eitaa logo
محسن قنبریان
17.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
866 ویدیو
108 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مجموعه گفتگوهای اینترنتی گرا؛ اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) در بُعد عدالت 🔸 با حضور حجت الاسلام قنبریان، استاد حوزه و دانشگاه ⏰ زمان: چهارشنبه ۱۱ خرداد ساعت ۱۹:۳۰ 👈 پخش از تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجو SNNTV http://snn.ir/fa/livetv 🆔 @www_snn_ir
محسن قنبریان
📒 درسنامه کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) 🔺 حوزه دانش • گستردگی آم
۸-اسلامی که انقلاب کرد.mp3
27.05M
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه هشتم ▫️ بینش ششم: عدالت ❓عدالت چگونه شعبه ای از توحید است؟! - اگر شعبه ای از توحید بود، زود به زود با هر مصلحت جزیی قید نمی خورد! • توحید چگونه عدالت اجتماعی می شود؟! - تقریر آیت الله خامنه ای در اینباره ❓چگونه توحید نظام طبقاتی را منحل می کند؟! - غیر خدا و شرک شامل نظم اجتماعی طبقاتی و قانون غیر الهی هم میشود! - قانون غیر الهی آن است که خلاف عدالت باشد! • شیعه در عقاید از عدلیه اما در فلسفه اجتماعی و سنجه فقهی-حقوقی، امتداد عدالت را لحاظ نکرده است! - نظر شهید مطهری در اینباره * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
📒 درسنامه کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) 🔺 حوزه دانش • گستردگی آم
۹-اسلامی که انقلاب کرد.mp3
24.43M
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه نهم ▫️ بینش هفتم: آزادیآزادی، شعبه ای از توحید! - تفاوت تفکر اسلامی و لیبرالیسم - تقریر آیت الله خامنه ای • آزادی در بیان امام خمینی - موهبت الهی/ امانت الهی/ امتحان الهی/ارزش حیات/ اعطا کردنی نیست! • تقریر حق فطری شهید مطهری • شعب آزادی - آزادی تفکر/ عقیده؟/ تفصیل شهید مطهری در اینباره - آزادی بیان و نقد/ بیان صریح شهید بهشتی در حق نقد حاکمان - بیان آیت الله خامنه ای • آزادی در قانون اساسی و... - فرمان ۸ماده ای امام خمینی - فصل ۷ قانون اساسی * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 گزیده ای از مصاحبه ۴۵ دقیقه ای حجت الاسلام قنبریان با خبرگزاری تسنیم گزارشی مشروح تر را اینجا بخوانید: https://tn.ai/2719746 • زنده بودن آرمانها در مردم نقطه اصلی امید است/ نقد برای بهسازی نظام فرصت است نه تهدید/ تندترین نقدها به نظام از موضع آرمان ها میشود یعنی انقلاب امام زنده است • اگر پیشرفت باشد عدالت نه! استقلال باشد آزادی نه! ناپلئون ها هم داشته اند، انقلاب اسلامی توازن اینها باهم را می خواست • اشرافیت مسئولین با نگاه تیز مردم گرفته میشود و این لازمه اش دسته دوم و نامحرم نشدن مردم است • صحیفه خوانی امروز چالش آفرین است. وقتی خواندیم امام فرموده اگر دولت و مجلس از طبقه مرفه شدند فاتحه جمهوری اسلامی خوانده است دچار چالش میشویم و ناچار زمین و آسمان می بافند تا حرف امام را توجیه کنند/ برخی حرفهای امام امروز به کمونیستی متهم میشود! • مفهوم مردمی بودن، دستمالی شده! به نفع سرمایه داری کاری می کنیم یک برچسب مردمی سازی هم رویش می زنیم! • حرف نو امام در اقتصاد و عدالت! ☑️ @m_ghanbarian
🌐 آسمان و زمین عدالت نزد امام خمینی مصاحبه با روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱/۳/۱۲ • مبانی حِکَمی-عرفانی عدالت - از فرد تا اسماء الهی: استقامت بر صراط مستقیم - اشراب معنویت به عدالت • قسط و عدالت اقتصادی - دخیل کردن توده های میلیونی در تولید نه فقط عدالت توزیعی • ولایت مطلقه برای مصلحت پابرهنگان! - امام ولایت مقیده را ولایت نمی دانست! - مطلقه، یعنی تعطیل موقت احکام بخاطر مصلحت! - مصلحت نزد امام یعنی مصلحت عموم بخصوص پابرهنگان! - دو نمونه مداخله ولایت مطلقه امام: ۱.زمین و مسکن محرومان ۲.دستمزد کارگر! - امتداد در سیاستهای کلی اصل۴۴(بند ب) • آقای حکمران بدان: - ٪۱ تورم اضافی= ۱۵هزارمیلیارد تومان رانت برای دارایان -٪۱۰ تورم = رشد ۲٪ نرخ فقر و دومیلیون فقیر * مطالعه این مصاحبه را به دغدغه داران عدالت توصیه کنید: http://fdn.ir/72095 ☑️ @m_ghanbarian
استادقنبریان--۱۲خرداد۱۴۰۱.pdf
363.1K
🌐 آسمان و زمین عدالت نزد امام خمینی مصاحبه با روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱/۳/۱۲ • مبانی حِکَمی-عرفانی عدالت - از فرد تا اسماء الهی: استقامت بر صراط مستقیم - اشراب معنویت به عدالت • قسط و عدالت اقتصادی - دخیل کردن توده های میلیونی در تولید نه فقط عدالت توزیعی • ولایت مطلقه برای مصلحت پابرهنگان! - امام ولایت مقیده را ولایت نمی دانست! - مطلقه، یعنی تعطیل موقت احکام بخاطر مصلحت! - مصلحت نزد امام یعنی مصلحت عموم بخصوص پابرهنگان! - دو نمونه مداخله ولایت مطلقه امام: ۱.زمین و مسکن محرومان ۲.دستمزد کارگر! - امتداد در سیاستهای کلی اصل۴۴(بند ب) • آقای حکمران بدان: - ٪۱ تورم اضافی= ۱۵هزارمیلیارد تومان رانت برای دارایان -٪۱۰ تورم = رشد ۲٪ نرخ فقر و دومیلیون فقیر * مطالعه این مصاحبه را به دغدغه داران عدالت توصیه کنید: http://fdn.ir/72095 ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 گزیده و برشی از مصاحبه خبرگزاری دانشجو (برنامه گرا) با حجت الاسلام قنبریان • دست مردم را می بندیم و میگوییم مردم باید لیقوم الناس بالقسط باشند! وقتی دولت ناعادلی سرکارآمد می گوییم مردم انتخاب کردند! شورای قسط فقط ۳٪ محقق شده! • امام می فرمود مردم رهبرند! می فرمود اگر دستگاه جباری(اداره یا شورا یا نهاد مستبدی) در جمهوری اسلامی پیدا شد مردم تذکر دهند به دستگاه قضایی شکایت کنند اگر کاری نکردند به دهان آن دستگاه بزنند! • شهید بهشتی -ناظم قانون اساسی- این آرمانها را آورد درون قانون اساسی؛ فصل۷، اصل۲۶،۱۰۴و... • اصل۲۷ آزادی تجمعات منهای حمل سلاح فقط مخل به مبانی اسلام نباشد/ یعنی علیه ضروریات مذهب(مثل لایحه قصاص) نباشد/ علیه این سیاست، ان دولتمرد حتی یک اجتهاد! • نمی گویم الان وضع اسفناک است بهتر خیلی جاهای دیگریم اما ما سوغات بزرگی برای دنیا آورده ایم هرچه در این اصول دزدیده شود به ماموریت جهانی انقلاب اسلامی خیانت می کنند. ➕پاورقی: منبع خاطره میرحسین موسوی: پا به پای آفتاب ج۵ص۲۲۵ 🔗فیلم کامل گفتگو را اینجا ببینید https://www.aparat.com/v/VJfsy ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
📒 درسنامه کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) 🔺 حوزه دانش • گستردگی آم
۱۰-اسلامی که انقلاب کرد.mp3
26.79M
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه دهم ▫️ حوزه گرایش ❓آیا علماء در دوره غیبت وظیفه ی قیام دارند؟! - نظری که انقلابگران در زمان غیبت را مثل زید بن علی می داند! - نظری که آنها را طاغوت می داند! ❗️ بخشی از روایات قیام و انقلاب • جملات امام خمینی در اینباره ❓آیا انقلاب، یک پدیده مستمر است؟! - ثمره این نگاه - نظر مقابلش - جملات رهبر انقلاب در اینباره * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
⚠️ از مخاطبان عزیز عذر خواهیم برنامه جماران علیرغم اعلان تهیه کننده، امروز یک ساعت زودتر(۱۸:۳۰) پخش شد! برنامه نیمه شب دوشنبه ۹ خرداد ضبط شده بود! امیدواریم بتوانیم قطعه هایی از آن را بارگذاری کنیم ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ از نظام امت و امامت تا امامتِ امت! 🎬 گزیده و برشی از مصاحبه خبرگزاری دانشجو (برنامه گرا) با حجت الاسلام قنبریان/ ۷خرداد۱۴۰۱ • اسلام فقط ولیّ نیست؛ نظام امت و امامت است! • بدون مردم، خمینی یک نائینی و یک شیخ انصاری است ؛ مردمِ بدون خمینی هم به جایی نمی رسند! • ایندو به هم رسید و نظام امت و امامت تشکیل شد. منتهای آن را امام امامتِ امت می خواند(پیام ۱۲ فروردین ۵۸) همه مردم رهبر می شوند! • امام بینشی از اسلام به مردم داد که آرمانهای آنها (آزادی، استقلال، مردم سالاری و...) را ذیل اسلام تحقق می داد و برای آن کرد. • حق نقد و حتی تخطئه را هدیه خداوند می دانست! 🔗فیلم کامل گفتگو را اینجا ببینید https://www.aparat.com/v/VJfsy ☑️ @m_ghanbarian
27.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 بخش اول برنامه جماران/ ۱۴خرداد۱۴۰۱/ شبکه یک/ ▫️ قبل از مردم سالاری، تعریف مردم! • به نظر امام، مردم: ۱. مظهر اراده حق هستند ۲. لسان و زبان خداوند هستند! • ایندو را از غرب عاریه نگرفته بود از حاق اسلام و تعالیم امیرالمومنین گرفته بود - ایندو در عهد نامه مالک اشتر... • ترجمان این تعالیم در جملات امام... • این رابطه به یکی شدن ولیّ با مردم می انجامد! - میفرمود با شما یکی شده ام، یکایک شما رهبرید! - جملات درخشان امام در اینباره 🔗فیلم کامل برنامه را اینجا ببینید http://www.telewebion.com/episode/0x28afe59 ☑️ @m_ghanbarian
27.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 بخش دوم برنامه جماران / ۱۴ خرداد۱۴۰۱/ شبکه یک/ ▫️ حرف نوی نهضت امام: جمع بین جمهوریت و اسلام • امام این جمع را از قرآن و عترت گرفته بود! - "شاورهم فی الامر"/"اطیعوا...و اولی الامر منکم" ؛ الامر یعنی حکومت، همان که ولایت دارد مشورت با مردم دارد - خطبه ۱۷۳ نهج البلاغه... • امام مشارکت را یکطرفه نمی خواند که: مردم مشارکت کنید! بلکه هرچه موانع مشارکت بود را از بین می برد! • برخی شاگردان امام، صندوق رای را از باب عدم وهن شریعت قبول دارند! و برخی "مردم داری اسلامی" را قبول داشتند نه "مردم سالاری دینی"! 🔗فیلم کامل برنامه را اینجا ببینید http://www.telewebion.com/episode/0x28afe59 ☑️ @m_ghanbarian
27.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 بخش سوم برنامه جماران/ ۱۴ خرداد۱۴۰۱/ شبکه یک/ ▫️ انتخاب حق همه آحاد نه نخبگان • "کلکم راع و کلکم مسئول" همه را سیاسی و مداخله گر در انتخاب می کرد • امام دو مانع مشارکت را جدی منع می کرد: ۱. جمع نخبگانی(حتی نخبه علمی و دینی) جای مردم بنشیند! - ۵۰۰ مجتهد جای مردم انتخاب کنند!/ امام این را خطرناک تر از جدایی روحانیت از سیاست می دانست! - شورای نگهبان موارد مخفی از چشم مردم را بررسی کند، جایی که در مرآی مردم است با تشخیص خودشان! ۲. گروه های سیاسی و لیست بندها بیش از بینه و شاهد عادل نباشند! - اینکه چون کیَّک گفته را می فرمود: نه در اسلام هست نه در جمهوری اسلامی باید باشد! 🔗فیلم کامل برنامه را اینجا ببینید http://www.telewebion.com/episode/0x28afe59 ☑️ @m_ghanbarian
31.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 بخش چهارم برنامه جماران/۱۴خرداد۱۴۰۱/ شبکه یک/ ▫️ ولایت مطلقه و جمهوریت! • ولایت بنظر امام همیشه مطلقه بوده! • معنای مطلقه؟ - یعنی حتی تعطیلی موقت احکام شرعی بخاطر مصلحت مهمتر/ مثل تعطیلی موقت دفترچه راهنمایی در یک مصلحت مهمتر توسط پلیس! • مصلحت چه کسی؟! - به تصریح امام: مصلحت عموم بخصوص پابرهنگان نه مصلحت ایادی داخلی و خارجی اسلام آمریکایی!/ نه مصلحت مسئولین و...! • دو نمونه عینی مداخله امام: ۱. مسکن محرومین/ ۲. دستمزد کارگری • دو آمار نگران کننده: ۱. ٪۱ تورم اضافی ۱۵ هزار میلیارد رانت به دارایان توزیع / و۱۰٪ تورم دو درصد نرخ فقر را افزایش می دهد(۲میلیون نفر)!⬅️ مراقب سیاستها باشیم! ۲. طبق آمار ایام کرونا میلیونرها ایران با بورس و رمز ارز از متوسط جهانی بیشتر رشد کردند در حالیکه کیک اقتصاد بزرگتر نشده بود!/ بخاطر دوبار تزریق از صندوق توسعه به بورس(دی و شهریور۹۹)! (دنباله را در بخش پنجم ببینید) 🔗فیلم کامل برنامه را اینجا ببینید http://www.telewebion.com/episode/0x28afe59 ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 برش پنجم برنامه جماران/۱۴ خرداد۱۴۰۱/ شبکه یک/ ▫️ ولایت نگهبان جمهوریت! • دو نمونه نگهبانی رهبر انقلاب از رای مردم: - انتخابات۷۶/ انتخابات۸۸ - یعنی جناحین کشور مشارکت را وقتی به نفع شان هست می خواهند! • می فرماید: "مردم سالاری یعنی بر اساس دین، سالار جامعه خود مردم اند" - این افزون بر نقش آفرینی در انتخاباتهاست - در عالم نظر، بقیه با ایشان فاصله معنادار دارند - در عمل نیز ساختارها و دستگاه ها باید در این سطح مردم سالاری را تامین کنند - چطور اتاق بازرگانی، پارلمان خود را فول تشکیل دهد اما شوراهای کارگری فقط ۳٪ تشکیل شود؟! - ساختار ها و دستگاه ها سهم محرومین و بیکاران از اقتصاد کشور و سیاستهای اصل۴۴ را علیرغم ابلاغ و قانون و... تامین نکرده اند! 🔗فیلم کامل برنامه را اینجا ببینید http://www.telewebion.com/episode/0x28afe59 ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🏡 افراط و تفریط حکمرانی درباره زمین! بررسی مستند دراکوخار/ حجت الاسلام محسن قنبریان/ دانشگاه امام ص
🔶 انفال ملکه! فقط بخشی از اموال ملکه انگلیس که این روزها جشن ۷۰ سالگی سلطنت او برپاست: • بستر تمام آبهای بریتانیا و منابع آن! • تمامی معادن طلای اسکاتلند! • همه زمین های کانادا بعنوان دومین کشور بزرگ دنیا! هیچ شهروند کانادا مالک زمین نیست(بجز ۹/۷٪ زمین ها)! • ۵۰هزار هکتار در شمال شرق اسکاتلند و ۲۰ هزار هکتار در نورفالک • سرجمع: مالک یک ششم خشکی های کره زمین در سراسر دنیا!!! ! درباره بقیه اموال او تحقیق کنید! قوها، خفاش ها و...! شاید حالا بهتر فلسفه انفال در شریعت اسلام را بفهمیم که چنین اموالی را دست امین الله داده تا برای مصالح مردم استفاده کند و در زمان غیبت امام، انتفاع عموم مردم از آنها مباح است! (تحریر الوسیله امام خمینی) و حکومت اسلامی باید بمثابه تنظیم گری برای انتفاع عادلانه از آنها باشد. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
‼️ به علت مشکل دانلود جلسه چهارم کارگاه اسلامی که انقلاب کرد ، این جلسه مجدد بارگزاری می شود.
۴-اسلامی که انقلاب کرد.mp3
19.58M
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه چهارم ▫️ بینش دوم: انتخابات۱: حق رأیحق رأی در سه مکتب: ۱.مکتب لیبرالیسم - نظریه حق طبیعی مبتنی بر اصالت علت فاعلی ۲. مکتب سلفی های تکفیری - بیاناتی از جزوات و تالیفات داعش! - مساوی نبودن عالم و جاهل! ۳.اسلامِ خمینی • بیان شهید مطهری و فرق مهم آن با نظریه حق طبیعی لیبرالیسم • سه نقد بر نظریه داعش (اسلام تحجر)! - حق فطری بودن ! - تساوی عالم و جاهل در احکام اسلام غیر از تفاضل عندالله است! - تساوی در تقسیم بیت المال، دیه، محکمه و..‌. رای هم مثل آنها - حق رای مقابل حکم خدانیست، تعیین وکیلی برای اجرای احکام و امور است؛ در وکالت، عالم و جاهل مساوی اند! * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 انقلابی گری و حقوق مخالف ما! ❓با آنکه مخالفش هستیم کدام برخورد، اسلامی و انقلابی است؟! یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید 👇 ☑️ @m_ghanbarian
💢 انقلابی گری و حقوق مخالف ما! ❓با آنکه مخالفش هستیم کدام برخورد، اسلامی و انقلابی است؟! 1⃣ ضدیت با ولایت فقیه با "مخالفت نظری" با ایشان محقق نمیشود(۱) اما با "مخالفت عملی" با ولیّ مشروع و مقبول قطعا حاصل میشود(۲) پس از دوبار نهی صریح رهبر انقلاب از شعار دادن علیه سید حسن خمینی (و برخی مسئولان دیگر) در تاریخ ۱۴خرداد۸۹ و ۲۸بهمن۹۱، اینبار(۱۴خرداد۱۴۰۱) دوباره مرتکب شدن، قطعاً مخالفت عملی با ایشان است. از قضا لحن ایشان را هم تندتر کرد! 2⃣ اینجا سؤال اساسی پیش می آید: ❓نیروهای انقلابی -که معمولا بینش خود را از ایشان می گیرند- با کسی که زاویه دار می پندارند، چگونه برخورد کنند؟! بطور عامتر: گروه های اجتماعی و سیاسی وقتی با "نظر" یا "عمل" کسی مخالف اند، چگونه مخالفت کنند تا نقض ارزشهای اخلاقی، مردم سالاری، قانون مداری نشود؟! (از بایسته می گویم نه تحلیل صحنه که چرا این سالها، چنان نشده و نمیشود!) 3⃣ در پاسخ می توان آنانکه مخالف شان هستیم را سه درجه کنیم: ۳.۱- کسانی که با "اندیشه و نظرشان" مخالفت داریم (دگر اندیشان یا صاحبان تحلیل متفاوت از دستگاه رسمی) ⬅️ واضح است "مخالفت نظری و تحلیلی" با ما(یک گروه انقلابی یا یک جناح سیاسی) و حتی مخالفت نظری با ولی فقیه، کسی را فاقد حقوق شهروندی(حق بیان و...) نمی کند. مخالفت با چنین کسانی باید "نظری" و از طریق بیان و نقد و مناظره باشد. فراموش نکنیم انقلابی بودن در اینجا به هتک و جلسه به هم زدن و شعار دادن نیست؛ به محاجه علمی و نظری کردن مثل سلف صالح است. در نهایت ساختن تقاضای عمومی برای مواجهه نظری و مناظره با اساتید انقلابی، کاری انقلابی در عین تامین حقوق مخالف است. ۳.۲- کسانی که با "عملکرد" آنها مخالفیم و آنها را در غیر مسیر انقلاب می پنداریم و آنها جزیی از دایره مدیریت و کارگزاری نظام هستند؛ از رئیس یک قوه تا وزیر یا تولیت یک حرم و...! ⬅️ واضح است مخالفت درجه قبل با بیان و روشنگری هیچ ایرادی ندارد اما اگر در این روشنگری ها، ادله مکفی برای اثبات عدم صلاحیت آنها یافت شد چه؟! آیا راهش تخریب و شعار دادن علیه آنها و ترور شخصیت است؟! یا طی راه قانونی عزل و تعویض؟! • "انتخابی ها" که عزلشان به پس گرفتن رای مردم است؛ نه نشاندن گروه خود جای همه مردم! یعنی باید مردم را قانع کرد که دیگر به او رای ندهند یا اکثریت نمایندگان مردم او را در مجلس شورای اسلامی استیضاح کنند. • "انتصابی ها" هم عزلشان از طریق دستگاه نصب کننده است. جای تخریب و شعار علیه منصوبین، باید مرکز نصب کننده را قانع به عدم صلاحیت او کرد و از آن نهاد نصب کننده مطالبه کرد. تمجید نهاد نصب کننده و همزمان تخریب منصوب، نه کاری انقلابی است و نه مطابق با ارزشهای انسانی. ۳.۳- کسانی که از دو درجه قبل حادتر تشخیص داده شده و اصلا "سلب حقوق شهروندی" آنها را مطالبه داریم! مثلا به فساد یا جاسوسی و... قائل شده ایم و نه فقط عزل بلکه حبس و مجازات می خواهیم! ⬅️ واضح است در اینجا راهش "تقاضای محاکمه در دادگاه صالحه"، آن هم با کیفر خواست مستند و حقوقی و دادگاه علنی با داشتن حقوق قانونی برای متهم می باشد. در مواردی امکان شکوائیه توسط خود مخالفان و مدعیان هست(دیوان عدالت و کمیسیون اصل۹۰ و...) و در مواردی مدعی العموم باید چنان کند. باز حق تخریب و ترور شخصیت قبل از حکم دادگاه نیست. 4⃣ توجه: ۴.۱- رعایت کردن درجات سه گانه با راه حل های انقلابی اش، انقلابی گری تراز است: "مواجهه نظری با مخالف نظری"/ "پس گرفتن رای مردم با طریقی مردمسالار"/ "سلب حقوق شهروندی از طریق دادگاه صالحه با تمام حقوق قانونی برای متهم"، انقلابی گری کردن در ارزشهای انقلاب۵۷ و منشور قانون اساسی و مثل فرمان ۸ماده ای امام و تذکرات یاد شده رهبری است. راه کج رفتن با تخریب مخالفِ نظری، ندید گرفتن رای مردم و سلب حق شهروندی بدون دادگاه یا با دادرسی ناقص، تنزل دادن انقلابی گریِ مثل مطهری و بهشتی به گروه فشار است. ۴.۲- رعایت مراتب و درجات یاد شده، منافاتی با فرمایش انقلابی امام خمینی در ۱۲فروردین ندارد که فرمود: "اگر چنانچه[ملت] دستگاه جابری را دید که می خواهد به آنها ظلم کند، باید شکایت از او بکنند و دادگاه ها باید دادخواهی بکنند و اگر نکردند خود ملت باید دادخواهی بکند، برود توی دهن آنها بزند"(۳) چون اولا فرمایش ایشان پس از مطالبه از دستگاه قانونی است. ثانیا یک ملت به دهان آن جبار می زند نه یک جمع یا گروهی با تشخیصی خاص. .......................................... ۱. برای نمونه؛ رهبر انقلاب: "هیچ نظر کارشناسی ای که مخالف با نظر این حقیر باشد، مخالفت با ولایت نیست دیگر از این واضح تر؟!"(۹۱/۵/۱۶) ۲.برای نمونه ر.ک: اجوبه الاستفتائات س۶۵ ۳. صحیفه امام ج۶ص۴۶۱ /۱۲فروردین۵۸ 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۳/۱۶ ☑️ @m_ghanbarian
⚠️ طرح دوباره اشکال به ساختمان های حج و زیارت و بعثه در قم و یزد/ و پاسخ مسئولین حج و زیارت و فهرست کردن محتوا برای طبقات ساختمان/ به اضافه سخنان امروز رهبرانقلاب در دیدار با کارگزاران حج و استناد به آیات چند باره گفته شان، بهانه را برای توجه به تقابل "رویکرد نهضت ساختمان" جای "رویکرد های نهضتی به حج و زیارت" فراهم کرد. یادداشت: "اتاق های خالی جای اتاق های فکر در ساختمان جدید بعثه"! که در سال ۹۷ نوشته شده بود (و البته ظاهرا الان آن اتاق ها طبق فهرست اعلامی پُر شده است) را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/351 و یادداشت: مستدرکی بر بیان رهبری را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/256 ☑️ @m_ghanbarian
🔊 جنگ روانی و توطئه فرهنگی مأمونی! • استقبال عجیب مردم از امام رضا(ع) در مسیر مدینه تا مرو، بخصوص اجتماع عظیم نیشابور، دستگاه عباسی را لرزاند و به فکر توطئه ای فرهنگی و جنگی روانی انداخت!: "ساخت و انتساب اتهامی به امام رضا(ع)؛ آنقدر ظریف که در مردم جا بگیرد، و آنقدر شنیع که بشود امام را بخاطرش مجرم کرد!" • ساختند و گرفت! و امام را در سرخس به همان اتهام مدتی زندانی کردند! ملاقات کوتاه اباصلت با امام توطئه را برایمان پرده برداری می کند. به امام می گوید: -: یابن رسول الله مردم از شما سخنانی حکایت می کنند! - : چه می گویند؟! -: می گویند: شما فرموده اید: مردم بندگان ما هستند! • تأویل بردن "ارادت مردم" به "بردگی"! + و "نقل کرامات حضرت" در این سفر به "اظهار ربوبیت"! + چاشنی کردن و بزرگ نمایی چند سوژه غالی = تکمیل پروژه مامون و ارکان جنگ روانی-فرهنگی علیه امام. حالا اتهام بزنند که خود امام مدعی است: همه مردم بردگان و بندگان اویند! • جالب، برخورد امام با این توطئه است: - در زندان سرخس روزی ۱۰۰۰ رکعت نماز می خواند، طوری که مجالی برایش نمی ماند! اینگونه "چهره بندگی" خود را پررنگ تر و شبهه و اتهام "ربوبیت" را دفع می کند. - در همان ملاقات کوتاه (پس از شکایت به خدا از این اتهام) پاسخ نقضی شیرینی به دهان اباصلت می گذارد. می فرماید: "اگر مردم براساس آنچه می گویند همه بردگان مایند، پس آنها را به چه کسی خواهیم فروخت؟!!" ▪︎پ.ن: دستگاه های مامونِ جهانیِ زمانت را بشناس اما از سوژه شدن غالیان و افراطی ها برای تاویل دادن دو رکنِ حق دیگر به ناحق هم غافل نشو! کارگردان صراحتا گفت: "موضوع فیلم، یک قاتل زنجیره ای نیست یک جامعه قاتل زنجیره ای است!" تصویر این زنجیره در یک جامعه (ایران اسلامی) از کجاست تا کجا؟! از یک قاتل مذهبی(!) تا یک حرم مذهبی! خودش می گوید:"البته بیان اینکه این مرد یک مرد متدین است برای داستان مهم است، حلقه او را به یک حرم بزرگ -که نماد رسمی ادیان است- متصل می کنیم؛ بلکه کل موضوع مربوط به چیزی است که خوب می دانید..."! ⬅️ موضع گیری ات امام رضایی باشد نه تایید و تکثیر سوژه های دروغ! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۳/۱۸ ☑️ @m_ghanbarian