اسلامی سبک زندگی، • "همکاری دانشگاه های جهان اسلام" برای ارتقای علم و فن آوری(جبران عقب ماندگی) • "همکاری رسانه ها" برای اصلاح فرهنگ عمومی • "ارتباط بازارها" برای بیرون کشیدن کشورها از سلطه کمپانی های غارتگر • "ارتباط نیروی های مسلح" برای دور کردن جنگ و تجاوز از منطقه!(۹۸/۱۰/۲۷) ⬅️ وظیفه سوم: از مقاومت و هم سرنوشتی منطقه اسلامی و پیدا کردن جای خود در لیست بالا! 🔅 مقاومت در اندیشه رهبری مردم پایه است. جنگ و رقابت پیمایش ها در ایران و اراضی اشغالی نباید از نظرها دور بماند... ❗️اگر جایی مقاومت نیابتی باشد، درون خود ایران است؛که حاکمیت به نیابت از مردم مقابل اسرائیل مقاومت می کند!!! در خوب و بدش نیابت است؛ خوبش، یعنی تحمیل نیست؛ بدش، یعنی مقاومت مثل غزه و لبنان اجتماعی نیست ! به راهپیمایی های بعد نماز جمعه نیست ؛ به این است مقاومت در متن زندگی مردم لحاظ شود. یعنی اقتصاد مردم هم مقابل تحریم و تجاوز بیرونی مقاوم شود! ⬅️ وظیفه چهارم: مطالبه تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی بخصوص بند ۱و ۴ و ۵ آن توسط جنبش دانشجویی و فعالان سیاسی... ❗️در شرایط جنگی دادگاه صحرایی برای خائنین معین می کنند نه مصونیت قضایی و سیاسی؛ برخی رفتارهای اقتصادی مثل شکستن دیوار صوتی رژیم بالای سر مردم است! 🔸 انتقام حاج قاسم را اخراج آمریکا از منطقه قرار دادیم (که راهبرد کلان و جوهره مقاومت اسلامی است). اردیبهشت۹۸ ، ۸ماه قبل از شهادت حاج قاسم در مواجهه با قرار گرفتن سپاه در لیست تروریست ، قانون اقدام متقابل علیه آمریکا تصویب شد. (دی ماه ۹۸ بعد از شهادت سردار در یک سه فوریتی آنرا تکمیل کردیم) طبق ماده ۲ و ۶ این قانون دولت و وزارت خارجه باید از همه ظرفیت ها برای تعطیلی پایگاه های آمریکایی و خاتمه دادن به بهرمندی آن ها از تاسیسات و منابع مالی کشورهای منطقه استفاده کند. طبق ماده۱۱ هر ۴ماه باید همه دستگاه های مسئول گزارش عملکرد خود را به کمیسیون امنیت ملی ارائه کنند؛یعنی تا الان باید ۱۷ گزارش ارائه شده باشد! ⬅️ وظیفه پنجم: در کنار مطالبه وعده صادق، جریان های انقلابی و دانشجویی سراغی از این قانون هم بگیرند! متاسفانه همه جا با و تنزیل مواجه ایم ؛از کل فرآیند تحقق حجاب و وظایف دستگاه و نهادهای مختلف ، فقط به انتظامی و قضایی اش می چسبیم؛ از حکمرانی فضای مجازی ، فقط فیلترینگش را می چسبیم؛ از طرح جامع مقاومت هم فقط وعده صادق را می فهمیم! 🔈 صوت کامل جلسه را اینجا بشنوید! 📎 مطلب مرتبط: مقاومت مردم پایه، راه حل مردمسالار ☑️ @m_ghanbarian
📋 برشی دیگر از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین در هیئات دانشجوئی تهران/ دانشگاه امیر کبیر ۱۱دی۱۴۰۳ الحوثی میراث دار زید شهید؛ خامنه ای میراث دار جعفر صادق(ع)! ❗️یمن قهرمان، نماد مقاومت است ولی برای برخی شبهه شده که شاید آنها درستند و ما غلط! برای برخی باید توضیح داد که آیت الله خامنه ای از حوثی ها عقب نیافتاده است! • راوی صحیفه سجادیه -متوکل بن هارون- با یحیی پسر زید شهید قبل از خروجش به سمت خراسان دیدار کرد در ضمن روایتی بلند که به گرفتن نسخه صحیفه سجادیه از یحیی و بعدا عرضه به امام صادق(ع) و تطبیق بر نسخه ایشان می کشد. از جمله از نظر امام صادق(ع) درباره یحیی سئوال می شود و خبر شهادت ایشان نقل می شود . یحیی می گوید: خداوند این امر را با ما تایید کرده و در ما (زیدی ها) علم و شمشیر را جمع کرده است و پسر عموهایمان(امام صادق) را فقط به علم اختصاص داده است! متوکل بن هارون می پرسد: می بینم که مردم به پسر عمویت جعفر(ع) مایل تر از شما و پدرت(زید) هستند. یحیی جواب می دهد: انّ عمّی محمد بن علی و ابنه جعفراً علیهما السلام دَعَوَا الناس الی الحیاه و نحن دعوناهم الی الموت... عمویم باقر(ع) و فرزندش جعفر(ع) مردم را به زندگی می خوانند و ما به مرگ!... یحیی قیام کرد و خبر امام صادق(ع) محقق شد. او شهید شد. • اهل قعود و منکران قیام در زمان غیبت از این روایت هم خواسته اند برداشت کنند که قبل از قائم، قیام و جنبش و انقلاب ممنوع است! در حالیکه روایت چنین افاده ای ندارد و فقهایی پاسخ داده اند! • امام صادق(ع) هم قطعا اهل سازش با طاغوتهای زمان نبوده است و مبارزه ای فراگیر و علیه آنها را طراحی و سامان داده بود که این قیام ها از سوی امام زادگان هم جزء آن بود(ر.ک: همرزمان حسین) • امام صادق(ع) در روایتی می فرماید: لَوَدِدْتُ أنَّ الخارِجيَّ مِن آلِ محمّدٍ صلى الله عليه و آله خَرجَ و عَلَيَّ نَفَقةُ عِيالِهِ . چقدر دوست داشتم كسى از خاندان محمّد صلى الله عليه و آله شورش كند و خرج خانواده اش را من بپردازم. • ابن سیابه نقل می کند که امام صادق(ع) به من هزار دینار داد و مامورم کرد تا در بین بازماندگان کسانی که در جریان قیام زید آسیب دیده بودند تقسیم کنم. • بعدتر به حسب روایت الکافی، مامون هم وقتی از امام رضا(ع) خواست که به مطیعینش که علیه مامون فساد(شورش) می کنند نامه بنویسد و آنها را به سازش دعوت کند، امام نپذیرفت! یعنی سر هسته های مقاومت با طاغوت زمان توافق نکرد! امام صادق(ع) میراث دار امیرالمومنین(ع) است که فرمود: الموت فی حیاتکم مقهورین(خ۵۱) یعنی مرگ این است که زنده باشید اما تابع و مقهور اراده دیگران (طواغیت) باشید. پس اینکه یحیی بن زید درباره اش گفت: دعوا الناس الی الحیاة یعنی چه؟! واضح است این حیات نه یعنی زندگی به هر قیمت! نه یعنی سازش! بلکه یعنی مبارزه جامعِ امام صادق(ع) ، در عین تسلیم طواغیت نشدن، همراه با زندگی بود و تامین زندگی پیروان را هم می کرد. • اگر زیدی های یمن، میراث دار زید و یحیای شهیدند، خمینی و خامنه ای هم میراث دار باقرین(ع) هستند با این تفاوت که بخاطر بسط ید، مبارزه مسلحانه هم می کنند! ⬅️ طرح جامع مقاومت از سوی رهبران انقلاب اسلامی، تامین کننده زندگی است. دعوت به زندگی است، بدون اینکه سازش باشد. این چیزی است که باید خوب شود. • یمن در موقعیت دهه۶۰ انقلاب اسلامی است و ایران انقلابی قرارگاه طرح جامع مقاومت و مبارزه است. همانگونه که قیام زید شهید و پسرش یحیی جزئی از طرح امام صادق(ع) است مبارزه الحوثی ها هم جزئی از طرح مقاومت رهبر انقلاب است. نباید مسائل با هم خلط شود... 🔈 فایل صوتی کامل را اینجا بشنوید! 📎مطالب مرتبط: - مقاومت برای زندگی - نسبت مقاومت با عقلانیت و زندگی ☑️ @m_ghanbarian
33.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️ روایت برخورد امیرالمومنین(علیه السلام) با نجاشی یار قسم خورده حضرت 🎙حجت الاسلام قنبریان 🎵صوت کامل این جلسه را اینجا بشنوید: 👇👇 https://eitaa.com/rah_fatemeh/880 🏴 مراسم هفتگی جمعه ۷ دی ماه ۱۴۰۳ 🕌 هیات راه فاطمه (س) قم مقدسه @rah_fatemeh ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
#صدای_کارگران ⁉️مسئله‌های امروز قشر حزب اللهی چیست؟؟ ⁉️آیا قشر حزب اللهی فقط نماینده چند معروف و من
20.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢نیرو انقلابی باید بر سر هر دو مسئله حساس باشد که وقت هر دو آنها ضیق است... 👤حجت‌الاسلام‌والمسلمین پاسخ می‌دهد... 💫 بخشی از برنامه یازدهم @sadidtv ☑️ @m_ghanbarian
🔰 نهج البلاغه قطعا یکی از خاستگاه های انقلاب اسلامی بوده است. انقلاب اسلامی در ادامه مسیر هم نیازمند این قطب نمای درست و دقیق است. رهبر انقلاب اسلامی به این مطلب به کرات اصرار دارند: "امروز از همیشه به نهج البلاغه محتاج تریم"، "اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را ادامه بدهیم بایستی اسلام را همه جانبه مراعات کنیم و نمودارش نهج البلاغه است؛ برگردیم به نهج البلاغه و ارزیابی کنیم". البته نهج البلاغه سیمای انسان کامل و تراز هم در کنار حکومت و جامعه تراز هست؛ بهترین تبیین در دنیا شناسی و آخرت گرایی هم هست و مجموعه معارف لازمی که برای یک زندگی همه جانبه لازم است. بنده همان قدر که از مهجوری نهج البلاغه رنج می برم از گِرد و بی خاصیت کردن آن و خط کش و سنجه را به قدر خود کردن (جای اینکه خود را با آن ارزیابی کردن) هم رنج می برم! لکن تلاش ها برای خوانده شدن و جرقه های شروع را پاس می دارم. کتاب "نهج البلاغه جوانان" اثر فاضلی جوان (آقای محمد حسین دانشوند) تلاشی برای نزدیک کردن فاصله جوانان با این کتاب است. تقسیم خطبه ها، نامه ها، حکمتها را به هم ریخته و جلد اول را به تاریخ اسلام در نهج البلاغه اختصاص داده؛ سخنان را جمع کرده و ترجمه روان برگزیده تا مخاطب را با کتابی تاریخی از آن دوره مواجه کند. با سپاس از ایشان، ان شاء الله خواندن این کتاب جرقه اشتیاق به نهج البلاغه را در نسل نو پدید آورد. ✍🏻 محسن قنبریان ✔️ سایت njavanan.ir مخصوص فروش این کتاب با تخفیف ویژه و ارسال رایگان راه اندازی شده است. ☑️ @m_ghanbarian
• دختر اسلام، "ام ابیها"(مادرِ پدرش)ست و مدالش "فداها ابوها" (پدرش به فدایش) میشود. • دختر شرقی، عقده فرویدی ادیپ و الکترا ندارد؛ روان رنجور نیست، پاک و عفیف، است. • دختر ایران، حقیقتاً مربی اش دختر اسلام است.۱ یکی از هزارش : مثل گردن بند با برکت فاطمه(س)، مدال المپیکش؛ شادی اش هدیه کودکان غزه و ارزش مادی اش هدیه غافلگیرانه روز پدر می شود! • چه زیبا دختر ایران اسلامی را توصیف کرد؛ در پیامی به مناسبت روز زن نوشت: «ما همیشه فریاد مى‌کردیم که در اسلام زنده، سازنده و رزمنده است، ولى به شرط آنکه لباس رزمش، لباس عفتش هم باشد؛ شکل شرکتش در مبارزات و مجاهدات منافى با حفظ عفت و پاکدامنى و اصالتش نباشد. در گذشته شرکت دادن زن‌ها در مجالس ایالتى و ولایتى در زمان طاغوت دام فریبى بود؛ براى آنکه در جامعه‌اى که مردش رأى آزاد نداشت، جز دام چه چیز مى‌تواند باشد؟! به هرحال ما خوشحال هستیم که امروز زنان ما در صحنه با عشق و شوق و با عفت و پاکدامنى و آراستگى به همه فضیلت‌هاى اخلاقى با شجاعتى تحسین‌انگیز حضور دارند و رشد بینشى و ایمانى و رفتارى خودشان را نشان مى‌دهند.» ................................................... ۱)عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ أَطْفَالَ شِيعَتِنَا مِنَ اَلْمُؤْمِنِينَ تُرَبِّيهِمْ فَاطِمَةُ عَلَيْهَا السَّلاَمُ : کودکان شیعیان مومن ما را فاطمه(س) تربیت می کند! (بحارالانوار ج۶ص۲۲۹) 📝 محسن قنبریان ۱۹دی۱۴۰۳ ☑️ @m_ghanbarian